MouTine kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:MouTine kirjoitti:Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Tuolla kerron muutoksista, helpoin sieltä lukasta.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon vielä kun vaihtas pakosarjat kunnollisiin ja hihnapyörän, niin johan alkais tapahtua.
Pakosarjat olis oikeesti hyvä juttu.
Ihan totta tuo pakosarjahomma. Pitkäputkiset pakosarjat olis mukavat, kun raskis ostaa ja vielä kehtais ne paikalleen ruuvata. Se vironpaja tarjoaa niitä 999 eurolla, mutta heillä ei ollut ennen jälkeen dynomittaustuloksia pelkän pakosarjan ja sille säädetyn ohjelman vaikutuksesta. Japaninmies oli hieman avartanut vakioputkistoa, äänimaailma on nyt jo kyllä puhuttelevan matala normiajossa... ja yläkierroksilla miehekäs.
Ahtopaineen nosto nostaa heti imulämpöjä, mitkä ovat kone / kompressorityypin akilleen kantapää. Lämmönvaihdin kompuran alla V8: n sisällä on tehoton.
Tuo vaihtamani tehokkaampi kiertovesipumppu auttoi kyllä selvästi imulämmöissä. Mutta kesän hellekelit vasta näyttävät, kuinka hyvin imulämmöt pysyy kurissa kovemmassa ajossa.
Kun imulämpö nousee, niin ohjelma leikkaa heti meidän 98E 5: llä ennakkoja -> eli hihnapyörällä saa vääntöä lisää alakierroksille, mutta yläteho käytännössä jopa laskee, kun ennakot tippuvat kohonneen imulämmön takia kovassa ajossa kesäkelillä. Kova imulämpö on myös kova rasitus moottorille, esimerkiksi pitkäaikaisessa moottoritieajossa euroopan nopeilla moottoriteillä.
Auto on tälläisenäänkin minulle hyvin mieluisa. Kaasuunvaste on mainion nopea ja kone vääntää hienosti alhaalta asti. Ylhäällä veto on raju; syyskelillä kiihtyvyys suljetulla testiradalla oli mainio yli 250 kmh vauhdeissakin, tälläisen moottoripyörämiehenkin mielestä.
Seuraava parannus mikä himoittaisi, olisi kyllä kitkalukkoperä Quaiffelta. Se parantaisi suorituskykypuolta rata-ajossa ym hupailussa. Sittenpä ajoneuvon suorituskyky olisi minulle riittävä.
https://www.race.fi/fi/product/31978a/q ... cls-55-amg" onclick="window.open(this.href);return false;