SS: Mersun etumatka hupenee.
SS: Mersun etumatka hupenee.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
masaf1 kirjoitti:Eiköhän ne oo siinä vaiheessa jo hintansa haukkuneet?
Juu varmasti ja tuleeha noissa mersuissaki hinta melkoisesti alaspäin.
Viimeksi muokannut Marko M, Ti 15.06.2010 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
230 C 1978
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Ainankaan meilläpäin harva pirssi pääsee - vaikka olisikin 3 vuotta jynssätty - tuollaisiin kilometrilukuihin.Marko M kirjoitti:Ja mahtaa olla helppo myytävä tuollainen +300tkm Skoda tai Korean Chevrolet
Joku maaseututaksi, jolla on kakarakyytiä voi yltää, mutta tavalliset keskustan juoppojunat ei juurikaan.
Ja usein tulee myös sekin, että kun mittariin alkaa lähestyä 150tkm, niin se vaihdetaan. Olkoonkin vaikka 2 vuotias ja veroetua käyttämättä.
Sitten on muutamia taksareita, jotka voi vaihtaa kyydin vaikka kuukauden päästä, jos huollon kanssa joutuu napit vastakkain.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Kerran meikäläinen könkkäs kepeillä KYS:in taksiaseman eteen ajatuksella, että lähetäämpä pirssillä kotiin.
Jonossa ensimmäisenä oli volvo ja seuraavana mersu. Kuskit oli siinä ulkona keekoilemassa.
Kysyin sitten ääneen, "että eikös sitä nykyään saa valita auton millä kulkee?" Kukaan ei uskaltanut poikittaista sanaa sanoa, vaan nyökyttelivät. Joten osotin kepillä mersua ja sanoin, että minä haluan mennä tällä.
Ja niin vaan välistä lähdettiin.
Jonossa ensimmäisenä oli volvo ja seuraavana mersu. Kuskit oli siinä ulkona keekoilemassa.
Kysyin sitten ääneen, "että eikös sitä nykyään saa valita auton millä kulkee?" Kukaan ei uskaltanut poikittaista sanaa sanoa, vaan nyökyttelivät. Joten osotin kepillä mersua ja sanoin, että minä haluan mennä tällä.
Ja niin vaan välistä lähdettiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Oulussa taitaa joka kottero ajaa sen satatonnia vuodessa vaikka kyytimäärät ovat pudonneetkin 10-15% parin vuoden takaisista. Jotkut vaihtavat autoa vuosittain, toiset ajavat sen kolme. Yleensä Mersuja pidetään 2-3 vuotta.Mesedesi kirjoitti: Ainankaan meilläpäin harva pirssi pääsee - vaikka olisikin 3 vuotta jynssätty - tuollaisiin kilometrilukuihin.
Joku maaseututaksi, jolla on kakarakyytiä voi yltää, mutta tavalliset keskustan juoppojunat ei juurikaan.
Ja usein tulee myös sekin, että kun mittariin alkaa lähestyä 150tkm, niin se vaihdetaan. Olkoonkin vaikka 2 vuotias ja veroetua käyttämättä.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Aina ajoittain näitä legendoja kuulee miten asiakkaalla olisi muka joku oikeus valita auto. Näin ei kuitenkaan pääsääntöisesti ole vaan valinta menee niin että asiakkaalla on oikeus odottaa tolpalla kunnes häntä miellyttävä lintta on keulassa Poikkeuksena runsaat matkatavarat -> farkku tai iso auto sekä huonojalkaiset -> ei ole pakko kiivetä mihinkään transportteriin.putukiffeli kirjoitti:Viikonloppuna bongasin Järvenpäästä 307 Pöson taksina
On muuten pomminvarma juttu, että jos jonossa on mersu ja pösö, niin minä istun mersuun vaikka pösö olisi ekana jonossa oliskin. Ei näet mene mitenkään jakeluun, että pösön kyydistä pitäisi maksaa sama hinta, kuin mersusta..
Tietenkin paikallisesti voidaan sopia että jos asiakas on niin juntti että vaatii pääsyä johonkin tiettyyn kippoon, voidaan tästä tinkiä ja arvotaan suostuuko halun kohde ajattamaan tätä.
Näin homma pelaa Oulussa. Jossain muualla saattaa olla eri systeemit.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Itsehän toteutan tätä periaatetta, aina kun ajan taksilla eli olen päissäni .Juhanit kirjoitti:... että asiakkaalla on oikeus odottaa tolpalla kunnes häntä miellyttävä lintta on keulassa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Juhanit kirjoitti: Tietenkin paikallisesti voidaan sopia että jos asiakas on niin juntti että vaatii pääsyä johonkin tiettyyn kippoon, voidaan tästä tinkiä ja arvotaan suostuuko halun kohde ajattamaan tätä.
Hohoo!
Ai että asiakas on juntti, jos haluaa valita sen auton jonka kyydistä haluaa maksaa?
Ei mikään ihme että te taksarit olette vittupäiden maineessa jatkuvasti. Te ette yksikertaisesti tajua mitä asiakspalvelu on ja kuka teidän palkat maksaa.
Taannoin tolpalla oli miljoona ajettu w124 ja kuski joka haisi hielle, paskalle ja tupakalle niin perkeleesti että piti istua kyydissä lasi auki. Jälkeenpäin vitutti että edes suostuin istumaan sen paskapommin kyytiin, kun seuraavana olis ollut uusi auto jonossa.
Enää en suostu.
ei mulla ollut ainakaan ikinä mitään ongelmaa ottaa sitä pitkää mersua alle, jos se vain sattui olla vapaana, kun oulussa taksia tarvitsin sen sai usein jopa puhelimella paikalle...
asiakas on kuitenkin aina oikeassa, kun palvelualalla kerran ollaan, jos on niin itsepäinen asiakas, että haluaa mersun, niin sille tuodaan mersu tai ollaan ajamatta...
toisaalta ei mersu mulle ole ikinä ollut mikään taksin synonyymi -70 ja vielä -80 luvulla yleinen merkki taksissa oli juuri pösö (504) ja volvoakin löytyi ihan kiitettävästi... suurissa kaupungeissa varmaan mersu on ollut se valtamerkki, mutta ei maalla...
täällä seinäjoella ehkä 1-2 kymmenestä taksista on mersu, toyotaa, skodaa ja voorttia nuo täällä tuntuu suosivan nykyään
asiakas on kuitenkin aina oikeassa, kun palvelualalla kerran ollaan, jos on niin itsepäinen asiakas, että haluaa mersun, niin sille tuodaan mersu tai ollaan ajamatta...
toisaalta ei mersu mulle ole ikinä ollut mikään taksin synonyymi -70 ja vielä -80 luvulla yleinen merkki taksissa oli juuri pösö (504) ja volvoakin löytyi ihan kiitettävästi... suurissa kaupungeissa varmaan mersu on ollut se valtamerkki, mutta ei maalla...
täällä seinäjoella ehkä 1-2 kymmenestä taksista on mersu, toyotaa, skodaa ja voorttia nuo täällä tuntuu suosivan nykyään
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Satatuhatta vuodessa on aivan normaali etenkin Vantaan taksille jos ajaa normaalin määrän vuoroja. Onpa pk-seudulla nähty 150 000 km vuodessa ajettuja takseja, mutta nämä ovat yksittäistapauksia.Mesedesi kirjoitti:Ainankaan meilläpäin harva pirssi pääsee - vaikka olisikin 3 vuotta jynssätty - tuollaisiin kilometrilukuihin.Marko M kirjoitti:Ja mahtaa olla helppo myytävä tuollainen +300tkm Skoda tai Korean Chevrolet
Kuten sanottu, satku menee helposti vuodessa myös ihan Stadin taksilla, jos ajaa kaikki vuorot. Jos taas hilloaa autoaan hallissa, kilsoja ei tietenkään kerry. Harvalla tällaiseen on kuitenkaan varaa.
Tyypillisin MB-taksiasiakas pitää autoaan kolme vuotta ja siinä on mittarissa aika lailla juuri se 300tkm.
Pienenä offtopiccina linkki kuvaan Oulun rautatieaseman taksitolpalta, kuva otettu vuonna 1966: http://oulu.ouka.fi/ppm/laukka/kuvat/2/1220.jpg
S204
joskus tehtiin yksi hirvikolaroitu V70 volvo, oli ollut vantaalla taksina ja mittarissa yli 450 000 km 2.5 vuoden ikäisenä... sitä ei oltu ainakaan seisotettu tallissa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itse kyllä toivon myös sitä, että jos tilaan kyydin (Tod. harvoin), että sieltä tulee tietyllätavalla "järkevä" auto, eikä mikään ylilyönti.
Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.
Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.
Gulffi: Siellä hesassa voi olla jotain ihan muuta, kun meillä täällä savossa.
Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.
Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.
Gulffi: Siellä hesassa voi olla jotain ihan muuta, kun meillä täällä savossa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juu. Ja sen 504:n seuraaja 505 oli myös hyvin yleinen taksibiili. Volvo taisi toden teolla alkaa yleistymään taksissa -84 eteenpäin, kun 740 tuli tarjolle. Muistelen, että pikkupoikana 70-luvulla taksina saattoi nähdä usein myös Toyota Crownin. Ja pahus vie Volgaakin tuolloin näki taksissa. Oliskohan se aikanaan ollut vähän vastaava hankinta kuin joku Huyndai tai "Chevrolet" nykyään Vaan kyllähän tuo jo pystäri ja W123 on juurtuneet pieneen mieleen takseina. Pitäisi taas oikein kaivella tuota taksiliikenteen historiaa, kun jotenkin vaan on sellainen perstuntuma, että satalankku oli se mersun malli, josta samaistuminen taksi=mersu toden teolla alkoi.napa kirjoitti: 70 ja vielä -80 luvulla yleinen merkki taksissa oli juuri pösö (504) ja volvoakin löytyi ihan kiitettävästi...
Ja itse silloin harvoin kun taksia tarviin, voin kyllä kulkea vaikka sillä volkkarillakin tms. Pääasia, että kyydin tarve tulee hoidetuksi.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Kyllä minullekin 307 Pösön kyyti kelpaa, mutta ei niillä hinnoilla jolla saa alleen premium-luokan auton.Mesedesi kirjoitti: Gulffi: Siellä hesassa voi olla jotain ihan muuta, kun meillä täällä savossa.
Mielestäni kyydit pitäsi hinnoitella pirssin mukaan.
Ei kai 35 tonnista kaivuriakaan saa BobCatin hinnalla pihaa kuokkimaan?
ei, se 35 tonninen tulee halvemmalla, kuin nämä pienet kumitelaiset 3 tonniset mikä on kyllä täysin käsittämätöntä välillä...putukiffeli kirjoitti:
Ei kai 35 tonnista kaivuriakaan saa BobCatin hinnalla pihaa kuokkimaan?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Niinpä. Ja kaveri osti joskus vuosituhannen alkupuolella 1,5-vuotiaan Volvo S80:n. Mittarissa tuolloin muistaakseni jo hyvän matkaa yli 300tkm. No, olihan tuo ilmeisen edullinenkin, mutta murhettakin kyllä ko. autossa piisasi ihan kotitarpeiksi. Oli muistaakseni ollut Vantaalla lentokenttätaksina ja suurpiirteisesti todeten pysähtynyt vain kun asiakas otettiin kyytiin/jätettiin kyydistä tai jos oli pakollinen huollon tarve, mikä lie ollut kuitenkin myös aika usein.napa kirjoitti:joskus tehtiin yksi hirvikolaroitu V70 volvo, oli ollut vantaalla taksina ja mittarissa yli 450 000 km 2.5 vuoden ikäisenä... sitä ei oltu ainakaan seisotettu tallissa
[quote="Mesedesi"]Itse kyllä toivon myös sitä, että jos tilaan kyydin (Tod. harvoin), että sieltä tulee tietyllätavalla "järkevä" auto, eikä mikään ylilyönti.
Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.
Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.
hö kylläpä lainaus teksti käyttäytyi kummasti
no se halvalla autolla ajava taksari laittaa säästetyt rahat viinaan ja .uoriin ja vähät siitä välittää minkälaisella kipolla sulle kyytiä antaa kun
sillä on kuitenkin öky auto kotona
kyllä taksi kyyti on niin kallista jotta kyllä se pitäis laatu autolla suorittaa eikä millään koppimopolla ihan jopa lakisääteisesti
Esim. 1998 vuonna Kiuruvedellä oli jollain yrittäjällä taksissa W210 300 Turbodiesel sedan. Pari kertaa näin sen köijäävän renttuja Peltohoviin lauantai-iltana.
Ko. autohan oli siihenaikaan yli puolen miljoonan markan hintainen tavan kansalaiselle plus vielä siihen varusteet päälle.
Jos minua tulisi joku taksari hakemaan jollain vastaavan hintaluokan nykyautolla, niin en välttämättä nousis kyytiin.
Mikäli on niin isoja summia vara laittaa taksiajokalustoon, niin ei sellanen enää minun rahoja tarvii. En tiedä mistä lie sellainen ajatusmaailma tullut, mutta joku siinä hommassa minun silmissä silloin mättää.
hö kylläpä lainaus teksti käyttäytyi kummasti
no se halvalla autolla ajava taksari laittaa säästetyt rahat viinaan ja .uoriin ja vähät siitä välittää minkälaisella kipolla sulle kyytiä antaa kun
sillä on kuitenkin öky auto kotona
kyllä taksi kyyti on niin kallista jotta kyllä se pitäis laatu autolla suorittaa eikä millään koppimopolla ihan jopa lakisääteisesti
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Yllärinapa kirjoitti:ei, se 35 tonninen tulee halvemmalla, kuin nämä pienet kumitelaiset 3 tonniset mikä on kyllä täysin käsittämätöntä välillä...putukiffeli kirjoitti:
Ei kai 35 tonnista kaivuriakaan saa BobCatin hinnalla pihaa kuokkimaan?
Kaveri joka on kaivinkoneurakoitsija kirosi taannoin, että hän pääsee kapakkareisulle lavettiauton kyydissä halvemmalla kuin taksilla!
Minä odotan suurella riemulla sitä päivää, kun taksit ja katsastuskonttorit vapautetaan kilpailulle ja tuo järjetön monopolimainen tilanne purkautuu.
No no, pientä arvokkuutta pyydän . Sanot että emme tajua mitä asiakaspalvelu on... en tiedä hirveän monta ammattia (poislukien hoiva-ala) jossa esim autetaan vammaista asiakasta pukemaan takkinsa päälle tai vedetä pyörätuoliasiakasta viidenteen kerrokseen ilman hissiä. Tai tiedätkö sinä? Lisäksi jos asenteesi on tuollainen maailmanomistajan luokkaa, mitä se kirjoituksesi perusteella on, niin ei voi odottaa hirveästi palvelualttiutta siltä kuskiltakaan. Ja tiedän juu että asiakas loppupeleissä maksaa palkan, mutta jos tuollaista tekstiä tulisi takapenkiltä niin päästäisin sinut lähimmälle bussipysäkille ihmettelemään sanomaasi. Sen 20€ tähden mitä keskimäärin kyydit on, en rupea kuuntelemaan vittuilua. Hyvin käyttäytyville saatan antaa hyvänä päivänä jopa alennusta .putukiffeli kirjoitti:Juhanit kirjoitti: Tietenkin paikallisesti voidaan sopia että jos asiakas on niin juntti että vaatii pääsyä johonkin tiettyyn kippoon, voidaan tästä tinkiä ja arvotaan suostuuko halun kohde ajattamaan tätä.
Hohoo!
Ai että asiakas on juntti, jos haluaa valita sen auton jonka kyydistä haluaa maksaa?
Ei mikään ihme että te taksarit olette vittupäiden maineessa jatkuvasti. Te ette yksikertaisesti tajua mitä asiakspalvelu on ja kuka teidän palkat maksaa.
.
Ja pysyäkseni aiheessa niin olen huomannut itsekin että mersukanta on ruvennut vähenemään. Yleensähän mersuisännät ovat semmoisia että kaikki intuitiot on jo (kesämökit, veneet, lapset maailmalla, ym ym) niin on varaa investoida työkaluun. Kovin monta uutta yrittäjää en tiedä joka olisi aloittanut mesellä. Yleensä aloitetaan halvalla esim hyundai, chevrolet.. että saadaan velat maksettua pois mahdollisimman nopeasti. Ja ihan hyvin on kuuleman mukaan kestänytkin nuo merkit
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Kaijan, veit sanat suustani. Noinhan se nimenomaan on, niin asiakaspalvelun kuin mersutaksarien taustankin osalta, ainakin meillä täällä idässä Kainuun ja Pohjois-Karjalan rajamailla.kaijan kirjoitti: No no, pientä arvokkuutta pyydän . Sanot että emme tajua mitä asiakaspalvelu on... en tiedä hirveän monta ammattia (poislukien hoiva-ala) jossa esim autetaan vammaista asiakasta pukemaan takkinsa päälle tai vedetä pyörätuoliasiakasta viidenteen kerrokseen ilman hissiä. Tai tiedätkö sinä? Lisäksi jos asenteesi on tuollainen maailmanomistajan luokkaa, mitä se kirjoituksesi perusteella on, niin ei voi odottaa hirveästi palvelualttiutta siltä kuskiltakaan. Ja tiedän juu että asiakas loppupeleissä maksaa palkan, mutta jos tuollaista tekstiä tulisi takapenkiltä niin päästäisin sinut lähimmälle bussipysäkille ihmettelemään sanomaasi. Sen 20€ tähden mitä keskimäärin kyydit on, en rupea kuuntelemaan vittuilua. Hyvin käyttäytyville saatan antaa hyvänä päivänä jopa alennusta .
Ja pysyäkseni aiheessa niin olen huomannut itsekin että mersukanta on ruvennut vähenemään. Yleensähän mersuisännät ovat semmoisia että kaikki intuitiot on jo (kesämökit, veneet, lapset maailmalla, ym ym) niin on varaa investoida työkaluun. Kovin monta uutta yrittäjää en tiedä joka olisi aloittanut mesellä. Yleensä aloitetaan halvalla esim hyundai, chevrolet.. että saadaan velat maksettua pois mahdollisimman nopeasti. Ja ihan hyvin on kuuleman mukaan kestänytkin nuo merkit
On tosiaan tullut itsekin ajettua kupu katolla, pääasiassa E-mallia, mutta myös Hiacea ja ihan tuurausmielessä muutamia muita.
Auton valintaa ei täälläkään tunneta, mutta toki kuskeille tulee jonkin verran soittoja omiin puhelimiin. Suurin auton valinta taitaakin olla siinä. Kyllähän näitä "pitää olla Mersu" -tyyppejä joskus tulee, mutta vähänlaisesti. Meillä oli joskus tapana laittaa Sprinter hakemaan, jos auto sattui olemaan vapaana ja asiakas oikein isoin elkein vaati Mersua. Siihen sai sopimaan isonkin egon...
Täällä kilometrien keskiarvo on noin tuo 100 tkm vuodessa, koululinjojen kuskeilla ja "hyvän vakiasiakaskunnan" omaavilla enemmän, parhaat taitavat ajaa noin 130 tkm vuodessa.
Täällä Mersujen määrä on pysynyt aika vakiona, mutta kyllä niitä mersumiesten hermoja on tässä suutinongelmien aikana koeteltu. Ne vannoutuneemmat tosin ajavat Mersulla, vaikka mikä tulisi.
Niin, ja kai se on todettava, että silloin kun ei olla töissä, niin mieluiten sitä menee kotiin juurikin w212:lla...
Heh, ei volkkarikuski tykännyt kun kyyti maksoi 14.60, annoin 15€ ja sanoin "pidä loput, niin saat säki mersun joskus"
Jos katse voisi vahingoittaa, mulla olis varmaan jalka murtunut nyt tai jotain.
Ei mutta, eihän tuo mersun laatutuntuma (ainakaan perusmalleissa) ole sen parempi kuin uusissa esmes juurikin Skodassa tms. Tyyliin sisustan materiaalit ym.
Joten miksi maksaa työvälineestä useita tonneja enemän kun kuitenkin samaa paskaa saa eri paketissa + huollot varmasti halvempia.
Mutta tottakai sitä itekkin tapsis E-mersun kyytiin ennemmin kuin johonkin korean kikkareeseen, vaikka nahat ja kaikki oliskin.
Jos katse voisi vahingoittaa, mulla olis varmaan jalka murtunut nyt tai jotain.
Ei mutta, eihän tuo mersun laatutuntuma (ainakaan perusmalleissa) ole sen parempi kuin uusissa esmes juurikin Skodassa tms. Tyyliin sisustan materiaalit ym.
Joten miksi maksaa työvälineestä useita tonneja enemän kun kuitenkin samaa paskaa saa eri paketissa + huollot varmasti halvempia.
Mutta tottakai sitä itekkin tapsis E-mersun kyytiin ennemmin kuin johonkin korean kikkareeseen, vaikka nahat ja kaikki oliskin.