Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Re: 300 TDT -82 tarinaa
Hyväksyin saksalaisen 90 euron vastatarjouksen alipainepumpusta. Vielä on rahtihinta auki.
Rattiasiassa taidan kallistua aliexpress.comin kautta nahkaiseen ratinsuojukseen.
Rattiasiassa taidan kallistua aliexpress.comin kautta nahkaiseen ratinsuojukseen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 300 TDT -82 tarinaa
Alipainepumppu tuli maksamaan rahteineen vähän toistasataa euroa. Sain sen tänään asenettua paikallee. Jouduin irroittamaan ohjaustehostimen hihnan, visko/tuuletusropelin ja ropelin kotelon syylärin takaa. Samalla vaihdoin viskon toiseen vanhaan mutta parempaan. Jarrut parani huomattavasti mutta vieläkin jos jarruttaa peräjälkeen kolme kertaa niin sen jälkeen poljin menee kovaksi. Epäilen että etujarruissa tai pääsylinterissä on vielä ilmaa jossain. Myös automaattivaihteiston toiminta parani ja tuntuu että moottorikin vetää paremmin. Etujarrujen ilmaus ei onnistunut vielä koska molemmat etupuolen nipat ovat täysin jumissa ja menivät pyöreiksi kun niitä yritin 9mm lenkkiavaimella aukaistä. Täytyy hitsata niihin isompi mutteri ja ostaa uudet nipat. Yleensäkin nämä jarrunipat on aina vanhoissa autoissa riesana kun niitä ei saa auki. Mikähän siinä on ettei näihin tehdä riittävän isolla esim 13mm avainkoolla?
Takajarrujen paloille asensin uudet kiinnitystapit ja kitinänvaimennusjouset kun vanhat olivat niin ruostuneet.
Nopeusmittarin vaijeri oli irronnut itsestään mittariston takana, sen ähersin paikalleen. Puskurin päätykumit asensin myös paikalleen. Takapuskuri on aika laho. Täytyi vetää nippusiteillä kumilista kiinni molemmista päistä. Konepellin korkeussäätö etureunasta oli menettänyt jossain vaiheessa kumityynyt molemmilta puolilta. Ruuvasin korkeussäädön kohdalleen, ja etupäästä kuulunut epäsäännöllinen naputus ajossa hävisi.
Molemmat ulommat raidetangon päät täytyy vaihtaa ja apparin puolen vetoakselin ulompi suojakumi. Tarkoitus on asentaa Motonetin liimattava suojakumi niin ei tarvitse ottaa vetoakselia irti.
Kiinasta tilaamani istuinsuojat saapuivat, täytyy nekin asennella. Tilasin aliexpressin kautta 42 cm nahkaisen ratinsuojuksen kiinasta hintaan 9,07 euroa rahteineen.
Takajarrujen paloille asensin uudet kiinnitystapit ja kitinänvaimennusjouset kun vanhat olivat niin ruostuneet.
Nopeusmittarin vaijeri oli irronnut itsestään mittariston takana, sen ähersin paikalleen. Puskurin päätykumit asensin myös paikalleen. Takapuskuri on aika laho. Täytyi vetää nippusiteillä kumilista kiinni molemmista päistä. Konepellin korkeussäätö etureunasta oli menettänyt jossain vaiheessa kumityynyt molemmilta puolilta. Ruuvasin korkeussäädön kohdalleen, ja etupäästä kuulunut epäsäännöllinen naputus ajossa hävisi.
Molemmat ulommat raidetangon päät täytyy vaihtaa ja apparin puolen vetoakselin ulompi suojakumi. Tarkoitus on asentaa Motonetin liimattava suojakumi niin ei tarvitse ottaa vetoakselia irti.
Kiinasta tilaamani istuinsuojat saapuivat, täytyy nekin asennella. Tilasin aliexpressin kautta 42 cm nahkaisen ratinsuojuksen kiinasta hintaan 9,07 euroa rahteineen.
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 03.09.2016 07:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 300 TDT -82 tarinaa
Jonkun aiemman omistajan neronleimaus eli tummennus vilkunlaseista täytyisi poistaa. Ei oikein huvittaisi alkaa käsin niitä hinkkaamaan santapaperilla. Täytyy katsella josko Motonetista tai Biltemasta löytyisi joku harjalaikka porakoneeseen.
Toinen mahdollisuus olisi ostaa uudet porkkanalasit esim Alvadilta Virosta. Normaali porkkanalasi on siellä van 7 euroa kappale. Sieltä löytyy myös S123 Turbodieselin keltaista vilkkua 12 euroa kpl. Täytyy katsella kuvia onko turbodieseleissä ollut erilaiset etuvilkut.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... tdType=433" onclick="window.open(this.href);return false;
Takavalot farkkuun ovat Alvadissa kalliit 180 euroa kappale joten niitä ei kannata ostaa. Ebaystä löytyy pari tuning-takavaloja kirkkaalla vilkkulasilla olevaa hintaan €77 eur. Alkuperäiset näyttää sielläkin maksavan maltaita.
Netistä löytyi sellainenkin vinkki että jarrunesteellä saattaa lähteä tummennukset pois. Täytyypä kokeilla.
Toinen mahdollisuus olisi ostaa uudet porkkanalasit esim Alvadilta Virosta. Normaali porkkanalasi on siellä van 7 euroa kappale. Sieltä löytyy myös S123 Turbodieselin keltaista vilkkua 12 euroa kpl. Täytyy katsella kuvia onko turbodieseleissä ollut erilaiset etuvilkut.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... tdType=433" onclick="window.open(this.href);return false;
Takavalot farkkuun ovat Alvadissa kalliit 180 euroa kappale joten niitä ei kannata ostaa. Ebaystä löytyy pari tuning-takavaloja kirkkaalla vilkkulasilla olevaa hintaan €77 eur. Alkuperäiset näyttää sielläkin maksavan maltaita.
Netistä löytyi sellainenkin vinkki että jarrunesteellä saattaa lähteä tummennukset pois. Täytyypä kokeilla.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 300 TDT -82 tarinaa
Vilkut ovat samat kaikissa. Multa löytyisi kohtuukuntoiset käytetyt takavalot 70 e pari. Voin tsekata kunnon että "lasi" on ehjä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 300 TDT -82 tarinaa
Sain toisen etujarrun ilmattua kun hitsasin 17mm mutterin kiinni ilmausruuviin. Ilmausruuvi vaurioitui sen verran paljon ettei siihen saanut enää letkua kiinni joten ilmaus täytyi tehdä joka välissä polkimen ollessa pohjassa ruuvia sulkien. Kun vielä yksin tein niin meni aika työlääksi. Käytin keppiä polkimen ja selkänojan välissä apujalkana. Jarrujen toiminta parani entisestäänkin ja samoin automaattivaihteiston toiminta pehmeni. On kyllä ihme juttu että mersussa jarruissa oleva ilma vaikuttaa automaattivaihteiston vaihtamiseen mutta näin se vaan on tässä minun mersussa asian laita. Toisen etujarrun ilmauksen jätin myöhemmäksi jotta Motonetista tilaamani ilmausruuvit saapuvat. On nimittäin yksin ilmaaminen paljon helpompaa kun saa letkun kiinni ilmausruuvin päähän.
Nopeusmittarin vaijeri olikin mennyt poikki. Ilmeisesti se oli joutunut jännitykseen kun jouduin laskemaan viime keväällä vaihdelaatikkoa starttia irroittaessa. Motonetissa on kolmelaista vaijeria tarjolla joista hyllyssä oli vain yhtä mallia jonka otin kokeeksi (matkamalli automaatilla vm 84-85). Vähän arveluttaa kun tuo minun auto on vm82.
Nopeusmittarin vaijeri olikin mennyt poikki. Ilmeisesti se oli joutunut jännitykseen kun jouduin laskemaan viime keväällä vaihdelaatikkoa starttia irroittaessa. Motonetissa on kolmelaista vaijeria tarjolla joista hyllyssä oli vain yhtä mallia jonka otin kokeeksi (matkamalli automaatilla vm 84-85). Vähän arveluttaa kun tuo minun auto on vm82.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Sain toisen raidetangon osan ja asensin sen paikalleen. Toinen pää on vielä tilauksessa kun se oli myös vääränkätinen ja vääränkokoisella kierteellä. Paljastui myös että raidetanko oli jonkun edellisen korjaajan toimesta väärinpäin asennettu, eli sisäpää ulompana.
Kilikali-maalipurkitkin ovat saapuneet, nyt täytyy odotella sopivia maalausilmoja.
Kilikali-maalipurkitkin ovat saapuneet, nyt täytyy odotella sopivia maalausilmoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Motonetin nopeusmittarin vaijeri oli samanlainen kuin alkuperäinen. Asennus oli muuten helppo mutta vaihdelaatikon puoleisessa päässä vaijeri oli katkennut aivan juuresta ja pätkä vaijeria oli jäänyt kiinni pyörittimen sisään. Sain kuitenkin sen kaiveltua pois terävällä piikillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Asentelin Motonetista ostamani liimattavan vetoakselin suojakumin. Asennus on periaatteessa helppo mutta vaikeuksia syntyi kun en saanut puristettua liimauspintoja aivan yhteen pienemmässä päässä akselin ympärillä. Jouduin pursuttelemaan liimaa liimaussauman päällekin. Liimaa pursusi hanskoihin ja jonkun ajan päästä liima kuivuttua hanskojen sormenpäät tarttuivat yhteen. En ole varma tuliko liimaussaumasta täysin tiivis.
Sain myös asennettua raidetangon nivelen ja säädettyä ratin asennon oikeaksi. Lisäksi vaihdoin keltasävyiset H4-ajovalolamput. Toinen paikallaan olleista H4-lampuista oli laiton 100W lamppu.
Sain myös asennettua raidetangon nivelen ja säädettyä ratin asennon oikeaksi. Lisäksi vaihdoin keltasävyiset H4-ajovalolamput. Toinen paikallaan olleista H4-lampuista oli laiton 100W lamppu.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Pyynnöstä kuvia moottorin korvakkeista
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 300 TDT -82 tarinaa
Itse tilasin alvadista pakumersuun (mb309) kirkkaat etuvilkut, oli laadultaan uskomattoman surkeata, eikä tietenkään minkäänlaisia hyväksyntä leimoja missään, eivät kyllä montaa euroa maksaneet. W123 farkun takavalot tuntuu olevan kyllä tosi kalliita tarvikkeenakin. Itse katsoin myös niitä ebayn "tuning" takavaloja jos hommaisin sellaiset omaan kulkineeseen. Ebaystä näytti myös saavan W123 avantgarde maskiakin, ja jotain kirkkaita ledi etu-umpioita.Sharedoc kirjoitti:Jonkun aiemman omistajan neronleimaus eli tummennus vilkunlaseista täytyisi poistaa. Ei oikein huvittaisi alkaa käsin niitä hinkkaamaan santapaperilla. Täytyy katsella josko Motonetista tai Biltemasta löytyisi joku harjalaikka porakoneeseen.
Toinen mahdollisuus olisi ostaa uudet porkkanalasit esim Alvadilta Virosta. Normaali porkkanalasi on siellä van 7 euroa kappale. Sieltä löytyy myös S123 Turbodieselin keltaista vilkkua 12 euroa kpl. Täytyy katsella kuvia onko turbodieseleissä ollut erilaiset etuvilkut.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... tdType=433" onclick="window.open(this.href);return false;
Takavalot farkkuun ovat Alvadissa kalliit 180 euroa kappale joten niitä ei kannata ostaa. Ebaystä löytyy pari tuning-takavaloja kirkkaalla vilkkulasilla olevaa hintaan €77 eur. Alkuperäiset näyttää sielläkin maksavan maltaita.
Netistä löytyi sellainenkin vinkki että jarrunesteellä saattaa lähteä tummennukset pois. Täytyypä kokeilla.
MB 309 - 86
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vaikuttaa että jarrutehostin vuotaa alipainepuolella, koska jarrupoljin menee kovaksi useamman kerran jarrutellessa. Täytynee purkaa se irti ja avata.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Hyvä tästä vielä tulee Ainakin potenttiaalia
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tänään vaihdoin toisenkin etujarrulevyn ja aloittelin kuskinpuolen etujarruletkun vaihtoa joka tyssäsi kuitenkin jarruputken mutterin pyöristymiseen. Jouduin lopulta irroittamaan jarruletkun jarruputkesta katkaisulaikalla. Täytyy hommata uusi jarruputki.
Askartelin myös akun kiinnityksen ja pissapojan moottorin toimimaan. Äänimerkki toimii epäluotettavasti riippuen ratin asennosta, täytyy varmaan asentaa kojelautaan erillinen painokytkin äänimerkille.
Löysin foorumin kautta purkuosina jarrutehostimen pääsylintereineen. Ostin samalla myös etuiskarit. Muutama päivä täytyy tässä vaan odotella niitä tulevaksi matkahuollon kautta.
Askartelin myös akun kiinnityksen ja pissapojan moottorin toimimaan. Äänimerkki toimii epäluotettavasti riippuen ratin asennosta, täytyy varmaan asentaa kojelautaan erillinen painokytkin äänimerkille.
Löysin foorumin kautta purkuosina jarrutehostimen pääsylintereineen. Ostin samalla myös etuiskarit. Muutama päivä täytyy tässä vaan odotella niitä tulevaksi matkahuollon kautta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jarrutehostimen vaihto-operaatio vei noin kaksi tuntia. Osa ajasta meni mersun etupenkillä maaten, pää alaspäin kuskin jalkatilassa hankalassa asennossa. Syynä vaikeaan asentoon oli jarrutehostimen neljän kiinnitysmutterin avaaminen ja vastaavasti kiristäminen. Mutterit ovat korkealla rintapellissä kaikenlaisten johtosarja- ja ohjaushärpäkkeiden takana. Näkyvyys oli aika heikko ja työkaluna täytyi käyttää hylsyavainta, kahta jatkoa ja kardaaniniveltä.
Vaiihto-osa on päällisin puolin ruostuneempi kuin alkuperäinen vuotava osa. Otin kuitenkin pääsylinterin vanhasta koska vaihto-osan muovisäiliön alatiiviste näytti pahoin kärsineeltä. Vaihdoin myös jarruputken ja jarruletkun kuskinpuolen etujarrulle koska jarruletku oli jossain vaiheessa hinkkautunut rengasta vasten ja kangasta näkyi letkun kyljestä.
Vaihdoin myös ilmausruuvit etujarruihin. Koeajolla jarrut pelaa hyvin mutta poljin on vielä hieman pehmeä. Todennäköisesti syynä on että takajarruille vievään jarruputkeen pääsi ehkä vähän ilmaa jarrupääsylinterin irroituksessa. Täytyy vielä ilmata takajarrutkin.
Vaiihto-osa on päällisin puolin ruostuneempi kuin alkuperäinen vuotava osa. Otin kuitenkin pääsylinterin vanhasta koska vaihto-osan muovisäiliön alatiiviste näytti pahoin kärsineeltä. Vaihdoin myös jarruputken ja jarruletkun kuskinpuolen etujarrulle koska jarruletku oli jossain vaiheessa hinkkautunut rengasta vasten ja kangasta näkyi letkun kyljestä.
Vaihdoin myös ilmausruuvit etujarruihin. Koeajolla jarrut pelaa hyvin mutta poljin on vielä hieman pehmeä. Todennäköisesti syynä on että takajarruille vievään jarruputkeen pääsi ehkä vähän ilmaa jarrupääsylinterin irroituksessa. Täytyy vielä ilmata takajarrutkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Takajarrutkin nyt ilmattu. Nyt poljin on hyvä, eikä tehostus vähene toistuvissa jarrutuksissa.
Seuraava haaste on apukuskin puoleinen etuiskunvaimentaja, joka on vuotanut öljynsä pois ja vaimennus on olematonta.
Seuraava haaste on apukuskin puoleinen etuiskunvaimentaja, joka on vuotanut öljynsä pois ja vaimennus on olematonta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Matkustajan puolen öljytyyppisen etuiskarin vaihto sujui hyvin siihen asti kun oli aika kiinnittää iskari yläpäästä. Mutta hankkimassani käytetyssä kaasupainevaimentimessa olikin ilmeisesti tuumainen kierre eikä autotallini miljoonalaatikostakaan löytynyt sopivaa kiinnitysmutteria. Ratkaisuna oli käydä Biltemasta hakemassa kierretyökalusarja (26,70 eur) jolla tein uudet M10 kierteen iskunvaimentajan yläpäähän.
Kuskin puoleinen iskarin käytin yläpäästä irti ja totesin myös sen olevan kaasupainevaimentaja joten en vaihtanut sitä kun siinä ei ollut mitään vuodon merkkejä. Auton ajettavuus parani huomattavasti.
Asensin kuskin penkkiin kiinalaisen istuinsuojan. Sen piti olla nahkainen muttei siinä ollut kuin jotain vahakangasta pieni siivu sivussa. No on se kuitenkin siistimpi kuin verhoilultaan puhkikulunut alkuperäinen penkki. Täytyy vielä vaihtaa parempikuntoinen matkustajan puolen penkki tuohon kuskin penkin paikalle.
Asentelin myös vaihdekepin takana olevat ikkunahissien kytkimet, apparin peilin säädön, hätävilkun katkaisijan ja starttinapin kiinni muovilevyyn käyttömukavuuden parantamiseksi ja vaihdekepin seudun siistimiseksi. Niin, virta-avaimellahan tätä autoa ei saa käynnistettyä vaan tarkoitusta varten on erillinen punainen starttinappi ihan uusien autojen tapaan. Kuva tulossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Episodi 12 - Showtime
Mersu alkoi olla siinä kunnossa että sen uskalsi jo viedä näytölle katsastukseen. Auto on ajokiellossa myöhässä olevan katsastuksen vuoksi ja lisäksi liikennekäytöstä poistettuna. Sen saa kuitenkin ajaa katsastukseen kun varaa ajan etukäteen. Lisäksi autossa on nastarenkaat alla, muttei sekään estä katsastusta.
Leimahan sieltä tuli! Katsastusmies totesi että aika harvinainen auto. Kysyi oliko kova homma kunnostaa? Totesin että puolitoista vuotta siinä on mennyt ja että paljon on ollut hitsaamista.
Joitakin kuvia juhlistamaan leimaa.
Mersu alkoi olla siinä kunnossa että sen uskalsi jo viedä näytölle katsastukseen. Auto on ajokiellossa myöhässä olevan katsastuksen vuoksi ja lisäksi liikennekäytöstä poistettuna. Sen saa kuitenkin ajaa katsastukseen kun varaa ajan etukäteen. Lisäksi autossa on nastarenkaat alla, muttei sekään estä katsastusta.
Leimahan sieltä tuli! Katsastusmies totesi että aika harvinainen auto. Kysyi oliko kova homma kunnostaa? Totesin että puolitoista vuotta siinä on mennyt ja että paljon on ollut hitsaamista.
Joitakin kuvia juhlistamaan leimaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Pyysin Autojerryn kautta tarjouksia Oulun seudun automaalareilta pohjatöistä ja ylimaalauksesta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tilasin saksan ebayn kautta kirkkaat vilkkulasit eteen/taakse sekä vaihdekepin alle tulevan puupaneelin. Hintaa rahteineen about 150 eur. Käytän kirkkaita vilkkuja kunnes saan entisöityä alkuperäiset.
Maalaushommaa olen miettinyt. Saattaa olla että alan tehdä itse pohjatyöt, riippuu vähän löydänkö talveksi lämmintä tallia.
Maalaushommaa olen miettinyt. Saattaa olla että alan tehdä itse pohjatyöt, riippuu vähän löydänkö talveksi lämmintä tallia.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Löysitkö alkuperäisen puupaneelin vai oliko jälkituotantoa? Pirun kalliita ne jälkituotanto puuosat.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Käytetty alkuperäinen zebrano-puinen 38 euroa + rahti. Näyttää olevan jyrsitty yksi reikä lisää tai yhtä katkaisijan koloa isommaksi mutta sopii minulle kun on juuri sopiva määrä reikiä.
http://www.ebay.de/itm/262519316060?ul_ ... noapp=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/262519316060?ul_ ... noapp=true" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tilasin samalta tyypiltä myös muita kojelaudan zembrano puulistoja setin 80 eur + rahti.
http://www.ebay.de/itm/351782366653?fit ... fresh=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/351782366653?fit ... fresh=true" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Latvialainen kirkkaiden takavalojen myyjä tyrkytti 10 euroa alennusta kun toimitukseen lähteneet takavalot olivat vähän erinäköiset kuin kuvissa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Katsastuksen läpimenon kunniaksi varustelukierre jatkuu: tilasin kiinasta "turbodiesel" merkin takapaksin kanteen.
Hinta 10 eur rahteineen.
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BENZ-T ... Lz&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta 10 eur rahteineen.
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BENZ-T ... Lz&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Näyttää olevan sitä fonttia, jota käytettiin W124 E:ssä ja W210:ssä, mutta eipä kai tuo haittaa. Ite ostin tuommoisen merkin yhdeltä foorumilaiselta, ja kuvittelin ostavani alkuperäisen osan. Alkuperäinen se ei sitten ollut, ja vasta kun näin sen postissa saapuneen osan, hiffasin, ettei sitä kyllä alkuperäisenä oltu kaupiteltukaan, että sinänsä myyjä ei tehnyt mitään väärää mun tapauksessa.Sharedoc kirjoitti:Katsastuksen läpimenon kunniaksi varustelukierre jatkuu: tilasin kiinasta "turbodiesel" merkin takapaksin kanteen.
Hinta 10 eur rahteineen.
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BENZ-T ... Lz&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Harmitti vaan, kun ensin sai vaikka kuinka kauan leikata terävällä veitsellä niistä jokaisesta kirjaimesta muovipurseita pois, etteivät ne olisi jääneet kantamaan. Sitä ennen piti poistaa ne kiinnitystarrat, kun osa purseista oli niiden alla, ja lopuksi värkätä uudet tarrat. Ensimmäisen talven jälkeen kromipinnoite alkoi olla kärsineen näköinen, ja kun siinä vaiheessa yritin yhdestä kirjaimesta sitä pintaa kiillottaa, niin siitä tuli vähintään puolta kamalamman näköinen pinnotteen kadotessa lähes tyystin. No, toivottavasti sulle saapuu parempilaatuinen merkki.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Onneksi olkoon leiman johdosta! Varmasti hyvä fiilis kun on kauan puurtanut tallissa.
Huomasin että mietit kaikenlaisia puupaneeleita yms. Oletko miettynyt yhtenä mahdollisuutena ehkä niitä liimattavia kontaktimuovi puujäljitelmiä? Ovat kuulema aika helppoja leikellä ja liimailla. Sillä saisi vaikka keskikonsolin paneelistakin turhat ruuvinreiät ja tupakin polttamat arvet piiloon. Tietysti puu on aina puuta..
Huomasin että mietit kaikenlaisia puupaneeleita yms. Oletko miettynyt yhtenä mahdollisuutena ehkä niitä liimattavia kontaktimuovi puujäljitelmiä? Ovat kuulema aika helppoja leikellä ja liimailla. Sillä saisi vaikka keskikonsolin paneelistakin turhat ruuvinreiät ja tupakin polttamat arvet piiloon. Tietysti puu on aina puuta..
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tämän auton kojelauta ei ole alkuperäinen vaan ykkössarjalaisesta mustilla muovilistoilla, jotka on ajansaatossa kutistuneet niin että alta näkyy alumiinilistaa. Ajattelin vaihtaa mustien muovien tilalle puulistat.
Täytyy kytätä oikeanlaista Turbodiesel - merkkiä ajan kanssa. Nyt niitä on myynnissä vain jenkeissä ja rahtikuluineen hinta nousee turhan kovaksi. Voi olla että pidän tuota vääränfonttista vain väliaikaisesti kirkkaiden vilkkujen kanssa kunnes auto saadaan ylimaalattua.
Tässä alkaa hahmottumaan autolle väliaikainen ulkoasu jota voisi luonnehtia "kilikali-maalaus, 16"-aluvanteet, kirkkaat vilkut, vääräfonttinen-turbodiesel merkki".
Täytyy kytätä oikeanlaista Turbodiesel - merkkiä ajan kanssa. Nyt niitä on myynnissä vain jenkeissä ja rahtikuluineen hinta nousee turhan kovaksi. Voi olla että pidän tuota vääränfonttista vain väliaikaisesti kirkkaiden vilkkujen kanssa kunnes auto saadaan ylimaalattua.
Tässä alkaa hahmottumaan autolle väliaikainen ulkoasu jota voisi luonnehtia "kilikali-maalaus, 16"-aluvanteet, kirkkaat vilkut, vääräfonttinen-turbodiesel merkki".
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 11.10.2016 19:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tilasin jokunen vuosi sitten omaan ässään 300SD merkin jenkeistä ja silloin se tuli kirjepostina ihan muutaman euron postikuluilla.
Tuossa esim yksi kohtuuhintainen ja kuluinen ja voi myös tarjota.
http://www.ebay.com/itm/72-85-MERCEDES- ... Q4&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Noista vanteista kannattaa katsoa offset ja testata vielä että pyöriikö etuakselilla. Monet 124:lle tarkoitetut vanteet on ET35 ja nuo monesti ottaa kiinni raidetangonpäähän.
Tuossa esim yksi kohtuuhintainen ja kuluinen ja voi myös tarjota.
http://www.ebay.com/itm/72-85-MERCEDES- ... Q4&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Noista vanteista kannattaa katsoa offset ja testata vielä että pyöriikö etuakselilla. Monet 124:lle tarkoitetut vanteet on ET35 ja nuo monesti ottaa kiinni raidetangonpäähän.
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kiitos vinkistä. Pistin tarjouksen sisään oikeasta turbodiesel-merkistä. Kauppa syntyi 15,75 USD hintaan + rahti 12,99 USD.
Tänään vaihdoin apparin ja kuskin penkit päikseen. Ihan helposti se ei onnistu vaan istuinosan alapuoliset osat täytyy irroittaa ja vaihtaa myös siten että ne säilyvät alkuperäisillä paikoillaan. Apparin penkki on helppo tapaus mutta kuskin penkki on vaikea purkaa ja kasata.
Oli hyvä että aloin purkamaan kuskin penkkiä, koska joku edellisistä omistajista oli kasannut penkin väärin, istuinten kiskot olivat kiinni vain yhdellä (keskimmäisellä) pultilla kummallakin sivulla. Pultteja on kolme/sivu, näistä vain yksi oli ollut käytössä.
Tänään vaihdoin apparin ja kuskin penkit päikseen. Ihan helposti se ei onnistu vaan istuinosan alapuoliset osat täytyy irroittaa ja vaihtaa myös siten että ne säilyvät alkuperäisillä paikoillaan. Apparin penkki on helppo tapaus mutta kuskin penkki on vaikea purkaa ja kasata.
Oli hyvä että aloin purkamaan kuskin penkkiä, koska joku edellisistä omistajista oli kasannut penkin väärin, istuinten kiskot olivat kiinni vain yhdellä (keskimmäisellä) pultilla kummallakin sivulla. Pultteja on kolme/sivu, näistä vain yksi oli ollut käytössä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Huomenna on tarkoitus alkaa äänieristämään jalkatiloja. Ajatus on käyttää kierrätysmateriaaleja, eli alimmaksi sanomalehtiä, väliin kokolattiamattoa ja päällimmäiseksi kumimatto.
Sanomalehtien hyviä ominaisuuksia ovat niiden vedensitomiskyky, vaihdettavuus ja ilmaisuus. Sekin on mahdollista että auton rintapelti ole vieläkään täysin tiivis, joten vesivuotoon on syytä varautua etukäteen.
Sanomalehtien hyviä ominaisuuksia ovat niiden vedensitomiskyky, vaihdettavuus ja ilmaisuus. Sekin on mahdollista että auton rintapelti ole vieläkään täysin tiivis, joten vesivuotoon on syytä varautua etukäteen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561