Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Nyt pitäisi hankkia joku E malli 2000 -2003 (farmari) mutta millä koneella se olisi järkevin vaihtoehto, millaisia tyyppivikoja noissa on ollut yleisesti.
Viimeksi muokannut jussimb, Pe 24.12.2010 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Ohhoh! Nyt sattui kyllä ittelle pahemman luokan ajatuskatkos... Täähän näköjään kyselikin 210-korisista eikä 211-malleista niinku jotenkin ekaks luin... :oops:
Viimeksi muokannut RikuK, Pe 24.12.2010 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tempera »

jussimb kirjoitti:Nyt pitäisi hankkia joku E malli 200 -2003 (farmari) mutta millä koneella se olisi järkevin vaihtoehto, millaisia tyyppivikoja noissa on ollut yleisesti.
Itse ajan 320 sedanilla ja voimaa riittää ja mukavuutta. Ajettu juuri 300tuh. Kulutus on ihan normaali eli melkein sama kun noissa pienemmissä koneissakin. Näin talvella kulutusta pikkasen lisää Webasto joka tohisee siellä omia aikojaan. Ei mitään valittamista lämmöistäkään. Tänä aamuna oli -24 ja esilämmitin Webastolla 20min niin lähti käymään kun palmun alta. Lohkolämmitintä ei ole.
Niin tehoja löytyy 197hp turbolla. SBS jarrut taisi tulla näihin 2003 jälkeen. Itse en uskaltaisi luottaa niihin ainakaan liikennevaloissa. Jos sattuu jokin oikosulku niin sitten kolisee jos ei ole tarkkana. Normaali automaattilaatikko on mun mielestä ihan ok.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

tempera kirjoitti:SBS jarrut taisi tulla näihin 2003 jälkeen. Itse en uskaltaisi luottaa niihin ainakaan liikennevaloissa. Jos sattuu jokin oikosulku niin sitten kolisee jos ei ole tarkkana.
Miten niin? Ei kai SBC-jarrut pelistä pois ole oikosulkujen vuoksi?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tn62634 kirjoitti:
tempera kirjoitti:SBS jarrut taisi tulla näihin 2003 jälkeen. Itse en uskaltaisi luottaa niihin ainakaan liikennevaloissa. Jos sattuu jokin oikosulku niin sitten kolisee jos ei ole tarkkana.
Miten niin? Ei kai SBC-jarrut pelistä pois ole oikosulkujen vuoksi?
Hoh hoijaa kaikenlaista :roll:
Ehkä jarrujen pitäisi olla malli missä vedetään vivusta minkä toinenpää ottaa pyörään tai klossi mikä heitetään vauhdissa pyörän eteen... :lol:

211 malli ja niin isolla koneela(ennemin 400-420 kuin 320) kun lompakko kestää ja sitten mahdolisimaan paljon varusteita

hyvi vähän oikeestaan on vikoja jos kohdalla ei satu justiinsa se onkelma kasautuma maanantai yksilö

kulutus on isoissa koneissakin maltilista jos kaasu jalka on maltilinen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tempera »

tn62634 kirjoitti:
tempera kirjoitti:SBS jarrut taisi tulla näihin 2003 jälkeen. Itse en uskaltaisi luottaa niihin ainakaan liikennevaloissa. Jos sattuu jokin oikosulku niin sitten kolisee jos ei ole tarkkana.
Miten niin? Ei kai SBC-jarrut pelistä pois ole oikosulkujen vuoksi?
Eikös nää jarrut toimi niin että esim valoissa pysäyttää auton niin ei tarvi pitää jalkaa jarrulla vaan kun lähtee liikkeelle niin kaasua painamalla jarru vapauu ja auto lähtee liikenteeseen. Sillä oikosululla tarkoitin yleistä vikaa. Esim sellaista että kesken kaiken auto lähteekin liikkeelle ja jos ei huomaa olla tarkkana niin kolisee. Mikään tekniikka ei ole idioottivarmaa. Kertokaa viisaammat sitten miten SBC jarrut toimivat.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Niin voihan siinä pelko persauksissa olla, että yhtäkkiä auto syöksähtääkin eteenpäin itsestään. Onneksi kysyjällä oli kiikarissa 210-korinen eli ei tarvitse huolehtia näistä SBC-jarrumurheista ja lieneehän se 210 muutenkin kaikin puolin parempi auto?
JTI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 10.07.2006 02:55

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja JTI »

Kaikki moottorit taitavat olla kaikin puolin kestäviä ja muutennin hyvämaineisia. Valitse moottori sen mukaan mitä arvostat, kulutuksen/hankintahinnan pienuutta vai tehoja. Minun ajotavalla/mielihaluilla se olisi 320 :-)
S211 280CDI TA
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

270 ja 320 ei eroa juurikaan toisistaan, mutta tuon 220:n jättäisin pois laskuista, sehän ei kehitä muuta kuin lämpöä ja sitäkin heikosti. Tehoton kone -> normaali ajossa lähes aina kaikki tehot käytössä -> väsyneempi kuin vastaavassa käytössä ollut 270 tai 320.
400 tai 420 konetta kun ei 210-koriin saa, muuten vaihtaisin oman 320:n sellaiseen. 211 koppanen farmari kun tuli vasta 2003 loppupuolella.

Mielestäni nuo aiemmin selostetut viat on enemmänkin 211 koppasten murheita.
Omat kokemukseni w210 320cdi koneesta on ollut vain positiivisia. Kiinni juuttuneista suuttimista olen kuullut, mutta eihän kukaan pakota niitä itse vaihtamaan. Antaa hallineekerin äheltää :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Topicin aloittaja puhuu siis 210 korisesta autosta, ei w211. Itse pitäisin korin kuntoa ihan ykköskriteerinä, sitten moottorin kokoa. Ajokilometrit ja pito kun vaikuttavat paljon. Kyllä se 220 kulkee ihan tarpeeksi ja tarvittaessa ohjelmasta saa lisää luotettavia heppoja. Ei tosiaan tarvitse 220 cdi:llä olla koko ajan lälli pohjassa. Jos verrataan 220cdi:tä w124:een, niin 300 turbodiesel on ehkä saman luokan kulkija käytännössä. Yleensä isokoneiset ovat paremmin varusteltuja ja vähemmän ajettuja. Eli isokoneinen, vähänajettu siis

SBC jarrut toimivat normaalien jarrujen tavoin. Tehostus on sähköohjattu ja vikatilassa jarrutus on normaali painetoiminen, aavistuksen raskaampi vain.

Tuon SBC Hold toiminnon saa halutessa liikennevaloissa päälle, jos haluaa painamalla nopeasti jarrupoljinta. Todennäköisempää on, että edessä olija lyö pakin päälle ja peruuttaa keulaan, kuin auto ampaisee eteenpäin SBC jarruvian takia.
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Niin ja ainahan on bensiini, tuo vanha keksintö..
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

JP74 kirjoitti:Jos verrataan 220cdi:tä w124:een, niin 300 turbodiesel on ehkä saman luokan kulkija käytännössä.
S124 300TDT 108kW 273Nm 1420-1710kg
S210 220CDI 105kW 300Nm 1550-1770kg
Aika samoihinhan nuo menee, mutta 124-koppasethan on tunnetusti lahnoja vakiona.
Jari N kirjoitti:Niin ja ainahan on bensiini, tuo vanha keksintö..
Alkaa tuo bensan ja dieselin hintaero olemaan niin pieni, että monen dieseli-kuskin kannattaisi laskea uudestaan kumpi on parempi. (vaikka alkup. kysyjä ilmeisestikkin tarkoittaa dieseliä, koska 220 ja 270 bensaa ei 210 koppaan ole)

W210:n koneissa ei taida sellaista oikein heikkoa lenkkiä olla olemassakaan, mutta mätää löytää kyllä vähän jokapuolelta koppaa. Ovien alareunat on ensimmäisiä paikkoja mistä ruostetta alkaa löytymään. sitten ne kaaret yms.
Ajomäärästä riippuen sitten kaikki alustan väljyydet yms.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eikö 2003 ollut jo 211 maalliakin?
ikä haarukka 200-2003 ainakaan muuta en itse huomanut (no vuonna200 ei tainnut vielä olla E mallia ollenkaan...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja jva »

JeremyH kirjoitti: mutta tuon 220:n jättäisin pois laskuista, sehän ei kehitä muuta kuin lämpöä ja sitäkin heikosti.
Täytyy sanoa, että tuo lohkaisu kyllä veti väkisin hymyn huulille :D :D

Yleisesti ottaen kai on niin, että jos budjetti kestää niin moottorivalikoiman keskivaiheilta kannattaa lähteä liikkeelle kun moottoria miettii, ainakin jos auton suorituskyky omaa edes pienen merkityksen kuskin kriteeristössä. Ja vaikkei hankintavaiheessa suorituskyky tuntuisi näyttelevän mitään osaa, niin harvapa se meistä taitaa olla jota hieman perusmallia parempi suorituskyky ei sitten kuitenkin saisi hymyilemään kun autolla ajellaan?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Tyyppiviathan on aika tavalla samoja joka koneessa kun peruskone on aina sama, tarpeen mukaan sitten sylintereitä lisätty...

4 sylinterinen (200 ja 220 cdi) on väyryseen hiukan pieni moottori, tai 200 cdi nyt on c-kopassakin alitehoinen jos sillä yrittää kilpaa ajaa :D Lastutettuna sitten riittää ripeäänki kulkemiseen ( taitaa liikkua ripeämmin kun 270cdi) ja kulutus on maantielläkin ainakin litran pienempi. isommissa koneissa on sitten plussana nätimpi moottoriääni jos siitä tykkää :P

270 koneella olevia on suomiautoinakin suht paljon mutta 320 koneella olevat taitaa olla aika paljon tuontipelejä ( avantgarde + kaikki varusteet). Saksantuontia ostaessa kannattaa ottaa huomioon että esim. cdi koneisessa väyrysessä ei maantiekilometrit paljoa näy, todelliset kilometrit siis... :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

5 menne mäntiä/sylintereitä (useimiten 1, 3)
suorassa 6 kansi taas on yleensä enemän/vähemmän säröllä kun sen nappaa pois
(tosin sillä ei läheskään aina ole mitään vaikutusta toimintaan)

tollasia eroja pyttyjen lisäyksen myötä pistänyt merkille
(kaikkis sitten lisäksi niitä samoja juttuja)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

Isä ukolla oli taksissa vm. 2000 270 cdi automaatilla, kulki enemmän ku riittävästi ja ainakin täyspoka päällä vähemmällä mitä 200/220 cdi:t. w210 on iso auto ja sen liikuttelemiseen tarvitaan voimaa, voiman tarve korostuu etenkin jos kyydissä on ihmisiä tai autolla vedetään traileria/vaunua/salakaato hirviä.
Ostettaessahan näiden hinnat on melko pitkälti samoissa lukemissa, ainakin jos ettii paremmin varusteltua ja ei-nyt-niin-montaa-miljoonaa-ajettua vaihtoehtoa. Oma valinta ois kyllä ehdottomasti 320 cdi, kyllä kutonen on vaan niin pirun hieno kone! :lol:
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

jussimb kirjoitti:Nyt pitäisi hankkia joku E malli 2000 -2003 (farmari) mutta millä koneella se olisi järkevin vaihtoehto, millaisia tyyppivikoja noissa on ollut yleisesti.
Mitä nyt kukin pitää järkevänä. Pienin moottori tulee halvimmaksi, suurin antaa rahalle parhaan vastineen.
Itse ottaisin noista kuusisylinterisen, koska pidän kuutosen äänestä ja koska käytettynä kuutosen saa pikkurahalla,
toisin kuin uutena.
CDI203 kirjoitti: 211 malli ja niin isolla koneela(ennemin 400-420 kuin 320) kun lompakko kestää ja sitten mahdolisimaan paljon varusteita
Neliveto on se järkevin varuste.
JeremyH kirjoitti:270 ja 320 ei eroa juurikaan toisistaan, mutta tuon 220:n jättäisin pois laskuista, sehän ei kehitä muuta kuin lämpöä ja sitäkin heikosti.
Juuri näin. Siinä on säästetty väärässä paikassa, kun on jätetty pois kaksi sylinteriä ja kaksi vetoakselia.
JP74 kirjoitti:Todennäköisempää on, että edessä olija lyö pakin päälle ja peruuttaa keulaan, kuin auto ampaisee eteenpäin SBC jarruvian takia.
Kerran kävi itselle tällä tavalla eli joku peruutti keulaan liikennevaloissa. Kyllä pitäisi noudattaa liikennesääntöjä.
Jari N kirjoitti:Niin ja ainahan on bensiini, tuo vanha keksintö..

Joskus bensiini loppuu, kun se ei uusiudu. Rypsiöljyä sen sijaan kasvaa uutta dieselmoottoriakin varten ihan kotimaassa.
JeremyH kirjoitti: S124 300TDT 108kW 273Nm 1420-1710kg
S210 220CDI 105kW 300Nm 1550-1770kg
Aika samoihinhan nuo menee, mutta 124-koppasethan on tunnetusti lahnoja vakiona.
Niin ne dieselmallit ovatkin. Kun 300 TDT:n piristää 20%, niin se alkaa kelvata ja sitä voi käyttää vetoautonakin.
CDI203 kirjoitti:5 menne mäntiä/sylintereitä (useimiten 1, 3)
Eikös sen viitosen pitänyt olla ylivertainen rakenne... ja onhan sillä ainakin teoriassa hyvät puolensa, myönnän.
Kyllä sillä mieluummin ajaa kuin nelisylinterisellä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja timlin »

Tottakai 320. Äänet on kivat ja normaalissa ajossa kone hurruuttelee ylämäet nätisti. toki mäen päälle pääsee pienemmälläki mutta 320 menee niin helpon kuulosesti...eikä jää harmittaan että ois sittenki pitäny ostaa isommalla myllyllä kun tota isompaa ei saa.
Nelivedosta en ite perusta muutako maastureissa koska mersun lukkoperällä pääsee ihan hyvin ja saa hyvät luisut ;)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja koyama »

jussimb kirjoitti:Nyt pitäisi hankkia joku E malli 2000 -2003 (farmari) mutta millä koneella se olisi järkevin vaihtoehto, millaisia tyyppivikoja noissa on ollut yleisesti.
Paljonko tulee kilometrejä vuodessa?jos 40 tkm niin 220 =2400 L ja 320= 3200 L
Bensaauto vastaavilla tehoilla noin 4500-5000 L
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JarkkoN kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:5 menne mäntiä/sylintereitä (useimiten 1, 3)
Eikös sen viitosen pitänyt olla ylivertainen rakenne... ja onhan sillä ainakin teoriassa hyvät puolensa, myönnän.
Kyllä sillä mieluummin ajaa kuin nelisylinterisellä.
Voi olla että suunitelu pöydällä piti olla... mutta mutta ihan sen perusteela mitä noita itse tutkaillut/vastaan tullut kertoilen
aika monta 5pytystä on tullut mainitulla vaivalla nähtyä varsinkin määrään suhtetuna jos vaikka 4 ja kutos koneisiin mitä niisä on ollut

6 puttuu 2 pyttyä ja 8 puuttuu 4 mutta jos henkilö MB diselisä pysyy niin 8 on tyytyminen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Nyt on pilalla 2000 mallin 270 ja farmari.

Kärryä vetelin 250 km perässä ja painoa sillä oli 2000kg kulutus oli 7,6 l / 100km kohden auton mukaan, mielestäni aika kohtuullisella kulkee ja kyllähän tuo nyt jaksaa kärryäkin vetää.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja EVO X »

tn62634 kirjoitti: lieneehän se 210 muutenkin kaikin puolin parempi auto?
Uskomatonta puhetta, kyllä kun W211:n ratista hyppäs koeajolle W210 niin hyi saatana sentään mikä vanhanaikainen lohna se onkaan. Suosittelen ajamaan kummallakin autolla niin huomaa sen eron. Sähköjarrusta ei ole W211:n kohdalla pahaa sanaa sanottavana, toimii hienosti ja on mukavampi kuin esim. faceliftin mekaaninen downgrade jarrussysteemi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

EVO X kirjoitti:
tn62634 kirjoitti: lieneehän se 210 muutenkin kaikin puolin parempi auto?
Uskomatonta puhetta, kyllä kun W211:n ratista hyppäs koeajolle W210 niin hyi saatana sentään mikä vanhanaikainen lohna se onkaan. Suosittelen ajamaan kummallakin autolla niin huomaa sen eron. Sähköjarrusta ei ole W211:n kohdalla pahaa sanaa sanottavana, toimii hienosti ja on mukavampi kuin esim. faceliftin mekaaninen downgrade jarrussysteemi.
Olen samaa mieltä kanssasi. Kommenttini 210 paremmuudesta oli tarkoitettu lähinnä sarkastiseksi ilmaisuksi. :) Omistan itse S211 farmarin.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja EVO X »

tn62634 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
tn62634 kirjoitti: lieneehän se 210 muutenkin kaikin puolin parempi auto?
Uskomatonta puhetta, kyllä kun W211:n ratista hyppäs koeajolle W210 niin hyi saatana sentään mikä vanhanaikainen lohna se onkaan. Suosittelen ajamaan kummallakin autolla niin huomaa sen eron. Sähköjarrusta ei ole W211:n kohdalla pahaa sanaa sanottavana, toimii hienosti ja on mukavampi kuin esim. faceliftin mekaaninen downgrade jarrussysteemi.
Olen samaa mieltä kanssasi. Kommenttini 210 paremmuudesta oli tarkoitettu lähinnä sarkastiseksi ilmaisuksi. :) Omistan itse S211 farmarin.
:wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

EVO X kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
tn62634 kirjoitti: lieneehän se 210 muutenkin kaikin puolin parempi auto?
Uskomatonta puhetta, kyllä kun W211:n ratista hyppäs koeajolle W210 niin hyi saatana sentään mikä vanhanaikainen lohna se onkaan. Suosittelen ajamaan kummallakin autolla niin huomaa sen eron. Sähköjarrusta ei ole W211:n kohdalla pahaa sanaa sanottavana, toimii hienosti ja on mukavampi kuin esim. faceliftin mekaaninen downgrade jarrussysteemi.
Olen samaa mieltä kanssasi. Kommenttini 210 paremmuudesta oli tarkoitettu lähinnä sarkastiseksi ilmaisuksi. :) Omistan itse S211 farmarin.
:wink:
Onhan se parempi... ruostumaan :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tässä oliki hyvä lainata vähä topiccia.

Mun isä on alkamassa eläkeelle kuluvan vuoden aikana ja tarkoitus olisi että 2009 Golf 2.0 TDI sekä 2010 4wd Hiace vaihtuisi yhteen hyvään, eli kiikarissa w211. Tarkemmin sanottuna 280CDI 4-matic. Vuosimalliltaan faceliftiä olen tuputtanut.

Mitä eroja esim. 270, 280 ja 320 välillä on? kauhulla ollaan lueskeltu noita ilmajousiongelmia, onko ko. jouset (ja ongelmat) kaikissa w211, ja mitä asialle on tehty? Itse kävin paikallisessa mersuliikkeessä koeajamassa 270cdi:n ja kyllähän se mielyttävä auto oli, siitä ei pääse ylitse. Mutta miten muuten tuo 270 ja 280 sitten eroaa R6/V6, käyttö- sekä ylläpitokustannuksiltaan? ja entäs mekaanisesti? Rahasta tarkka isä onkin katsellut vanhempaa takaveto 270 myös.

Nämä autot ollaan nyt kateltu, mutta ei ole siis suoranaisesti hankintalistalla, mutta hintatason vertailua, eli 40 tuhatta euroa olisi max hintataso.

Minua miellyttää tämä Blocketin auto MB-maahantuojan valikoimista.

mutta isä kun asuu savossa, niin Nettiauton auto Rinta-Joupin valikoimista.

Aikaisemmin oli tarkoitus hankkia GL mutta tilanteet ja paikat muuttuu, joten sille ei oikeastaan ole tarvetta kun ei ostaneetkaan maaseututonttia, vaan Savonlinnan ytimestä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Sergey kirjoitti: Mitä eroja esim. 270, 280 ja 320 välillä on? kauhulla ollaan lueskeltu noita ilmajousiongelmia, onko ko. jouset (ja ongelmat) kaikissa w211, ja mitä asialle on tehty? Itse kävin paikallisessa mersuliikkeessä koeajamassa 270cdi:n ja kyllähän se mielyttävä auto oli, siitä ei pääse ylitse. Mutta miten muuten tuo 270 ja 280 sitten eroaa R6/V6, käyttö- sekä ylläpitokustannuksiltaan? ja entäs mekaanisesti? Rahasta tarkka isä onkin katsellut vanhempaa takaveto 270 myös.
270 on suora vitonen, 320 on suora kutonen. Faceliftiin on tullut uudet koneet jotka ovat 280 ja 320, molemmat V kutosia. Jälkimmäisten 280 ja 320 ero on ohjelmassa.

Ilmajouset eli airmatic ei ole kaikissa malleissa. Noissa kyseisissä se on lisävaruste. Helpoiten sen huomaa kun vaihdekepin juurella on napit jossa iskarin kuva ja auton kuva.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Sergey kirjoitti:40 tuhatta euroa olisi max hintataso.
40K:lla tuo jo esim. Saksasta melko hienon pelin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mikä malli kannattaa hankkia 220 270 vai 320

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Esim. CLS Saksasta? Saa tuolla budjetilla jo vähän valitakin. Silloin tosin ne pari vaihdokkia pitäisi kaupata itse.
Vastaa Viestiin