Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Etupään putket tulee A pilarista alas ja on helposti tukossa,takapäästä en osaa sanoa.
tein itse ja säästin
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
eikö ne mene A pilarin sisälle? jämyä rautalankaa vaa ja sorkkimaan. tietty nehä o monesti kai jo hapertunu ne letkut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
joku sähkökaapeli/piuhanippu on parempi, tarpeeksi jäykkä, mutta joustaa kuitenkin mutkissa eikä revi sitä letkua rikkiSergey kirjoitti:eikö ne mene A pilarin sisälle? jämyä rautalankaa vaa ja sorkkimaan. tietty nehä o monesti kai jo hapertunu ne letkut.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Olisko kuparikarva mitä...?nykki kirjoitti:joku sähkökaapeli/piuhanippu on parempi, tarpeeksi jäykkä, mutta joustaa kuitenkin mutkissa eikä revi sitä letkua rikki
Kuinka kauas alas ne vedenpoistoputket menee sinne a-pilariin? Ihanko alas (lattialle) asti, vai jääkö ne johki välille?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Noin ylimmän saranan korkeudelle päättyy putken pää ja siitä se valuttaa sen veden ja muun moskan joko lokarin ja helman väliin tai sisälle.
tein itse ja säästin
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
talvella puhistelin nuo röörit yhestä 123, mulla oli etuloksut pois, niin siinähän ne jossain oli kanavan päät, jos oikein muistan, ei ne lattiaan asti ulotu, on se taas tuo muisti eikä ole aikaa, kun 3 kuukautta siitä puhdistuksesta
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
taisin josks MMJ:lläkin niitä rassaillaPakardinen kirjoitti:Olisko kuparikarva mitä...?nykki kirjoitti:joku sähkökaapeli/piuhanippu on parempi, tarpeeksi jäykkä, mutta joustaa kuitenkin mutkissa eikä revi sitä letkua rikki
Kuinka kauas alas ne vedenpoistoputket menee sinne a-pilariin? Ihanko alas (lattialle) asti, vai jääkö ne johki välille?
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
minä rassasin ikean suihkuverho vaijerilla ja tosiaan ne päättyy siihen tuulilasin alareunaan lokarien sisälle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Onnea ja tsemppiä "uudesta" autosta. Tuotahan roplaisi mielummin itekkin kuin nykyistä
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
No mitenkäs nyt sitten. Kun tuota maalipintaa jos ajatellaan laittaa uusiksi, niin mikä on oikea tapa hioa tuo appelsiini sileäksi? Ja tuon katon tasoittamiseen onko mitään muuta mahdollisuutta, kun vetää pellille? Kun siinä on tuo joku hemmetin efektimaali, jossa on jotain hilettä. Niin saako siitä tasaista pintaa enää mitenkään muuten, kuin peltiin hiomalla?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Tuosta en uskalla hirveästi lupailla, kun ei ole tietoa onko monta kerrosta lakkaa tai maalia, mutta vaikka 2000 karkeuden vesihiomapaperi vetää sileeksi, kova työ ja jossei montaa kerrosta ole niin onkin jo pohjat näkyvissä.Pakardinen kirjoitti:No mitenkäs nyt sitten. Kun tuota maalipintaa jos ajatellaan laittaa uusiksi, niin mikä on oikea tapa hioa tuo appelsiini sileäksi? Ja tuon katon tasoittamiseen onko mitään muuta mahdollisuutta, kun vetää pellille? Kun siinä on tuo joku hemmetin efektimaali, jossa on jotain hilettä. Niin saako siitä tasaista pintaa enää mitenkään muuten, kuin peltiin hiomalla?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Meinaakko lyödä museokilpiin Vai pitää käyttiksenä
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Nyt itte tehny tuota maalausporjektia omalle kulkineelle niin paineilmaepäkeskolla oon 320 karheudella vetäny edellisen maalipinnan mattapintakseks, sit kuivissa 400 kädellä viimeistely. Hiontavärit pintaan ja hiontaväri 600 sileeks ja pintavärit niskaan.
En usko että kannattaa lähtee tuotakaan pellille asti hiomaan!
E: 2000 vesissä ku alkaa pintaa hiomaan nii voi mennä hetken
En usko että kannattaa lähtee tuotakaan pellille asti hiomaan!
E: 2000 vesissä ku alkaa pintaa hiomaan nii voi mennä hetken
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Meneehän siinä hetki, mutta kyyyl on silee sit
Mutta toisaalta miksi ei hio pellille asti jos aikoo väriä muuttaa? varmin tapahan tuo taitaa olla. Monia kertoja maalannu ja alkanu värit reagoimaan keskenään kun ilmeisesti vanhojen maalien pohjat olemattomat, sit on kivaa halkeilevaa kuviota puol autoa täys
Mutta toisaalta miksi ei hio pellille asti jos aikoo väriä muuttaa? varmin tapahan tuo taitaa olla. Monia kertoja maalannu ja alkanu värit reagoimaan keskenään kun ilmeisesti vanhojen maalien pohjat olemattomat, sit on kivaa halkeilevaa kuviota puol autoa täys
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Sitten voisi väittää sen olleen tarkoituskin, ja kehuskella kuinka hienon efektimaalauksen saikaan aikaanM4ketech kirjoitti:sit on kivaa halkeilevaa kuviota puol autoa täys
E350CDI&A180CDI
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Joo. Ei tule museoajoneuvoa tästä... Mikä toisaalta tietysti harmittaa vähän itseäkin, ei tuolla varustuksella olevia tuonaikaisia kovin monesti ole vastaan tullut. Mutta, annetaan tälle sitten toisella tavalla hyvät vanhuudenpäivät.TPeltola kirjoitti:Meinaakko lyödä museokilpiin
Tuo maalien kupliminen on yks juttu kans, mikä itseä mietityttää. Koska jos siitä ihan oikeasti meinaa hyvän tehdä, niin ei kai siinä ole muuta vaihtoehtoa, kun peltiin asti hiominen. Helvetinmoinen homma se on kyllä toisaalta siinäkin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Tuossa yhdessä omassa ex lankussa oli vähän samantapainen, niin hiekka puhalsin maalit pois, toki sitä hiekaa löytyi vielä vuoden jälkeen joka paikastaPakardinen kirjoitti:Joo. Ei tule museoajoneuvoa tästä... Mikä toisaalta tietysti harmittaa vähän itseäkin, ei tuolla varustuksella olevia tuonaikaisia kovin monesti ole vastaan tullut. Mutta, annetaan tälle sitten toisella tavalla hyvät vanhuudenpäivät.TPeltola kirjoitti:Meinaakko lyödä museokilpiin
Tuo maalien kupliminen on yks juttu kans, mikä itseä mietityttää. Koska jos siitä ihan oikeasti meinaa hyvän tehdä, niin ei kai siinä ole muuta vaihtoehtoa, kun peltiin asti hiominen. Helvetinmoinen homma se on kyllä toisaalta siinäkin...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Niinpä niin...arska10 kirjoitti:toki sitä hiekaa löytyi vielä vuoden jälkeen joka paikasta
Eikä tuo hiekkapuhallus oikein muutenkaan ajatuksena miellytä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Jos nyt pellille tai hyvin ajattelet hioa, niin tuleepa ainakin mahdolliset pommit esiin Hyvää ja kestävää kun ei oikein nopeasti hutasemalla saa. Tosin hiontaankin on koneet, laikat ym.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Leivinjauhetta kehiin!Pakardinen kirjoitti:Niinpä niin...arska10 kirjoitti:toki sitä hiekaa löytyi vielä vuoden jälkeen joka paikasta
Eikä tuo hiekkapuhallus oikein muutenkaan ajatuksena miellytä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Khyllä tuo on tässä tapauksessa aivan totta jos on jollain vesiväreillä maalattu, mitä nuo helmiäis-/efektivärit aina on.Pakardinen kirjoitti:Tuo maalien kupliminen on yks juttu kans, mikä itseä mietityttää. Koska jos siitä ihan oikeasti meinaa hyvän tehdä, niin ei kai siinä ole muuta vaihtoehtoa, kun peltiin asti hiominen. Helvetinmoinen homma se on kyllä toisaalta siinäkin...
Itsellä ei sitä vikaa onneksi ollut kun alkuperäiset maalit päällä ja akryylimaali edelleenki päälle niin epämiellyttävien reagtioiden esiintymistä maalien kesken ei ole ollut havaittavissa!
Ja karran kuvasta oppia kaikki ja sinne emännän pullan tuoksuiseen keittiöön hakemaan leivinjauhetta ja maaleja poistamaan!
Soodapuhalluslaite olis kyllä kova sana
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
No meinasin kysellä, että mitä ihmettä sillä leivinjauheella nyt tehdään, mut sit tälleen replyttämällä sai näkyviin tuon kuvan osoitteen. karjalansoodapuhallus.fi ... Selvispä sekin.karra kirjoitti:Leivinjauhetta kehiin!Pakardinen kirjoitti:Niinpä niin...arska10 kirjoitti:toki sitä hiekaa löytyi vielä vuoden jälkeen joka paikasta
Eikä tuo hiekkapuhallus oikein muutenkaan ajatuksena miellytä.
Mitä tähän topicciin tulee, niin mielenkiinnolla täällä seuraillaan. Luottamus on kova siihen, että tästä tulee vielä jotakin varsin komiaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Voi kiitos kaunis. Olisipa omakin luottamus yhtä korkealla...Nozki kirjoitti:Mitä tähän topicciin tulee, niin mielenkiinnolla täällä seuraillaan. Luottamus on kova siihen, että tästä tulee vielä jotakin varsin komiaa.
Tuo soodapuhallus vois kyllä olla yksi varteenotettava vaihtoehto. Mitähän se maksais tuommonen koko auton puhaltaminen...? Kun jos ihan totta puhutaan, niin hirveästi ei kyllä ole tuota rahanpaskaa laitettavaksi tähän juuri nyt. Epäkeskot löytyy itseltä ja laikat nyt ei paljoa maksa, että siihen nähden itse tekemällä pääsis varmasti halvemmalla. Työtä toki paljon enemmän ja jäljestä nyt ei sitten osaa kukaan sanoa mitään muuta kuin, että tuskin nyt priimaa ainakaan tulis...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Juu pientä kompaaNozki kirjoitti:No meinasin kysellä, että mitä ihmettä sillä leivinjauheella nyt tehdään, mut sit tälleen replyttämällä sai näkyviin tuon kuvan osoitteen. karjalansoodapuhallus.fi ... Selvispä sekin.
Muistelen että Volvon, olikohan se nyt pyhimys, peltipinnalle puhaltaminen maksoi joku 700 euroa... tai ainakin sinnepäin. Ero hiekkaan on se että ei muokkaa peltiä; ei tuhoa harsoksi mennyttä metallia ja sitten lähtee vesipesulla soodat pois kun taas hiekkaa jää sinne koteloihin ikiajoiksi. Niin, ei tuo ihan halpaa ole kylläkään, mutta voi sitten sen ajan tehdä jotain muuta hyödyllistä .Pakardinen kirjoitti:Tuo soodapuhallus vois kyllä olla yksi varteenotettava vaihtoehto. Mitähän se maksais tuommonen koko auton puhaltaminen...? Kun jos ihan totta puhutaan, niin hirveästi ei kyllä ole tuota rahanpaskaa laitettavaksi tähän juuri nyt.
Olis pitänyt oma pagoda käyttää soodapuhalluksessa mutta ei saanut aikaiseksi; oli mukamas niin kiire syksyllä ja talvella ei oikein pystynyt siirtelemään. Olis saanut ne massat pois mutta nyt meni kaaputteluksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Tämä voisi osua lähelle ja sieltä kysymään "päivän hintaa"
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
[quote="karraMuistelen että Volvon, olikohan se nyt pyhimys, peltipinnalle puhaltaminen maksoi joku 700 euroa... tai ainakin sinnepäin. Ero hiekkaan on se että ei muokkaa peltiä; ei tuhoa harsoksi mennyttä metallia ja sitten lähtee vesipesulla soodat pois kun taas hiekkaa jää sinne koteloihin ikiajoiksi. Niin, ei tuo ihan halpaa ole kylläkään, mutta voi sitten sen ajan tehdä jotain muuta hyödyllistä .
Olis pitänyt oma pagoda käyttää soodapuhalluksessa mutta ei saanut aikaiseksi; oli mukamas niin kiire syksyllä ja talvella ei oikein pystynyt siirtelemään. Olis saanut ne massat pois mutta nyt meni kaaputteluksi.[/quote]
Tuo soodapuhallus alkaa olla menneen talven lumia autohommissa. Soodapuhalluksen jälkeen pinta pitää oikeasti saada puhtaaksi soodajäämistä muutoin tulee ongelmia maalin pysymisen kanssa ja ollaan lähtöruudussa... Soodallahan ei lähde ruoste pois ja pinta pitää neutraloinnin lisäksi karhentaa ennen maalausta. Soodapuhallus ei siis ole oikotie onneen.
Olis pitänyt oma pagoda käyttää soodapuhalluksessa mutta ei saanut aikaiseksi; oli mukamas niin kiire syksyllä ja talvella ei oikein pystynyt siirtelemään. Olis saanut ne massat pois mutta nyt meni kaaputteluksi.[/quote]
Tuo soodapuhallus alkaa olla menneen talven lumia autohommissa. Soodapuhalluksen jälkeen pinta pitää oikeasti saada puhtaaksi soodajäämistä muutoin tulee ongelmia maalin pysymisen kanssa ja ollaan lähtöruudussa... Soodallahan ei lähde ruoste pois ja pinta pitää neutraloinnin lisäksi karhentaa ennen maalausta. Soodapuhallus ei siis ole oikotie onneen.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Tämäkin rottelo seisoo vieläkin sillä samalla paikalla, johon sen jätin noin kuukausi sitten... Kaikki motiveissöni on menny tähän saakka ihan siihen, että on jaksanut nousta aamulla (tai illalla) sängystä ylös ja raahautua töihin, vapaapäivinä tuo sängystä nouseminenkin on ollu vähän niin ja näin.
Mutta nyt sitä alkaa olla pakko jaksaa liikutella, katokseen pitää saada mahtumaan traktorin peräkärry, jossa on vehnän/ohransiemeniä. Jospa sen sitten siinä samassa rytäkässä sais siirrettyä siihen paikkaan, jossa sitä aletaan purkamaan.
Noin muutenkin tuo motiveissöni tais keskiviikkoiltana ja eilispäivänä saada jonkinmoisen nosteen.
Mutta nyt sitä alkaa olla pakko jaksaa liikutella, katokseen pitää saada mahtumaan traktorin peräkärry, jossa on vehnän/ohransiemeniä. Jospa sen sitten siinä samassa rytäkässä sais siirrettyä siihen paikkaan, jossa sitä aletaan purkamaan.
Noin muutenkin tuo motiveissöni tais keskiviikkoiltana ja eilispäivänä saada jonkinmoisen nosteen.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Myytkö osia tuosta varaosaraadosta (124)? Takavalon tarviis?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
Totta kait. Ne on tämmöset:airaksela kirjoitti:Myytkö osia tuosta varaosaraadosta (124)? Takavalon tarviis?
Eli joku on vähän tuhrannu värin kans, vähän tavallista tummemmat. Mutta ihan hyväkuntoset. Kumman tarviit, vai otatko molemmat...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen linttafarkku (S123 -82)
No niin. Farkku on sitten siirretty katon alle. Nyt kun kylvöt on tehty, niin huomenna alkaa palastelu. Meinasin niinkin isolla kädellä alottaa, kun konepellin irrotuksella...
No saatan minä jotain muutakin tehdä. Otan vaikka valot irti ja lasken vedet pois. Ohan tuota hommaa tuossakin.
No saatan minä jotain muutakin tehdä. Otan vaikka valot irti ja lasken vedet pois. Ohan tuota hommaa tuossakin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.