SS: Mersun etumatka hupenee.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

SS: Mersun etumatka hupenee.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Onhan siinä näköä ja kokoa, mutta mahtaako tosiaan enää teknisesti olla millään tavalla edelläkävijä tuo perus 200cdi... On varmaan hallaa tehneet myös nuo vähän vanhempien ruostemurheet ja uusien suutinviat.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Taksiyrittäjät kertovat kassojen pienentyneen viime vuosina. MB ei ole todellakaan halvin ajokki hankkia. Toisaalta MB-kannassa pysyminen ja käyttö eivät suinkaan ole kallista. Huolenpitosopimus on aika kätevä takseillekin ja etenkin takseille.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ja mahtaa olla helppo myytävä tuollainen +300tkm Skoda tai Korean Chevrolet :)
230 C 1978
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eiköhän ne oo siinä vaiheessa jo hintansa haukkuneet?
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Eräs tuttu taksi-isäntä, jolla on useampia autoja (2 Mersua, 1 Hyundai!), valitteli, ettei meinaa saada Hyundaihin kuskia (2-vuotias diesel). Sen sijaan uuteen E-sarjalaiseen saa kuskin kuulemma paljon helpommin paskamaiseenkin duunivuoroon.

Tiiä häntä.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

masaf1 kirjoitti:Eiköhän ne oo siinä vaiheessa jo hintansa haukkuneet?

Juu varmasti ja tuleeha noissa mersuissaki hinta melkoisesti alaspäin.
Viimeksi muokannut Marko M, Ti 15.06.2010 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
230 C 1978
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Hinnat tulevat alas juu. Ja totuushan on, että liikenteessä ei ole kuin käytettyjä autoja.

Itse olen hyvissä väleissä erään autokauppiaan kanssa, jolta saan ostettua yleensä aina 1-2-vuotiaan helmen. Parhaimmillaan hinta on tullut alas YLI 50 prossaa uudesta... Kalliita ovat ensimmäiset kilometrit.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Marko M kirjoitti:Ja mahtaa olla helppo myytävä tuollainen +300tkm Skoda tai Korean Chevrolet :)
Ainankaan meilläpäin harva pirssi pääsee - vaikka olisikin 3 vuotta jynssätty - tuollaisiin kilometrilukuihin.

Joku maaseututaksi, jolla on kakarakyytiä voi yltää, mutta tavalliset keskustan juoppojunat ei juurikaan.

Ja usein tulee myös sekin, että kun mittariin alkaa lähestyä 150tkm, niin se vaihdetaan. Olkoonkin vaikka 2 vuotias ja veroetua käyttämättä.

Sitten on muutamia taksareita, jotka voi vaihtaa kyydin vaikka kuukauden päästä, jos huollon kanssa joutuu napit vastakkain.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Viikonloppuna bongasin Järvenpäästä 307 Pöson taksina :shock:

On muuten pomminvarma juttu, että jos jonossa on mersu ja pösö, niin minä istun mersuun vaikka pösö olisi ekana jonossa oliskin. Ei näet mene mitenkään jakeluun, että pösön kyydistä pitäisi maksaa sama hinta, kuin mersusta..
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

^ Ainakaan täällä ei moinen onnistunut, mersutaksi sanoi että mene nyt vaan suosiolla hondaan, hän halus olla reilu.. Ei oo helppo olla mersumies :evil:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kerran meikäläinen könkkäs kepeillä KYS:in taksiaseman eteen ajatuksella, että lähetäämpä pirssillä kotiin.

Jonossa ensimmäisenä oli volvo ja seuraavana mersu. Kuskit oli siinä ulkona keekoilemassa.
Kysyin sitten ääneen, "että eikös sitä nykyään saa valita auton millä kulkee?" Kukaan ei uskaltanut poikittaista sanaa sanoa, vaan nyökyttelivät. Joten osotin kepillä mersua ja sanoin, että minä haluan mennä tällä.

Ja niin vaan välistä lähdettiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mesedesi kirjoitti: Ainankaan meilläpäin harva pirssi pääsee - vaikka olisikin 3 vuotta jynssätty - tuollaisiin kilometrilukuihin.

Joku maaseututaksi, jolla on kakarakyytiä voi yltää, mutta tavalliset keskustan juoppojunat ei juurikaan.

Ja usein tulee myös sekin, että kun mittariin alkaa lähestyä 150tkm, niin se vaihdetaan. Olkoonkin vaikka 2 vuotias ja veroetua käyttämättä.
Oulussa taitaa joka kottero ajaa sen satatonnia vuodessa vaikka kyytimäärät ovat pudonneetkin 10-15% parin vuoden takaisista. Jotkut vaihtavat autoa vuosittain, toiset ajavat sen kolme. Yleensä Mersuja pidetään 2-3 vuotta.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

putukiffeli kirjoitti:Viikonloppuna bongasin Järvenpäästä 307 Pöson taksina :shock:

On muuten pomminvarma juttu, että jos jonossa on mersu ja pösö, niin minä istun mersuun vaikka pösö olisi ekana jonossa oliskin. Ei näet mene mitenkään jakeluun, että pösön kyydistä pitäisi maksaa sama hinta, kuin mersusta..
Aina ajoittain näitä legendoja kuulee miten asiakkaalla olisi muka joku oikeus valita auto. Näin ei kuitenkaan pääsääntöisesti ole vaan valinta menee niin että asiakkaalla on oikeus odottaa tolpalla kunnes häntä miellyttävä lintta on keulassa :) Poikkeuksena runsaat matkatavarat -> farkku tai iso auto sekä huonojalkaiset -> ei ole pakko kiivetä mihinkään transportteriin.

Tietenkin paikallisesti voidaan sopia että jos asiakas on niin juntti että vaatii pääsyä johonkin tiettyyn kippoon, voidaan tästä tinkiä ja arvotaan suostuuko halun kohde ajattamaan tätä.

Näin homma pelaa Oulussa. Jossain muualla saattaa olla eri systeemit.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juhanit kirjoitti:... että asiakkaalla on oikeus odottaa tolpalla kunnes häntä miellyttävä lintta on keulassa :)
Itsehän toteutan tätä periaatetta, aina kun ajan taksilla eli olen päissäni :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Juhanit kirjoitti: Tietenkin paikallisesti voidaan sopia että jos asiakas on niin juntti että vaatii pääsyä johonkin tiettyyn kippoon, voidaan tästä tinkiä ja arvotaan suostuuko halun kohde ajattamaan tätä.

Hohoo!


Ai että asiakas on juntti, jos haluaa valita sen auton jonka kyydistä haluaa maksaa?

Ei mikään ihme että te taksarit olette vittupäiden maineessa jatkuvasti. Te ette yksikertaisesti tajua mitä asiakspalvelu on ja kuka teidän palkat maksaa.

Taannoin tolpalla oli miljoona ajettu w124 ja kuski joka haisi hielle, paskalle ja tupakalle niin perkeleesti että piti istua kyydissä lasi auki. Jälkeenpäin vitutti että edes suostuin istumaan sen paskapommin kyytiin, kun seuraavana olis ollut uusi auto jonossa.

Enää en suostu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei mulla ollut ainakaan ikinä mitään ongelmaa ottaa sitä pitkää mersua alle, jos se vain sattui olla vapaana, kun oulussa taksia tarvitsin :roll: sen sai usein jopa puhelimella paikalle...

asiakas on kuitenkin aina oikeassa, kun palvelualalla kerran ollaan, jos on niin itsepäinen asiakas, että haluaa mersun, niin sille tuodaan mersu tai ollaan ajamatta...

toisaalta ei mersu mulle ole ikinä ollut mikään taksin synonyymi :roll: -70 ja vielä -80 luvulla yleinen merkki taksissa oli juuri pösö (504) ja volvoakin löytyi ihan kiitettävästi... suurissa kaupungeissa varmaan mersu on ollut se valtamerkki, mutta ei maalla...

täällä seinäjoella ehkä 1-2 kymmenestä taksista on mersu, toyotaa, skodaa ja voorttia nuo täällä tuntuu suosivan nykyään :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Mesedesi kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Ja mahtaa olla helppo myytävä tuollainen +300tkm Skoda tai Korean Chevrolet :)
Ainankaan meilläpäin harva pirssi pääsee - vaikka olisikin 3 vuotta jynssätty - tuollaisiin kilometrilukuihin.
Satatuhatta vuodessa on aivan normaali etenkin Vantaan taksille jos ajaa normaalin määrän vuoroja. Onpa pk-seudulla nähty 150 000 km vuodessa ajettuja takseja, mutta nämä ovat yksittäistapauksia.

Kuten sanottu, satku menee helposti vuodessa myös ihan Stadin taksilla, jos ajaa kaikki vuorot. Jos taas hilloaa autoaan hallissa, kilsoja ei tietenkään kerry. Harvalla tällaiseen on kuitenkaan varaa.

Tyypillisin MB-taksiasiakas pitää autoaan kolme vuotta ja siinä on mittarissa aika lailla juuri se 300tkm.
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Pienenä offtopiccina linkki kuvaan Oulun rautatieaseman taksitolpalta, kuva otettu vuonna 1966: http://oulu.ouka.fi/ppm/laukka/kuvat/2/1220.jpg :D
S204
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

joskus tehtiin yksi hirvikolaroitu V70 volvo, oli ollut vantaalla taksina ja mittarissa yli 450 000 km 2.5 vuoden ikäisenä... sitä ei oltu ainakaan seisotettu tallissa :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Itse kyllä toivon myös sitä, että jos tilaan kyydin (Tod. harvoin), että sieltä tulee tietyllätavalla "järkevä" auto, eikä mikään ylilyönti.

Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.

Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.

Gulffi: Siellä hesassa voi olla jotain ihan muuta, kun meillä täällä savossa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti: 70 ja vielä -80 luvulla yleinen merkki taksissa oli juuri pösö (504) ja volvoakin löytyi ihan kiitettävästi...
Juu. Ja sen 504:n seuraaja 505 oli myös hyvin yleinen taksibiili. Volvo taisi toden teolla alkaa yleistymään taksissa -84 eteenpäin, kun 740 tuli tarjolle. Muistelen, että pikkupoikana 70-luvulla taksina saattoi nähdä usein myös Toyota Crownin. Ja pahus vie Volgaakin tuolloin näki taksissa. Oliskohan se aikanaan ollut vähän vastaava hankinta kuin joku Huyndai tai "Chevrolet" nykyään :?: :roll: :wink: Vaan kyllähän tuo jo pystäri ja W123 on juurtuneet pieneen mieleen takseina. Pitäisi taas oikein kaivella tuota taksiliikenteen historiaa, kun jotenkin vaan on sellainen perstuntuma, että satalankku oli se mersun malli, josta samaistuminen taksi=mersu toden teolla alkoi.
Ja itse silloin harvoin kun taksia tarviin, voin kyllä kulkea vaikka sillä volkkarillakin tms. Pääasia, että kyydin tarve tulee hoidetuksi.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Mesedesi kirjoitti: Gulffi: Siellä hesassa voi olla jotain ihan muuta, kun meillä täällä savossa.
Kyllä minullekin 307 Pösön kyyti kelpaa, mutta ei niillä hinnoilla jolla saa alleen premium-luokan auton.

Mielestäni kyydit pitäsi hinnoitella pirssin mukaan.

Ei kai 35 tonnista kaivuriakaan saa BobCatin hinnalla pihaa kuokkimaan?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

putukiffeli kirjoitti:
Ei kai 35 tonnista kaivuriakaan saa BobCatin hinnalla pihaa kuokkimaan?
ei, se 35 tonninen tulee halvemmalla, kuin nämä pienet kumitelaiset 3 tonniset :P mikä on kyllä täysin käsittämätöntä välillä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti:joskus tehtiin yksi hirvikolaroitu V70 volvo, oli ollut vantaalla taksina ja mittarissa yli 450 000 km 2.5 vuoden ikäisenä... sitä ei oltu ainakaan seisotettu tallissa :D
Niinpä. Ja kaveri osti joskus vuosituhannen alkupuolella 1,5-vuotiaan Volvo S80:n. Mittarissa tuolloin muistaakseni jo hyvän matkaa yli 300tkm. No, olihan tuo ilmeisen edullinenkin, mutta murhettakin kyllä ko. autossa piisasi ihan kotitarpeiksi. Oli muistaakseni ollut Vantaalla lentokenttätaksina ja suurpiirteisesti todeten pysähtynyt vain kun asiakas otettiin kyytiin/jätettiin kyydistä tai jos oli pakollinen huollon tarve, mikä lie ollut kuitenkin myös aika usein.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

[quote="Mesedesi"]Itse kyllä toivon myös sitä, että jos tilaan kyydin (Tod. harvoin), että sieltä tulee tietyllätavalla "järkevä" auto, eikä mikään ylilyönti.

Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.

Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.


hö kylläpä lainaus teksti käyttäytyi kummasti :shock:
no se halvalla autolla ajava taksari laittaa säästetyt rahat viinaan ja .uoriin ja vähät siitä välittää minkälaisella kipolla sulle kyytiä antaa kun
sillä on kuitenkin öky auto kotona
kyllä taksi kyyti on niin kallista jotta kyllä se pitäis laatu autolla suorittaa eikä millään koppimopolla ihan jopa lakisääteisesti
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

napa kirjoitti:
putukiffeli kirjoitti:
Ei kai 35 tonnista kaivuriakaan saa BobCatin hinnalla pihaa kuokkimaan?
ei, se 35 tonninen tulee halvemmalla, kuin nämä pienet kumitelaiset 3 tonniset :P mikä on kyllä täysin käsittämätöntä välillä...
Ylläri :P

Kaveri joka on kaivinkoneurakoitsija kirosi taannoin, että hän pääsee kapakkareisulle lavettiauton kyydissä halvemmalla kuin taksilla!

Minä odotan suurella riemulla sitä päivää, kun taksit ja katsastuskonttorit vapautetaan kilpailulle ja tuo järjetön monopolimainen tilanne purkautuu.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

putukiffeli kirjoitti:
Juhanit kirjoitti: Tietenkin paikallisesti voidaan sopia että jos asiakas on niin juntti että vaatii pääsyä johonkin tiettyyn kippoon, voidaan tästä tinkiä ja arvotaan suostuuko halun kohde ajattamaan tätä.

Hohoo!


Ai että asiakas on juntti, jos haluaa valita sen auton jonka kyydistä haluaa maksaa?

Ei mikään ihme että te taksarit olette vittupäiden maineessa jatkuvasti. Te ette yksikertaisesti tajua mitä asiakspalvelu on ja kuka teidän palkat maksaa.
.
No no, pientä arvokkuutta pyydän :wink: . Sanot että emme tajua mitä asiakaspalvelu on... en tiedä hirveän monta ammattia (poislukien hoiva-ala) jossa esim autetaan vammaista asiakasta pukemaan takkinsa päälle tai vedetä pyörätuoliasiakasta viidenteen kerrokseen ilman hissiä. Tai tiedätkö sinä? Lisäksi jos asenteesi on tuollainen maailmanomistajan luokkaa, mitä se kirjoituksesi perusteella on, niin ei voi odottaa hirveästi palvelualttiutta siltä kuskiltakaan. Ja tiedän juu että asiakas loppupeleissä maksaa palkan, mutta jos tuollaista tekstiä tulisi takapenkiltä niin päästäisin sinut lähimmälle bussipysäkille ihmettelemään sanomaasi. Sen 20€ tähden mitä keskimäärin kyydit on, en rupea kuuntelemaan vittuilua. Hyvin käyttäytyville saatan antaa hyvänä päivänä jopa alennusta :shock:.

Ja pysyäkseni aiheessa niin olen huomannut itsekin että mersukanta on ruvennut vähenemään. Yleensähän mersuisännät ovat semmoisia että kaikki intuitiot on jo (kesämökit, veneet, lapset maailmalla, ym ym) niin on varaa investoida työkaluun. Kovin monta uutta yrittäjää en tiedä joka olisi aloittanut mesellä. Yleensä aloitetaan halvalla esim hyundai, chevrolet.. että saadaan velat maksettua pois mahdollisimman nopeasti. Ja ihan hyvin on kuuleman mukaan kestänytkin nuo merkit :roll:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
kareliaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja kareliaani »

kaijan kirjoitti: No no, pientä arvokkuutta pyydän :wink: . Sanot että emme tajua mitä asiakaspalvelu on... en tiedä hirveän monta ammattia (poislukien hoiva-ala) jossa esim autetaan vammaista asiakasta pukemaan takkinsa päälle tai vedetä pyörätuoliasiakasta viidenteen kerrokseen ilman hissiä. Tai tiedätkö sinä? Lisäksi jos asenteesi on tuollainen maailmanomistajan luokkaa, mitä se kirjoituksesi perusteella on, niin ei voi odottaa hirveästi palvelualttiutta siltä kuskiltakaan. Ja tiedän juu että asiakas loppupeleissä maksaa palkan, mutta jos tuollaista tekstiä tulisi takapenkiltä niin päästäisin sinut lähimmälle bussipysäkille ihmettelemään sanomaasi. Sen 20€ tähden mitä keskimäärin kyydit on, en rupea kuuntelemaan vittuilua. Hyvin käyttäytyville saatan antaa hyvänä päivänä jopa alennusta :shock:.

Ja pysyäkseni aiheessa niin olen huomannut itsekin että mersukanta on ruvennut vähenemään. Yleensähän mersuisännät ovat semmoisia että kaikki intuitiot on jo (kesämökit, veneet, lapset maailmalla, ym ym) niin on varaa investoida työkaluun. Kovin monta uutta yrittäjää en tiedä joka olisi aloittanut mesellä. Yleensä aloitetaan halvalla esim hyundai, chevrolet.. että saadaan velat maksettua pois mahdollisimman nopeasti. Ja ihan hyvin on kuuleman mukaan kestänytkin nuo merkit :roll:
Kaijan, veit sanat suustani. Noinhan se nimenomaan on, niin asiakaspalvelun kuin mersutaksarien taustankin osalta, ainakin meillä täällä idässä Kainuun ja Pohjois-Karjalan rajamailla.

On tosiaan tullut itsekin ajettua kupu katolla, pääasiassa E-mallia, mutta myös Hiacea ja ihan tuurausmielessä muutamia muita.
Auton valintaa ei täälläkään tunneta, mutta toki kuskeille tulee jonkin verran soittoja omiin puhelimiin. Suurin auton valinta taitaakin olla siinä. Kyllähän näitä "pitää olla Mersu" -tyyppejä joskus tulee, mutta vähänlaisesti. Meillä oli joskus tapana laittaa Sprinter hakemaan, jos auto sattui olemaan vapaana ja asiakas oikein isoin elkein vaati Mersua. Siihen sai sopimaan isonkin egon... ;)

Täällä kilometrien keskiarvo on noin tuo 100 tkm vuodessa, koululinjojen kuskeilla ja "hyvän vakiasiakaskunnan" omaavilla enemmän, parhaat taitavat ajaa noin 130 tkm vuodessa.

Täällä Mersujen määrä on pysynyt aika vakiona, mutta kyllä niitä mersumiesten hermoja on tässä suutinongelmien aikana koeteltu. Ne vannoutuneemmat tosin ajavat Mersulla, vaikka mikä tulisi.

Niin, ja kai se on todettava, että silloin kun ei olla töissä, niin mieluiten sitä menee kotiin juurikin w212:lla... :)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Heh, ei volkkarikuski tykännyt kun kyyti maksoi 14.60, annoin 15€ ja sanoin "pidä loput, niin saat säki mersun joskus"
Jos katse voisi vahingoittaa, mulla olis varmaan jalka murtunut nyt tai jotain. :D

Ei mutta, eihän tuo mersun laatutuntuma (ainakaan perusmalleissa) ole sen parempi kuin uusissa esmes juurikin Skodassa tms. Tyyliin sisustan materiaalit ym.
Joten miksi maksaa työvälineestä useita tonneja enemän kun kuitenkin samaa paskaa saa eri paketissa + huollot varmasti halvempia.

Mutta tottakai sitä itekkin tapsis E-mersun kyytiin ennemmin kuin johonkin korean kikkareeseen, vaikka nahat ja kaikki oliskin.
Vastaa Viestiin