450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
-70 luvun 450 moottoreissa on euromalleissa yleensä teho 218 - 222 hevosvoimaa din, ja jenkkiversioissa vain 180 hv/ din.
Millä tämä teho kuristus on jenkkimalleihin tehty? Ja pystyykö sen purkamaan kuinka pois?
Kysymykseni koskee lähinnä K- jetronic malleja eli loppuvuodesta -75 eteenpäin.
Millä tämä teho kuristus on jenkkimalleihin tehty? Ja pystyykö sen purkamaan kuinka pois?
Kysymykseni koskee lähinnä K- jetronic malleja eli loppuvuodesta -75 eteenpäin.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Moro, vaikea sitä kuristusta on poistaa koska moottori on rakennettu alusta pitäen erilaiseksi. Päätekijä on matalampi puristussuhde joka on tehty (mielestäni aina) männillä. Lisäksi nokka-akselit ovat erilaisia. Sekä toki ruiskun ja sytyksen asetukset ovat erilaisia. Lisänä on vielä ne ns saastelaitteet ali EGR ja muut himulat, sekä esim myöhäistävä virranjakajan tupla-alipainekello kuten myös kuristavampi pakoputkisto koska siellä on katalysaattorit.
Unski voi varmaan valaista lisää, ja antaa detskumpaa tietoa. Minun tieto perustuu M100 moottoriin K-Jetronicilla.
Unski voi varmaan valaista lisää, ja antaa detskumpaa tietoa. Minun tieto perustuu M100 moottoriin K-Jetronicilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Aluksi D-Jetroniceissa vain eri nokat, männät, ecu ja jakaja. Sitten -> 74 eteenpäin lisää saastelaitteita alipaineohjauksella. K-Jetroniceissa heti alusta pitäen myöskin eri nokat, männät, jakaja, ohjauspainesäädin, ilmapumppu ja oikeanpuoleinen pakosarja...myöskin iso määrä käyniin liittyviä saastelaitteita, sekä katalysaattorit. California- ja Federal-malleissa eroja saastelaitteissa. Alumiinimoottorien kanssa tuli sitten vasta K-Jet Lambda-ohjauksella. Järkevin vaihto on oikeastaan vaihtaa euromallin 450:n nokat, jakaja ja ohjauspainesäädin. Niillä tehon pitäisi nousta yli 200 hp:n. Mikäli puristussuhdetta miettii, niin melkein kannattaa etsiä euro-moottori...tai sitten ylikokomännät ja tehdä täysi koneremontti.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Ok, kiitos valaisevista ja hyvistä neuvoista.
Tarkoituksena olisi hankkia 107 450, mutta ilmeisesti kannattanee sitten vaan etsiä euroversio suosiolla.
Noita jenkkimalleja vaan näkyy niin hyvin olevan tarjolla ja korit niissä ehkä ehjempiä, ja mieli tekisi täystehoista versiota, 40 hevosvoimaa on kuitenkin mielestäni vanhassa autossa paljon, olkoonkin herrasmies auto
Näkyy olevan Saksan maallakin jenkkimalleja myytävänä, onkohan nämäkin vajaatehoisia? Vai erottaako ne mistä, etulyhdyt ja puskurit ei kertone koko totuutta?
Itsellä ollut toistakymmentä vuotta 6 sylinterinen Kawa KZ1300, joka on jenkkimalli ja jenkeistä tuotu, tässä kuristus oli tehty vaan kaasarin kurkuilla ja suuttimilla.
Joten ajattelin että Mersussakin yhtä helpot kuristukset.
Tarkoituksena olisi hankkia 107 450, mutta ilmeisesti kannattanee sitten vaan etsiä euroversio suosiolla.
Noita jenkkimalleja vaan näkyy niin hyvin olevan tarjolla ja korit niissä ehkä ehjempiä, ja mieli tekisi täystehoista versiota, 40 hevosvoimaa on kuitenkin mielestäni vanhassa autossa paljon, olkoonkin herrasmies auto
Näkyy olevan Saksan maallakin jenkkimalleja myytävänä, onkohan nämäkin vajaatehoisia? Vai erottaako ne mistä, etulyhdyt ja puskurit ei kertone koko totuutta?
Itsellä ollut toistakymmentä vuotta 6 sylinterinen Kawa KZ1300, joka on jenkkimalli ja jenkeistä tuotu, tässä kuristus oli tehty vaan kaasarin kurkuilla ja suuttimilla.
Joten ajattelin että Mersussakin yhtä helpot kuristukset.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Jenkeissä ja Saksassakin on jenkkimalleja muutettu euromallien näköiseksi. W107 kopassa kosmeettinen muutos ei ole paha tehdä. Eli ei voi luottaa siihen mitä näkee. Jos Saksassa on tarjolla mersu jenkkidetaljein se on mitä todennäköisimmin aito jenkkiversio, ellei ole vaan ajovaloja sitten vaihdettu USA malleihin...
Mutta, nurkka-ajossa jenkkimoottori ei ole ollenkaan paha, se vääntää paljon alempaa ja ajaminen on leppoisaa ja rentoa, hyvin ehtii muun liikenteen mukana.
R107 euromallit on tosiaan harvassa, ja paljon hintavampia kuin jenkkisisaruksensa. Mutta korihan noistakin happanee, eli tervekoppaisia on enemmin jenkkinä tarjolla. Jos haet SLC mallia niin minulla olisi hyvä euroyksilö tarjolla, tuolla myyntiosiossa se on.
Mutta, nurkka-ajossa jenkkimoottori ei ole ollenkaan paha, se vääntää paljon alempaa ja ajaminen on leppoisaa ja rentoa, hyvin ehtii muun liikenteen mukana.
R107 euromallit on tosiaan harvassa, ja paljon hintavampia kuin jenkkisisaruksensa. Mutta korihan noistakin happanee, eli tervekoppaisia on enemmin jenkkinä tarjolla. Jos haet SLC mallia niin minulla olisi hyvä euroyksilö tarjolla, tuolla myyntiosiossa se on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Moi
Ja kiitos vastauksista. Tuossa oli maininta tuosta oikean puolen pakosarjaerosta?
Mitäs eroa jenkki/euro version oikeassa pakosarjassa on?
Käsittääkseni -80 vuonna noihin tuli lambda, mutta ei liittyne
siihen?
Moottorissa ei ilmeisesti ulkoisesti sitten muita eroja ole?
Hienon näköinen auto Karra tuo 450:sesi, mutta avo kiinnostaa
kun ei sellaista koskaan ole ollut minkään merkkisenä.
Mersuja on ollut: 240d -79, 300d -81, 500SE/300d -81 ja 280S -76.
Ja kiitos vastauksista. Tuossa oli maininta tuosta oikean puolen pakosarjaerosta?
Mitäs eroa jenkki/euro version oikeassa pakosarjassa on?
Käsittääkseni -80 vuonna noihin tuli lambda, mutta ei liittyne
siihen?
Moottorissa ei ilmeisesti ulkoisesti sitten muita eroja ole?
Hienon näköinen auto Karra tuo 450:sesi, mutta avo kiinnostaa
kun ei sellaista koskaan ole ollut minkään merkkisenä.
Mersuja on ollut: 240d -79, 300d -81, 500SE/300d -81 ja 280S -76.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
ne jenkkisarjat jotka olen nähyt ovat suoria pötköjä, eli kaikki kanavat menevät samaan rööriin suoraan pakoaukosta. Euromalleissa on pientä hifistelyä, eli 1. - 3. Sylinterit ja 2. - 4. yhdistyvät ensin pariksi. Ts. Yksinkertainen 4-2-1 sarja.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Suosittelen 80-luvun kasikoneisia euro-autoja niin kulkupuoli on kunnossa myös tämän päivän liikenteeseen. Suomessa niitä on ollut myynnissä moneen vuoteen lähinnä kutoskoneella niin Euroopasta saisi etsiä.
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
unski:
"Järkevin vaihto on oikeastaan vaihtaa euromallin 450:n nokat, jakaja ja ohjauspainesäädin. Niillä tehon pitäisi nousta yli 200 hp:n."
Tämäpä on mielenkiintoinen tieto!
Omassa Californian tuonti 1978 450 kannet ovat parhaillaan koneistamossa, (venttiilin varren holkit ovat parissa pytyssä väljiä kanteen nähden) ja kun yläkerta on auki, niin nyt olisi hyvä hetki tehdä samalla tuo muutos.
Saastelaitteet ja katalysaattorit on jo edellinen omistaja rapsinut pois.
Muutama tarkentava kysymys:
Käykö mikä tahansa 450 71-80 euromersun nokka-akselit tuohon, vai onko jotain eroja nokka-akselien ja vuosimallien välillä? Jos on antaa suoraan varaosanumerot, niin aina parempi.
Viitataanko jakajalla virranjakajaan vai polttoaineen jakajaan?
Jos virranjakajaan, niin onnistuuko pelkkä alipainesäätimen vaihto?
Ja viimeiseksi varmaankin tyhmä kysymys, mutta mikä on ohjauspainesäädin? Olen lähinnä amerikankielistä tietoa poiminut netistä, ja siksi eivät kaikki suomenkieliset termit ole hallussa.
"Järkevin vaihto on oikeastaan vaihtaa euromallin 450:n nokat, jakaja ja ohjauspainesäädin. Niillä tehon pitäisi nousta yli 200 hp:n."
Tämäpä on mielenkiintoinen tieto!
Omassa Californian tuonti 1978 450 kannet ovat parhaillaan koneistamossa, (venttiilin varren holkit ovat parissa pytyssä väljiä kanteen nähden) ja kun yläkerta on auki, niin nyt olisi hyvä hetki tehdä samalla tuo muutos.
Saastelaitteet ja katalysaattorit on jo edellinen omistaja rapsinut pois.
Muutama tarkentava kysymys:
Käykö mikä tahansa 450 71-80 euromersun nokka-akselit tuohon, vai onko jotain eroja nokka-akselien ja vuosimallien välillä? Jos on antaa suoraan varaosanumerot, niin aina parempi.
Viitataanko jakajalla virranjakajaan vai polttoaineen jakajaan?
Jos virranjakajaan, niin onnistuuko pelkkä alipainesäätimen vaihto?
Ja viimeiseksi varmaankin tyhmä kysymys, mutta mikä on ohjauspainesäädin? Olen lähinnä amerikankielistä tietoa poiminut netistä, ja siksi eivät kaikki suomenkieliset termit ole hallussa.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
450:n nokissahan on se perustavanlaatuinen ero, että -76 saakka ne olivat mekaaniset ja siitä eteenpäin hydrauliset. Hydraulisissa on milli enenmmän nostoa käytettäessä mekaanisia nostajia, mutta minulla ainakin nokkien ääni kohosi jonkin verran.
Tuolta nuo nokat löytyvät. 00/01 on aika hyvä pari. Ero US-malliin moottoriin:117985 on aika iso.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 05-215.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Virranjakajissa on mekaaninen ero, Euromalleissa on hiukan erilainen ennakkokäyrä keskipakosäädössä ja alipainekennokin antaa muistaakseni muutaman asteen enemmän ennakkoa. Ohjauspainesäädin on yllättäen englanniksi "control pressure regulator"... myöskin "warm-up-regulator"- termiä käytetään. Eli tämä:
Virranjakajassa ja ohjauspainesäätimessä erot on hyvin pienet, joten alkuperäisetkin US-mallit toimivat, mutta tietysti se viimeinen silaus puuttuu. Nokissa on suurin ero.
Timppa
Tuolta nuo nokat löytyvät. 00/01 on aika hyvä pari. Ero US-malliin moottoriin:117985 on aika iso.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 05-215.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Virranjakajissa on mekaaninen ero, Euromalleissa on hiukan erilainen ennakkokäyrä keskipakosäädössä ja alipainekennokin antaa muistaakseni muutaman asteen enemmän ennakkoa. Ohjauspainesäädin on yllättäen englanniksi "control pressure regulator"... myöskin "warm-up-regulator"- termiä käytetään. Eli tämä:
Virranjakajassa ja ohjauspainesäätimessä erot on hyvin pienet, joten alkuperäisetkin US-mallit toimivat, mutta tietysti se viimeinen silaus puuttuu. Nokissa on suurin ero.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Kiitos paljon tiedosta!
Erittäin tärkeitä vinkkejä, joita ei ole yleisesti jaossa.
Epäilinkin, että se ohjauspainesäädin on "warm up regulator", ja jos ero on hyvin pieni, niin taitaa jäädä vanha paikoilleen. Tuo palikka nimittäin maksaa hunajaa.
Ei muuta kuin virranjakajan ja nokka-akselien ostoon...
Kerron sitten kuvien kanssa, kun olen saanut auton kaikin puolin kelpuuttamaani kuntoon.
Erittäin tärkeitä vinkkejä, joita ei ole yleisesti jaossa.
Epäilinkin, että se ohjauspainesäädin on "warm up regulator", ja jos ero on hyvin pieni, niin taitaa jäädä vanha paikoilleen. Tuo palikka nimittäin maksaa hunajaa.
Ei muuta kuin virranjakajan ja nokka-akselien ostoon...
Kerron sitten kuvien kanssa, kun olen saanut auton kaikin puolin kelpuuttamaani kuntoon.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Kiitos kattavista vastauksista myös puolestani.
Unski: Niin tarkoitat about niin että nokat ja virranjakaja
tekee sen parikymmentä hevosvoimaa ja männät eli
tuo 0,7 kilon puristusero sen toisen 20 hevosvoimaa?
Unski: Niin tarkoitat about niin että nokat ja virranjakaja
tekee sen parikymmentä hevosvoimaa ja männät eli
tuo 0,7 kilon puristusero sen toisen 20 hevosvoimaa?
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Suurin piirtein juuri noin.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Hieman offtopiccia aiheeseen: Periaatteessa Itä Suomeen
sopisi hyvin tuo jenkkimallin matalapuristeinen moottori, varmaan
Venäjän bensa käy siihen huomattavasti paremmin kuin tuohon
euroversioon. Harmi sen suhteen kun en itse enää asu siellä.
No, tässä taas viisastui aiheesta roppakaupalla, kiitos kaikille
vielä siitä.
Täytyy nyt huolella puntaroida specsejä ynnä muuta,
tarkoitus on kuitenkin hommata pidempiaikaista harrastusautoa.
Ennemmin tuli hommattua kulkine ensin ja sitten vasta
tuli käytyä etsimään tietoa, no kantapää akatemia opettaa,
kun joka tapauksessa tulee jotain ikäviä yllätyksiä.
sopisi hyvin tuo jenkkimallin matalapuristeinen moottori, varmaan
Venäjän bensa käy siihen huomattavasti paremmin kuin tuohon
euroversioon. Harmi sen suhteen kun en itse enää asu siellä.
No, tässä taas viisastui aiheesta roppakaupalla, kiitos kaikille
vielä siitä.
Täytyy nyt huolella puntaroida specsejä ynnä muuta,
tarkoitus on kuitenkin hommata pidempiaikaista harrastusautoa.
Ennemmin tuli hommattua kulkine ensin ja sitten vasta
tuli käytyä etsimään tietoa, no kantapää akatemia opettaa,
kun joka tapauksessa tulee jotain ikäviä yllätyksiä.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Pistin toimeksi ja ostin Saksasta uudet nokka-akselit (505 euroa postikuluineen), mutta virranjakaja olikin sitten jo niin kallis, että täytyy yrittää löytää jostain vaikkapa käytetty.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan yhtä myytäväksi asti?
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan yhtä myytäväksi asti?
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Pitää tarkastaa...minulla todennäköisesti voisi olla yksi ylimääräinen jakaja...on minulla n. 150tkm ajetut 8.8 puristeiset vakiokokoiset männätkin.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
unski!
Pistin sinulle sähköpostia.
Toivottavasti tulee perille. Ihan varma en ole, kun en aiemmin ole yrittänyt lähettää tätä kautta sähköpostia.
Pistin sinulle sähköpostia.
Toivottavasti tulee perille. Ihan varma en ole, kun en aiemmin ole yrittänyt lähettää tätä kautta sähköpostia.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Mulla on -71 R107 350 euro malli (vieläpä "sporttisella" manuaalilaatikolla ) ja kyllä silläkin tämän päivän liikenteen rytmissä hyvin pysyy.timunen kirjoitti:Suosittelen 80-luvun kasikoneisia euro-autoja niin kulkupuoli on kunnossa myös tämän päivän liikenteeseen. Suomessa niitä on ollut myynnissä moneen vuoteen lähinnä kutoskoneella niin Euroopasta saisi etsiä.
SL350 -71
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Minun ohjekirjassani muistaakseni sanotaan niiden olevan SAE hevosvoimia, täytyy tarkistaa. Tietolähteestä riippuen aina eri teholukemat US versiolle 190 tai 180. Ei siitä kannata stressata, ei se eurokoneellakaan raketti ole eikä se siihen ole tarkoitettukaan. Kuminauhamainen 3 lovinen automaatti tappaa kaiken tehon. Euromallin kiihtyvyyttä turha verratta vaikka nykypäivän perhedieseliin. Omien kokemusten pohjalta tehoa täytyy lisätä 100hv kerralla ettei muutokseen totu viikossa. V8:n alavääntö sopii tällaiseen autoon hyvin.twincam6 kirjoitti:-70 luvun 450 moottoreissa on euromalleissa yleensä teho 218 - 222 hevosvoimaa din, ja jenkkiversioissa vain 180 hv/ din.
Millä tämä teho kuristus on jenkkimalleihin tehty? Ja pystyykö sen purkamaan kuinka pois?
Kysymykseni koskee lähinnä K- jetronic malleja eli loppuvuodesta -75 eteenpäin.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Onko koneessa mitään tunnusmerkkiä onko kyseessä euro vai usa moottori?
On myynnissä slc, jossa on usa valot, mutta mm euro puskurit...
On myynnissä slc, jossa on usa valot, mutta mm euro puskurit...
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
USA:ssa oli myös käytössä kromipuskurit vuoteen -73. Erona pystykävyt puskureissa. Näissä kaikissa on tuplavalot.
Moottorissa ei ulkopulella ole erillistä mainintaa. Korissa on tarrat, jos ovat jäljellä. 100% varma tapa puristussuhteen tunnistamiseen on: alkuperäisen maaversion varmistaminen, jos moottori on alkuperäinen (moottorinumero), moottorin avaaminen, endoskoopilla mäntien tarkastelu tulpanreijästä tai moottorinumeroitten tarkastaminen MB:ltä. -86 eteenpäin yksinokkaisista V8 koneista löytyy puristussuhde.
Ulkopuolisista saastelaitteista, nokkien numeroista tai korin alkuperäisestä rekisteröintimaasta, voi tietysti päätellä jotain.
Timppa
Moottorissa ei ulkopulella ole erillistä mainintaa. Korissa on tarrat, jos ovat jäljellä. 100% varma tapa puristussuhteen tunnistamiseen on: alkuperäisen maaversion varmistaminen, jos moottori on alkuperäinen (moottorinumero), moottorin avaaminen, endoskoopilla mäntien tarkastelu tulpanreijästä tai moottorinumeroitten tarkastaminen MB:ltä. -86 eteenpäin yksinokkaisista V8 koneista löytyy puristussuhde.
Ulkopuolisista saastelaitteista, nokkien numeroista tai korin alkuperäisestä rekisteröintimaasta, voi tietysti päätellä jotain.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Kiitos. Täytyy katsoa moottorin nro ja saastelaitteet. Ei kehtaa alkaa tulpista kurkkii mäntiä tms...
Re: 450 moottorien jenkkimallien teho kuristukset
Vain auton kantakortista ja Mersulta löytyy tieto noitten vanhojen mallien alkuperäisitä moottorinumeroista. Eli auton kantakorttikin pitäisi olla mihin vertaa moottorinumeroa, jotta tietää onko moottori 100% alkuperäinen. Sitten voi päätellä myöskin varmasti tehoversion.
Moottorinumero itsessään ei kerro valitettavasti vielä mitään suoraan. Moottorinumero kertoo vain moottorin perusmallin ja sen sarjanumeron. Mersulta saa sitten tiedon millä sisuskaluilla moottori on tehty.
Timppa
Moottorinumero itsessään ei kerro valitettavasti vielä mitään suoraan. Moottorinumero kertoo vain moottorin perusmallin ja sen sarjanumeron. Mersulta saa sitten tiedon millä sisuskaluilla moottori on tehty.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.