junge sterne takuu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
peteveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.03.2010 10:59
Paikkakunta: joensuu

junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja peteveke »

Onko kellään tietoa miten toi junge sterne(nuori tähti) takuu toimii suomessa?
Itse ostin tuollaisen 2vuoden junge sterne takuullisen c-200 saksasta, enkä oikein ymmärtänyt miten takuu täällä Suomessa toimii!
W203 200 CDI Aut Avandgarde Sport -05
EX: VOLVO S60 -02
EX:202 C180 exprit
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mistä päättelit että tämä takuu ylipäätään toimii suomessa?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
peteveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.03.2010 10:59
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja peteveke »

Junge sterne Takuu on saksan Daimler Ag:n Mercedes-Benz Europan laajuinen takuu eli samanlainen kuin Suomen Vehon vaihto tähti takuu (käsittääkseni pohjoismainen)
Kyllä kai se jollain lailla pitäisi toimia. esim. Vaikka esim: tuleehan näitä saksalaisia omilla autoillaan tänne (tai ympäri Eurooppaa) lomalle. ja voihan nekin särkyä tänne ja pitäähän ne laitaa kuntoon. Ei kai tää suomi mikään takapajulla ole. :wink:
W203 200 CDI Aut Avandgarde Sport -05
EX: VOLVO S60 -02
EX:202 C180 exprit
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tuolta löytyy takuuehdot.
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... stars.html
En ala niitä tähän kääntämään, mutta lyhyesti:
- on voimassa myös Suomessa
- kattaa viallisen osan korjauksen tai vaihdon, poislukien kuluvat osat sekä muut pienellä präntillä kirjatut osat. Takuu maksaa työn ja osista joutuu osan maksamaan sen mukaan paljonko autolla ajettu.
- voimassa 24kk kun huollot tehdään merkkihuollossa

Junge Stern- systeemiin kuuluu että:
- huoltoja ei tule ensimmäisen 6kk aikana
- Mobilo Life voimassa seuraavat 12kk (no onhan se Mersussa muutenkin voimassa kun huolletaan merkkihuollossa)

Saksalaiset mersuturistit käyttävät MobiloLife palvelua jos auto hajoaa Suomessa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Itse ostin junge sternen ja siihen ei saanut kolmen vuoden takuuta eikä ilmaista huoltoa, mutta vuoden europa garantie tulee. Hinnasta on hyvä tinkiä kun ei liikkeen tarvii antaa pitkää takuuta, siinä ainakin onnistuin mielestäni mukavasti.

Sitten kun takuuhommia tulee, niin itse saat maksaa remontin ja hakea takuukorvauksen kuitteja vastaan. Näin mulle kerrottiin paikallisessa mb-korjaamossa. Tiedä sitten mikä on totuus, kannattakohan kysyä maahantuojalta.
------------------------------------------
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Sape kirjoitti:Itse ostin junge sternen ja siihen ei saanut kolmen vuoden takuuta eikä ilmaista huoltoa, mutta vuoden europa garantie tulee. Hinnasta on hyvä tinkiä kun ei liikkeen tarvii antaa pitkää takuuta, siinä ainakin onnistuin mielestäni mukavasti.

Sitten kun takuuhommia tulee, niin itse saat maksaa remontin ja hakea takuukorvauksen kuitteja vastaan. Näin mulle kerrottiin paikallisessa mb-korjaamossa. Tiedä sitten mikä on totuus, kannattakohan kysyä maahantuojalta.
Kyllä nuo 24kk takuu (ei sentään kolmea vuotta) ja 6kk huoltovapaus (ei ilmaista huoltoa) pitäisi Junge Sterniin saada kun vaatii. Siitä voi tietysti luopua rahaa vastaan.
Saksassa autoliike joutuu antamaan joka tapauksessa vuoden lakisääteisen takuun kun myy kuluttajalle. junge stern tai europagarantie ei poista tätä velvoitetta. Korvausmenettely menee juuri näin kuin kuvasit, ainakin Suomessa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

peteveke kirjoitti:Onko kellään tietoa miten toi junge sterne(nuori tähti) takuu toimii suomessa?
Itse ostin tuollaisen 2vuoden junge sterne takuullisen c-200 saksasta, enkä oikein ymmärtänyt miten takuu täällä Suomessa toimii!
Toimii aivan loistavasti - mikäli jokin takuun piiriin kuuluva osa hajoaa...-> menet lähimpään valtuutettuun MB korjaamoon (kaikkialla missä takuu voimassa siis muuallakin kuin Saksassa/Suomessa) ja ilmoitat mistä kiikastaa / anna toimeksianto "katsokaa mistä kiikastaa". Ilmoita samalla, että ajoneuvossa Daimler AG:n Mercedes-Benz Junge Sterne Garantie (anna takuunumero ja Daimler Fleet Managementin yhteystiedot - löytyvät niin takuutodistuksesta kuin Daimler AG:n sinulle lähettämästä "Mercedes-Benz Junge Sterne Garantie luottokortista"). Pyydä ko. MB huoltoa esim Vehoa olemaan yhteydessä Daimler Fleet Managementiin asian tiimoilta (englanninkielinen faksi riittää mainiosti). Mikäli korjaus menee takuun piikkiin Veho / valtuutettu MB huolto saa laskutusluvan Daimler Fleet Managementilta ja suorittaa korjauksen. Riippuen ajoneuvosi ajokilometreistä koko operaatio menee takuun piikkiin / maksat ajokilometrien mukaisen omavastuuosuuden osista (saat tästä erillisen laskun MB huollosta). Se maksatko ensin itse vaiko meneekö lasku suoraan Daimler Fleet Managementille ja mahdollinen omavastuuosuuden lasku tulee sinulle.. voi riippua omasta aktiivisuudestasi / ko. MB huollon asiantuntevuudesta - voivat ehdottaa täällä Suomessa, että maksaisit ensin itse kaiken mutta pidä puolesi - soita vaikka itse Daimler Fleet Managementtiin - kyllä sieltä löytyy myös englantia puhuvia :lol:

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Nykyinen on myös Junge Sterne takuulla.Välittäjä kun asiaa hoiti kertoi
takuun saksan ulkopuolella olevan vain tuon vuoden..Tiedä sitten.Eipähän tuossa vielä mitään ole ollut.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
peteveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.03.2010 10:59
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja peteveke »

Kiitoksia paljon tiedoista! Kyllä se MB- automyyjä saksassa minulle vakuutti tämän Junge Sterne takuun täällä toimivan 2 vuotta jos vaan huolletaan Mersulla. Mutta en ollut vakuuttunut, niin kysyin teiltä käyttö kokemuksista. Kiitos teille!:D
Tuolla mun MB:llä on ajettu 60Tkm, niin sillä on 40Tkm täystakuuta ja siitä eteen sit pienenee (osien kanalta) asteittain. Jos ei siten 2vuoden aika tule vastaan. 8) Mutta ainahan täytyy toivoa, ettei sitä takuuta tarvitse käyttää:?
W203 200 CDI Aut Avandgarde Sport -05
EX: VOLVO S60 -02
EX:202 C180 exprit
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

Kattaako Junge Sterne myös määräaikashuoltoja ko ajan puitteissa.
(mulle jäi vahän epäselväksi termi "6kk huoltovapaus").
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

saksan mersusivuja kun katselee huomaan myös ilman? takuuta olevat. Onkohan noi sitten ihan susia vai pitääkö pelkät junge Sterne lasit olla vaan päässä?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

supera kirjoitti:Kattaako Junge Sterne myös määräaikashuoltoja ko ajan puitteissa.
(mulle jäi vahän epäselväksi termi "6kk huoltovapaus").
Täsmälleen webbisivuilla ei sanota miten tuo 6kk huoltovapaus toimii. On näköjään nyt rajattu myös max 7500km. Veikkaan että ne on huollettu niin että 7500km sisällä ei ole määräaikaishuoltoa tulossa. Kyllä se myyjä liikkeessä kertoo tarkemmin.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
peteveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.03.2010 10:59
Paikkakunta: joensuu

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja peteveke »

Joo nyt on jo takuuta vuosi ja 50tkm takana ja takuuta on vielä yksi vuosi edessä. 8)
Vehonkanssa alku oli vähän kankeata. :evil: mutta soitto saksaan ja sieltä kuumempi soitto takaisin Vehon huoltoliikeeseen. Niin rupesi hommat toimimaan. Siitä lähteen takuu on toiminut kuin rasvattu. Ovat laittaneet aina huollossa kaikki kuntoon jos on ollut jotain ja kaikki takuun piikkiin. Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän takuuseen. Suosittelen harkitsemaan jos on tarjolla tällainen vaihtoehto :mrgreen:
Viimeksi muokannut peteveke, Ti 11.01.2011 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 200 CDI Aut Avandgarde Sport -05
EX: VOLVO S60 -02
EX:202 C180 exprit
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja narg »

Onko nuo junge sterne - yksilöt aina pakasta vedetyn kuntoisia ja kuinkas nuo muut
mercedes ym. muilla takuulla olevat vehkeet näyttää luonnossa?
Sitten on käsitykseni mukaan ne "ilman takuuta" olevat?... Uskaltaako niitä edes ajatella?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Viime viikolla kokemus jungesterne mersu kaupasta.

Sain sen käsityksen että JS-huoltohomma tarkoittaa sitä että auto on juuri huolettu ennen luovutusta sekä myös katsatus on tehty max 3 kuukautta sitten. Lisäksi myyjä pyysi allekirjoituksen sellaiseen paperiin jossa myyjäliike saa luvan ilmoittaa uudesta JS-autosta Suomen Veholla jotta voit valmistautua uuteen asiakkaaseen ::).
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
peteveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.03.2010 10:59
Paikkakunta: joensuu

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja peteveke »

Mä en tietenkään voi puhua kuin omasta kokemuksista. :) Mun auto oli 5v vanha ja kun ostin ajettu oli 60tkm. Auto oli ollut Mersun liisinkin, saksassa. ja ollut yhdellä ja sammalla. Kaikki huollot tehty myyjä liikkeessä. Auto oli todellakin kuin pakasta vedetty . Hinta oli alkujaan noin 1000-1500 kalliimpi kuin normaali samanlainen. Mutta tippui tinkiessä jo suomessa puhelimella samoihin muihin vastaaviin mitä sieltä saa. . Eikui autosta varaus että otan sen jos auto on sellainen kun on sovittu. jonka jälkeen ilmoitus milloin tulen sen hakemaan. Palvelu oli liikkeessä tosi hyvää, kaikki hoitui samassa liikkeessä ,haku lentokentältä, katsastukset., huollot (seuraavaan huolto oltava väh 6kk, kysyttiin paljon ajat, kaikki laitetaan taatusti kuntoon mitä autossa on vikana). rekisteröinti ja vakuutus jotka piti maksaa 143€. vienti hotellille ja seuravana päivänä haettiin hotellilta liikkeelle autoa hakemaan. ja eikuin kotia :. Kun auto oli rekisteröity suomeen, piti lähettää rekisteröinti tiedot auton myyjälle faksilla tai sähköpostilla. ja parin viikon päästä tuli postissa Mersun myöntämä takuukortti (ei myyjä liikkeen). Tällä kortilla kaikki on hoitunut, alku hässäkän jälkeen tosi hyvin. Takuussa on 100tkm kaikki oli ilmaista. Tään jälkeen takuu putoaa asteittain kilometrien mukaan, osien osalta. mutta työ kuuluu aina 200tkm- tai 2v asti. Tähän mennessä kaikki ylimääräinen mikä ei normaali huoltoon kuullut on mennyt takuuseen. Pikku korjauksia, osien vaihtoja tai säätöjä arvolta noin 1400-1700€, :!:
Viimeksi muokannut peteveke, Ti 11.01.2011 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 200 CDI Aut Avandgarde Sport -05
EX: VOLVO S60 -02
EX:202 C180 exprit
Mece350
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 11.01.2011 08:04

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Mece350 »

Minunkin täytyy jakaa kokemukseni Junge Sterne takuusta (minulla kortin mukaan "Basic 100").

Auto on CLS 350, 115 000 ajettu ja vm. 2005. Kesällä 2010 ostettu. Aivan loistavasti toiminut mutta nyt tavallisessa huollossa todettiin molempien olka-akseleitten alanivelien olevan hyvin kuluneet ja tarvitaan vaihtoa. Vaihdettiin ja sitten aloin tätä takuu-asiaa selvittämään - paikallinen Meseliike ei pystynyt auttamaan asiassa juuri ollenkaan, eivät tiedä mikä takuu tämä on ja miten se toimii eikä homma oikein edennyt. Laitoin meilinä jopa pari kommentia ja infoa täältä ja vastaus oli "että ei se noin ole ja ihmiset nyt kirjoittaa nettiin mitä sattuu?!?" Joka tapauksessa olivat sitä mieltä että kyseessä on kuluva osa joka ei kuulu takuun piiriin kuitenkaan - onkohan näin? Olen kyllä varma että jos olisi Suomi -auto ja olisi vain runsaat 100 ajettu niin aivan varmasti saisi takuuseen - kokemusta on vastaavista jutuista.

Mutta asiaan - eli ilmeisesti itse myyjäliikkeelläkin on 6 kk:n vastuu näistä autoista? Ja sitten tämä Junge Sterne takuu?

Eli onko ajatuksia mikä olisi järkevin tapa edetä - ajattelin laittaa faxin sekä myyjäliikkeeseen ja Fleet Managementiin ja katsoa miten käy. Sinänsähän (selvisi jälkeenpäin) olisi pitänyt pyytää korjauslupa - tosin tuohan on sinänsä aika selkeä homma että on vaihdettava.

Ja vielä - onko jollain kokemusta pääkaupunkiseudulla olevasta Mesehuollosta jossa tämä toimisi ilman suurempaa häslinkiä ja jotka tuntevat miten tämä systeemi toimii??

Kiitokset etukäteen!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja sportsman »

http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... stars.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta löydät js:n kuvauksen ja siinä minusta kerrotaan että autolla on 24 kuukauden takuu . Se että mersuliike ei tiedä mitä js-sisältää niin
on hieman ihme. Eikäs tämä vaihto Vehon vaihtotähti takuu ole sama asia . Olisin kyllä sitä mieltä että takuu koskee myös kuluvia osia. Sinullahan on takuun ehdot siinä takuu todistuksessa.
Ota yhteyttä myyjä liikkeeseen ja kyse asiaa ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
peteveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.03.2010 10:59
Paikkakunta: joensuu

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja peteveke »

Kyllä toi kuuluu takuun piiriin joudut vaan maksaa osista 20%,(km 100t - 120t) mutta työstä et mitään.
Saman kaltaiset vastaukset sain silloin ekakerran kun tarvitsin tätä takuuta. Mä soitin sitten kortissa takana olevaan numeroon Daimler Fleet Managementtiin ja siellä ihmettelivät asiaa jonka jälkeen he ottivat kyseiseen merkkihuoltoon yhteyttä. Homma on tämän jälkeen toiminut moitteettomasti. Tee samoin soita sinne ja pyydä apua sieltä. :lol:
W203 200 CDI Aut Avandgarde Sport -05
EX: VOLVO S60 -02
EX:202 C180 exprit
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja supera »

Minua jäi myös askarruttamaan tämä ja pyysin MB:n Saksan asiakaspalvelusta neuvoja josko ehdot löytyisi englanniksi.

Tämän sain vastaukseksi:

"Thank you for your e-mail dated 11th January 2011.

We appreciate your decision for a vehicle with the star. You enquire about term and conditions of the "Junge Sterne guarantee" in English language .

Please be informed that this additional warranty is an exclusive offer for used vehicles which are sold in Germany. All documentation is therefore only available in the German language.

Please be informed that our authorised partners abroad are not obliged to bill directly to the German warranty provider. We therefore recommend that you get in touch with the respective contact in your warranty documentation to get an approval before the repair is started.

The workshop in Finland might still insist that you settle the invoice directly. By getting an approval for the repair upfront you make sure, that parts and labour costs which are covered by the warranty can be paid back later by the warranty provider."

Pyysin heiltä vielä tarkennuksen MB100-ehtojen tulkintaan koska näiden mukaan takuu on Euroopan laajuinen mainituissa maissa (Suomi mukana) vaikka myydään Saksassa:

"We are glad to confirm that the "Junge Sterne guarantee" is also valid in Finland. As mentioned in our previous e-mail an approval from Daimler Fleet Management - warranty provider for your guarantee - needs to be obtained prior to the repair.

We therefore ask you to turn to our colleagues directly. You can reach Daimler Fleet Management as follows:

Tel. +49 711 2574 - 7326
Fax +49 711 2574 - 97326

We can only confirm that our authorised dealers abroad are not obliged to bill to Daimler Fleet Management directly. However Daimler Fleet Management will reimburse you afterwards in case the repair is covered by "Junge Sterne guarantee" and an approval was obtained.

We kindly ask you to clarify further details with our responsible colleagues directly."

EDIT: lisätty jälkimmäinen vastaus
Mece350
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 11.01.2011 08:04

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Mece350 »

Hyvää tietoa tullut asiassa ja tuo englanninkielinen versio selvitti Mersunkin osalta hommaa. Täytyy tosiaan laittaa sinne Fleet Managementiin postia - hankala tietty tietää mitä nuo osat ovat saksaksi mutta osanumerothan löytyy kuitista eli eiköhän homma sillä selviä Saksan päässä.

Infoan sitten miten minulle kävi tämän kanssa.
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Mece350 kirjoitti:Hyvää tietoa tullut asiassa ja tuo englanninkielinen versio selvitti Mersunkin osalta hommaa. Täytyy tosiaan laittaa sinne Fleet Managementiin postia - hankala tietty tietää mitä nuo osat ovat saksaksi mutta osanumerothan löytyy kuitista eli eiköhän homma sillä selviä Saksan päässä.

Infoan sitten miten minulle kävi tämän kanssa.
Toivottavasti homma onnistuu vielä jälkikäteen - no saat ainakin selville mikä on olka-akselin alanivel saksaksi.... :wink:

Eli jatkossa kun Junge Sterne takuulla varustetun Mersun osalta jokin osa hajoaa tai tulisi vaihtaa, niin aina ennen korjausta yhteys Daimler Fleet Management:iin - sieltä löytyy myös englantia puhuvia/ymmärtäviä ihmisiä.

Suomalainen MB korjaamo voi faksata työmääräyksen DFM:lle, jossa näkyy varaosanumerot + työnumerot joita saksalainen ymmärtää - ja korjaamo / sinä saatte laskutusluvan takuuehtojen täyttyessä.

Pitäjänmäen Veholla ainakin tietävät kuinka homma toimii, jopa pikahuollon puolella. Takuuehtojen täyttyessä et maksa mitään tai maksat ajokilometrien mukaisen omavastuuosuuden osista.

Junge Sterne Garantiella (24 kk - ei kilometrirajoitusta, osilla omavastuuosuus joka kasvaa kun autolla ajettu > 100 000 km) ja Vehon Vaihtotähti takuulla (12 kk / 20 000 km) ei ole tekemistä keskenään - toki molemmat ovat Mersuja koskevia takuita....
Mielenkiintoinen yksityiskohta on se, että Junge Sterne Garantie siirtyy seuraalle omistajalle mikäli myyt auton takuuaikana yksityishenkilölle! Takuuaika ei tosin ala alusta... :lol:

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Mece350
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 11.01.2011 08:04

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Mece350 »

No niin,

nyt homma selvisi ja ei voi kun kehua Mersun ( siis Saksan - ei paikallisen Suomen!) toimintaa.

Laitoin kyselyn faxilla sinne englanniksi - en tosiaan tarvinnut kääntää tämän nivelen germaanista termiä:) vaan varaosanumerolla meni. Muutaman tunnin päästä tuli meili jossa (ihan oikein) todettiin että takuuehtojen mukaan eivät ole korvausvelvollisia vaan korjauslupa pitää aina pyytää etukäteen - toki tilanne voi olla korjaamolle hieman hankala kun tilanne tuli eteen tavallisen huollon yhteydessä mutta on vain vaadittava että tekevät niin. Kuitenkin meilin lopussa totesivat että tässä tapauksessa ja tämän kerran korvaavat jälkikäteen (paikallinen Mersukorjaamo siis lisäksi väitti että kyse on kuluvasta osasta jota ei kuitenkaan korvattaisi...) ja tänään tuli tilille työ kokonaissudessaan ja osista 80% eli ehtojen mukaan eli yhteensä 448 euroa.

Kiitokset kaikille - ilman tietoja täältä olisin kenties tyytynyt paikallisen Mersun "asiantuntevaan" arvioon.

Laitan kunhan kerkiä vielä sen meilin jonka sieltä sain tänne - siinä oli myös hyvää tietoa josta voi olla hyötyä jos on sellaisessa Mersukorjaamossa jossa ei tätä tunneta.
Mece350
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 11.01.2011 08:04

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Mece350 »

Eli tällainen....

thank you very much for sending the documents.

According to contract there is no right to claim guarantee for this damage case.

Before starting any repairs in the workshop of a third party, you need authorization of the house that sold the car or contact the service telephone / -fax given in your guarantee manual.
Look to the warranty condition §6 4.a.

The customer has to notify us by phone, fax or e-mail and has to obtain a permission to repair beforeinitiating the repair job. Costs of repair work performed without a prior permission to repair having been obtained shall be borne by the customer himself.

The garage is just allowed to repair the car if they have obtained a repair authorization.

Normaly, the garage send us an estimate when they know, which parts are damaged. We proofed this documents an after checking, we send an authorization-fax back to the garage.

A lot of car-workshops send us the original invoice and we pay directly to the garage. The customer pays the parts and labour cost, which are not contains in warranty directly by the garage.

Sometimes the garage will only cash payment by the customer. After this payment the customer send us the original invoice per post with his bank account number (IBAN-NR. SWIFT/BIC Code). In that case we pay directly to the customer.

Please discuss this point for payment with the repair service before the repair job !!

Our contact Info:
Telefon: +49 (0) 711-2574-7949
Fax : +49 (0) 711-2574-97949
Mail : gw_garantieabwicklung@daimler.com

But as an exception we can offer participation in this invoice with an amount of 448,80 €, without acknowledgement of any such rights now or in future.

The a.m. amount is exactly corresponding to the guarantee claims.

In this case, please send us the original invoice per post and your bank account number IBAN number and SWIFT code.
WilMic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 249
Liittynyt: Su 07.02.2010 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja WilMic »

Hej ! Ostin Junge Sterne -takuulla varustetun auton. Sain mukaan Takuutodistuksen, mutta en ns "luottokorttia". Joku kertoi, että tämän saa jälkikäteen ? Pitääkö se tilata ? Tietääkö joku ?
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
myttma
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 31.07.2010 23:19
Paikkakunta: Vantaa

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja myttma »

Saat jossakin vaiheessa kotiin kirjeen Saksasta, joka sisältää ko. kortin.
WilMic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 249
Liittynyt: Su 07.02.2010 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja WilMic »

OK - kiitos infosta !
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Jokke1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 04.01.2007 12:51

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Jokke1 »

Terve,

Olisin tiedustellut mitenkä tuon Junge Sjerne - kortin saa omiin nimiin vaihdettua? Auto ostettu täältä suomesta ( Tuotu keväällä Saksasta ja JS-kortti on edellisen omistajan nimissä ).

Jos jollakin kokemusta miten kortin tilaaminen / vaihtaminen omiin nimiin onnistuu niin kaikki info otetaan kiitollisuudella vastaan.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mistä löytyy tää 200th km ehto että korvais tuonne asti? Mullakin Junge ja alle 200th km mittarisa. Kylläkin 2 vuotta ylitetty..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: junge sterne takuu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

WilMic kirjoitti:Hej ! Ostin Junge Sterne -takuulla varustetun auton. Sain mukaan Takuutodistuksen, mutta en ns "luottokorttia". Joku kertoi, että tämän saa jälkikäteen ? Pitääkö se tilata ? Tietääkö joku ?

Takuupaperit saa mukaan,ja kortti tulee postissa kotiosoitteeseen,ei tarvi tilata mistään 1-2kk viiveellä. Takuuaika ainakin minun autossa 24kk. Liitteenä kortti jostä näkyy takuuaika.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin