Sokeankanan kultajyvä

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

:oops: Tosi tarina siitä kuinka autoa ei pidä koskaan ostaa ellei sitten satu olemaan oikea tuurihaukka eli Hannu Hanhi jolle kaikki tulee kuin Manulle lentopallo.

Mitään päätöksiä ei pitäisi koskaan tehdä tunteitten vallassa, etenkään muutaman saunakaljan jälkeen netissä autokauppoja. Maanantai-iltana 18.02-13 poikani (16v) näytti netissä olevaa Mersua w124 230E -91, kuvissa se oli kieltämättä komea, musta ja alaosa harmaa eikä ruostetta tai muutakaan sanomista. Mitään aikomusta aiemmin ei meillä ollut autokaupoille sillä vasta viime huhtikuussa hankimme -06 MB C200cdi ja olemme olleet siihen tyytyväisiä.
Mutta ne nautitut saunakaljat ja nuorenmiehen innostus laittoivat minut soittamaan autosta Turkuun eli toiselle puolen Suomea, itse asumme Imatralla. Nuori miesääni kertoi Mersun olevan erittäin siistin, kansiremppa tehty vasta joulukuussa kun itse osti auton ja sanoi hankkineensa siihen kunnon poppivehkeet 550 eurolla. Auto katsastamatta mutta voi tehdä sen, mitään vikaa ei ole ja ajokilometrit vain 214tkm, kesärenkaat hommattava. Nuorukainen oli hyvin ystävällinen ja reipas, kertoi ostaneensa isänsä kautta kun tämä oli autokauppias ammatiltaan ja tuli heidän firmaansa, auto oli tuotu Saksasta -03 vanhemmalla miehelle Turkuun.
Siinä tunteessa järki lopetti toimintansa, vaimo vaan huokaili syvään mutta ainahan se jotain huokailee ja ääntelee omiaan, poika oli myyty jo kättelyssä, lupasin maksaa käsirahan tiistai aamuna 200e sillä helmet löytävät aina ottajansa.

Heräsin tiistaina normaalisti kunnes muistin mitä illalla tuli luvatuksi: poika oli koulussa ja vaimo töissä eli painin nyt yksin eilisen lupaukseni kanssa! Vähän kuin äkkipäätä olisi kihloihin menossa, morsiamen vain kuvissa nähneenä, tässä ei ole mitään järkeä!!Lopullinen hinta oli 3100e, ei paha jos oikeasti niin siisti ja niillä kilometreillä mutta en vain enää uskonut mihinkään, etenkään itseeni mutta koskaan en ole sanojani syönyt etenkään omalle perheelleni ja ikääkin jo 53v. Poikani muistasi iäti jos nyt takaperin alkaisin kävellä, jopa sopan taas olen keittänyt ja pohjaanko sen nyt poltan?
Puhelin soi heti kun sen avasin ja eilinen nuorimies kertoi katsastaneen Mersun eikä ollut mitään valittamista, pohjakin sai kehuja kun ei yhtään ruostetta, omissa ajatuksissani oli ruostetta sitäkin enemmän...tilinumerokin tuli otettua ylös kun en pysytynyt kieltäytymään. Kävelin olkkarissa ympyrää tunteja mutta se vain pahensi tilannetta, sanojensa takana tässä nyt on vaan oltava. :oops:

Illalla vaimo hääräili omiaan hissukseen, pojalla oli vauhti päällä kun sairasti mersuvirusta, itse vanhenin vuosia sinä iltana kun en muuta voinut. Perheeseen tulossa uusi autojäsen, ennestään niitä vasta kolme olikin ja pari kaksipyörästä. Vakuuttelin vaimolle, että loppuvuodesta alan itse opettaa pojalle autokoulua ja Mersu jää sitten hänelle samantien ja kun uudemmassa Mersussamme ei ole vetokoukkua ja maksaa 2000e niin tämä on huipputarjous, vähitellen aloin uskoa jo itsekin valheisiini mutta sanojani en syönyt. :crazy:

Soiteltiin myyjän kanssa ja tämä sanoi saavansa isänsä kautta edulliset kesäkumit kunhan vaan laitan hänen tililleen lisää rahaa, vain 370e. Ja että katastrofi olisi täydellinen niin kohta ne rahat vilahtivat tililtäni, nyt olin lahjoittanut jo 570e täysin tuntemattomalle tyypille. Saisikohan itse haettua itsensä holhouksen alle?
Koko kaupantekoprosessi oli aito kouluesimerkki omasta tyhmyydestä ja ajattelemattomuudesta kuten myös miehen periaatteesta, puheita ei peruta.
Oloa ei yhtään helpottanut kun luvattuja valokuvia konehuoneesta ei kuulunut viikonloppuna eikä lauantai-iltana vastannut enää puhelimeenkaan tai tekstareihin.
Myönsin jo vaimolle kaikki syntini (siis mersuasiassa, muut jääköön) hätäpäissäni, ajattelin että myi autonsa eteenpäin rahani taskussaan ja tässä alettava (totisen) arjen koittaessa maanantaina oikeustoimiin, vaimo ei vaan sanallakaan sanonut kauppahomiistani mitään, eipä liioin muustakaan.
Näin sielunisilmin meidät poikien kanssa Turussa etukäteen maksamani renkaat kainalossa ja käsiraha mennyttä kun auto onkin rojukasa tai oikein huonolla tuurilla no money, no car and only way enyway...
Myöhään illalla tuli viesti, että nyt voi puhua kun pääsi töistä klo 21, kohta helpotti kun myyjä kertoi ettei saa kuvia lähtemään mutta voi laittaa ne s.postiini kun ehtii, rahat ovat tulleet ja ostaa ne renkaat alkuviikosta ja torstaina 28.2. tekisimme kaupat. Viimein alkoi jo olo helpottaa ja perheen silmissä arvostus kasvoi kun isi se osaa... 8)

Pyhä ja alkuviikko meni eikä kuvia kuulunut s.postiin tai kännykkään, löysin isänsä nimen ja numeron kun kolusin kaikki Turun autoliikkeet läpi mutta onneksi ei vastannut kun ti iltana yritin soittaa, olin taas hehkuttanut itseni kiihkeään mielentilaan kun lupaukset eivät pitäneet. Samassa piippasi känny monta viestiä ja hienoja kuvia alkoi putoilla, kone oli erittäin siisti ja akkukin uusi. Soitin ja nuorimies kertoi kaiken olevan kunnossa kun päivitti älypuhelimensa ja sai kuvat viimein lähtemään, renkaat lupasi ostaa keskiv.aamuna ja torstaina voisimme tulla kaupoille, toisivat isänsä kanssa sen vastaan Saloon.
Aurinko paistoi ja oikeat linnut lauloivat eikä vain pikkulinnut meikäläisen tunaroinneista, vaimokin jo harkitsi jos vaikka ottaisi minut jo yöksi viereensä olohuoneen sohvalta, vähitellen aloin taas häpeämättä katsella peilikuvaani, kaikki näytti taas hyvältä, liiankin...

Keskiviikkona kaveri soitti ja Continentalit olivat mukana, konttiin ei kaikki mahtunut kun subbari ja iso bassokaappi veivät tilaa, poika oli sulaa vahaa kun sen kuuli. Poppivehkeet olivat jotain testivoittajia vaikken niistä mitään ymmärrä, alkuperäinen soitin ja kajarit ovat kontissa ja kuuluvat hintaan ja moottoriantenni on ostettu ja paketissa jos itse asennamme sen, maksoi sen pyytämättä omistaan kun ei halua myydä viallista autoa.
Torstaiaamu koitti valoisana ja nousimme junaan pojan ja hänen kaverinsa kanssa, Hesassa junan vaihto ja pika-aamiainen, Salossa olimme 11.28 tarkasti aikataulussa, junan eteisestä käsin näin mustan ja kiiltävän w124:n aseman takana parkissa vaikkei pojat sitä nähneet, kaikki oli kutn pitikin. Hissillä laiturilta alas ja taas ylös, myyjä oli odottanut isänsä kanssa laiturilla ja luuli ettemme tulletkaan, oli pettynyt rankasti.

Ketään emme nähneet mutta rekkarista ja kuvista tuttu Mersu odotti uutta omistajaansa jolta suu loksahti auki ja melkein sijoiltaan minultakin, auto oli aivan muuta kuin kuvissa ilmeni: vain ulkomuoto kieli sen olevan jo 22v vanha mutta muuten kuin uusi auto: missään ei ollut ruostepilkkuakaan ja virheetön maali kiilti kuin syksyisenyön märkä asfalttipinta. Myyjää ei näkynyt kotvaan joten hämmästelimme sisänäkymiä, penkit olivat kuin uudet, ryhdikkäät ja tahrattomat, kaikki oli pidetty kunnossa kuin saksalaisella tarkkuudella. Ei löydetty mistään mitään huomauttamista vaikka nyt ovet lukossa ja vain päällisinpuolin nähty koko komeus.
Kohta saapuikin omistaja isänsä kanssa, oli tosiaan luullut ettemme tulleetkaan mutta kun olimme niin nopeita ettei nyt vaan viimemetreillä sitä osteta nenän edestä,heh.
Miehet vaikuttivat kunnollisilta ja rehellisiltä ja sitähän he sitten olivatkin. Nyt pääsimme sisälle ja joka sopukkaan, missään ei ollut ruosteta tai kosteutta, saatikaan hometta. Uudet renkaat mukana ja kansiremontti oli tehty joulukuussa kun oli auton hommannut ja samalla laittanut ne popitkin, auto oli vain 3kk nuorella miehellä kun ajaa paljon ja kulutus aika runsas,siinä syy myyntiinkin. Mersu oli tuotu Saksasta Suomeen -03 ja huoltokirja ylsi uudesta siihen asti eli 150tkm, lisää kilometrejä oli kertynyt kymmenessä vuodessa Suomessa n.reilut 60tkm. Tietysti voisi poistaa mittarista 200tkm ja vaihtaa istuimet,polkimenkumit,ratin ja yms kuluvat osat mutta mitä järkeä kun auton hinnaksi jäi 3100e ja ilman poppivehkeitä 2500e? Kaikki paikat tongittiin mikroskoopilla muttemme löytäneet viitteitä suuresta ajomäärästä, pohja oli täysin ruosteeton.

Isäukko ehdotti, että ajaisimme paikalliselle ABC:lle kaupantekoon ja siitä koeajolle moottoritielle, hän otti pojat mukaansa ja myyjän kanssa ajelimme perässä. Vaihdekepin totesin olevan jäykän jonka myyjä myönsi, mitään muuta vikaa en löytänyt. Huoltamon pihalla totesin koeajon olevan turhaa sillä tämä Mersu alkaa kääntää keulaansa kohti Etelä-Karjalaa kahvien jälkeen, Isäpappa tarjosi kaikille sämpyläkahvit ja poikani kirjoitteli ensi kerran nimeään kauppakirjaan ja luovariin, olin hyvin onnellinen tähän isänrooliin puolestani. Autokauppias osaa työnsä ja hänen tarinoitaan olisimme kuunnelleet vaikka koko illan, olivat aitoja ja kunnon ihmisiä.
Paiskattiin vielä ulkosalla kättä ja hakeudumme viereiselle motarille Helsinkiä kohti, tankkikin oli tinkimättä täytetty Turussa lähtiessä, kevätaurinko paistoi kun w124 keräsi mittariin 100km/h herkästi eikä mitään ylimääräistä ääntä kuulunut, oikein ei edes moottorinääni kuulunut sisälle.
Kotia asti ei ollut tarkoituskaan heti tulla vaan jäimme Lohjalle vanhemman pojan luo yöksi kun opiskelee siellä, nyt oli hänen vuoronsa hämmästellä löytöämme. Käytiin vielä illalla Klaukkalasta samoilla lämpimillä ostamassa vetokoukun kun löydimme sen sopivasti Mersu foorumilta, tullessa kokeilimme motarilla kulkua mutta kantti petti 160km/h kohdalla, se riitti meille ja meni kuin juna,

Illalla ilo oli vanhemmanpojan opiskelijakämpässä kurkihirressä kun totesimme kaiken menneen kuin kuninkaallisten oopperassa, oli aika korkata pienipullo pahanmakuista kaatoryypyksi mutta nyt päätin etten lupaa enää mitään paitsi huomenna ajaa kotiin.
Iltapäivällä lähdimme tienpäälle ja illan pimetessä kaarsimme kotipihallemme, yhdellä istumalla ajoimme 350km ja vajaa neljä tuntia ilman mitään ongelmia, matka vaan tuntui loppuneen kesken kun tottui siihen lokoiseen menoon. Vaimo hämmästyi ihmeen nähtyään kuinka vanha auto voi olla siisti! Kyllä kelpasi olla vastuuntuntoinen perheenpää ja taitava kauppamies, joopa...sankariainesta kerrassaan.
Eilen poikani pesi,imuroi ja vahasi kavereittensa kanssa autoaan työpaikkani lämpimässä tallissa, mitään sanomista eivät löytäneet mistään ja olihan se viikko sitten katsastettukin. Vaihdekeppi korjaantui kun öljysin nivelet kepin nahkapussin sisältä ja päivällä siirettiin Mersu pojan nimiin konttorilla.
Huomasin kuinka on viikko mennyt rattoisasti pojan kanssa touhutessa yhteisen harrastuksen kanssa ja tämä on vasta alkua kunhan kesä koittaa lämpimät kelit, autot ne vasta yhdistää isät ja pojat, koskaan ei voi liian paljoa antaa aikaa lapsilleen mutta liialla rahalla ne saa pilattua.

Itselleni prosessi oli hyvä oppikoulu siitä kuinka saunakaljan jälkeen ei pidä alkaa mihinkään kaupantekoon ja niissäkin pidettävä järki mukana eikä suinpäin läheteltävä mutu-tuntumalta rahojaan maailmalle.
Toisaalta myös se oli hieno opetus siitä, että puheensa pidettävä vaikka se joskus tuntuukin vaikealta tai sitten opittava olemaan hiljaa. :silent:
Onneksemme kokemuksellamme oli onnellinen loppu vaikka mielikuvitukseni välillä kuiskutti korvaani perättömiä asioista. Nyt olen kuitenkin hankintaamme tyytyväinen ja pojalla auto ennalta ennenkuin täyttää 18 ja saa kortin, vankka auto ja oppii automieheksi ja etenkin mersumieheksi jo nuorena. Joskus sokeakin kana löytää kultajyvän :D.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tulihan se häpiend tähänkin tarinaan!

Niin se on Mersu hieno harrastus kun kaikki menee kuin pitääkin.

Valitettavasti kaiken maailman kekkeruuseja yrittää myydä vanhoja
paalikelpoisia romuja ylihintaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiva tarina! Ja nyt ei kun tähtikeula (se W124) ensi sunnuntaina kohti Lappeenrantaa mersufoorumin miittiin klo 15, paikkana Lappeenrannan Prisma :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Hei !
Mersukuume on kamala kun se kerran iskee. Siitä ei selviä kuin ostamalla. Minulla oli vähän samanlainen tilanne Kuin Sinulla.
Tarina alkaa: Viime heinäkuun lopussa kaaduin ja mursin vasemman jalan reisiluun. Se korjattiin hopeanauloilla vaan ei alkanut luutua. Nyt 30.1.se leikattiin uudestaan ja laitettiin kokonaan uusi lonkkanivel , paraneminen alkoi todella nopeasti. Kolme viikkoa sitten pääsin Kiljavan kuntoutus-sairaalaan jossa lääkäri tulohaastattelussaan kysäisi millainen auto minulla on. No, autohan on vm 85 MB W 123 240 D manuaalivaihteilla. Lääkäri sanoi, että kannattaisi ryhtyä etsimään automaattia. Minä kun olen ollut mersumies henkeen ja vereen jo pitkään ja tarkoituksena on vetää paljon asuntovaunua niin eikun Nettiauton sivuille. Sieltä löytyikin useita kolmesatasia diesel farkkuja joista yhteen ihastuin. ( Nettiauto ID5385092 ).Siitä alkoi piina joka johti siihen, että vaimolta lupa ja kaupantekoon kuvien ja kirjoitusten perusteella kuten Sinullakin. Auto on maksettu kokonaisuudessaan ja vain hakua vailla. Yritäme ensi viikon vaihteessa hakea jos vaimo jaksaa lähteä ajamaan yhteensä n. 400 km: matkan kun tuo oma jalkani ei oikein taivu kytkimelle. Tässähän on kaksi vaihtoehtoa; hyvä tai pommi, toivottavasti ensimmäinen. Auto on tuotu Saksasta v 2010 eikä ole tietenkään lioteltu meidän suolateillä kuin kolme vuotta. Todennäköisesti koriltaaan terve.

Terveisin Kari Nylander
Viimeksi muokannut nylaka, Ti 05.03.2013 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Hyvä kirjoitus! Ja hyvä kun meni tuolla tavalla, että kaikkien puheet piti paikkansa :thumbup:
E350CDI&A180CDI
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Jatkoa vielä tuohon omaan juttuuni.

Tavotimme eilen sen ensimmäisen Mersumme omistajan Turusta. Oli ostanut sen Laitilasta 2003 liikkeestä joka toi autoja Suomeen ja silloin mittarissa oli ollut 150tkm eli sama mitä kertoo huoltokirjakin, huollettu Saksassa uudesta saakka siihen asti. Saksassa ainoa omistaja ollut mieshenkilö joka syntynyt -47, jokin Hermann Mainheimista ja auto ostettu 13.7.-91.
No, tämä Turun mies kertoi mielellään 124:n historiaa ja sanoi ajaneensa sillä 9 vuotta mutta vain aina vain joka toinen kuukausi koska on jossain laivalla töissä ja vapaat/työ rytmittyy sillä tavalla. Hän ajoi Mersulla vain vajaa 60tkm 9 v:n aikana ja lisäsi että ajoi hyvin vähän aina maissa ollessaan. Eli mittarilukema tuntuisi pitävän paikkansa, autoliike tuskin lähtee petoksenpolkuja tallaamaan, kai huoltokirja olisi jo aikaa sitten hävitetty. Yhden kerran ei mennyt katsastuksesta ekalla kun jousituksessa ollut vika ja se uusittiin 3v sitten, mitään muuta ei hänen aikaan siihen tehty mutta kun ikää kertyi autolle niin luopui siitä viime joulukuussa. Bensan tuntui sille kelpaavaan ja samaa sanoi tämä nuorimies jolta sen ostimme ja osittain siksi sen laittoi myytiin.
Itseäni ei bensanhinta sinällään hirvitä ja pidän sitä halpana, illalla keltainen valo syttyi ja sain siihen menemään vain 61 litraa ja maksoi 53 euroa, tosin tankkasin Venäjällä kun asumme rajanpinnassa 10 km päässä tullista, aikaa meni 1,5h eikä jonoja ollut liioin.

Karralta kysyisin, että millaista siellä Lpr:n meetingissä on? Jos sellaista, että uusilta tulokkailta vedetään aluspaita pään yli ja tönitään ringissä oikein kunnolla niin voitaisiin vaikka tullakin pojan kanssa.
Toisaalta tarvitsisin tietoa vetokoukun asennuksessa kun se näyttää jotenkin hankalalta, sen jo tiedän että koukun tulee näyttää ylöspäin!!! Voisin ottaa koukun ja ajorampit+maton mukaan niin voitaisiin kylmäharjoitella sitä Prisman pihassa muitten Pelle Pelottomien kanssa.. Emme sitten ole lähelläkään normaaleja ihmisiä mutta eikös nämä jutut ole juuri meikäläisille tarkoitettukin? Näkyillään.
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Onkohan tämä yksilö http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/5367528" onclick="window.open(this.href);return false; Jos on tuo auto, niin miksiköhän on jouduttu jo tekemään koneremonttia? Siistin näköinen auto on. Kovin täydellisesti ei välttämättä venäjän bensalla toimi, samanlaisessa autossa ainakin meillä huomasi hyvin senkin, jos tankkasi välillä 95-oktaanista, ehkä ryssäbensiinin edullinen hinta korvaa käyntihäiriöt.
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Lappeenrannan kokoontumisessa lupasimme olla ropaamatta ja se on lähtökohtaisestikin miittipaikan järjestyssäännöissä kielletty. Tulkaa silti käymään, tapaisimme mielellämme "uutta verta" ja tsekkaisimme tämän yksilön livenä ja neuvoisimme parhaan kyvyn mukaan.

Onnittelut uudesta autosta.

Kovin täydellisesti ei välttämättä venäjän bensalla toimi, samanlaisessa autossa ainakin meillä huomasi hyvin senkin, jos tankkasi välillä 95-oktaanista, ehkä ryssäbensiinin edullinen hinta korvaa käyntihäiriöt.
Venäjältä saattaa saada huonoa bensaa jos ei katso missä tankkaa, mutta jos yhtään ajattelee mitä tekee niin venäjäntankkaus on aika riskitöntä.

Kunnollisella Venäjänbensallahan nämä kärryt toimivat paremmin kuin Eurooppalaisella lisäaineistetulla ja viinalla jatketulla lirulla jota täällä bensaksi kutsutaan. Suomessa on pakko tankata 98E5, kun Venäjällä voi ottaa suoraan 95E0 (95-oktaanista täyttä kamaa siis). Olen todennut omalla autolla n. 5 % lisäyksen "kantomatkassa" kun tankkaa Euro-98:n sijasta Venäläistä 95:stä.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Nykyään Venäjän bensa palaa oikein hyvin ja on oikeaa ainetta eikä tätä lirua mitä meiltä saa, vuodesta -94 olen tankannut meidän kaikki autot siellä (8kpl). Alussa oli ongelmia kun värjäsi tulpat punaisiksi mutta viime vuosina ei ole enää sitä ongelmaa ollut, hyvin tuntuu kone käyvän tuossa 124:ssä kun kävin äsken asioilla. Se on totta, että katsottava missä siellä tankkaa, itse käyn uusimassa ja tietysti kalleimmassa paikassa enkä ole kuullut muillakaan ongelmista ja siellä käy tuhansia suomalaisia joka viikko.
Kyllä se sama auto on mikä nettiauton ilmoituksessakin on, koneremonttia ei ole varsinaisesti tehty vaan kansiremontti koska siinä oli ollut hiushalkeama,kuititkin löytyy. Samalla tietty tulpat,öljyt ja vedetkin vaihdettu.
Tuo ulkonäkö juuri kiinnosti siitä soittamaan ja sen ilmoituksen muutkin tiedot ja paikkansa ne pitivät, ainoa harmi kun erittäin helposti perä karkaa alta vaikka hyvät nastat, toisaalta pääkallokeli meilläpäin muutenkin nyt.
Otan koukun vaan konttiin mukaan Lpr:n niin joku voi kertoa, että käykö se kun näyttää oudolta ja ottaa pakoputkeen kiinni, ei me aleta sitä suinkaan asentamaan taivasalla.
Porukassa on aina parempi touhuta, etenkin näitten vanhojen kanssa kun saa arvokasta tietoa. Parempi kysyä kuin opetella yrityksen ja erehdyksen kautta asioita.
Eräässä autokerhossa olen ollut jäsenenä 29 vuotta, auto ollut perheessä jo ennen perhettä eli 34v ja kaikkiaan sillä ikää 46v mutta kun ei ole Mersu niin mitäpä siitä kummempaa, vaihtelu vaan kummasti virkistää. :D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja karra »

mrmorris kirjoitti:Nykyään Venäjän bensa palaa oikein hyvin ja on oikeaa ainetta eikä tätä lirua mitä meiltä saa, vuodesta -94 olen tankannut meidän kaikki autot siellä (8kpl). Alussa oli ongelmia kun värjäsi tulpat punaisiksi mutta viime vuosina ei ole enää sitä ongelmaa ollut, hyvin tuntuu kone käyvän tuossa 124:ssä kun kävin äsken asioilla. Se on totta, että katsottava missä siellä tankkaa, itse käyn uusimassa ja tietysti kalleimmassa paikassa enkä ole kuullut muillakaan ongelmista ja siellä käy tuhansia suomalaisia joka viikko.

Kyllä se sama auto on mikä nettiauton ilmoituksessakin on, koneremonttia ei ole varsinaisesti tehty vaan kansiremontti koska siinä oli ollut hiushalkeama,kuititkin löytyy. Samalla tietty tulpat,öljyt ja vedetkin vaihdettu.
Itse tankannut pelkästään venäjänbensaa keväästä 1995. 280SE:n tulpat punertui aluksi, sitten siirryin ostamaan nesteen bensaa 2003 kun tuli kattiauto taloon, siirryin kuitenkin Lukoilin tms asiakkaaksi kun se nesteen tavara siellä ei ole sitä parasta. Ja tulpatkin on nyt harmaita, ei mustia.

Komee lankku, tuokaa ihmeessä näytille. Tää mersuporukka mikä kokoontui esim viime lauantaina Tahkolle osoiiti taas että emme ole kyllä ihan sitä tavallista tasamaan tallaajaa, kuten en (toivottavasti arvio on oikea) itsekään ole - enkä haluakaan :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Onpa nätti :thumbup: Täytyyki pitää silmät auki kylillä ajellessa, jos vaikka bongais tän livenä. Ja käykääpä pikimmiten katastuskonttorila tilaamassa kilvet ilman eu-tunnuksia, niin tulis tuo muuten nätti ulkoasu täydellisesti auton aikakauden mukaiseksi :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Dr Jones
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 27.04.2013 10:41
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja Dr Jones »

Mites on auton kanssa sujunut, Paljos on "noin" kulutus satasella tuolla 2,3l padalla. ?
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: Sokeankanan kultajyvä

Viesti Kirjoittaja Havis »

Kun tietää kuinka hankala on saada luonnossa hyväkuntoinen maalipinta todenmukaisesti esille valokuvassa, voi vaan todeta, että tuon nettiauto kuvan perusteella tämä on todellakin hyvin säilynyt yksilö. Jopa niin, että itse kyllä jo vapauttaisin auton tyystin talvikäytöstä, ja naatiskelisin ajomatkoista vain kesäoloissa. Mielellään näkisi lisää kuvia, myös sisältä :)
Vastaa Viestiin