Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Hmm... Voisiko "ylimääräinen" nuppi liittyä varusteeseen jota ei kaikissa ollut vakiona..?
Varmaan ko. auton käyttöohjekirja olisi avain tähän kysymykseen.

Myöskään MB Public Archivesta ei löytynyt kuin ulkokuvia:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Onko kaikissa W111 Coupessa ja Cabrioletissä olleet samat ovien tiivisteet koko valmistuksen ajan?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?

Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE

Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Zac kirjoitti: To 14.10.2021 12:18 Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?

Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE

Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
Meinasin sitä tosiaan että niihin ei ole tullut mitään muutoksia valmistusvuosien aikana.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Eikö tässä tapauksessa puhuta nimenomaan siitä cabriosta, ja oliko se 220SEb vai millä koneella...?

Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.

Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm

Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Zac kirjoitti: Pe 15.10.2021 10:23 Eikö tässä tapauksessa puhuta nimenomaan siitä cabriosta, ja oliko se 220SEb vai millä koneella...?

Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.

Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm

Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
Juu kyse on tosiaan siitä minun kaverini 220SEb cabriolet mallista.

Täytyy katsoa noilta nettisivuilta mitä linkkasit lisää tietoa! :thumbup:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976

Vastaa Viestiin