C320CDI T A (S203) - talvikokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

C320CDI T A (S203) - talvikokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Kuinka toimii yhdistelmä iso vääntävä V-6 dieselmoottori automaatilla eli painoa enemmän edessä kuin 4-pyttyisissä ja leveähkö talvirengastus 225/45R17?

Eli edeltävän korisarjan (S203) C 320 CDI T A kuskien kokemuksia Suomen talvesta kaipailisin?

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

Autoilua talvella

Viesti Kirjoittaja Budder »

Vastaan tähän vaikka 270CDI:n automaattina omistankin, jossa on minulla samoja teholukemia kuin vakiossa 320CDI:ssä.
Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin.
Eikä ne vetävät etupyörät olisi pahitteeksi ainakaan talvella.
Rauhallisesti ja "pappa-ajotyylillä" eteenpäin :lol:
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilua talvella

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Budder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alle ;)
230 C 1978
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Re: Autoilua talvella

Viesti Kirjoittaja japperi »

Marko M kirjoitti:
Budder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alle ;)
Minulla on samanlaiset kalossit tuossa C320-01:ssä,oletko huomannut suuntavakaudessa mitään miinusmerkkistä?
Kun vaihdoin omaan ne alle auto muuttui huomattavasti epävakaammaksi ajaa.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

C30T AMG:ssä (Taitaa olla keula hieman kevyempi) toimii ainakin kohtuudella 225/17 nastat. Hankook on merkki. Yksi todella läheltä piti tilanne auton kans ollut kun meinasin ajaa 80 alueella koiran päälle. Kylki myyryä mentiin mersulla ja tiellä pysyttiin. Koirakin säilyi hengissä. Onneksi vastaan tuleva auto oli n.200m päässä vasta tulossa. Jos ei ois ollut niin koira olisi hengetön.

Ainoaksi ongelmaksi tuntuu koituvan talvella pito jolloin autoni ei pääse minkään laisiin oikeuksiinsa.. Saapa nähä lopetaako se keltainen kolmio villkumisen kesälläkään :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Joo ei nuo kovin parhaita ole lähtemään loivassakaan ylämäessä risteyksestä tai parkkipaikalta. Pitää olla kyllä hyvät nastarenkaat, ei mitään "talvirenkaita" vaan ihan oikeasti Michelinit, Goodyearit tai Nokialaiset.
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Keltainen kolmio vilkkuu taatusti kelillä kuin kelillä...
Kyllähän se neliveto olisi poikaa,mutta ihan hyvin pärjää takavedollakin kun hieman ennakoi tilanteita,esim liikennevaloja loivissa ylämäissä jne.
Nämä huonot ajokelit ovat kuitenkin hyvin kausittaisia,ja suurimman osan ajasta tiet ovat sulia.
C 30 cdi ////AMG
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilua talvella

Viesti Kirjoittaja Marko M »

japperi kirjoitti:
Marko M kirjoitti:
Budder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alle ;)
Minulla on samanlaiset kalossit tuossa C320-01:ssä,oletko huomannut suuntavakaudessa mitään miinusmerkkistä?
Kun vaihdoin omaan ne alle auto muuttui huomattavasti epävakaammaksi ajaa.
Itseasiassa saa melkolailla ohjailla välillä :roll: Kesärenkailla en huomannut moista
230 C 1978
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Autoilua talvella

Viesti Kirjoittaja tempera »

Marko M kirjoitti:
japperi kirjoitti:
Marko M kirjoitti:
Budder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alle ;)
Minulla on samanlaiset kalossit tuossa C320-01:ssä,oletko huomannut suuntavakaudessa mitään miinusmerkkistä?
Kun vaihdoin omaan ne alle auto muuttui huomattavasti epävakaammaksi ajaa.
Itseasiassa saa melkolailla ohjailla välillä :roll: Kesärenkailla en huomannut moista
:oops: Mulla on 320 cdi ja meinas lähteä lapasesta moottoritien rampilla kun iski yllättäen turbon päälle. Muuten kyllä pitää ajella kieli keskellä suuta ainakin lumessa. Joskus auttaa kun ottaa luistoneston pois päältä. Renkaat on nastat 215/55/16
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Luka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 26.06.2009 22:25

320cdi talvella

Viesti Kirjoittaja Luka »

Mulla w203 farkku 320 cdi 7G. Renkaat Hkpl 5, 225/45/17. Kulkee yllättävän hyvin.
Liikenne valoista lähtö joskus oikein liukkaalla vähän hankalaa, mutta kun vauhtiin päästään kulkee kuin juna kiskoilla.
Oli ennen tuota Rs Octavia tdi. Ei lähtenyt yhtään paremmin liikennevaloista.
Tuo Mersun esp toimii kyllä erittäin hyvin,korjaa kyllä kuskin virheitä lähes loputtomiin.

Kyllä se tosiaan pitäisi olla nelikko näin talvella.
Vastaa Viestiin