107 liittyvät kysymykset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
R107041
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 12.04.2020 10:21

R107.041 eli 300SLn automaatin toiminta

Viesti Kirjoittaja R107041 »

Osaisiko joku viisaampi kertoa mikä voisi olla 300SLn automaatin ongelma, kun e/s-valinnan liukukytkin on jumittunut e-asentoon ja se ei liiku? Automaatti vaihtaa ihan hyvin, mutta olisi mukava saada myös tuo "economy/sport" valintakin toimimaan...onko mekaaninen vai elektroniikka ongelma?
bljois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 24.04.2019 12:38

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja bljois »

Yleinen ongelma jenkkituonti R107:ssa lienee auringon piloille polttama ja halkeillut kojelaudan yläosa (dashboard).
Onko kellään kokemusta näistä päällelaitettavista varaosa "skineistä" (dashboard cover), joita netissä on paljonkin myytävänä???
Onko helppo asentaa siististi, ja erityisesti täsmääkö värin alempana olevan kojelaudan (mm. hanskalokeron kansi) kanssa???
Itselläni on tummansininen, ja on vaikea sanoa paljonko muiden samaa väriä olevien sisusteiden väri on 38 vuodessa haalistunut...

Jos mielestäsi järkevä, niin vinkkaa ostopaikka.

jorma
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Foxnen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 14.01.2018 18:34

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Foxnen »

Olen katsellut omaan 560 SL vm 86 uutta mattosarjaa.

Saksan ebayssa on 399€ hinnalla niitä myynnissä.

Onko foorumilaisilla muita ostopaikkoja vinkata?
Kirahvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

Kirahvi kirjoitti:W107 kuume alkaa olal kohtuullisen korkea ja ajatelin kysyä, tunteeko kukaan foorumilta tätä yksilöä

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/10643780" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä on jo aloitettu eurokonversio, mutta toki puutteitakin on, kuten kuvissa näkyvät takavalot ja sitten ikävimpänä takaluukun reiät.

Hakusessa olisi facelift, mielellään kasikoneinen, mutta kun niitä ei ole tarjolla, niin 560 euromuunnettunakin olisi ok, mutta saako sellaisen museorekisteriin?
Kiitos tälle foorumille ja foorumilaisille, sain useita yhteydenottoja hyvistä tarjokkaista ja foorumilaisella pitkään ollut, hienolla huolenpidolla ja hyvällä värikombolloa (Signal Rot / Dattel) ollut yksilö löytyi minulle. Hyvästä lähtökohdasta on ilo hipostella mieleisensä. Kyseessä on SL 560 ja eurokonversioon olen jo osat tilaillut, joten eiköhän siitä mieleinen tule ajan kanssa.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Fiat 500 1970
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Lämppäri tuli tuossa talvella irotettua, purettua ja muutama halkeama on PVC-liimalla ja lasikuidulla korjattu ja nyt olisi kasaus vuorossa.
Kotelon Ilmanohjausläpissä oli tai on ollut jonkilainen solumuovi pinnoite, superlon tai jotain vastaava. Se mitä niistä oli jäljellä, mureni niintä käsiteltäessä pois ja nyt pitäisi keksiä joku uusi pinnoite tilalle.
Kuvissa näkyy läpissä vielä liimajäämiä, se on ainoa mitä "pehmusteista" on jäänyt jäljelle.
Onko foorumilaisilla kokemusta, tarvitseeko ne yleensä pinoitusta ja mikä olisi hyvä materiaali. Luulen että pinnoitteen tarkoitus lienee ollut vähentää ilman virtausääntä tai läppien liikkeistä syntyvää ääntä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Voi se olla myös tivisteenä koteloa vasten. Itse ole laittanut äänieriste mattoa pehmeää noin 5mm paksua.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Hyvä tieto :thumbup: , on varmasti parempikin ettei pelti ja kova muovi kolise vastakkain.
Taidan laittaa 3mm vahvuista Armaflex-teippiä, kun sitä löytyy 50mm leveänä heti ja siinä on hyvä liima.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Tuosta nauhasta tulee juuri sopivan paksu eriste.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Ei meinaa lämppärin säätöläpät toimia kunnolla, kyseessä on ne pienemmät peltiläpät, jotka käsittääkseni jakavat ilmaa ylös tai alas. Läppä ei meinaa kääntyä oikeassa asennossa ja pyrkii nousemaan tuosta keltaisen nuolen osoittamasta reunasta?? Kotelossa on toisen kuvan saksien osoitamassa kohdassa noin sentin syvä ja puoli senttiä leveä, tyhjä ura, tuli mieleen että puuttuuko urasta jotain, esim. joku tiiviste, joka pitäisi tuon läpän reunan alhaalla? Varmaan joku muukin on tätä "pirunnyrkkiä" rassannut ja tietänee, onko urassa oltava jotain?
Ensimmäisessä kuvassa läppä aukeaa juuri väärästä reunasta ja seuraavassa se aukeaa oikein.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Bergsar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 03.05.2009 16:28

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Bergsar »

Minulla on sama homma edessä. Oliko kojelaudan purku iso työ?
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Bergsar kirjoitti:Minulla on sama homma edessä. Oliko kojelaudan purku iso työ?

Lämppärin kotelon saa irti irroittamatta kojelautaa. Keskikonsoli, ja kojelaudan alaosat joutuu purkamaan. Alimman osan kotelosta ja vivut kotelon takapuolelta siis vaihdekepin puolelta ainakin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Bergsar kirjoitti:Minulla on sama homma edessä. Oliko kojelaudan purku iso työ?
Minä irrotin kojelaudan, rattiakselin ja pyyhkijän vivuston, siitä huolimatta homma oli järkyttävän ahdas. Kotelon pohjaosan kondenssiputken nippa raapi vaihdelaatikon tunnelia, ajattelin jo sahata sen nipan pois(autossa ei ole ilmastointia), ja kennon putket ottivat kiinni rintapeltiin, mutta aikansa sitä nitkuteltua, se solahti repsikan jalkatilaan. Sielläkin ECU oli vielä tiellä, nyt irroittaisin sen myös.

Takaisinlaittoa ajatellen löijäsin kennon kupariputkia, nyt ne taipuvat helpommin.

Jos kotelon pohjaosan saisi irti ja takaisin ennen itse lämppärin irrotusta, olis homma monta kertaa helpompi, mutta kun sen kiinnitys klpsejä on myös siellä rintapeltiä vasten olevalla puolella, niin eipä taida sekään onnistua.

Jos olet purkamassa lämmityslaitteen atomeiksi, niin ota valokuvia riittävästi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuka tunnustaa tuoneensa 1983 380 SL:n :lol: , sellainen on verotettu huhtikuussa ja vero niinkin suuri kuin vajaat 700 euroa :o . Kuitusen prosenttigeneraattori arpoo edelleen veroja. Tuollainen liki 40 vuotias auto kun ei tule käyttöajoon vaan harrasteeksi, niin saisi tulla mielestäni ilman veroja.

Luulin että itse selviäisi noin parillasadalla mutta ei taida niin vähällä päästä 1981 mallisen kanssa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

bljois kirjoitti:Yleinen ongelma jenkkituonti R107:ssa lienee auringon piloille polttama ja halkeillut kojelaudan yläosa (dashboard).
Onko kellään kokemusta näistä päällelaitettavista varaosa "skineistä" (dashboard cover), joita netissä on paljonkin myytävänä???
Onko helppo asentaa siististi, ja erityisesti täsmääkö värin alempana olevan kojelaudan (mm. hanskalokeron kansi) kanssa???
Itselläni on tummansininen, ja on vaikea sanoa paljonko muiden samaa väriä olevien sisusteiden väri on 38 vuodessa haalistunut...

Jos mielestäsi järkevä, niin vinkkaa ostopaikka.

jorma
Ajattelin tilata tuolta
http://www.goldclassics.nl/Mercedes-Ben ... a82ef84384" onclick="window.open(this.href);return false;
ja vähän muutakin. Miinuksena etteivät vastaa sähköpostiin kun kyselin..
Palomino vinyylimaalilla maalaan sitten sisustan osat, niin kaikki on saman väristä
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

karra kirjoitti:Kuka tunnustaa tuoneensa 1983 380 SL:n :lol: , sellainen on verotettu huhtikuussa ja vero niinkin suuri kuin vajaat 700 euroa :o . Kuitusen prosenttigeneraattori arpoo edelleen veroja. Tuollainen liki 40 vuotias auto kun ei tule käyttöajoon vaan harrasteeksi, niin saisi tulla mielestäni ilman veroja.

Luulin että itse selviäisi noin parillasadalla mutta ei taida niin vähällä päästä 1981 mallisen kanssa.
Tuskin pääset parilla sadalla. Tonni ainakin ... Itse maksoin vm-77 oisko 3v. sitten muistaakseni vajaa 700e. Sikamaista.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja karra »

BHN kirjoitti:Tonni ainakin ... Itse maksoin vm-77 oisko 3v. sitten muistaakseni vajaa 700e. Sikamaista.
Tonnihan olisi järkyttävää :x . Viisi vuotta sitten 1980 vuotisen 450 SEL 6.9 verot oli 528 euroa, autohan oli hinnastossa varmaankin pikku-SL:n yläpuolella :crazy:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Tässä korjauskäsikirja jossa ihan ok laatuisia kuvia.
https://www.tonk.ca/Index/Find.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikäli joku sattuu tarvitsemaan.
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Mistä löytyisi asiansa osaava automaattilaatikon korjaaja järkevän matkan etäisyydeltä kun katsotaan Pirkanmaalta?
Siekkinen tiedetään, mutta on vähän kaukana.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Huittisissa, onhan sinnekin matkaa.
https://scandinavianautomotive.fi/yhteystiedot/" onclick="window.open(this.href);return false;
ei kokemusta paikasta.


Mikä laatikkoon tuli? . Ei kai näiden vanhojen pitäisi hajota toisin kuin uudempien...
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Säätöhommia ja samalla kun tarkistaa, mistä vuotaa öljyä, niin saisi ottaa laatikon irti ja vaihtaa kampiakselin stefan. Sieltä tihkuu hieman öljyä.


Onko tämä Huittisten mies amerikkaisten laatikoiden osaaja, vai Mersumies? Onhan noita laatikkopajoja, mutta nimenomaan mersun laatikon tuntijaa kaipailisin.
R107041
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 12.04.2020 10:21

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja R107041 »

En tiedä onko näissä eroja...itse tilasin mustan täältä...hyvin istui ja helppo asentaa.
https://www.sls-hh-shop.de/main/de/68-6 ... hd-p-12824" onclick="window.open(this.href);return false;

Saman näköisiä löytyy myös täältä
https://www.motorform-shop.de/Carparts/ ... 3215a27873" onclick="window.open(this.href);return false;
BHN kirjoitti:
bljois kirjoitti:


Yleinen ongelma jenkkituonti R107:ssa lienee auringon piloille polttama ja halkeillut kojelaudan yläosa (dashboard).
Onko kellään kokemusta näistä päällelaitettavista varaosa "skineistä" (dashboard cover), joita netissä on paljonkin myytävänä???
Onko helppo asentaa siististi, ja erityisesti täsmääkö värin alempana olevan kojelaudan (mm. hanskalokeron kansi) kanssa???
Itselläni on tummansininen, ja on vaikea sanoa paljonko muiden samaa väriä olevien sisusteiden väri on 38 vuodessa haalistunut...

Jos mielestäsi järkevä, niin vinkkaa ostopaikka.

jorma
Ajattelin tilata tuolta
http://www.goldclassics.nl/Mercedes-Ben ... a82ef84384" onclick="window.open(this.href);return false;
ja vähän muutakin. Miinuksena etteivät vastaa sähköpostiin kun kyselin..
Palomino vinyylimaalilla maalaan sitten sisustan osat, niin kaikki on saman väristä
Pokis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 07.12.2019 10:03

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pokis »

Löytyisikö valistuneita arvauksia käyntivikaan? (107041, 1987, 300 SL)
Muutama viikko sitten kesken ajon (20 minuuttia ajettu) käynti alkoi pomppimaan. Ykkösellä vielä kulki, mutta kakkoselle vaihdettaessa autosta hävisi tehot ja meno muuttui pomppuisaksi. Vähän aikaa kaasua painamalla käynti aina parani, mutta kun vaihtoi kolmosen silmään niin sama juttu. Myös tyhjäkäynti tuntui epätasaiselta. Onneksi olen lähellä kotia ja pääsin takaisin ihmettelemään ongelmaa. En kuitenkaan saanut sitä toistettua, vaan auto kävi ja toimi hyvin. Ihmettelin asiaa ja kävin tankkaamassa tankin täyteen.
Tänään asia toistui niin, että en päässyt kotiin asti. Auto ei lopulta käynyt tyhjäkäynnilläkään ja hyvällä onnella hyytyi autokorjaamon pihaan. Kone tuoksui bensalta. Korjaaja arvio että kuulostaa ongelmalta virranjakajassa. Pajalla oli kuitenkin 2,5 viikon jono, aurinko paistaa ja juhannus+kesäloma on tulossa. Nyt mietinkin mitä teen seuraavaksi:
1. Odottelen että ammattilainen katsoo mikä vikana.
2. Haen uuden virranjakajan kannen ja pyörijän + tulpat (Motonetissä yht. 130€), vaihdan ne pajan pihalla ja toivon että vika korjaantuu sillä. Ei kuulosta liian vaikealta hommalta, jos vika tosiaan sillä korjaantuu.
3. Muu, mitä?
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Tuli vihellysongelma. Auton moottorista kuuluu korkea vihellys, ilmeisesti takapäästä. Vislaus kuuluu edelleen vaikka irrottaa rintapellin alipainekellot imusarjasta. Laturin hihna irroitettu, ei vaikutusta. Oisko kellään vinkkejä? Koneena siis M116 D-jet.

EDIT: Kuuntelin muoviletkun avulla vuotokohtia ja ilmeisesti vaihdelaatikon alipaineputki vuotaa imusarjan päästä. Onko tietoa miten tuon saisi kiristettyä tiiviiksi? Ahtaat on paikat.

EDIT2: Tuli kiristettyä vaihdelaatikolle menevä alipaineputki, joka oli hieman löysällä, mutta ei vaikutusta, vieläkin inisee.

EDIT3: Taitaa kaksiosaisen imusarjan kuminen välitiiviste vuotaa. Vinkkejä vaihtotyöhön?
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja seppola »

Pokis kirjoitti:Löytyisikö valistuneita arvauksia käyntivikaan? (107041, 1987, 300 SL)
Muutama viikko sitten kesken ajon (20 minuuttia ajettu) käynti alkoi pomppimaan. Ykkösellä vielä kulki, mutta kakkoselle vaihdettaessa autosta hävisi tehot ja meno muuttui pomppuisaksi. Vähän aikaa kaasua painamalla käynti aina parani, mutta kun vaihtoi kolmosen silmään niin sama juttu. Myös tyhjäkäynti tuntui epätasaiselta. Onneksi olen lähellä kotia ja pääsin takaisin ihmettelemään ongelmaa. En kuitenkaan saanut sitä toistettua, vaan auto kävi ja toimi hyvin. Ihmettelin asiaa ja kävin tankkaamassa tankin täyteen.
Tänään asia toistui niin, että en päässyt kotiin asti. Auto ei lopulta käynyt tyhjäkäynnilläkään ja hyvällä onnella hyytyi autokorjaamon pihaan. Kone tuoksui bensalta. Korjaaja arvio että kuulostaa ongelmalta virranjakajassa. Pajalla oli kuitenkin 2,5 viikon jono, aurinko paistaa ja juhannus+kesäloma on tulossa. Nyt mietinkin mitä teen seuraavaksi:
1. Odottelen että ammattilainen katsoo mikä vikana.
2. Haen uuden virranjakajan kannen ja pyörijän + tulpat (Motonetissä yht. 130€), vaihdan ne pajan pihalla ja toivon että vika korjaantuu sillä. Ei kuulosta liian vaikealta hommalta, jos vika tosiaan sillä korjaantuu.
3. Muu, mitä?
Varmaan M103 kone tässä kyseessä; virranjakaja + pyörijä aina ensimmäiseksi katsoa, kun käyntihäiriöitä tulee ! Se on sitten arpapeliä, kuinka kauan uudet kestää, varmaan Boschilainen kestää kauimmin, mutta toisenlaisiakin kokemuksia on...
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 08.07.2012 17:22

SL 450 öljysuodatin

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Osaako joku kertoa, kun minun 450 SLssä öljysuodatin kotelossa ei ole laisinkaan sinne pohjaan tulevaa jousta+prikkaa, joka mielestäni toimii ns varoventtilinä. Kotelossa on vain sen pitkän läpimenevän pultin päälle tuleva n. 6cm pitkä jousi, ei mitään prikkaa. Olen aieminkin ihmetellyt sen jousen tarkoitusta, kun mielestäni se ei kiristä/panttaa mitään osaa, varsinkaan ei suodatinta. Tämän jousen perimmäinen tarkoitus alkoi nyt epäilyttää minua, kun öljynpaine putosi reilusti alle 1 kg tyhjäkäynnillä, kun aiemmin se pysynyt siinä 1 kg tienoilla, vaikka moottori on ollut kuuma. Vai pitäisikö vikaa hakea painekellosta? Onko sillä pitkällä jousella joku tarkoitus, vai joku vain tyrkännyt sen sinne, kun on joskus kipannut kaikki kotelon sisuskalut roskiin ja sitten huomannut, että nyt puuttuu jotain. Veho tarjosi sellaista pientä jousta+prikkaa tuohon moottoriin, eikä kukaan löytänyt mistään kuvasta mitään pitkää jousta.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Törsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 22.11.2016 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Törsy »

Alipaineletkujen kytkennät aiheuttaa päänvaivaa

Kirjoittelen tässä sen asentajan puolesta, joka kasaa minulle tätä autoa. Tuo minun malli on 450SL 1976 california mallia saastelaitteineen eli katit pakosarjojen päässä, egr, ilmapumppu, hiilikanisteri.
Sen moottorin purki alunperin semmonen tyyppi joka ei merkinnyt alipaineletkuja mitenkään. Mie olen ostanut siihen euromalliset pakosarjat ja uudet etuputket tuohon autoon ettei tarvisi niitä risasia katteja ahtaine pakosarjoineen enää laittaa tuohon.
KYSYMYS 1: onko jotain mitä tulisi ottaa huomioon niissä alipaineletkujen kytkennöissä kun autoon laittaa nuo eri pakosarjat? Vai pitääkö vain seurata kaaviokuvaa alipaineista?
KYSYMYS 2: jos nuo edellä mainitut saastelaitteet haluaa ottaa pois/ohittaa niin miten se tulisi tehdä ja mitä tulee ottaa huomioon että auton saisi käymään järkevästi?

Arvostaisin todella jos saisin tähän apuja. Tai osaisiko joku ilmiantaa kaveria pirkanmaalta keneltä löytyisi tähän osaamista?
1976 450SL
2014 S205
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja BHN »

Pokis kirjoitti:Löytyisikö valistuneita arvauksia käyntivikaan? (107041, 1987, 300 SL)
Muutama viikko sitten kesken ajon (20 minuuttia ajettu) käynti alkoi pomppimaan. Ykkösellä vielä kulki, mutta kakkoselle vaihdettaessa autosta hävisi tehot ja meno muuttui pomppuisaksi. Vähän aikaa kaasua painamalla käynti aina parani, mutta kun vaihtoi kolmosen silmään niin sama juttu. Myös tyhjäkäynti tuntui epätasaiselta. Onneksi olen lähellä kotia ja pääsin takaisin ihmettelemään ongelmaa. En kuitenkaan saanut sitä toistettua, vaan auto kävi ja toimi hyvin. Ihmettelin asiaa ja kävin tankkaamassa tankin täyteen.
Tänään asia toistui niin, että en päässyt kotiin asti. Auto ei lopulta käynyt tyhjäkäynnilläkään ja hyvällä onnella hyytyi autokorjaamon pihaan. Kone tuoksui bensalta. Korjaaja arvio että kuulostaa ongelmalta virranjakajassa. Pajalla oli kuitenkin 2,5 viikon jono, aurinko paistaa ja juhannus+kesäloma on tulossa. Nyt mietinkin mitä teen seuraavaksi:
1. Odottelen että ammattilainen katsoo mikä vikana.
2. Haen uuden virranjakajan kannen ja pyörijän + tulpat (Motonetissä yht. 130€), vaihdan ne pajan pihalla ja toivon että vika korjaantuu sillä. Ei kuulosta liian vaikealta hommalta, jos vika tosiaan sillä korjaantuu.
3. Muu, mitä?
em.lisäksi puola, tulpanjodot, bensapumppu mahdollisia vikakohteita.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Törsy kirjoitti:Alipaineletkujen kytkennät aiheuttaa päänvaivaa

Kirjoittelen tässä sen asentajan puolesta, joka kasaa minulle tätä autoa. Tuo minun malli on 450SL 1976 california mallia saastelaitteineen eli katit pakosarjojen päässä, egr, ilmapumppu, hiilikanisteri.
Sen moottorin purki alunperin semmonen tyyppi joka ei merkinnyt alipaineletkuja mitenkään. Mie olen ostanut siihen euromalliset pakosarjat ja uudet etuputket tuohon autoon ettei tarvisi niitä risasia katteja ahtaine pakosarjoineen enää laittaa tuohon.
KYSYMYS 1: onko jotain mitä tulisi ottaa huomioon niissä alipaineletkujen kytkennöissä kun autoon laittaa nuo eri pakosarjat? Vai pitääkö vain seurata kaaviokuvaa alipaineista?
KYSYMYS 2: jos nuo edellä mainitut saastelaitteet haluaa ottaa pois/ohittaa niin miten se tulisi tehdä ja mitä tulee ottaa huomioon että auton saisi käymään järkevästi?

Arvostaisin todella jos saisin tähän apuja. Tai osaisiko joku ilmiantaa kaveria pirkanmaalta keneltä löytyisi tähän osaamista?
Tästä on jo 6 vuotta aikaa kun oman ex-SL:n kanssa touhusin, mutta tein siten, että purin kaikki jenkkisysteemit pois. Ilmapumpun, solenoidit, hiilipöntön ja ylimääräiset alipaineletkut. Sitten hain Saksan-mallin alipainekaavion ja kytkin alipaineet sen mukaan. Muihin liitäntöihin tulppa päälle, esim kaasuläppäkoteloon... Mulla jäi silloin jenkkipakosarjat, sulla onkin parempi tilanne sen suhteen nyt. Lopuksi säädin ennakon euromallin mukaan, ja voi että kun auto muuttui! Kaikki "nuhaisuus" katosi ja tehoa tuli huomattavasti lisää. Myös lämmöt pysyivät paremmin kurissa. Kulutuksesta ei tarvinne mainita, se suorastaan romahti.
Foxnen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 14.01.2018 18:34

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Foxnen »

Moi

Katsastushenkilö kirjoitti todistukseen eilen hylätty:ohjauksen välitangon nivel välyksellinen, vasen.

Osaisiko joku kertoa mikä olisi tuon osan kauppanimi että tulis tilattua kerrasta oikea osa?
Kannattaako vaihtaa kumpikin puoli samalla?

Auto R107 500 SL vm86
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 107 liittyvät kysymykset

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Foxnen kirjoitti:Moi

Katsastushenkilö kirjoitti todistukseen eilen hylätty:ohjauksen välitangon nivel välyksellinen, vasen.

Osaisiko joku kertoa mikä olisi tuon osan kauppanimi että tulis tilattua kerrasta oikea osa?
Kannattaako vaihtaa kumpikin puoli samalla?

Auto R107 500 SL vm86
Esimerkiksi tässä linkissä välitanko.

https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... i-bilstein" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin