MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -06-)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

pekkavee kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Osta 280 CDI 7 gear... ja päivitä ohjelma 320 CDI:stä (www.powerflash.fi). Auto mekaanisesti täysin identtinen.... ja osta nimenomaan facelift, 2000 kohtaa päivitetty.
Onkos nuo facelift 280CDI ja 320CDi tosiaan identtisiä? Minä ihmettelin, kun Turbotec antaa paljon enemmän 320:lle tehonlisäystä ja soitellessa firmaan, väittivät, että niissä on mekaanista eroa. Eipä vaan tuo Turbotec taida näistä Mersuista tietää. Olisi vaan aika paljon halvempia nuo 280CDi:t Saksassa jostain syystä. (ja toki verotkin Suomessa pienemmät)

En tiedä, miksi sinulle on niin kerrottu?
Ehkä kaikki firmat eivät ala tekemään 280 CDI:stä hyvää, sillä se voi ottaa aikaa hieman enemmän joissain yksilöissä... minultakin Eki aukaisi ecun, huolellisesti tehtynä se kyllä ottaa hieman aikaa.

Aiheeseen liittyen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=87747

Soitappa sille Ekille powerflashiin 040 - 557 7566
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Alli Kuikamoinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 29.04.2010 15:03

Viesti Kirjoittaja Alli Kuikamoinen »

tn62634 kirjoitti:
lkosso kirjoitti:Itse pähkäilin kohta vuosi sitten mitä vastinetta rahalle Kyllä iskarit kestää jos nyt ei ihan älyttömiä lastauksia tee ja aja tuhatta ja sataa hidasteisiin, ja kyllä niitä iskareita saa vaihtaa muihinkin merkkeihin eikä nekään ilmaisia ole.
Meillä kyrvähti toinen takaiskari viime talvena. Olisiko pakkasella ollut vaikutusta tai maanantaikappale, vaikea sanoa. Jokatapauksessahan on edes ihan turhaa pohtia jotain iskaria, se on sen verran halpa osa 20000-50000 euron autossa eli ei ole väliä maksaako satasen vai 500. Ei niitä joka vuosi tarvi uusia.
Vielä loppuun hankala kysymys.. Miksi mieluummin esim. MB 280 cdi eikä toisena mielessä kummitteleva BMW 530D..?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oliko bemarissa imukanavan läppä ongelmia?
Jossakin mallissa tuhosi koko koneen ja niistä on käyty korvaus vaateita tehtaan taholta asti,tietty huonolla menestyksellä.
Alli Kuikamoinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 29.04.2010 15:03

Viesti Kirjoittaja Alli Kuikamoinen »

nautseri kirjoitti:Oliko bemarissa imukanavan läppä ongelmia?
Jossakin mallissa tuhosi koko koneen ja niistä on käyty korvaus vaateita tehtaan taholta asti,tietty huonolla menestyksellä.
Kyllähän niitä on ollut dieselkoneissa melko yleisesti. Puhetta ollut ainakin 5-sarjalaisen dieseleistä, joissa läppiä on putoillut imusarjaan, josta sylinteriin ja hulirumpsis.. Kone päreiksi.. Kilometrimäärällä ei suoranaista vaikutusta, koska alle 100 tkm ajetuistakin on putoillut. Joissakin tapauksissa autoilla on kurvailtu 400 tkm läpät paikoillaan, eikä onglemaa ole ollut.. Ikään kuin Russian roulettea pelaisi.. Mutta läppien poistokaan ei ole näyttänyt olevan ongelma mitä nyt kirjoitettu on... Ohjeitakin netti pursuaa toimenpiteen suorittamiseksi.. Tehdas suosittelisi imusarjan vaihtoa 100 tkm välein eikä uusi imusarja maksa 800 euroa enempää ilman töitä..! Tehdas on pyllistänyt kauniimman puolensa kuluttajan puoleen ilmoittamalla, ettei imusarja ole huolto-ohjelmaan kuuluva osa... Tällä verukkeella tehdas ei kuulemma ota osaa korjauksiin.. käräjiäkin kuulemma asiasta käydään, kun uusi moottori kuulemma kustantaa vain ja ainoastaan 16000 eskoa..

Mutta ilman läppiäkin pärjää ja moinen malli olisi toinen vaihtoehto..
Alli Kuikamoinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 29.04.2010 15:03

Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -

Viesti Kirjoittaja Alli Kuikamoinen »

Alli Kuikamoinen kirjoitti:Kertokaapa te Suomen tai ulkomaitten viisaat miehet ja naiset käyttökokemuksia moisesta kulkineesta. Olen suunnittelemassa automerkin vaihtoa hiljalleen, mutta jonkun täytyy saada vakuuttuneeksi, ettei huonompaan vaihda..!

Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?

Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..

Ystävällisesti: Mika
Jutustelu taisi hiukan keskeytyä.. Mutta laitetaan lisää kyselyitä helpottamaan valintaa..!

MB e280 bensamallista vielä lisäinfoa kaipaisin.? Koneen kesto-ominaisuudet, käyttömukavuus, ongelmakohdat (kansi..? apulaitteet..? joku muu kohta, mikä..?) jne. Kulutuksesta sen verta, että syökööt vaikka kaurapuuroa niin keitetään tarpeen mukaan...!! Sillä ei niin väliä..
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Alli Kuikamoinen kirjoitti:Koneen kesto-ominaisuudet..?
Ei kai se ole Mersussa kuluva osa...? :)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Alli Kuikamoinen kirjoitti:
Alli Kuikamoinen kirjoitti:Kertokaapa te Suomen tai ulkomaitten viisaat miehet ja naiset käyttökokemuksia moisesta kulkineesta. Olen suunnittelemassa automerkin vaihtoa hiljalleen, mutta jonkun täytyy saada vakuuttuneeksi, ettei huonompaan vaihda..!

Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?

Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..

Ystävällisesti: Mika
Jutustelu taisi hiukan keskeytyä.. Mutta laitetaan lisää kyselyitä helpottamaan valintaa..!

MB e280 bensamallista vielä lisäinfoa kaipaisin.? Koneen kesto-ominaisuudet, käyttömukavuus, ongelmakohdat (kansi..? apulaitteet..? joku muu kohta, mikä..?) jne. Kulutuksesta sen verta, että syökööt vaikka kaurapuuroa niin keitetään tarpeen mukaan...!! Sillä ei niin väliä..
Laita se 3 litran V6 diesel 7-G, niin käytännön voimaa on aina tarjolla (max väätö 1300 rpm)... toki bensapelikin kulkee kun kierrättää ja potkii jalalla vauhtia. Ja kuten todettua, facelift Eemeli ->07-08 toimii kuin ihmisen mieli.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
piällysmies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 14.05.2010 09:27

Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -

Viesti Kirjoittaja piällysmies »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Alli Kuikamoinen kirjoitti:
Alli Kuikamoinen kirjoitti:Jutustelu taisi hiukan keskeytyä.. Mutta laitetaan lisää kyselyitä helpottamaan valintaa..!

MB e280 bensamallista vielä lisäinfoa kaipaisin.? Koneen kesto-ominaisuudet, käyttömukavuus, ongelmakohdat (kansi..? apulaitteet..? joku muu kohta, mikä..?) jne. Kulutuksesta sen verta, että syökööt vaikka kaurapuuroa niin keitetään tarpeen mukaan...!! Sillä ei niin väliä..
Laita se 3 litran V6 diesel 7-G, niin käytännön voimaa on aina tarjolla (max väätö 1300 rpm)... toki bensapelikin kulkee kun kierrättää ja potkii jalalla vauhtia. Ja kuten todettua, facelift Eemeli ->07-08 toimii kuin ihmisen mieli.
Entäs jos eettis-uskonnollisista syistä ei halua ajaa polttoöljyllä? Vakavasti: jos kilometrit jäävät alle 20tkm vuodessa niin mieluummin kuuntelen bensakutosta kuin ahdettua dieseliä, kulut ovat aika tasoissa :)

Itse olen myös tämän farmarin oston kanssa painiskelemassa ja harmitellut saksalaisten persaukisuutta kun bensakoneisia 2007-2008 mallisia Bemuja ja Audeja on niin harvassa, Mersuja sentään huomattavasti enemmän.

Kiinnostaisi kokemukset myös tuosta 280-bensasta sekä erityisesti 350-bensakoneesta S211-korissa. Verottajan (MAHTI) mielestä E350 on halvempi kuin 530i joten CO2-pohjaisella verotuksella hinta Suomessa kilpien välissä näyttäisi lopulta olevan tasoissa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

piällysmies kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Alli Kuikamoinen kirjoitti:
Alli Kuikamoinen kirjoitti:Jutustelu taisi hiukan keskeytyä.. Mutta laitetaan lisää kyselyitä helpottamaan valintaa..!

MB e280 bensamallista vielä lisäinfoa kaipaisin.? Koneen kesto-ominaisuudet, käyttömukavuus, ongelmakohdat (kansi..? apulaitteet..? joku muu kohta, mikä..?) jne. Kulutuksesta sen verta, että syökööt vaikka kaurapuuroa niin keitetään tarpeen mukaan...!! Sillä ei niin väliä..
Laita se 3 litran V6 diesel 7-G, niin käytännön voimaa on aina tarjolla (max väätö 1300 rpm)... toki bensapelikin kulkee kun kierrättää ja potkii jalalla vauhtia. Ja kuten todettua, facelift Eemeli ->07-08 toimii kuin ihmisen mieli.
Entäs jos eettis-uskonnollisista syistä ei halua ajaa polttoöljyllä? Vakavasti: jos kilometrit jäävät alle 20tkm vuodessa niin mieluummin kuuntelen bensakutosta kuin ahdettua dieseliä, kulut ovat aika tasoissa :)
Niin, jos kova vääntö heti tyhjäkäynniltä pelottaa, niin pentsiini on mainio vaihtoehto!

Itsellä hiukkassuotimet paikoillaan: ei savuta tippaakaan missään tilanteessa + käyntiääni tässä uudessa V6 dieselissä muistuttaa hämäävästi pentseenipeliä... vääntöä vaan pirusti enemmän, pienempi kulutus ja parempi jälleenmyyntiarvo.... itsellä vaihtaa 7: vaihteen päälle noin 245 km/h mittarinopeudessa....-> +260 km/h todellista 7. vaihteella... mihin tarvitsen väännötöntä pentseenipataa?

PS. Koittakaa päästä tälläistä autoa kokeileen, niin ymmärrätte.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Voin yhtyä yllä olevaan. kun kerran ajaa V-koneella olevaa 320Cdi:tä 7G-tronic laatikolla niin putoaa kivi sydämeltä, kun ei tarvitse enää miettiä, että minkä auton ostaisi :!:

Itse pähkäilin kanssa 530D Penarin ostoa, mutta ostoaikeet tyssäsivät nopeasti, kun btcf-foorumillakaan kukaan ei kyennyt sanomaan, että kestääkö ko. auto edes hieman yli 200 tkm ilman suurempia murheita. Bemarihaaveet karisivat viimeistään siinä vaiheessa, kun btcf-foorumilaiset totesivat, että kyllähän sillä koneella saattaa ajaa jopa 400 tkm, mutta kaikki muu lahoaa ympäriltä paljon ennen sitä. Mersumiehenä en oikein ole tottunut moiseen kilometrikestävyyden kanssa pinteessä elämiseen.

Mersusta karsisin tuon bensakonevalinnan tyystin pois, koska se suurin tappio kukkaroon tulee sitten siinä jälleenmyyntiarvossa, esim. 6-8 vuotta vanhoissa V6-bensakoneellisissa ja V6-dieselkoneellisissa hintaerot ovat usein aika huikeita. Pääosin se menee niin, että mitä suuremmalla ja kalliimmalla bensakoneella mersun ostaa niin sitä enemmän tulee takkiin. Kaikkein halvimmalla myydään yleensä vanhoja bensa V8 vehkeitä, monessa Mersun mallissa. Tuttavani osti juuri ML 420:n V8-bensakoneella, koska se oli halvin ML mitä oli myynnissä ja niitä oli silloin useampikin kaupan, listan halvimpina ML:linä.
Poikkeuksia tietysti löytyy, eikä kaikkea voi yleistää tämän bensa/diesel hintavertailun mukaan, mutta pääosin kuitenkin dieselmalli säilyttää Mersussa huomattavasti paremmin jälleenmyyntiarvonsa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Samanlaista mietintää käyn itsekin. Onko 220 CDI "järkevämpi" kuin esim 280 CDI? Vuosimallihaarukka 07/08. Farkku täyttäisi perheemme vaatimukset, mutta ilmajousituksen murheista lukeneena hieman mietityttää. Vaihteisto luonnollisesti 7G, tosin siihen glygoli-lootaöljy-cocktaili ongelman loppumisvuoteen en ole löytänyt (tyhmä kun olen) vielä vastausta.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

JarmoK kirjoitti:Samanlaista mietintää käyn itsekin. Onko 220 CDI "järkevämpi" kuin esim 280 CDI? Vuosimallihaarukka 07/08.
Ilman muuta on. Pienempi kulutus, vähemmän rikkimeneviä osia ja helpompi sekä halvempi huoltaa. Tuon ikäisessä tehoa ja voimaakin on riittävästi maantieliikenteeseen.

Jos haluaa päästä kovaa ja saada katu-uskottavuutta, pitää tuon ikäisistä normaalimalleista ostaa 420 CDI tai E500. Kuusi sylinteriä veemuodossa on vain itsensä pettämistä. Valitettavasti farkuun vaan ei sitä dieselkasia saa.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

220 Cdi on ehdottomasti "fiksumpi" valinta, jos haluaa pelkän kulkuneuvon. Jonkun verran huokeampi ylläpidettävä ja riittää loistavasti perustarpeisiin. Itselläni oli myös aiemmin E220Cdi.

Ota sellainen yksilö, jossa on parametriohjaus, eli se kevyempi pyöriteltävä. Voi tosin olla, että se on jo vakiona noissa facelifteissa, en tiedä...? Vanha autoni oli sillä raskaammalla ohjauksella ja se on aika hanurista.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

JarmoK kirjoitti:Samanlaista mietintää käyn itsekin. Onko 220 CDI "järkevämpi" kuin esim 280 CDI? Vuosimallihaarukka 07/08. Farkku täyttäisi perheemme vaatimukset, mutta ilmajousituksen murheista lukeneena hieman mietityttää. Vaihteisto luonnollisesti 7G, tosin siihen glygoli-lootaöljy-cocktaili ongelman loppumisvuoteen en ole löytänyt (tyhmä kun olen) vielä vastausta.
S211 4-sylinterisissä moottoreissa kuten 4-Matic malleissa automaatti on 5-vaihteinen. Eli tuo 7G vain V6 ja V8 moottorien yhteydessä.

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tn62634 kirjoitti:
JarmoK kirjoitti:Samanlaista mietintää käyn itsekin. Onko 220 CDI "järkevämpi" kuin esim 280 CDI? Vuosimallihaarukka 07/08.
Ilman muuta on. Pienempi kulutus, vähemmän rikkimeneviä osia ja helpompi sekä halvempi huoltaa. Tuon ikäisessä tehoa ja voimaakin on riittävästi maantieliikenteeseen.

Jos haluaa päästä kovaa ja saada katu-uskottavuutta, pitää tuon ikäisistä normaalimalleista ostaa 420 CDI tai E500. Kuusi sylinteriä veemuodossa on vain itsensä pettämistä. Valitettavasti farkuun vaan ei sitä dieselkasia saa.
Jospa olisit minun kaveri, saisit koittaa eemeliäni....

Järkevämpi nelonen varmasti on ja useimmille hyvinkin riittävän vääntävä, mutta hyvin säädetty uusi V6 diesel tiukka vastus jopa V8 vakio dieselillekin... ainakin huippunopeus vakio V8: ssa matalampi.

Bensa vapari V8 500 potee väännön vähyyttä pikkukierroksilla (lue: suomalaisessa liikenteessä), valitan.

Toki hyvin säädetty V8 420 CDI olisi aikamiesten ajoneuvo...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Jospa olisit minun kaveri, saisit koittaa eemeliäni....

Järkevämpi nelonen varmasti on ja useimmille hyvinkin riittävän vääntävä, mutta hyvin säädetty uusi V6 diesel tiukka vastus jopa V8 vakio dieselillekin... ainakin huippunopeus vakio V8: ssa matalampi.

Bensa vapari V8 500 potee väännön vähyyttä pikkukierroksilla (lue: suomalaisessa liikenteessä), valitan.

Toki hyvin säädetty V8 420 CDI olisi aikamiesten ajoneuvo...
Olisihan se mukava tosiaan kokeilla. Enkä edes epäile yhtään, ettei autosi liiku enemmän kuin riittävästi. :)

Arvasin myös, että kommenttini nostaa keskustelua, mutta itselleni ne kaksi puuttuvaa sylinteriä ovat ainakin psykologisesti merkittäviä, olkoonkin että ainakin dieselissä on väärä sylinterikulma. Vähän sama asia Buick GN:n kohdalla: kulkee, mutta kasin pauhu puuttuu. :)
Vastaa Viestiin