W639 Vito 115 cdi vm 2005 huoltoilmaisimen nollaus?
W639 Vito 115 cdi vm 2005 huoltoilmaisimen nollaus?
Moro!
Kokeilin searchia mut en suoraan löytänyt ohjeita vitoon, muihin malleihin kyllä, eli onko tietoa miten se tapahtuu vitossa kun öljyt ja suodattimet vaihdetaan naapuripajassa ni voisin naputella resettiä sinne.....
Toinen asia, missäs raitisilmasuodatin sijaitsee takaveto vitossa? Uus suodatin olis, mutta nopealla silmäyksellä ei taida konehuoneen puolella olla askia, onko jossain hansikaslokeron alla? ettei tarttisi purkaa ja tutkia turhaan, thanx jos jollain infoa
Kokeilin searchia mut en suoraan löytänyt ohjeita vitoon, muihin malleihin kyllä, eli onko tietoa miten se tapahtuu vitossa kun öljyt ja suodattimet vaihdetaan naapuripajassa ni voisin naputella resettiä sinne.....
Toinen asia, missäs raitisilmasuodatin sijaitsee takaveto vitossa? Uus suodatin olis, mutta nopealla silmäyksellä ei taida konehuoneen puolella olla askia, onko jossain hansikaslokeron alla? ettei tarttisi purkaa ja tutkia turhaan, thanx jos jollain infoa
Raitisilmasuodatin on melekin konehuoneen puolella, pyyhkijöiden alla olevan muovin keskeltä kun repäiset luukun irti niin paljastuu.
Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) sitten uudestaan 0 noin 3 sekunttia pitäisi tulla teksti reset done
Jos taas mittarissa on napit M ja R niin ei taida onnistua ilman testeriä
ja rattinapeilla oleva on niin monen napin takana nollaus ettei sitä ulkoa muista.
Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) sitten uudestaan 0 noin 3 sekunttia pitäisi tulla teksti reset done
Jos taas mittarissa on napit M ja R niin ei taida onnistua ilman testeriä
ja rattinapeilla oleva on niin monen napin takana nollaus ettei sitä ulkoa muista.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Pannaan nyt tännekin, ellei joku jo ole keksinyt tätä ja laittanut tätä
jo johonkin muuhun paikkaan..
Eli onnistuu ilman testeriä myös mittaristoihin, jossa on nuo M / R
namikat ( ja on ilman mitään rattinappuloita ). Näin se käy..
1. Käännä virta-avain asentoon 2 ( eli virta päälle )
2. Paina M -namiskuukkelia yhden kerran
3. Käännä sitten 10 sek. aikana virta-avain asentoon 0.
4. Paina sitten M -nappula pohjaan ja pidä se siellä
5. Käännä virta-avain asentoon 2. ja odota kunnes mittaristo piippaa
( ehkä ei edes piippaa ) ja uusi km-lukema ilmestyy näyttöön.
6. Vapauta M -namiska ja käännä virta-avain asentoon 0.
7. Huoltoilmaisin on nyt nollattu.
Eli ei kannata viedä turhaan testerille, ellei jotakin vikaherjoja ole
muuten olemassa. Toisinaan tämä ei onnistu heti, vaan saattaa joutua
uusimaan pariin kertaan, mutta jos kaikki menee oikein niin kovin
montaa yritystä ei kyllä tarvitse. Huoltoilmaisimenhan siis pitää olla
muistaakseni siinä tilassa, että se osoittaa enää niitä päiviä, jotka ovat
jäljellä ennen huoltoa tai montako päivää huoltoaika on ylittynyt.
Huoltomuistiinkin kyllä pääsee, mutta siitä ei ole hyötyä eikä siellä
ole muuta kuin luettavaa dataa, muuttaa ei voi mitään - nollata toki
voi huoltoilmaisimen sieltäkin, mutta oli niin monimutkainen hommeli
että en oikein muista, enkä siis tähän pistä, tämä kun on helpompi.
jo johonkin muuhun paikkaan..
Eli onnistuu ilman testeriä myös mittaristoihin, jossa on nuo M / R
namikat ( ja on ilman mitään rattinappuloita ). Näin se käy..
1. Käännä virta-avain asentoon 2 ( eli virta päälle )
2. Paina M -namiskuukkelia yhden kerran
3. Käännä sitten 10 sek. aikana virta-avain asentoon 0.
4. Paina sitten M -nappula pohjaan ja pidä se siellä
5. Käännä virta-avain asentoon 2. ja odota kunnes mittaristo piippaa
( ehkä ei edes piippaa ) ja uusi km-lukema ilmestyy näyttöön.
6. Vapauta M -namiska ja käännä virta-avain asentoon 0.
7. Huoltoilmaisin on nyt nollattu.
Eli ei kannata viedä turhaan testerille, ellei jotakin vikaherjoja ole
muuten olemassa. Toisinaan tämä ei onnistu heti, vaan saattaa joutua
uusimaan pariin kertaan, mutta jos kaikki menee oikein niin kovin
montaa yritystä ei kyllä tarvitse. Huoltoilmaisimenhan siis pitää olla
muistaakseni siinä tilassa, että se osoittaa enää niitä päiviä, jotka ovat
jäljellä ennen huoltoa tai montako päivää huoltoaika on ylittynyt.
Huoltomuistiinkin kyllä pääsee, mutta siitä ei ole hyötyä eikä siellä
ole muuta kuin luettavaa dataa, muuttaa ei voi mitään - nollata toki
voi huoltoilmaisimen sieltäkin, mutta oli niin monimutkainen hommeli
että en oikein muista, enkä siis tähän pistä, tämä kun on helpompi.
Voi isä p**sessä - käteen meni!!
Re:
Näillä ohjeilla sain öljynvaihdon nollattua, mutta nyt pitäisi nollata jakoavain. Valikosta löytyy reset "jakoavaimen kuva" ja kun 0 nappia painaa 5 sek ilmestyy näyttöön iso 2 ja kun painaa 0 nappia uudelleen tulee teksti reset not done. Mikähän menee pieleen?Jani R-K kirjoitti: Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) sitten uudestaan 0 noin 3 sekunttia pitäisi tulla teksti reset done
Jos taas mittarissa on napit M ja R niin ei taida onnistua ilman testeriä
ja rattinapeilla oleva on niin monen napin takana nollaus ettei sitä ulkoa muista.
Löytyykö mistään tietoa, mitä nuo kaikki eri vaihtoehdot tuolla valikossa tarkoittaa?
EDIT: Huollon nollaus onnistui reset str kohdasta. Tiedoksi muillekin.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: W639 Vito 115 cdi vm 2005 huoltoilmaisimen nollaus?
Mitenkäs tuon huoltovälin nollaus onnistuu autoissa joissa on ratissa ne namiskat?
Re: W639 Vito 115 cdi vm 2005 huoltoilmaisimen nollaus?
Jaa, se onnistuikin suoraan kilometrinäytöstä siirryttäessä huoltovalokkoon ja trippi-mittarin nollausnapilla. Huoltokirjastakin tämä olisi varmaan selvinnyt mutta se kun on jäänyt jonnekin matkalle.Tuumer kirjoitti:Mitenkäs tuon huoltovälin nollaus onnistuu autoissa joissa on ratissa ne namiskat?
Re:
Ei tunnu telmivän 2008 autossa. Nuo reset 31 ja reset 51 löytyy, nollaa kun painaa 3s, tulee näytölle "2". Sitten kun painaa nollaa uudestaan pari sekuntia, kakkonen häviää ja näytössä on taas reset 31. Ei käy näytöllä sen enempää 'reset done' kuin 'reset not done'.Jani R-K kirjoitti: Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) sitten uudestaan 0 noin 3 sekunttia pitäisi tulla teksti reset done
Mulla ei ole tuota 'reset str' ollenkaan, mutta 'reset std' löytyy. Sekin käyttäytyy niin, että tulee tuo "2" ja nollaa uudestaan painettaessa palautuu vaan alkutilaan, ei ilmoita 'reset done' tai 'reset not done'.Jossi kirjoitti: Näillä ohjeilla sain öljynvaihdon nollattua, mutta nyt pitäisi nollata jakoavain. Valikosta löytyy reset "jakoavaimen kuva" ja kun 0 nappia painaa 5 sek ilmestyy näyttöön iso 2 ja kun painaa 0 nappia uudelleen tulee teksti reset not done. Mikähän menee pieleen?
Löytyykö mistään tietoa, mitä nuo kaikki eri vaihtoehdot tuolla valikossa tarkoittaa?
EDIT: Huollon nollaus onnistui reset str kohdasta. Tiedoksi muillekin.
edittiä: Kun se "2" tulee näytölle, niin ei painetakaan pitkään nollaa, vaan pelkkä napsautus. Nyt on nollattu.
Re: W639 Vito 115 cdi vm 2005 huoltoilmaisimen nollaus?
Minulla meni näin
Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön, älä yritä silloin kun huoltovölin kilometrit on näytössä
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) ( MINULLE TULI NÄYTTÖÖN 2 ) sitten uudestaan 0 VAIN YKSI NÄPÄYTYS ,,,pitäisi tulla teksti reset done
Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön, älä yritä silloin kun huoltovölin kilometrit on näytössä
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) ( MINULLE TULI NÄYTTÖÖN 2 ) sitten uudestaan 0 VAIN YKSI NÄPÄYTYS ,,,pitäisi tulla teksti reset done
Re: W639 Vito 115 cdi vm 2005 huoltoilmaisimen nollaus?
Vanhoja posteja,mutta tällä ohjeella omasta Vitosta äsken "nollasin tilanteen".Niteworks kirjoitti: ↑Su 08.02.2015 22:03 Minulla meni näin
Huoltovälin nollaus tapahtuu ilman rattinappeja mittaristossa jossa vasemmalla M ja 0 napit
1 Virta päälle
2 Odota kunnes kilometri lukema tulee näyttöön, älä yritä silloin kun huoltovölin kilometrit on näytössä
3 Paina 0 nappi pohjaan ja pidä kunnes kuuluu piippaus (tuskallisen pitkä jakso odottaa)
4 painele M nappia kunnes löytyy reset 51 pitkän vaihtovälin öljy tai reset 31 normaalille
5 Paina 0 nappia kunnes jotain tapahtuu (vajaa 5 sekunttia) ( MINULLE TULI NÄYTTÖÖN 2 ) sitten uudestaan 0 VAIN YKSI NÄPÄYTYS ,,,pitäisi tulla teksti reset done