Pontuksen W123 230E, MR projektina

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Pontuksen W123 230E, MR projektina

Viesti Kirjoittaja Pontus »

No niin, nyt löytyi vihdoinkin auto mitä olen etsinyt jo kohta 6 kk :!:

Eli tuli tuolta Pohjois-Pohjanmaalta haettua MB 230 E W123 vm 1982.
Auto on Saksan tuontia, tuotu maahan joskus 90-luvun loppupuolella. Varusteita on mm: Kattoluukku, Vakionopeudensäädin, Ohjaustehostin, Sähkökäyttöinen antenni,Vetokoukku, Automaattilaatikko, Käynnistyksenesto.

Kaikkea pientä hommaa ja tekemistä löytyy ensimmäisenä asiana on uudet talvirenkaat ja Öljynvaihdot Moottoriin sekä automaattivaihteistoon sekä Jarruremontti ainakin takajarruihin sekä Seisontajarruun.

Auto tulee olemaan ihan normaalissa käyttöajossa, joten tulen päivittelemään tätä topiccia säännöllisesti.

Kuvia tulee myöhemmin, vielä jos joku voisi ystävällisesti katsoa minulle Kanta kortin varustetiedot, niin tiedän sitten että ovatko kaikki varusteet alkuperäisiä: WDB12322312144521
Viimeksi muokannut Pontus, La 21.08.2021 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea vaan Pontus.

Huonosti sai tietoja EPC:stä, joudut nyt tekemään salapoliisityötä ja/tai googlettamaan noita varusteita.

Identification number: WDB12322312144521 8
Chassis
Sales designation: 230 E
Order number: 0 1 283 67159
Paint code 1: 900 No code designation available
Equipment: 055 No code designation available
Engine no.: 102980 12 074978
Transmission: 722122 02 147192

SA code

055A No code designation available
411 No code designation available
426 No code designation available
466 No code designation available
504 No code designation available
856 BR 140 MODEL REFINEMENT OPT. SCOPES/MY 95
900 No code designation available

Other

Lamps: BOSCH

Katsele vaikka täältä ja tee oma varustelista esim wordilla, niin kuin itsekin olen aina joutunut noita korjailemaan :D :

http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... -code.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

karra kirjoitti:Onnea vaan Pontus.

Huonosti sai tietoja EPC:stä, joudut nyt tekemään salapoliisityötä ja/tai googlettamaan noita varusteita.

Identification number: WDB12322312144521 8
Chassis
Sales designation: 230 E
Order number: 0 1 283 67159
Paint code 1: 900 No code designation available
Equipment: 055 No code designation available
Engine no.: 102980 12 074978
Transmission: 722122 02 147192

SA code

055A No code designation available
411 No code designation available
426 No code designation available
466 No code designation available
504 No code designation available
856 BR 140 MODEL REFINEMENT OPT. SCOPES/MY 95
900 No code designation available

Other

Lamps: BOSCH

Katsele vaikka täältä ja tee oma varustelista esim wordilla, niin kuin itsekin olen aina joutunut noita korjailemaan :D :

http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... -code.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No ei se mitään täytyy jotenkin tutkia noita numeroita huomenna, lisätään vielä varustelistaan keskuslukko joka valitettavasti ei toimi tällä hetkellä kunnolla ( sulkee kyllä normaalisti, mutta kun aukaisee ovet niin ainoastaan Kuskin ovi aukeaa, muut aukeavat sitten kun auto on käynnissä.)
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Äkkiäkös nuo tosta kollaa läpi;

900 Surfblau (ulkoväri)
055 Kangasverhoilu, väri Creme

411 Kattoluukku, mekaaninen
426 Automaattivaihteisto
466 Keskuslukitus
504 Taustapeili oikealla puolella, sähkösäätöinen
856 mallimuutos 09/1982, eli W123 kolmossarjan auto

Tuosta keskuslukituksen ongelmasta. Siellä on ilmeisen selvästi alipainevuoto. Varmaankin siinä piirissä, joka laittaa ovet lukkoon. Samansorttisesta viasta ja eräästä ratkaisusta juttua ja kuvia on täällä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lipaine%2A
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja petri »

Onnittelut uudesta hankinnasta!

Tämä yksilö lienee kyseessä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/6372529" onclick="window.open(this.href);return false;

Ryhdikkään ja siistin näköinen kokonaisuus :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

petri kirjoitti:Onnittelut uudesta hankinnasta!

Tämä yksilö lienee kyseessä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/6372529" onclick="window.open(this.href);return false;

Ryhdikkään ja siistin näköinen kokonaisuus :thumbup:
Kyllä tuo mersu löytyy nyt täältä Helsingistä :!:

Pieniä murheitakin on ollut joku paukkuu/ narisee taka-akselistossa, varmaankin jarrut laahaa tai sitten on jompikumpi vetari paskana :| :evil:

Ai niin jos jollakin on kiinnostusta noista BBS hunajakenno vanteista niin laittakaa Yv:tä, vanteet tulee myyntiin maanantaina, renkaina on jotkut Nankangit :evil: , vaihdan Barokit alle! 8)
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Kuvia Autosta :!: : http://s547.photobucket.com/user/P_ontu ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja petri »

Oletko jo kurkannut istuinsuojien alle, että mitä sieltä mahtaa löytyä, virheettömät penkit vai jotain muuta?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

petri kirjoitti:Oletko jo kurkannut istuinsuojien alle, että mitä sieltä mahtaa löytyä, virheettömät penkit vai jotain muuta?
Ainakin kuskin penkin istuin osa on kunnossa muita en ole vielä katsonut, ajattelin pitää nuo talven yli kiinni ja sitten ensi keväänä otan irti ne suojat :!:

Ai niin tarvitsisin 230E merkin takaluukkuun olisiko kenelläkään myynnissä semmoista merkkiä :?:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Pontus kirjoitti:
petri kirjoitti:Onnittelut uudesta hankinnasta!

Tämä yksilö lienee kyseessä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/6372529" onclick="window.open(this.href);return false;

Ryhdikkään ja siistin näköinen kokonaisuus :thumbup:
Kyllä tuo mersu löytyy nyt täältä Helsingistä :!:

Pieniä murheitakin on ollut joku paukkuu/ narisee taka-akselistossa, varmaankin jarrut laahaa tai sitten on jompikumpi vetari paskana :| :evil:

Ai niin jos jollakin on kiinnostusta noista BBS hunajakenno vanteista niin laittakaa Yv:tä, vanteet tulee myyntiin maanantaina, renkaina on jotkut Nankangit :evil: , vaihdan Barokit alle! 8)
No niin BBs:ät on vieläkin alla, ja syynä on se että nuo Barokit mitkä sain auton mukana eivät käy W123:seen, et luku on 30, ja asentaja epäili että vanteet ovat pystäristä :!: :?:

Mikä et luku pitää olla W123:ssa 35? vai joku muu..

Autoon asennettin samalla uusi akku ja uudet etu jarru levyt ja palat.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

ET 30 on juurikin W123:n ET, sekä 5½x14- että 6x14 -vanteissa. Omissa 15" barokeissa on 23,3 ja nekin menee hyvin. Originaali suuren kantavuuden malleissa 5,5x15 -vanteissa ET on 35.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

No mikä ihme siinä sitten on kun se hankaa jarrukilpeen kiinni :?:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:ET 30 on juurikin W123:n ET, sekä 5½x14- että 6x14 -vanteissa. Omissa 15" barokeissa on 23,3 ja nekin menee hyvin. Originaali suuren kantavuuden malleissa 5,5x15 -vanteissa ET on 35.
Heh, hauska sattuma kun eilen just mittasin että lang/lanssin 15" vanteissa se ET olikin 35. Vähän kummastelin mutta niinhän se sitten on.

Ja onhan se 6,5" leveissä barokeissakin ET 30.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja tango »

Pontus kirjoitti:No mikä ihme siinä sitten on kun se hankaa jarrukilpeen kiinni :?:
Ei kai vanne voi jarrukilpeen kiinni ottaa? Onkos barockit 14" ja BBS:t 15"? Voisko olla, että sielä on joku, "mikälie" tarvikeraidepää, ja vanne ottaa siihen kiinni.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

tango kirjoitti:
Pontus kirjoitti:No mikä ihme siinä sitten on kun se hankaa jarrukilpeen kiinni :?:
Ei kai vanne voi jarrukilpeen kiinni ottaa? Onkos barockit 14" ja BBS:t 15"? Voisko olla, että sielä on joku, "mikälie" tarvikeraidepää, ja vanne ottaa siihen kiinni.
14X6 Ja taakse kokeiltiin vannetta
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kannattaa muuten vaihtaa nuo ikkunaveivien peitelevyt uusiin, kohentaa ilmettä kummasti. Vaalea sävy muuttuu auringon vaikutuksesta. Eivät ole edes kalliit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Timo L. kirjoitti:Kannattaa muuten vaihtaa nuo ikkunaveivien peitelevyt uusiin, kohentaa ilmettä kummasti. Vaalea sävy muuttuu auringon vaikutuksesta. Eivät ole edes kalliit.
Juu vaihdetaan kunhan löytyisi jostain oikea sävy, kaksi noista veivilevystä on jo rikki..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Merkkiliikkeestä mie löysin, taisi maksaa 10 vuotta sitten 5 e veivi levyineen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mulle kerran sanottiin rengasliikkeessä, että eihän nää 15-tuumaiset vanteet sovi (W124:ään), kun ottaa jarrukilpeen kiinni. Tokaisin sitten, että kyllä sen kovasti pitäisi sopia, ja kaveri meni takaisin halliin. Pian hän tuli takaisin ja sanoi, että joo, sopiihan se sittenkin. Oli vaan se kilpi hiukan vääntynyt ja kun sitä ihan käsivoimin väänsi takaisin, niin ei enää hinkkaa.

Voisko tämmöisestä olla kyse?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Siisti mersu! Samanlainen ku itellä on, ainut ero että oma on korinvaihto. Onnittelut uudesta mersusta!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja tango »

Pontus kirjoitti:
tango kirjoitti:
Pontus kirjoitti:No mikä ihme siinä sitten on kun se hankaa jarrukilpeen kiinni :?:
Ei kai vanne voi jarrukilpeen kiinni ottaa? Onkos barockit 14" ja BBS:t 15"? Voisko olla, että sielä on joku, "mikälie" tarvikeraidepää, ja vanne ottaa siihen kiinni.
14X6 Ja taakse kokeiltiin vannetta
Nozki kirjoitti:Mulle kerran sanottiin rengasliikkeessä, että eihän nää 15-tuumaiset vanteet sovi (W124:ään), kun ottaa jarrukilpeen kiinni. Tokaisin sitten, että kyllä sen kovasti pitäisi sopia, ja kaveri meni takaisin halliin. Pian hän tuli takaisin ja sanoi, että joo, sopiihan se sittenkin. Oli vaan se kilpi hiukan vääntynyt ja kun sitä ihan käsivoimin väänsi takaisin, niin ei enää hinkkaa.

Voisko tämmöisestä olla kyse?
Eikö vanne ota ennemmin kiinni jo jarrusatulaan kun jarrukilpeen? Jarrukilpihän ei ole juuri isompi kun jarrulevy, ei kai sielä niin pientä toleranssia ole.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

tango kirjoitti:
Pontus kirjoitti:
tango kirjoitti:
Pontus kirjoitti:No mikä ihme siinä sitten on kun se hankaa jarrukilpeen kiinni :?:
Ei kai vanne voi jarrukilpeen kiinni ottaa? Onkos barockit 14" ja BBS:t 15"? Voisko olla, että sielä on joku, "mikälie" tarvikeraidepää, ja vanne ottaa siihen kiinni.
14X6 Ja taakse kokeiltiin vannetta
Nozki kirjoitti:Mulle kerran sanottiin rengasliikkeessä, että eihän nää 15-tuumaiset vanteet sovi (W124:ään), kun ottaa jarrukilpeen kiinni. Tokaisin sitten, että kyllä sen kovasti pitäisi sopia, ja kaveri meni takaisin halliin. Pian hän tuli takaisin ja sanoi, että joo, sopiihan se sittenkin. Oli vaan se kilpi hiukan vääntynyt ja kun sitä ihan käsivoimin väänsi takaisin, niin ei enää hinkkaa.

Voisko tämmöisestä olla kyse?
Eikö vanne ota ennemmin kiinni jo jarrusatulaan kun jarrukilpeen? Jarrukilpihän ei ole juuri isompi kun jarrulevy, ei kai sielä niin pientä toleranssia ole.
No täytyy kokeilla uudelleen noita vanteita, toivottavasti saataisiin ne paikalleen, olin ajatellut niistä talvivanteita, BBS:ät myyntiin ja kunnostetut 14X6 Barokki vanteet alle kesäksi 8)
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Sampuusi kirjoitti:Siisti mersu! Samanlainen ku itellä on, ainut ero että oma on korinvaihto. Onnittelut uudesta mersusta!
Kiitos :thumbup:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:Eikö vanne ota ennemmin kiinni jo jarrusatulaan kun jarrukilpeen? Jarrukilpihän ei ole juuri isompi kun jarrulevy, ei kai sielä niin pientä toleranssia ole.
Lainaan tässä just äsken dslpwr:in postaamaa kuvaa, on se jarrukilpi isompi takana, ainakin pystärissä :D

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja tango »

Lappeenrannassa kaikki on niin suurta. Meillä pystärin takajarrut on tuon näkösiä. :D
Kuva
Mutta, mutta, jos rengasmies on kerran katsonut, että vanne ottaa jarrukilpeen kiinni, kaiketi se silloin ottaa. Vallan jos sielä on tommonen hehtaarin kokoinen jarrukilpi kuten tuossa karran kuvassa. :D
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja dansku »

Timo L. kirjoitti:Kannattaa muuten vaihtaa nuo ikkunaveivien peitelevyt uusiin, kohentaa ilmettä kummasti. Vaalea sävy muuttuu auringon vaikutuksesta. Eivät ole edes kalliit.
itse kun hain runk,num perusteella uudet peitelevyt niin eivät käyneet autoon. väärä kiinnitys, vaikka vehon kone näytti että nämä ne on. väri olr tosin oikea.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

No niin Ongelma ratkaistu, Kahdessa barokkivanteessa oli rengaskokona 195/60 R14 ja 2 muussa oli 185/70 R14 ei ihme että otti kilpeen kiinni :lol:

No ajellaan ja liukastellaan noitten BBS vanteiden kanssa loppu syksy ( renkaina jotkut Nankangit :evil: ) ja noille barokeille tulee sitten talvirenkaat koossa 185/70 R14
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hyvä, että probleema ratkesi, mutta anteeksi nyt ehkä hassu kysymykseni - mitä se rengaskoko vaikuttaa siihen, että vanne ottaa kiinni jarrukilpeen? Kun käsittääkseni se kilpi jää jotakuinkin poikkeuksetta kokonaan vanteen sisäpuolelle.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Nozki kirjoitti:Hyvä, että probleema ratkesi, mutta anteeksi nyt ehkä hassu kysymykseni - mitä se rengaskoko vaikuttaa siihen, että vanne ottaa kiinni jarrukilpeen? Kun käsittääkseni se kilpi jää jotakuinkin poikkeuksetta kokonaan vanteen sisäpuolelle.
Sitä en oikein itsekään tiedä, mutta näköjään kilpi hankasi vanteeseen jäljen, oli kuulemma kuulunut hirveä rohina vanteesta kun sitä oli pyörittänyt :crazy:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pontuksen W123 230E

Viesti Kirjoittaja karra »

Pontus kirjoitti:No ajellaan ja liukastellaan noitten BBS vanteiden kanssa loppu syksy ( renkaina jotkut Nankangit :evil: ) ja noille barokeille tulee sitten talvirenkaat koossa 185/70 R14
Hei, jos ostat uudet renkaat osta nyt oikean kokoiset. Eli 175 R14 tai 185 R14 taikka 195/70 R14. Tiedän että noita kokoja saa huonommin mutta 185/70 on alimittaiset (monessa suhteessa).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin