Tarvike ksenonit läpi katsastuksessa?
Tarvike ksenonit läpi katsastuksessa?
Autossa on Cobran setti ja pian tulossa katsastus. Vieläkö noi pitää repiä irti vai katsellaanko niitä jo läpi sormien jossainpäin / selviääkö vaan napinalla.
Mun auto on mallia johon ksenonit sai orkkis lisävarusteena, mutta en jaksa maksaa umpion laseista nyt monta sataa vain ksenon merkintöjen takia.
Älkää laittako tarkkoja asemien nimiä, joku lukee TraFista tätäkin juttua kuitenkin.
Mun auto on mallia johon ksenonit sai orkkis lisävarusteena, mutta en jaksa maksaa umpion laseista nyt monta sataa vain ksenon merkintöjen takia.
Älkää laittako tarkkoja asemien nimiä, joku lukee TraFista tätäkin juttua kuitenkin.
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****
Mulla on siis ballastit piilotettu umpioitten alle ja johdot vedetty piiloon. Huomaako ne niitä muusta kuin värilämpötilasta joka mullakin on vain 4300K, eli ei mitkään tuuninkisiniset jotka paistaa kilometrin päähän.
Kai se täytyy odottaa että tulee oikein kirkas auringonpaiste, ettiä jostain puku ja kravatti kaulaan ja mennä vaan kokeilemaan yrmeällä business lookilla ... ja sanoo että Bilteman Megablue halogeenilamput siellä on jos kysytään.
Kai se täytyy odottaa että tulee oikein kirkas auringonpaiste, ettiä jostain puku ja kravatti kaulaan ja mennä vaan kokeilemaan yrmeällä business lookilla ... ja sanoo että Bilteman Megablue halogeenilamput siellä on jos kysytään.
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****
tuttavan uudehkossa fiatissa piti vaihtaa normaalit valot keulalle katsastuksen ajaksi, ei kuulemma muuten mene läpi
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Liian sininen on aina liian sininen. A-mersusta jouduin vaihtaan parkit keltasempiin, kun oli muka liian siniset (ja paskat, valkoset ne oli).jpeltoma kirjoitti:Mulla on siis ballastit piilotettu umpioitten alle ja johdot vedetty piiloon. Huomaako ne niitä muusta kuin värilämpötilasta joka mullakin on vain 4300K, eli ei mitkään tuuninkisiniset jotka paistaa kilometrin päähän.
Kai se täytyy odottaa että tulee oikein kirkas auringonpaiste, ettiä jostain puku ja kravatti kaulaan ja mennä vaan kokeilemaan yrmeällä business lookilla ... ja sanoo että Bilteman Megablue halogeenilamput siellä on jos kysytään.
No Väykyssä kuitenki 4300 K värilämpötila xenoneissa, joten ei pistä silmään. Ja voihan ne xenonit lämmitellä etukäteen kesällä katsastaessakin, että syttyy sitten samantien kun ovat "kuumat". Mulla ainakin ballastit ihan hyvin näkyvillä konehuoneessa, joskin ovat jo vuosien varrella likastuneet.
Kaikki vaan riippuu siitä kuinka löysällä päällä/huomaako katsastusmies. Ei siinä muuta, piste. Kaikki kikkailut sun muut on turhaa, se on vaan aina siitä katsurista kiinni.
Sama juttu poliisisedissä, jaksaako ne antaa sakkoja/korjauskehoituksia esim kalvoista tai rengastuksista ym.
Mutta jäänyt kyllä ksenoneista kiinni, 4300K lyhyet ja pitkät. Vaihdoin vaan normipolttimot paikalle ja jätin kaikki muut, johon katsuri "jätit varmuuden vuoksi ballastit kiinni"
Sama juttu poliisisedissä, jaksaako ne antaa sakkoja/korjauskehoituksia esim kalvoista tai rengastuksista ym.
Mutta jäänyt kyllä ksenoneista kiinni, 4300K lyhyet ja pitkät. Vaihdoin vaan normipolttimot paikalle ja jätin kaikki muut, johon katsuri "jätit varmuuden vuoksi ballastit kiinni"
Viimeksi muokannut EeKi, La 12.06.2010 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ei kaikki kikkailut ole turhia... sinne voi umpioon vaikka laitttaa hyväksyntä lätkät kiinnieepi kirjoitti:Kaikki vaan riippuu siitä kuinka löysällä päällä/huomaako katsastusmies. Ei siinä muuta, piste. Kaikki kikkailut sun muut on turhaa, se on vaan aina siitä katsurista kiinni.
Sama juttu poliisisedissä, jaksaako ne antaa sakkoja/korjauskehoituksia esim kalvoista tai rengastuksista ym.
Tuurista se aina on kiinni, jos katsuri ei ees huomaa ksenoneita, niin mitä niillä hyväksyntä lätkillä taas edes tee mitään?
Ite laiskuuttani katsastan tyyliin vanteet ja alusta vaihdettuna, joskus menee läpi joskus ei. Tarvii varmaan kaveri laittaa katsastamaan ku siltä löytyy myös pikkumese jossa ksenonit ja kalvot joka muistaakseni on aina mennyt läpi sillaisenaan. Tosin taitaa se sukupuoli vaikuttaa ja siihen lisäksi lämmin kesäpäivä tissipaidassa
E: toinen esimerkki, viime kesänä olin niin mulkku katsastusmies että 4 kertaa koitin mersua läpi katsastuksesta päästöjen takia, 4 kerralla oli toinen katsuri ja meni heti läpi vaikka oli jo normi katsastus. Ja siihen oli jo kerennyt vaihtaa ikkunat ja valot. Läpi meni että soi.
340 Volvon kun katsastin ja päästöt viturallaan, "kelpaa mulle".
Ite laiskuuttani katsastan tyyliin vanteet ja alusta vaihdettuna, joskus menee läpi joskus ei. Tarvii varmaan kaveri laittaa katsastamaan ku siltä löytyy myös pikkumese jossa ksenonit ja kalvot joka muistaakseni on aina mennyt läpi sillaisenaan. Tosin taitaa se sukupuoli vaikuttaa ja siihen lisäksi lämmin kesäpäivä tissipaidassa
E: toinen esimerkki, viime kesänä olin niin mulkku katsastusmies että 4 kertaa koitin mersua läpi katsastuksesta päästöjen takia, 4 kerralla oli toinen katsuri ja meni heti läpi vaikka oli jo normi katsastus. Ja siihen oli jo kerennyt vaihtaa ikkunat ja valot. Läpi meni että soi.
340 Volvon kun katsastin ja päästöt viturallaan, "kelpaa mulle".
Viimeksi muokannut EeKi, La 12.06.2010 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ei oo tuurista kiinni. voi kikkailla lähes laillisiks neeepi kirjoitti:Tuurista se aina on kiinni, jos katsuri ei ees huomaa ksenoneita, niin mitä niillä hyväksyntä lätkillä taas edes tee mitään?
Ite laiskuuttani katsastan tyyliin vanteet ja alusta vaihdettuna, joskus menee läpi joskus ei. Tarvii varmaan kaveri laittaa katsastamaan ku siltä löytyy myös pikkumese jossa ksenonit ja kalvot. Tosin taitaa se sukupuoli vaikuttaa ja siihen lisäksi lämmin kesäpäivä tissipaidassa
Tuli mieleen kun kaveri porukka jolla oli harraspeleinä rättisitikoita.
No yhdellä kaverilla oli tosi kaunis vaimo niin se laitettiin katsastamaan jokainen rättäri ja ja vaatetetuksi sellaista joka vetää joka jätkän hiljaiseksi.
Kuulemma aina leima tulimutta jos itse omistaja leimas niin ei ois kerralla menny ikinä.
No yhdellä kaverilla oli tosi kaunis vaimo niin se laitettiin katsastamaan jokainen rättäri ja ja vaatetetuksi sellaista joka vetää joka jätkän hiljaiseksi.
Kuulemma aina leima tulimutta jos itse omistaja leimas niin ei ois kerralla menny ikinä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Öh.... miksi ylipäätään autossa pitää olla laittomat valot?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tarvike ksenonit läpi katsastuksessa?
vuodessa on 365pv*24h=8760h ja noiden laittomien xenonien vaihtoon menee 2*0,5h.....ja sitten saat jälleen ajella 8759h ihan rauhassa....jpeltoma kirjoitti:Autossa on Cobran setti ja pian tulossa katsastus. Vieläkö noi pitää repiä irti vai katsellaanko niitä jo läpi sormien jossainpäin / selviääkö vaan napinalla.
Mun auto on mallia johon ksenonit sai orkkis lisävarusteena, mutta en jaksa maksaa umpion laseista nyt monta sataa vain ksenon merkintöjen takia.
Älkää laittako tarkkoja asemien nimiä, joku lukee TraFista tätäkin juttua kuitenkin.
itse en ducatoa laittomilla xenoneilla koita katsastaa....puuttuu automaattinen korkeuden säätö joten ei varmasti hyväksyisi katsastusinssi...
mersussa on alkuperäiset xenonit ja olen miettinyt pitkiin asentaa jälkiasennussarjan....ja nekin otan pois katsastuksen ajaksi....
ihan turhaa hommaa juosta moneen kertaan näyttämässä autoa lisämaksuineen päivineen jos sen voi kerralla katsastaa alkuperäisillä valoilla ja ajella lopun aikaa hyvillä laittomilla....
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no osaava inssi puuttuu koska luxit kasvaa yli sallitun....mutta vähänkin osaamaton tai sammakkosorminen päästää läpi koska tietää että ei ole paskankaan merkitystä miten paljon kaukovaloissa on tehoa....niiden käyttöä säätelee lakipykälät....markoala kirjoitti:Ilmeisesti eivät puutu pitkissä oleviin xenoneihin kovin hanakasti. Perustuukohan johonkin vai maalaisjärkeä?
Opel, "weird lieben autos"....
Niin, etkö itse tekisi samoin kuin tämä katsastusmies? Minusta tuo tekee autosta jo laillisen. Ethän liikenteessäkään rutise kyseisen kuljettajan tekemisistä, toisin kuin saman kuljettajan aviomiehen ajosta samalla autolla.atlas kirjoitti:Tuli mieleen kun kaveri porukka jolla oli harraspeleinä rättisitikoita.
No yhdellä kaverilla oli tosi kaunis vaimo niin se laitettiin katsastamaan jokainen rättäri ja ja vaatetetuksi sellaista joka vetää joka jätkän hiljaiseksi.
Kuulemma aina leima tulimutta jos itse omistaja leimas niin ei ois kerralla menny ikinä.
A)-kohdan ymmärrän mutta minusta moderaattorilta outo näkemys jos laittomat valot saa olla siksi että ne on tyylikkään näköiset.Kinnunen kirjoitti:Xenoneista puhuttaessa siksi, että A) niillä näkee hyvin B) ne on tyylikkään näköiset.Ari66 kirjoitti:Öh.... miksi ylipäätään autossa pitää olla laittomat valot?
Tulkitsen dealerin näkemyksen niin että asialliset jälkiasennusvalot saisi säätää laillisiksi ja sillä ongelma poistuisi. Muistaakseni dealerin omassa autossa tuollaiset on. Mutta miten asialliset jälkiasennusxenonit säädetään laillisiksi? Niille pitää asettaa vaatimukset ja tuote pitää hyväksyttää vaatimusten mukaisesti, kuten tehtaan varusteetkin. Hei mutta eikös tilanne jo ole tältä osin lainsäädännön osalta kunnossa?
Siksi kun se ei ole muutaman minuutin homma Setissä mukana tulleet liittimet oli niin lapselliset, että tein uudet liitokset juottamalla ja sukittamalla/vulkanoituvalla teipillä. Tuo kun on ainoa pitemmänpäälle kestävä ratkaisu, kun ajelee enimmäkseen suomen eniten suolatulla tiellä.dealer kirjoitti:Miksi näitä pitää miettiä, halogeenien vaihtaminen katsastuksen ajaksi paikalleen ja taas pois on muutaman minuutin homma.
Ksenonihan ottaa syttyessään kovan virtapiikin, ja jos liitokset ei ole kunnossa alkaa tapahtua mystisiä asioita (esim auton sähköt/mittaristo voi seota). Ksenon lampun käyttöjännnite taitaa olla luokkaa 20 000 V.
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****
Heh no miten se siihen liittyy onko moderaattori vai normi rahvas . Meinaatko että moderaattori-tunnuksen omaavilla ei ole lupa nauttia xenon-valojen esteettisistä ominaisuuksista?DBFI kirjoitti:
A)-kohdan ymmärrän mutta minusta moderaattorilta outo näkemys jos laittomat valot saa olla siksi että ne on tyylikkään näköiset.
Eikä kukaan ole sanonut että ne SAA olla, alkuperäinen kysymys oli, miksi sellaiset PITÄÄ olla.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
No sitten on eri juttu.Siksi kun se ei ole muutaman minuutin homma Very Happy Setissä mukana tulleet liittimet oli niin lapselliset, että tein uudet liitokset juottamalla ja sukittamalla/vulkanoituvalla teipillä. Tuo kun on ainoa pitemmänpäälle kestävä ratkaisu, kun ajelee enimmäkseen suomen eniten suolatulla tiellä.
Ksenonihan ottaa syttyessään kovan virtapiikin, ja jos liitokset ei ole kunnossa alkaa tapahtua mystisiä asioita (esim auton sähköt/mittaristo voi seota). Ksenon lampun käyttöjännnite taitaa olla luokkaa 20 000 V.
Minulla on kiinanksenonit toimineet hyvin vaikken ole muutellut liitintä jonka otan alkuperäisen halogeenilampun takaa irti.
Suolan kanssa se ei ole missään tekemisissä.
Ballastit ja johdot voi jättää paikalleen autoon katsastuksen ajaksi, vaihtaa vaan halogeenilampun umpioon ja orkkisliittimen siihen paikalleen.
No näitä nyt ei kannattaisi kinasteluun asti jatkaa mutta minusta mese-foorumilla moderaattorin ei ole sopivaa suosia laittomia ratkaisuja ja noin tulkitsen tuon aiemman kommenttiparin joka B)-osuudeltaan erityisesti kyseenalainen (oma mielipiteeni).Kinnunen kirjoitti: Heh no miten se siihen liittyy onko moderaattori vai normi rahvas . Meinaatko että moderaattori-tunnuksen omaavilla ei ole lupa nauttia xenon-valojen esteettisistä ominaisuuksista?
Eikä kukaan ole sanonut että ne SAA olla, alkuperäinen kysymys oli, miksi sellaiset PITÄÄ olla.
Moderaattorin sopii minusta hyvinkin tuoda esille vaihtoehtoisvaraosia ym. Onhan noitakin olemassa laillisia (=kalliita). Minusta vaan laittoman osan käyttöön ei riitä perusteluksi se että laillinen on liian kallis. No, veikkaan että tämä näkemys tuli useimmille jo aiemmin selväksi ja turha jatkaa kun tämäkin "tarkennus" oli jo turha.
Kinnunen kirjoitti:Xenoneista puhuttaessa siksi, että A) niillä näkee hyvin B) ne on tyylikkään näköiset.Ari66 kirjoitti:Öh.... miksi ylipäätään autossa pitää olla laittomat valot?
Niin ja eihän xenonit itsessään laittomat ole. Laittomuus tulee siinä vastaan kun samalla ei asennetta xenoneille tarkoitettuja umpioita, eikä ajovalonpesureita, vaan ne laitetaan suoraan entisen halogeenien tilalle. Uudemmissa vielä automaattinen korkeudensäätö.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Mutta ei se tee asennuksesta laillista jos laillisen tuotteen hankinta on hankalaa.dealer kirjoitti:On hankalaa löytää W201-124 malleihin laillisia xenonajovaloja vaikkei hinnalla olisi väliä.
Ymmärrän että tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ole käytännössä ongelmaa (siksi uskallankin kinailla) mutta mihin se raja pitäisi näissä asioissa vetää? Kuka pystyy takaamaan että "laiton" tuote on ihan riittävän hyvä ja saako sitten muuallakin rikkoa lakia "kohtuudessa"?
Lainsäädäntöön kannattaa vaikuttaa äänestämällä ja jos lainsäädäntö ei tyydytä, pitää moittia äänestäjiä.
Laittomista xenoneista oli puhe, uskoisin että suurin osa keskusteluun osallistuneista ymmärsi että tarkennuksesi mukaisesta aiheesta oli kyse. Mutta ihan hyvä selventää että puhutaan varmasti samasta aiheesta.Kinnunen kirjoitti:Niin ja eihän xenonit itsessään laittomat ole. Laittomuus tulee siinä vastaan kun samalla ei asennetta xenoneille tarkoitettuja umpioita, eikä ajovalonpesureita, vaan ne laitetaan suoraan entisen halogeenien tilalle. Uudemmissa vielä automaattinen korkeudensäätö.
Uskon muuten että useimmat näistä puheena olevista "xenoneista" on laittomia jos ne asennetaan mesen alkuperäisiin umpioihin joissa tasonsäätö ja pesurit.
Muistin virkistykseksi, tätä kommenttia lähdin "puolustamaan":
XXX kirjoitti:
Öh.... miksi ylipäätään autossa pitää olla laittomat valot?