Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kävin työmatkalla Italiassa ja siellä tutustumassa erääseen firmaan. Tulivat hakemaan Milanon Linaten lentokentältä. Ilmoittivat, että toimitusjohtajan autokuski tulee kentälle vastaan nimilappuni kera.

Mersuäijä oli lentää perseelleen kun menimme auton luokse. Siellä odotti hopeansinertävä Maybach 62! Autolla oli ajettu pari tuhatta kilometriä.

Koeajoni oli siis istumista sillä ainoalla oikealla paikalla eli takana oikealla. Kuljettaja oli pukeutunut tummaan pukuun ja solmioon. Minulla oli kyllä pikkutakki päällä, mutta jalassa vain farkut.

Olihan tuo Maybach aikamoinen kokemus. Jalkatilaa oli enemmän kuin riittävästi ja kaikenlaisia säätöjä ja nappuloita löytyi kotitarpeiksi. Ilmastointia pystyi säätämään sellaiseksi kuin halusi. Lisäksi sähköistä penkkiä (nojatuoli se oikeammin oli) oli kiva suristella. Penkissä oli myös hierontamoodi.

Sisälle ei käytännössä kuulunut moottorin ääntä ollenkaan. Pieni suhina kuului moottoritienopeudessa.

Takapenkillä istuessa tuli hieman hiiri kylpyammeessa -fiilis. Tilaa oli ruhtinaallisesti joka suuntaan. Takapenkillä oli myös puhelin ja etuniskatuissa lcd-näytöt. Nahantuoksu kuuluu vakiovarusteisiin.

Tuossa autossa olisi mielellään taittanut matkaa vaikkapa Italiasta Suomeen. Etenkin jos käytössä olisi ollut oma autonkuljettaja.

Maybach on selkeästi auto, jonka pääosassa on nimenomaan takapenkillä istuja. Uskon, että autolla on varmasti myös hyvä ajaa, mutta tyyliin se ei sovi. Kyytiläisenä Maybachissa on oltava.

Maybach oli kokemus isolla K:lla eikä vähiten sen hinnan takia. Tuskinpa ikinä hankkisin itselleni kyseisenlaista autoa vaikka olisin kuinka rikas hyvänsä. Olen itse enemmän ajomiehiä...

Että tällainen off topic -koeajo. :-D
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

*Kade* :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu, varmaan mukava kokemus. Aika harva taitaa Maybachin kyytiin päästä.

Merkistä puheenollen, Maybachiin tehtiin juuri facelift, mikä lienee Daimler AG:n viimeinen yritys kohentaa flopiksi osoittautuneen malliston myyntiä. Aiemminhan muistaakseni on jo ilmoitettu että Maybach ei tulisi saamaan jatkoa, vaan tulevaisuudessa ylellisimmät mallit olisivat S-sarjan yläpäässä. Saas nähdä.

Jokatapauksessa MB:n yritys tunkeutua Rolls-Roycen reviirille ei ainakaan tällä kertaa oikein onnistunut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

http://www.maybach-manufaktur.com/#/fla ... s/image-07

Tuossa tehtaan kuva uuden Maybachin (facelift) "matkustamosta". Tuollaista isoa ruutua ei koeistumassani autossa ollut.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Näkyy noita maailmalla läheltä ja kaukaa mutta joku vika niissä täytyy olla kun yksikään ole tullut noutamaan kentältä. :)
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Olisit ottanut kuvan muistoksi takanreunalle .
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Tarkoitus oli otattaa kuva, mutta se vaan jäi kaikessa kiireessä...
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

Katsoin mallivaihtoehtoja ja silmääni pisti "Landaulet" -mallistossa nosto takaikkunan ja peräluukun kohdalla. Mikä on tämän tarkoitus ?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Näin tänään Maybach 57:n. Varsin vaikuttava ilmestys. Kaikki oli suurta.
Kaksivärinen maalaus ja kellertävä sisusta olivat minusta hyvin tyylikkäät.
Noita ei Suomessa juurikaan pääse läheltä näkemään, Suomessa
lienee nyt kaikkiaan 4 Maybachia. Valitettavasti en saanut kuvata.

Kokonaismassa on pitkälti yli 3 tonnin. Moottori on V12 tuplaturbolla.
SBC-jarrujärjestelmiä on kaksin kappalein, edessä on tuplajarrut, kummallekin
oma SBC. Konepellin alla oleva akku näyttää alimitoitetulta, kunnes selviää,
että takana on varsinainen pääakku.

Onhan Maybach kallis pitää. Polttoaineen kulutus on suhteellisen pieni kulu.
Pääomakulut lienevät melkoiset, kun auton hinta on toistaiseksi laskussa.
Airmatic on tukevaa tekoa, etutolpat maksavat 16.000 euroa kappaleelta.
Ne voidaan vaihtaa kätevästi määräaikaishuollon (4.500 euroa) yhteydessä.
Kuulemma lähes kaikki varaosat on hinnoiteltu samaan tyyliin 10X verrattuna
rahvaan S-mersuihin.

Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.

Jos joku tuommoisen maahan tuo käytettynä, niin kannattaa muistaa, että
autoverotuksessa kuuluu soveltaa samaa veroprosenttia kuin silloin, kun auto
oli uusi. Jos tulli on verottanut päästötason mukaan, kannattaa valittaa.
Saattaa tulla veronpalautusta uuden tavallisen auton verran.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja karra »

JarkkoN kirjoitti:Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.
Tuo 57 tulee pituudesta eli 5,7 m. Höh, eihän tuo ole mitään :mrgreen: . Äsken luin Moblaa missä koeajettiin 2DHT Chrysler, saman mittainen jossa takapenkillä tilaa yhtä paljon kuin Datsun 100A:ssa :lol: .

Jos nyt 63 Maikun ottais niin sitten voisi sitä kuskia harkita, pannaampa mietintään :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Scourge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 26.05.2014 22:53

Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja Scourge »

karra kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.
Tuo 57 tulee pituudesta eli 5,7 m. Höh, eihän tuo ole mitään :mrgreen: . Äsken luin Moblaa missä koeajettiin 2DHT Chrysler, saman mittainen jossa takapenkillä tilaa yhtä paljon kuin Datsun 100A:ssa :lol: .

Jos nyt 63 Maikun ottais niin sitten voisi sitä kuskia harkita, pannaampa mietintään :P .
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi auton kuljettajaksi, päivin ja öin. :lol:
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Nettiautossa on kaupan pari käytettyä Maybach 57:aa.

http://www.nettiauto.com/maybach/57/7621604" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maybach/57/7728906" onclick="window.open(this.href);return false;
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja Taski »

Jos tuo yksityinen saa auton myytyä tuohon rahaan, syön hatullisen sitä itseään.
Vrt:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Verojen jälkeenkin jää vielä melkoiset tuuninkirahat.
heikkiva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 04.06.2016 05:10

Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62

Viesti Kirjoittaja heikkiva »

Itsellä vastaava kokemus Intiasta, hotelli oli lähettänyt Maybachin hakemaan kentältä. Auto on kyllä hieno, jopa niskatuet takana toimivat sähköllä. Jos jotain negatiivista pitää hakea niin kaksi matkalaukkua ja kaksi salkkua ovat ihan max. matkatavarat mitä siihen mahtuu. Meno läpi Bombayn slummien oli aika rauhallista.
Vastaa Viestiin