Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
spud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.10.2010 09:49

Ostoaikeissa CLS 55 AMG -05

Viesti Kirjoittaja spud »

Autokuumemittari alkaa näyttää huolestuttavia lukemia ja pohjatöitä uudelle hankinnalle yritän tässä vääntää parhaani mukaan..

Elikkäs: Kiinnostuksen kohteena on CLS 55 AMG -05. Muutamia sopuhintaisia yksilöitä näyttäisi jo nyt Saksasta löytyvän ja kun uusi malli on tulossa keväällä markkinoille niin oletetulla ostohetkellä (touko-heinäkuu) hintojen luulisi olevan vielä järkevämmät. Pikaisella foorumin kahlaamisella en löytänyt kovin paljoa eksaktia tietoa ko. mallista tai moottorista niin kokeillaanpa ihan kysymällä :)

Viimeiset 4 kesää olen päästellyt -01 e39 M5:llä ja enää se ei tarjoa mitään uutta. Kaverilla on Dallasissa tuommoinen seuraavaksi suunnittelemani laitos jota olen päässyt pariin otteeseen koeponnistamaan ja kun muhkeaan alavääntöön on tottunut, niin eipä tuosta 5.4l remmillä kutitellusta AMG:n mosasta voinut olla pitämättä :D Kun vaihtoehtona on e60 M5 jonka alavääntö on taas pliisua jopa tuohon nykyiseen e39:n verrattuna ja SMG -vaihteisto ei vaan yksinkertaisesti nappaa niin vaihtoehdot alkavat suunnittelemassani hinta ja kokoluokassa olla vähissä.

Nytpä sitten kiinnostaisikin kaikki koetut ja kuullut hyvät/huonot puolet tuosta W219 -korista. Painavahan se ainakin on, mutta premium taitaa painaa joka tapauksessa. Yleisilmeeltään vaikutti todella laadukkaalta ja kuskin paikka sopi meikäläisen kropalle kuin hanska käteen. Takapenkillä taas ei aikuisen kokoisia miehiä ihmeemmin kuskailla, mutta se ei tässä tapauksessa olekaan oleellista. Muuta huomioitavaa? Onko tuo sähköalusta miten kestävässä maineessa?

CLS 55 AMG:ssa käytetty 5v automaattilaatikko on käsittääkseni pomminvarmassa maineessa ja kestänee pikku pulleykit/välijäähy/lastu -kutittelunkin? Eikös Brabus käytä samaa laatikkoa?

Sitten tuo moottori.. Pienempien remmiahdettujen AMG -moottorien osalta ainakin jonkinlaista kestävyysongelmaa oli ollut ruuviahtimen magneettikytkimissä? Olikos tässä kasissa myös samanmoinen vesicooleri kuin kutosessa? Muuta huomioitavaa perusmoottorin osalta? Viritysaste ei vakiona ole kovin kova joten ainakin näillä tiedoilla olettaisin että tuolla saa ajella kivuttomia kilometrejä sen 10-15000/kesä mitä mulla on ollut tapana ajella. Talviauton pitäisin edelleen erikseen.

Verohommista sen verran että äkkivilkaisulla noita on tuotu nyt kesän jälkeen suomeen 3kpl. (ostohinnaltaan tosin hemmetin kalliita)

Auto/Vuosimalli: Hinta Saksassa: Vero Suomessa: Yhteensä:
BMW M5 / 05 37282€ 18044€ 55326€
MB CLS 55AMG / 05 58232€ 26030€ 84262€
MB CLS 55AMG / 05 64942€ 29029€ 93971€
MB CLS 55AMG / 05 69377€ 31011€ 100388€

Onko joku seuraillut verojen kehittymistä jos lanseerataan autosta uusi malli? Tai jos ostohinta Saksassa on esim 35-40000. Omien laskujen mukaan tuommoisen saisi kilpiin Suomessa 50-60ke väliin. meneekö pahasti metsään?

Jälleenmyynnistä ei kannattane puhua tässä vaiheessa jos se on jo tuolla nykyisellä kohtalaisen vaikeaa.. Hinta alas niin kauppakin käy :)

Saksan päässä ei olisi hirveästi aikaa lähteä koluamaan tarjontaa. Eli jos joku tietää vahviasti isoihin mersuihin tai AMG:hen orientoituneen kaverin joka hoitaa noita suomeen niin kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Kiitokset kaikenlaisista asiaan liittyvistä kommenteista jo etukäteen!
E55AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 18.02.2010 14:27

Viesti Kirjoittaja E55AMG »

Joo tyylikäs kori tuo cls:n koppa, teknisestihan laite on kuin e sarjalainen 55 jollainen minullakin on.

Moottori on todella makea potkua on todella runsaasti ja vääntöä alhaalta piisaa.

Vaihteisto on myös kestävä ja kestää myös lisäpiristykset helposti, kompressorin magneettikytkimessä on todellakin ollut jonkinlaisia luistoongelmia(rough engagement) kuten ne jenkkifoorumeilla toteaa. Tuohon tuli päivitys loppupään 55 kompuroihin, ebay.de myy jatkuvasti uutta päivitettyä kompressoria (A 113 090 0580 ) hintaan 1700 jos sen haluaa uusia joten ei se mahdottomia maksa, sitä kytkintä on paranneltu myöhemmin.

Itse en ole liiemin huomannut mitään ongelmia kytkeytymisessä -04 auto ja se päivittämätön versio.

Näissäkin on ilma/vesi välijäähdytin kuten c32, pumppua joka kierrättää jäähdytysnestettä on ollut kolmella varaosanumerolla boschilta, eka aika heikko viimeisin lienee kohtuu hyvä, itse päivitin sen johnson cm30 pumppuun koska orggis oli jo dead ja se mulla eka huonoin versio.

Airmaticista löytyy juttua foorumilta paljon ja eniten vaivaa aiheuttaa ne lisäilmasäiliöt joiden syöpyminen saattaa aiheuttaa vuotoa säiliön ja letkut liitoksessa siellä takana. Jos ne ei vuoda(saksanpeleissä varmaan ei niin pian) liitoskohta kannattaa varmaan suojata vaikka sikafleksillä tuskin se ainakaan nopeuttaa hapettumista :)
spud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.10.2010 09:49

Viesti Kirjoittaja spud »

Mulla kun on haussa tuommoinen alkupään 55 niin miten tuon magneettikytkimen luistamisen voi todeta koeajolla? Veto on epätasaista? Tuohon ei ole ilmeisesti mitään kotikorjausvinkkiä? Tyyliin e39 M5:n vanos -solenoidien o-renkaat? Vasara pysyy kyllä kädessä :P

Mihin hintaan tuo Johnsonin pumppu irtosi? Pumppu menee mykäksi? Alkaa ääntää? Tuokin taitaa laskea tehoa mutta senverran tasaisesti ettei välttämättä huomaa ajossa? <- Edit: Löydetty juttua pumpusta. Tämä puoli selvää pässinlihaa.

Tähän asti tuontipelit on tulleet ihan eteläsaksasta ja siihen pyritään tämänkin osalta. Jonkinlainen haku on päällä myös Texasin tarjonnasta. Luultavasti nuo ovat hapettumista / ruosteesta vapaana. Oikein hyvä vinkki tuo liitoskohtien suojaaminen. Vaikka Suomessakaan tuolla ei talvella ajeta niin ei pikku varmistelu koskaan pahasta oo..

Iso kiitos näistä!
Viimeksi muokannut spud, Ti 05.10.2010 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E55AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 18.02.2010 14:27

Viesti Kirjoittaja E55AMG »

Magneettikytkimen luiston voi jopa kuulla(kirskaisee) ja pieni viive kytkennässä, ei se enää kiinni napattuaan ala luistaa ja yläkierroksilla ei kyllä luista.

Jotain kitkanlisääjä spraytä ovat jenkkisaiteilla käyttäneet jos on luistoa ilmennyt, luistaa voi myös kompressorin moniura hihna jos se on kulunut(vaihtoväli 60tkm) maksaa 20-30e...

Johnson cm 30 maksoi jotain 140e keväällä.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Heh, osta spud pois tuo yksi Suomessa oleva 55:nen ja samalla vapautat meikäläisen päänsärkyä aiheuttavasta ongelmasta nimeltään CLS 55-kuume :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
spud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.10.2010 09:49

Viesti Kirjoittaja spud »

Meinaat varmaan tätä?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/3518593

Mutta sitten jää vielä tämä kiusaamaan:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/3499729

Ei mulla tommosiin oo vara :) Ja muutenkin kun en oo vielä tähän 35v:n ikään ehtinyt elättää lasipalatseja niin jääköön tälläkin kertaa ylimääräiset vaikka sitten virirahastoon tai renkaisiin :P

Onpa kiva yrittää tullata esim. SL 55 AMG:ta kun tämmönen kummittelee referenssinä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3520967

Valittamallahan noista tietysti jotain saa takaisin mutta rapiat 10ke:n seisottaminen valtiolla valituksen käsittelyajan verran ei liene kenenkään etujen mukaista.

Mobilen versio SL:n hinnat alkaen -mallista:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1

Ykkösvaihtoehtona on Jenkeistä uittaminen jos sieltä sattuisi löytymään eu maasta sinne uitettu peli sopuhintaan. Haku on jo päällä. Kakkosena tuttu ja turvallinen DE.

Jos "hinnat alkaen" CLS:t on Saksassa tätä luokkaa:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1

niin 70ke suomipelistä on mulle vähän liikaa..

Ja ei. En ole ostamassa korinvaihto-taksia Hampurin zippinettohäkkiturkkilaiselta mutta en ole myöskään maksamassa ylimääräistä tyhjästä :P
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

spud kirjoitti:Meinaat varmaan tätä?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/3518593
Jep. siinä on ajoon valmis auto ilman laittotarvetta..eli just mun makuun maltillisesti tuunattu peli.
Ainoa mikä tökkii on kilsat..parikymppiä vähemmän niin olisin varmaan jo käynyt paikanpäällä.
Itse hakemalla Saksasta saisi kyllä halvemmalla, mutta kun on toi vaihtoauto riesana.. Ja mitä katsoin hintoja, niin toi on kuitenkin vielä jossain järkevissä rajoissa tuo hinta.
"Huonoa" tässä on se, että mulla on..tai ainakin oli..alunperin 997-projekti menossa, mutta CLS:n ulkonäkö on aina kiehtonut ja nimenomaan kompurakoneisen väännöt + viripotentiaali tekee siitä ehkä jopa kiinnostavamman vaihtoehdon kuin 63:nen.
No, täytyy nyt koettaa pitää vielä jäitä hatussa ja puntaroida sitä 997:aa uudelleen..se on kuitenkin ollut jo vähän aikaa "päätavoite". CLS on kuitenkin kiistatta erittäin kiehtova ja Mersuista niitä harvoja kiehtovia..CLK63 on se toinen.
997 tosin kestää aikaa huomattavasti paremmin kuin CLS..sekä myöskin pitää hintansa paremmin. Niitäkin asioita tässä kuitenkin joutuu huomioimaan kun kallista autoa ostaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
spud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.10.2010 09:49

Viesti Kirjoittaja spud »

996 TBO oli myös kauan listoilla yhtenä vaihtoehtona tuon e39:n seuraajaksi mutta jotenkin semmoisen hytissä tuli klaustrofobia :D Ja toisaalta kun seuraavalla kikottimellakin on tarkoitus ajella kaikki kesän ajelut niin tuommoisen neliovisen laivan takapenkillekkin mahtuu, jos ei aikamiehiä niin ainakin pukupussi ja lakerikengät :lol:

Jotenkin sitä vaan mieltää nuo isot rohjot enemmän omikseen kuin kisakireet pikkuautot :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

En ota kantaa ko. automalleihin, mutta huomasin yhen kohdan joka sua huoletti...
Jälleenmyynnistä ei kannattane puhua tässä vaiheessa jos se on jo tuolla nykyisellä kohtalaisen vaikeaa.. Hinta alas niin kauppakin käy
Tarpeeksi uuden auton voi myydä ulkomaille ja saada verosta sitten vähän takaisinkin. Helpottaa suomalaisia erikoisautojen omistajia oleellisesti kun voi kaupata autoa euroopan markkinoille järki-hintaan.

Tullin Autoveron Vientipalautus PDF
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

spud kirjoitti:Jotenkin sitä vaan mieltää nuo isot rohjot enemmän omikseen kuin kisakireet pikkuautot :roll:
Mun kohdalla tilanne on ehkä hiukan toisinpäin..tai no, "kisakireistä" autoista saa kyllä riittää tuo edellinen Porsas 996, mutta (alustaltaan) vakiokuntoinen 997 on kyllä sitten jo ihan toista maata.
Jotenkin mielikuvatasolla vierastan noita isoja rohjoja ja vastaavasti pidän pienistä ja ketteristä kuten 911. Ja vaikka kuinka tiedän, että tuo perustuu pääasiassa mielikuviin, niin jotenkin vain takaraivossa takoo ajatus, että M3-CLK on suurinta kokoluokkaa mitä voisi ajatella. Toisaalta sitten taas CLS:n ulkomuoto on hyvin mieleinen ja eihän sitä kiistää voi että CLS:n kaltaisessa tilavassa ja mukavasti luksuselementtejä sisältävässä autossa, joka kuitenkin suorituskykyarvoiltaan vastaa urheiluautoja, on paljon mieltä kiehtovaa fiilistä.
Ei oikein voi muuta sanoa, että olispa kivaa jos vois hankkia molemmat..
Tosin se on 100% varmaa, että ei voi, joten toiseen täytyy tyytyä. Täytyy nyt tässä aikansa painiskella itseni kanssa ja toivoa, että joku ostaisi sen mustan CLS:n pois kuljeksimasta :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tästä auto. Hitto kun olisi rahamiehiä nin tuollaisen hakisin pois kuleksimasta..
http://www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act=3& ... ercedes_Cl
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jartuo kirjoitti:Tästä auto. Hitto kun olisi rahamiehiä nin tuollaisen hakisin pois kuleksimasta..
http://www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act=3& ... ercedes_Cl
Ja moottori vikavalo palaa :D
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jaahas..näyttää seuraava periaatteessa kiinnostava CLS pompsahtaneen myyntiin:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/3555997

Sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta liittyen CLS 55:siin, että 5 miljoonan asukkaan Suomessa on tällä hetkellä 3 CLS 55:sta myynnissä ja neljäs myytiin viime viikolla. Samaan aikaan Mobilessa on 12kpl CLS 55:sia myynnissä..eikä kaikki niistä taida olla edes Saksassa myynnissä, vaikka se onkin yli 80 miljoonan ihmisen autoveroton maa?!
Tässä Auto-Jalosen yksilössä on kilsat huomioiden hintapyynti periaatteessa hyväksyttävällä tasolla..eikä siihen tarvitsisi tehdä muuta kuin vaihtaa vanteet...ja maalata auto mustaksi, niin sitten se olisi hyvä.. :)

No, voisin minä tuostakin olla kiinnostunut..jos hyvän tarjouksen siitä saisi. Tosin liekö Italiantuonti? Se kyllä saattaisi vähentää kiinnostusta jonkin verran. Sen verran hankalaa on kuulemani mukaan myöhemmin päästä Italiantuonneista eroon. Tiedä sitten mikä siinä on, ettei niitä oikein tunnuta arvostavan?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Pakkohan sitä omaa Saksasta uitettua on jotenkin yritettävä pönkittää kun suomiautoilijat taas haukkuvat kaikkia tuontiautoilijoita. :D

Oma E-malli on italiantuonti ja se on ainakin ollut hyvä. Nyt on 53000 km takana ja hyvin on pelannut.

Vielä ei ole haitannut, vaikkei olekaan Sindelfingenin Suomi-hallissa kasattu vaan ilmeisesti samassa osastossa tehty ylijääneistä osista kuten ne Nigerian mallitkin.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Henk.koht olen aina ollut sitä mieltä, että auto on auto ja hyvin pidetty auto on hyvin pidetty auto, riippumatta siitä minkämaalainen ihminen sitä on kotimaassaan hyvin (tai huonosti) pitänyt.
Kuitenkin ainakin täällä Suomessa erityisesti Italiasta tuotuja autoja tuntuu kovin moni pitävän kovin huonossa huudossa. Moni on eri yhteyksissä meikäläistä varoitellut nimenomaan Italiasta tuoduista, monessa yhteydessä on sivuttu sitä, ettei Italiantuonnista tahdo päästä millään eroon jne jne.

Osaako joku kertoa syytä tälle Italiantuontien huonolle maineelle?
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

jva kirjoitti:Henk.koht olen aina ollut sitä mieltä, että auto on auto ja hyvin pidetty auto on hyvin pidetty auto, riippumatta siitä minkämaalainen ihminen sitä on kotimaassaan hyvin (tai huonosti) pitänyt.
Kuitenkin ainakin täällä Suomessa erityisesti Italiasta tuotuja autoja tuntuu kovin moni pitävän kovin huonossa huudossa. Moni on eri yhteyksissä meikäläistä varoitellut nimenomaan Italiasta tuoduista, monessa yhteydessä on sivuttu sitä, ettei Italiantuonnista tahdo päästä millään eroon jne jne.

Osaako joku kertoa syytä tälle Italiantuontien huonolle maineelle?

Ehkä ennakkoluuloja vilkkaasta kansasta, meillä mörrisköillä? Saksalaiset enemmän sukulaissieluja...?

Kyllähän roomassa kadut ahtaita; kuulemma jopa puskureilla työnnetään parkkiruudut auki... eli varmaan pikkukolhuja keskimääräistä enemmän, kun ei voi piilottaa autoaan peltomarketin pellonreunaan.

Mutta varmasti hyviä yksilöitä löydettävissä italian maaseudulta.... eli se tarkka valinta varmaan vielä tärkeämpää kuin saksasta haettaessa.

Luulen kuitenkin, että sen hyvinvarustellun laatukkaan vaihtoauton löytää helpommin italissa ensirekisteröidyistä kuin muutamasta kotimaassamme ensirekisteröidyistä... täällä kun karvalakkivarustus on pop.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
spud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.10.2010 09:49

Viesti Kirjoittaja spud »

Näiköhän tuo useamman myyntiin tuleminen johtuu osaltaan siitä että se uusi malli on tuloillaan -> hinta laskee pikkasen, viimeiset hetket saada vähän kovempi hinta?

Italian kohdalla juurikin nuo Sepän mainitsemat vanhojen suurkaupunkien ruuhka-ajo ja parkkeeraus. Niillä kaduilla ei oikeesti voi välttyä kolhuilta :) Koneet huutaa hoosiannaa hirmu helteissä tuntitolkulla vaikka kilsoja ei tulekkaan. Sit eikös siellä oo joku tiukka vero yli 2l moottoreille? Eli nuo AMG:t on oikeesti rikkaitten kauppakasseja eikä oo niin väliä jos vaikka vähän poksahtaa. Mutta niinkuin sanottu, Italia ei ole pelkkää suurkaupunkia eli ihan varmasti löytyy erittäin hyviä yksilöitä sieltäkin kun käyttää vähän aikaa ja järkeä. Talvivarusteet siellä on varmaan harvinaisempia kuin Saksassa..

Ja alkuperäiseen aiheeseen. Tekeekö tuolla abseilla hierotulla feikkilukolla mitään vai onko kunnon lukkomurikka must -hankinta? Ainakin Bemupuolella porukka hommailee quaifelta sisuskaluja heti kun halutaan kulkupuolta kohdalleen muissa kuin motorsporteissa..

Esim tuommoisia on tarjolla:
http://www.quaife.co.uk/catalogue/searc ... C267%2C736

Mitä muita "hyviä vaihtoehtoja" löytyy?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

spud kirjoitti: Ja alkuperäiseen aiheeseen. Tekeekö tuolla abseilla hierotulla feikkilukolla mitään vai onko kunnon lukkomurikka must -hankinta? Ainakin Bemupuolella porukka hommailee quaifelta sisuskaluja heti kun halutaan kulkupuolta kohdalleen muissa kuin motorsporteissa..
Taisi olla tuolla projektit-osastolla juttua erään foorumilaisen SL55:sen lukkoprojektista. Siitä ja muutamista aiemmista keskusteluista päätellen se tehtaan lukko on kai lähinnä "feikkilukko". Ainakin he ketkä ovat omaan AMG:hensä toisenlaisen lukon laittaneet, ovat ilmeisen tyytyväisiä olleet?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Kyllähän roomassa kadut ahtaita; kuulemma jopa puskureilla työnnetään parkkiruudut auki... eli varmaan pikkukolhuja keskimääräistä enemmän, kun ei voi piilottaa autoaan peltomarketin pellonreunaan.
Tuo pitää kyllä paikkansa. Itse pääsin jopa todistamaan Italiassa, kun eräs rouva havaitsi taskuparkin olevan turkasen ahdas Porsche Cayennelleen -> puskurikosketusta edelläolevaan, pieni tuuppaus ja johan mahtuu taas.

Ei vissiin pidetä autoa niin pyhänä lehmänä siellä päin... :P
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Taskari kirjoitti: Ei vissiin pidetä autoa niin pyhänä lehmänä siellä päin... :P
Mulle ei Italia ole kovin tuttu maa, Espanja sitäkin enemmän..ja samanlaisia tapahtumia sielläkin näkee aika usein.
Lieneekö osasyy tuohon myös se, ettei autot ole siellä läheskään niin kalliita kuin mitä ne ovat Suomessa?!

Mutta jos palataan "Italiantuontiallergiaan", niin jos kysymys on tuosta huolettomasta liikennekulttuurista, niin eihän sen puolesta pitäisi mitään erityisempää syytä olla Italiantuontien kammoamiseen. Tarkoitan siis sitä, että jos Italiantuonnissa on paljon pikkukolhuja, niin sitten niitä on...jos niitä taas ei ole, niin sitten ei ole ja auton pitäisi olla täysin tasavertainen Saksantuonnin tai Suomeen ensirekisteröidyn auton kanssa. Ja toisekseen, kyllä niitä Suomestakin yllättävän paljon löytyy pikkukolhuisia autoja.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

spud kirjoitti: Mutta niinkuin sanottu, Italia ei ole pelkkää suurkaupunkia eli ihan varmasti löytyy erittäin hyviä yksilöitä sieltäkin kun käyttää vähän aikaa ja järkeä. Talvivarusteet siellä on varmaan harvinaisempia kuin Saksassa..

Ja alkuperäiseen aiheeseen. Tekeekö tuolla abseilla hierotulla feikkilukolla mitään vai onko kunnon lukkomurikka must -hankinta?
Mitä muita "hyviä vaihtoehtoja" löytyy?
Itselläni on ollut neljä vuotta Italian tuonti C32 AMG jolla ajelin noin 60-70 tkm ja edelleen onnellisella omistajalla samalla kylällä ilman huolia ja murheita. Ja kaikilla samoilla "talvi varusteilla" kuin suomiautotkin. Italiassa tullut pyörittyäkin "suomiautolla" ja hukan huolettoman kulttuurin kun osaa ottaa huomioon niin kyllä ne autot säilyy ihan samalla tavalla ehjänä Roomassa kuin Helsingissäkin.

Kaikki muut kuin kunnon LEVYLUKKO, SKIPPAA!!! Kokemusta löytyy nyt sen verran peräpelleilystä AMG:n kanssa että joko Carlssonin tai Brabuksen lukko, ei ole mitenkään poskettoman hintaisiakaan, ainakaan jos lähtee laskemaan mitä maksoi kiivetä perse edellä puuhun Kleemannin lukon kanssa. Ja muidenkin Kleemannin osien kanssa, tossa odottaa pari lukkoa, pakosarjat ja kaksi ahtimen hihnapyörää kalastusreissua :D

Kompuran hihnapyöränkään kanssa ei ole ollut mun 2002 vuotisessa mitään ongelmia. Kaikki kiristimet ja hihnat vaihdoin juuri, maksoi osat about tonnin.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
spud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.10.2010 09:49

Viesti Kirjoittaja spud »

Tuttuja senverran alalla ja rallihommissa että palalukko ei ollut edes vaihtoehtona :) Pitää kaivella perän numero ylös ja aloittaa hakuammunta josko sinne jotain älykästä löytäisi. Nykyisessä on 25% kitkalukko ja kun sillä on neljä kesää leikkinyt niin lukottomaan ei ole paluuta. (nuo sähköhärrätyt luen lukottomiksi) Quaifen versio vaikuttaa kiinnostavalta ja ainakin bemufoorumilla porukka on tykännyt.

Tavoitteena olisi hommata auton kanssa samaan aikaan kaikki kilkkeet ja niputtaa heti kiinni. Vitkan kohdalla huomasin että meikäläisestä ei ole oikein jälkivarustelijaksi :) Perus huollot ja kuluvat osat.. Eipä juuri muuta viimeiseen neljään vuoteen.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

spud kirjoitti:Tuttuja senverran alalla ja rallihommissa että palalukko ei ollut edes vaihtoehtona :) Pitää kaivella perän numero ylös ja aloittaa hakuammunta josko sinne jotain älykästä löytäisi. Nykyisessä on 25% kitkalukko ja kun sillä on neljä kesää leikkinyt niin lukottomaan ei ole paluuta. (nuo sähköhärrätyt luen lukottomiksi) Quaifen versio vaikuttaa kiinnostavalta ja ainakin bemufoorumilla porukka on tykännyt.

Tavoitteena olisi hommata auton kanssa samaan aikaan kaikki kilkkeet ja niputtaa heti kiinni. Vitkan kohdalla huomasin että meikäläisestä ei ole oikein jälkivarustelijaksi :) Perus huollot ja kuluvat osat.. Eipä juuri muuta viimeiseen neljään vuoteen.
Varustelu ongelmaan löytyy ratkaisu helposti.. :wink:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Taskari kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti: Kyllähän roomassa kadut ahtaita; kuulemma jopa puskureilla työnnetään parkkiruudut auki... eli varmaan pikkukolhuja keskimääräistä enemmän, kun ei voi piilottaa autoaan peltomarketin pellonreunaan.
Tuo pitää kyllä paikkansa. Itse pääsin jopa todistamaan Italiassa, kun eräs rouva havaitsi taskuparkin olevan turkasen ahdas Porsche Cayennelleen -> puskurikosketusta edelläolevaan, pieni tuuppaus ja johan mahtuu taas.

Ei vissiin pidetä autoa niin pyhänä lehmänä siellä päin... :P
Samaa mentaliteettia on fransmanneillakin. Joskus kanssa Pariisissa kadun varressa ihmetellyt sitä "tappituntumalla" pysäköintiä. Jostain ymmärsin, että siellä ei ole edes suotavaa kytkeä seisontajarrua pysäköitäessä, vaan sopiva vaihde, joka pitää auton paikallaan, mutta että sitä on kuitenkin tarvittaessa helppo hiukan heilautella kanssa-autoilijoiden suosiollisella avustuksella. :? :shock:
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

No niin.. sanotaan, että totuus tulee lasten suusta..
Pohdiskeltiin tuossa iltapäivän päätteeksi jälkikasvun kanssa netin äärellä tuota CLS 55-asiaa. Kommentti sieltä suunnasta oli: "mummilla on mersu..ja se on vanha ihminen..Porsse on meille parempi.." :shock:
No joo, hyvää tuossa on tietysti se, että en minäkään nyt enää ihan poikanen ole kun viidettäkymmentä tässä jo käydään, mutta ilmeisesti kuitenkin niin nuorekkaan oloinen ettei Mersu sovi imagoon.. :) :)
Eikä auttanut pätkääkään, vaikka kuinka koetin selittää, että tuo Mersu on nopeampi kuin mummin mersu..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Voihan se olla, että porukka hyljeksii Italian tuonteja senkin takia, ettei niissä _välttämättä_ ole tuota pohjoismaista "talvivarustelua".
Tämän nyt ei tietenkään luulisi haittaavaan jos on harraste/kesäautoa hakemassa...

Netin syövereistä joskus tuli luettua yhdestä Volvosta joka tuotiin Suomeen Ruotsista, mutta sen alkuperä johtikin lopulta Italiaan. Tuo alkuperäkin paljastui ostajalle ilmeisesti vasta talven/ongelmien myötä.
Auton olisi pitänyt olla ihan ruottipirssi ja pohjoismaisella varustelulla, mutta välittäjältä taisi jäädä moinen yksityiskohta tarkastamatta...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Taskari kirjoitti:Voihan se olla, että porukka hyljeksii Italian tuonteja senkin takia, ettei niissä _välttämättä_ ole tuota pohjoismaista "talvivarustelua".
Osaatko/osaako joku sanoa mitä tuo "talvivarustelu" esimerkiksi Mersuissa yleisestiottaen tarkoittaa?
Kuitenkin autoista ylivoimainen enemmistö valmistetaan autotehtaissa muualle kuin Pohjolaan, niin siitä voisi päätellä ettei mitään dramaattisen suuria eroja voi perustekniikassa olla eri alueille Eurooppaan menevien autojen kohdalla.

Näinollen luulisi, että erot ovat tosiasiassa hyvin pieniä. Tehokkaampi akku?
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

jva kirjoitti:Osaatko/osaako joku sanoa mitä tuo "talvivarustelu" esimerkiksi Mersuissa yleisestiottaen tarkoittaa?
Kuitenkin autoista ylivoimainen enemmistö valmistetaan autotehtaissa muualle kuin Pohjolaan, niin siitä voisi päätellä ettei mitään dramaattisen suuria eroja voi perustekniikassa olla eri alueille Eurooppaan menevien autojen kohdalla.

Näinollen luulisi, että erot ovat tosiasiassa hyvin pieniä. Tehokkaampi akku?
Henkilöautoissa se luultavasti rajoittuu juurikin noihin penkinlämmittimiin, peilinlämmittimiin, isompaan akkuun, sekä tehokkaampaan laturiin. CDI moottorisissa on myös jokin lisälämmitin, joko sähkövastus lämmityslaitteessa, polttoainekäyttöinen lisälämmitin, tai molemmat. Taas noissa Sprinttereissä on kohtuullisesti enemmän noita varusteita, mutta se onkin sitten ihan toinen juttu.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Antti V kirjoitti:
jva kirjoitti: Henkilöautoissa se luultavasti rajoittuu juurikin noihin penkinlämmittimiin, peilinlämmittimiin, isompaan akkuun, sekä tehokkaampaan laturiin.
Minun Saksan tuonnissani on ainakin nuo ylläolevat varusteet. Sähkövastuksista ja lisälämmittimistä en tiiä, ainakin tähän asti olen tarjennut hyvin. Myyjältä aiheesta kyselin niin vastaus oli: "kaikki ne on samanlaisia, ei näitä erikseen Suomea varten tehdä". Tiedä sitten mikä on totuus.
C220d T 4-Matic
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

mol kirjoitti:Minun Saksan tuonnissani on ainakin nuo ylläolevat varusteet. Sähkövastuksista ja lisälämmittimistä en tiiä, ainakin tähän asti olen tarjennut hyvin. Myyjältä aiheesta kyselin niin vastaus oli: "kaikki ne on samanlaisia, ei näitä erikseen Suomea varten tehdä". Tiedä sitten mikä on totuus.
Kuten tuolla on tullut jo ylempänä sanottua, ettei ne ole mitään "Suomi-varusteita", vaan talvi varusteet. Noita talvipaketteja on monenlaisia. Esimerkiksi itse olen tuonnut Saksasta omaan käyttöön kaksi tuollaista 202:sta, joista ekassa ei ollut penkinlämmittimiä, mutta iso akku ja laturi, tuossa avattaren laitteessa on sitten kaikki, eli penkinlämmittimet, peilinlämmittimet, iso akku, sekä laturi ja jopa kauko-ohjattu Webasto. Noista varusteista vaan maahantuoja Suomessa on päättänyt ottaa osan vakioiksi, jotka taas osa ihmisistä mieltää "Suomi-varusteiksi". Ja ainakin joskus oli suurtakin suurempi puute, jos tuonti autossa ei ollut lohkolämmitintä, kun kerran kaikissa "Suomi autoissa" sellainen on :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin