W114/115-mallin SOHVAPENKKI! Unbelievable!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

W114/115-mallin SOHVAPENKKI! Unbelievable!

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Nyt se sitten on löytynyt! Kuva pystärin sohvapenkistä, jota epäilimme uutisankaksi. (Mm. tässä topicissa). Mutta saksanpojat ovat löytäneet ebaystä sellaisen myytävänä, joten pakko se kai on uskoa. Että silmät irti sitten vaan. :shock:

Kuva

Kuva

Kyseessä on siis todella harvinainen varuste, mikä selittää sen, ettei siitä ole aikaisemmin kuvaa näkynyt missään. Eikä varsinkaan tuollaista penkkiä ole näkynyt missään.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Mece74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 31.08.2004 19:03

Viesti Kirjoittaja Mece74 »

mulle kaupattiin parivuotta sitten yhtenäisellä penkillä olevaa 200 tai 220 dieseliä..
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Kun et kerran huutokaupan osoitetta laittanut, niin taidat huutaa itsellesi. ;) Magea vehje, mutta taitaisi jäädä kuitenkin Saksasta asti tilaamatta... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Kun et kerran huutokaupan osoitetta laittanut, niin taidat huutaa itsellesi. ;) Magea vehje, mutta taitaisi jäädä kuitenkin Saksasta asti tilaamatta... :roll:
Heh, ei se ollut enää kaupan, oli siis jollain /8-sivustolla. Etsin missä se oli kunhan ehdin. :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli siis koodi 401 W116:ssani ei ole huuhaata.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tulee mieleen siamilaiset kaksoset :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Onpas kertakaikkisen kummallinen laitos. :shock: Tiiä sitten sopivalla kankaalla ja kuvioinnilla..
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jos tuollainen sohva tulee vastaan, niin hälyttäkää minut paikalle! :wink:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Saul kirjoitti:Jos tuollainen sohva tulee vastaan, niin hälyttäkää minut paikalle! :wink:
Tulevaisuudessa hauturissa voi nukkua joko poikittain edessä tai dracula tyyliin takana arkussa :shock: :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

enska kirjoitti:
Saul kirjoitti:Jos tuollainen sohva tulee vastaan, niin hälyttäkää minut paikalle! :wink:
Tulevaisuudessa hauturissa voi nukkua joko poikittain edessä tai dracula tyyliin takana arkussa :shock: :D
No nukkumatyyli mallia kreivi Dracula (ilman arkkua tosin) jo tietenkin selviö, mutta sohva edessä olis aika kiva. :wink: Tosin ei siinä mitenkään nukkumaan mahtuisi, on se "pystylamppu" sen verran kapoinen auto. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Mutta kuten olen toisaalla mutta en toisaalta vielä täällä sanonut, niin toihan taitaa olla Serie 0,5:n ja mahd. Serie 1,0:n varuste vain tuo tuplapenkki.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

w115:n sohva.

Viesti Kirjoittaja unski »

kaverilla on tälläinen sohva katoksessakin (siis koko auto, jossa penkki on alkuperäisvarusteena.). Eikä ole myynnissä. :)
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: w115:n sohva.

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

unski kirjoitti:kaverilla on tälläinen sohva katoksessakin (siis koko auto, jossa penkki on alkuperäisvarusteena.). Eikä ole myynnissä. :)
Kuvia kuvia, kansa vaatii kuvia! Onnistuuko?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: W114/115-mallin SOHVAPENKKI! Unbelievable!

Viesti Kirjoittaja PM »

Ikeassa oli vähän samannäkönen yks malli, tosin viimeistely ei ollut ihan samalla tasolla... :mrgreen:

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Minä muistelisin että kavereilla oli tuollainen penkki.

Tunnustaako kukaan ostaneensa Jämsänkoskelta oranssia 230.4:ää noin vuosi sitten? Kone kävi kolmella, maalipinta oli halkeillut kuin kuiva savipelto.

Tai muistaako Ahonen oliko siinä sohva?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Kyllä siinä tais olla, ja ellen väärin muista niin myös rattivaihteet. Bensakonehan oli siihen vaihdettu dieselin tilalle.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:Mutta kuten olen toisaalla mutta en toisaalta vielä täällä sanonut, niin toihan taitaa olla Serie 0,5:n ja mahd. Serie 1,0:n varuste vain tuo tuplapenkki.
No ei täällä nyt niin puristeja olla, etteikö sitä voisi "W116:n nokalla" varustettuun koripajatekemään Serie 2:een laittaa! :P

No eipä tainnut olla siitä kysekään. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:No ei täällä nyt niin puristeja olla, etteikö sitä voisi "W116:n nokalla" varustettuun koripajatekemään Serie 2:een laittaa! :P

No eipä tainnut olla siitä kysekään. ;)
Kyllä oli! Jos laitat niin tulen ja sahaan sen kahtia! :twisted:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:
Saul kirjoitti:No ei täällä nyt niin puristeja olla, etteikö sitä voisi "W116:n nokalla" varustettuun koripajatekemään Serie 2:een laittaa! :P

No eipä tainnut olla siitä kysekään. ;)
Kyllä oli! Jos laitat niin tulen ja sahaan sen kahtia! :twisted:
No jos näin kävisi, niin ruumiita tulisi. Onneksi olisi auto lähellä! :twisted:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
heikkisj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 18.11.2003 21:25
Paikkakunta: Bromma, Stockholm

Viesti Kirjoittaja heikkisj »

Tuohon alkuperäiseen aiheeseen liittyen: enpä ollut kyllä ennen sohvapenkistä kuullutkaan! Olettaisin että olisi ollut varusteena vain vanhemmissa malleissa, isällä oli taksivarusteinen rattivaihteinen kuudelle rekisteröity -75 200 D ja siinähän tuollaista ei tietenkään ollut. Voisin olettaa että maaseututaksimies olisi sohvan ottanut jos sen vain olisi saanut.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

heikkisj kirjoitti:Tuohon alkuperäiseen aiheeseen liittyen: enpä ollut kyllä ennen sohvapenkistä kuullutkaan! Olettaisin että olisi ollut varusteena vain vanhemmissa malleissa, isällä oli taksivarusteinen rattivaihteinen kuudelle rekisteröity -75 200 D ja siinähän tuollaista ei tietenkään ollut. Voisin olettaa että maaseututaksimies olisi sohvan ottanut jos sen vain olisi saanut.
Meillä oli kaheksankytluvun alussa punainen 220D -73 pystäri ,rattivaihteilla ja rekisteröity kuudelle. Edessä sohvapenkki kun oli ollut taksinakin.
Muistan että oli aikoinaan ykköspaikka se keskimmäinen paikka ja joku tyyny siinä oli,sai istua korkeammalla eikä silloin ollut turvavöitä...

Toinen mieleen jäänyt seikka oli tavaton laiskuus,tuntui kakaranakin että rekat menee eelle :lol: Sekä lasinpyyhkijöiden ajoittainen sekoaminen.

Auto vaihtui -84 vuonna 123 300 diisseliksi,tuntui tykiltä peliltä silloin :shock:

Pystäri jatkoi elämäänsä naapurissa,oli vielä reilu kymmenen vuotta sitten talossa. Kyselen autosta mikäli muistan, ollut luulossa että kaikissa pystäreissä rattivaihteet ja sohvapenkki!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kuten tästäkin heti huomasitte, näitä penkkejä tuntuu olevan vain alkusarjan autoissa - tässä Serie 0,5. Olisi mielenkiintoista tietää, koska tuon saatavuus lisävarusteena loppui.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Meitin muinainen 115 200D-keikkaverme oli rattivaihteella ja kuudelle rekattu. Etupenkit olivat erilliset, mutta kyynärnojasta sai taitettua keski-istujalle selkänojan tapaisen ja istuinosaksi oli kai saatavissa jokin tyynyviritys. Ei ollut koskaan keskirahi käytössä meillä.
Sitten oli W110 190D, jossa oli rehellinen kolmen istuttava etupenkki, kuten tuossa kuvassakin - mutta oli ilman niskatukia, niin kuin penkit tuolloin muutenkin tapasivat olla.

Nähty on myös 123 rattivaihteella ja kolmen hengen etupenkillä. Tässä oli istuinosa yhtenäinen, mutta selkänojat erilliset, ja sillä välipalan virkaa tekevällä keskikyynärnojalla. Olisiko ollut joku viritys.... :shock: , ainakin oli jälkikäteen verhoiltu jollain bussiplyysillä
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz kirjoitti:
Kuten tästäkin heti huomasitte, näitä penkkejä tuntuu olevan vain alkusarjan autoissa - tässä Serie 0,5. Olisi mielenkiintoista tietää, koska tuon saatavuus lisävarusteena loppui.

-Daaz
Kuvan autossa on serie2 etuovet, ratti, konsoli? jne
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Muffler kirjoitti:Kuvan autossa on serie2 etuovet
Tuossa serie2 ovi

Ratti kyllä on uudemmasta, mutta konstikos se on vaihtaa...
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sivonen kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Kuvan autossa on serie2 etuovet
Tuossa serie2 ovi

Ratti kyllä on uudemmasta, mutta konstikos se on vaihtaa...
No kummasti vain näen uudemman sisältä säädettävän peilin ilman pikkuikkunaa. Kyllähän pahvit käy keskenään.

http://www.strichachtclub.de/galerie/in ... 0Portugal/
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaa se on tuollainen cocktaili...
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

No juu, näyttää olevan aito sekoitus. Mutta penkki on arvatenkin samaa paria ovien kanssa, eli Serie 0,5. Noita oviahan on vaihdettu maailman sivu "kokoikkunallisiksi", mutta ovipahvit kertovat usein parhaiten auton iän.

Tässäkin saattaa olla kyseessä vanha auto, johon on vaihdettu uudempi keula ja etuovet. Tai sitten ei. Ei tuo IMA/Binz Kombi koskaan ole hieno, vaikka tässä yksilössä onkin kokomatala katto.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
PystylyhtyLang
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 08.03.2005 19:32

Viesti Kirjoittaja PystylyhtyLang »

Ohessa linkki kuvaan langini -74 alkuperäisestä nahkapenkistä. http://i2.photobucket.com/albums/y20/py ... AG1165.jpg
Vastaa Viestiin