W110 200 -65 Projekti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

W110 200 -65 Projekti

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Tuli haettua ukin navetasta mersu "parempaan" paikkaan.
Auto ollu viimeksi katsastettuna ja ajossa 90-luvun alkupuolella, sen jälkeen ollu seisonassa tähän päivään asti.
Kilometrejä tällä rullailtu 86tkm muistaakseni. Kuitenkin tosi vähällä käytöllä ollut.

Lähtö tilanne
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lekssa, Ma 31.08.2015 14:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Sisustassa oli vähän hometta kertynyt varsinkin ovipahviin vuosien varrella. Pesuaineella lähti homeet aika hyvin pois, mutta jäi vielä vähän haisee. Vai onko se tää vanhan mesen haju? Takapenkin istuinosa oli vaihdettu kokonahkaiseen, vaikka selkänoja on orginaali. Pitää yrittää netistä ettii oikea istuinosa tai teetättää verhoilialla alkuperäistä vastaava. Muuten sisusta melko hyvässä kunnossa.
2.jpg
Pohjaa on massattu vähintäänkin liikaa. Ei oo vieläkään kuivanut massat kokonaan. Kuljetuksessa liimautu liinatkin kiinni taka-akseliin.
3.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Puskurin kulmatkin oli massattu kotelosuojan kanssa :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Vilautin sankkoo ja painepesurii vanhukselle.
Ja muutaman tunnin hinkkasin kromiosia kiilostus mömmöllä ja koneella.
WP_000101.jpg
WP_000106.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Onko kyllä hieno ja ryhdikkään näköinen peli, miten muuten kone ym. pelittääkö ?
MB 450 SL R107
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja GMB »

Tommosia suuli löytö projekteja tekis jo jokusen vuodessa. HIENO :D
tein itse ja säästin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Katos katos miten hieno museoautoaihio! (perverssit ovipeilit on poistettava välittömästi! :silent: )

Kansa vaatii konehuonekuvia - harva asia saa mersumiehen niin hellälle tuulelle kun vanha esikammiodiesel..

Kuopiossa on pari asiantuntevaa mersuverhoilijaa, sellainen kuin Puijon autoverhoilu ja sitten on firman entinen työntekijä Kokkarinen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Multa löytyy originaali ja hyväkuntoinen kromikehä + kapselisarja vanteineen tuommoiseen jos kiinnostaa. Oli varmaan reilut 15 vuotta vastaavanlaisen takakontissa jemmassa. Eivät siis sateen raiskaamat / auringon polttamat.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

priuttan kirjoitti:Onko kyllä hieno ja ryhdikkään näköinen peli, miten muuten kone ym. pelittääkö ?
Konetta oli onneksi ukki pyöritellyt silloin tällöin ja laittanut öljyä ilmeisesti tulpan reijistä sisään.
Ostin heti ekana uudet tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kannen ja pyöriän, puolan ja puolanjohdon sekä kondensaattorin puolaan.
Tiivisteet, letkut ja putket on kaikki konehuoneessa uusittava ihan vaan käyttövarmuuden takia.
Pyöritin startilla konetta hieman ja lisäsin bensaa kaasareihin suoraan ja laitoin käyntiin. Putkesta lenti ruosteet ja mahdolliset öljyt männän päältä.
Katkasin tankilta tulevan bensa letkun ja laitoin limppari pulloon, jossa oli bensaa. Kone käy pirun nätisti 20 vuotta seisoneeksi :lol:
Mekaaninen bensapumppu vaan vuotaa naftaa pihalle jostain välistä.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Katos katos miten hieno museoautoaihio! (perverssit ovipeilit on poistettava välittömästi! :silent: )

Kansa vaatii konehuonekuvia - harva asia saa mersumiehen niin hellälle tuulelle kun vanha esikammiodiesel..

Kuopiossa on pari asiantuntevaa mersuverhoilijaa, sellainen kuin Puijon autoverhoilu ja sitten on firman entinen työntekijä Kokkarinen.
Taitaa olla jo nykypäivän museointi menny vähän yli hilseen, joten yritän pelastaa tämän museoinnilta, vaikka alkuperäisenä pidänkin.
Ovista lähtee peilit pois talvella :D Missähän näissä on nuo peilit ollu, lokarissa vaan yksi?
Tilasin jo orggis kromipeilit, mutta en oo ihan varma miten ne nyt kuuluu olla. Samalla tilasin helmoihin puuttuvat kromilistat.
Jos en lähempää löydä autoverhoiliaa niin pitää viedä tuonne kuoppiooon. Kiitos vinkistä!
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

jusa82 kirjoitti:Multa löytyy originaali ja hyväkuntoinen kromikehä + kapselisarja vanteineen tuommoiseen jos kiinnostaa. Oli varmaan reilut 15 vuotta vastaavanlaisen takakontissa jemmassa. Eivät siis sateen raiskaamat / auringon polttamat.
Kiitos tarjouksesta, mutta unohtukin mainita, että ukki on näköjään kärsinyt jostain sairaasta auton osa hamstrauksesta.
Erillaisia auton osia tähän malliin oli niin paljon, että kaikkea ei vaan voinut ottaa mukaan, kun ei mahtunut mihinkään.
Noita kromi kehiä ja kapseleita on erilaisia pari jätesäkillistä. Sitten etuvaloja on uusia ja käytettyjä ihan tolkuttomasti.
Mittaristoja, tankki, latureita, startteja, nappeja, renkaita, vanteita, takavaloja, vilkkuja... yms
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Osaiskohan kukaan kertoo, että minkämalliset kaasarit nuo on? Pitäs tiivistesarja tilata, mutta näyttäs että olis muutamaakin mallia.
WP_000037.jpg
WP_000040.jpg
WP_000036.jpg
Tollanen koodi näyttää olevan kaasarissa
WP_000050.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Talven aikana olis tarkoitus ainakin ottaa kone pois, etu sekä taka-akseli. Akselit ja vanteet hiekkapuhalletaan ja maalataan ruiskulla. Uudet puslat ja nivelet joka paikkaan, myös uudet jarrut ja iskarit tulee. Koneeseen ja kaasareihin tulee kaikki uudet tiivisteet. Sit olis myös tarkoitus vaihtaa vesipumppu, termarii, mekaanin polttoaine pumppu, jarruputket ja kaikki letkut.
Tarviikohan tuolle kytkimelle tehdä mitään. Näköjään ennen seisontaan laittoa on kytkinpoljin lukittu puupalikalla pohjaan kiinni, ettei ruostukiinni. :lol:
Mitäs muuta tälläseen wanhaan kannattaa vaihtaa tai tarkistaa?

Ruostetta on korissa lähinnä ainoastaan etulokareitten kaaren reunoissa ja helman yläpuolella lokarissa (pieni reikä).
Jos alusta hommat saa nopeesti valmiiksi tulee korikin tehtyä valmiiksi talvella.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Multa löytyy myös korjaussatseja uusia mb-alkuperäisosia etuakselistoon. Saa halvalla. Itse en niitä tarvitse. Niitä pappa ei varmasti ole jemmannut.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

jusa82 kirjoitti:Multa löytyy myös korjaussatseja uusia mb-alkuperäisosia etuakselistoon. Saa halvalla. Itse en niitä tarvitse. Niitä pappa ei varmasti ole jemmannut.
Kiinnostaa ehdottomasti! Laita yv:llä vaikka mitä kaikkee löytyy tähän malliin niin ruvettaan hinta neuvotteluun sen jälkeen.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota nuo kaasarit irti, eiköhän se merkki ja malli luulis löytyvän kaasarin rungosta, muistuttaa kyllä melekosesti solexia :think:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ultaäänipesevät noita kaasareita, lähtee jämähtäneet möhnäkalvot nevadaan.

Voi miks mun pappani jemmas vaan jumalattoman kokosia naistenkolttuja (no sentää yhen vm. -61 pappatunan), miksei mersuja ja haulikoita tms järkevää..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Minäpä tutkin tilanteen ja teen inventaarion. Turhaa noita on täällä pantata. Asevelihintaan.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Pistin yv:tä
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Pistätkö listan mullekin. Taitaa olla Pagodassa samoja hiluja...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja kekka »

kannattaisi laittaa aluksi käyntikuntoon ja ajella vaikka tarrakilvillä. Ilmeisesti pappa on ollut automies ja pitänyt huolta autosta. noilla kilometreillä ja säännöllisillä rasvauksilla väittäisin ettei akselistoissa voi olla suuria vammoja. korkeitaan pyöränlaakerit ellei ole ollut pukeilla. etuakselin purku ja kasaus ei kuitenkaan ole ihan halpa ja helppo homma. ja ehjäähän ei kannata korjata pilalle. Itse suorittaisin aluksi tankin puhdistuksen, jarrujen nesteiden vaihdon/ herkistelyn, öljyjen vaihdon ja antaisin latua. muutaman tuhannen kilometrin jäljiltä tietäisi mitä täytyy laittaa enempi. tuote on kuitenkin hieno ja hyvin alkuperäisenä säilynyt.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

kekka kirjoitti:kannattaisi laittaa aluksi käyntikuntoon ja ajella vaikka tarrakilvillä. Ilmeisesti pappa on ollut automies ja pitänyt huolta autosta. noilla kilometreillä ja säännöllisillä rasvauksilla väittäisin ettei akselistoissa voi olla suuria vammoja. korkeitaan pyöränlaakerit ellei ole ollut pukeilla. etuakselin purku ja kasaus ei kuitenkaan ole ihan halpa ja helppo homma. ja ehjäähän ei kannata korjata pilalle. Itse suorittaisin aluksi tankin puhdistuksen, jarrujen nesteiden vaihdon/ herkistelyn, öljyjen vaihdon ja antaisin latua. muutaman tuhannen kilometrin jäljiltä tietäisi mitä täytyy laittaa enempi. tuote on kuitenkin hieno ja hyvin alkuperäisenä säilynyt.
Tarrakilpiä en taida edes saada tuohon vielä, kun ei pysty omiin nimiin laittamaan edes. Pitää olla katsastus kuntoinen auto ja saada hyväksytty leima, että voi suorittaa omistajan vaihdoksen. Jos auto laitettu seisomaan ennen 2006 vai 2007. Meinas nimittäin ruveta konttoreilla jo hermostuttamaan :D Niinhän ne töissäkin opetti, että ehjää ei pidä mennä korjaamaan. Mutta en kehtaa jatkuvaan olla tuota rassaamassa, kun on muutakin rojektii näitten tähdellisten kanssa, joten vaihdan kerralla kaikki. Niin ei tarvii ainakaan pariin vuoteen muuta kuin kruisailla.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja Andreas »

No nyt on tullut aikamoista dataa konttorilla...kannattaa käydä vakuutusyhtiön tiskillä teemässä omistajanvaihdos, ei pitäisi olla mitään estettä moiselle hallintoproseduurille vaikka auto onkin poissa tieliikenteestä.

Jos taas auto on on poistettu aikanaan rekisteristä niin kyllä sille tarrakilvet saa vanhalla rekisteriotteella ja fiksummassa paikassa pelkällä runkonumerolla.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Joo kyllähän tuo kuulostaa uskomattomalle. Sen takia piti käydä aika monella konttorilla tiedustelemassa.
Onneksi tuo luovari on voimassa aina, joten en välttämättä tarvii edes laittaa sitä vielä omiin nimiin.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Vähän taas eteenpäin tätäkin hommaa. Nyt olis kone ja laatikko nostettu pois.
Pitäs ruveta valmistelemaan autoo korigrilliin. Etukiinnitys onkin helppo tehdä, mutta takapään kiinnitykseen en keksinyt vielä mitään järkevää. :think:
Olisko mitään hyviä ideoita?
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Alustan ehostus

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Kuva
Kuva
Kohta on grilli juhlat :D Alustasta poistettu kaikki muu paitsi etu- ja taka-akselit. Akselit tiputetaan sitten, kun saa grilliin kiinni.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Alustan ehostus

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Takakiinnike pultattu läpi runkopalkista takakontin puolelle.
Kuva
Kuva
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Alustan ehostus

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Tuli samalla kokeiltuu aluvanteita alle, mut ei oikein sovi ajantyyliin :thumbdown: Kyllä se peltivanne on paras romi reunalla ja keskiöllä.
Kuva
Kuva
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: W110 200 -65 Alustan ehostus

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Konekkin pääsee varmaan hiekkapuhallukseen, kun on koko lohko ihan alustamassassa.
Alustanosat olis tarkotus puhaltaa ja maalata joulun jälestä. Melkein kaikki mustaksi ja muutama osa hopeeksi? Värivalinta ehdotuksia otetaan vastaan.
Kuva
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: W110 200 -65 Alustan ehostus

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

Woeee Tokkiisa :shock: :? Kannatee samantein hiekka puhaltoo karsttat sylinteröistä :geek: :ugeek: :thumbup: kiäepi helposti tulppaloijen reisitä ku omp pensa kone :clap: :angel: Tiieselissä jouttuupi ottammaan kannen auk aena ku puheltelloo hieekalla sylinteröitä :geek: :ugeek: :wink: wuan tässäpä ei tarvihe :silent: :wave: :wtf:Akseloiehin paras var om punaanee :!: :idea:
Vastaa Viestiin