Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Castillo kirjoitti:50000km keskikulutus on ollut 9,2 litraa sadalla kilsalla. Vaunun kans mennee 10,5-13,5 litraa ja matkassa vähimmillään 7,3 litraa. Kyllä tuolle keitto maistuu, tosin viime aikoina enimmäkseen 8:lla alkavia lukemia.
Onpa melko iso kulutus vs. 320 CDI. Pari litraa enempi kaiketi. Ite mittailin tankista 15000 taipaleen. Jonnekin tänne sen dokumentoittinkin 7.2 oli pätkän keskikulutus. Silloin oli termarikin muuten rikki. Nyt mittailin 5000 km kokeeksi taas, kun tuli pitkää matka-ajoa, toki muutakin seassa. 6.5 vain meni tolla pätkällä. Ajotietokone valehtelee 5.7.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Jos kärry ja vaunuajot ottas erilleen niin kyllähän lukemat olis mukavampia eli melkolailla lähempänä kahdeksaa ku yhdeksää. Ei tuo mikään talousihme oo. Valmistaja tais luvata käyttöohjekirjassa matka-ajokulutuksen 7 tuntumaan ja sekalaisen 9. Joku vois tarkistaa asian jos viitsii. Kolmasosa mun ajosta on ollut koukussa kuljetin ja nostaahan se toki kulutusta. Vaunua oon hinannu viidenneksen ajosta ja kärryä viikottain. En oo tarkemmin laskenu kuitenkaan.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Castillo kirjoitti:Turbon vislausta ei mun autossa oo sisään kuulunu vaikka jonkin aikaa mentiin ilman sitä ratin läpivientikumiakin. Ahtovuoto coolerin jälkeen teki vihellys tyyppistä ääntä ja kun viimein repes niin vikatila siitä seuras. Vislaukset hävis putken vaihdolla ja kulku koheni mukavasi.
Kuitti tästä. Eli ahtovuotoa hakemaan. Jotenkin tuossa koneessa on kieltämättä sellanen tuntu, että vois luulla 177hv:n kuljettavan vähän reippaamminkin... :roll:
Castillo kirjoitti:Egr:ää ei mun kosla antanu tulpata muutoin kun karalan softalla. Kaikki keinot koitettiin, jopa digituning, mutta ei niin ei. Vikatila oitis jos kanavan tulppas. Ny on sekin asia järjestyksessä.
Okei, eli olis pitänyt uskoa asiantuntijaa, eikä alkaa kuuntelemaan ylenkyläläisten jaaritteluja. :) Egr on jossain vaiheessa saatava tukkoon, se on mielestäni itsensä Vanhan Vihtahousun keksintöä, ihan niinkuin tupakärpäset ja Saksan kielioppi. :evil: Sen tukkimisesta saa sitten Karalalta muutakin pientä kivaa... 8)
AM kirjoitti:Samallahan siihen koneen alle ostaa sitten metallisen panssarin, sellaisiakin löytyy.
Onkos tuosta sitten muuta hyötyä, kuin että pystyy päästelemään huolettomammin mökkitiellä? Vois ainakin kuvitella, että tuo painoa aika paljon enemmän, kuin muovi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No eipä metallipanssarista tosiaan muuta hyötyä kuin kestävyys. Vaikka eihän noissa sellaista isoa olekaan, vain se koneen kohdalle tuleva kaistale. Painossa ei montaa kiloa voi olla eroa, käytöstä sitten riippuu kaipaako sellaista. Itsellekin pitänyt metallinen ostaa, mutta yllättäen unohtunut...
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Pakardinen kirjoitti: Egr on jossain vaiheessa saatava tukkoon, se on mielestäni itsensä Vanhan Vihtahousun keksintöä, ihan niinkuin tupakärpäset ja Saksan kielioppi. :evil: Sen tukkimisesta saa sitten Karalalta muutakin pientä kivaa... 8)
Niin, kukapas sitä ny ruokalautasellakaan kakka sekhaan sekottelee...

Auto muuttui kyllä oikein mukavaksi Karalan softalla. Pakopeinehet hiukka korkeahkoja jos polettaa, mutta hetkellisestihän ne ylähällä huitelee.

Sikäli jännä kun katsastuksessa päästöt oli 0,4 alempana ku ennen softaa eli vuos sitte mentiin 1,18 ja ny 0,8. Tosin sitä ahtovuotoa oli vuos sitten leimausvaiheesa.

Imusarjan oon muutaman kerran käyttäny poies, eikä se oo mitenkään erityisesti tukossa ollu. Tosin muutaman millin karstalastuja irtosi kerran jostain nurkasta ja jäi venttiilin päälle pompottaan aiheuttaen tyhjäkäynnillä pikku kilinää.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Castillo kirjoitti:Auto muuttui kyllä oikein mukavaksi Karalan softalla. Pakopeinehet hiukka korkeahkoja jos polettaa, mutta hetkellisestihän ne ylähällä huitelee.
Hennotko valottaa, paljonko sulla tehoja ja vääntöjä otettiin? Eikös tuommonen pulska 200hv ja 450nm ole aika vaivatonta?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Eikös tuommonen pulska 200hv ja 450nm ole aika vaivatonta?
Niin siis mitä v****a...? Eli tarkotin siis noin 400nm... :oops:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

niillämain liikutaan... Eli penkkilappua ei oo esittää mulla, mutta paremmin ja ennenkaikkea mukavammin kulkee kun digituningilla, jonka lupaama 218/415 tuntui myös selvästi alkuperäisasetelmaan nähden. Tarkoitus on jossain vaihees penkittää, onhan tuossa coolerikin isontunu. Turbo pitäis myös sievästi vaihtaa pakopaineiden alentamiseksi.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kas niin. Eilen kävi Puavo huollossa, uusiksi meni: moottoriöljyt, laatikkoöljyt, peräöljyt, jäähdytysnesteet, termari, takakelkan puslat, taakse alatukivarret, ohjausakselin läpivientikumi, raitisilmasuodattimet, polttoainesuodatin, maski (pappamalli vaihtui Avantgardeen 8) ), ym. pikkupuuhastelua kuten lohkolämppärin ja sisähaaran asennus.

No mitä tästä jäi käteen? Lasit pysyy nykyään huurtumattomina, raitisilmasuodattimet olivat AIVAN mustia. Laatikko pelaa paremmin, entiset öljyt olivat olleet todella mustat. Sisällä alkaa nyt jo tarkenemaan ilman pilkkihaalaria, turkisrukkasia ja supikoirakarvareuhkaa, termoksen vaihto tuli tarpeeseen. Lämmötkin nousee nykyään matka-ajossa tuonne 85 asteeseen. Perän kolinat vähenivät huomattavasti, tosin pieni kolke sinne vielä jäi, eli AM:n visioimat tasonsäätöiskarien alapäät mennee vaihtoon tässä vielä joskus. Koneen ääni lakkasi kuulumasta sisälle, vielä kun joku myisi mulle ne pohjamuovit, niin alkais olla perinteinen Mersutunnelma ajellessa eli ei kuuluisi kaikenmaailman soraääniä sisälle.

Lisäksi mahdollisen ahtovuodon tarkastus ja joku mystinen valo-ongelma jäi vielä seuraavaan kertaan. Auto illuilee notta "Lamp defective", vaikka kaikki polttimot pelaa... :roll: Liekö sitten jossain väärän kokoinen polttimo, vai mikähän ihme tuossa...

Mitäköhän muuta? No ainakin se, että Marko Toivalassa loihe eilen lausuman, että aika rento patteri sulla on tuossa. Apuvirralla sitä sitten hallista käynnisteltiin. Jotenkin arvasin, mitä tulee tapahtumaan tänä aamuna, kun töihin pitäs päästä. Arvaatteko te? :) Juuri niin, ei inahdustakaan. Eikun sisälle hakemaan poitsun otsalamppu ja vanhan Mesen avaimet ja vaihtamaan sen akkua Väykkyyn. Koska ironia on huumorin lajeista vahingonilon jälkeen hauskinta, totean tässä että: "Perseen suti sentään, kyllä nämä uudet Mersut on sitten yksiä paskoja, eihän näissä ole laatua enää ensinkään, ostan Toyotan!" Enkä muuten sitten edes myöhästynyt töistä... :D

Summa summaarum, eihän tästä hirveän hyvää huolta ole pidetty vrt. ilman- ja raitisilmansuodattimien hirveään kuntoon, liekö olleet samat rätit uudesta lähtien... Onneksi nyt kuitenkin auto pääsi hyvään kotiin ja saa ansaitsemaansa huolenpitoa.

Mainostaminenhan on kiellettyä, mutta suokaa arvon Modet tämä anteeksi. Suuret kiitokset Toivalan Autolle, sieltä saa maan parasta Mersuhuoltoa ja palvelua yleensäkin :!:

PS. Laitan tässä tämän päivän aikana tuosta vanhasta palvelijasta kuvia tänne, elkää nyt vielä rynnätkö sankoin joukoin koeajolle, kerta siinä ei ole sitä akkua... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Pakardinen kirjoitti:mystinen valo-ongelma jäi vielä seuraavaan kertaan. Auto illuilee notta "Lamp defective", vaikka kaikki polttimot pelaa...
Rekisterikilven toinen valo rikki. Näkyy tänne asti. :D
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Takavaloja on sitten 4kpl :!: Itsellä kesti hetken ennenkuin sen tajusin, pikaisella vilkaisulla ei huomannut että yksi pimeä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

jukka-tre kirjoitti:Rekisterikilven toinen valo rikki. Näkyy tänne asti. :D
No eikä ou! Molemmat pelaa.
AM kirjoitti:Takavaloja on sitten 4kpl Itsellä kesti hetken ennenkuin sen tajusin, pikaisella vilkaisulla ei huomannut että yksi pimeä.
Ahaaaaa... Hmmm. :roll:

Tänään sain senverran aikaiseksi, että vaihdoin vanhasta soittimen tuohon uudempaan. Siinähä o nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus :!: :shock:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Siinähä o nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus :!: :shock:
Joka on muuten käytännössä ihan paska ominaisuus. :x Jotenkin tuo täytyy saada pois käytöstä.

Tänään oli sitten aikaa laittaa vanhaan taas patteri paikalleen. Siinä sitä käynnistellessä ja pyöritellessä tulin havainneeksi, että on siinä tuossa vanhassa sitten kyllä paaaaaljon kauniimpi käyntiääni, kun tuossa uudemmassa. Se kehrää niinkuin kissanpentu... Sitten tuollaisesta pitää vielä luopua... :(

Ai niin. Oldschool-Väyrynen ei sitte onnistunu. Prrrkkkll ottaa Lorinserit edessä jarrusatulaan kiinni. :evil: Hemmetti, jotain pitää keksiä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 401
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

Vähän aikaa tuntuu väykky makealta, vaan kun arki koittaa niin kyllä tulee ikävä kunnon mersua eli W124:sta! Kokemusta on.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kohta kolme vuotta takana eikä ole tullut ikävä.

Isällä oli joku JVC:n soitin missä volume säätyi melun mukaan. Eipä sekään oikein toiminut. Siinä oli ihan etupaneelissa oma namiska tuolle säädölle.
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Blaukkarissa oli kans tollanen, yhen piuhan katkasin poies sieltä takaa niin ominaisuus oli kadotettu.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sininen piste on mullakin, en ole vielä ehtinyt perehtyä paremmin. Jotenkin pitää tuo eliminoida.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kulutuksesta vielä.

Ei vieläkään mitenkään Jumalan totuutena tätä pidä julistaa, mutta neljäs tankillinen on nyt menossa. Se ekahan oli sen rapiat 9 litraa/100km, toinen ja kolmas 8,7 litraa/100km. :roll: Kaverilla on samanmoinen, se sano 6000km:n keskikulutuksen olleen 8,2 sekalaisessa ajossa. Meillä nuo kilometrit koostuu lähes kokonaan matka-ajosta. Jotenkin tuntuu, että kaikki ei ole kohdallaan, vasitenkin kun se alun huuman jokaisen kiihdytyksen mieltä vailla oleva polkeminen on jo vähän rauhoittunut, uskon jo että kyllä se paremmin lähtee kun entinen...

Imusarjaan pitäis nyt ehtiä kurkistamaan, että onko miten tukossa. Mites näissä tuo katalysaattori, onko se miten herkkä tukkiutumaan? Senhän pystyy itse toteamaan aika helposti siitä, miten paljon putken päästä tulee "virtausta". Entäpä suuttimet, voisko sieltä löytyä syytä...?

On tuo perhana vähän turhan janoinen, jos tuolla tasolla pysyy...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pakardinen kirjoitti:
Ai niin. Oldschool-Väyrynen ei sitte onnistunu. Prrrkkkll ottaa Lorinserit edessä jarrusatulaan kiinni. :evil: Hemmetti, jotain pitää keksiä...
Kuva

Vähäsen piti tuossaki teurastaa satulasta pintaa että mahtu ongelmitta pyörimään. :lol:

Pakardinen kirjoitti:
On tuo perhana vähän turhan janoinen, jos tuolla tasolla pysyy...
Mulla tuo moniventtiili ässä syöpi semmosta 10-11l/100km ajo miten tahansa...
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mika.T kirjoitti:Vähäsen piti tuossaki teurastaa satulasta pintaa että mahtu ongelmitta pyörimään. :lol:
Paljonkohan noissa satuloissa on vara veistellä poies...? Ja onkohan noihin saatavana matalampia/ohuempia satuloita jos ei rälläkkäviritys onnistu...?

Mika.T kirjoitti:Mulla tuo moniventtiili ässä syöpi semmosta 10-11l/100km ajo miten tahansa...
Ässä taitaa olla vähän painavampikin, vai miten lie...? :roll: Silti tuo yhdeksän litran pintaan matka-ajossa tuntuu kovin paljolta dieselkoneelle...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

110tkm keskikulutus on selkeästi yli 9 litraa sadalla. Tasaisessa matka-ajossa tasaisia pohjanmaan teitä yöllä max 90kmh nopeudella ylivieskasta jalasjärvelle yhden hengen kuormalla oon kerran päässyt 7,2l/100km. Toisella kerralla normaalimmalla ajolla 7,4l/100km ja luulen että kyseessä on tankkausvirhe vinon mittarikentän takia.

Kyllä minun kokemus ja tuntuma on että 9l on helppo alittaa muutamalla desillä, mutta vain muutamalla. 8 litran alle päästääkseen on ajettava tasaisesti ja yhtäjaksoisesti alle 100kmh, mielellään alle 90kmh. 10 litran paikkeille pitää polkea säälimättä ja 11 litran ylittäminen vaatii tosi rankkaa ajoa yli nopeusrajoitusten, pelkkää pikkukyläajoa, kärryn tai asuntovaunun perään tms.

Pienen soliferin (max 1000kg) hinaaminen nosti kulutuksen 11,4 -12,7 välille riippuen ajonopeudesta. 2000kg:n jäätävän kokoisen Dethleffsin hinaaminen toi viimeviikolla keskikulutukseksi 15 litraa.

Minä en oikein mielellään usko niitä puheita jossa s210 300tdt:llä ajellaan alle 8 litran keskikulutuksella. Lähipiirissä on useita em. autoja ja tyypillinen kulutus on kokolailla 8,5 paremmalla puolella. Tosin autot pyörinee ajonsa taajamien tuntumassa. Oma tavanomainen ajo on 35km suuntaansa työmatkaa, siitä 10 km 60kmh ja 10 km 80kmh ja loput kesäaikaan 100kmh. Liikenneympyröitä ja risteyksiä on on matkalla 9kpl.

Näin siis oma kokemus väyryskän kulutuksesta.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joo, kiitosta vaan. Se on kait sitten vaan uskottava, että se on janoinen humma tuo... :?

Mites noista jarrusatuloista, tietääkös kukaan...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

vähä offia, mutta myitkö Mika T. ton väykyn jkl? tollane joskus pörräs viimekesänä,jos sama vehje vielä oli niin tais väri vaihtua jokski oranssiks.. :roll:
Merseedespents
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vk00 kirjoitti:vähä offia, mutta myitkö Mika T. ton väykyn jkl? tollane joskus pörräs viimekesänä,jos sama vehje vielä oli niin tais väri vaihtua jokski oranssiks.. :roll:
Taitaa olla nykyään seinäjoella. Myin auton hyvinkäälle.

Jarrusatuloista piti ottaa parimilliä suoraan edestäpäin pois. Ei kovin suurelta alalta. Eli juur tekstit katosi satulan pinnasta.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mika.T kirjoitti:Jarrusatuloista piti ottaa parimilliä suoraan edestäpäin pois. Ei kovin suurelta alalta. Eli juur tekstit katosi satulan pinnasta.
Juu, mutta paljonko on varaa ottaa, jos tarvii...?

Ja vetäsitkö mitään maalia tms. sitten päälle, ettei katsurisetä ala illuilemaan...? :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Minkä sulakkeen takana on sadetunnistin? Ja mykistääkö se jotain muuta tarpeetonta tai tarpeellista? On alkanu tuokin "lisävaruste" tympimään ihan kympillä. :evil: Reuhtoo p****le kun mieltä vailla, kun ykskin tippa osuu "oikeaan" kohtaan.

Terv. nimim. Tahtoo tavan tihkukytkimen!" :evil:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pakardinen kirjoitti:Minkä sulakkeen takana on sadetunnistin? Ja mykistääkö se jotain muuta tarpeetonta tai tarpeellista? On alkanu tuokin "lisävaruste" tympimään ihan kympillä. :evil: Reuhtoo p****le kun mieltä vailla, kun ykskin tippa osuu "oikeaan" kohtaan.

Terv. nimim. Tahtoo tavan tihkukytkimen!" :evil:
Ota sadetunnistimesta johtoliitin irti.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mika.T kirjoitti:Ota sadetunnistimesta johtoliitin irti.
:oops:

Niinpä niin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tämähän nyt ei tänne oikeastaan kuulu, mutta tänään sitten lähti vanha palvelija talosta kohti uutta kotia... :cry:

Liekö enää elämää w124:n jälkeen...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Toinen Mersu talossa...

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

AM kirjoitti:Toivottavasti ei ole tasonsäätöiskarista menny se alapään nivel, ne iskarit on ikävän kalliita :?
Jep. Nehän ne. Nyt on Mersun perse eäneti, vaan kyllä se lysti vielä pyörryttääkin...

Mystinen valovikakin selvisi: valokatkaisin viallinen. Antaa virheellistä infoa "tietokoneelle"... KL:stä saksanmalli (korimallin mukaisesti) 210€ ja suomimalli (valomuistilla) muistaakseni 325€.

Että jos jollain on ylimääräisenä toimiva valokatkaisin niin tarjota saa :!:

Ja ne pohjamuovit kiinnostas kans...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin