Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

jva kirjoitti:No niin.. sanotaan, että totuus tulee lasten suusta..
Pohdiskeltiin tuossa iltapäivän päätteeksi jälkikasvun kanssa netin äärellä tuota CLS 55-asiaa. Kommentti sieltä suunnasta oli: "mummilla on mersu..ja se on vanha ihminen..Porsse on meille parempi.." :shock:
No joo, hyvää tuossa on tietysti se, että en minäkään nyt enää ihan poikanen ole kun viidettäkymmentä tässä jo käydään, mutta ilmeisesti kuitenkin niin nuorekkaan oloinen ettei Mersu sovi imagoon.. :) :)
Eikä auttanut pätkääkään, vaikka kuinka koetin selittää, että tuo Mersu on nopeampi kuin mummin mersu..
Vaan kun se CLS on niin herkku.

Sama juttu täällä; poikasena pidin 40-50 vuotiaita ikäloppuina... nyt itse samassa jamassa ja mielestäni oon edelleen poikanen.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: poikasena pidin 40-50 vuotiaita ikäloppuina... nyt itse samassa jamassa ja mielestäni oon edelleen poikanen.
Juuri noinhan se menee! Ja vaikka ei enää liity CLS:ään millään lailla, niin pieni sivuojuonne ikäjuttuihin tässä kohtaa sallittaneen?!
Oltiin jokin aika sitten kahvilla miesporukassa. Me muut oltiin 39-45 ja joukon nuorin parikymppinen kaveri. Joukon nuorin siinä sitten intoutui kertomaan jotakin juttua ja jossain jutun käänteessä sieltä tuli spontaanisti jotakin tällaista: "Se on sellanen vanha äijä..jotakin 40...."
Pöytä hiljeni hetkeksi täysin...ja sitten räjähti nauramaan..ja nuorin punaiseksi kuin paloauto.
Niin se vain on, että parikymppisenä sitä pitää 40-50 vuotiaita jo vanhuksina, sitten kun itse on siinä iässä, on ajatus ihan toinen.

No, jos tästä yhtymäkohta CLS:ään pitäisi vetää, niin ehkäpä se on muodoiltaan auto, joka ei vanhene sen puolesta läheskään yhtä nopeasti kuin monet muut autot?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

jva kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti: poikasena pidin 40-50 vuotiaita ikäloppuina... nyt itse samassa jamassa ja mielestäni oon edelleen poikanen.
Juuri noinhan se menee! Ja vaikka ei enää liity CLS:ään millään lailla, niin pieni sivuojuonne ikäjuttuihin tässä kohtaa sallittaneen?!
Oltiin jokin aika sitten kahvilla miesporukassa. Me muut oltiin 39-45 ja joukon nuorin parikymppinen kaveri. Joukon nuorin siinä sitten intoutui kertomaan jotakin juttua ja jossain jutun käänteessä sieltä tuli spontaanisti jotakin tällaista: "Se on sellanen vanha äijä..jotakin 40...."
Pöytä hiljeni hetkeksi täysin...ja sitten räjähti nauramaan..ja nuorin punaiseksi kuin paloauto.
Niin se vain on, että parikymppisenä sitä pitää 40-50 vuotiaita jo vanhuksina, sitten kun itse on siinä iässä, on ajatus ihan toinen.

No, jos tästä yhtymäkohta CLS:ään pitäisi vetää, niin ehkäpä se on muodoiltaan auto, joka ei vanhene sen puolesta läheskään yhtä nopeasti kuin monet muut autot?!

Jokos se jva laittoi pappamallin CLS: n sadepäivien kauppareissujen varalle?

Vai 997: llako sitä vaan suttaillaan?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

spud kirjoitti:Autokuumemittari alkaa näyttää huolestuttavia lukemia ja pohjatöitä uudelle hankinnalle yritän tässä vääntää parhaani mukaan..

Elikkäs: Kiinnostuksen kohteena on CLS 55 AMG -05. Muutamia sopuhintaisia yksilöitä näyttäisi jo nyt Saksasta löytyvän ja kun uusi malli on tulossa keväällä markkinoille niin oletetulla ostohetkellä (touko-heinäkuu) hintojen luulisi olevan vielä järkevämmät. Pikaisella foorumin kahlaamisella en löytänyt kovin paljoa eksaktia tietoa ko. mallista tai moottorista niin kokeillaanpa ihan kysymällä :)

Verohommista sen verran että äkkivilkaisulla noita on tuotu nyt kesän jälkeen suomeen 3kpl. (ostohinnaltaan tosin hemmetin kalliita)

Auto/Vuosimalli: Hinta Saksassa: Vero Suomessa: Yhteensä:

BMW M5 / 05 37282€ 18044€ 55326€
MB CLS 55AMG / 05 58232€ 26030€ 84262€
MB CLS 55AMG / 05 64942€ 29029€ 93971€
MB CLS 55AMG / 05 69377€ 31011€ 100388€
Nyt alkaa verot oleen mukavemmat näille... vuosikymmen piti vaan odottaa :-) Miten Spudin tai JVA: n CLS 55 AMG hanke etenee?
Vielä voi esim Japanista löytää vähänajetun helmen, jos on nopeana... itse löysin sieltä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
spud kirjoitti:Autokuumemittari alkaa näyttää huolestuttavia lukemia ja pohjatöitä uudelle hankinnalle yritän tässä vääntää parhaani mukaan..

Elikkäs: Kiinnostuksen kohteena on CLS 55 AMG -05. Muutamia sopuhintaisia yksilöitä näyttäisi jo nyt Saksasta löytyvän ja kun uusi malli on tulossa keväällä markkinoille niin oletetulla ostohetkellä (touko-heinäkuu) hintojen luulisi olevan vielä järkevämmät. Pikaisella foorumin kahlaamisella en löytänyt kovin paljoa eksaktia tietoa ko. mallista tai moottorista niin kokeillaanpa ihan kysymällä :)

Verohommista sen verran että äkkivilkaisulla noita on tuotu nyt kesän jälkeen suomeen 3kpl. (ostohinnaltaan tosin hemmetin kalliita)

Auto/Vuosimalli: Hinta Saksassa: Vero Suomessa: Yhteensä:

BMW M5 / 05 37282€ 18044€ 55326€
MB CLS 55AMG / 05 58232€ 26030€ 84262€
MB CLS 55AMG / 05 64942€ 29029€ 93971€
MB CLS 55AMG / 05 69377€ 31011€ 100388€
Nyt alkaa verot oleen mukavemmat näille... vuosikymmen piti vaan odottaa :-) Miten Spudin tai JVA: n CLS 55 AMG hanke etenee?
Vielä voi esim Japanista löytää vähänajetun helmen, jos on nopeana... itse löysin sieltä.
Tuo on ilmeisesti pre-facelift mutta faceliftin takavaloilla :thumbup: :thumbup:

Hieno
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tuomkiti81 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
spud kirjoitti:Autokuumemittari alkaa näyttää huolestuttavia lukemia ja pohjatöitä uudelle hankinnalle yritän tässä vääntää parhaani mukaan..

Elikkäs: Kiinnostuksen kohteena on CLS 55 AMG -05. Muutamia sopuhintaisia yksilöitä näyttäisi jo nyt Saksasta löytyvän ja kun uusi malli on tulossa keväällä markkinoille niin oletetulla ostohetkellä (touko-heinäkuu) hintojen luulisi olevan vielä järkevämmät. Pikaisella foorumin kahlaamisella en löytänyt kovin paljoa eksaktia tietoa ko. mallista tai moottorista niin kokeillaanpa ihan kysymällä :)

Verohommista sen verran että äkkivilkaisulla noita on tuotu nyt kesän jälkeen suomeen 3kpl. (ostohinnaltaan tosin hemmetin kalliita)

Auto/Vuosimalli: Hinta Saksassa: Vero Suomessa: Yhteensä:

BMW M5 / 05 37282€ 18044€ 55326€
MB CLS 55AMG / 05 58232€ 26030€ 84262€
MB CLS 55AMG / 05 64942€ 29029€ 93971€
MB CLS 55AMG / 05 69377€ 31011€ 100388€
Nyt alkaa verot oleen mukavemmat näille... vuosikymmen piti vaan odottaa :-) Miten Spudin tai JVA: n CLS 55 AMG hanke etenee?
Vielä voi esim Japanista löytää vähänajetun helmen, jos on nopeana... itse löysin sieltä.
Tuo on ilmeisesti pre-facelift mutta faceliftin takavaloilla :thumbup: :thumbup:

Hieno
Kiitos, mukavalle ostokselle tämä on tuntunut. 55 AMG aina pre facelift. Japaninmies vaihtanut takavalot, peilit ja keulamaskin.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

MouTine kirjoitti:Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Tuolla kerron muutoksista, helpoin sieltä lukasta.

" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Tuolla kerron muutoksista, helpoin sieltä lukasta.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon vielä kun vaihtas pakosarjat kunnollisiin ja hihnapyörän, niin johan alkais tapahtua. 8) Pakosarjat olis oikeesti hyvä juttu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

MouTine kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Tuolla kerron muutoksista, helpoin sieltä lukasta.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon vielä kun vaihtas pakosarjat kunnollisiin ja hihnapyörän, niin johan alkais tapahtua. 8) Pakosarjat olis oikeesti hyvä juttu.
Ihan totta tuo pakosarjahomma. Pitkäputkiset pakosarjat olis mukavat, kun raskis ostaa ja vielä kehtais ne paikalleen ruuvata. Se vironpaja tarjoaa niitä 999 eurolla, mutta heillä ei ollut ennen jälkeen dynomittaustuloksia pelkän pakosarjan ja sille säädetyn ohjelman vaikutuksesta. Japaninmies oli hieman avartanut vakioputkistoa, äänimaailma on nyt jo kyllä puhuttelevan matala normiajossa... ja yläkierroksilla miehekäs.

Ahtopaineen nosto nostaa heti imulämpöjä, mitkä ovat kone / kompressorityypin akilleen kantapää. Lämmönvaihdin kompuran alla V8: n sisällä on tehoton.
Tuo vaihtamani tehokkaampi kiertovesipumppu auttoi kyllä selvästi imulämmöissä. Mutta kesän hellekelit vasta näyttävät, kuinka hyvin imulämmöt pysyy kurissa kovemmassa ajossa.

Kun imulämpö nousee, niin ohjelma leikkaa heti meidän 98E 5: llä ennakkoja -> eli hihnapyörällä saa vääntöä lisää alakierroksille, mutta yläteho käytännössä jopa laskee, kun ennakot tippuvat kohonneen imulämmön takia kovassa ajossa kesäkelillä. Kova imulämpö on myös kova rasitus moottorille, esimerkiksi pitkäaikaisessa moottoritieajossa euroopan nopeilla moottoriteillä.

Auto on tälläisenäänkin minulle hyvin mieluisa. Kaasuunvaste on mainion nopea ja kone vääntää hienosti alhaalta asti. Ylhäällä veto on raju; syyskelillä kiihtyvyys suljetulla testiradalla oli mainio yli 250 kmh vauhdeissakin, tälläisen moottoripyörämiehenkin mielestä.

Seuraava parannus mikä himoittaisi, olisi kyllä kitkalukkoperä Quaiffelta. Se parantaisi suorituskykypuolta rata-ajossa ym hupailussa. Sittenpä ajoneuvon suorituskyky olisi minulle riittävä.

https://www.race.fi/fi/product/31978a/q ... cls-55-amg" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Tuolla kerron muutoksista, helpoin sieltä lukasta.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon vielä kun vaihtas pakosarjat kunnollisiin ja hihnapyörän, niin johan alkais tapahtua. 8) Pakosarjat olis oikeesti hyvä juttu.
Ihan totta tuo pakosarjahomma. Pitkäputkiset pakosarjat olis mukavat, kun raskis ostaa ja vielä kehtais ne paikalleen ruuvata. Se vironpaja tarjoaa niitä 999 eurolla, mutta heillä ei ollut ennen jälkeen dynomittaustuloksia pelkän pakosarjan ja sille säädetyn ohjelman vaikutuksesta. Japaninmies oli hieman avartanut vakioputkistoa, äänimaailma on nyt jo kyllä puhuttelevan matala normiajossa... ja yläkierroksilla miehekäs.

Ahtopaineen nosto nostaa heti imulämpöjä, mitkä ovat kone / kompressorityypin akilleen kantapää. Lämmönvaihdin kompuran alla V8: n sisällä on tehoton.
Tuo vaihtamani tehokkaampi kiertovesipumppu auttoi kyllä selvästi imulämmöissä. Mutta kesän hellekelit vasta näyttävät, kuinka hyvin imulämmöt pysyy kurissa kovemmassa ajossa.

Kun imulämpö nousee, niin ohjelma leikkaa heti meidän 98E 5: llä ennakkoja -> eli hihnapyörällä saa vääntöä lisää alakierroksille, mutta yläteho käytännössä jopa laskee, kun ennakot tippuvat kohonneen imulämmön takia kovassa ajossa kesäkelillä. Kova imulämpö on myös kova rasitus moottorille, esimerkiksi pitkäaikaisessa moottoritieajossa euroopan nopeilla moottoriteillä.

Auto on tälläisenäänkin minulle hyvin mieluisa. Kaasuunvaste on mainion nopea ja kone vääntää hienosti alhaalta asti. Ylhäällä veto on raju; syyskelillä kiihtyvyys suljetulla testiradalla oli mainio yli 250 kmh vauhdeissakin, tälläisen moottoripyörämiehenkin mielestä.
Mulla on SLK:ssa Kleemannin sarjat joissa vielä keraaminen pinnoitus sisä- ja ulkopuolella. Toimii! Herätti ihan ilman softaakin vapari'kasin uuteen eloon. Kleemannin ohjelman otin jälkikäteen ihan vaan saadakseni Vmaxin pois. Suurta käytännön eroa en itse ohjelmassa huomannut. Tyhjää se lyö kyllä helpommin ohjelmoinnin jälkeen. Mutta pakosarjoilla oli huima ero. Mitään faktuaalista faktaa dynotulosten kanssa ei ole esittää.

Jos äänistä puhutaan niin paras temppu oli H-putki moottorin ja vaihteiston väliin. Hävisi se papatus yläkierroksilla joka ainakin minua ärsyttää lähes kaikissa Mersun V8:ssa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

MouTine kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Milläs reseptillä on voimaa kutiteltu lisää?
Tuolla kerron muutoksista, helpoin sieltä lukasta.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon vielä kun vaihtas pakosarjat kunnollisiin ja hihnapyörän, niin johan alkais tapahtua. 8) Pakosarjat olis oikeesti hyvä juttu.
Ihan totta tuo pakosarjahomma. Pitkäputkiset pakosarjat olis mukavat, kun raskis ostaa ja vielä kehtais ne paikalleen ruuvata. Se vironpaja tarjoaa niitä 999 eurolla, mutta heillä ei ollut ennen jälkeen dynomittaustuloksia pelkän pakosarjan ja sille säädetyn ohjelman vaikutuksesta. Japaninmies oli hieman avartanut vakioputkistoa, äänimaailma on nyt jo kyllä puhuttelevan matala normiajossa... ja yläkierroksilla miehekäs.

Ahtopaineen nosto nostaa heti imulämpöjä, mitkä ovat kone / kompressorityypin akilleen kantapää. Lämmönvaihdin kompuran alla V8: n sisällä on tehoton.
Tuo vaihtamani tehokkaampi kiertovesipumppu auttoi kyllä selvästi imulämmöissä. Mutta kesän hellekelit vasta näyttävät, kuinka hyvin imulämmöt pysyy kurissa kovemmassa ajossa.

Kun imulämpö nousee, niin ohjelma leikkaa heti meidän 98E 5: llä ennakkoja -> eli hihnapyörällä saa vääntöä lisää alakierroksille, mutta yläteho käytännössä jopa laskee, kun ennakot tippuvat kohonneen imulämmön takia kovassa ajossa kesäkelillä. Kova imulämpö on myös kova rasitus moottorille, esimerkiksi pitkäaikaisessa moottoritieajossa euroopan nopeilla moottoriteillä.

Auto on tälläisenäänkin minulle hyvin mieluisa. Kaasuunvaste on mainion nopea ja kone vääntää hienosti alhaalta asti. Ylhäällä veto on raju; syyskelillä kiihtyvyys suljetulla testiradalla oli mainio yli 250 kmh vauhdeissakin, tälläisen moottoripyörämiehenkin mielestä.
Mulla on SLK:ssa Kleemannin sarjat joissa vielä keraaminen pinnoitus sisä- ja ulkopuolella. Toimii! Herätti ihan ilman softaakin vapari'kasin uuteen eloon. Kleemannin ohjelman otin jälkikäteen ihan vaan saadakseni Vmaxin pois. Suurta käytännön eroa en itse ohjelmassa huomannut. Tyhjää se lyö kyllä helpommin ohjelmoinnin jälkeen. Mutta pakosarjoilla oli huima ero. Mitään faktuaalista faktaa dynotulosten kanssa ei ole esittää.

Jos äänistä puhutaan niin paras temppu oli H-putki moottorin ja vaihteiston väliin. Hävisi se papatus yläkierroksilla joka ainakin minua ärsyttää lähes kaikissa Mersun V8:ssa.
Vaparissa meidän bensalla ohjelma ei yleensä juuri auta suorituskykyyn, jos ei ole kaasuläppä ym kuristuksia autossa, Vmax se tärkeä muutos näissä.

Japaninmies oli juurikin muuttanut x - yhteyden putkistoon, vaimentimet ja katit on vakiot yhä. X - yhteys oikein tehtynä auttaa suorituskyvyssäkin.

Pakosarjat olisi hyvät, mutta nyt en raski niitä vielä vaihtaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Hyvältä näyttää CLS!!
Tällähän jo härnää sitä tuplaturbo SL:ää :wink:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Kumipää kirjoitti:Hyvältä näyttää CLS!!
Tällähän jo härnää sitä tuplaturbo SL:ää :wink:
Kiitos kaahari :-)

Kun tälläisen vihdoin sain laitettua, niin en raaski sillä ajaa suolassa, kun ei sillä oo aiemminkaan ajettu.
Mutta keväällä kun käyt täälläpäin, niin tuuhan taas pajalla käymään. Käydään pikku kojot heittään :-)
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Mutta keväällä kun käyt täälläpäin, niin tuuhan taas pajalla käymään. Käydään pikku kojot heittään :-)
Ehdottomasti!! :thumbup:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Vastaa Viestiin