abs ei toimi katsastuksessa, haittaako?
abs ei toimi katsastuksessa, haittaako?
niin, ei toiminu viime katsastuksessa, eikä siitä katsastusmies mitään huomauttanut. syynä saattoi olla kun ei pala abs-valo mittaristossa kun otin sen pois sieltä palamasta, siis paloi kyllä koko ajan ennen, ja palaa edelleen ei vain ole hehku oikeassa kolossaan.
tullu tuossa reilu vuosi ajeltua toimimattomilla abs:llä ja ei ole ollut hädänpäivää..(':roll:')
sitä vaan mietiskelin että pitääkö se sääntöjen mukaan toimia vai eikö ole pakko..? onkohan tuota päässyt kuin koira veräjästä viime katsastuksen...uuu
pystyykö se katsari muuten mitenkään edes toteamaan abs:n toimivuutta muuten ku kaasuttamalla pihalla ja vetämällä liinat kiinni?? semmosta en muista nähneeni.
tullu tuossa reilu vuosi ajeltua toimimattomilla abs:llä ja ei ole ollut hädänpäivää..(':roll:')
sitä vaan mietiskelin että pitääkö se sääntöjen mukaan toimia vai eikö ole pakko..? onkohan tuota päässyt kuin koira veräjästä viime katsastuksen...uuu
pystyykö se katsari muuten mitenkään edes toteamaan abs:n toimivuutta muuten ku kaasuttamalla pihalla ja vetämällä liinat kiinni?? semmosta en muista nähneeni.
W203 200cdi -06
pitää toimia, jos ne autossa on ja kyllä täällä ainakin on joka autosta käyty testaamassa abs:n toiminta ihan sorapihalla tai talvella lumella/jäällä, että varmasti myös toimii...
abs:n toimimattomuus on varma narahdus leimaa yritettäessä... ei tule mitään korjauskehoitusta, vaan pitää käydä oikein näyttämässä konttorilla, että toimii...
jarrut on kuitenkin sellainen komponentti autossa, että edes minä en ala protestoimaan sitä vaatimusta
abs:n toimimattomuus on varma narahdus leimaa yritettäessä... ei tule mitään korjauskehoitusta, vaan pitää käydä oikein näyttämässä konttorilla, että toimii...
jarrut on kuitenkin sellainen komponentti autossa, että edes minä en ala protestoimaan sitä vaatimusta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
omassa tapauksessa kans testattiin pihalla vaiks ei valo palanut.otteeseen ei abseja ollut merkattu mutta kun ne autosta löytyi niin myös täytyi toimia.kysyin muutamasta konttorista asiaa ja kaikissa sama vastaus.ja fiksu leimamies tsekkaa et absi valo syttyy kun virrat päälle ja palaa vielä hetken käynnistämisen jälkeenkin.vaikeuttaa huijaamista...
Polttimo paikalleen ja vikavalonvilkahduksia laskemaan. Ei se voi olla vaikeata kun minäkin osasin ne korjata ihan peruskoulu pohjalta...joo kävin elektroniikkakerhossa peruskoulussa. Ohjeet vikakoodin tulkitsemiseen löytyvät forumilta monesta paikasta ja tarvitaan vain sähköjohdonpätkä.
Tänään just ajelin mäen alas, jossa oli mutka ja annoin ABS:en runksuttaa. Siinä putsaantuu samalla takajarrulevyt kun sinnekin saa voimaa.
Tänään just ajelin mäen alas, jossa oli mutka ja annoin ABS:en runksuttaa. Siinä putsaantuu samalla takajarrulevyt kun sinnekin saa voimaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eikös ilman abs:ia oo jarrutusmatka aina lyhempi (tietysti molemmat kunnossa).jarskak kirjoitti:.
Taas ilman abs jarruja on jarrutusmatka joskus lyhyempi.
.
Eikö se mennyt niin, että jos abs on LISÄVARUSTE sen saa poistaa, mutta silloin on kajuutasta poistettava kaikki abs:iin viittaavat merkinnät.
En oo kokenu tuota (lisä)varustetta kovin autuaaksitekeväksi.
vakuutusyhtiö yrittää jokatapauksessa päästä korvausvastuusta, tai ainakin alentaa korvaussummaa kaikilla mahdollisilla keinoilla ja verukkeilla. Kuitenkin jos autossa on katsastusmiehen lyömä leima, niin vakuutusyhtiö ei voine näyttää toteen että abs olisi ollut rikki kolarihetkellä, tai ainakaan että kuljettaja välttämättä olisi sen tiennyt koska abs valo ei palanut.
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Kun polttimo on poistettu niin katsastusta on harhautettu. Milloin se on poistettu on toinen juttu, mutta vakuutusyhtiö voi jo sillä perusteella siirtää vastuun itseltään. En kokeilisi. Ikävää jos kumauttaa isomman Jaguarin kylkeen ja joutuu itse ihmettelemään kuka tämän maksaisi... olisikohan se edellinen omistaja poistanut merkkivalon ja suostuisi maksumieheksi? Montako kertaa auto voi tällaisena läpäistä katsastuksen? Voisiko katsastuksen tekijää syyttää?
Toivotan onnea yritykselle jos pamahtaa.
Toivotan onnea yritykselle jos pamahtaa.
Ei taida vakuutusyhtiö pystyä luistamaan liikennevakuutuksesta korvattavan vahingon maksamisesta.
Absin toimimattomuus johtuu melko varmasti jommankumman etupyörän anturin toimimattomuudesta. Johto poikki, laakerissa väljää, etc...
Ei kuitenkaan paha korjata.
Itsellä oli kummaltakin puolelta piuhat poikki ja jostain syystä releet poistettu abs-yksikön sisältä.
Kyllähän abseilla pystyy jarruttamaan tehokkaammin kuin ilman.
Absin toimimattomuus johtuu melko varmasti jommankumman etupyörän anturin toimimattomuudesta. Johto poikki, laakerissa väljää, etc...
Ei kuitenkaan paha korjata.
Itsellä oli kummaltakin puolelta piuhat poikki ja jostain syystä releet poistettu abs-yksikön sisältä.
Kyllähän abseilla pystyy jarruttamaan tehokkaammin kuin ilman.
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
Ei mulla ole ainakaan yhdessäkään autossa kokeiltu abseja katsastuksessa, ei uudessa eikä vanhassa. Pääpaino katsastuksessa taitaa kuitenkin olla jarrujen osalta tasapainossa. Muualla voi olla tieten toisin.
Ihme jeesustelua..voihan sinne laittaa palaneen polttimon, jos tuommonen ihmetyttääLakulaku kirjoitti:Kun polttimo on poistettu niin katsastusta on harhautettu. Milloin se on poistettu on toinen juttu, mutta vakuutusyhtiö voi jo sillä perusteella siirtää vastuun itseltään. En kokeilisi. Ikävää jos kumauttaa isomman Jaguarin kylkeen ja joutuu itse ihmettelemään kuka tämän maksaisi... olisikohan se edellinen omistaja poistanut merkkivalon ja suostuisi maksumieheksi? Montako kertaa auto voi tällaisena läpäistä katsastuksen? Voisiko katsastuksen tekijää syyttää?
Toivotan onnea yritykselle jos pamahtaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
ei mene kettuiluksi, koska tänään kävin leimaamassa vaimon lagunan, jonka itse olisin kyllä pompauttanut pakoputki vuoti ja päästöt kyseenalaiset, valojen suuntaukset myös kyseenalaiset, takajarrut puolti 32% (raja 30%), raidetangon sisempi nivel aavistuksen väljä jne. no ne jarrut kyllä parani siinä testerillä kokoajan, mutta kun konttorilla oli yli 3 tunnin jonot, niin oletettiin auton olevan pääosin ok joten oli aika nopea ja pintapuolinen katsastus muutenkin...Juissi kirjoitti:Lisäys vanhaan, taas tuli leima ilman abseja. meneeköhän jo kettuiluksi...
tulivat näemmä vähän vastaan, kun asiakas joutui odottelemaan keskimäärin sen 3-4 tuntia katsastusta, edes otetta ei saanut mukaan, kun trafin systeemit taas sekaisin, vanhaan otteeseen vain kirjoitettiin kynällä vanhaan malliin, että leimattu 12.4. 2010 ja konttorin leima
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Se katsotaan että valo toimii, ei muuta. Tai pitäisi katsoa.Ei mulla ole ainakaan yhdessäkään autossa kokeiltu abseja katsastuksessa, ei uudessa eikä vanhassa.
Kaksi tapausta on tullut eteen että väsätty ABS-valo toimimaan jotenkin muuten kun ei ole osattu korjata järjestelmää, molemmat E124 mersuja.
Ensimmäisessä oli laitettu (ilmeisesti edellisen omistajan toimesta) polttimon vikavalo ABS valoksi ja auton omistajalle ongelma selvisi kun ensimmäinen parkkilamppu pimeni.
Tai eihän se heti selvinnyt mutta pienten tutkimusten jälkeen.
Parinkympin hintainen rele oli rikki.
Toisessa oli jäähdytysnesteen määrän valo ABS valon tilalla ja tekijäkin tiedossa, terveiset vaan eräälle huoltoasemalle että kaikenlaisia tolloja niitä automekaanikkona touhuileekin
Edestä oli pyöränanturi rikki.