Run flat indicator???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
juppe66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 12.12.2008 19:03

Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja juppe66 »

Mitäköhän tällanen teksti tarkottaa?
Tää tulee kun selaa ratin nappuloilla ulko lämpötilan / nopeuden / ym.. alta.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Renkaiden ilmanpaineiden tarkkailija. Ilmottaa, jos renkaassa vähenee paineet esim. puhkeamisen takia.
juppe66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 12.12.2008 19:03

Viesti Kirjoittaja juppe66 »

OK.Paljon kiitoksia.
hessu37
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 25.09.2010 22:19

Miten sen saa pois

Viesti Kirjoittaja hessu37 »

Hei!
Renkaiden vaihdon jälkeen herjaa tätä. Olen tarkastanus paineet kun antoi varoituksen. Sitten jäi tämä viesti, toki herjaa painetta edelleen. Meniköhän jokin pieleen renkaiden vaihdossa. E-07
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Miten sen saa pois

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hessu37 kirjoitti:Hei!
Renkaiden vaihdon jälkeen herjaa tätä. Olen tarkastanus paineet kun antoi varoituksen. Sitten jäi tämä viesti, toki herjaa painetta edelleen. Meniköhän jokin pieleen renkaiden vaihdossa. E-07
Onko autossa TPMS rengaspainevalvonta? Jos vaikka uusista vanteista uupuisi anturit? Onko uudet renkaat, saman kokoiset? Oletko resetoinut rengaspainevalvonnan mittaristosta?
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Itsellä herjaa aina joko renkaiden vaihtamisen yhteydessä tai sitten jos paine vähentynyt liiaksi. Eli valikoista esille ko. toiminto ja paina r-nappulaa (eli tripin nollaus) kuten järjestelmä pyytää tekemään. Tällöin järjestelmä käynnistyy uudelleen ja laskee renkaan "kehämitan". Siis tämän toimenpiteen olen tehnyt ajaessa hitaasti, en paikallaan seisoessa. Ja näin olen saanut toimimaan joka kerta. Ilmoittaa varsin pienestäkin ilmanpaineen vähenemisestä...on kokemusta! Eikä renkaan tartte mennä rikki. Ilmeisesti toiminta perustuu kehän muuttumiseen eikä minulla ainakaan ole mitään erillisiä antureita missään renkaassa siitä olen varma! Voin olla väärässäkin toiminnan/idean suhteen, mutta eipä haittaa minua. Oikaiskoon joka tietää paremmin.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

lkosso kirjoitti: Ilmeisesti toiminta perustuu kehän muuttumiseen eikä minulla ainakaan ole mitään erillisiä antureita missään renkaassa siitä olen varma! Voin olla väärässäkin toiminnan/idean suhteen, mutta eipä haittaa minua. Oikaiskoon joka tietää paremmin.
Pitää paikkansa. Toiminta perustuu renkaan kehämitan seurantaan ja järjestelmä ilmoittaa kun kehä muuttuu (paineen laskiessa).
Joissakin ihan ensimmäisissä rengaspaineenvalvontajärjestelmissä saattoi olla anturit, mutta nykyiset perustuvat kehämitan seuraamiseen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

lkosso kirjoitti:. Ilmeisesti toiminta perustuu kehän muuttumiseen eikä minulla ainakaan ole mitään erillisiä antureita missään renkaassa siitä olen varma! Voin olla väärässäkin toiminnan/idean suhteen, mutta eipä haittaa minua. Oikaiskoon joka tietää paremmin.
RDW (Reifen Druck Warnung) toimii ESP/ABS-antureilla kuten kuvailit ja on tosiaan yllättävän herkkä. Itsekin kerran kiroilin kun tuokin reistailee mutta vähän ajan päästä renkaasta näkikin että naulan takia ilmat pihisee pihalle hitaasti.

RDK (Reifen Druck Kontrolle tai TPMS, Tyre Pressure Monitoring System) käyttää paineantureita renkaissa jolloin mittaristosta voi lukea kunkin renkaan todellisen paineen.

Auton omistaja kun ei kertonut autonsa varusteista niin emme voi olettaa että hänen autonsa on sama kuin sinun tai minun.
hessu37
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 25.09.2010 22:19

Viesti Kirjoittaja hessu37 »

Kiitos palautteesta! Hienoa nähdä että täältä saa näin nopeasti neuvoja. Olen uusi täällä ja ensimmäinen mese, jotkut asia saavat hämilleen. Oli juuri niin että piti nollata mittarista. Itseasiassa sehän pyysi tarkastamaan renkaat ja sen jälkeen käynnistämään uudestaan. Toki en siinävaiheessa tiennyt mitä ja mistä pitää restartata.
Avatar
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 23.09.2011 18:32

Re: Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

moi lainaan tätä samaa topiikkia kun sama aihe kyseessä.
Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi :? :crazy:
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja Forestman »

jarno85 kirjoitti:moi lainaan tätä samaa topiikkia kun sama aihe kyseessä.
Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi :? :crazy:
Pyörien nopeus eroon perustuva rengaspaine valvonta kalibroidaan normaali vauhdissa suoraan ajettaessa. Voi vaatia useamman yrityksen, kun näppäilyt ei mene oikein, mutta kun onnistuu, niin vikailmoitus häviää.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja TLP »

Forestman kirjoitti:
jarno85 kirjoitti:moi lainaan tätä samaa topiikkia kun sama aihe kyseessä.
Tuli ostettua joku aika sitten w211 280cdi 4-matic.
kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää. sen jälkeen ollu tuo run flat indicator valikko mistä olen moneen kertaan uudelleen käynnistänyt sen parkissa ja myös hitaassa vauhdissa eikä mitään apua vikavalo palaa edelleen. olen myös tarkistanut ilmanpaineet renkaista.
esp ja abs toimii normaalisti ainoastaan tuo run flat indicator active kiusaa ja ilmeisesti sen takia myös häiriö valo palaa.
mikä siis avuksi :? :crazy:
Pyörien nopeus eroon perustuva rengaspaine valvonta kalibroidaan normaali vauhdissa suoraan ajettaessa. Voi vaatia useamman yrityksen, kun näppäilyt ei mene oikein, mutta kun onnistuu, niin vikailmoitus häviää.
Tuo "kovemman kiihdytyksen jälkeen herjasi jotain esp liittyvää", saattaa olla se merkittävä asia tässä.
Kannattaisi ehkä selvitellä mistä se tuli ja miksi, sekä uusiutuuko ilmoitus kovissa kiihdytyksissä ?
Jos on jotain häikkää pyörintänopeuden mittauksessa, niin todennäköisesti se ei myöskään toi RDW toimi oikein.
Käivisin ehkä *:n päässä tämän kanssa tutkimassa asiaa tarkemmin...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 23.09.2011 18:32

Re: Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

juu käytin tähtihuollossa niin vika löyty.
Jaruvalokatkasijan vaihdolla alko toimimaan ei oo sen jälkeen herjannut :)
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Avatar
DeNoNamed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 14.12.2014 20:55

Re: Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja DeNoNamed »

Kirjoitan nyt tähän triidiin vaikkei ongelma aivan sama varmaan ole.
Jotenka mistä voisi johtua minun autossa oleva ilmoitus "run flat indicator inoperative"? Auto on w211 220cdi -08
Huomasin tuon vain valikkoja selatessani. Mitään ilmoitusta ei ole tullut tauluun ajossa.
Aikaisemmin tuo on toiminut normaalisti ja olen kuittaillut talvi/kesärengasvaihdot valikosta. Nyt ei mitään kuittausmahdollisuutta ole vaan järjestelmä näyttäisi olevan poissa pelistä. ESP ja abs ja vakkari toimii normaalisti. Tarkistin vielä rengaspaineet ja ne on kunnossa. Sulake numero 3 on ehjä. Sulakerasian pohjaa en ole katsellu vielä sen tarkemmin.

Starin päähän tietenkin menen heti kun pääsen.
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Avatar
DeNoNamed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 14.12.2014 20:55

Re: Run flat indicator???

Viesti Kirjoittaja DeNoNamed »

Noniin.
Starilla ei irronnut mitään muuta tietoa kuin se että, tire pressure monitor EI ASENNETTU. Ja sieltä kautta katseltiin purkkia B88, jota ei kuitenkaan löytynyt. Laitettiin tuo asennettu tilaan mutta ei vaikuttanut mitään.
Tämä siis on luultavimmin se purkki josta näkee renkaissa olevat paineet. Omassa autossani on vain pyörintänopeuden muutoksesta ilmoittava vahti.

Onko kenelläkään mitään vinkkiä mikä purkki tai mikä liitos pitäisi nyt tarkistaa kun joku nyt ei synkkää keskenään. Mitään suoraa vikakoodia ei ollut ja kaikki ilmanpaineisiin viittaavaa tuntuu menevän sellaiseen paikkaan mitä autossa ei ole. :)

Akku on ollut irti höyrystimen vaihdon yhteydessä. Samalla meni ohjausakselin asentotunnistin sanattomaksi mutta uudella se korjaantui.
Autot: W211 -08 E220CDI, W210 -01 E200CDI, Golf IV -00 Alh, M-B Pajero pitkä -90
Pyörä: Yamaha FZ6N S2
Traktorit: MF3090, VOLVO BM VALMET 705 turbo, MF185, MF165, MF35 4-syl.
Vastaa Viestiin