Nyt on uusi Mersu pihassa
Nyt on uusi Mersu pihassa
Eilen illalla tuli kotiuduttua Saksan reissusta. Kiikarissa oli yksi C 200 Sport Edition, mutta se oli myyty lauantaina ja silloin en ollut vielä Saksassa. Onneksi vaihtoehtoja oli muitakin.
Matka alkoi sunnuntaina Lennolla Bremeniin. Siitä ajelin ensin DAT Autohusiin Gyhumiin. Siellä oli kaivatussa hintaluokassa paljon C-Mersuja, mutta lähes kaikki vaikuttivat melkoisen hakatuilta. Kolhuja ja kiveniskemiä oli runsaasti. Numero 802 olisi ollut ainoa koriltaan kohtuullinen, mutta se oli varusteiltaan niukahko, Avantgarde kuitenkin.
Siitä ajelin sitten Hampurin viereen Pinnepergiin, jossa oli 2007-vuosimallin C 220 T CDI Elegance. Auto oli koriltaan hyvä ja aukottomalla Mercedeksen huoltokirjalla. Sovin, että tulen aamulla tekemään autosta kaupat, jos se on myös ajoltaan hyvä. (Ja olihan se). Ajelin Reeperbahnin kautta takaisin Bremeniin yöksi.
Aamulla menin junalla Hampurin kautta Pinnebergiin tekemään kauppoja. Pääsinkin ennen puolta päivää matkaan kohti Lyypekkiä, josta ostin matkatuliaiset. Siitä sitten illalla Puttgardeniin ja lautalla Tanskaan. Tanskassa alkoi sataa vettä, mutta keli oli vielä hyvä ajaa. Ruotsissa vähän Malmöstä pohjoiseen alkoikun lumipyry. Kesärenkailla olin matkassa ja lumi jäi tien pintaan. En muista koska olisin ollut niin onnellinen suola-autojen näkemisestä kuin ma-ti välisenä yönä. Jokatapauksessa keli oli hirveä. Lopulta pääsin Tukholmaan ja sieltä tulin aamulaivalla Turkuun ja sieltä kotiin Pälkäneelle onnellisena, mutta uupuneena.
Nyt on sitten pihassa "lähes tuliterä" farmarimersu. Varusteita on jonkin verran, mm. automaattilaatikko, Comand, digitaali-ilmatointi, autopuhelinvarustus Nokialle, parkkitutkat, 17" Mersun alut, penkinlämmittimet yms. Pitää wartungsheftistä katsoa koodit ja selvittää tarkemmin. Kaikki paperit ovat tallella ja auto on entinen leasingauto.
Uploaded with ImageShack.us
Matka alkoi sunnuntaina Lennolla Bremeniin. Siitä ajelin ensin DAT Autohusiin Gyhumiin. Siellä oli kaivatussa hintaluokassa paljon C-Mersuja, mutta lähes kaikki vaikuttivat melkoisen hakatuilta. Kolhuja ja kiveniskemiä oli runsaasti. Numero 802 olisi ollut ainoa koriltaan kohtuullinen, mutta se oli varusteiltaan niukahko, Avantgarde kuitenkin.
Siitä ajelin sitten Hampurin viereen Pinnepergiin, jossa oli 2007-vuosimallin C 220 T CDI Elegance. Auto oli koriltaan hyvä ja aukottomalla Mercedeksen huoltokirjalla. Sovin, että tulen aamulla tekemään autosta kaupat, jos se on myös ajoltaan hyvä. (Ja olihan se). Ajelin Reeperbahnin kautta takaisin Bremeniin yöksi.
Aamulla menin junalla Hampurin kautta Pinnebergiin tekemään kauppoja. Pääsinkin ennen puolta päivää matkaan kohti Lyypekkiä, josta ostin matkatuliaiset. Siitä sitten illalla Puttgardeniin ja lautalla Tanskaan. Tanskassa alkoi sataa vettä, mutta keli oli vielä hyvä ajaa. Ruotsissa vähän Malmöstä pohjoiseen alkoikun lumipyry. Kesärenkailla olin matkassa ja lumi jäi tien pintaan. En muista koska olisin ollut niin onnellinen suola-autojen näkemisestä kuin ma-ti välisenä yönä. Jokatapauksessa keli oli hirveä. Lopulta pääsin Tukholmaan ja sieltä tulin aamulaivalla Turkuun ja sieltä kotiin Pälkäneelle onnellisena, mutta uupuneena.
Nyt on sitten pihassa "lähes tuliterä" farmarimersu. Varusteita on jonkin verran, mm. automaattilaatikko, Comand, digitaali-ilmatointi, autopuhelinvarustus Nokialle, parkkitutkat, 17" Mersun alut, penkinlämmittimet yms. Pitää wartungsheftistä katsoa koodit ja selvittää tarkemmin. Kaikki paperit ovat tallella ja auto on entinen leasingauto.
Uploaded with ImageShack.us
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Onnea uudelle mersulle!
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Onnea uudelle mersulle!
ONNEA UUDELLE AUTOLLESI !
Hyvä kirjoitus.Et tainnut olla ekaa kertaa reissussa.
Mieleni tekisi kanssa Saksasta tuottaa CE mersu,coupe.
Jos joku vois hakea ottaisiko yhteyttä minuun.
Kiitos.
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Väyryskä kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Onnea uudelle mersulle!
ONNEA UUDELLE AUTOLLESI !
Jos Pälkäneen mies olisi kertonut ostaneen uuden avensiksen suomen merkkiliikkeestä, niin olisin ottanut osaa suruun.
Hyvinvalitusta käytetystä tuontimersusta voi jo onnitella.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
kiitos kaikille onnitteluista!
Ekaa kertaa olin tuontiautoa hakemassa. Köyhänä valtion virkamiehenä jouduin katselemaan muiden kuin merkkiliikkeiden tarjontaa, muttei se välttämättä autoa pahenna. Tämäkin yksilö lienee sellainen, että myyjäliike on sen jostain leasingfirmojen huutokaupasta ostanut, jonne ei yksityisillä ole asiaa.
Aika paljon tuli autoja katseltua Mobilesta ja Autoscoutista ennen lähtöä ja tingattua hintoja jo sähköpostin välityksellä. Tinkaukset onnistuivat omalla kohdallani nollan ja tuhannen euron väliin. Tästä en saanut kuin kolme sataa pois. Aika huonosti saksalaiset vaan vastaavat säähköposteihin.
Byrokratia katsastuskonttorilla sujui hyvin. Vakuutus tehtiin ensin liikkeessä, sitten myyjä soitti kilpipajaan ja sanoi, että tulemme hetken päästä hakemaan tietyllä numerolla olevat kilvet. Ajoimme siirtokilvillä Mersun konttorin pihaan odottamaan ja haimme uunituoreet rekisterilaput tekijältä. Konttorilla täytettiin paperit ja saatiin kivet kiinni autoon. Sitten vasta mentiin maksamaan. Eli auto oli jo nimissäni ennen rahan antamista.
Halusin rahan ja ajan säästämiseksi ajaa Ruotsin halki, koska saihan siinä vähintään henkistä kokemusta ja merkittävää kokemusta myös autoon. Näin jälkiviisaana olisi voinut sijoittaa 500e laivamatkaan Saksasta Suomeen.
Myyjä totesi, että halutessaan myös järjestää sopivia autoja, jos tarvetta tulee. Omasta mielestäni toiminta oli asiallista ja auto oli jopa odotuksia parempi ainakin korin osalta, muu selviää jatkossa. Jarrut täytyy ainakin uusia jossain vaiheessa, mutt kyllä noillakin vielä ajaa. Katsastus on tehty heinäkuussa eli sekin kai kelpaa Suomessa? Lauantaihin asti saan ajaa noilla siirtokilvillä, mutta tarvisi olla talvirenkaat. Muuten auto odottaa verotusta, kunnes perheen toinen auto on myyty.
En tiedä säästääkö itse hakemalla kovinkaan paljoa, mutta tällöin ei tarvi ainakaan kumirattiseen Classiciin tyytyä. Pikaisella selauksella katselin, että tämänkin hinta Saksassa on ollut uutena yli 45000 euroa, vaikkei mikään viimeisen päälle varusteltu sentään olekaan.
Hakijoille voin ensikertalaisen vinkkinä sanoa, että kannattaa mennä muulloin kuin talviaikaan. Nyt oli ylipäätään viimeinen hetki, jolloin auton ajamalla kotiin edes saa. Lisäksi jonkunlainen kielitaito olisi hyvä olla ja matkakohteisiin on hyvä perehtyä etukäteen netin kautta. Se paljon puhuttu DAT Autohus voi olla myös mahdollista hyvinkin jättää väliin. Kyllä sieltä auton saa, mutta ei välttämättä mitenkään edullisesti. Halvimmat ovat aika surkeita jo aika monessa on vaan yksi avainkin.
Ja jos joku tästä yksilöstä on kiinnostunut tarkemmin niin runkonumero on WDB2032081F945239. Varusteita on 220, 301, 345, 354, 386, 423, 474, 527, 543, 581, 673, 807, 840, 873, 926, 955, 985, H05, K12, K13, P93, R25. Auto on rekisteröity 17.7.2007 eli aika viimeisiä 203-korisia varmaan. Tuolla on hinnat sisältävä esitekin, tosin saksalaisilla hinnoilla: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=540198
Ekaa kertaa olin tuontiautoa hakemassa. Köyhänä valtion virkamiehenä jouduin katselemaan muiden kuin merkkiliikkeiden tarjontaa, muttei se välttämättä autoa pahenna. Tämäkin yksilö lienee sellainen, että myyjäliike on sen jostain leasingfirmojen huutokaupasta ostanut, jonne ei yksityisillä ole asiaa.
Aika paljon tuli autoja katseltua Mobilesta ja Autoscoutista ennen lähtöä ja tingattua hintoja jo sähköpostin välityksellä. Tinkaukset onnistuivat omalla kohdallani nollan ja tuhannen euron väliin. Tästä en saanut kuin kolme sataa pois. Aika huonosti saksalaiset vaan vastaavat säähköposteihin.
Byrokratia katsastuskonttorilla sujui hyvin. Vakuutus tehtiin ensin liikkeessä, sitten myyjä soitti kilpipajaan ja sanoi, että tulemme hetken päästä hakemaan tietyllä numerolla olevat kilvet. Ajoimme siirtokilvillä Mersun konttorin pihaan odottamaan ja haimme uunituoreet rekisterilaput tekijältä. Konttorilla täytettiin paperit ja saatiin kivet kiinni autoon. Sitten vasta mentiin maksamaan. Eli auto oli jo nimissäni ennen rahan antamista.
Halusin rahan ja ajan säästämiseksi ajaa Ruotsin halki, koska saihan siinä vähintään henkistä kokemusta ja merkittävää kokemusta myös autoon. Näin jälkiviisaana olisi voinut sijoittaa 500e laivamatkaan Saksasta Suomeen.
Myyjä totesi, että halutessaan myös järjestää sopivia autoja, jos tarvetta tulee. Omasta mielestäni toiminta oli asiallista ja auto oli jopa odotuksia parempi ainakin korin osalta, muu selviää jatkossa. Jarrut täytyy ainakin uusia jossain vaiheessa, mutt kyllä noillakin vielä ajaa. Katsastus on tehty heinäkuussa eli sekin kai kelpaa Suomessa? Lauantaihin asti saan ajaa noilla siirtokilvillä, mutta tarvisi olla talvirenkaat. Muuten auto odottaa verotusta, kunnes perheen toinen auto on myyty.
En tiedä säästääkö itse hakemalla kovinkaan paljoa, mutta tällöin ei tarvi ainakaan kumirattiseen Classiciin tyytyä. Pikaisella selauksella katselin, että tämänkin hinta Saksassa on ollut uutena yli 45000 euroa, vaikkei mikään viimeisen päälle varusteltu sentään olekaan.
Hakijoille voin ensikertalaisen vinkkinä sanoa, että kannattaa mennä muulloin kuin talviaikaan. Nyt oli ylipäätään viimeinen hetki, jolloin auton ajamalla kotiin edes saa. Lisäksi jonkunlainen kielitaito olisi hyvä olla ja matkakohteisiin on hyvä perehtyä etukäteen netin kautta. Se paljon puhuttu DAT Autohus voi olla myös mahdollista hyvinkin jättää väliin. Kyllä sieltä auton saa, mutta ei välttämättä mitenkään edullisesti. Halvimmat ovat aika surkeita jo aika monessa on vaan yksi avainkin.
Ja jos joku tästä yksilöstä on kiinnostunut tarkemmin niin runkonumero on WDB2032081F945239. Varusteita on 220, 301, 345, 354, 386, 423, 474, 527, 543, 581, 673, 807, 840, 873, 926, 955, 985, H05, K12, K13, P93, R25. Auto on rekisteröity 17.7.2007 eli aika viimeisiä 203-korisia varmaan. Tuolla on hinnat sisältävä esitekin, tosin saksalaisilla hinnoilla: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=540198
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Veho myi 2008 ainakin taksiin W203-farkkuja, jotka vietiin käsistä. Olisipa W204 yhtä luja kärry. On ainakin sinkitty kori.mol kirjoitti:Onhan noita S203:sia vielä -08 rekisteröityjäkin. S204:hän tuli vasta -08 ellen ihan väärin muista.tn62634 kirjoitti:Auto on rekisteröity 17.7.2007 eli aika viimeisiä 203-korisia varmaan.
Farkkumalli W204:stä taisi tulla markkinoille 2008. Sedan 2007. Muistanko oikein?
vs..
Jos DAT autohusilta aikoo auton ostaa, niin joutuu ostamaan myös sellasen "vakuutuksen". Tämä ylimääräinen vakuutus maksaapi 399 euroa.
Itse kävin siellä noin kuukausi sitten... jäi tuon ylimääräisen maksun myötä mersu sinne. Että silleen...
Itse kävin siellä noin kuukausi sitten... jäi tuon ylimääräisen maksun myötä mersu sinne. Että silleen...
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Tiukalle meni, mutta sain hommattua autoon talvirenkaat, koska huomenna pitäisi mennä sillä töihin kun eilen meni vanha Skoda kaupaksi ja vaimo tarvii huomenna toista autoa (S211). Nyt alla pyörivät 17" AMG III -vanteet Hakkiksilla. Hyvin nekin sopivat alle, vaikkeivat mielestäni ihan niin näyttävät olekaan kuin nuo auton alkuperäisvanteet, mutta helpot pitää puhtaina. Takavanteet ovat näissäkin kesävanteiden tavoin leveämmät kuin etuvanteet, mikä ei ole hyvä pyörien kierrätyksen kannalta akselita toiselle. Onneksi ei tullut ostettua mitään tarvike- tai peltivanteita, vaikka rahat ovatkin tiukalla tulevien veroseuraamusten vuoksi.
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Samaa kokoa kuin edessäkin eli 225/45. Kesärenkaissa on sitten oikea koko eli 245/40.CLiK kirjoitti:Onko takarengas 235- vai 245-leveä?
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Urjalastako löysit vanteet? Appiukolla oli juur ton näköset AMG:t kaupan..
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Juu. Sieltä. Vähän suolasen hintaiset ne olivat siihen verrattuna mitä alun perin ajattelin talvipyöristä maksaa, mutta ovat ainakin oikeat AMG:t ja renkaatkin olivat hyväkuntoiset. Kyllä niillä ainakin hyvin tänään töihin pääsi.apg kirjoitti:Urjalastako löysit vanteet? Appiukolla oli juur ton näköset AMG:t kaupan..
Nyt on autossakin siis siirtokilvet ja veroilmoitus laitettu postiin.
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Eilen tuli veropäätös. Ajattelin tänään käydä maksamassa veron tullissa ja varasin katsastuskonttorille rekisteröintipapereiden teon 22.1. lauantaille. Tähän asti on ajeltu Pinnebergin kilvillä...
Re: Nyt on uusi Mersu pihassa
Jep, uusi auto pihassa. Kävin just tänään hakemassa cdi 250 eemelin ja jätin vanhan (-08) 220:n vaihdossa. Mukava oli uusi peli kotia ajella. Jos tarviitte hyvää 220:stä niin käykää kattomassa, mittarissa on alle 40 000 km.
SL350 -71