E vai C ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
naavaparta
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 16.10.2010 18:00

E vai C ?

Viesti Kirjoittaja naavaparta »

Olen ostamassa uutta MB:ä (tuontiauto).
Koeajo hankalaa ja siksi kysynkin kokemuksianne täältä.

Eli E vai C.. ..
- mahtuuko autoon 188cm/100kg
- jälleenmyynti arvo.. painotan tätä ominaisuutta
- bensa/diesel
- automat?
- muuta?
- sedan/farm?

yst terv lapin mies
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oletko ostamassa siis uutta 2011 mallia? Vai "uutta" eli käytettyä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Diesel, automaatti ja jos tavaraa kuljettaa niin farkku. Molempiin mahtuu, mutta onhan Eemeli isompi siitä ei pääse mihinkään. Itse en sopisi enää romppeiden kanssa C-malliin enkä sedaniin...kooltaan 185/80+aina jotain kulkinetta mukana.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Paras jälleenmyyntiarvo on vanhalla turbodieselfarkulla, s124 tai s202. Arvo
saattaa joissain tapauksissa jopa nousta vanhemmiten loppujen lopuksi
tai ainakaan se ei paljon laske. Ei se arvo kovin suuri sitten ole saanut olla
alun alkaenkaan.

Kattoluukku kannattaa jättää pois, niin mahtuu istumaan.

Oliko mitään budjettia ajateltuna?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: E vai C ?

Viesti Kirjoittaja jva »

naavaparta kirjoitti:Eli E vai C.. ..
- mahtuuko autoon 188cm/100kg
- jälleenmyynti arvo.. painotan tätä ominaisuutta
- bensa/diesel
- automat?
- muuta?
- sedan/farm?
Jos ja kun vaihtoehdot ovat nuo ja noilla kriteereillä niin ehdottomasti ja yksiselitteisesti sanon: E

E on isolle miehelle tilavampi, ei C:kään luokassaan pieni ole, mutta jo meikäläinen hoikkana 179cm pituisena miehenä koen C:n tietyllä tavalla "pieneksi". Tosin se ei häiritse minua, vaan päinvastoin..mutta nythän kysyjä ilmeisesti etsii mieluummin tilavampaa fiilistä kuin tiiviimpää tunnelmaa.
Jos jälleenmyyntiarvoa mietitään, niin sanoisin siinä tapauksessa että käyttövoimaksi diesel, vaihteistoksi automaatti ja eiköhän tässäkin E vedä hienoisesti pidemmän korren kun tarkastellaan arvon säilymistä. Ero ei tosin tässä taida olla suurensuuri E:n ja C:n välillä.

Eli minun ehdotukseni kysyjälle on:

Diesel "Eemeli" automaattilaatikolla. Korimalli sitten tarpeen mukaan joko farkku tai sedan. Sillä ei liene merkittävää vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. Molemmille korimalleille löytyy kyllä tässä mielessä riittävä määrä ystäviä/ tarvitsijoita. Diesel on tietysti myös vähän makuasia, mutta arvioisin että dieselin arvo säilyy hieman bensamallia paremmin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

E.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Pakko äänestää niin kuin muutkin: E

e: jälleenmyyntiarvosta en tiedä, bensa/diesel määräytyy tietysti aika pitkälti ajomäärän mukaan. Farkku jos pitää tavaraa kuljettaa. Automaatti tietysti, ei kai noita kauheasti ole edes manuaaleina tarjolla (mutua). Omista lähtökohdistani asia oli harvinaisen yksinkertainen: E, farkku, diesel, automaatti ja neliveto.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

miksi S ei ole edes vaihtoehtona :roll: ja silti puhutaan jälleenmyynti arvosta... ja ainakin ennen S mallit oli tilavempia... C ja E on molemmat pieniä kippoja :evil:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

No, enpä tiedä tuon S:nkään arvonsäilymisestä?! Prosentuaalisesti mitattuna arvo ehkä säilyy paremmin, mutta euromääräisesti S:n arvonlasku on niin hurjaa että pahaa melkein tekee vaikkei S:ää omistakaan!
Sama koskee toki myös muita hyvin kalliita Mersuja (ja myös muita merkkejä). Kun noita AMG CLS:iä olen sattuneesta syystä katsellut, niin kyllä niissäkin arvonlasku on aivan hirvittävää ja nimenomaan euromääräisesti laskien.
Ainakin minulle on helpompi kestää 50% arvonlasku 50t euron autossa kuin 40% euron arvonlasku 150t euron autossa..

No, oli miten oli niin tottakai S on ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto jos budjetti sen sallii. Se on kuitenkin monessa mielessä Mersumalliston ehdoton lippulaiva ja autona tietenkin sen mukainen..eli jotakin ihan muuta kuin C tai E.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

E, niin mahtuu kuskin taakse matkustajakin. Tai jos ite ottaa häppää ja saa kuskin, niin ei pelkääjän puolella kojelautakaan ota polviin. Tai mahtuu ite sinne takapenkillekin, normimittasen istuessa edessä.

Nimim. 199/105 "tuulennussimavinkuheinä"

Jälleenmyyntiarvohan on luonnollisesti isommalla (kalliimmalla) korkeampi. Hankintahinnastahan ei topicin aloittaja puhu mitään.

Diesel kannattaa jo muutaman tuhannen kilsan ajomäärällä.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jva kirjoitti:No, enpä tiedä tuon S:nkään arvonsäilymisestä?! Prosentuaalisesti mitattuna arvo ehkä säilyy paremmin, mutta euromääräisesti S:n arvonlasku on niin hurjaa että pahaa melkein tekee vaikkei S:ää omistakaan!
Sama koskee toki myös muita hyvin kalliita Mersuja (ja myös muita merkkejä). Kun noita AMG CLS:iä olen sattuneesta syystä katsellut, niin kyllä niissäkin arvonlasku on aivan hirvittävää ja nimenomaan euromääräisesti laskien.
Ainakin minulle on helpompi kestää 50% arvonlasku 50t euron autossa kuin 40% euron arvonlasku 150t euron autossa..

No, oli miten oli niin tottakai S on ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto jos budjetti sen sallii. Se on kuitenkin monessa mielessä Mersumalliston ehdoton lippulaiva ja autona tietenkin sen mukainen..eli jotakin ihan muuta kuin C tai E.
Tämä on vähän turha threadi kun yritetään arpoa sopivaa autoa koko mesen mallistosta, mukaan lukien kaikki vuosimallit.

Jos ostaa nyt kaupasta 221:n niin kyllä sen arvo laskee sekä prosentuaalisesti että absoluuttisesti enemmän kuin 212:n tai 204:n. Jos taas puhutaan 30 vuotta vanhoista autoista niin tilanne voi olla ihan eri.

Eiköhän ole syytä odotella tarkennuksia budjettiin ennen kuin foorumi täytetään osto-ohjeilla.
Avatar
foxterrier
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 15.10.2010 23:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja foxterrier »

Mulla oli vähä sama ongelma C ja E-mallien kans. Päädyin C-malliin kun se ei oo ihan niin ruostepesä... Ja tottakai diesel, automaatti ja farkku.
C220 farkku -97
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Riippuu minkä ikäinen, mutta jos W211/W203:a vertaillaan, on C selvästi E:tä lapsellisempi erityisesti sisustan osalta (tilat, materiaali, laadun tuntu).
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mun oletuksena on aina, ettei kukaan ole niin hullu, että ostaa yli 20 000 € maksavan auton :D siitä sitten haarukoimaan mitä sillä saa...

vaikka 20 000 €:n hntainen auto menettäis koko arvonsa 10 vuodessa, se ei tee kuin 2000 €/vuosi... 50 000 € ja siitä ylimenevät menettää tuon 20 000 € yleensä paljon nopeampaa... esim. työmaan w211 on tainnut menettää arvostaan 25 000 € 4 vuodessa :?

itse olen katsellut alkupään w220 korisia 500 ässä mersuja (mielummin vielä se pidempi versio, että kuskin takanakin istuvalla olis tilaa, jos/kun minä ajan) vähän sillä silmällä, että siinä vois olla sopiva auto tuon rellun jälkeen perheen "ykkösautoksi" :roll: niitä alkaa pian saada sellaiseen ns. järkihintaan (alle 20 000 €), mulla taitaa kuitenkin se kipuraja mennä siinä n. 15 000 eurossa autosta puhuttaessa ja silloinkin pitää siis puhua vähintään S mersusta :roll: mistään hiton tojopetistä ei tulis mieleenkään maksaa niitä hintoja mitä niistä uutena pyydetään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

osta sellanen ku tarttet ja tykkäät, mitä sitä täälä kyseleen?? :lol:
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kyllä c-sarjalaiseen mahtuu istumaan.
Jos painotat jälleenmyyntiarvo niin valitse c-sarja ja varusteina vähintään
farkku, automaattivaihteisto, ilmastointi, penkilämmittimet ja värinä metalliväri esim musta sekä Elecance tai avantgarde varustetaso!
Valkoinen väri ja classic on se huonoin valinta.
Hieman on vielä hämärän peitossa vuoden vaihteessa tuleva dieselinlitra hinnan korotus/dieselveron alennus mutta jopa tapauksessa vähemmän kuluttavalla autolla arvo säilyy paremmin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
naavaparta
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 16.10.2010 18:00

Viesti Kirjoittaja naavaparta »

Sergey kirjoitti:Oletko ostamassa siis uutta 2011 mallia? Vai "uutta" eli käytettyä?
vm 2011
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

naavaparta kirjoitti:
vm 2011
Kun kerran uutta olet ostamassa niin luulisihan koeajon onnistuvan vaikkapa Oulun Vehossa. Kuitenkin sen verran kallis ostos kyseessä että vaikka Lapista Ouluun onkin matkaa niin ainakin minä kävisin tutustumassa kumpi malli on mieluisampi. Ei se Oulun reissu prosentuaalisesti tuon auton hinnassa kauhean paljoa tee.
C220d T 4-Matic
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Uuden auton hinta putoaa ainakin 20-25% kun sen ajaa liikkeestä ulos.
Myös uuteen autoon hankitut lisävarusteet menettävät hyvin nopeasti
lähes koko arvonsa.

Osta halvin, minkä saat ja ilman lisävarusteita, niin menetykset ovat
rahallisesti pienimmät autoa myydessä. Eli C-mallin sedan 200 diesel
perusvarusteilla taitaa olla sopiva.

Jos maltat tyytyä vuoden vanhaan autoon, niin Mersun työntekijät
myyvät erittäin hyviä ja vähän ajettuja autoja. Näitä kutsutaan
Jarhreswagen-nimellä. Työntekijä voi kerran vuodessa ostaa auton
henkilökuntaalennuksella.

Esim. http://www.mercedes-jahreswagen.de/
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Toki noita käytettyjä voi ehdottaa mutta jos kaveri on ostamassa uutta niin parasta kommentoida sitten ainakin uuden C:n ja uuden E:n eroja.

Minusta yleensä C-malli pitää paremmin hintansa kuin E mutta nyt kun C on mallisarjan puolessa iässä ja E vasta alussa niin C:lle tulee selvästi aiemmin hintapudotus siitä että malli muuttuu "vanhaksi". Absoluuttisesti C saattaa hyvinkin pitää hintansa.

Ja jos autoa aikoo pitkään pitää niin se "liikkeestä ulos" arvon alennus ei niin paljon haittaa ja sitten tietää varmasti minkä auton saa (vaikka eihän nuo jahreswagenitkaan voi pahoja olla).

Kokoa tosiaan kannattaa käydä kokeilemassa liikkeessä. Näitä malleja sentään yleensä löytyy näyteikkunasta pienemmästäkin liikkeestä. Ja käytetystäkin selviää auton koko.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: E vai C ?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

naavaparta kirjoitti:Eli E vai C.. ..
- mahtuuko autoon 188cm/100kg...
Itse olen pituudelta samaa luokkaa, mutta painoa on ehtinyt kertyä parisenkymmentä kiloa enemmän.

Ja hyvin mahtuu sekä 203- että 204-koppaisten C-mallien kuskinpukille. Tottakai E:ssä on vielä väljempää mutta siis C-malliinkin mahtuu ilman ahtaudentunnetta.

Sitten jos takaistuimelle pitää mahtua yhtäpitkiä niin ollaankin C:n kanssa jo pulassa.


Tänne Ouluun asti tuskin tarvitsee koeajoa varten matkustaa, eiköhän esim. Rovaniemellä Niemelän autossa ole perus C- ja varmaankin myös E-malli koeajettavana.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

W204 on kyllä huomattavasti isompi kuin edeltäjänsä. Autot tuppaavat aina kasvattamaan kokoaan kun uusi malli tulee.

W204 C-sarjalainen on ihan hyvän kokoinen auto ja siihen mahtuu 4 isohkoa äijää oikein mukavasti. Itse olen 181 cm ja 80 kiloa ja takana istuvalle on reippaasti jalkatilaa.

Mitä uudempi korimalli, sitä pidempään se on "uusi". Ja jos moottori on esimerkiksi 200 tai 220 CDI, C-sarjalainen jaksaa kulkea ihan mukavasti sillä. E ei kulje ihan niin rivakasti...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

204 on nätti auto ,jopa kaunis minun näkemyksellä.
Toinen asia on nuo sisätilat,kojelauta on jotenkin askeettisen oloinen verrattuna 211 ,joka on yksi parhaiten tehty ja toimiva.

Joten 211 on hyvä valinta .
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

nautseri kirjoitti:204 on nätti auto...
Samaa mieltä, farkkuna ja sport-paketilla, väri mieluusti palladiumhopea. Siinä se olis.

nimim. lottovoittoa ootellessa... :lol:

Esim.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _front.jpg
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

211 Elegance on siisti. Etenkin sellaisella punertavalla puuverhoilulla. Komea.
Vastaa Viestiin