"Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varustelistassa olevasta palonsammuttimesta oli jäljellä vain kiinnitysosat kun ostin 250TD;n, nyt innostuin hankkimaan senkin ja asensin paikalleen. Onpahan autossa kun on listassakin.

Kiitokset nimimerkille "touhottaja" :idea:
IMG_20220815_110806.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hieno detsku! Kuuluisi tosin olla niin päin telineessä, että tartuntakahva ja mittari on ylöspäin ja ulostulosuulake alaspäin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SE -86 "Ylli" MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Karel, sammutin ei asetu telineeseen hyvin jos sen kääntää toisinpäin. Telineen pohjassa on kahvalle muotoiltu kolokin, kyllä se mielestäni on oikein päin.
Näyttäisi että ainakin 123:n sammutinteline on erilainen.
Tuossa asennetaan alaosaltaan samannäköistä koteloa kuin minun:
https://www.benzworld.org/threads/insta ... 26&slide=6
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Karel »

Kas kas, tämä on näemmä joku uudempi versio. Olisiko ehkä sama kuin väyrysessä? Täytyy kaivaa varastosta esiin oma vanha. Se jäi pois kun uusin kuskin istuimen omaan farmariin vuosia sitten. Pitää laittaa takaisin. Erikoinen uudistus joka tapauksessa. Ainakin luulisi saksalaisen insinöörin arvostavan sitä, että painemittari on näkyvillä aina kun autoon istahtaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SE -86 "Ylli" MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä lienee sama kuin väyrysessä, nimittäin joku ehti tarjota sellaisen pelkkää koteloa ja hyvin samanlainen on kuin tämä. Minun kotelossa kuitenkin 124-alkuinen varaosanumero.
Sammuttimen sivussa on varoventtiili ja se suuntautuu alaviistoon nyt, toisinpäin suunta olisi ikävä ajatellen sitä että sieltä jotain purkautuisi. Toki olisihan sen voinut suunnitella alun perinkin toiselle puolelle, mutta mietin vaan että olisiko yksi syy "kääntää" sammutin noin päin.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ihan mielenkiinnosta, minkä lajin sammutin toi on? Varmaan jauhe- tai halonisammutin?

W123 -aikakaudella ainakin oli vielä halonisammuttimia nuo MB alkuperäisvarusteet. Kuulemma aivan loistavia palonsammutukseen, mutta niin haitallisia otsonikerrokselle, että ne on kielletty, eikä niitä saa enää missään uudelleentäytettyä. Ainakaan laillisesti. Itsellä aikanaan kävi aivan loistava tuuri, kun sain sellaisen 123-ajan sammuttimen ja telineen foorumin kautta ostettua, kun omasta sellainen kans puuttui.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sammuttimen kyljessä olevien tekstien perusteella halonisammutin.
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.

Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?

Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.

Edit; tällaiset
sportline.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut dealer, Ti 30.08.2022 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1324
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35
Paikkakunta: Tornio

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Wikke »

dealer kirjoitti: Su 28.08.2022 18:59 Sammuttimen kyljessä olevien tekstien perusteella halonisammutin.
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.

Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?

Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.
Olikohan noissa aavistuksen enemmän "huulta"? Hyvä löytö, Ebayssä pyydetään ihan romuista 100€/kpl ja hyvistä/uusista 200-300€/kpl. :)
1991 420 SE
1997 SL 320

Ex. 1995 E 280 T, 1997 S 300 Turbodiesel, 1975 450 SL, 1992 300 D
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 572
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

7" leveä ja et 41 oli mun sportlinen kasireiät. eli lienee ns. sportline speksit.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w201 190E
exät:
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään on mitä parhain sää pestä ja vahata auto, tartuttiin rouvan kanssa toimeen ja vahattiin nämä vanhukset joista vielä kannattaa pitää huolta.
vahattu.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Komeita ovat molemmat! :thumbup:

Tulee ikävä omaa entistä.
IMG_20190928_1615057.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Molempiin autoihin vaihdoin moottoriöljyt ja suodattimen. Sedan oli kesän 2021 kokoaikaisessa vakuutuksessa (ja ajossa) ja farkku kuluneen kesän 2022 samoin. Kilometrejä oli edellisestä öljynvaihdosta tullut molemmilla noin 9000. Tietysti molempien kilometreistä osa ajettu myös ennen museointia.
Aikaa öljynvaihdoista oli kulunut 1,5-2 vuotta. Seuraava öljynvaihtoväli kilometreinä todennäköisesti lyhyempi, en usko että kahteen vuoteen näihin tulisi noin paljon kilometrejä. Jompaakumpaa pidän kyllä kesäautona ajossa käyttöauton tapaan jatkossakin.

250TD:ssä oli vikaakin; auton seistyä muutaman päivän ajamatta käynnistyminen oli heikkoa koska virta ei riittänyt akussa. Mittasin latauksen ja se oli ok.
Latasin akun erillisellä laturilla pariin kertaan kun ongelma ilmeni, no se oli selvää ettei se ole ratkaisu tähän.

Ostin DHC BT111 akkutesterin paikallisesta autovaraosaliikkeestä, alle 50 euroa maksoi.
Testeri näytti, että akku on uusittava ja käynnistyskapasiteetti heikko. Samalla testasin syksyn mittaan varastoa siivotessa "löytyneet" akut, jotka olin jokaisen ladannut CTEK Polarilla täyteen. Niistä kolme oli hyvää ja neljä p*skaa, parhaan laitoin nyt tähän autoon ja se olikin 98% uudesta.
On muuten hyvä ja luotettavan oloinen tämä testeri vaikka hinta edullinen !
Voisi suositella moisen kapulan hankintaa itse kullekin joka omaa autoaan huoltaa ja korjailee, varsinkin uudemmissa kun alkaa sähköhäiriöitä tai murheita webaston kanssa tms. olla niin onpa näppärä tarkistaa akun kunto ensimmäiseksi. Kapulassa on riittävät asetusten valinnat erilaisille akuille mutta se on silti helppokäyttöinen. Tulostintahan siinä ei ole mutta ei sitä omassa käytössä tarvitsekaan.

Farkun ajovaloihin on mennyt vettä sateella. Huomasin että ajovalojen lasit on irtoamassa kehyksistään. Tänään oli sen verran miehessä virtaa että irrotin umpiot ja niistä lasit, havaitakseni että vänkärin puolen H4 heijastin on pilalla.

huono.jpg

Kunnollisia umpiota on kyllä sen kun varastosta hakee, ja niin teinkin, ja laseja sekä Bosch että Hella, mutta sitten tämä lasiasia, pitäähän ne korjata...

irti.jpg

Tämä oli enemmän irti kuin kiinni ja irtosi nitkuttelemalla kokonaan. Siinä vaiheessa aloin miettiä, että voisi kokeilla ennen liimausta maalata kromimaalilla kehyksen muoviosan joka näkyy lasin takaa ulospäin. Pitää hakea jotain sellaista kilikalipullollinen...

Vaan mitenkäs, kun toinen lasi on vielä kehyksessään 75% kiinni eikä tunnu lähtevän sillä vääntelyllä mitä siihen tohtii kohdistaa - millä olette irrottaneet noita ? Oliko se uunissa jossain lämmössä pitää vai miten ? Millä liimaus, harmaata sikaflexiä ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3275
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Puhaltimella lämpöä ja muovisella tai puisella kiilamaisella työkalulla varovasti kampeaa. Näissä ei sinänsä toimi se uunitus niinkuin uudemmissa. Uudemmissa umpioissa "liima" on butyylimassaa, joka ei kovetu, mutta näissä se on ihan rehtiä uretaanimassaa, eli sikaflexia. Se ei oikein lämmöstä muutu, mutta lämpö jeesaa, ettei se kehys pamahda halki niin herkästi.
Unohda ne marketin kromisprayt. Pinta pilaantuu ilmankosteudesta. Toimisi kyllä jos saisi lakattua, mutta kun ei tahdo onnistua edes vesilakalla. Metallointi tai oikea kromimaalaus on oikeastaan ainoat mikä on pitkäikäinen ratkaisu.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiitos ! Katselinkin jotain Motipin purkkia niin varoitettiin ettei voi lakata.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Toinen ajovaloumpio vaihdettu hyväkuntoiseen Hellaan ja toiseen vaihdettu vastaavasti hyväkuntoinen lasi.
Vaihdoin samalla uudet polttimot, Night Breaker Laserit. Sellaiset H3 oli jo valmiina joskus ostettuna niin hain samanlaiset H4 myös.
Parkkipolttimot jäi eteen vaihtamatta, kun en muistanut ostaa sopivia. Jotenkin vaan olettaa että T10 siellä on, mutta eipä ei.
Vanhatkin toimii mutta on jo mustuneet.

Taannoin havahduin siihen että farkun polttimo-vikavalo ei toimi, kun poika ajeli perässä ja sanoi myöhemmin että toinen takaparkki ei toimi. Sinne tuli nyt myös uusi polttimo, pitää laittaa vikavalo kuntoon (luultavasti joku ottanut polttimon sieltä pois joskus).
Rekisterikilpivalot toimii mutta on kovin himmeät, sinne myös uutta polttimoa kunhan ehtii.

Aihetta sivuten, onko esimerkiksi Bosch 190 lisävaloja tehty jo 30 vuotta sitten ? :D
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1324
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35
Paikkakunta: Tornio

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja Wikke »

dealer kirjoitti: To 22.09.2022 19:11 Aihetta sivuten, onko esimerkiksi Bosch 190 lisävaloja tehty jo 30 vuotta sitten ? :D
On kai niitä tehty. Minusta isäukolla oli 405-pösössä 90-luvulla just 190:set. Samoin noita 225 on tehty ja kauan. :D
1991 420 SE
1997 SL 320

Ex. 1995 E 280 T, 1997 S 300 Turbodiesel, 1975 450 SL, 1992 300 D
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4883
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja S202 »

Omasta kans toisesta lasi ihan irti, millä se on hyvä liimata?
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 572
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Wikke kirjoitti: To 22.09.2022 20:49
dealer kirjoitti: To 22.09.2022 19:11 Aihetta sivuten, onko esimerkiksi Bosch 190 lisävaloja tehty jo 30 vuotta sitten ? :D
On kai niitä tehty. Minusta isäukolla oli 405-pösössä 90-luvulla just 190:set. Samoin noita 225 on tehty ja kauan. :D
Jos tarkoitetaan suht litteää peltikopalla olevaa bosch touring 190 valoa niin on. sellaiset oli minulla jo -90 luvun alkupuolella. :)
samoin rallye 225 oli saatavilla jo silloin mutta oli aika arvokas. ainakin tuntui siltä. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w201 190E
exät:
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sellaisiahan minä tarkoitan, niitä olisi itsellä muutama jostain 20 vuoden takaa ... voisi siis pilata museoajoneuvonkin ilmeen niillä silti poikkeamatta aikakautensa lisävarusteista :think:
Hyvin vähän tulee näillä pimeällä ajettua, mutta ne vähät kilometrit on jotenkin ikäviä huonojen kaukovalojen vuoksi kun on käyttöautoissa tottunut tehokkaisiin lisävaloihin.
Tai no, sedaniin taidan vaan laittaa siinä aiemmin olleet 500E umpiot ja jos vaikka niiden apukaukovaloon jotain spesiaalimpaa polttimoa.
Farkkuun voisi laittaa ne "sataysikympit", jos kilpitelineellä saisi ja väsäisi jonkinlaisen ylätukirakenteen rei´ittämättä maskia tai muuta ...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3275
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: To 22.09.2022 21:08 Omasta kans toisesta lasi ihan irti, millä se on hyvä liimata?
(Tumman)harmaa sikaflex tai vastaava PU-massa.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3275
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti: To 22.09.2022 13:43 Kiitos ! Katselinkin jotain Motipin purkkia niin varoitettiin ettei voi lakata.
Joo, tein viime keväänä useampia testejä erilaisilla kromimaaleilla. Motip ja Maston ei toimineet missään olomuodossa, eikä kestäneet edes sitä vesilakkaa. Molotow kesti viikon kuivumisen jälkeen lähes täydellisesti vesilakan, mutta vesilakka päästi liukkarilakan vielä osittain läpi 3pv kuivamisen jälkeen. Teoriassa kromi + vesilakka + liukkarilakka on yhtäkuin kestävä. Kromimaisuus noissa himmeni selkeästi kuitenkin. Molotow oli silti lähimpänä ja näytti ehkä joltain pulverikromilta lakattuna. Joskus ajattelin että kokeilen tehdä tuolla Molotowin spraylla jotkut vanteet. Lopputulos pitäisi olla suht lähellä "hypersilver" lookkia.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 572
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

dealer kirjoitti: Su 28.08.2022 18:59 Sammuttimen kyljessä olevien tekstien perusteella halonisammutin.
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.

Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?

Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.

Edit; tällaiset
sportline.jpg


ei aivan noin siistit mutta ehyet ja suorat samanlaiset vanteet sain ilmatteeksi tänään. samaten samanlaiset 6,5 x15 et 48 sain viikko sitten.
16" kasireikiä olis nyt w210 oe ja toiset made in italy replicat. ja vielä yhdet w210 oe 7,5x16 et 41 oliskohan avantgarde tms olis kans.
pitänee myydä jotkut pois tai ostaa lisää autoja :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w201 190E
exät:
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE

Vastaa Viestiin