SS: Mersun etumatka hupenee.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eepi kirjoitti:Heh, ei volkkarikuski tykännyt kun kyyti maksoi 14.60, annoin 15€ ja sanoin "pidä loput, niin saat säki mersun joskus"
pitää muistaa hyödyntää tuota tyyliä joskus, mutta sillä erolla, että sanoo mersukuskille niin, että "pidä loput, niin saat säkin joskus ÄSSÄ mersun"...

miksi muuten S mersuja ei ole takseissa, olis kerrankin jotain mieltä maksaa siitä kyytistä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Helsingissä on parikin S-sarjalaista taksissa. Ehkä enemmänkin.

Tuorein Kovasen S 400 Hybrid...
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

napa kirjoitti:miksi muuten S mersuja ei ole takseissa, olis kerrankin jotain mieltä maksaa siitä kyytistä...
Jopa näin pienellä paikkakunnalla löytyy yksi S420CDI taksina. Usein ei tule nähtyä tuota tolpalla jostain syystä... :)

E: siis tarkennuksena että on W221-koppaa
Viimeksi muokannut kaijan, Ti 15.06.2010 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sveitsissä näky olevan yks uus ässä taksissa, näytti hauskalta kun seuraava taksi oli vanha renault :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eugen »

Tampereella ollu jo kohta kolme vuotta uus koppanen ässä (W221) oon ollu kyydissäkin tais olla jo parivuotta sitten
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

kareliaani kirjoitti: jos tuollaista tekstiä tulisi takapenkiltä niin päästäisin sinut lähimmälle bussipysäkille ihmettelemään sanomaasi. Sen 20€ tähden mitä keskimäärin kyydit on, en rupea kuuntelemaan vittuilua.
Huomannet että minä en aloittanut vittulua, vaan se oli tuo muuan suhari joka rupesi juntiksi nimittelemään. Eli asiakaspalvelukettuiluni kohdentui suoraan hänelle.


For real, minä olen se asiakas joka ei ikinä ole valittanut tai rutissut ainoassakaan taksikyydissä, en oksentanut, en sikaillut enkä ollut hankala. Joka äyrin olen maksanut ja tipannut jos kuski on hoitanut hommansa oikein. ..ja olen muuten sitten 36 sinkkuvuoteni aikana laittanut taksiin sitä rahaa jonkin verran!

Viimeksi muuten tippasin intialaista suharia stadissa, vaikka jannu oli hukassa kuin lumiukko, ei osannut kieltä ja minun piti opastaa se Rautatieasemalta Pitäjänmäkeen. Se kaveri ansaitsi tippinsä, sillä se oli kohtelias, siisti ja ajoi rauhallisesti. Suuresta osasta stadin kuskeja ei todellakaan voi sanoa samaa, vaan kuskit ovat töykeitä, haisevat hieltä ja kaahavat kuin mielipuolet. Sellaisesta kyydistä ei positiivista sanaa löydy.


Pointtini myös alunperin oli se, että meillä maksavilla asiakkailla tulee olla oikeus valita se mistä maksamme, ja se, että minä en suostu maksamaan jostain ketun pökötin kyydistä samaa ryöstöhintaa, mitä uuden E-sarjalaisen, viissatasen, V70:n tai A6:sen kyyti maksaa. Sehän on ihan täysin järjetöntä!
Eikä asia ole järjetöntä pelkästään siksi, että pökötti ei ole premium-luokan auto, vaan myös siksi, että melko pieni kippo verrattuna mihin tahansa isoon perheluokan autoon. En minä hotellissakaan halua 80 cm sänkyä, jos tarjolla on parisänky!

Ja se mitä sanoit asiakaspalvelusta vammaisten kohdalla, niin ookoo, mutta vastaavasti voin kyllä todeta, että kyllä taksareissa löytyy melkoisia sikojakin. Vai mitä sanotte ukosta joka vei sairaalaan joutuneelle mummolle kimpun kukkia ja samalla pummasi itselleen kunnan antamat taksilitterat*, kun eihän mummu niitä nyt enää tarvinnut? Sitten vaan lasku kunnalle ja rahat pois!

* about 10 vuotta siten. En tiedä vieläkö moisia on..
Viimeksi muokannut putukiffeli, Ke 16.06.2010 08:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kareliaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja kareliaani »

putukiffeli kirjoitti: Huomannet että minä en aloittanut vittulua, vaan se oli tuo muuan suhari joka rupesi juntiksi nimittelemään. Eli asiakaspalvelukettuiluni kohdentui suoraan hänelle.

Ja se mitä sanoit asiakaspalvelusta vammaisten kohdalla, niin ookoo, mutta vastaavasti voin kyllä todeta, että kyllä taksareissa löytyy melkoisia sikojakin. Vai mitä sanotte ukosta joka vei sairaalaan joutuneelle mummolle kimpun kukkia ja samalla pummasi itselleen kunnan antamat taksilitterat*, kun eihän mummu niitä nyt enää tarvinnut? Sitten vaan lasku kunnalle ja rahat pois!

* about 10 vuotta siten. En tiedä vieläkö moisia on..
Joo, tottakai hyviä ja huonoja esimerkkejä löytyy niin etu- kuin takapenkiltäkin. Helsingissä on omat ongelmansa, niiden kaverien työ on paljon raskaampaa kuin meidän täällä pikkukunnissa, ja ymmärrän sen, jos ei aina oikein jaksa olla pelkkää auringonpaistetta.

Mutta pitäisi sitä silti edes yrittää, kun on kerran leikkiin mukaan lähtenyt. Sillä kyllähän se niin on, että asiakas maksaa palvelusta kokonaisuutena, ei pelkästä kyydistä, oli se auto sitten minkä merkkinen tahansa.

Karattiinpa kauas alkuperäisestä aiheesta eli Mersujen määrästä tolpalla, mutta modet, kai se tämän kerran suodaan. :)
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Ihan realiaikainen tilanne Oulusta Torikadun tolpalta jossa näyttää tällä hetkellä olevan eniten autoja. Kahdeksan autoa joista yksi on Mersu (w204).
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

kareliaani kirjoitti: Karattiinpa kauas alkuperäisestä aiheesta eli Mersujen määrästä tolpalla, mutta modet, kai se tämän kerran suodaan. :)
Nooh, polveileehan se keskustelu aina, ja pientähän tämä vielä.


Minut muuten ajoi MB kuskiksi Hyundain jälkeen taksikyyti uudella Mondeolla. Sillä oli ajettu alle satku ja se oli äänekkäämpi, natisevampi, muovisempi ja laaduttomampi kuin silloinen Hyundaini. Vielä ennen tuota kyytiä olin miettinyt Mondeon ostamista, mutta kyyti sai toisiin aatoksiin.

Nyt mulla on yli kaksi kertaa enemmän ajettu, viisi vuotta vanhempi auto , ja on taatusti mukavampi peli kuin se Mondeo. Joten hyvähän se on että takseissa on muitakin autoja ajossa. Tietääpähän kyydin jälkeen ainakin mitä vältellä :wink:
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Juhanit kirjoitti:Ihan realiaikainen tilanne Oulusta Torikadun tolpalta jossa näyttää tällä hetkellä olevan eniten autoja. Kahdeksan autoa joista yksi on Mersu (w204).
Tikkurilan aseman tolpalla oli tilanne toinen, mersuja suuri osa 8) Muutenkin pääkaupunkiseudulla näkyy paljon enemmän mersuja taksina kuin esim Tampereella
230 C 1978
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti: miksi muuten S mersuja ei ole takseissa, olis kerrankin jotain mieltä maksaa siitä kyytistä...
Meillä päin paikallinen suhari päivittää vanhan ässänsä aina pykälää uudemmaksi sitä mukaa, kun malli vanhenee. Eli suomeksi siis: Taannoin ajossa oli vielä W140 ja nyttemmin W220. Kai se aika pian alkaa näkyä näilläkin kulmilla W221.
Vaikka autot on käytettyjä ja ilmeisesti paljon ajettuja, niin asiakkaalle on kyyti siitä huolimatta oikeasti herraskaista. Tästä voinemme olla samaa mieltä.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No senverta tässä täytyy kertoa, että eräällä minun alueen klubilaisella on taksiyritys, jota hän Siilinjärven alueella veivaa W140:llä.

Asiakkaat eivät ole ainankaan keljuilleet, että näin vanhalla autolla ajat, vaan olleet vaan ihan äimän käkenä että mikä se tämmönen mersu oikein on.

Mutta on se kyllä jo liian vanha auto ammattiajoon, kaikenlaista pientä vikaa löytyy kokoajan ja asiakkaat särkee paikkoja minkä kerkeää - mm. sähköpenkkien kytkimet.
Uusi työkalu tulee kahden kuukauden päästä (ei mersu).
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 20.09.2009 14:50

Viesti Kirjoittaja jm9 »

ulkomailla tuntuu vaan vanhat mersut olevan kovimmassa taksikäytössä. esim. kreikassa taksimersujen kyydissä tuli kateltua mittarilukemia niin järjestään näytti yli 900tkm lukuja
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Kyllähän takseihin pitäis tulla joku laki, että minkä hintanen tai merkkinen auton pitäis olla millä ajetaan. Eihän siinä oo mitään järkeä, että jotkut kuskit ajaa 20 000e uudella kipolla ja toiset ajaa 60 000e uudella autolla. Tai sitten kyydin hinta pitäis olla halvempi noilla kaiken maailman japseilla ja ranksalaisilla autoilla, mitkä pääsääntösesti on näitä alle 30 000e autoja... Mieluummin ite ainakin maksan uuden E-mersun kyydistä sen 20e, kun jonkun toyota avensiksen tai puhumattakaan jostain ranskalaisesta.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Dtr kirjoitti:Mieluummin ite ainakin maksan uuden E-mersun kyydistä sen 20e, kun jonkun toyota avensiksen tai puhumattakaan jostain ranskalaisesta.
20e/km ?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

[quote="Mesedesi"][quote="Dtr"]Mieluummin ite ainakin maksan uuden E-mersun kyydistä sen 20e, kun jonkun toyota avensiksen tai puhumattakaan jostain ranskalaisesta.[/quote]

20e/km ?[/quote]

Kuka tässä nyt on 20e/km puhunukkaan, vaan ihan yleisesti 20e taksi matkasta.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Mesedesi kirjoitti:Itse kyllä toivon myös sitä, että jos tilaan kyydin (Tod. harvoin), että sieltä tulee tietyllätavalla "järkevä" auto, eikä mikään ylilyönti.

Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.

Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.
En kyllä ymmärrä pointtiasi ollenkaan... eikös ole vain hyvä, jos yrittäjä pärjää?

Saman hinnan asiakas maksaa kyydistä vanhalla hundailla ja uudella ässällä... jos käyttäisin taksia, toivoisin kyllä laatu autoa... sen verran kallista se suomessa on.

Niillä ahkerilta yrittäjiltä kerätyillä verovaroilla suomessa maksetaan sitten soskunpiikkiin ne elättijuoppojen taksikyydit...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:En kyllä ymmärrä pointtiasi ollenkaan... eikös ole vain hyvä, jos yrittäjä pärjää?
Ei tarvitse ymmärtääkkään.
Hyvähän se, jos yrittäjä pärjää.
Mutta vois se näyttää myös olevansa järkevä, eikä idiootti.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin