Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Ernst Schmerzkopf kirjoitti: La 18.06.2022 19:11 Miten on, kuuluuko pystärin lämmityslaitteen puhaltimen toimia myös ilman että virrat on virtalukosta käännetty päälle?
Tässä on kyllä joku muinainen webaston tapainen ollut.
Virta pitää olla päällä ennenkuin puhallin toimii.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Kävin tuoreen otteen hakemassa 220deehen.
Edellinen oli 12 vuotta vanha.
Nyt kelpaa ajella ja tehdä rullaavaa entisöintiä.
Jos nyt jollain on hyväkuntoisia taksinkeltaisia ovia niin olen kiinnostunut.w115 siis.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ernst Schmerzkopf kirjoitti: Ke 06.07.2022 12:04 Kävin tuoreen otteen hakemassa 220deehen.
Edellinen oli 12 vuotta vanha.
Nyt kelpaa ajella ja tehdä rullaavaa entisöintiä.
Jos nyt jollain on hyväkuntoisia taksinkeltaisia ovia niin olen kiinnostunut.w115 siis.
Onnittelut leimasta! :thumbup: Nimimerkki: Juho hänellä saattaisi vielä löytyä W115 ovia, voin myös kysyä yhdeltä kaveriltani löytyisikö häneltä ehjiä ovia W115 malliin. minkä vuoden malli tuo sinun W115 oikein on?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Vinkkinä kaikille joilla on W123. Kannattaa kerran vuoteen puhdistaa moottoritila kaikesta pölystä ja muusta skeidasta. Ei ruostu etulokasuojat niin helposti. :lol: :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pontus kirjoitti: Ke 10.08.2022 13:58 Vinkkinä kaikille joilla on W123. Kannattaa kerran vuoteen puhdistaa moottoritila kaikesta pölystä ja muusta skeidasta. Ei ruostu etulokasuojat niin helposti. :lol: :lol:
Just näin, koivun siemenet ehkä veemäisimpiä mitä tuonne ränneihin ja muualle joutuu. Aina pitäis olla mukana pieni imuri mukana noita varten :D
Onko toi jarrutehostimen ruostuminen hirveän yleinen W123:ssa? Joissakin yksilöissä mitä on tullut Mobilesta katsottua sillä silmällä niin löytyy samassa kunnossa olevia lautasia. Mistä se johtuu?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hage kirjoitti: To 11.08.2022 01:37
Pontus kirjoitti: Ke 10.08.2022 13:58 Vinkkinä kaikille joilla on W123. Kannattaa kerran vuoteen puhdistaa moottoritila kaikesta pölystä ja muusta skeidasta. Ei ruostu etulokasuojat niin helposti. :lol: :lol:
Just näin, koivun siemenet ehkä veemäisimpiä mitä tuonne ränneihin ja muualle joutuu. Aina pitäis olla mukana pieni imuri mukana noita varten :D
Onko toi jarrutehostimen ruostuminen hirveän yleinen W123:ssa? Joissakin yksilöissä mitä on tullut Mobilesta katsottua sillä silmällä niin löytyy samassa kunnossa olevia lautasia. Mistä se johtuu?
Joo taitaa ollla aika yleistä että nämä jarrutehostimet ottaa hiukan pintaruostetta itseensä. Tämä meidän 200D on muutenkin ollut sellaisessa "kovaa ajoa ja huonoa huoltoa" tilassa jo monta vuotta.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Käykö alkupään W115:n etuovet (siis kolmio/pikkuikkunalliset) faceliftiin ns. heittämällä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Hage kirjoitti: Ke 21.09.2022 02:54 Käykö alkupään W115:n etuovet (siis kolmio/pikkuikkunalliset) faceliftiin ns. heittämällä?
Käy paikoilleen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

slsl77 kirjoitti: Ke 21.09.2022 06:04
Hage kirjoitti: Ke 21.09.2022 02:54 Käykö alkupään W115:n etuovet (siis kolmio/pikkuikkunalliset) faceliftiin ns. heittämällä?
Käy paikoilleen.
:thumbup:

Tuosta ajovalojen kahdentamisesta /8 aikaisiin tuotoksiin; onko kenelläkään kokemuksia tästä? Minkälaisia valoja on mitenkä asennettu ja onko niissä ollut sijainnin suhteen jotain säädöksiä eli saavatko olla esim. W115:ssä umpioiden vieressä (eli siis tyypillisten lisäsumuvalojen paikalla) vai joutuvatko olla linjassa muiden kanssa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Muistaakseni 79 ja vanhempiin autoihin saa laittaa H4 lisävalot. 1980 ja uudempiin ei saa kahdentaa kuin pitkän valon. Valoista on joku määräys miten ne pitää asentaa, mutta nekin on tainnut muuttua aikojen saatossa. Pystärissä lisävalot tulee maskin ja ajovalojen väliin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja lufsen »

slsl77 kirjoitti: La 08.10.2022 20:59 Muistaakseni 79 ja vanhempiin autoihin saa laittaa H4 lisävalot. 1980 ja uudempiin ei saa kahdentaa kuin pitkän valon. Valoista on joku määräys miten ne pitää asentaa, mutta nekin on tainnut muuttua aikojen saatossa. Pystärissä lisävalot tulee maskin ja ajovalojen väliin.
Juu, ja referenssiluku piti olla ainakin aikoinaan muistaakseni 100 tai alle.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

slsl77 kirjoitti: La 08.10.2022 20:59 Muistaakseni 79 ja vanhempiin autoihin saa laittaa H4 lisävalot. 1980 ja uudempiin ei saa kahdentaa kuin pitkän valon. Valoista on joku määräys miten ne pitää asentaa, mutta nekin on tainnut muuttua aikojen saatossa. Pystärissä lisävalot tulee maskin ja ajovalojen väliin.
lufsen kirjoitti: La 08.10.2022 22:27 Juu, ja referenssiluku piti olla ainakin aikoinaan muistaakseni 100 tai alle.
En äkkiseltään löytänyt mitään säädöksiä ajovalojen kahdentamisesta ennen vuotta 1980 vaikka kovasti yritin, lievätkö unohtaneet näiden vanhojen autojen olemassaolon. Vanhoja keskusteluita asiasta löytyy netistä pilvinpimein mutta Finlexistä en. Mikä on /8:n valojenreferenssiluku? Oletan että Hellan ja Boschin lyhdyt on samaa teholuokkaa.
Sumuvaloja sekä lisäpitkiä löytyy pilvinpimein netistä, mutta en löydä (näitäkään) ihan perus H4 lähivaloja joita voisi pitää ns. ulkokäyttössä. Tai löytyy jotain 30-luvun Harrikoihin ja muuhun jenkkipeleihin mutta ei mitään sopivan näköisiä. Ehkä väärät hakusanat? Voisikohan tuommoisesta pystylampun H4:stä jotenkin virittää ulkoumpiot :think:
Onko pystylampuissa valojen ja maskin välissä olevat suojapeitteet (kiveniskupeite?) tähtilogolla tarvike- vai alkuperäistuotantoa? Semmoisiakin yrittänyt metsästää mutta ei meinaa löytyä. Saa vinkata jos jollain on ylimääräsenä :wave:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Nostalgia124023
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 03.05.2021 12:00
Paikkakunta: Pk- ja Turun seutu, tilanteen mukaan

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Nostalgia124023 »

Ajovalot, siis lähivalot, sai kahdentaa autoihin jotka oli ensirekisteröity viimeistään 31.12.1979. Sen jälkeen on saanut kahdentaa vain kaukovalot.

Itse olen aikoinaan tehnyt pariin autoon kahdennukset 70-luvun lopulla senaikuisilla säännöillä.

Ainakin silloin 70-luvun lopussa vaatimus oli, että kun niiden kahden lähivalon ympäri piirrettiin suorakaide niin valoaukkojen yhteenlasketun pinta-alan piti olla yli puolet sen suorakaiteen pinta-alasta. Silloin se valo katsottiin yhdeksi eli kahdennus kelpasi.

Myöhemmin tuo säännös on väljentynyt ja lisälähivalot saavat olla kauempanakin varsinaisita ajovaloista. Tai näin ainakin näyttää olevan kun 60- ja 70-luvun autojen lisälähivaloja katsoo.
W124 230E -91 MR
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Onko orgis peilit molemmin puolin jotenkin harvinainen varuste ykkössarjan pystäreissä? Nyt kun olen katsellut myytäviä niin useimmissa tarvikepeilit tai sitten vaan kuskin ovessa orgispeili.
Ei ole edes tullut mieleen että minun bensakoneinen on myyty uutena sveitsiin ja diesel ilmeisimmin ruotsiin.molemmissa myös moottoriöljyn jäähdytin.sekin lie harvinainen varuste suomi autoissa.
Avatar
timelord
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 04.11.2021 16:44

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja timelord »

Siihen aikaan kun pystärit olleet uusia niin Suomessa ei vissiin ollut pakollinen kuin kuskinpuolen peili.
Isäukon kahdessa viimeisessä pystärissä oli molemmissa öljynlauhdutin. Moottorina 220d kummassakin.
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

timelord kirjoitti: To 13.10.2022 19:43 Siihen aikaan kun pystärit olleet uusia niin Suomessa ei vissiin ollut pakollinen kuin kuskinpuolen peili.
Isäukon kahdessa viimeisessä pystärissä oli molemmissa öljynlauhdutin. Moottorina 220d kummassakin.
Molemmilla puolilla piti olla peili, jos autossa oli vetokoukku katsastettu. Ilman vetokoukkua niin ei ollut pakko olla kuin yksi ulkopeili.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

220deessä on kyllä koukku.vieläpä kahdella pistokkeella.lienee joku lisävirtajuttu.tuosta 230 en ole varma onko siinä joskus ollut koukku.täytyy tutkia jos löytyy johtosarjasta haaroituksen jälkiä.
220deessä on muuten h4 lisävalot eli pitkät ja lyhyet ja kyllä niistä selvää hyötyä on pimeällä ajaessa.kävin sillä mobilisti jamboreessa niin pääsihän tuo linssiluteeksi pöpilistin sivuille sinne toimituksen kootut jutut osioon kun oli kuvattu Hurriganes cadillacia.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ernst Schmerzkopf kirjoitti: To 13.10.2022 20:43 220deessä on muuten h4 lisävalot eli pitkät ja lyhyet
Olisko mitenkään mahdollista saada kuvia näistä valoista ja niiden kiinnityksestä? Auttaisi tosi paljon kun sais tietää että minkä merkkisiä valomalleja alkaisi metsästämään.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Minulta löytyy pystärin lisävalot ja raudat millä ne tulee kiinni.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti: La 08.10.2022 19:53 Tuosta ajovalojen kahdentamisesta /8 aikaisiin tuotoksiin; onko kenelläkään kokemuksia tästä? Minkälaisia valoja on mitenkä asennettu ja onko niissä ollut sijainnin suhteen jotain säädöksiä eli saavatko olla esim. W115:ssä umpioiden vieressä (eli siis tyypillisten lisäsumuvalojen paikalla) vai joutuvatko olla linjassa muiden kanssa?
Mitkäs ne Hagen kriteerit pystärille on? Lappeenrannassa on tarjolla 1999 saksantuonnista asti yhdellä ollut orkkis, ja museoitu 220-bensa-manuaali, valkoinen. Oikeinkin hieno, ei koskaan hitsattu ja mielestäni ei ollut missään edes ruostetta kun sen näin. Saksan historiakin muistaakseni tallessa. Rek MAB-41, ei ole ollut missään myynnissä; pelkästään paikallisten huru-ukkojen essobaarin parlamentissa.

Tais pyytää 15k mutta loppukesästä kertoi että autosta pitäisi päästä eroon omistajan korkean iän takiaja mielellään hyvään kotiin. Ymmärsin että liki 10k voisi myydä. Ja kaiken minkä tinkii ei tarvi maksaa :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti: Su 16.10.2022 09:51 Mitkäs ne Hagen kriteerit pystärille on?
-Diesel
-Automaatti (mielellään rattivaihteilla)
-Mahdollisimman hyvässä kunnossa. Yhtäkään projektia en ota, niitä on jo muutenkin liikaa.
-68-73 eli kolmioikkunainen. Ei mielellään 3. sarjalaista
-mielellään 6-paikkainen joko sohvalla tai lisäpenkillä, mutta ei pakollinen
-OM615-616 koneella, ei mielellään 617:aa
-alkuperäinen, eli tekniikka oltava alkuperäinen
-värillä ei väliä, mutta valkoista ja sitä vaniliaa karsastan viimeiseen asti.
Tämmöistä oon ettiny jo 6-7 vuotta eikä meinaa löytyä. Yhden tiedän mikä täyttää suurimman osan kriteereistä mutta katsotaan..
Edit: Eikä missään nimessä ämerikänmälliä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

KLB voisi myydä joko jäänsinisen pystärin tai juuri jenkeistä tuodun W116 300 dieselin. Euromallin pystäristä on ollu juttua vaikka missä, mutta taitaa olla manuaali ja ainakin 200D. Ne on Klubitallilla Lappeenrannassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

karra kirjoitti: Su 23.10.2022 14:43 KLB voisi myydä joko jäänsinisen pystärin tai juuri jenkeistä tuodun W116 300 dieselin. Euromallin pystäristä on ollu juttua vaikka missä, mutta taitaa olla manuaali ja ainakin 200D. Ne on Klubitallilla Lappeenrannassa.
Onko Se KLB:n W116 sellaisen sinapin keltaisen värinen yksilö? Jos se on niin se oli ainakin muutama vuosi sitten aika rapeassa kunnossa.

Se seisoin pitkään Helsingin Metsälässä Old Cars Worldin pihassa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mikäs tämä KLB tarkoittaa? Klubia?
Joskus harkinnut että pitäisi laittaa reilun suuruinen löytöpalkkio tämmöisen pystylampun (tai sen S123:n) löytäjälle jossa kriteerit täyttyvät. Tietenkin sillä ehdolla että kaupat saa tehtyä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

KLB

Kai L Bremer Mobilisti lehden perustaja.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Pontus kirjoitti: Su 23.10.2022 21:02
karra kirjoitti: Su 23.10.2022 14:43 KLB voisi myydä joko jäänsinisen pystärin tai juuri jenkeistä tuodun W116 300 dieselin. Euromallin pystäristä on ollu juttua vaikka missä, mutta taitaa olla manuaali ja ainakin 200D. Ne on Klubitallilla Lappeenrannassa.
Onko Se KLB:n W116 sellaisen sinapin keltaisen värinen yksilö? Jos se on niin se oli ainakin muutama vuosi sitten aika rapeassa kunnossa.

Se seisoin pitkään Helsingin Metsälässä Old Cars Worldin pihassa.
Okei, siitä on nyt syksyllä jätetty autoveroilmoitus, luulin että tuoreempi tuonti. Taisi kertoa että tavallaan pelasti sen Ykältä, ei vissiin menny kaupaksi. Sisusta on Texiä, suht siisti. Kuskin puolella ovissa on kolhuja tms mutta autohan on CA- tuonti, tosin voi nekin olla rapeita mutta yleensä ei. En ole kysellyt hintoja kun en ole ostamassa.

KLB on käyny jaosilloissamme kun hän asuu 90 metrin päässä Klubitallistamme.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin