Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja K-N »

Kyseisestä mallista kokemuksia ja tuontiin liittyviä asioita voitte laittaa veromääriä ja tämmäsiä niin vähän tietäisi,onko paljon vaihdelaatikko vikaa?
pystyykö kilometrejä tarkistamaana mistään väylästä?
Ja ajo kokemuksia?
Mitä AMG autossa on?
Eniten kiinostaa nuo tuontiautojen veromäärät ja seika tuonnin varalle?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

veroja voit katsoa

http://www.ottoauto.de/index.php

Vaihdelattikoo viat johtuu viallisesta valon jäähdyttimesta.
hae topikki 6000tkm ja glykolit laatikossa
jos ostamasi auto on valmistettu 9/2003 jälkeen niin sitten ei ole hätää.
ennen tuota ajnakohtaa kannattaa tarkistaa onko asialle tehty mitään.

Auton huolto historia kannataa selvittää, että, onko vaihdelaatikko öljyt vaihdetu 60 tkm välein, ilmassamittari 80 tkm välein
alustassa menee ns koiranluut ja mutt puslat noin 60 tkm välein, katso milloin viimeksi vaihdettu, pienikin kolina viittaa siihen että kohta saa vaihtaa.
kilometrejä ei pysty mistään tarkistamaan.

Autossa on AMG:n levikkeet, vanteet, pakoputki kahdella ovaalilla, ratti, mittaristo, vaihdekeppi, alusta, jarrut.
tosin w203 "sport" versiossa on samat jarrut, alustasta en ole varma.
Penkit on tavalliset avantgarde jakkarat, (C32:ssa on AMG penkit)
koneen lohko on C270:stä porattu suora vitonen, menee sama lohkolämmitin.

Olen itse ajanut nyt noin 4 vuotta ja 90tkm ja edelleen tyytyväinen.
hyvä ja jämäkkä ajaa, ei jää jalkoihin normaalissa liikenteessä.
ollut aikanaan nopein diesel, mutta ei enää.

Ruostetta ei ole minulla vielä missään , mutta jos jotain on niin tarkista takaluukku, lokasuojat, ovien kumilistojen alustat, ovien alareunat
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuo AMG,hän on melkoilailla kasattu talon parhaista osista.
Suomennettuna se tarkoittaa, että kalleimmista.
Siis, mitoituksensa puolesta kestää "mitä vaan", korjuuttaminen kallista.
Itse valitsisin siis vain ehjän.
Todella hieno auto, kaikin puolin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hokke kirjoitti:veroja voit katsoa

http://www.ottoauto.de/index.php

Vaihdelattikoo viat johtuu viallisesta valon jäähdyttimesta.
hae topikki 6000tkm ja glykolit laatikossa
jos ostamasi auto on valmistettu 9/2003 jälkeen niin sitten ei ole hätää.
ennen tuota ajnakohtaa kannattaa tarkistaa onko asialle tehty mitään.

Auton huolto historia kannataa selvittää, että, onko vaihdelaatikko öljyt vaihdetu 60 tkm välein, ilmassamittari 80 tkm välein
alustassa menee ns koiranluut ja mutt puslat noin 60 tkm välein, katso milloin viimeksi vaihdettu, pienikin kolina viittaa siihen että kohta saa vaihtaa.
kilometrejä ei pysty mistään tarkistamaan.

Autossa on AMG:n levikkeet, vanteet, pakoputki kahdella ovaalilla, ratti, mittaristo, vaihdekeppi, alusta, jarrut.
tosin w203 "sport" versiossa on samat jarrut, alustasta en ole varma.
Penkit on tavalliset avantgarde jakkarat, (C32:ssa on AMG penkit)
koneen lohko on C270:stä porattu suora vitonen, menee sama lohkolämmitin.

Olen itse ajanut nyt noin 4 vuotta ja 90tkm ja edelleen tyytyväinen.
hyvä ja jämäkkä ajaa, ei jää jalkoihin normaalissa liikenteessä.
ollut aikanaan nopein diesel, mutta ei enää.

Ruostetta ei ole minulla vielä missään , mutta jos jotain on niin tarkista takaluukku, lokasuojat, ovien kumilistojen alustat, ovien alareunat
Vielä isompi onkelma laatikon kohdalla kuin glykooli on se että öljyjä ei ole vaihdettu kuin huolto ohjelman mukaan
(jos 10 laatiko missä on onkelmia niin 6:dessa niistä se johtuu öljyn vaihtamattomuudest "huoltoohjelman noudattamisesta" 1 glykoolist ja loput muista)

poraamalla tehty :?: :?:
varaosa numero männille silti sama :?:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

CDI203 kirjoitti:
Hokke kirjoitti: poraamalla tehty :?: :?:
no eihän sitä poraamalla ole tehty.

tuo on ns "sanonta" asialle, kun on sama lohko, ja kun tilavuuden lisäkset on tehty isonmalla männällä tai iskunpituutta lisäämällä
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hokke kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Hokke kirjoitti: poraamalla tehty :?: :?:
no eihän sitä poraamalla ole tehty.

tuo on ns "sanonta" asialle, kun on sama lohko, ja kun tilavuuden lisäkset on tehty isonmalla männällä tai iskunpituutta lisäämällä
Sitä sitä kampi akselihan siinä on eri iskulla (pitempi isku sama männän halkaisija enempi kuutiota)
poraamalla kun sylintereitä (ja mäntiä) isonnettu...(pelkästään)
iskua pidendentämällä "st..."
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eli stroukattu. :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tn62634 kirjoitti:Eli stroukattu. :D
Jep :) eli se niistä sanonoista

jospa olisikin poraamalla tehty niin helpotaisi virtelyä osien helpompan(halvenpana) saatavuutena, männät kävis ristiin 4pyttysiin ja 6 pyttyssiin
6 tekis kivan lisän jos sitä suurentaisi samassa suhteessa (2.7/3.0)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja K-N »

Veroasioita olen selannut ja kaikkea ylestä,mutta hinnat ovat tulleet alas muutamassa vuodessa mitä olen seurannut, tommosta 12k€ pitäis saada ihan hyvä ja veroja tulee se 6k plus muut kulut.
Mites suomeen tuodessa onko siinä mitään erivertoja ns suomiautoon,kun bmw olen kuullut että niihin asennetaan suomeen tuodessa lämmitettävä huhotinputki ja jtn tämmästä onko mersuissa mitään sellaista että kannataa tehdä ns suomihuolto kun tuo suomeen?

Ja onko tuo amg malli muka 5 sylinterinen ? kun puhuitte että samaan lohkoon tehty?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja EWF »

Olikos c30:ssä AMG SpeedShift -loota? Siis se laatikko, jota kehuttiin maailman nopeimmaksi aikanaan...
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja maku »

Lohko ei ole sama kuin 270cdi:ssä... Ainut mikä noita moottroita yhdistää on viisi sylinterisyys.
Tämä on fakta, olen molempia pyöritellyt käsissä.

SpeedShifti siitä löytyy. Ihan mukava automaatiksi. Luistattaa tosi vähän, lukittuu melkeen heti.
Sitä on kahdella eri vaihdelaatikon ecu:lla. Toista voi staarilla säätää, toista ei.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

maku kirjoitti:Lohko ei ole sama kuin 270cdi:ssä... Ainut mikä noita moottroita yhdistää on viisi sylinterisyys.
Tämä on fakta, olen molempia pyöritellyt käsissä.

SpeedShifti siitä löytyy. Ihan mukava automaatiksi. Luistattaa tosi vähän, lukittuu melkeen heti.
Sitä on kahdella eri vaihdelaatikon ecu:lla. Toista voi staarilla säätää, toista ei.
Hyvä tietää että ei ole samalohko.
Tuo lohko juttu on peräisin jostakin(Tuulilasi, TM, AutoMotorSport) lehtijutusta peräisin.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Hokke kirjoitti: pakoputki kahdella ovaalilla,
Myös koko pakoputkihan on mallia 3" kokomatkalta ;)
Upea auto kaiken kaikkiaan. Tehoa siitä saa paljon. Laita facelift jos löytyy.

P.S. Maku: Mikä tää vaihteiston säätö homma oli että ois voinu starilla säätää? Eli miten sitä olis voinut säätää?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti: P.S. Maku: Mikä tää vaihteiston säätö homma oli että ois voinu starilla säätää? Eli miten sitä olis voinut säätää?
tarkoitaako toi säätäminen vaihde kohtaista opetusta
(vai oikeaa säätämistä laatikon paineita turbinlukon kytkeytymistä... ym)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Tervehdys,

käytän toikkia häikäilemättömästi hyväkseni ja kysyn erästä askarruttavaa asiaa: ainakin Wikipedian mukaan diesel-AMG -Mersujen valmistus lopetettiin -04, mutta silti toisinaan näkee myynnissä -05 -vuosimallisia autoja, kuten tässä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3704895" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli onko noita kuitenkin tehty myös vuoden -05 puolella ja jos on, eroavatko ne mitenkään -03 ja -04 vuosien malleista - muuten kuin siinä, että ovat uudempia?

(Pahoittelut, jos tämä kuuluu ns. FAQ-osastolle, mutta haulla en löytänyt selkeää vastausta.)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

CountZero kirjoitti:Tervehdys,
käytän toikkia häikäilemättömästi hyväkseni ja kysyn erästä askarruttavaa asiaa: ainakin Wikipedian mukaan diesel-AMG -Mersujen valmistus lopetettiin -04, mutta silti toisinaan näkee myynnissä -05 -vuosimallisia autoja, kuten tässä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3704895" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli onko noita kuitenkin tehty myös vuoden -05 puolella ja jos on, eroavatko ne mitenkään -03 ja -04 vuosien malleista - muuten kuin siinä, että ovat uudempia?
En osaa vastata kysymykseesi, että onko tehty vielä 2005 puolella, mutta tuo linkittämäsi auto on vielä vanhaa mallia. Noita on tehty faceliftinäkin ja tuo auto ei sellainen ole. Ei siis taatusti ole 2005 tehty.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Niin, tuossa on vielä "vanhanmalliset" nappulat keskikonsolissa, todennäköisesti -03 valmistettu.
Viimekädessä sen ohjelmasta näkisi., tai WIN,nistä.
Taitaisi kuulua tuonne "vilpillisten" topiikkiin....
Hintakin olisi vissiin sille nollaviitoselle ok, muttamutta...

Ei se tieten sitä miksikään muuta, että hieno auto.
Siihen en osaa vastata, että miksi minä vaan noista haaveilen, enkä saa aikaisksi ostaa - ei vissiin painetta riitä povitaskussa.
Varustuksesta mielestäni sen verran, että tuo keskikonsolin kolkon näköinen töllötin siinä taitaa ainut erillinen "varuste" olla...
Liekkö penkin lämmittimiäkään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CountZero »

tuikku kirjoitti:.
Siihen en osaa vastata, että miksi minä vaan noista haaveilen, enkä saa aikaisksi ostaa - ei vissiin painetta riitä povitaskussa.
Varustuksesta mielestäni sen verran, että tuo keskikonsolin kolkon näköinen töllötin siinä taitaa ainut erillinen "varuste" olla...
Liekkö penkin lämmittimiäkään.
Jonkinlaisia lievää haaveilua vakavampia ostohaluja on alkanut meikäläiselläkin ilmetä, mutta näistä vuosimalliasioista ei nyt meinaa saada selvää. Hinku olisi nimittäin koittaa hakea suoraan teutooneilta, ja sitä varten tarvitsisi tietenkin suhteellisen tarkat speksit, mitä ollaan hakemassa. Ja periaatteena ainakin itselläni on, että mitä uudempi sen parempi. -03 tuntuu noin lähtökohtaisesti vähän vanhalta, kun kuitenkin puhutaan selkeästi yli 20K:n autoista.
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Mitä muuten kulutukselle tapahtuu, kun AMG:n lastuttaa? Tuli vaan mieleeni, kun taannoin eräs bemaristi kertoi 530:n kulutuksen pudonneen lastun jälkeen. Miten mahtaa käydä Mesessä?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CountZero kirjoitti:Mitä muuten kulutukselle tapahtuu, kun AMG:n lastuttaa? Tuli vaan mieleeni, kun taannoin eräs bemaristi kertoi 530:n kulutuksen pudonneen lastun jälkeen. Miten mahtaa käydä Mesessä?
Nousee kun ei malta ajaa enää polkematta :)
Ja Uudet Contin 18" renkaat kesti takan 1,5kk :lol:

Ei matka-ajon kulutus muuttunut mihinkään vaikka sieltä otettiinkin lähes 100hp ennemmän ulos..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

simppa80 kirjoitti:
CountZero kirjoitti:Mitä muuten kulutukselle tapahtuu, kun AMG:n lastuttaa? Tuli vaan mieleeni, kun taannoin eräs bemaristi kertoi 530:n kulutuksen pudonneen lastun jälkeen. Miten mahtaa käydä Mesessä?
Nousee kun ei malta ajaa enää polkematta :)
Ja Uudet Contin 18" renkaat kesti takan 1,5kk :lol:

Ei matka-ajon kulutus muuttunut mihinkään vaikka sieltä otettiinkin lähes 100hp ennemmän ulos..
Minulla Nousi noin puoli litraa satasella, matka kulutus moottoritiellä talvirenkailla noin 6,5-6,7.
Kaupunki ajossa noin litran enemmän.
Ajotietokone näytti keskikulutukseksi ennen 7,3, nyt 7,5

Takarenkaat menee kesä sileeksi, vaikkein sudittele.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Hokke kirjoitti: Minulla Nousi noin puoli litraa satasella, matka kulutus moottoritiellä talvirenkailla noin 6,5-6,7.
Kaupunki ajossa noin litran enemmän.
Ajotietokone näytti keskikulutukseksi ennen 7,3, nyt 7,5
Eli vakiona voi motarilla päästä alle kuudenkin?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CountZero kirjoitti:
Hokke kirjoitti: Minulla Nousi noin puoli litraa satasella, matka kulutus moottoritiellä talvirenkailla noin 6,5-6,7.
Kaupunki ajossa noin litran enemmän.
Ajotietokone näytti keskikulutukseksi ennen 7,3, nyt 7,5
Eli vakiona voi motarilla päästä alle kuudenkin?
Ei taida päästä. 6.1 tehdas lupaa ja likimain sinne olen päässyt.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
KTMAdventure
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 21.10.2010 21:40
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja KTMAdventure »

Minulla on nyt ollut tuo "Simppa80" aiemmin omistama 2005 Facelift C30 AMG omistuksessa muutaman kuukauden ja voin todeta että on aivan mielettömän hieno vehje ajella. Eikä nuo huollot ja varaosat sen tyyriimpiä keskimäärin ole kuin normaalissa C-sarjalaisessa. Tottakai on joitain osia jotka on kalliimpia, mutta ainahan harvinaisen auton osat ovat hieman tyyriimpiä. Testasin juuri toissaviikolla matkakulutuksen kun ajelin itärajan kautta Joensuuhun ja Kuopioon ja sieltä takaisin etelään. Keskikulutus oli 6.1 litraa per satanen ja ajelin ihan rajoitusten mukaan. Kaupungissa ja kehillä kökkiessä kulutus on pyörinyt siellä 10 ympärillä. Autohan on hieman kutiteltu Simppa80:en toimesta joten kulkupuoli on vähintäänkin kohdillaan. Ainoa isompi muutos jonka kyllä aion tehdä on perän muuttaminen lukollisempaan versioon, hieman ihmettelen että alkuperäinen on noin laimea... Tuo perä on hieman pirullinen talviliukkailla koska autoa ei todellakaan voi jättää ihan mihin tahansa jos haluaa jatkaa ajoa ilman työntöapua... Onneksi kohta pääsee laittamaan kesärenkaat alle. :lol:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

KTMAdventure kirjoitti:Minulla on nyt ollut tuo "Simppa80" aiemmin omistama 2005 Facelift C30 AMG omistuksessa muutaman kuukauden ja voin todeta että on aivan mielettömän hieno vehje ajella. Eikä nuo huollot ja varaosat sen tyyriimpiä keskimäärin ole kuin normaalissa C-sarjalaisessa. Tottakai on joitain osia jotka on kalliimpia, mutta ainahan harvinaisen auton osat ovat hieman tyyriimpiä. Testasin juuri toissaviikolla matkakulutuksen kun ajelin itärajan kautta Joensuuhun ja Kuopioon ja sieltä takaisin etelään. Keskikulutus oli 6.1 litraa per satanen ja ajelin ihan rajoitusten mukaan. Kaupungissa ja kehillä kökkiessä kulutus on pyörinyt siellä 10 ympärillä. Autohan on hieman kutiteltu Simppa80:en toimesta joten kulkupuoli on vähintäänkin kohdillaan. Ainoa isompi muutos jonka kyllä aion tehdä on perän muuttaminen lukollisempaan versioon, hieman ihmettelen että alkuperäinen on noin laimea... Tuo perä on hieman pirullinen talviliukkailla koska autoa ei todellakaan voi jättää ihan mihin tahansa jos haluaa jatkaa ajoa ilman työntöapua... Onneksi kohta pääsee laittamaan kesärenkaat alle. :lol:
Tämä oli kiva kuulla että oelt ollut tyytyväinen autoon! :) Tuota perää itsekkin mietin silloin. Tuossa vastaus sulle:
http://www.blocket.se/dalarna/Kleemann_ ... m?ca=6&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vi har Limited Slip Differential till C30 AMG, priset är 16900:- inkl montering".

Laitoin kleemanin sähköpostit sulle!
EDIT: HALVIN OSTAA TANSKASTA!
Viimeksi muokannut simppa80, To 31.03.2011 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Tervetuloa voorumille
KTMAdventure kirjoitti:Onneksi kohta pääsee laittamaan kesärenkaat alle. :lol:
Ja juhannuksen jälkeen rengaskaupaan 8)
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Juu, lankesin AMG:hen minäkin, tosin maltti ei sitten loppujen lopuksi riittänyt hyvän faceliftin metsästykseen. Suurin syy oli tämä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3741175" onclick="window.open(this.href);return false; Vähäiset kilometrit askarruttivat ensin, mutta edellinen omistaja löi eteen sellaiset laput, että jos auto on jotakin muuta kuin mitä ilmoituksessa luvataan, on kahta kohtalaisen pedanttia kaveria kustu silmään oikein tuelta.

Pari viikkoa tuolla on nyt ajeltu ja meno maistuu muikealta. :) Ainoa todelllinen ongelma ovat juurikin nuo talviominaisuudet - tai siis niiden miltei täydellinen puute. Alla on vielä kitkat, mikä tekee elämästä jääkeleillä aivan erityisen jännittävää, jopa omalla pihalla... En nimittäin ole luultavasti koskaan tarvinnut niin paljon hiekkaa ja kirosanoja auton parkkeerauksessa, kun yritin saada tuon sämpylän omalle paikalleen ohuen lumikerroksen peittämällä peilikirkkaalla jäällä. Siinä ei olisi kyllä lukotkaan auttaneet, sen verran v#¤*n liukasta silloin oli. Toinen ongelma tuli pari päivää myöhemmin, kun pihatien pätkällä sohjoon muodostuneet renkaiden urat olivat niin syvät, että Mese olisi jäänyt hetikohta pohjastaan kiinni. Eipä siinä sitten muu auttanut kuin mennä hattu kourassa vaimon pakeille pyytämään Puntoa lainaksi, että pääsee töihin. :oops:

Mutta kun auton sitten saa liikkeelle ja vähän isommille baanoille, on äijä yhtä hymyä. Auto ei ole pelkästään nopea, vaan myös mukava. Edellinen harkiten ostettu auto (Mazda 3 MPS) oli sekin varsin ripeä kulkemaan, mutta erityisen mukavaksi sitä ei voi sanoa. Mesellä taas voi tehdä matkaa ihan villasukat jalassa, rauhallisesti ja arvokkaasti, mutta silti nollasta sataan pääsee kutakuinkin yhtä nopeasti kuin Mazdalla. Ja perhekin mahtuu paremmin kyytiin.

Eli lyhyesti: jos vaan lelut kestää, eikä autoa tarvitse seisottaa pajalla harva se viikko, on tuosta enää vaikea panna paremmaksi!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CountZero kirjoitti:
Eli lyhyesti: jos vaan lelut kestää, eikä autoa tarvitse seisottaa pajalla harva se viikko, on tuosta enää vaikea panna paremmaksi!
Kyllä tuo lelu kestää ja myös laastutettuna. On se jo todettu. Ilmoittuuko täällä ketään kellä tuo C30 pata ois porsinu? Tuossa sun autossa on vielä PALJON kilometrejä edessä. Tuosta minun edellisestä autosta jouduttiin katti hitsaamaan kun se repesi kannestaan niinkuin säilykepurkki. Se vuoti jo edellisen omistajan jäljiltä kun paikallaan tyhjäkäynnillä tuli pakokaasun katku kabiiniin. Lisäks nokka-akselin asentoanturin vaihdoin kun antoi pari kertaa kovilla kierroksilla vikakoodin (penkissä ja paikallaan kierrätettäessä). No sekin on kuluva osa. Mitään muuta vikaa tuossa ei minulla ollut, mutta enhän minä sillä rällännytkään kun n. 30thkm. Lastu oli oikeastaan koko ajan. Ja mitenkään säästellen sillä en oikeastaan ajellut vaan ihan niinkuin tuollaisella autolla kuuluukin.. ;)
Viimeksi muokannut simppa80, Ma 04.04.2011 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tähän alkuperäiseen kysymykseen ajatusta.
Kaikki isommat Merssut ja myös AMG versiot ,niin autoa ei kannata lähteä hakemaan sieltä halvimmasta päästä.
Kokonaiskulut tulee helposti halvemmaksi,kun ottaa vähän paremman suoraan.
Varaosien saanti ja osa korjauskuluista voivat olla kalliita.

Terveisin Jamppa
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Tervehdys diesel AMG omistajat + muut Mersuilijat,

Noista kulutuksista, olen itse nyt parivuotta ajellut C30 dieselillä ja taitaa olla noin 50 tonnia viime resetistä ja 6.4 näyttää kulutukseksi. Ajelen noin 30km työmatkaa+muut reisut ja kyläringit... Noin 7-7.5 on tankkauksista laskettu kulutus, jossa mukana weban käyttö.

Matka-ajossa viime Levin reisulla boxi katolla ja auto täynnä kamaa oli tankkauksesta laskettu kulutus 5,8. Mielestäni aika maltillinen etenkin kun matkavauhti ei enää etenkään loppupäästä mennyt ihan rajoitusten toleransseihin... Se vähän hämää kun ajotietokone näytti kulutukseksi 5.1, eli aika suuri ero?

Muuten olen ollut autoon erityisen tyytyväinen, joskin kohdalleni sattui tuo Valeo, joka lurutti glygolit lootaan. Alkoi pintakaasu kiihdytyksissä täristämään niin juukelisti, ihan kun olis kardaanista tukilaakeri totaali p*skana. No jostain enkunkieliseltä foorumilta löysin huoltotiedotteen jossa kuvailtiin tuo täryytys ja sitten öljynäyte laatikosta ja Valeo vaihtoon. Sen päälle on nyt ajettu kuta kuinkin 45 tonnia ongelmitta. Harmittaa vaan kun tuli taas Valeo tilaan, eikä Behr.. kai tuo nyt kuitenkin on kunnollinen. Lueskelin myös foorumeilta, että MB olis tullu vastaan noissa jäähdytin ongelmissa osallistumalla talkoisiin, mutta ei ainakaan tässä tapauksessa almuja annettu.

maku, tuo W209 CLK 30CDI AMG kuulosti erikoiselta? Tekniikka vaihdettu...Suomessa?
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin