Ohi vaikka väkisin!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Ohi vaikka väkisin!

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Onkos muut S-sarjalaisella, joko vanhalla tai uudella, ajavat kohtalotoverit huomanneet saman asian, että isommalla tiellä (mm. Kehät ja moottoritiet) on aina jonkun yritettävä jokseenkin väkisin ohitse.

Itsellä käy päivittäin niin, että uudemilla ja "hieman paremmilla" autolla (Volvo, Volkswagen, BMW, Audi, MB..) ajavilla kuljettajilla on jokin ihmeen pakkomielle päästä vanhasta mersusta ohi. Tai ainakin tosta omasta vanhasta ässästä.
Toinen ääripää on sitten näillä todella pienillä autoilla ajavat, mm Nissan Micrat yms. Aina on pakko ajaa hieman lujempaa ja vaikka varta vasten kiihdyttää että pääsee vanhasta isosta Mersusta ohi.

Ja nyt ei ole kyse siitä, että ajaisin jotenkin hiljaa. Ei, aina on vauhtia 10-20km/h yli sallitun nopeuden, jotta liikenne pysyy sujuvana. En siis ole tien tukkeena. Ajotyylini on pysynyt aika lailla samanlaisena aina.

Johtuuko se siitä, että ihmiset luulevat ettei 20-vuotias "vanhus" enää liiku samalla tavalla kuin uudet? "Taas yksi ruosteinen romuläjä edessä. Pakko ohittaa ennenkuin se leviää tuohon eteen vielä enemmän hidastamaan." Vai mikä on? Vai johtuuko siitä, että kun ne tietää että se vanhakin Mersu liikkuu, niin pakko näyttää että kyllä se liikkuu se oma uusi muovimöykkykin?

Ja tällaista ilmiötä en ole huomannut muilla autoilla ajaessani. (Ei tosin näin "hienoja" ole olleet, mm. Volvoja ja Toyotia) Olen omistanut tuon Mersun (W126) nyt parisen kuukautta, ja heti pisti tälläinen asia silmiin.

Onko muilla, etenkin W126 kuljettajilla vastaavanlaisia kokemuksia?


PS. Oliskos tää kuulunut tonne OT-palstalle? Saapi siirtää toki.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

Tämä on arkipäivää W126 kuskeille, olen itse ihmetellyt samaa, koska W124:sella ajellessa muut kanssaliikkujat eivät käyttäydy poikkeavasti.

Parastahan tässä on se kun itse istun takana ja vaaleaverinen avovaimoni on ratissa, ne ohittajien ilmeet! V126 ei ole ajajan auto -vaan matkustajan.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Ohi vaikka väkisin!

Viesti Kirjoittaja tempera »

Merbensium kirjoitti:Onkos muut S-sarjalaisella, joko vanhalla tai uudella, ajavat kohtalotoverit huomanneet saman asian, että isommalla tiellä (mm. Kehät ja moottoritiet) on aina jonkun yritettävä jokseenkin väkisin ohitse.

Itsellä käy päivittäin niin, että uudemilla ja "hieman paremmilla" autolla (Volvo, Volkswagen, BMW, Audi, MB..) ajavilla kuljettajilla on jokin ihmeen pakkomielle päästä vanhasta mersusta ohi. Tai ainakin tosta omasta vanhasta ässästä.
Toinen ääripää on sitten näillä todella pienillä autoilla ajavat, mm Nissan Micrat yms. Aina on pakko ajaa hieman lujempaa ja vaikka varta vasten kiihdyttää että pääsee vanhasta isosta Mersusta ohi.

Ja nyt ei ole kyse siitä, että ajaisin jotenkin hiljaa. Ei, aina on vauhtia 10-20km/h yli sallitun nopeuden, jotta liikenne pysyy sujuvana. En siis ole tien tukkeena. Ajotyylini on pysynyt aika lailla samanlaisena aina.

Johtuuko se siitä, että ihmiset luulevat ettei 20-vuotias "vanhus" enää liiku samalla tavalla kuin uudet? "Taas yksi ruosteinen romuläjä edessä. Pakko ohittaa ennenkuin se leviää tuohon eteen vielä enemmän hidastamaan." Vai mikä on? Vai johtuuko siitä, että kun ne tietää että se vanhakin Mersu liikkuu, niin pakko näyttää että kyllä se liikkuu se oma uusi muovimöykkykin?

Ja tällaista ilmiötä en ole huomannut muilla autoilla ajaessani. (Ei tosin näin "hienoja" ole olleet, mm. Volvoja ja Toyotia) Olen omistanut tuon Mersun (W126) nyt parisen kuukautta, ja heti pisti tälläinen asia silmiin.

Onko muilla, etenkin W126 kuljettajilla vastaavanlaisia kokemuksia?


PS. Oliskos tää kuulunut tonne OT-palstalle? Saapi siirtää toki.
:lol:
Mulla sattui moottoritiellä kun yksi volvonainen meinasi röteesti ohittaa. Kello oli kuusi aamulla niin päätin näyttää kun akka pääsi rinnalle niin painoin kaasun pohjaan. Siinä aukesi turbo ja akka jäi sinne savun sekaan ihmettelemään. Kiihdytin 210 km ja hiljensin sitten niin akka jäi sadan metrin päähän murjottamaan. Varmaan meni akan päivä pilalle sinä päivänä. Alla on E320cdi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Pakko päästä ohi

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä tämä ilmiö on aina ollut ja tuntuu aina vaan jatkuvan.
Minulla on yli neljäkymmentä vuotta ollut mersuja kaikki vanhoja
mutta suhteellisen hyväkuntoisia. ja olen ajanut työni takia,lähes-
tulkoon,kaikenmerkkisillä autoilla.Mutta kun olen omalla mersullani
joka nyt on 124 230E En tiädä onko Saksassa jotain tehty,mutta
kulkee torella hyvin ja ajettavuus on erinomainen.

Mutta kyllä näitä ohittajia riittää. On muutaman kerran iskenyt
tuollainen "kiusanhenki" mtä ei saisi tulla mutta tulee kuitenkin.
niin kyllä vanhat Volvot ja Bemaritkin siinä 160-180 kymmenen
rupeevat uskomaa että ei siitä tairakkaan ohi pästä.
Mutta tässä on oma vaaransa tämän kortin suhteen.
Että parempi on antaa mennä ja antaa heille se nautinto.

Pääsimpä Mersun ohi J.S.Lehti.
Toto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 05.12.2009 14:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Toto »

:shock:
Ei se mitään vuoda,se merkkaa reviirinsä.300E
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mitähän aikakautta te oikein elätte ???
Mitä se haittaa jos joku haluaa ohittaa teidät ???
Minua se ei ainakaan haittaa, sillä en harrasta kilvanajoa yleisillä teillä enkä myös koe tarvetta opettaa kanssa autoilijoita enkä kostaa mitään !Sitä vartenhan on esim. kehällä se toinen kaista jota voi käyttää jos haluaa toisen ohittaa. Poliisi on sitten sitä varten että valvoo nopeuksia tiellä.

Jos haluan ajaa kovaa niin menen Etelä-Saksaan ja tulen sieltä autolla pois.
Minulla on varaa antaa tietä sekä myös ajaa tarvittaessa hitaanminkin sillä minähän ajan mersulla . Ehkä tämä kävisi myös toimintatavaksi muille mersuihmisille?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Itselläkin aina tuo +10-20 km/h kyllä on vauhtia sallittuun nopeuteen verrattuna, mutta jos joku haluaa ohi mennä moottoritiellä niin menkööt. Mulla ei ole ikinä kiire kun ajan 126:lla. 8) Kyllähän tuommoinen "kiusanhenki" joskus on tullut munkin päähän mutta ajattelen aina että mitä se auttaa.... ohittelija ei pääse ohi eikä se mersuihmisten maine ainakaan parane siitä. On tuolla omallakin tullut kokeiltua joskus ne rajanopeudet, mutta mitään katukisailua en tue.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Kyllä on yllättävän positiivisiä katseita tullut vastaan! Itse kun asun aika pienessä kylässä ja täällä ei juuri S-sarjalaisia näy,niin kyllä viimeistään siinä vaiheessa kun pesussa on käyttänyt ässän,niin aina joku liikennevaloissa katsoo että kukahan siinä longissa ajelee 8)
Vaikka ei mulla mikään viimesen päälle siisti peli olekkaan..Alkavaa ajan patinaa löytyy vilkun alta ja lokarin kaaresta..Mutta kaikki korjataan aikanaan...Eihän tuo 300sel:li mikään rakettikaan ole,mutta mielestäni kiihtyvyyskin on ihan mukava kun noin lyhyet välityssuhteet on tehty..
En ole huomannut että ohittelisivat enemmän kuin aikaisemmin,mutta niitä puskurissa roikkujia on riittävästi :o Ja yllättävää että 80% näistä on lippis vinossa,FX-corolla,tummat lasit 18-tuumasilla subbareilla varustettuja,puoli mottia wundereita, Amiksia. :lol:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sportsman kirjoitti:Mitähän aikakautta te oikein elätte ???
Mitä se haittaa jos joku haluaa ohittaa teidät ???
Minua se ei ainakaan haittaa, sillä en harrasta kilvanajoa yleisillä teillä enkä myös koe tarvetta opettaa kanssa autoilijoita enkä kostaa mitään !Sitä vartenhan on esim. kehällä se toinen kaista jota voi käyttää jos haluaa toisen ohittaa. Poliisi on sitten sitä varten että valvoo nopeuksia tiellä.

Jos haluan ajaa kovaa niin menen Etelä-Saksaan ja tulen sieltä autolla pois.
Minulla on varaa antaa tietä sekä myös ajaa tarvittaessa hitaanminkin sillä minähän ajan mersulla . Ehkä tämä kävisi myös toimintatavaksi muille mersuihmisille?
Noinhan sen olla pitääkin, mutta joku metka yhteys on olemassa. Tämän, mistä nyt puhutaan, olen huomannut w123:lla liikkuessa. Vaikka sillä täräyttää menemään ihan varmasti suurinta sallittua ja vielä joskus reilusti päällekin, niin ohi haluajia riittää aivan suhteettomasti siihen verrattuna, että yleensä saa ajaa koko lailla rauhassa.
Ilmeisesti w123 200D:n maine leimaa koko mallisarjaa ja ihmiset ajattelevat, että pakkohan tuosta on ohi mennä ennen kuin se hyytyy seuraavassa ylämäessä kuuteenkymppiin.


Pitäisi varmaan teettää takalasiin joku kaihdin, jossa teksti "105 hv", niin hätähousut uskoisivat että kyllä minulla on se sama satakymmenen taulussa mäen päällä kuin sen juurellakin :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ruskakuru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 22.12.2008 07:55
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja ruskakuru »

No täähän on päivän selvä asia, kuulun myös tähän ryhmään jonka on pakko päästä ohi noista "vanhoista romuista". Eli paljon ja pitkiä työmatkoja ajaessa voin sanoa, et 100% 20v vanhoilla autoilla ajavat jää jalkoihin, eli sama mennä ohi heti ku on mahollista ennenku tulee joku rekka minkä taa ne jää jumiin. Eikä tässä oo mitään erikoiskohtelua vanhoilla mersuilla, sama kohtalo on kaikille vanhoille autoille :wink:
joskus löytyy "kavereita" joitten kans mennään joku sata kilometriä peräkanaa, mut ne on sitte just näitä luettelemiasia uudehkoja merkkejä.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Tjoo, meitä on moneen junaan. Idiootteja löytyy liikenteestä ja muualtakin. Ei vaan tarkota sitä, että samaan idiotismiin pitäisi osallistua. Fiksuinta on vaan päästä se pöhlö ohi. Ja vaikka samalla morjestaa sille hampaat irvessä ohittavalle.

Otimpa tossa muutama päivä takaperin taas prätkön ajoon. Ehkä käsittämättömyyden huippu on se, että joidenkin autokuskien on pakko päästä moottoripyörästä ohi. :lol: Sitten varmaan GTI- foorumilla kehuskellaa miten 600cc cbr jäi taakse.

Äriseehän ne pienet koiratkin isommilleen ihan hullunlailla, vaikka se isompi selättäis sen pienen heti, jos vaan jaksaisi tai kiinnostaisi. :wink:
Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.07.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Laffi »

Eipä tuolla merkillä tai valmistusmaalla tai auton iälläkään ole suurempaa merkitystä, aina niitä ohi pyrkiviä on.
Ajatuksissaan ajeleva autoilija saavuttaessaan edellä ajavan vanhan Mercedeksen todennäköisesti tuumaa että mitähän manneja tossa menee, äkkiä ohi vaan, niin ei tarvitse jäädä niiden taakse kuppaamaan.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Ohi vaikka väkisin!

Viesti Kirjoittaja jysi »

tempera kirjoitti: Mulla sattui moottoritiellä kun yksi volvonainen
akka akka akka
Varmaan meni akan päivä pilalle sinä päivänä. Alla on E320cdi.
Mitä järkeä? Ja oma päivä parani tuosta?
Sitten ihmetellään kun joku on sitä mieltä että mersukuskit on m***ja. Siis niinkun pääsiäismunat mutta ilman raitoja.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ymmärsinkö nyt oikein topickin juonen, että jos joku ohittaa, pitää olla ylpeä, kun ei sitä päästä ohi.

Mun ylpeyteni ei ainakaan saa mitään kolausta, menee musta ohi Warre, Bemari, tai Rolssi. jos itse ajan niin hiljaa ja muilla on kerran kiire, niin menkööt. Sama koskee itseäni, jos joku on edessä hissukseen ajavana, ohitan sen reippaasti ja muita häiritsemäti.

Jos joku yleensä harmitaa on se, että pakko päästä ohi ja sen jälkeen jäädä eteen hissuttelemaan. Tätä tuolla näkee useasti, varsinkin kun ajelen tuolla "isolla" kulkineella, ne kun eivät ihmisten mielestä kulje mihinkään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitähän aikakautta te oikein elätte ???
Mitä se haittaa jos joku haluaa ohittaa teidät ???
Minua se ei ainakaan haittaa, sillä en harrasta kilvanajoa yleisillä teillä enkä myös koe tarvetta opettaa kanssa autoilijoita enkä kostaa mitään
Samaa ihmettelen.
Ihan sama millä ajan / millä minun ajokkini ohitetaan / kuka ohittaa kunhan se tehdään turvallisesti ja asiallisesti.

Talven mittaan eräs Volvolla ajava nainen
(sukupuolella ei sinänsä merkitystä, sattuipahan vaan olemaan kauniimpaa sukupuolta tässä tapauksessa)
otti tavaksi kiihdyttää vauhtia kun olin ohittamassa ja ohitettuani laittaa heti kaukovalot päälle.
Tätä sattui noin 5 kertaa, sitten otin rekisterinumerolla omistajan tiedot selville ja seuraavalla kerralla soitin kyseiselle autoilijalle.

Autoilijan asenne oli ensin "en se minä ollut", rekisterinumeron kuultuaan "minun pitää varmaan tarkistaa nopeusmittarini".
Hän halusi siis puuttua muiden ajamiin ylinopeuksiin omalla tavallaan eli vaarantamalla liikennettä.
Ajonopeus oli 80 alueella vaihtelevasti 70-80 km/h ja ohittaessani 110 km/h.

Sanoin kohteliaasti ns. suorat sanat asiasta ja kerroin että seuraavalla kerralla teen rikosilmoituksen, tapahtumille löytyy useita todistajia.

Kahdesti tämän jälkeen olen ohittanut kyseisen auton / henkilön ilman ongelmia.
tempera kirjoitti:Mulla sattui moottoritiellä kun yksi volvonainen meinasi röteesti ohittaa. Kello oli kuusi aamulla niin päätin näyttää kun akka pääsi rinnalle niin painoin kaasun pohjaan.
Hohhoijaa.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Siis, en tiedä ymmärsittekö mitä tarkoitin.
Siis tottakai niitä ohittajia on aina, oli auto oman perseen alla sitten mikä tahansa. Otetaas pieni esimerkki.

Jos ajelen veljeni Toyota Carinalla (vm. jotain 90-92, todella hyvässä kunnossa!), niin ohittajia on jokseenkin "normaali" määrä.
Kun tulee tuolla omalla pirssillä ajeltua, niin tuntuu että niitä ohittajian sen 10 kertaa enemmän. Ihan niinkuin joka toisella autolla olisi jokin pakottava tarve päästä Mersusta ohi.
Ajotyylini ei tuskin kovin paljoa muutu.

Ja nyt en tarkoita tässä sitä, että itse ohittelisin nämä "idiootit" sitten takasin, tai kiihdytäisin vauhtia tai hidastelisin niiden edessä. Ei, aivan sama se mulle on, vaikka menevätkin ohitse. Tarkoitin tässä sitä, että ihmetyttää vaan mistä tämä kauhea hinku ohittaa Mersu kumpuaa.

Ja olen aivan samaa mieltä kanssanne, että hurjastelu ja röyhkeä ajotyyli ei todellakaan sovi Mersun arvolle. Tuossa näin yksi päivä kun joku vaaleahiuksinen nainen ajeli uudella mustalla W221 ässällä kauheata haipakkaa Tuusulantiellä, harrasti siinä samassa sitten pujottelua ilman vilkkua ja kaiken lisäksi luuri korvalla.. Ei tainnu ihan pienin motti olla kelulilla, sen verran kevyesti liikkui. Mutta kyllä hävetti ajaa mersulla sillä hetkellä.

Mersulla kuuluisi ajella rauhallisesti ja joustavasti. Noin kuukausi sitten näin vanhemman miehen ajamassa kullan värisellä W211:llä. Oli kyllä ihailtavan rauhallista ja "smoothia" sen ajaminen. Voisi sanoa jopa, että oli kaunista katseltavaa. uon jälkeen oma ajotyyli on muuttunut huomattavasti rauhallisemmaksi, koin ikäänkuin "valaistumisen". :D
sportsman kirjoitti:Minulla on varaa antaa tietä sekä myös ajaa tarvittaessa hitaanminkin sillä minähän ajan mersulla .
Mielestäni todella hyvin sanottu.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Provosoida saa, provosoitua ei saa, jäitä hattuun. Tuskin tuo nyt autosta on kiinni, jos joku haluaa ohitella. Höpsis.
- neliveto on ylivoimaa -
Jeff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 11.09.2009 10:02

Re: Ohi vaikka väkisin!

Viesti Kirjoittaja Jeff »

tempera kirjoitti: Mulla sattui moottoritiellä kun yksi volvonainen meinasi röteesti ohittaa. Kello oli kuusi aamulla niin päätin näyttää kun akka pääsi rinnalle niin painoin kaasun pohjaan. Siinä aukesi turbo ja akka jäi sinne savun sekaan ihmettelemään. Kiihdytin 210 km ja hiljensin sitten niin akka jäi sadan metrin päähän murjottamaan. Varmaan meni akan päivä pilalle sinä päivänä. Alla on E320cdi.
Olet idiootti!
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Aino pakollinen tarve ohittamiseen on yleensä vanha (yleensä w123) diesel-mersu. Ei sen dieselin, iän tai vauhdin takia vaan savutuksen.
Avatar
sanrai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 05.02.2007 20:21
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sanrai »

ajetaan sääntöjen ja ohjeiden mukaa niin kuin kuuluu,käytetään vilkkuja sivusuuntaa vaihdettaessa ym säännöt kunniaan ,se kuuluu MB:n kuljettajien näyttää esimerkkiä muille...jotta nekin oppisivat tai sitten ei..!!
Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.07.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Laffi »

Tästä tulikin muuten mieleeni se, kun olin kerran ostoskeskuksessa ja kävelin kaikessa rauhassa siinä sitten. Yksi käsilaukkunainen meinasi reteesti yrittää ohi minusta, päätin näyttää sille. Kun akka käveli rinnalla, niin lähdin juoksemaan ja samalla pieraisin kunnolla, akka jäi sinne p****nkäryyn ihmettelemään. Juoksin samalla ulos kauppakeskuksesta ja hidastin vasta ulkona, siinä meni akan päivä pilalle varmasti.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tuli tässä muuten mieleen että kerran olin hallilla uimassa, ja joku raskaana oleva nainen meinas ohittaa mut, siinä se ui sitte rinnalla, niin päätin pistää vauhtia ja sinne se jäi taakse 8) Asiahan on niin että minuaha ei kukaan ohittele.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Musta tuntuu , että ilmiö on vain tämä "pyrkivä" ajotapa. Ilmiö , joka ei liity
ainoastaan autolla ajamiseen , vaan kaikkeen muuhunkin. Äkkiä mulle , kaikki ja heti vaikkei aina muista miksi. Ei näiden heebojen päässä raksuta jokin ohitettava automerkki tai mikään muukaan , kun maaninen suorittamisen ja ehtimisentarve piiskaa ja riivaa. Kauhea kiire kun on kiire.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sportsman kirjoitti:Mitähän aikakautta te oikein elätte ???
Mitä se haittaa jos joku haluaa ohittaa teidät ???
Minua se ei ainakaan haittaa, sillä en harrasta kilvanajoa yleisillä teillä enkä myös koe tarvetta opettaa kanssa autoilijoita enkä kostaa mitään !Sitä vartenhan on esim. kehällä se toinen kaista jota voi käyttää jos haluaa toisen ohittaa. Poliisi on sitten sitä varten että valvoo nopeuksia tiellä.

Jos haluan ajaa kovaa niin menen Etelä-Saksaan ja tulen sieltä autolla pois.
Minulla on varaa antaa tietä sekä myös ajaa tarvittaessa hitaanminkin sillä minähän ajan mersulla . Ehkä tämä kävisi myös toimintatavaksi muille mersuihmisille?


olet aivan oikeassa!!!
mutta, syyllistyn itsekin monesti vittuuntumiseen kun ohitetaan satasen alueella jossa ajan itse 120 ja vedetään siihen metrin tai kahden päähän eteen kurat silmille ja kivet ruutuun....
yleensä sitten ajan samalla mitalla ohi...ja samalla tyylillä.
sitä saa mitä tilaa....

normaaleja ohittajia on 90% ja nämä 10% (kumma kyllä yleensä v70,520 jne kuskeja) ohittelee kusipäämäisesti....

itse jos joudun ohittamaan kenet hyvänsä ohitan rivakasti ja jätän pitkän välin ennenkuin siirryn samalle kaistalle ohitettavan kanssa....

tapoja on monia ja osa niistä vain arsyttää...turha tässä on pyhimykseksi tai marttyyriksi alkaa...liikennevittuilijoita riittää ja tulee riittämään...

se kummastuttaa että tietyistä automerkeistä löytyy ratin ja penkin välistä yleensä mulkku...


ps. terveiset hampuri-munchen-sttgart kierrokselta ja autobaanoilta....autona vaan oli paikallinen maanteiden mopoauto c180k....olipa onneton esitys ajella sillä kun kaikki pikkumopot jne lähti kiihdyttämään vapaan nopeuden alueelle niin tolla jäi jalkoihin heti....hyvä ettei asuntoautot mennyt ohitse....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Aku P kirjoitti: Ilmeisesti w123 200D:n maine leimaa koko mallisarjaa ja ihmiset ajattelevat, että pakkohan tuosta on ohi mennä ennen kuin se hyytyy seuraavassa ylämäessä kuuteenkymppiin.
Heh pyysin yhden virman pomoa viemään moottorikelkan pois kun olin itse reissussa.

se otti farmarin jonka kärrissä kelkka oli ja lähti hallin pihasta meinas jotta 89 124 ja automaatti näissähän piti laittaa kenkä konehuoneeseen että jotakin tapahtuu.
ja niin tapahtui, kekkakin kuulemma pysyi kärrissä mutta tiehen tuli kummallisia levityksiä.
Oli kysellyt silmät pyöreenä äijiltä että mikä hemmetti tuo oikein on..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

välillä tulee kova tarve ohittaa. ohimossa alkaa pullistua, hermot kiristyy jne.

eilen ajoin 80 rajoituksen tiellä, sivutieltä kolmion takaa tuli hippibussi, semmonen wolkkarin joku vanha 1,6 diiseli caravelle sitten mun eteen. ja sillain tulikin, että normaali ihminen olis kattonu, että tohon väliin ei kerkee. no se tuli jokatapauksessa siihen eteen niin, että jouduin tiputtaan vauhdin 90:stä jonnekkin 50 kympin tienoille. sitten alko ikuisuuden kestävä kiihdytys. no sitä en jääny katteleen, vaan heti, kun keltanen sulkuviiva loppu, niin pistin lapun lattiaan ja ohitin sen hippibussin ja vielä savustin muistutukseks, että oppii. sekin varmaan kuvitteli, että "parempi pistää tohon mersun eteen, ettei se jää sitten savutteleen tohon mun eteen" tai jotakin yhtä viisasta. no sinne se joutu joka tapauksessa savun takapuolelle.
W201 250DT 20V
w201 190E
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Lihavoinnit minun tekemiä:
eemeli 210 kirjoitti:itse jos joudun ohittamaan kenet hyvänsä ohitan rivakasti ja jätän pitkän välin ennenkuin siirryn samalle kaistalle ohitettavan kanssa....
Tämä on erittäin tärkeätä, että kun ohitetaan ja ei tule vastaan ketään ja näkyvyyttä on, ajetaan pitkään siellä ohituskaistalla ja sitten vasta siirrytään. Ei roiskuteta niitä kuria ja kiviä ohitettavan auton konepellille.

Sen nyt jotenkin mieltää, ettei vastaantulijoiden kaistalla uskalleta ajaa tarpeettoman pitkään, mutta moottoritiellä ja muillakin tiellä, jossa on ihan oma kaista, miksi 95% autoilijoista palaa samalle kaistalle just omaa puskuria hipoen. Sateella ärsyttävää.
ismoq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 04.05.2008 10:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ismoq »

Pääsiäisen paluuliikenteessä mökiltä kakkostietä eteläänpäin tultaessa ajelin perus 85-90, tosi vähän liikennettä sunnuntaina ja hyvä keli. Mukava siis ajella, niin eikö sieltä joku hondakuski pamauttanu kiukulla ohi. Ajattelin hiljaa mielessäni että siinä on kohta poliisilla asiakas.

No ei menny montaa hetkeä ku maija ajo vastaan oli varmaan mitannu vastaantullessa tän hondan nopeuden, ku jo seuraavalla bussipysäkillä oli poliisit pysäyttäny farkkumondeolla. Oli kiva jatkaa hyvässä kelissä matkaa paremmalla mielellä. Loppumatkalla vielä ajelin ainakin kahden tutkan ohi (niiden tolppapollareiden lisäks).
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Jo yli 60 vuoden ikään päästyäni ei ohittelijat haittaa kunhan eivät vaaranna omaa turvallisuuttani. Pyrin ajamaan niin etten olisi vaaraksi itselleni ja muille ja nopeus on yksi riskitekijä. Menköön jos haluavat valtion kassaan maksaa lisää. Mulla ei kylläkään ole varaa muutenkin kalliiin autoilun lisäksi maksaa ylimääräisiä kustannuksia ylinopeuksista.

Aikanaan tartui mukaani taulukko törmäysnopeuksista. Tässä muutama esimerkki. kuiva ajorata. ( keskimääräinen hidastuvuus 7 m/s\2 )

A 50 kmh pysahtymismatka 28 metriä (reaktioaika + jarrutusmatka)
B 60 kmh " 37 " ( " " )
C 70 kmh " 47 " ( " " )

Kun A on pysähtynyt niin B:n nopeus on samalla kohtaa 40 kmh
Kun A on pysähtynyt niin C:n " " " " 58 kmh

Kuten esimerkistä näkyy niin en ainakaan haluaisi törmätä kehenkään pienen ylinopeuden takia 40 kmh:n ylinopeudella ja vielä vähemmän joutua itse törmäyksen kohteeksi tai lapsen juotuessa uhriksi. Vahinkoja sattuu vaikka ajaisi säännöstenkin mukaan. Miksi siis riskeerata turhaan. Kun on tapahtunut sitä ei enää voi tapahtumattomaksi saada. Anteeksipyyntö on laiha lohdutus.

Vastaava taulukko

80 kmh 0 kmh
90 kmh 47 kmh
100 kmh 68 kmh

auton nopeus ennen pysähtymistä
2 autonmitta ( 8 m) 38,1 kmh
1 " ( 4 m) 26,9 kmh
2 metriä 19,0
1 metri 13,5

Jokainenhan meistä vastaa omista tekemisistään. Oman virheen myöntäminen on monelle vaikeaa.
Taloyhtiön parkkipaikalla eräs henkilö kolhi paikalleen pysäköityä autoa ja hänen mielestään vika oli pysäköidyssä autossa. Hänen katsantokantansa mukaan se oli huonosti parkkeerattu. ????????

Tällaisia ajatuksia
Yli 25 vuotta mersuilua
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

ruskakuru kirjoitti:No täähän on päivän selvä asia, kuulun myös tähän ryhmään jonka on pakko päästä ohi noista "vanhoista romuista". Eli paljon ja pitkiä työmatkoja ajaessa voin sanoa, et 100% 20v vanhoilla autoilla ajavat jää jalkoihin
Munsta taas tuntuu ihan päinvastaiselta. Aina tolla w124 300D:lla saa kirota kun ohituskaistalla joku micrankäppänä tulee eteen vapisemaan.
:twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin