Kulutus pysyy tuossa, vaikka ajaisi 2,5pinokuution koivulastissa olevan jarruttoman kärryn kanssa puolet tankista (n 400km). Kelpaa mulle.

Menee ihan OT:n puolelle, mutta tiedätkö, mitä pinokuutio koivuklapia painaa...?TimoV kirjoitti: Kulutus pysyy tuossa, vaikka ajaisi 2,5pinokuution koivulastissa olevan jarruttoman kärryn kanssa puolet tankista (n 400km). Kelpaa mulle.
Tiedän...RH kirjoitti:Menee ihan OT:n puolelle, mutta tiedätkö, mitä pinokuutio koivuklapia painaa...?TimoV kirjoitti: Kulutus pysyy tuossa, vaikka ajaisi 2,5pinokuution koivulastissa olevan jarruttoman kärryn kanssa puolet tankista (n 400km). Kelpaa mulle.
Viesti Kirjoittaja JanneW124 »
Päivitystä, myös auto on päivitetty etanolille. Etanolilla (niin että ainakin kahdesti on tankattu pelkkää E85:sta, jolloin bensaa joukossa enää joitain ykkösprosentteja korkeintaan):Pertti K kirjoitti:Omassa E500 4-maticissa ('04) taitaa alhaisin lukema mitä on näytössä vilahtanut olla 9,2 Norjan teillä körötellessä pitkää matkaa. Näyttö pitänee melko tarkaan paikkansa. Matkamittarissa virhe on alle prosentti. Tankkauksista lasketut tod. kulutukset:RH kirjoitti:E500 4-maticin sain tässä taannoin näyttämään pääkaupunkiseudulla käydessäni kääntymässä ajotietokoneen lukemia 8,9 sille reissulle. Muistaakseni, mitä tuota olen seuraillut, on aika realistinen lukemissaan. Taitaa olla pienin lukema, mitä sillä olen koskaan tauluun saanut. Ajoin nätisti, mutta rajoitusten ja liikennevirran mukana, enkä siis käynyt Hesassa tietenkään.
- Pienin kulutus tankillisella 10,0
- Suurin kulutus tankillisella 12,6
- Keskikulutus omistusajalta (n. 7500 km) 10,8
On tuo kumminkin talouden toiseksi pieniruokaisin auto.
Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »
Moro,Pertti K kirjoitti:Päivitystä, myös auto on päivitetty etanolille. Etanolilla (niin että ainakin kahdesti on tankattu pelkkää E85:sta, jolloin bensaa joukossa enää joitain ykkösprosentteja korkeintaan):Pertti K kirjoitti:Omassa E500 4-maticissa ('04) taitaa alhaisin lukema mitä on näytössä vilahtanut olla 9,2 Norjan teillä körötellessä pitkää matkaa. Näyttö pitänee melko tarkaan paikkansa. Matkamittarissa virhe on alle prosentti. Tankkauksista lasketut tod. kulutukset:RH kirjoitti:E500 4-maticin sain tässä taannoin näyttämään pääkaupunkiseudulla käydessäni kääntymässä ajotietokoneen lukemia 8,9 sille reissulle. Muistaakseni, mitä tuota olen seuraillut, on aika realistinen lukemissaan. Taitaa olla pienin lukema, mitä sillä olen koskaan tauluun saanut. Ajoin nätisti, mutta rajoitusten ja liikennevirran mukana, enkä siis käynyt Hesassa tietenkään.
- Pienin kulutus tankillisella 10,0
- Suurin kulutus tankillisella 12,6
- Keskikulutus omistusajalta (n. 7500 km) 10,8
On tuo kumminkin talouden toiseksi pieniruokaisin auto.
- Pienin kulutus tankillisella 13,0
- Suurin kulutus tankillisella 17,3
Keskikulutusta ei ole enää järkevää seurata kun on bensaa ja etanolia sekaisin, niin niiden suhde käytännössä määrittää keskikulutuksen. Pienin näytössä ollut lukema oli 8,7 Laukaasta Alastarolle.
Niin ja nykyään talouden pikkuruokaisin (bensalla ajaessa) neljästä autosta.
Sellainen huomio tästä voimalinjasta, että suutinten tuottosaattaa loppua kesken 5000 kierroksen jälkeentäyskaasukiihdytyksessä. Tämän kohdan voi paikantaa ilmaisellaAndroid-sovelluksellamme ja tarvittaessa joko löysätä kaasuatuossa kohdassa, laittaa sekaan hieman E10-bensiiniä kun ajaaoikein repivää ajoa tai suurentaa suuttimia hieman. Normaalissakäytössä suuttimetkin riittävät hyvin puhtaalle E85:lle.
Ihan täsmälleen samanlaisia lukemia sain aikoinaan 208 CLK 200:lla ajallessa. Ja oli muuten LAISKA seflapjack kirjoitti:W208 CLK320 aut.
Tuli taas huitaistua vähän maantietä Joulun aikaan. Tankkasin huvikseen lähtiessä ja tullessa ja onnistuin rikkomaan tähän astiset ennätykset molemmista päistä.
Lähtiessä siis puoli tankkia pelkkää kaupunkiajoa talvella: 11.88
Tullessa puoli tankkia pelkkää maantietä parilla pysähdyksellä: 7.47
Juu, eFlexfuel systeemi siinä on, tuolla asennutin: http://www.pakupaja.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Sekä laitteistoa että Pakupajaa voin molempia suositella lämpimästi. Minulle sanoivat että vakiosuuttimien tuotto on täyskaasulla "ihan rajoilla mutta pitäisi riittää". Ja jatkoi että onhan tuossa sen verran voimaa ettei tarvi kaasu pohjassa ajaa. Juu eipäJari Nysten kirjoitti:Moro,
olen ajellut reilun 6000km tolla RH:n entisellä 4maticilla.
Näyttössä on keskikulutus tuolta ajalta 13,6l/100km.
Minulla tosin lyhyttä ajoa / kaupunkiajoa paljon.
Olen ajatellut laittaa tämänkin etanolille, niinkuin W140:kin.
Laitoitko eflexfuelin vai miten päivitit?
Sanoivat minulle että jos ei ole bensaa vähän seassa voi suutinten tuotto loppua yli 5000rpm.
Edit:Sellainen huomio tästä voimalinjasta, että suutinten tuottosaattaa loppua kesken 5000 kierroksen jälkeentäyskaasukiihdytyksessä. Tämän kohdan voi paikantaa ilmaisellaAndroid-sovelluksellamme ja tarvittaessa joko löysätä kaasuatuossa kohdassa, laittaa sekaan hieman E10-bensiiniä kun ajaaoikein repivää ajoa tai suurentaa suuttimia hieman. Normaalissakäytössä suuttimetkin riittävät hyvin puhtaalle E85:lle.
Viesti Kirjoittaja Käyttö auto »
Talvipakkasilla ja nurkka-ajossa (pisimmät ajomatkat 20km) on meisseli vienyt nyt 9.8 L/100km. Webastoa oon käyttänyt reilusti ja päivittäinen työmatka on vain 5km. Muutamia pitempiä vetoja onneksi tulee silloin tällöin, että saa akut täyteen.Juutana kirjoitti:Allekirjoituksen auto, Etelä-Tanskasta Tukholmaan: 922km, 7,2 l/100km, keskinopeus 108 km/h. Miltei putkeen ajoin, eli lämpimällä koneella ja jatkuvalla maantieajolla. Erityistä säästelyä en harrastanut, vaan koko matka tuli käytännössä sjettua Distronicin jarrutellessa ja kiihdytellessä.
Varmaan siellä liikkeellä sitä porukkaa joka aina tankkaa parilla kympillä automaatista ? Eivät sitten uskalla kovin nopeasti ajaa etteivät lipsauta seuraavan tankkauspaikan ohi, kun opiskelijavalo palaen ei pitkälle pääse.pema kirjoitti:Minkähän takia maanteillä ja kaupungeissa on helevetin pitkät jonot eikä liikenne suju?
Viesti Kirjoittaja nikopetterii »
Ei kannata ajaa tankkia tyhjäks... Vähemmällä vaivalla pääset ku ajat tankille aiemmin.MM81 kirjoitti:En ole uuden auton kanssa vielä päässyt tankkauksesta laskettua kulutusta saamaan, mutta auto ollut nyt reilun viikon ja 500 km:n jälkeen polttoainemittari on puolessa välissä.
Taitaa tuo mittari kuitenkin olla enemmän logaritminen kuin lineaarinen, joten täytyy ajaa tyhjäksi ja zekata sitten kilsat. Siellä 6,5 litran paikkeilla on kulutukset pyörinyt ajotietokoneen mukaan.
Viesti Kirjoittaja Tahtooglcn »
Viesti Kirjoittaja nikopetterii »
Mitäs ajotietokone näyttää ja mitä todellinen kulutus on itse laskettuna?juzaari kirjoitti:Onkohan autossa joku vika. MercedesMe näyttää 16l/100km kulutusta? A220 4matic vm.2019, mitä v...ua
Oppinut tuon riiskupin toiminnan. Juuri kävin tankkaamassa. Viisari aika lailla jo nollassa, ajomatkaa tietokoneen mukaan jäljellä noin 40km ja varoitusvalo ei vielä pala. Tankkiin mahtuu 30l, ajomäärä aika tarkaaan 500km. Keskikulutus siis sen 6. Siihen se näyttää nyt talvikeleillä asettuneen, kuutosen ympärille.RH kirjoitti:Hybridiriisikupilla takana nyt reilu 3tkm ja mitatut kulutukset heiluneet suhteellisen muuttumattomista ajo-olosuhteista ja ajotavasta huolimatta noin puolentoista litran haarukassa.
LIekö nyt tankkaajassa itsessään vika? Tuo tankki kun vielä on kovin pieni (joku 35l..) ja polttoainemittari ja ajotietokone vaikuttaisivat myös olevan varsin pessimististä sorttia, niin tuntuu aina ehtivän tankille turhan varhain, jolloin mittaustoleranssi vähäisistä lisälitroista saattaapi jäädä vähän ailahtelevaiseksi, kun en ole vielä ihan oppinut, millä tekniikalla tuon liruttelisi täyteen siten, että tankkaukset olisivat keskenään vertailukelpoiset. Muutoin tuota heittoa kulutuksessa tuntuisi olevan kyllä aika raskaasti
Viesti Kirjoittaja oikosulku »
Oliko kone jo lämmin ekan 10:n alussa?oikosulku kirjoitti:Kävin tekemäs lyhyen testin eileen. maantienopeus 85km/h, vakkari päälle, ajotietokoneen nollaus ja laatikosta comfort-asetus päälle. matka 10km. eka lukema 6,3l sataselle josta tippui hiljalleen tasan 6.0. tein u-käännöksen, sama takas mutta laatikosta s (sport vai standart, en tierä) niin eka lukema näytti 5,9 josta tipppui verrokkimatkalla 5,4-lukemaan. molemmissa siis nollasin ajotietokoneen kun oli vakkari päällä ja sama nopeus ettei kiihdytykset ole mukana. ei nimeksikään tuulta. Miten voi noin iso ero olla.. autona w203 farkku 220dci automaatti -05
Viesti Kirjoittaja oikosulku »
Juu oli normaalilämmöt. Keskinopeuskin oli sama..acparma kirjoitti:Oliko kone jo lämmin ekan 10:n alussa?oikosulku kirjoitti:Kävin tekemäs lyhyen testin eileen. maantienopeus 85km/h, vakkari päälle, ajotietokoneen nollaus ja laatikosta comfort-asetus päälle. matka 10km. eka lukema 6,3l sataselle josta tippui hiljalleen tasan 6.0. tein u-käännöksen, sama takas mutta laatikosta s (sport vai standart, en tierä) niin eka lukema näytti 5,9 josta tipppui verrokkimatkalla 5,4-lukemaan. molemmissa siis nollasin ajotietokoneen kun oli vakkari päällä ja sama nopeus ettei kiihdytykset ole mukana. ei nimeksikään tuulta. Miten voi noin iso ero olla.. autona w203 farkku 220dci automaatti -05
Palaa sivulle “Muuta Mersuasiaa”
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)