Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Onko LSD kitkalukko, vai mikä on oikea käännös? Jokatapauksessa...

Joissain vanhemmissa (W116/126/107) malleissa oli tehtaan euro-optiona LSD/Sperrdifferential (S.P). Mutta missä näistä? Pitääkö huhu paikkansa, että 280 SEL (73-80) olisi tullut 3.69 LSD-perällä?

Ymmärtääkseni ainakin 6.9 oli vakiona LSD 2.65. Siihen ymmärrykseni sitten loppuukin.

EDIT: Otsikon tarkennus
Viimeksi muokannut hismajestics, Su 15.09.2013 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Limited slip differential. Missä vanhemmissa MB-malleiss

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Siis hetkinen... eikö täällä olekaan tietoa? :o :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Limited slip differential. Missä vanhemmissa MB-malleiss

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei ole kyllä tietoo, mutta W116 ja W126:sta olen ottanut tälläset perät irti (purkuautoista) :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Limited slip differential. Missä vanhemmissa MB-malleiss

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

LSD = Limited Slip Differential eli lukkoperä.

W126:ssa on ollut optiona lukkoperä ja 560-malleissa se oli vakiovaruste.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

OK, kiitos. Korjailin tuota otsikkoa.

Miten W107, esim. 450SLC? Tästä pitäisi sopia sisuskaluja W114 perään. Sopiiko W116 tai W126 periä pystäriin?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

SOPII :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

touhottaja kirjoitti:SOPII :wink:
No niin :) Olisko näitä "lukkopalikoita" sitten kellään? Tai miten ikinä se pystäriin tuleekaan rakentaa, vaihtamalla koko murikka vai joitain osia nykyisen sisällä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: Limited slip differential. Missä vanhemmissa MB-malleiss

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

[quote="Juha_M117"]LSD = Limited Slip Differential eli lukkoperä.

W126:ssa on ollut optiona lukkoperä ja 560-malleissa se oli vakiovaruste.[/quote

L S D ompi hassu pulverria :wtf: :crazy: :crazy: :wtf: :wave: wuan ompas se kitka lukkokkin

kaekki lukko perät ei ooo kitka lukkoja :geek: :ugeek: wuans suattaapi olla wua pala lukkoja :clap: :!:

wuan L S D on justihinsa se kitka lukko :silent: :sick: :shifty:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja unski »

helpoin ja varmaan melkein edullisin tapa rakentaa kitkalukko on hommata vähintään kasikoneisen mersun perä väliltä -72->85 mieleisellä välityksellä, sitten hommata w124:n "kunkkuperä"..(on tuokin nimi...) lukolla ja vaihtaa lukkoon tarvittavat osat 8-koneisen perään. Sisutan osat on samat, kuoret erit. Ei taatusti tule halvaksi, mutta on se edullisin vaihtoehto, veikkaisin. Yleensä vanhempien kasikoneiden perät joissa on lukko, on todella harvoja ja hintavia...joudut siis kuitenkin ostamaan pari perää, jotaa saat mieleisen välityksen. Minusta 3.07 on harvin, mitä voi tuon koneen kanssa käyttää...minulla on sellainen 5-v-automaatin kanssa 24-venttiilisessä w124:ssä ja ykkonen on jo melkein liian harva...3.46 olisi minusta paras...5-v-automaatin kanssa. 4-v:n kanssa 3.07 on varmaan paras kompromissi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:helpoin ja varmaan melkein edullisin tapa rakentaa kitkalukko on hommata vähintään kasikoneisen mersun perä väliltä -72->85 mieleisellä välityksellä, sitten hommata w124:n "kunkkuperä"..(on tuokin nimi...) lukolla ja vaihtaa lukkoon tarvittavat osat 8-koneisen perään. Sisutan osat on samat, kuoret erit. Ei taatusti tule halvaksi, mutta on se edullisin vaihtoehto, veikkaisin. Yleensä vanhempien kasikoneiden perät joissa on lukko, on todella harvoja ja hintavia...joudut siis kuitenkin ostamaan pari perää, jotaa saat mieleisen välityksen. Minusta 3.07 on harvin, mitä voi tuon koneen kanssa käyttää...minulla on sellainen 5-v-automaatin kanssa 24-venttiilisessä w124:ssä ja ykkonen on jo melkein liian harva...3.46 olisi minusta paras...5-v-automaatin kanssa. 4-v:n kanssa 3.07 on varmaan paras kompromissi.

Timppa
Okei, nyt on tietoa. Pari asiaa, että pääsen kärryille;

1. mikä on W124 kunkkuperä? Mulla olisi E320 ASD 3.69. Onko tämä oikealla lukolla (hydraulinen joo, mutta löytyykö oikeat palikat)?
2. pitääkö olla ehdottomasti 8-koneen perä, 280 SEL ei ole oikea (huhu kertoo, että olisi lukolla)?
3. nykyinen perä on 3.69, en haluaisi harventaa. Mahdoton yhtälö?
4. kuinka paljon on "Ei taatusti tule halvaksi, mutta on se edullisin vaihtoehto, veikkaisin."

Niin ja vielä, laatikko on 5v. ZF manuaali.

PS: Bemarit on aika hyviä näissä(kin) hommissa. M-series esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja unski »

Tässäpä omia arvioitani tilanteeseen....
1. mikä on W124 kunkkuperä? Mulla olisi E320 ASD 3.69. Onko tämä oikealla lukolla (hydraulinen joo, mutta löytyykö oikeat palikat)?
Se on vain vahvempirakenteinen perä, jota käytettiin tietyissä w124 malleissa. Sisäosat on samat, kuin 8-koneisissa vanhemmissa Mersuissa. Asiaan perehtyneet voivat kertoa missä w124:ssä noita löytyy. Mielestäni noissa ASD-perissä on 25% lukko kuitenkin ilman hydrauliohjaustakin, joten siitä nyt voisi jonkinlaisen lukon. Tosin en tiedä miten ASD:n osat sopivat vanhempiin periin, niitä kun ei ole tehty ASD:llä. Vanhempaan perään ASD:n hydrauliikan rakentelu saattaa olla haaste...
2. pitääkö olla ehdottomasti 8-koneen perä, 280 SEL ei ole oikea (huhu kertoo, että olisi lukolla)?
Näyttäisi siltä, että on pakko olla 8-koneisen, niistä löytyy vain lukko. EPC:n mukaan voi noitakin 280 SEL periä lukolla olla, kun lisävarusteena sen saa, lukollisena se sitten valitettavasti on se isompi 8-koneen malli. Mutta vakiona noissa on sama perä kuin omassa w114:ssäsi. 8- ja 6-koneisissa "vanhuksissa" on eri kokoiset perän osat
3. nykyinen perä on 3.69, en haluaisi harventaa. Mahdoton yhtälö?
Eihän se mahdotonta ole. Sinun pitää vain löytää sellainen lukoton "isompi" perä jossa tuo välitys on ja ehkä myös lukko. Näitä ei ole sopivalla perän rungolla autoosi, tihein suoraan sopiva perä, jonka voit löytää tuurilla, on 3.46. Siten pitää vielä siis hankkia vielä toinen perä missä on sopiva "runko" autoosi....tai vielä ehkä sitten kolmas perä, jos sitä lukkoa ei ole löytynyt edellisistä.
4. kuinka paljon on "Ei taatusti tule halvaksi, mutta on se edullisin vaihtoehto, veikkaisin."
No nuo kilpaautoilijaveijarit puhuvat ymmärtääkseni noin 1000€:stä...tällöin sielä on uudet levyt ja laakerit sisällä. Lukollisia, sopivia periä löytyy varmaan n. 500€ +- jotain...mutta välitykset on sitten mitä on...sitten vielä pitää hommata muuten mahdollisesti vetoakselit...ne mahtaa olla erimittaiset...en nyt ole siitä ihan varma.

Summasummaarum, ei ihan se helpoin rasti. Minä ainakin suosittelisin, rakenna auto valmiiksi. Itse en jättäisi hommia kesken odottamaan tuota perän löytymistä. Ajele valmiilla hienolla autolla ja pohdiskele välitys- ja lukkoasiaa...jos tulee rakentelun aikaan vastaan sopiva perä niin osta talteen...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kiitos unski tyhjentävästä vastauksesta :thumbup:

Tätä taustaa vastaan ei ole kummallista jos Quaifen rakentamat lukot käyvät kaupaksi, samoissa hinnoissa mennään.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Löytyy V8 jatkeena ollut 3.46 perä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

slsl77 kirjoitti:Löytyy V8 jatkeena ollut 3.46 perä.
Kaskas, vai tämmöistä löytyisi... lukollinen? 8)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Luuultavasti lukoton, mutta tarkistan kun kerkeen käymään tallilla.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ja jos jaksaa rakennella niin sovittelee jonku eri perämurikan sinne, esim. bemareista löytyy aika paljon kitkalukollisia. Ite sovitin W115 taka-apurunkoon e34 525tds kitkalukkoperän, vaatii vähä apurungon muokkausta, sovitteen kiinnityksille, sovitteet vetareille ja kardaanin teon. Jäi vaan lopen testaamatta ku projekti päätyy osiksi. Suunnittelin et jos ens talvena ehkä sovittais tuon bemarin murikan secciin ei nimittäin tuo mersun oma lukkokaan näytä mikään onni ja autuus olevan ku siellä on ne pikkuhampikkaat perässä lukosta huolimatta niin kulahti väljäks se tappi "runkoon" nähden, ensiavuksi hitsasin tapin runkoon ja tän kesän toiminu hyvin, pidemmän päälle en sit tiiä ja on tuo 2,24 välityski turhan raskas, joten seki puoltaa murikan vaihtoa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Timo N »

unski kirjoitti:Tässäpä omia arvioitani tilanteeseen....
1. mikä on W124 kunkkuperä? Mulla olisi E320 ASD 3.69. Onko tämä oikealla lukolla (hydraulinen joo, mutta löytyykö oikeat palikat)?
Se on vain vahvempirakenteinen perä, jota käytettiin tietyissä w124 malleissa. Sisäosat on samat, kuin 8-koneisissa vanhemmissa Mersuissa. Asiaan perehtyneet voivat kertoa missä w124:ssä noita löytyy. Mielestäni noissa ASD-perissä on 25% lukko kuitenkin ilman hydrauliohjaustakin, joten siitä nyt voisi jonkinlaisen lukon. Tosin en tiedä miten ASD:n osat sopivat vanhempiin periin, niitä kun ei ole tehty ASD:llä. Vanhempaan perään ASD:n hydrauliikan rakentelu saattaa olla haaste...

Timppa
Eikös tuo "kunkkuperä" tarkoita sitä, että välityksen lautaspyörän halkaisija on 210mm?
Eli ei ole kyse pelkistä sisikaluista, puhutaan kokonaan eri perästä.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja unski »

Eikös tuo "kunkkuperä" tarkoita sitä, että välityksen lautaspyörän halkaisija on 210mm?
Eli ei ole kyse pelkistä sisikaluista, puhutaan kokonaan eri perästä.
Kyllä ne sisuskalut on ihan samat noissa vanhoissa V8:n perissä ja noissa ns. "kunkkuperissä"...Se on ihan helppoa katsoa EPC:llä. mm. w124 500e:n tasauspyörästö on käytössä kaikissa v8 mersuissa -1972-> :)

Tuosta ASD-perästä en sitten tiedä, ne ei ole juuri kiinostaneet. Saattaa olla ihan omat hilppeenä siellä... :)

Kuoret on sitten mitä on...nuo Historicrallimiehet vaihtelevat noihin SLC:n periin sisältöjä noista w124:n peristä, kun niistä lukkoja ja välityksiä saa halvemmalla...

Niin se -72 -> 81 lukkoperä on lisävarusteena kaikissa V8 malleissa. Myöskin vakiona w116 6.9:ssä, siinähän on n. 600Nm...ja ei kuulemma perät noissa ensin hajoa, eli eiköhän ne kestä :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Timo N »

unski kirjoitti:
Eikös tuo "kunkkuperä" tarkoita sitä, että välityksen lautaspyörän halkaisija on 210mm?
Eli ei ole kyse pelkistä sisikaluista, puhutaan kokonaan eri perästä.
Kyllä ne sisuskalut on ihan samat noissa vanhoissa V8:n perissä ja noissa ns. "kunkkuperissä"...Se on ihan helppoa katsoa EPC:llä. mm. w124 500e:n tasauspyörästö on käytössä kaikissa v8 mersuissa -1972-> :)

Tuosta ASD-perästä en sitten tiedä, ne ei ole juuri kiinostaneet. Saattaa olla ihan omat hilppeenä siellä... :)

Kuoret on sitten mitä on...nuo Historicrallimiehet vaihtelevat noihin SLC:n periin sisältöjä noista w124:n peristä, kun niistä lukkoja ja välityksiä saa halvemmalla...

Niin se -72 -> 81 lukkoperä on lisävarusteena kaikissa V8 malleissa. Myöskin vakiona w116 6.9:ssä, siinähän on n. 600Nm...ja ei kuulemma perät noissa ensin hajoa, eli eiköhän ne kestä :)

Timppa
No en huomannutkaan että vertasit niitä noihin v8-koneisten periin :oops:
enivei löytys 3,46 lukollinen kunkkuperä :thumbup:
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Timo N kirjoitti:No en huomannutkaan että vertasit niitä noihin v8-koneisten periin :oops:
enivei löytys 3,46 lukollinen kunkkuperä :thumbup:
Mistä mallista 3.46 on?

Näiden pitäisi olla W126. Tunnistaako asiantuntijat?

Kuva

EDIT: Perävälityksille 2.65 -> 3.06
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 18.09.2013 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Timo N »

hismajestics kirjoitti:
Timo N kirjoitti:No en huomannutkaan että vertasit niitä noihin v8-koneisten periin :oops:
enivei löytys 3,46 lukollinen kunkkuperä :thumbup:
Mistä mallista 3.46 on?
c124 300-24 ja 5-lovinen 722.5 sen perässä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Timo N kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
Timo N kirjoitti:No en huomannutkaan että vertasit niitä noihin v8-koneisten periin :oops:
enivei löytys 3,46 lukollinen kunkkuperä :thumbup:
Mistä mallista 3.46 on?
c124 300-24 ja 5-lovinen 722.5 sen perässä
Aaa, okei. Ajattelin, että W107 350 SL/SLC.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1582
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Palataan vielä vanhaan aiheeseen.

Minulla on 3.27 LSD perä 1.sarjalaisen w126:sen kuorilla.
Sitten on lukoton 2.47 perä 2.sarjalaisen w126:sen kuorilla.

Käykö tuo lukkoyksikkö tuosta 3.27:sta suoraan tuohon 2.47?
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Eikös se mene about niin, että jos molemmat perät on 210 lautaspyörällä, niin sitte voit osat sekoottaa. Eli käytät sen LSD perän tasauspyörästön, jossa kitkalevyt sisällä ja siihen kiinni se välitys, lautaspyörä ja pinioni, jotka haluat. Eli tuos ylempänä se oikeanpuoleinen.

Onko jollakulla tietoa kuinka tämä LSD käytännössä toimii, eli paljoko lukottaa? Kitkalevyjä ei ymmärtääkseni paina mikään jousivoima tms. Onko niin, että kitkat kiristyy ainoastaan pikkupyörien hampaisiin tulevista voimista kun toinen pyörä on huonommalla alustalla kun toinen? Eli jos on tilanne, että toinen pyörä ei saa pito ollenkaan, niin ei lukkokaan oikeastaan tee mitään?

Saako noihin ja mitä mahtaa maksaa, uusia kitkalevyjä? Ittellä on odottamas 2,47 välityksellä oleva LSD ja mierin, että sen kävis kuitenkin läpi ennen asennusta. Se on peräisin 380SE mallista. Ensin tuli summan mutikassa ostettua 500SE, mutta siinä oli 2,24 ilman lukkoa...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
karhunen-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 23.11.2015 18:49

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja karhunen- »

Törmäsin ebayta selatessani tälläiseen ilmoitukseen http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W126-W ... Gt&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; . Ymmärtääkseni kyseessä on juurikin ne kunkkuperään sopivat lukolliset sisuskalut. Ilmoituksessa ei tosin ole erikseen mainintaa lukosta. Hinta rupeaa olemaan sen verran mieleinen että saattaa jäädä tuo ASD viankorjaus kesken ja LSD:tä tilalle.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Lukkoperä. Missä vanhemmissa MB-malleissa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Heps

Ei taida olla lukollinen tuo. Murikan muoto pitääs muistaakseni olla paksuu tuon lautaspyörästä ulomman poskilaakerin päästä. Välitys sinänsä mielenkiintoinen :)

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin