Kannattaako ostaa vm. 2001 C 200 cdi-mersu?
Kannattaako ostaa vm. 2001 C 200 cdi-mersu?
Olen vähän kahden vaiheilla, ostaisiko vai eikö... voisitteko mersuja tuntevat vähän kommentoida ja kertoa onko näissä 2001-vuoden C-dieseleissä ollut jotain huomattavampia vikoja tms..?
Tämä harkinnassani oleva auto on ajettu 235 tkm, manuaalivaihteinen, luistonestot, ajonvakautusjärjestelmät, ilmastointi, parkkitutkat, sadetunnistin, cruiset ym. on.. ja kuulemma täydellinen Vehon huoltohistoria ja suomiauto on, 3 aiempaa omistajaa. Eikä ole kuulemma yhtään ruostetta missään päin.
Myyjä myös väittää että kaupunkikulutus on vain 5,9l/100km, mitä en kyllä oikein usko (maantiekulutus 4,9 on helpompi uskoa).
Hintaa myyjä pyytää 12900 euroa, sain tingattua 12000:een.
Joskus olen kuullut että nämä 2000-luvun taitteen mersut ovat olleet pahoja ruostumaan, mutta jos on ollut hyvällä hoidolla ja vahaukset ja pesut on tehty asiallisesti niin voisikohan tällainen mersu olla vielä ruosteeton..?
Vastailkaa please!
Tämä harkinnassani oleva auto on ajettu 235 tkm, manuaalivaihteinen, luistonestot, ajonvakautusjärjestelmät, ilmastointi, parkkitutkat, sadetunnistin, cruiset ym. on.. ja kuulemma täydellinen Vehon huoltohistoria ja suomiauto on, 3 aiempaa omistajaa. Eikä ole kuulemma yhtään ruostetta missään päin.
Myyjä myös väittää että kaupunkikulutus on vain 5,9l/100km, mitä en kyllä oikein usko (maantiekulutus 4,9 on helpompi uskoa).
Hintaa myyjä pyytää 12900 euroa, sain tingattua 12000:een.
Joskus olen kuullut että nämä 2000-luvun taitteen mersut ovat olleet pahoja ruostumaan, mutta jos on ollut hyvällä hoidolla ja vahaukset ja pesut on tehty asiallisesti niin voisikohan tällainen mersu olla vielä ruosteeton..?
Vastailkaa please!
2001 (220cdi) C-sarjalainen oli 150tkm ajan omistuksessa,
joitain vikoja jäi mieleen ..
- Ruostuu helposti, (ovien alareunat, takaluukku, kaaret).
- Ilmastoinnin säätöakseli halkeaa kojetaulun sisältä, veemäinen vaihdettava.
- Virtalukon rikkoutuminen tyyppivika, kohtuu kallis korjata ( n. 900€)
- Suutinvuodot/viat, kuten kaikissa cdi-koneissa.
- Taka SAM-boxi herkkä särkymään.
Kulkee vähällä polttoaineella, maantiellä pääsee 4.5l kulutukseen.
joitain vikoja jäi mieleen ..
- Ruostuu helposti, (ovien alareunat, takaluukku, kaaret).
- Ilmastoinnin säätöakseli halkeaa kojetaulun sisältä, veemäinen vaihdettava.
- Virtalukon rikkoutuminen tyyppivika, kohtuu kallis korjata ( n. 900€)
- Suutinvuodot/viat, kuten kaikissa cdi-koneissa.
- Taka SAM-boxi herkkä särkymään.
Kulkee vähällä polttoaineella, maantiellä pääsee 4.5l kulutukseen.
Mulla on tuollainen ilman-stointia ja joo, ruosteet hoidatin kaikista ovista. Taka lokasuojat ovat menossa nyt aika haperoiksi, muuten ei mitään kivaa. Niin joo, konepellissä oli kiveniskemää, maalattu.
Olen vaihtanut orkkis tuulilasin ja kytkimen. Laturi meni kun pumppu oli vuotanut diisseliä ja laturin hihna katkesi ajossa. Vähän omaa mokaa.
Kulutus on älyttömän vähän, 3.8-4.6L/100km 90% ajoista. Autollani on menty 450tkm ja loppua ei näkyvissä.
Sellainen ikävä oire ilmestynyt, että ratti narisee keskikohdassa kun sitä kääntelee. Esim parkkihallissa huomaa hyvin. Tietäisköhän kukaan saako tuolle jotain teetettyä vai pitääkö vain kärsiä narinaa?
Olen vaihtanut orkkis tuulilasin ja kytkimen. Laturi meni kun pumppu oli vuotanut diisseliä ja laturin hihna katkesi ajossa. Vähän omaa mokaa.
Kulutus on älyttömän vähän, 3.8-4.6L/100km 90% ajoista. Autollani on menty 450tkm ja loppua ei näkyvissä.
Sellainen ikävä oire ilmestynyt, että ratti narisee keskikohdassa kun sitä kääntelee. Esim parkkihallissa huomaa hyvin. Tietäisköhän kukaan saako tuolle jotain teetettyä vai pitääkö vain kärsiä narinaa?
Huu, toi virtalukon korjaushinta 900 e on varmaan Vehon hintoja? Ainakin siltä kuulostaisi.
Mulla hajos virtalukko vm. -95 C 220 dieselmersusta, korjaaminen makso muistaakseni 250 euroa. Joutuivat vaihtamaan koko lukon ja oli kuulemma työläs homma kun se oli niin sökönä ettei avaintakaan saanut yhtään käännettyä lukkopesässä. Työ tehtiin Vänttisellä.
Voisitteko ottaa kantaa tuohon tuon katselemani auton hintaan, onko 12000 euroa ylihintaa vm. 2001 autosta noilla varusteilla?
Äsken tarkistin tullin "mahti"hintajärjestelmästä mitä auton arvo olisi järjestelmän mukaan ja vastaukseksi tuli "yleinen pyyntihinta(€) 10026 yleinen myyntihinta(€) 8526."
Tässähän ei ilmeisesti huomioida mitään varusteita, ainakaan järjestelmä ei anna mahdollisuutta mitään mainintoja sellaisista sinne lisätä..?
Mulla hajos virtalukko vm. -95 C 220 dieselmersusta, korjaaminen makso muistaakseni 250 euroa. Joutuivat vaihtamaan koko lukon ja oli kuulemma työläs homma kun se oli niin sökönä ettei avaintakaan saanut yhtään käännettyä lukkopesässä. Työ tehtiin Vänttisellä.
Voisitteko ottaa kantaa tuohon tuon katselemani auton hintaan, onko 12000 euroa ylihintaa vm. 2001 autosta noilla varusteilla?
Äsken tarkistin tullin "mahti"hintajärjestelmästä mitä auton arvo olisi järjestelmän mukaan ja vastaukseksi tuli "yleinen pyyntihinta(€) 10026 yleinen myyntihinta(€) 8526."
Tässähän ei ilmeisesti huomioida mitään varusteita, ainakaan järjestelmä ei anna mahdollisuutta mitään mainintoja sellaisista sinne lisätä..?
EW210 kirjoitti:Huu, toi virtalukon korjaushinta 900 e on varmaan Vehon hintoja? Ainakin siltä kuulostaisi.
Mulla hajos virtalukko vm. -95 C 220 dieselmersusta, korjaaminen makso muistaakseni 250 euroa. Joutuivat vaihtamaan koko lukon ja oli kuulemma työläs homma kun se oli niin sökönä ettei avaintakaan saanut yhtään käännettyä lukkopesässä. Työ tehtiin Vänttisellä.
Voisitteko ottaa kantaa tuohon tuon katselemani auton hintaan, onko 12000 euroa ylihintaa vm. 2001 autosta noilla varusteilla?
Äsken tarkistin tullin "mahti"hintajärjestelmästä mitä auton arvo olisi järjestelmän mukaan ja vastaukseksi tuli "yleinen pyyntihinta(€) 10026 yleinen myyntihinta(€) 8526."
Tässähän ei ilmeisesti huomioida mitään varusteita, ainakaan järjestelmä ei anna mahdollisuutta mitään mainintoja sellaisista sinne lisätä..?
on aikalailla erilaisesta virtalukosta kysymys
uudemmissa se in EIS moduli joka on niin täynnä elekroniikkaa kun vaan sopii
Saksan hintoja (mobile.de) ja verotuspäätöksiä (tulli.fi) tutkimalla tulin siihen lopputulokseen ettei tuommoista merkittävästi halvemmalla ulkomailtakaan tuo. Ehkä tonnin pari säästää, edullisin vastaava oli 7000 euron paikkeilla ja siihen veroja vähän yli pari tonnia + muut kulut.EW210 kirjoitti: Voisitteko ottaa kantaa tuohon tuon katselemani auton hintaan, onko 12000 euroa ylihintaa vm. 2001 autosta noilla varusteilla?
C220d T 4-Matic
Aika usein kyllä ruostetta löytyy ovien alareunoista ja takaluukusta. Ehkä tämä myyjä ei ole niitä havainnut.
Tuo tullin mahtijärjestelmän antama hinta on aika toduuden mukainen sillä ei juurikaan enää varusteet nosta käytetyn hintaan vaan sopivat varusteet lähinnä helpottavat auton myymistä. Kokonaishintaan kannattaa myös selvittää missä kunnossa renkaat on ? Näissä suomiautoissahan on yleensä kahdet renkaat jotka on loppuun ajettu,mutta kyllä kyllä kahdet renkaat on
Tuo tullin mahtijärjestelmän antama hinta on aika toduuden mukainen sillä ei juurikaan enää varusteet nosta käytetyn hintaan vaan sopivat varusteet lähinnä helpottavat auton myymistä. Kokonaishintaan kannattaa myös selvittää missä kunnossa renkaat on ? Näissä suomiautoissahan on yleensä kahdet renkaat jotka on loppuun ajettu,mutta kyllä kyllä kahdet renkaat on
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Itellä sama. Tuossa on joku kumitiiviste rattiakselissa, joka alkaa nariseen. Jossain siitä on juttua täällä. Mutta aattelin ens. huollossa (Vänttisellä), että vaihdettais...Poppamies kirjoitti:
Sellainen ikävä oire ilmestynyt, että ratti narisee keskikohdassa kun sitä kääntelee. Esim parkkihallissa huomaa hyvin. Tietäisköhän kukaan saako tuolle jotain teetettyä vai pitääkö vain kärsiä narinaa?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itse en osaa kommentoida muuta kuin että vuoden verta oli C220CDI -01.
Ajoin 50tkm, noin. En kerinnyt autoa pesemään useasti kun kokoajan ajossa etupäässä. Turhautti pestä kun saman tien paskanen jälleen. Muutenkin viime talvena paukku aivan tajuttomat pakkaset.
autoni perään ajettiin ja auto meni korjaukseen ja korjausessa selvisi, että auto tarvisi täyden ylimaalauksen ja perusteelliset pohjatyöt. Auto oli mädäntymisen partaalla ja toimittava oli heti jos halusi auton pelastaa. autoon tuli miltein 4000 euron laitot. Nyt se on hyvä. Siitä tehtiin auto sitten isälleni, kun muutenkin oli farkku tuolloin hakusessa.
Muuten ei mitään valittamista. Ruostuminen jotain aivan sairasta. Facelift mallia suosisttelen. ei ruostu käsiin. Eli lyöt sen 4000 euroa valmiiksi enemmän autoon kiinni niin saat hyvän faceliftin.
Ajoin 50tkm, noin. En kerinnyt autoa pesemään useasti kun kokoajan ajossa etupäässä. Turhautti pestä kun saman tien paskanen jälleen. Muutenkin viime talvena paukku aivan tajuttomat pakkaset.
autoni perään ajettiin ja auto meni korjaukseen ja korjausessa selvisi, että auto tarvisi täyden ylimaalauksen ja perusteelliset pohjatyöt. Auto oli mädäntymisen partaalla ja toimittava oli heti jos halusi auton pelastaa. autoon tuli miltein 4000 euron laitot. Nyt se on hyvä. Siitä tehtiin auto sitten isälleni, kun muutenkin oli farkku tuolloin hakusessa.
Muuten ei mitään valittamista. Ruostuminen jotain aivan sairasta. Facelift mallia suosisttelen. ei ruostu käsiin. Eli lyöt sen 4000 euroa valmiiksi enemmän autoon kiinni niin saat hyvän faceliftin.
220.128 Black Mirror
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo