airbag ratti vinossa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

airbag ratti vinossa

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

uskaltaako airbag ratin irrottaa ja kääntää poorilta?
laukeaako silmille tai jääkö merkkivalo kiusaamaan tai jotain muuta ongelmaa? miten irrotetaan?
92 vuoden 124 kyseessä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, irroita akku ensin ja venttaile hetki, kyllä sen sitten uskaltaa irroittaa. Ruuvit irti ratin taka, sitten se Bägi jo irtoaakin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Akunkenkä irti.
Toivottavasti on koodi tallessa jos koodiradio.

Ensin parilla ratin takaa olevalla ruuvilla, torx tai kuusio,airbag irti,
johto irti bagista ja ratti 10 mm kuusiokoloavaimella irti jne.

JOS valo jää palamaan niin testerillä kuittaus pois.
Yleensä ei jää.

Toinen vaihtoehto on kääntää raidetangoista ratti suoraan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Airbagin erillisen akun akkujohto pitää myös irrottaa. Akun johdot ovat apumiehen
jalkatilassa maton alla olevassa lokerossa. Airbag on siis varustettu omalla akulla siltä varalta, jos onnettomuudessa pääakku särkyy.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Säädä pyöränkulmat!

Ratin kääntö ei sinänsä ole ongelma.

Jos käännät ratin suoraa niin simpukka pyrkii kokoajan keskittämään itsensä ja ajettavuus sitä luokkaa, eli raidetangoista siten, että simpukka on keskiasennossa.

Jonkin mallin simpukassa on jopa lukituskolot tätä varten.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Käänsin ratin pooreilta akun kengän irrotuksen jälkeen ja eihän tuo tullu silmille eikä srs merkkivalokaan ruennu juonitteleen.
Luulempa että ratti oli vinossa sen takia että se oli pantu vinoon.
Vilkku viikseä on joku käsitellyt ja käyttänyt rattia sen takia pois.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näin se käy.
En minäkään ole airbagin omaa akkua koskaan irrottanut ,tiedä sitten auttaako tuo varsinaisen akunkengän irrotus mitään.
Sellaisen ohjeen Autodata kuitenkin antaa.

Agip; Tunnustan tietämättömyyteni; olen aina luullut ettei W124 haittaa yhtään mitään vaikka ratin kääntää booreilla ? :oops:
Lähinnä tulee mieleen Citroen CX jossa ei voi rattia käännellä miten sattuu.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Oon tätä keskustelua nyt hetken seurannut ja mieleen tuli vain se, että mikä sen ratin asennon on muuttanut?
Jos sen kohdan korjaisi, niin eikös ratti asettuisi taas oikeaan asentoon?

Miksi itse vikaa pitää korjata rattia kääntämällä?
(Vai olenko täysin hakoteillä) ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Ari66 kirjoitti:Oon tätä keskustelua nyt hetken seurannut ja mieleen tuli vain se, että mikä sen ratin asennon on muuttanut?
Jos sen kohdan korjaisi, niin eikös ratti asettuisi taas oikeaan asentoon?

Miksi itse vikaa pitää korjata rattia kääntämällä?
(Vai olenko täysin hakoteillä) ?
juuri näin, tässä tapauksessa joku oli jonkun takia ratin irroittanut ja laittanut väärän asentoon, nyt oli tässä tarkoitus laittaa se oikeaan asentoon.

"fuskaamista" jos huonojen ohjauksen osien takia rattia rupeaa irroittamaan jotta sais sen "suoraan"
Vastaa Viestiin