W110 200 -65 Projekti
W110 200 -65 Projekti
Tuli haettua ukin navetasta mersu "parempaan" paikkaan.
Auto ollu viimeksi katsastettuna ja ajossa 90-luvun alkupuolella, sen jälkeen ollu seisonassa tähän päivään asti.
Kilometrejä tällä rullailtu 86tkm muistaakseni. Kuitenkin tosi vähällä käytöllä ollut.
Lähtö tilanne
Auto ollu viimeksi katsastettuna ja ajossa 90-luvun alkupuolella, sen jälkeen ollu seisonassa tähän päivään asti.
Kilometrejä tällä rullailtu 86tkm muistaakseni. Kuitenkin tosi vähällä käytöllä ollut.
Lähtö tilanne
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lekssa, Ma 31.08.2015 14:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Sisustassa oli vähän hometta kertynyt varsinkin ovipahviin vuosien varrella. Pesuaineella lähti homeet aika hyvin pois, mutta jäi vielä vähän haisee. Vai onko se tää vanhan mesen haju? Takapenkin istuinosa oli vaihdettu kokonahkaiseen, vaikka selkänoja on orginaali. Pitää yrittää netistä ettii oikea istuinosa tai teetättää verhoilialla alkuperäistä vastaava. Muuten sisusta melko hyvässä kunnossa.
Pohjaa on massattu vähintäänkin liikaa. Ei oo vieläkään kuivanut massat kokonaan. Kuljetuksessa liimautu liinatkin kiinni taka-akseliin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Puskurin kulmatkin oli massattu kotelosuojan kanssa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Vilautin sankkoo ja painepesurii vanhukselle.
Ja muutaman tunnin hinkkasin kromiosia kiilostus mömmöllä ja koneella.
Ja muutaman tunnin hinkkasin kromiosia kiilostus mömmöllä ja koneella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Onko kyllä hieno ja ryhdikkään näköinen peli, miten muuten kone ym. pelittääkö ?
MB 450 SL R107
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Tommosia suuli löytö projekteja tekis jo jokusen vuodessa. HIENO
tein itse ja säästin
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Katos katos miten hieno museoautoaihio! (perverssit ovipeilit on poistettava välittömästi! )
Kansa vaatii konehuonekuvia - harva asia saa mersumiehen niin hellälle tuulelle kun vanha esikammiodiesel..
Kuopiossa on pari asiantuntevaa mersuverhoilijaa, sellainen kuin Puijon autoverhoilu ja sitten on firman entinen työntekijä Kokkarinen.
Kansa vaatii konehuonekuvia - harva asia saa mersumiehen niin hellälle tuulelle kun vanha esikammiodiesel..
Kuopiossa on pari asiantuntevaa mersuverhoilijaa, sellainen kuin Puijon autoverhoilu ja sitten on firman entinen työntekijä Kokkarinen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Multa löytyy originaali ja hyväkuntoinen kromikehä + kapselisarja vanteineen tuommoiseen jos kiinnostaa. Oli varmaan reilut 15 vuotta vastaavanlaisen takakontissa jemmassa. Eivät siis sateen raiskaamat / auringon polttamat.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Konetta oli onneksi ukki pyöritellyt silloin tällöin ja laittanut öljyä ilmeisesti tulpan reijistä sisään.priuttan kirjoitti:Onko kyllä hieno ja ryhdikkään näköinen peli, miten muuten kone ym. pelittääkö ?
Ostin heti ekana uudet tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kannen ja pyöriän, puolan ja puolanjohdon sekä kondensaattorin puolaan.
Tiivisteet, letkut ja putket on kaikki konehuoneessa uusittava ihan vaan käyttövarmuuden takia.
Pyöritin startilla konetta hieman ja lisäsin bensaa kaasareihin suoraan ja laitoin käyntiin. Putkesta lenti ruosteet ja mahdolliset öljyt männän päältä.
Katkasin tankilta tulevan bensa letkun ja laitoin limppari pulloon, jossa oli bensaa. Kone käy pirun nätisti 20 vuotta seisoneeksi
Mekaaninen bensapumppu vaan vuotaa naftaa pihalle jostain välistä.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Taitaa olla jo nykypäivän museointi menny vähän yli hilseen, joten yritän pelastaa tämän museoinnilta, vaikka alkuperäisenä pidänkin.Petteri Kivimäki kirjoitti:Katos katos miten hieno museoautoaihio! (perverssit ovipeilit on poistettava välittömästi! )
Kansa vaatii konehuonekuvia - harva asia saa mersumiehen niin hellälle tuulelle kun vanha esikammiodiesel..
Kuopiossa on pari asiantuntevaa mersuverhoilijaa, sellainen kuin Puijon autoverhoilu ja sitten on firman entinen työntekijä Kokkarinen.
Ovista lähtee peilit pois talvella Missähän näissä on nuo peilit ollu, lokarissa vaan yksi?
Tilasin jo orggis kromipeilit, mutta en oo ihan varma miten ne nyt kuuluu olla. Samalla tilasin helmoihin puuttuvat kromilistat.
Jos en lähempää löydä autoverhoiliaa niin pitää viedä tuonne kuoppiooon. Kiitos vinkistä!
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Kiitos tarjouksesta, mutta unohtukin mainita, että ukki on näköjään kärsinyt jostain sairaasta auton osa hamstrauksesta.jusa82 kirjoitti:Multa löytyy originaali ja hyväkuntoinen kromikehä + kapselisarja vanteineen tuommoiseen jos kiinnostaa. Oli varmaan reilut 15 vuotta vastaavanlaisen takakontissa jemmassa. Eivät siis sateen raiskaamat / auringon polttamat.
Erillaisia auton osia tähän malliin oli niin paljon, että kaikkea ei vaan voinut ottaa mukaan, kun ei mahtunut mihinkään.
Noita kromi kehiä ja kapseleita on erilaisia pari jätesäkillistä. Sitten etuvaloja on uusia ja käytettyjä ihan tolkuttomasti.
Mittaristoja, tankki, latureita, startteja, nappeja, renkaita, vanteita, takavaloja, vilkkuja... yms
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Osaiskohan kukaan kertoo, että minkämalliset kaasarit nuo on? Pitäs tiivistesarja tilata, mutta näyttäs että olis muutamaakin mallia.
Tollanen koodi näyttää olevan kaasarissa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Talven aikana olis tarkoitus ainakin ottaa kone pois, etu sekä taka-akseli. Akselit ja vanteet hiekkapuhalletaan ja maalataan ruiskulla. Uudet puslat ja nivelet joka paikkaan, myös uudet jarrut ja iskarit tulee. Koneeseen ja kaasareihin tulee kaikki uudet tiivisteet. Sit olis myös tarkoitus vaihtaa vesipumppu, termarii, mekaanin polttoaine pumppu, jarruputket ja kaikki letkut.
Tarviikohan tuolle kytkimelle tehdä mitään. Näköjään ennen seisontaan laittoa on kytkinpoljin lukittu puupalikalla pohjaan kiinni, ettei ruostukiinni.
Mitäs muuta tälläseen wanhaan kannattaa vaihtaa tai tarkistaa?
Ruostetta on korissa lähinnä ainoastaan etulokareitten kaaren reunoissa ja helman yläpuolella lokarissa (pieni reikä).
Jos alusta hommat saa nopeesti valmiiksi tulee korikin tehtyä valmiiksi talvella.
Tarviikohan tuolle kytkimelle tehdä mitään. Näköjään ennen seisontaan laittoa on kytkinpoljin lukittu puupalikalla pohjaan kiinni, ettei ruostukiinni.
Mitäs muuta tälläseen wanhaan kannattaa vaihtaa tai tarkistaa?
Ruostetta on korissa lähinnä ainoastaan etulokareitten kaaren reunoissa ja helman yläpuolella lokarissa (pieni reikä).
Jos alusta hommat saa nopeesti valmiiksi tulee korikin tehtyä valmiiksi talvella.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Multa löytyy myös korjaussatseja uusia mb-alkuperäisosia etuakselistoon. Saa halvalla. Itse en niitä tarvitse. Niitä pappa ei varmasti ole jemmannut.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Kiinnostaa ehdottomasti! Laita yv:llä vaikka mitä kaikkee löytyy tähän malliin niin ruvettaan hinta neuvotteluun sen jälkeen.jusa82 kirjoitti:Multa löytyy myös korjaussatseja uusia mb-alkuperäisosia etuakselistoon. Saa halvalla. Itse en niitä tarvitse. Niitä pappa ei varmasti ole jemmannut.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
ota nuo kaasarit irti, eiköhän se merkki ja malli luulis löytyvän kaasarin rungosta, muistuttaa kyllä melekosesti solexia
mullon pelkkiä romuja vaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Ultaäänipesevät noita kaasareita, lähtee jämähtäneet möhnäkalvot nevadaan.
Voi miks mun pappani jemmas vaan jumalattoman kokosia naistenkolttuja (no sentää yhen vm. -61 pappatunan), miksei mersuja ja haulikoita tms järkevää..
Voi miks mun pappani jemmas vaan jumalattoman kokosia naistenkolttuja (no sentää yhen vm. -61 pappatunan), miksei mersuja ja haulikoita tms järkevää..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Minäpä tutkin tilanteen ja teen inventaarion. Turhaa noita on täällä pantata. Asevelihintaan.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Pistin yv:tä
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Pistätkö listan mullekin. Taitaa olla Pagodassa samoja hiluja...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
kannattaisi laittaa aluksi käyntikuntoon ja ajella vaikka tarrakilvillä. Ilmeisesti pappa on ollut automies ja pitänyt huolta autosta. noilla kilometreillä ja säännöllisillä rasvauksilla väittäisin ettei akselistoissa voi olla suuria vammoja. korkeitaan pyöränlaakerit ellei ole ollut pukeilla. etuakselin purku ja kasaus ei kuitenkaan ole ihan halpa ja helppo homma. ja ehjäähän ei kannata korjata pilalle. Itse suorittaisin aluksi tankin puhdistuksen, jarrujen nesteiden vaihdon/ herkistelyn, öljyjen vaihdon ja antaisin latua. muutaman tuhannen kilometrin jäljiltä tietäisi mitä täytyy laittaa enempi. tuote on kuitenkin hieno ja hyvin alkuperäisenä säilynyt.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Tarrakilpiä en taida edes saada tuohon vielä, kun ei pysty omiin nimiin laittamaan edes. Pitää olla katsastus kuntoinen auto ja saada hyväksytty leima, että voi suorittaa omistajan vaihdoksen. Jos auto laitettu seisomaan ennen 2006 vai 2007. Meinas nimittäin ruveta konttoreilla jo hermostuttamaan Niinhän ne töissäkin opetti, että ehjää ei pidä mennä korjaamaan. Mutta en kehtaa jatkuvaan olla tuota rassaamassa, kun on muutakin rojektii näitten tähdellisten kanssa, joten vaihdan kerralla kaikki. Niin ei tarvii ainakaan pariin vuoteen muuta kuin kruisailla.kekka kirjoitti:kannattaisi laittaa aluksi käyntikuntoon ja ajella vaikka tarrakilvillä. Ilmeisesti pappa on ollut automies ja pitänyt huolta autosta. noilla kilometreillä ja säännöllisillä rasvauksilla väittäisin ettei akselistoissa voi olla suuria vammoja. korkeitaan pyöränlaakerit ellei ole ollut pukeilla. etuakselin purku ja kasaus ei kuitenkaan ole ihan halpa ja helppo homma. ja ehjäähän ei kannata korjata pilalle. Itse suorittaisin aluksi tankin puhdistuksen, jarrujen nesteiden vaihdon/ herkistelyn, öljyjen vaihdon ja antaisin latua. muutaman tuhannen kilometrin jäljiltä tietäisi mitä täytyy laittaa enempi. tuote on kuitenkin hieno ja hyvin alkuperäisenä säilynyt.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
No nyt on tullut aikamoista dataa konttorilla...kannattaa käydä vakuutusyhtiön tiskillä teemässä omistajanvaihdos, ei pitäisi olla mitään estettä moiselle hallintoproseduurille vaikka auto onkin poissa tieliikenteestä.
Jos taas auto on on poistettu aikanaan rekisteristä niin kyllä sille tarrakilvet saa vanhalla rekisteriotteella ja fiksummassa paikassa pelkällä runkonumerolla.
Jos taas auto on on poistettu aikanaan rekisteristä niin kyllä sille tarrakilvet saa vanhalla rekisteriotteella ja fiksummassa paikassa pelkällä runkonumerolla.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Joo kyllähän tuo kuulostaa uskomattomalle. Sen takia piti käydä aika monella konttorilla tiedustelemassa.
Onneksi tuo luovari on voimassa aina, joten en välttämättä tarvii edes laittaa sitä vielä omiin nimiin.
Onneksi tuo luovari on voimassa aina, joten en välttämättä tarvii edes laittaa sitä vielä omiin nimiin.
Re: W110 200 -65 Pientä näppäilyä
Vähän taas eteenpäin tätäkin hommaa. Nyt olis kone ja laatikko nostettu pois.
Pitäs ruveta valmistelemaan autoo korigrilliin. Etukiinnitys onkin helppo tehdä, mutta takapään kiinnitykseen en keksinyt vielä mitään järkevää.
Olisko mitään hyviä ideoita?
Pitäs ruveta valmistelemaan autoo korigrilliin. Etukiinnitys onkin helppo tehdä, mutta takapään kiinnitykseen en keksinyt vielä mitään järkevää.
Olisko mitään hyviä ideoita?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: W110 200 -65 Alustan ehostus
Woeee Tokkiisa Kannatee samantein hiekka puhaltoo karsttat sylinteröistä kiäepi helposti tulppaloijen reisitä ku omp pensa kone Tiieselissä jouttuupi ottammaan kannen auk aena ku puheltelloo hieekalla sylinteröitä wuan tässäpä ei tarvihe :wtf:Akseloiehin paras var om punaanee