InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
Re: Sergeyn 500SEL '84 (Näperrystä pikkuhiljaa)
Alkaa jo V8 murinat vähä olee "out" niin ostin karralta pari rikkinäistä ysäri Beckeriä ja tein niistä yhden ehjän. Jonkun verran oli kolvattavaa ja samalla kun kolvailin, niin tein sitten mukaan line-in modin.
Helppoa ku mikä, Punainen R:ään, toinen L:ään ja runko GND:n Äänenlaatu on ... mumiseva eli joutuu säätään radiosta diskantit täysille mutta tulee tarpeeksi hyvä. Toki kasettipesäkin pelaa ja Una paloma blanca raikaa
Vaikka kasetti onkin blankko eli tarvii olla kassu pesässä että MP3 soi
Helppoa ku mikä, Punainen R:ään, toinen L:ään ja runko GND:n Äänenlaatu on ... mumiseva eli joutuu säätään radiosta diskantit täysille mutta tulee tarpeeksi hyvä. Toki kasettipesäkin pelaa ja Una paloma blanca raikaa
Vaikka kasetti onkin blankko eli tarvii olla kassu pesässä että MP3 soi
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
Eikös tuo Becker ole vähän uudemmalta aikakaudelta. Mulla olisi yx "retrompi" Becker jos kiinnostaa. Toimintatakuu ei ole ihan sata. Tutkitaan asiaa ja mietitään tarvittaessa. Mitä muuten tarkoitaa "ocsid"?
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
Sillos joskus, radiossa sio ocsid. Samoihin aikoihin pystyi levyltä ja kaseteilta kuuntelrmaan piiloviestejä, tarvitsi vain soittaa takaperin. Siitä kai Ripattiki otti lauantaiehtoon ohjelmalleen nimen, Ocsid.tango kirjoitti:a. Mitä muuten tarkoitaa "ocsid"?
C200 (S202) ent.
E200 (W211)
E200 (W211)
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
Jep
ocsid = disco eli Ocsid oli Yle2/Radio mafialla perjantai-iltojen musiikkiohjelma. Minä en halua sitä vanhaa rumaa soitinta
ocsid = disco eli Ocsid oli Yle2/Radio mafialla perjantai-iltojen musiikkiohjelma. Minä en halua sitä vanhaa rumaa soitinta
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
jarrut rassattu ja laitos käytetty katsastukses. taas saa kilometrejä niellä.
seuraava katsastus varmaankin joutaa jo suomessa tekemään.
seuraava katsastus varmaankin joutaa jo suomessa tekemään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
Tuli mieleen Ocsidista. V....i ihan äärettömästi, kun Ripatti puhu biisien alun/lopun päälle, ettei saanut "purkkiin" c-kasetille... Kaikki tuon ajan eläneethän tietää miksi näin... Mahtavaa kasarimenoa Sergeyllä
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
Monta kasettia on jossa ripatti yms puhuu päälle
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (vain ocsid puuttuu)
eihä nuo gummid mahtunu pyörimää coupen alla. vähä kyllä aavistinkin. edessä 215/45 ja takana 235/40-17. joten coupeen menee nuo RS:t ja tähä tulee nää. Edfes o viel orginaalit 20v vanhat kehät.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
äske kävin kirkolla ottaa pari kuvaa. Ihan ku olis eripari vanteet edes ja takana. pakkko tehä jotai asialle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
Pakko tehdä jotain?
No perhana , mitä pelleilet, laita siihen ne vanteet mitkä siihen kuuluu, ei tarvii miettiä!!
No perhana , mitä pelleilet, laita siihen ne vanteet mitkä siihen kuuluu, ei tarvii miettiä!!
Hyvät on perät.......
Auti
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
mitkä siihe kuuluu?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
Varmaan kasireikäiset, et 20 ja leveys jokin MAX 7"... ja 15"
Tuommoisilla noita silloin nuoruudessa oli kun niIllä p*lua etsittiin kyliltä , ei rispektejä aakosbaarista tai internetistä...
Tuommoisilla noita silloin nuoruudessa oli kun niIllä p*lua etsittiin kyliltä , ei rispektejä aakosbaarista tai internetistä...
Hyvät on perät.......
Auti
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
siis tähän kuuluu kylläkin 14 tuumaset barokit...
15 reikäset oli viimiset 2kk. Sitä enne RS:t ja sitä enne 16" barokit. Mä vaihan vanteita 4x vuodessa. per auto.
nii ja ne tehtaan kasireijät oli 7x15et25
eikä tääl oo aakkosbaaria, ja vaikka oliski ni en kävisi, kuulun "vaihtoehto ABC:lle!" ryhmään ja käyn teboililla.
15 reikäset oli viimiset 2kk. Sitä enne RS:t ja sitä enne 16" barokit. Mä vaihan vanteita 4x vuodessa. per auto.
nii ja ne tehtaan kasireijät oli 7x15et25
eikä tääl oo aakkosbaaria, ja vaikka oliski ni en kävisi, kuulun "vaihtoehto ABC:lle!" ryhmään ja käyn teboililla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
Laittelin tuossa eilispäivänä kartaaniin uuden tukikumin ja laakerin kun motonetistä halvalla sai febin. loppu yllättäen ravistus 39e.
Vähä ahasta on kyl tallissa ässälle takapuskuri sentin päässä seinästä, niin renkaat on reunimaisten lankkujen päällä ja nosturi on edes niiden palkkien kohalla ja takana takakelkan etumaisten pulttien kohalla. varsinaiset nostopaikathan jää 10-20cm nosturin ulkopuolelle.
Tänää sain vihdoin sähköikkunan korjattua. Eli mekanismi ulos ja toinen tilalle. Jouti sähkömoottorin kuitenki käyttämään auki kun se oli moottorin päästä laakeri jumissa eikä toiminut. Se pronssinen? laakeri oli halki keskeltä. Mutta sain senkin korjattua ja paikalleen ja muut liitoksen tinailin kuntoon sekä panin uudet hiilet.
EI enää ahista tää sää nii kamalasti kun saa lasit auki
Vähä ahasta on kyl tallissa ässälle takapuskuri sentin päässä seinästä, niin renkaat on reunimaisten lankkujen päällä ja nosturi on edes niiden palkkien kohalla ja takana takakelkan etumaisten pulttien kohalla. varsinaiset nostopaikathan jää 10-20cm nosturin ulkopuolelle.
Tänää sain vihdoin sähköikkunan korjattua. Eli mekanismi ulos ja toinen tilalle. Jouti sähkömoottorin kuitenki käyttämään auki kun se oli moottorin päästä laakeri jumissa eikä toiminut. Se pronssinen? laakeri oli halki keskeltä. Mutta sain senkin korjattua ja paikalleen ja muut liitoksen tinailin kuntoon sekä panin uudet hiilet.
EI enää ahista tää sää nii kamalasti kun saa lasit auki
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
Meikäläisen pitäis samainen operaatio tehdä tuohon kolmisatkuun, aikasemmin ravisteli vaan ihan täyskaasukiihdytyksissä mutta nyt alkanu jo vähän kevyemmässäkin muistuttelemaan ittestään.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
Oho huppista kävi tollane vahinko nyssiitä tuli suomiauto, katsastus suijui ilman merkintöjä. iha hyvin monta vuotta seisoneelle autolle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
päivitellläänpä tänne eli pirssi vaihto omistajaa ja on tullu korjattua sekä pilattua kampetta nuita kaikenlaisia pikkuvikoja on tullu korjailtua, sähköjä ihmetelty ja omaan mieleen vähän muuteltu.
tuommoinen läjä lähti sähköviritelmiä ja orkkissähköihin vaihdettiin siis palaneet pätkät ehjiin. Toimenpiteessä revittiin kojelauta irti niin pääsi käsiksi kun oli osa palaneista johdoista aika lähellä tuota tulipellin läpivientiä.
Alipainevuotojakin on saanu metsästää, alussa ei meinannut mennä pakkovaihteella moottorijarrullakaan economy-mittari puolenvälin yli ja niitähän vuotoja sitten riittikin. Nyt alkaa olemaan suhtkoht kohdillaan tuo käynti, seosta pitäs vielä säätää kun sitä on menty muuttamaan varmaan alipainevuotojen johdosta ja kävi todella rikkaalla.
piti värkätä alle nuo futuratkin ku ne on ollu oottamassa johonkin allepääsyä ja myös piti tuota ajokorkeuttakin mennä pilaamaan eli laskemaan. Meni samalla sitten myös tasonsäädöstä venttiililtä oikean puolen pallukalle menevä hydrauliputki rikki, mutta sekin on nyt korjattu. Ainoastaan toinen iskari vuotaa mutta senkin tilalle on jo käytetty hommattu.
Alustaremonttia on nyt eessä sekä muuta huoltoa kuten nokkien tarkistusta, uskon että nokat joutuupi vaihtamaan, koitin kyselläkkin yv:llä täältä tietoa nuista nokista muttei ole vielä ainakaan mitään kuulunut, että mitkä olisi ne parhaimmat. Pitää koittaa muistaa päivitellä täälläkin kun jotakin joskus aikaseksi saa...
T.Sankari
tuommoinen läjä lähti sähköviritelmiä ja orkkissähköihin vaihdettiin siis palaneet pätkät ehjiin. Toimenpiteessä revittiin kojelauta irti niin pääsi käsiksi kun oli osa palaneista johdoista aika lähellä tuota tulipellin läpivientiä.
Alipainevuotojakin on saanu metsästää, alussa ei meinannut mennä pakkovaihteella moottorijarrullakaan economy-mittari puolenvälin yli ja niitähän vuotoja sitten riittikin. Nyt alkaa olemaan suhtkoht kohdillaan tuo käynti, seosta pitäs vielä säätää kun sitä on menty muuttamaan varmaan alipainevuotojen johdosta ja kävi todella rikkaalla.
piti värkätä alle nuo futuratkin ku ne on ollu oottamassa johonkin allepääsyä ja myös piti tuota ajokorkeuttakin mennä pilaamaan eli laskemaan. Meni samalla sitten myös tasonsäädöstä venttiililtä oikean puolen pallukalle menevä hydrauliputki rikki, mutta sekin on nyt korjattu. Ainoastaan toinen iskari vuotaa mutta senkin tilalle on jo käytetty hommattu.
Alustaremonttia on nyt eessä sekä muuta huoltoa kuten nokkien tarkistusta, uskon että nokat joutuupi vaihtamaan, koitin kyselläkkin yv:llä täältä tietoa nuista nokista muttei ole vielä ainakaan mitään kuulunut, että mitkä olisi ne parhaimmat. Pitää koittaa muistaa päivitellä täälläkin kun jotakin joskus aikaseksi saa...
T.Sankari
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: Sergeyn 500SEL '84 (talvirenkaiksi nokian kitkat)
Oikein. nuo vanteet o kuvissa hienot ja livenä aivan mahtavat InsaneMe ja minä coupel ajeltii yks päivä peräkkäin ni kyllä porukka tiirasi että mitähä gangstereita nuoki...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
tuo nokka-akselin koodi löytyy akselin takapäästä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
kiitokset touhottajalle nuista "lapuista" pitää alkaa kattelemaan nuita nokkia tässä kuhan kerkeää.
T.Sankari
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
tässä kuva 500:sen akseleiden koodeistaInsaneMe kirjoitti:kiitokset touhottajalle nuista "lapuista" pitää alkaa kattelemaan nuita nokkia tässä kuhan kerkeää.
T.Sankari
elikkä 8/9
samalla tavalla ne on merkattu myös 420:ssä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
nyt ois etupäähän entrattu jarruja ja vaihdettu ylätukivarsi sekä alatukivarteen kaikki hilut. Alapallo jäi vaihtamatta kun ei ollut oikeaa työkalua ja liian myöhään huomasin niin tuli sitten hakattua pois vanha ja hoksattua ettei saakkaan uutta paikalleen no onneksi oli purettuna yhdesta 123sesta absillisen napa niin 126sen napa siihen ja uudet laakerit etc. . Nyt ois vielä reaktiotangon korin hilut vaihdettavana ja sitten pyöriensuuntaus.
Niinjuu ja raidetangon nivelien vaihtaminen oli kanssa vielä rastina ja jossakin vaiheessa takapäähän vielä puslien vaihto, taitaa ajoittua tuonne tammikuun alulle kun sisko lähtee lomailemaan niin on toinen auto käytössä niin saa tiputtaa koko taka-akselin alas niin myös samalla vaihtaa tuo anti-dive-hommelin laakeri kun jarrusatulan kiinnike kolisee aika kovasti mukulakivillä.
Kulutus todnäk saatu myös laskemaan kun testerissä säädin niin oli 0,83 lambda eli aika paksulla 0,96 taidettiin säätää niin katsoa miten pelaa tuolla säädöllä, putki vuotaa takavaimentajan kohdilta vähän niin voi vielä vähän huijata päästöä, pitää tarkistaa päästöt kunhan saa tilkittyä tuon putken kunnolla.
T.Sankari
Niinjuu ja raidetangon nivelien vaihtaminen oli kanssa vielä rastina ja jossakin vaiheessa takapäähän vielä puslien vaihto, taitaa ajoittua tuonne tammikuun alulle kun sisko lähtee lomailemaan niin on toinen auto käytössä niin saa tiputtaa koko taka-akselin alas niin myös samalla vaihtaa tuo anti-dive-hommelin laakeri kun jarrusatulan kiinnike kolisee aika kovasti mukulakivillä.
Kulutus todnäk saatu myös laskemaan kun testerissä säädin niin oli 0,83 lambda eli aika paksulla 0,96 taidettiin säätää niin katsoa miten pelaa tuolla säädöllä, putki vuotaa takavaimentajan kohdilta vähän niin voi vielä vähän huijata päästöä, pitää tarkistaa päästöt kunhan saa tilkittyä tuon putken kunnolla.
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
nyt ois eessä sitten kaikki muuta paitsi alapallot vaihdettu. Pitää tehä välisäätö pyöränkulmiin niin sitten ku saa värkättyä työkalun nuihin alapallojen vaihtoon niin tarkistella kulmat vielä uudestaan.
Vaihdoin vesiventtiiliin (lämmityksen) sen korjaussarjan eli uusi "tappi" tai miksi sitä nyt sanoisikaan niin nyt pukkaa lämmintä kunhan ei kaasuta, mutta kun lähtee ajamaan tai antaa vähänkään kierroksia niin pukkaa vain haaliaa? onko tämmöstä vikaa tullut kenelläkään vastaan? onkohan magneettiventtiilissä sitten se käämitysköhän se on niin mennyt, ettei jaksa vetää auki sitä venttiiliä kun tulee painetta jäähdytysjärjestelmään?
Venttiilikoppien tiivisteet tuli niin pitää tässä joku ilta käyttää auki ne ja tsekata tuo nokkien kunto, vaikkakin kyllä uskallan sanoa nokan kuluneen ilman katsomistakin
Onneksi ei ole tullu tuota luntakaan vielä kun en ole kerennyt maalaamaan talvivanteita, oli "huulien" lakat niin happaman näköset että poistin lakat ja nyt sitten väriä niskaan.
Takaluukkukin alko istumaan paremmin paikalleen kun tuli uusi tiiviste siihen. Vanha oli niin painunut läjään vänkärin puolella että upposi melkein 2mm alemmas mitä poskipelti.
Tyhjäkäynnissä vielä on pientä häröä, pikkusen välillä paukauttaa putkessa hennosti, suunnilleen kaikki sytkänosat on vaihdettu eli tulpat,tulpanjohdot, pyörijä puola ja olikohan nyt ennää etes muuta vaihdettavaa tulpat menee vielä vaihtoon ku on niin rikkaalla käyny että varmaan ottaneet itseensä. Suuttimet tietenkin voi olla kuluneet sen verran että voi olla suihku huonona, tämä kylläkin vaan arvailua, mutta pätkittäin ajossa olleena pitkällä aikavälillä saattas olla tehny kyttyrää suuttimille.
Tämmöstä pientä täsä aina välillä päivitelty, ehkä siitä joskus vielä autoki tullee
T.Sankari
Vaihdoin vesiventtiiliin (lämmityksen) sen korjaussarjan eli uusi "tappi" tai miksi sitä nyt sanoisikaan niin nyt pukkaa lämmintä kunhan ei kaasuta, mutta kun lähtee ajamaan tai antaa vähänkään kierroksia niin pukkaa vain haaliaa? onko tämmöstä vikaa tullut kenelläkään vastaan? onkohan magneettiventtiilissä sitten se käämitysköhän se on niin mennyt, ettei jaksa vetää auki sitä venttiiliä kun tulee painetta jäähdytysjärjestelmään?
Venttiilikoppien tiivisteet tuli niin pitää tässä joku ilta käyttää auki ne ja tsekata tuo nokkien kunto, vaikkakin kyllä uskallan sanoa nokan kuluneen ilman katsomistakin
Onneksi ei ole tullu tuota luntakaan vielä kun en ole kerennyt maalaamaan talvivanteita, oli "huulien" lakat niin happaman näköset että poistin lakat ja nyt sitten väriä niskaan.
Takaluukkukin alko istumaan paremmin paikalleen kun tuli uusi tiiviste siihen. Vanha oli niin painunut läjään vänkärin puolella että upposi melkein 2mm alemmas mitä poskipelti.
Tyhjäkäynnissä vielä on pientä häröä, pikkusen välillä paukauttaa putkessa hennosti, suunnilleen kaikki sytkänosat on vaihdettu eli tulpat,tulpanjohdot, pyörijä puola ja olikohan nyt ennää etes muuta vaihdettavaa tulpat menee vielä vaihtoon ku on niin rikkaalla käyny että varmaan ottaneet itseensä. Suuttimet tietenkin voi olla kuluneet sen verran että voi olla suihku huonona, tämä kylläkin vaan arvailua, mutta pätkittäin ajossa olleena pitkällä aikavälillä saattas olla tehny kyttyrää suuttimille.
Tämmöstä pientä täsä aina välillä päivitelty, ehkä siitä joskus vielä autoki tullee
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: Serg... eiku InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
mitkäs ne pitikään vaihtaa suuttimien yhteydessä, jossakin viestiketjussa täälä foorumilla oli juttua, mutta nyt en kyllä löytäny sitä jos jollakin on vaikka ylhäällä varaosanumerot tiivisteille tms. mitkä kannatti suuttimien kanssa vaihtaa niin olisin kiitollinen tästä tiedosta niin pääsis vaihteleen suuttimet kunhan ne tulevat tuolta maalimalta...
T.Sankari
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
tehhäänpä vähän yhteenvetoa mitä on tullu nyt kesän aikana tehtyä:
-Suuttimet vaihtunut
-Bensapumppu
-vesipumppu
-normi huoltoja öljyt jne.
-alapallot
Eli jotaki on saanu värkättyäkin, enimmäkseen kylläkin ajellu. Alapallo-työkalu tuli tilattua jenkeistä kun alko olemaan niin väljänä ettei motarille uskaltanut ajjaa ja talveksi taka-akseliin puslat ja helat jne. sekä toiselle puolelle anti dive-systemin jarrusatulan laakeri (piti jo kesällä vaihtaa, muttei oo kerennyt ) ja pyöränlaakeria.
Maalaus on talven aikana tarkoitus tehä uusiksi lakan karieksen takia lokasuojat ja konepelti ois tarve löytää oikiastaan tai oikeastaan ne on tiedossakin jo. Hitsattavaa on oikiastaan vaan nuo takapatit takakontissa ja niihin on jo korjauspellit kl-varaosista tullu.
Tulipa sitten hommattua m113 w220 s500:sta ja jatkona oli orkkis 722.6 sähkölaatikko eli tekniikkakin pitäisi talven aikana päivittää "parempaan". Moottori tulee megasquirtilla ja laatikko ofgearin ohjainlaitteella. Oikeastaan suurin mietinnän aihe on moottorijalat että millä saada ne kohdalleen, mutta sekään ei nyt pitäisi olla ylitsepääsemätön homma, täällä olikin juttua yhdessä topikissa kyseisestä kombosta sec:iin, mutta sieltä oli kommentit poistettu niin ei ole tietoa että mitkä jalat ne onkaan käyneet.
Tekemistä tulee olemaan ja olisi tarkoitus vääntää jonkunlainen aikataulutus että saisi ensi kesäksi ajoonkin vielä niin tulisi tehtyäkin kun suunnittelee kunnolla
T.Sankari
-Suuttimet vaihtunut
-Bensapumppu
-vesipumppu
-normi huoltoja öljyt jne.
-alapallot
Eli jotaki on saanu värkättyäkin, enimmäkseen kylläkin ajellu. Alapallo-työkalu tuli tilattua jenkeistä kun alko olemaan niin väljänä ettei motarille uskaltanut ajjaa ja talveksi taka-akseliin puslat ja helat jne. sekä toiselle puolelle anti dive-systemin jarrusatulan laakeri (piti jo kesällä vaihtaa, muttei oo kerennyt ) ja pyöränlaakeria.
Maalaus on talven aikana tarkoitus tehä uusiksi lakan karieksen takia lokasuojat ja konepelti ois tarve löytää oikiastaan tai oikeastaan ne on tiedossakin jo. Hitsattavaa on oikiastaan vaan nuo takapatit takakontissa ja niihin on jo korjauspellit kl-varaosista tullu.
Tulipa sitten hommattua m113 w220 s500:sta ja jatkona oli orkkis 722.6 sähkölaatikko eli tekniikkakin pitäisi talven aikana päivittää "parempaan". Moottori tulee megasquirtilla ja laatikko ofgearin ohjainlaitteella. Oikeastaan suurin mietinnän aihe on moottorijalat että millä saada ne kohdalleen, mutta sekään ei nyt pitäisi olla ylitsepääsemätön homma, täällä olikin juttua yhdessä topikissa kyseisestä kombosta sec:iin, mutta sieltä oli kommentit poistettu niin ei ole tietoa että mitkä jalat ne onkaan käyneet.
Tekemistä tulee olemaan ja olisi tarkoitus vääntää jonkunlainen aikataulutus että saisi ensi kesäksi ajoonkin vielä niin tulisi tehtyäkin kun suunnittelee kunnolla
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: InsaneMe:n 500SEL '84 (sivulta 4 vaihdos)
on sulla semmonen to-do lista että hiki tullee lukiessa säästyit sitten siltä toiselta anti-dive laakeroinnin korjaukselta kun ehdin hukata koko auton.
jospa sulla yks talavi riittää kaikkeen.
jospa sulla yks talavi riittää kaikkeen.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE