Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Väärinkäytetään toikkia vielä vähän ja laitetaan kysymys tännekin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=103270" onclick="window.open(this.href);return false; Öljyt ostin (ja lisäsin) jo, mutta onko aiheeseen kommentteja noin yleisemmällä tasolla?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Maastis kirjoitti:
maku, tuo W209 CLK 30CDI AMG kuulosti erikoiselta? Tekniikka vaihdettu...Suomessa?
Kyllä se maku tais ihan ite tuon tekniikan vaihtaa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75964" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Varmistelen nyt vielä, että onko 11/2004 valmistetussa C30 amg:ssä noita glykoliongelmia? Maanataina lähdössä Saksaan noutamaan autoa. Varalla on sitten yksi pre-facelift joka haetaan myöhemmin jos tuo ei ole hyvä. Nuo facelift C30 mallit ovat aika kiven alla. En ole varma, mutta luulen sen johtuvan DPF:stä, joka tuli kaiketi pakolliseksi 2005. Jos Facelift tuli loppuvuodesta 2004 ei niitä kauheen montaa kuukautta oo ehditty tekemään. Varasin kyllä paluulennonkin, että voi sitten ilman ongelmia tulla tyhjin käsin kotiin jos alkaa haisemaan epäilyttävältä. Pelkästään jo se, että sakemanni (siis ihan syntyperäinen) vastailee sähköposteihin ja puhuu hyvää englantia pistää epäilyttämään :D
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Mänis kirjoitti:Varmistelen nyt vielä, että onko 11/2004 valmistetussa C30 amg:ssä noita glykoliongelmia? Maanataina lähdössä Saksaan noutamaan autoa. Varalla on sitten yksi pre-facelift joka haetaan myöhemmin jos tuo ei ole hyvä. Nuo facelift C30 mallit ovat aika kiven alla. En ole varma, mutta luulen sen johtuvan DPF:stä, joka tuli kaiketi pakolliseksi 2005. Jos Facelift tuli loppuvuodesta 2004 ei niitä kauheen montaa kuukautta oo ehditty tekemään. Varasin kyllä paluulennonkin, että voi sitten ilman ongelmia tulla tyhjin käsin kotiin jos alkaa haisemaan epäilyttävältä. Pelkästään jo se, että sakemanni (siis ihan syntyperäinen) vastailee sähköposteihin ja puhuu hyvää englantia pistää epäilyttämään :D
ei pitäsi olla glykoli onkelmaa, vika on korjattu 9/2003 eteenpäin.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Mites toi vehjes lämpenee talvella? Onko siinä sähkövastus lohkossa?
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Mänis kirjoitti:Mites toi vehjes lämpenee talvella? Onko siinä sähkövastus lohkossa?
ei taida olla mitään sähkövastuksia
hyvin lämpenee, ei ole ollut mitään ongelmaa.
mulla ollut maskisuoja käytössä ja lohkolämppäri.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Ok. Yks thermo top C tuolla itselläkin on pöydällä, mutta onhan se jees, jos se nostee lämmöt järkeviin lukemiin pakkasilla ilman sitäkin. Onko toi uudelleen ohjelmoituna ihan mahdoton ajettava talvella? Tehoja ei takuulla pääse mitenkään hyödyntämään ja nastat katoaa ennätysajassa, mutta pystyykö sillä ylipäänsä edes ohittamaan, niin ettei luistonesto tapa menoa kokonaan?
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mänis kirjoitti:Mites toi vehjes lämpenee talvella? Onko siinä sähkövastus lohkossa?
Ei ole vastusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Mänis kirjoitti:Ok. Yks thermo top C tuolla itselläkin on pöydällä, mutta onhan se jees, jos se nostee lämmöt järkeviin lukemiin pakkasilla ilman sitäkin. Onko toi uudelleen ohjelmoituna ihan mahdoton ajettava talvella? Tehoja ei takuulla pääse mitenkään hyödyntämään ja nastat katoaa ennätysajassa, mutta pystyykö sillä ylipäänsä edes ohittamaan, niin ettei luistonesto tapa menoa kokonaan?
viime talvena oli niin huonot ja kovat renkaat, että piti ajaa iisisti.
kyllä tuolla talvella pärjää, sutii tosi helposti,
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Majis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 29.01.2006 16:50
Paikkakunta: PUKKILA

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Majis »

simppa80 kirjoitti:
CountZero kirjoitti:
Eli lyhyesti: jos vaan lelut kestää, eikä autoa tarvitse seisottaa pajalla harva se viikko, on tuosta enää vaikea panna paremmaksi!
Kyllä tuo lelu kestää ja myös laastutettuna. On se jo todettu. Ilmoittuuko täällä ketään kellä tuo C30 pata ois porsinu? Tuossa sun autossa on vielä PALJON kilometrejä edessä. Tuosta minun edellisestä autosta jouduttiin katti hitsaamaan kun se repesi kannestaan niinkuin säilykepurkki. Se vuoti jo edellisen omistajan jäljiltä kun paikallaan tyhjäkäynnillä tuli pakokaasun katku kabiiniin. Lisäks nokka-akselin asentoanturin vaihdoin kun antoi pari kertaa kovilla kierroksilla vikakoodin (penkissä ja paikallaan kierrätettäessä). No sekin on kuluva osa. Mitään muuta vikaa tuossa ei minulla ollut, mutta enhän minä sillä rällännytkään kun n. 30thkm. Lastu oli oikeastaan koko ajan. Ja mitenkään säästellen sillä en oikeastaan ajellut vaan ihan niinkuin tuollaisella autolla kuuluukin.. ;)
Tervehdys vanhaan topikkiin.
Olen itse ajellut (lue nautiskellut ajelemisesta) C30 :llä jo useamman vuoden ja käynyt sitä aika-ajoin tuolla Järvenpäässä vanhassa luottohuoltopaikassa korjauttelemassa kun oma sormi mennyt suuhun. Viimeviikolla ilmeni kulkimessa varsin kiusallinen oire kun ohitustilanteessa vedot loppui kuin seinään ja kone sammui. Alkuvauhtia oli onneksi rinnalla sen verran että pääsin heittämällä ohi ja sitten seuraavalle pysäkille pysähdyin "puhelimeen" :oops: Auto lähti jälleen avaimesta käyntiin kuin ei mitään mut on tehnyt sen nyt muutaman kerran uudelleen. Mikäli Simppa 80 vielä seurailee tätä niin kuulostaisiko oire juurikin tuolta nokka-akselin asentoanturilta? Toimii kun ajelee nätisti mutta ei oikein kestä enää kierroksia veto päällä. OBD lukijalla vikakoodi P0251:Injection Pump Fuel Metering Control "A" (Cam/rotor/injector). Nollasin koodin lukijalla ja seuraavan kerran jälkeen kun vikakoodi jäi taas sammumisen jälkeen päälle, nollautui itse muutaman käynnistyksen jälkeen? Oon menossa ens viikon pe kyllä starin nokkaan Arille mut vois etukäteistieto olla kuitenki ihan hyvä. Epäilyksen alla myös ilmamäärämittari joka on jo hieman yli 80 tkm ajettu mutta oireileeko MAF jotenkin vai kerrasta poikki jos rikkoutuu (sattuisiko muuten löytymään varaosakoodia MAF:lle)

Jos tätä topikkia nyt joku asiantuntija sattuu lukemaan niin toinen "oireileva vika" on laatikossa. Vaihdot alkoi viime keväänä tuntua pehmeiltä ja kävin vaihdattamassa KYB-venttiilin Jägessä. Auttoi vähän mutta nyt ei oikein meinaa enää kakkospykälä vaihtua puhtaasti. Olisiko hydrauliyksikkö kulunut eikä saa enää paineita aikaiseksi.
Osia on tullut tilailtua eBayn kautta autoon ennenkin mutta mitä pitäis huomioida jos sellaisen tilaa? Marmoritiskihinta olis yksikölle 1,6 kiloa, kotimaan tarvikkeena 1,3 mut eBayn hinta saksasta 530€. Mikäli sen varaosanumerolla löytyy niin pitäisi varmaan olla oikea.
--- kulkimet ----
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Minulla teki vastaavan vian tukkeutunut polttoainesuodatin. Onhan se vaihdettu?
Avatar
Majis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 29.01.2006 16:50
Paikkakunta: PUKKILA

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Majis »

Hyvä pointti - vika voisi hyvinkin olla siinä...

Ajelin tänään työmatkan mennen tullen seuraillen (turvallisesti) ajon aikana MAF ja polttoainekulutusarvoa Torque-ohjelmalla puhelimesta. En tiedä onko nuo OBD-lukijan kautta saatavat arvot mitenkään verrattavissa mihinkään mutta sen verran ainakin pystyi seuraamaan että MAF-arvo liikkui tasaisesti ees taas jalan asennon mukaan (näytti max 240 g/s) ja Fuel flow samaten (kävi maksimissaan n. 500 cc/min). Eipä se toisaalta vikatilaankaan mennyt mut pitänee ottaa kaveri kyytiin seuraamaan lukemia ja antaa kunnolla happea. Luultavasti ainakin polttoaineen virtaus romahtaa jos suodatin ahdistaa. Putsari oli vaihdettu muistaakseni n. kolme vuotta ja 90 tkm sitten huoltokirjan mukaan.
--- kulkimet ----
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
Avatar
Majis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 29.01.2006 16:50
Paikkakunta: PUKKILA

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Majis »

Suuttimien ohivuoto mitattu. 1. ja 4. suutin vuotaa kohtuullisesti mutta 5. suutin sen verran ettei mittaputki riittänyt n. 8 sekunnin starttauksen jälkeen... Orkkis suuttimia saa 740 egee kipale :cry: mut Ari löyti Boschin tarvikkeita n. kolmella sadalla kappale. Eiköhän nuo kolme riitä tällä kertaa :roll:
--- kulkimet ----
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Majis kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
CountZero kirjoitti:
Viimeviikolla ilmeni kulkimessa varsin kiusallinen oire kun ohitustilanteessa vedot loppui kuin seinään ja kone sammui. Alkuvauhtia oli onneksi rinnalla sen verran että pääsin heittämällä ohi ja sitten seuraavalle pysäkille pysähdyin "puhelimeen" :oops: Auto lähti jälleen avaimesta käyntiin kuin ei mitään mut on tehnyt sen nyt muutaman kerran uudelleen.
Tuliko tuohon mitään selvyyttä, että mistä loppujenlopuksi johtui? Itellä tehny samaa nyt pari kertaa, plus että eilen ajoin motaria joku kymmenen kilometriä n. 140km/h ja rampille nostin kaasun niin sammui. Kauhea työ oli saada käyntiin sen jälkeen, että ihan niinku ois ollu suodatin tyhjänä, eli sikäli puoltais tota suodattimen tukkoisuutta...
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

Kirves kirjoitti: Pe 28.04.2017 12:59
Majis kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
CountZero kirjoitti:
Viimeviikolla ilmeni kulkimessa varsin kiusallinen oire kun ohitustilanteessa vedot loppui kuin seinään ja kone sammui. Alkuvauhtia oli onneksi rinnalla sen verran että pääsin heittämällä ohi ja sitten seuraavalle pysäkille pysähdyin "puhelimeen" :oops: Auto lähti jälleen avaimesta käyntiin kuin ei mitään mut on tehnyt sen nyt muutaman kerran uudelleen.
Tuliko tuohon mitään selvyyttä, että mistä loppujenlopuksi johtui? Itellä tehny samaa nyt pari kertaa, plus että eilen ajoin motaria joku kymmenen kilometriä n. 140km/h ja rampille nostin kaasun niin sammui. Kauhea työ oli saada käyntiin sen jälkeen, että ihan niinku ois ollu suodatin tyhjänä, eli sikäli puoltais tota suodattimen tukkoisuutta...
Moro ittellä samaa ongelmaa ja miettinyt sitä että kuulostaa että suodatin menisi tyhjäksi. Välillä myös täys kiihdytyksessä auto sammuu ja sen jälkeen joutuu noin 5 sekunttia starttaan. Muutaman kerran kun virrat ottaa päälle ja pois niin lähtee hyvinkäymään
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaa katsoa suuttimien ohivuodot, ja tarkistaa että linjat ei vuoda mistään.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: Ti 25.10.2022 22:47 Kannattaa katsoa suuttimien ohivuodot, ja tarkistaa että linjat ei vuoda mistään.
Polttoainesuodattimen kohdasta on vähän märkä. Saako c30 polttoainesuodattimia vain kl varaosasta vai mistä porukka on niitä tilaillu
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Eiköhän about jokainen varaosaliike saa sellaisen myytyä, varmaan myös mätänet.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: Ke 26.10.2022 18:59 Eiköhän about jokainen varaosaliike saa sellaisen myytyä, varmaan myös mätänet.
Muistaakseni amgissa eioo ihan tavallinen se suodatin ellen ihan väärässä oo
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

Karvonen Taneli kirjoitti: Ke 26.10.2022 19:24
MJPfin kirjoitti: Ke 26.10.2022 18:59 Eiköhän about jokainen varaosaliike saa sellaisen myytyä, varmaan myös mätänet.
Muistaakseni amgissa eioo ihan tavallinen se suodatin ellen ihan väärässä oo
https://www.mbosa.fi/polttoainesuodatin ... 0-amg.html
Hintamallia tommonen
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Siinä on taas siirretty pilkkua suomen hinnoissa...
https://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes- ... -2003-2007
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: To 27.10.2022 10:15 Siinä on taas siirretty pilkkua suomen hinnoissa...
https://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes- ... -2003-2007
Klvaraosasta sanosivat että ei saa tarvike mallia. Suodattimessa ilmeisesti kiertää jäähdytinnestettä joten polttoaine on aina lämmintä. Kl varaosasta hinta 190,50€
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No henkilökohtaisesti en enään tue yhtään koivunen arwidson varaosakarttelleita enään. Niin törkeitä ylilyöntejä hinnoissa maailman markkinoihin verrattuna et pitäköön tunkkinsa.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: To 27.10.2022 17:19 No henkilökohtaisesti en enään tue yhtään koivunen arwidson varaosakarttelleita enään. Niin törkeitä ylilyöntejä hinnoissa maailman markkinoihin verrattuna et pitäköön tunkkinsa.
Jep mutta ois kiva tietää että minkä takia se suodatin on niin helvetin kallis
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ahneus.
Kannattaa verrata autossa olevaa noihin alvadin kuviin ja jos samanlainen niin tilata sieltä. Palvelu ollut hyvää ja osat tulleet nopeasti.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: Pe 28.10.2022 08:45 Ahneus.
Kannattaa verrata autossa olevaa noihin alvadin kuviin ja jos samanlainen niin tilata sieltä. Palvelu ollut hyvää ja osat tulleet nopeasti.
Kiitos tiedosta
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

Moro. Miten turbon säätö tangon pitäisi liikkua. Kuuluuko sen liikku käsin liikuttelemalla. Oma c30 käynistäessä vetää vivun alas ja ei siitä liiku mihinkään vaikka kaasuttelee. Onko normaalia??
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei liiku käsin jos et ota servoa irti.
Jos ei tule ahtopaineesta herjoja ja auto kulkee kuten kuuluu niin en vaivaisi päätäni.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: To 24.11.2022 08:28 Ei liiku käsin jos et ota servoa irti.
Jos ei tule ahtopaineesta herjoja ja auto kulkee kuten kuuluu niin en vaivaisi päätäni.
MJPfin kirjoitti: To 24.11.2022 08:28 Ei liiku käsin jos et ota servoa irti.
Jos ei tule ahtopaineesta herjoja ja auto kulkee kuten kuuluu niin en vaivaisi päätäni.
Kiitos vastauksesta. Kyllä auto antaa vikakoodia turbosta. Katson vielä uudelleen koodin illalla niin laitan sen tänne
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Laita selite myös koodista, pelkkää koodia ei kukaan muista ulkoa.
Noissa vnt servoissa menee kontakti lankoja poikki / irtoaa levyltä joka sitten estää sen säätimen kunnollisen toiminnan, säädin pöydälle ja kansi auki niin näkee onko lankoja irti.
Jos on niin dremelillä pinnoite kontakteista pois ja kolvaa uudet langat.

Kannattaa myös katsoa egr venttiilin toiminta sekin antaa jumiutuessaan ahtopaine häiriötä.
Vastaa Viestiin