"teho"diiselvillitys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

"teho"diiselvillitys

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jahas.

onko nyt niin että kun suomessa on vuosikausia ajettu alitehoisilla bentseenimootoreilla, ja nyt sitten pienekin dieselit on markkinoitu "mielettömällä" VÄÄNNÖLLÄ jokaiselle hattupäiselle papalle ja permanenttipirkolle.....niin:

1.ne tuntuu niiiiiiin paljon tehokkaammilta kuin 1990 lada, että pitää aina ja joka paikassa kiihdyttää päärsaukossa kiinni vaikka edellä menevä kiihdyttää ripeästi...?
kahden kaistan kohdalla valoissa pitää aina olla "ohituskaistalla" ja sitten kuitenkin nytkytyksen jälkeen ollaan aina, aina sata metriä perässä...

2.kaikki näiden "tehodiiseleiden" omistajat puhuvat kahvipöydissä HURJISTA kiihtyvyyksistä.....?...missä niitä hurjasti kiihtyviä dieseleitä on?...normi pelit (lue kansanautot) kiihtyy sen 10sek paikaltaan 100:aan...ja monessa dieselissä on ohjaamo täynnä käsiä jo siinäkin vaiheessa....

3.bensakoneet ovat AINA olleet ja ovat laiskoja.....?


ps.mittasin oman normikiihdytyksen, n.11-12sek 0-100.....ja jos normi 140hv diesel kiihtyy 10sek 0-100 niin luulisi riittävän perässä tulessa ihan normi turvavälimatkallakin? häh....mutta ei....vielä pitää kaikkensa antaa jotta saa ajaa mersun perävaloissa tai hattuhyllyllä....

vihaan Per Saukkoja ja A.Naaleja
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Nymmääenkylymmärrä.. Ja sama suomeksi:
Siis diisselikuskitko nyt on reikäpäitä :shock: Omien empiiristen tutkimusten mukaan se käyttövoima ei tee mulkkua, eikä edes TEHO.

Noh, tiedä häntä, ehkä vaan en itse kiinnitä huomiota :lol:
1.ne tuntuu niiiiiiin paljon tehokkaammilta kuin 1990 lada, että pitää aina ja joka paikassa kiihdyttää päärsaukossa kiinni vaikka edellä menevä kiihdyttää ripeästi...?
kahden kaistan kohdalla valoissa pitää aina olla "ohituskaistalla" ja sitten kuitenkin nytkytyksen jälkeen ollaan aina, aina sata metriä perässä...

2.kaikki näiden "tehodiiseleiden" omistajat puhuvat kahvipöydissä HURJISTA kiihtyvyyksistä.....?...missä niitä hurjasti kiihtyviä dieseleitä on?...normi pelit (lue kansanautot) kiihtyy sen 10sek paikaltaan 100:aan...ja monessa dieselissä on ohjaamo täynnä käsiä jo siinäkin vaiheessa....

3.bensakoneet ovat AINA olleet ja ovat laiskoja.....?
1. Itsellä niin laiska vehje, että ei sitä viitsi edes täysillä kiihdytellä
2. Siellä niitä pyörii kylillä, dieseliä on helppo virittää
3. Mitä helvettiä? :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

nj^ kirjoitti:Nymmääenkylymmärrä.. Ja sama suomeksi:
Siis diisselikuskitko nyt on reikäpäitä :shock: Omien empiiristen tutkimusten mukaan se käyttövoima ei tee mulkkua, eikä edes TEHO.

Noh, tiedä häntä, ehkä vaan en itse kiinnitä huomiota :lol:
1.ne tuntuu niiiiiiin paljon tehokkaammilta kuin 1990 lada, että pitää aina ja joka paikassa kiihdyttää päärsaukossa kiinni vaikka edellä menevä kiihdyttää ripeästi...?
kahden kaistan kohdalla valoissa pitää aina olla "ohituskaistalla" ja sitten kuitenkin nytkytyksen jälkeen ollaan aina, aina sata metriä perässä...

2.kaikki näiden "tehodiiseleiden" omistajat puhuvat kahvipöydissä HURJISTA kiihtyvyyksistä.....?...missä niitä hurjasti kiihtyviä dieseleitä on?...normi pelit (lue kansanautot) kiihtyy sen 10sek paikaltaan 100:aan...ja monessa dieselissä on ohjaamo täynnä käsiä jo siinäkin vaiheessa....

3.bensakoneet ovat AINA olleet ja ovat laiskoja.....?
1. Itsellä niin laiska vehje, että ei sitä viitsi edes täysillä kiihdytellä
2. Siellä niitä pyörii kylillä, dieseliä on helppo virittää
3. Mitä helvettiä? :lol:
1.kunhan nyt olen merkille pistänyt.....yleensä päästelen ohitse sitten kun sallittu ajonopeus on saavutettu....yleensä A.Naalissa lukee TDI jne....äsken kävin espoon keskusesta juvanmalmilla...liikennevaloissa oli perässä audi...tdi quattro gtiäö (luin sitten kun oltiin jo 120kmh nopeudessa ja vielä piti hemmon puristaa ohi ja sitten siihen eteen teiden tupoksi)....ja valoista lähdettiin ripeästi, audin täydet? ja minulla pintakaasu...



:D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Veikkasinkin että kirjaimet T,D ja I on osa kokemustasi :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

nj^ kirjoitti:Veikkasinkin että kirjaimet T,D ja I on osa kokemustasi :lol:

on joo...itselläkin yksi tuollainen nytkytin....

onneksi ei DTM.... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ainakin neloskuppasella golffipallolla tuli aina ajettua "sikamaisesti", lähinnä siksi kun ei sillä tuntenut kiihtyvyyttä tai vauhtia :roll: Muutenkin täysin tunnoton biili..

ei siitä enempään

Edit: Ei ollut oma siis.. 1.9 TDI GTI
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

nj^ kirjoitti:Ainakin neloskuppasella golffipallolla tuli aina ajettua "sikamaisesti", lähinnä siksi kun ei sillä tuntenut kiihtyvyyttä tai vauhtia :roll: Muutenkin täysin tunnoton biili..

ei siitä enempään

Edit: Ei ollut oma siis.. 1.9 TDI GTI
aARGH...tossa on voinu tulla pipi?....

noo lähinnä vuodatukseni koskee sitä että pitääkö autolla ihan aina ottaa täydet...tuntuu vaan olevan päivän trendi... :|
myyntitykit vetää urku auki joka hetki....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nykydieseleissä on tosiaan niin mukavasti alavääntöä että tahtoo tulla vanhempien bensa-autojen perät vastaan enemmälti yrittämättä kiihdytyksissä.

(itse ajan ikivanhalla 300D:llä)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kaikki viis selvisi hengissä ja elää normaalia elämää :) Kuvat vääristää erittäin paljon, koska palokunta repi katon ja kaikki ovet auki.. Tosin 100+ vauhtia osuessa, että kyllä siinä tuuria on ollut. Toista etu-umpiota ei koskaan löytynyt, siellä se on mettikössä :roll:

btw. kivet tuossa puun takana oli aluksi edessä!

Tämäkin jo parivuotta vanha tapahtuma.. Mutta aiheeseen palatakseni, ei sitä vauhtia huomannut golopallossa
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nopeuden voi tarkistaa nopeusmittarista. Aina ei ole pakko ajaa rajoituksen sallimaa enimmäisnopeutta. Siellä perseessä tosiaan roikkuu eniten näitä perheen isien autoja ja firmojen leasing autoja. Monesti helsingissäkin ajavat bussikaistalla rinnalle aikomuksena ohittaa mutta hämmästys on suuri kun ei ohi pääse :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ettei vaan nyt väykkymiestä ketuttaisi ajaa vanhalla autolla. Ne vaan haluu näyttää ruosteiselle taksimersulle, että niien lainarahalla ostetut Skoda Octavia RS TDI:t kulkee kyllä kovaa...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

masaf1 kirjoitti:Ettei vaan nyt väykkymiestä ketuttaisi ajaa vanhalla autolla. Ne vaan haluu näyttää ruosteiselle taksimersulle, että niien lainarahalla ostetut Skoda Octavia RS TDI:t kulkee kyllä kovaa...

osui ja upposi....jälkimmäinen.
väykkymies muuten ajelee vanhalla autolla ihan omasta tahdostaan....ja voi vilpittömästi sanoa että tunne on mahtava. :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mää ainakin tykkkään, kun kiihdytetään reippaasti. enemmänkin alkaa keittään, jos joku edessä ajava ei tajua kiihdyttää. sellasta pappa meininkiä rampeissa ja ohituskaistoilla, sitä en ymmärrä. sitten, jos on kaks kaistaa, niin mulle on ihan sama, kuinka hiljaa siellä oikean puoleisella kaistalla ajellaan. mutta jos joku kiihdyttää rampissakin niin, että moottoritille tultaessa vauhtia on 70, niin kyllä se alkaa takana tulijoita kiehuttaa. jos sitä tehoo on, niin miks sitä ei sitten käytä? ja diiselissä varsinkin, kun kulutus on alta 8, vaikka ajais aina kaasu pohjassa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo tuleepahan tolla itsekkin aina vähän reilummin kiihdyteltyä, mutta muuten suht normaalisti mennään..tänään juuri moottoritien rampissa 100kyltti ja 60 mennään, joutuhan siitä heti kun pääsi hienosti koukkaamaan suoraan ohituskaistaa..
Itse tulee kyllä muutenki ajettua paljoakaan rajotuksia kattomatta,ompahan siitä kortitki sitten välillä pois ja sakkoja.
Merseedespents
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

eemeli 210 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Ettei vaan nyt väykkymiestä ketuttaisi ajaa vanhalla autolla. Ne vaan haluu näyttää ruosteiselle taksimersulle, että niien lainarahalla ostetut Skoda Octavia RS TDI:t kulkee kyllä kovaa...
osui ja upposi....jälkimmäinen.
väykkymies muuten ajelee vanhalla autolla ihan omasta tahdostaan....ja voi vilpittömästi sanoa että tunne on mahtava. :wink:
Ei muakaan moni asia korpea, mutta voi *ittu että noi Skoda Octavia päin persettä suunnatuilla valoilla ja thyyning RS-malleineen ja etupäässä niiden kuskit osaa ottaa kaaliin. Pitää aina roikkua ihan perseessä kiinni tai vaihtoehtoisesti vastaantullessa valot häikäisee. Ei ole koskaan hyvä ei...

Joku varmaan oikeesti luulee olevansa rikas, jos on joku 33000 € maksava etuvetoinen perhe"urheiluauto". Sitten ollaan prameeta, kun päästään näyttämään jollekkin kansanautoilijalle taivaan merkit. Kyllähän noita luulijoita Mersukuskeihin näkyy mahtuvan, mutta ei ehkä ihan yhtälailla ku Skodakuskeihin.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

masaf1 kirjoitti:
eemeli 210 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Ettei vaan nyt väykkymiestä ketuttaisi ajaa vanhalla autolla. Ne vaan haluu näyttää ruosteiselle taksimersulle, että niien lainarahalla ostetut Skoda Octavia RS TDI:t kulkee kyllä kovaa...
osui ja upposi....jälkimmäinen.
väykkymies muuten ajelee vanhalla autolla ihan omasta tahdostaan....ja voi vilpittömästi sanoa että tunne on mahtava. :wink:
Ei muakaan moni asia korpea, mutta voi *ittu että noi Skoda Octavia päin persettä suunnatuilla valoilla ja thyyning RS-malleineen ja etupäässä niiden kuskit osaa ottaa kaaliin. Pitää aina roikkua ihan perseessä kiinni tai vaihtoehtoisesti vastaantullessa valot häikäisee. Ei ole koskaan hyvä ei...

Joku varmaan oikeesti luulee olevansa rikas, jos on joku 33000 € maksava etuvetoinen perhe"urheiluauto". Sitten ollaan prameeta, kun päästään näyttämään jollekkin kansanautoilijalle taivaan merkit. Kyllähän noita luulijoita Mersukuskeihin näkyy mahtuvan, mutta ei ehkä ihan yhtälailla ku Skodakuskeihin.

no, pitää myöntää että itse "provosoidun" melko herkällä.
vihaan päärsaukkoja ja sitten kun siihen tullaan leikkimään ja nytkyttämään (silleen kivasti kiihytellään lähelle ja taas jäädään kauemman eli 3-15m vaihteluvälillä)...."järjestän" ihan vaivihkaa leikkimielisen kiihdytyskisan....liikennevaloihin tai 100:sta eteenpäin....tuo takana nytkyttävä sport gtiäö kuskihan tietää jo että minulla (E240) on hitaampi auto kuin hänellä, onhan?....no sitten yleensä tämä peelo singahtaa liikennevaloissa vierelle ja starttaa täydet "kumit katuun" lähdön (mistä johtuu että siellä yleensä istuu kuskin paikalla 25v pikkaisen homppelin näköinen pukuun sonnustautunut junnu?)...no siinä sitä sitten ihmetellään kun taksimersu vielä on keulan mitan edellä vaikka sport nytkyttää minkä pääsee....ja sitten seuraavissa valoissa otan yleensä luulot vasta pois....ars pois ja arvokkaasti poistun paikalta kasin murahdellessa....ette usko miten mielenkiintoisia ilmeitä on josko veilä päästään vierekkäin...siellä pieni toimistorotta ihmettelee että onko sportin koneessa jotain vialla kun taksi on nopeampi.... :wink:


no ihan aikuisten oikeasti, eihän noin saa tehdä.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Tämä on hauskaa keskustelua... "Mun auto kulkee lujempaa kuin sun auto" Ja hyvä kisata keskustassa valoista lähdöstä. Riittää, että kerran se pikku lapsi karkaa äidiltään ja on suojatien viivalta pongahtanut konepellille. Siinä vaiheessa on ihan sama mitä siellä auton takakopan kannessa lukee, onko se TDI vai RS, vai peräti quattro.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tomp kirjoitti:Tämä on hauskaa keskustelua... "Mun auto kulkee lujempaa kuin sun auto" Ja hyvä kisata keskustassa valoista lähdöstä. Riittää, että kerran se pikku lapsi karkaa äidiltään ja on suojatien viivalta pongahtanut konepellille. Siinä vaiheessa on ihan sama mitä siellä auton takakopan kannessa lukee, onko se TDI vai RS, vai peräti quattro.
olet niin oikeassa.
mutta.....

jottei saada pitkää keskustelua aiheesta (jota tapahtuu 0,5% liikenteessä)...kerrotko (ilman että vetoat "uheilulliseen tahi turvalliseen) miksi sinulla on 400cdi....voisin ilmaiseksi asentaa autoosi -82 D200 koneen, sen luulisi riittävän tänä turvallisuuden aikakautena. :wink:

ja aikuisten oikeestihan tämä keskustelu on ihan turhaa....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Perustelen koneen sillä, että se on mukavuus. Ihan sama kuin nahkasisustakin. Ei mun tarvii näyttää millekään sierralle kuinka mersu kulkee, riittää että itse tiedän. Ja on myös varmasti niitä sierroja joille mersu jää. Juuri tämän takia ei paljoa tarvii kisailla.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tomp kirjoitti:Perustelen koneen sillä, että se on mukavuus. Ihan sama kuin nahkasisustakin. Ei mun tarvii näyttää millekään sierralle kuinka mersu kulkee, riittää että itse tiedän. Ja on myös varmasti niitä sierroja joille mersu jää. Juuri tämän takia ei paljoa tarvii kisailla.

näinhän se menee....munkaan ei ole koskaan tarvinnut mennä juoksemaan 100m MM kisoihin kun itse tiedän että olen nopeampi kuin kaikki 7 viivalla olevaa mustaa miestä....se on mukavuutta se.

ihan oikeesti kun puhutaan miesten autovalinnoista, ne perustuu niin paljon "paskan puhumiseen" kun itselleen vain voi perustella....minulla myös. meistäkin molemmat pärjäisi sillä 200deellä ihan mainiosti...vai mitä?

miten tuo kone tuo mukavuutta?....siinä on siis tehoa,vääntöä,voima...voimaa...voimaa....voimaa? ja sen tuntee joka hetki....eikö vaan?

itselle riittäisi itseasiassa vähän tehokkaampi kone vielä paremmin...reilusti paremmin.

mitä tulee alkuperäiseen marinaani....luulempa että voimme poistaa tämän keskustelun....olen jo rauhoittunut ja sen verran kalsarikännissä että puhun mitä sylki suuhun tuo....


ps.sitäpaitsi sun peli uhkuu sporttisuutta....siksi ne sierrat ei ala sua härnäämään... :wink: ....toista se on tavan taksimersuilla.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Melkein pakko heittää oma kommentti tähän väliin.
Meillä on veekaseja sen takia, että niillä ajaminen on leppoisaa touhua, mutta tarvittaessa ehtii liittymästä muun liikenteen sekaan. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

komppaan harri126:sta. Mä itse asiassa aina odotan innolla työpäivän päättymistä että pääsen taas ajamaan kasikoneella kotiin, se on mulle terapiaa 8) . Itse asiassa olen luvannut ja vannonut kavereilleni etten ikinä osta pienempikoneista autoa. Lupauksen olen tähän asti pitänyt kun ei ole autoa tarvinnut vaihtaa :) . Ihan oikeassa olette siinä että kun on näitä "sportti"autoja kuten juuri Octavia RS:t ja Opelin OPC:t ja ym ym... niin niiden kuljettajat menettävät juuri näitten autojen takia todellisuudentajun. Minäkin olen niin monta tapausta nähnyt ihmisistä, kun ostetaan joku GTI-auto niin sen jälkeen ollaan kuin maailmanomistajia. :shock: . Ymmärtäisin jos perseen alla olisi Ferrari ym ym... ns. "oikea urheiluauto". Mutta kun ei se RS:n reilu 200 hevosta tee sinusta vielä katujen kuningasta. Voi voi.... :twisted: :roll:

Sen myönnän että liikennevaloista tulee lähdettyä ripeästi, koska se nopeuttaa samalla liikennettä. Mitä vähemmän aikaa kestää multa lähteä valoista sitä enempi auto kerkeää nistä valoista kanssa. Ei se, että lähtee ripeästi valoista tarkoita etteikö voisi ajaa rajoitusten mukaan. Juuri tämän tyylin takia olen monet kerrat huomannut että vierellä olevalla TDI auton kuljettajalla keittää, koska se ei sitten sen rajusta kiihdytyksestä huolimatta päässyt ohi kjeh kjeh.... :twisted: Ja nämä tapaukset on semmoisia etten itse huomannut edes vierellä olevan kisailuhalua.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Veljellä on 2008 CLK350, tehoa jotain 340hv? Hieno peli mutta en kuitenkaan tuntenut siinä itseäni miksikään teiden ritariksi, se on semmoinen mukava matka-auto, parintunnin matka tuntu viideltätoista minuutilta. Mitä sillä parisataa kilsaa ajoin, ei siinä kukaan tullu haastelemaan valoihin tai motarilla. Mutta aina kun ajaa pystärillä siellä on joku kusipää perseessä kiinni :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kaijan kirjoitti:komppaan harri126:sta. Mä itse asiassa aina odotan innolla työpäivän päättymistä että pääsen taas ajamaan kasikoneella kotiin, se on mulle terapiaa 8) . Itse asiassa olen luvannut ja vannonut kavereilleni etten ikinä osta pienempikoneista autoa. Lupauksen olen tähän asti pitänyt kun ei ole autoa tarvinnut vaihtaa :) . Ihan oikeassa olette siinä että kun on näitä "sportti"autoja kuten juuri Octavia RS:t ja Opelin OPC:t ja ym ym... niin niiden kuljettajat menettävät juuri näitten autojen takia todellisuudentajun. Minäkin olen niin monta tapausta nähnyt ihmisistä, kun ostetaan joku GTI-auto niin sen jälkeen ollaan kuin maailmanomistajia. :shock: . Ymmärtäisin jos perseen alla olisi Ferrari ym ym... ns. "oikea urheiluauto". Mutta kun ei se RS:n reilu 200 hevosta tee sinusta vielä katujen kuningasta. Voi voi.... :twisted: :roll:

Sen myönnän että liikennevaloista tulee lähdettyä ripeästi, koska se nopeuttaa samalla liikennettä. Mitä vähemmän aikaa kestää multa lähteä valoista sitä enempi auto kerkeää nistä valoista kanssa. Ei se, että lähtee ripeästi valoista tarkoita etteikö voisi ajaa rajoitusten mukaan. Juuri tämän tyylin takia olen monet kerrat huomannut että vierellä olevalla TDI auton kuljettajalla keittää, koska se ei sitten sen rajusta kiihdytyksestä huolimatta päässyt ohi kjeh kjeh.... :twisted: Ja nämä tapaukset on semmoisia etten itse huomannut edes vierellä olevan kisailuhalua.

just näin se menee, minä vaan en osannut sitä muotoilla oikein.

ja kehällä tai moottoriteiden alkuliikennevaloissa ei paljon pitäisi noita äidin pieniä naperoitakaan olla irtonaisina....nämä ovat kyllä itsellä niitä paikkoja joissa tätä miehistä :wink: leikkiä tulee harrastettua...siis 0,5%.
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin