C 32 AMG -02 Aut. (tietoa, linkkejä.. tekniikasta???)
C 32 AMG -02 Aut. (tietoa, linkkejä.. tekniikasta???)
Nyt on kuume niin kova, että todennäköisesti kyseisen auton hommaan...
Mutta tahtoisin tietää yleensä AMG:sta, ja kyseisestä amg:n mallista enemmän ???
Olen kiitollinen kaikesta asiallisesta tiedosta ja asiaankuuluvista linkeistä..? Ja tietysti kokemuksista..?
Kertokaa siis vähäpätöisiltäkin tuntuvia juttuja AMG tekniikasta, ja yleensä kuinka kyseiset autot kestää näitä tehoja???????
(Ps.Laittakaa tietoa mahdollisimman pian, koska auto voi olla alla jo huomenna)
TO 15.7
Auto: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2086873
Mutta tahtoisin tietää yleensä AMG:sta, ja kyseisestä amg:n mallista enemmän ???
Olen kiitollinen kaikesta asiallisesta tiedosta ja asiaankuuluvista linkeistä..? Ja tietysti kokemuksista..?
Kertokaa siis vähäpätöisiltäkin tuntuvia juttuja AMG tekniikasta, ja yleensä kuinka kyseiset autot kestää näitä tehoja???????
(Ps.Laittakaa tietoa mahdollisimman pian, koska auto voi olla alla jo huomenna)
TO 15.7
Auto: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2086873
___Vito 108 CDI -00___
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
No niin..
Kun vähän viitsin foorumia selata, niin tämän sivun alareunastahan löytyi oikein kattava keskustelu.. juurikin tästä aiheesta..
Sen perusteella en oikeastaan enää mieti miksi en amg:tä itselleni hommaisi, se kuitenkin aika helevetin mielenkiintonen "tuttavuus" !!
Mutta vielä jos teillä asiasta enemmän ymmärtävillä on hyviä linkkejä
tai jonkin muotoista tietopakettia siitä mitä sana AMG tarkoittaa tekniikassa käytännössä??
Kiitos etukäteen
Kun vähän viitsin foorumia selata, niin tämän sivun alareunastahan löytyi oikein kattava keskustelu.. juurikin tästä aiheesta..
Sen perusteella en oikeastaan enää mieti miksi en amg:tä itselleni hommaisi, se kuitenkin aika helevetin mielenkiintonen "tuttavuus" !!
Mutta vielä jos teillä asiasta enemmän ymmärtävillä on hyviä linkkejä
tai jonkin muotoista tietopakettia siitä mitä sana AMG tarkoittaa tekniikassa käytännössä??
Kiitos etukäteen
___Vito 108 CDI -00___
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
Googlettamalla löytyi ainakin sivusto http://www.c32life.com/ Siellä on hieman dataa, mutta foorumi on kovin hiljainen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Yeah !
Kaupat tuli.. Auto on kyllä kaikin puolin todella siistis kunnos ja tuntuu toimivan, kyllähän ne voimatkin sieltä tarpeen tullen löytyy..
Ei paljon enempää pysty vielä täs vaihees sanomaan, jonku aikaa pitää "tunnustella"ja totutella..
Tuo 9/07 auto on nimenomaan rekisteröity Suomeen. (Saksantuonti)
Kiitoksia kaikille linkeistä !!! ajan kans niihin pitää alkaa perehtymään.
PS.yks tyhmä kysymys: Automaattilaatikon W / S, kumpaako käytätte normiajossa?? Epäilen että en ole ainut joka tätä on joskus miettinyt, mutta ainut joka kehtaa kysyä ääneen..
Kaupat tuli.. Auto on kyllä kaikin puolin todella siistis kunnos ja tuntuu toimivan, kyllähän ne voimatkin sieltä tarpeen tullen löytyy..
Ei paljon enempää pysty vielä täs vaihees sanomaan, jonku aikaa pitää "tunnustella"ja totutella..
Tuo 9/07 auto on nimenomaan rekisteröity Suomeen. (Saksantuonti)
Kiitoksia kaikille linkeistä !!! ajan kans niihin pitää alkaa perehtymään.
PS.yks tyhmä kysymys: Automaattilaatikon W / S, kumpaako käytätte normiajossa?? Epäilen että en ole ainut joka tätä on joskus miettinyt, mutta ainut joka kehtaa kysyä ääneen..
___Vito 108 CDI -00___
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
EX. E 220CDI Avantgarde A -01
EX. E 220 A -96
EX. C 32 AMG T A -02
EX. E 320 CDI -00 Avantgarde A
EX. CLK 320 A -98 Avantgarde "amg-look"
+++paljon muita "auto"merkkejä
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Normiajossa asento S ehdottomasti. Tuo valinta on S = Summer ja W = Winter.
W-asennossa lähtee liikkeelle 2-vaihteella ja vaihdot tapahtuvat rauhallisemmin, samaten pakki toimii hitaammalla välityksellä (ikään kuin kakkosvaihde taaksepäin).
W-asento on tarkoitettu talvella helpottamaan rauhallista liikkeellelähtöä ja ajelua liukkaalla. En sitä kyllä itse käytä talvellakaan. ASR ja ESP auttavat kuitenkin riittävästi.
Kannattaa seurailla auton käytöstä kesäkuumilla keleillä kovaa polkiessa. Jos tuntuu että ahdin tipahtaa välillä pois päältä ja tehot hyytyvät tuonne tavallisen 2-litraisen vaparin 130hv tasolle hetkellisesti ja palaavat taas yhtäkkiä niin tällöin mitä todennäköisimmin on välijäähdyttimen vesipumppu rikki ja välijäähdyttimessä ei vesi kierrä ja ahtoilma kuumenee liikaa jolloin elektroniikka tiputtaa ahtimen pois päältä vähäksi aikaa.
Tuo välijäähdyttimen vesipumpun nopea kuluminen on ollut tyyppivika vähän kaikissa mekaanisesti ahdetuissa AMG-mersuissa eli C ja SLK 32 AMG:ssa (V6 Kompressor) ja esim. SL 55 AMG:ssa (V8 Kompressor).
Pumppu ei paljoa maksa eikä sen vaihtotyökään.
Toki kannattaa tarkastaa myös sen vesipumpun sulake jos pumppu ei tunnu toimivan.
Toisena tehoon vaikuttavana vikana on ollut jokin moottorin ilman ottoon vaikuttava rele, tämä vika ei esiinny kuitenkaan kovin selvänä ja dramaattisena kuten tuo vesipumpun toimimattomuus. Kuitenkin kuulemma kovemmilla kierroksilla täysiä polkiessa jotain epäröintiä moottorin kierrosten nousussa saattaa ilmetä tämän releen ollessa viallinen. Itselleni tuo rele vaihdettiin ensimmäisessä huollossa Suomessa tehtaan auktiona kun oli jäänyt Ruotsissa tuo tekemättä.
Eli sellaista etua saattaa olla merkkihuollossa huollattaessa että katsovat onko autolle tehty kaikki tehtaan ilmoittavat korjauskohteet ja jos löytyy ettei jotain ole tehty niin sitten korjaavat ongelman tehtaan piikkiin eikä asiakkaan tarvitse maksaa mitään. Tosin tässä kohden ainakin itseltäni kysyttiin huoltokirjaa ja katsoivat että on nuo ASSYST-huollot tehty ajallaan ja valtuutetuissa huolloissa (tämä onvalmistajan vaatimus että korjaukset maksaa valmistaja).
W-asennossa lähtee liikkeelle 2-vaihteella ja vaihdot tapahtuvat rauhallisemmin, samaten pakki toimii hitaammalla välityksellä (ikään kuin kakkosvaihde taaksepäin).
W-asento on tarkoitettu talvella helpottamaan rauhallista liikkeellelähtöä ja ajelua liukkaalla. En sitä kyllä itse käytä talvellakaan. ASR ja ESP auttavat kuitenkin riittävästi.
Kannattaa seurailla auton käytöstä kesäkuumilla keleillä kovaa polkiessa. Jos tuntuu että ahdin tipahtaa välillä pois päältä ja tehot hyytyvät tuonne tavallisen 2-litraisen vaparin 130hv tasolle hetkellisesti ja palaavat taas yhtäkkiä niin tällöin mitä todennäköisimmin on välijäähdyttimen vesipumppu rikki ja välijäähdyttimessä ei vesi kierrä ja ahtoilma kuumenee liikaa jolloin elektroniikka tiputtaa ahtimen pois päältä vähäksi aikaa.
Tuo välijäähdyttimen vesipumpun nopea kuluminen on ollut tyyppivika vähän kaikissa mekaanisesti ahdetuissa AMG-mersuissa eli C ja SLK 32 AMG:ssa (V6 Kompressor) ja esim. SL 55 AMG:ssa (V8 Kompressor).
Pumppu ei paljoa maksa eikä sen vaihtotyökään.
Toki kannattaa tarkastaa myös sen vesipumpun sulake jos pumppu ei tunnu toimivan.
Toisena tehoon vaikuttavana vikana on ollut jokin moottorin ilman ottoon vaikuttava rele, tämä vika ei esiinny kuitenkaan kovin selvänä ja dramaattisena kuten tuo vesipumpun toimimattomuus. Kuitenkin kuulemma kovemmilla kierroksilla täysiä polkiessa jotain epäröintiä moottorin kierrosten nousussa saattaa ilmetä tämän releen ollessa viallinen. Itselleni tuo rele vaihdettiin ensimmäisessä huollossa Suomessa tehtaan auktiona kun oli jäänyt Ruotsissa tuo tekemättä.
Eli sellaista etua saattaa olla merkkihuollossa huollattaessa että katsovat onko autolle tehty kaikki tehtaan ilmoittavat korjauskohteet ja jos löytyy ettei jotain ole tehty niin sitten korjaavat ongelman tehtaan piikkiin eikä asiakkaan tarvitse maksaa mitään. Tosin tässä kohden ainakin itseltäni kysyttiin huoltokirjaa ja katsoivat että on nuo ASSYST-huollot tehty ajallaan ja valtuutetuissa huolloissa (tämä onvalmistajan vaatimus että korjaukset maksaa valmistaja).
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3144
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tästähän on väännetty peistä ennenkin ja on taidettu enempi vähempi todeta, että S ei ole Summer vaan Standart...Simo M. A. kirjoitti:Normiajossa asento S ehdottomasti. Tuo valinta on S = Summer ja W = Winter.
Eihän tuolla mitään merkitystä ole, terminologiaa on vain se.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ja mulla tuossa omassa on S ja C niin kyseessä silloin Sport ja ConfortPakardinen kirjoitti:Tästähän on väännetty peistä ennenkin ja on taidettu enempi vähempi todeta, että S ei ole Summer vaan Standart...Simo M. A. kirjoitti:Normiajossa asento S ehdottomasti. Tuo valinta on S = Summer ja W = Winter.
Eihän tuolla mitään merkitystä ole, terminologiaa on vain se.
ONNEA UUDELLE AUTOLLE!!! Hieno ostos!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Joo, ohjekirjassakin tosiaan muistaakseni mainitaan että "S" on normaaliasento / normaalikäyttöön tms. mutta ei ole mainittu erikseen että mistä se kirjain "S" tulee, mutta siis kuten edellä kerrotaan niin saksankielestä. Huvittavana yksityiskohtana voisi mainita että isäukon ostaessa aikanaan käytettyä W210 E-sarjalaista vapaastihengittävänä 220 dieselinä niin myyjä sanoi että tuon W/S -napin "S" on Sport -asento, pikkaisen pisti huvittamaan, oli sellainen raketti tuo 220 diesel
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Onnittelut komia peli ja mukava ajaa muista huollattaa vastuuntuntoisessa osaavassa paikassa tulee halvemmaksi pitkän päälle
Meillä ollaan ajeltu s kesäisin ja w talvisin hyvin toimii kummallakin tosin s on hiukka rivakampi, muista nollata laatikko aikaajoin ettei se opi liian laskalle.
Meillä ollaan ajeltu s kesäisin ja w talvisin hyvin toimii kummallakin tosin s on hiukka rivakampi, muista nollata laatikko aikaajoin ettei se opi liian laskalle.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Muistikuva on mulla se, että ainakin CLK:N ohjekirja väitti kirjainten takaa löytyvän sanat "summer" ja "winter", mutta toisaalta..yksi lysti..onnittelut keskustelun aloittajalle AMG:stäPakardinen kirjoitti:Tästähän on väännetty peistä ennenkin ja on taidettu enempi vähempi todeta, että S ei ole Summer vaan Standart...Simo M. A. kirjoitti:Normiajossa asento S ehdottomasti. Tuo valinta on S = Summer ja W = Winter.
Eihän tuolla mitään merkitystä ole, terminologiaa on vain se.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Mites se laatikon nollaus taas menikään?jameri kirjoitti:Onnittelut komia peli ja mukava ajaa muista huollattaa vastuuntuntoisessa osaavassa paikassa tulee halvemmaksi pitkän päälle
Meillä ollaan ajeltu s kesäisin ja w talvisin hyvin toimii kummallakin tosin s on hiukka rivakampi, muista nollata laatikko aikaajoin ettei se opi liian laskalle.
Olen joskus pistänyt asian ylös, mutta hukannut muistiinpanon ja omassa pirssissä olisi tarvetta laatikon nollaamiselle.
2004 SLK 320 Final Edition