W114/115-mallin SOHVAPENKKI! Unbelievable!
W114/115-mallin SOHVAPENKKI! Unbelievable!
Nyt se sitten on löytynyt! Kuva pystärin sohvapenkistä, jota epäilimme uutisankaksi. (Mm. tässä topicissa). Mutta saksanpojat ovat löytäneet ebaystä sellaisen myytävänä, joten pakko se kai on uskoa. Että silmät irti sitten vaan.
Kyseessä on siis todella harvinainen varuste, mikä selittää sen, ettei siitä ole aikaisemmin kuvaa näkynyt missään. Eikä varsinkaan tuollaista penkkiä ole näkynyt missään.
-Daaz
Kyseessä on siis todella harvinainen varuste, mikä selittää sen, ettei siitä ole aikaisemmin kuvaa näkynyt missään. Eikä varsinkaan tuollaista penkkiä ole näkynyt missään.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Kun et kerran huutokaupan osoitetta laittanut, niin taidat huutaa itsellesi. Magea vehje, mutta taitaisi jäädä kuitenkin Saksasta asti tilaamatta...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Heh, ei se ollut enää kaupan, oli siis jollain /8-sivustolla. Etsin missä se oli kunhan ehdin.Saul kirjoitti:Kun et kerran huutokaupan osoitetta laittanut, niin taidat huutaa itsellesi. Magea vehje, mutta taitaisi jäädä kuitenkin Saksasta asti tilaamatta...
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Jos tuollainen sohva tulee vastaan, niin hälyttäkää minut paikalle!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
No nukkumatyyli mallia kreivi Dracula (ilman arkkua tosin) jo tietenkin selviö, mutta sohva edessä olis aika kiva. Tosin ei siinä mitenkään nukkumaan mahtuisi, on se "pystylamppu" sen verran kapoinen auto.enska kirjoitti:Tulevaisuudessa hauturissa voi nukkua joko poikittain edessä tai dracula tyyliin takana arkussaSaul kirjoitti:Jos tuollainen sohva tulee vastaan, niin hälyttäkää minut paikalle!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Mutta kuten olen toisaalla mutta en toisaalta vielä täällä sanonut, niin toihan taitaa olla Serie 0,5:n ja mahd. Serie 1,0:n varuste vain tuo tuplapenkki.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
w115:n sohva.
kaverilla on tälläinen sohva katoksessakin (siis koko auto, jossa penkki on alkuperäisvarusteena.). Eikä ole myynnissä.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: w115:n sohva.
Kuvia kuvia, kansa vaatii kuvia! Onnistuuko?unski kirjoitti:kaverilla on tälläinen sohva katoksessakin (siis koko auto, jossa penkki on alkuperäisvarusteena.). Eikä ole myynnissä.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: W114/115-mallin SOHVAPENKKI! Unbelievable!
Ikeassa oli vähän samannäkönen yks malli, tosin viimeistely ei ollut ihan samalla tasolla...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Minä muistelisin että kavereilla oli tuollainen penkki.
Tunnustaako kukaan ostaneensa Jämsänkoskelta oranssia 230.4:ää noin vuosi sitten? Kone kävi kolmella, maalipinta oli halkeillut kuin kuiva savipelto.
Tai muistaako Ahonen oliko siinä sohva?
Tunnustaako kukaan ostaneensa Jämsänkoskelta oranssia 230.4:ää noin vuosi sitten? Kone kävi kolmella, maalipinta oli halkeillut kuin kuiva savipelto.
Tai muistaako Ahonen oliko siinä sohva?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
No ei täällä nyt niin puristeja olla, etteikö sitä voisi "W116:n nokalla" varustettuun koripajatekemään Serie 2:een laittaa!Daaz kirjoitti:Mutta kuten olen toisaalla mutta en toisaalta vielä täällä sanonut, niin toihan taitaa olla Serie 0,5:n ja mahd. Serie 1,0:n varuste vain tuo tuplapenkki.
No eipä tainnut olla siitä kysekään.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kyllä oli! Jos laitat niin tulen ja sahaan sen kahtia!Saul kirjoitti:No ei täällä nyt niin puristeja olla, etteikö sitä voisi "W116:n nokalla" varustettuun koripajatekemään Serie 2:een laittaa!
No eipä tainnut olla siitä kysekään.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
No jos näin kävisi, niin ruumiita tulisi. Onneksi olisi auto lähellä!Daaz kirjoitti:Kyllä oli! Jos laitat niin tulen ja sahaan sen kahtia!Saul kirjoitti:No ei täällä nyt niin puristeja olla, etteikö sitä voisi "W116:n nokalla" varustettuun koripajatekemään Serie 2:een laittaa!
No eipä tainnut olla siitä kysekään.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Tuohon alkuperäiseen aiheeseen liittyen: enpä ollut kyllä ennen sohvapenkistä kuullutkaan! Olettaisin että olisi ollut varusteena vain vanhemmissa malleissa, isällä oli taksivarusteinen rattivaihteinen kuudelle rekisteröity -75 200 D ja siinähän tuollaista ei tietenkään ollut. Voisin olettaa että maaseututaksimies olisi sohvan ottanut jos sen vain olisi saanut.
Meillä oli kaheksankytluvun alussa punainen 220D -73 pystäri ,rattivaihteilla ja rekisteröity kuudelle. Edessä sohvapenkki kun oli ollut taksinakin.heikkisj kirjoitti:Tuohon alkuperäiseen aiheeseen liittyen: enpä ollut kyllä ennen sohvapenkistä kuullutkaan! Olettaisin että olisi ollut varusteena vain vanhemmissa malleissa, isällä oli taksivarusteinen rattivaihteinen kuudelle rekisteröity -75 200 D ja siinähän tuollaista ei tietenkään ollut. Voisin olettaa että maaseututaksimies olisi sohvan ottanut jos sen vain olisi saanut.
Muistan että oli aikoinaan ykköspaikka se keskimmäinen paikka ja joku tyyny siinä oli,sai istua korkeammalla eikä silloin ollut turvavöitä...
Toinen mieleen jäänyt seikka oli tavaton laiskuus,tuntui kakaranakin että rekat menee eelle Sekä lasinpyyhkijöiden ajoittainen sekoaminen.
Auto vaihtui -84 vuonna 123 300 diisseliksi,tuntui tykiltä peliltä silloin
Pystäri jatkoi elämäänsä naapurissa,oli vielä reilu kymmenen vuotta sitten talossa. Kyselen autosta mikäli muistan, ollut luulossa että kaikissa pystäreissä rattivaihteet ja sohvapenkki!
Kuten tästäkin heti huomasitte, näitä penkkejä tuntuu olevan vain alkusarjan autoissa - tässä Serie 0,5. Olisi mielenkiintoista tietää, koska tuon saatavuus lisävarusteena loppui.Timo L. kirjoitti:http://www.strichachtclub.de/galerie/ph ... -5_B_L.jpg
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Meitin muinainen 115 200D-keikkaverme oli rattivaihteella ja kuudelle rekattu. Etupenkit olivat erilliset, mutta kyynärnojasta sai taitettua keski-istujalle selkänojan tapaisen ja istuinosaksi oli kai saatavissa jokin tyynyviritys. Ei ollut koskaan keskirahi käytössä meillä.
Sitten oli W110 190D, jossa oli rehellinen kolmen istuttava etupenkki, kuten tuossa kuvassakin - mutta oli ilman niskatukia, niin kuin penkit tuolloin muutenkin tapasivat olla.
Nähty on myös 123 rattivaihteella ja kolmen hengen etupenkillä. Tässä oli istuinosa yhtenäinen, mutta selkänojat erilliset, ja sillä välipalan virkaa tekevällä keskikyynärnojalla. Olisiko ollut joku viritys.... , ainakin oli jälkikäteen verhoiltu jollain bussiplyysillä
Sitten oli W110 190D, jossa oli rehellinen kolmen istuttava etupenkki, kuten tuossa kuvassakin - mutta oli ilman niskatukia, niin kuin penkit tuolloin muutenkin tapasivat olla.
Nähty on myös 123 rattivaihteella ja kolmen hengen etupenkillä. Tässä oli istuinosa yhtenäinen, mutta selkänojat erilliset, ja sillä välipalan virkaa tekevällä keskikyynärnojalla. Olisiko ollut joku viritys.... , ainakin oli jälkikäteen verhoiltu jollain bussiplyysillä
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kuvan autossa on serie2 etuovet, ratti, konsoli? jneDaaz kirjoitti:Kuten tästäkin heti huomasitte, näitä penkkejä tuntuu olevan vain alkusarjan autoissa - tässä Serie 0,5. Olisi mielenkiintoista tietää, koska tuon saatavuus lisävarusteena loppui.Timo L. kirjoitti:http://www.strichachtclub.de/galerie/ph ... -5_B_L.jpg
-Daaz
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tuossa serie2 oviMuffler kirjoitti:Kuvan autossa on serie2 etuovet
Ratti kyllä on uudemmasta, mutta konstikos se on vaihtaa...
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
No kummasti vain näen uudemman sisältä säädettävän peilin ilman pikkuikkunaa. Kyllähän pahvit käy keskenään.Sivonen kirjoitti:Tuossa serie2 oviMuffler kirjoitti:Kuvan autossa on serie2 etuovet
Ratti kyllä on uudemmasta, mutta konstikos se on vaihtaa...
http://www.strichachtclub.de/galerie/in ... 0Portugal/
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
No juu, näyttää olevan aito sekoitus. Mutta penkki on arvatenkin samaa paria ovien kanssa, eli Serie 0,5. Noita oviahan on vaihdettu maailman sivu "kokoikkunallisiksi", mutta ovipahvit kertovat usein parhaiten auton iän.
Tässäkin saattaa olla kyseessä vanha auto, johon on vaihdettu uudempi keula ja etuovet. Tai sitten ei. Ei tuo IMA/Binz Kombi koskaan ole hieno, vaikka tässä yksilössä onkin kokomatala katto.
-Daaz
Tässäkin saattaa olla kyseessä vanha auto, johon on vaihdettu uudempi keula ja etuovet. Tai sitten ei. Ei tuo IMA/Binz Kombi koskaan ole hieno, vaikka tässä yksilössä onkin kokomatala katto.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti 08.03.2005 19:32
Ohessa linkki kuvaan langini -74 alkuperäisestä nahkapenkistä. http://i2.photobucket.com/albums/y20/py ... AG1165.jpg