Siis lähtee kylmänä ja aivan kuumana käyntiin niin kuin pitääkin, mutta kun jäähtyy hieman, niin ei suostu käymään, lupailee hieman kuitenkin.
Mutta kun antaa imusarjassa olevalle rikastimen solenoidille virtaa, niin sitten herää henkiin lämpimänäkin.
Miten tuon rikastimen kuuluisi toimia?
Tilasin siihen uuden rikastimen lämpöanturin, missähän päin konehuonetta tuo anturi sijaitsee?
Mekaaninen ruiskutuspumppu on vaihdettu Saksassa huollettuun pumppuun viime kesänä.
Kiitoksia jo etukäteen!
T. Tuomo
W108 280SE 1970 käynnistysongelma.
Re: W108 280SE 1970 käynnistysongelma.
Lisää kysymyksiä....
Tuon mekaanisen pumpun takapäässä on solenoidi, Bosch 12v, 0330101012, mikä sen merkitys on?
Siihen ei nimittäin tule minkäänlaista sähköpiuhaa, onko se joku turhake, vai onko edellinen seppä hukannut johdot johonkin?
Bensapumppu pyörii jatkuvasti, kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle, kuuluuko sen toimia niin?
Tuon mekaanisen pumpun takapäässä on solenoidi, Bosch 12v, 0330101012, mikä sen merkitys on?
Siihen ei nimittäin tule minkäänlaista sähköpiuhaa, onko se joku turhake, vai onko edellinen seppä hukannut johdot johonkin?
Bensapumppu pyörii jatkuvasti, kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle, kuuluuko sen toimia niin?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 26.12.2020 07:27
Re: W108 280SE 1970 käynnistysongelma.
Morjes!
Joko olet saanut kysymykseesi jotakin kautta vastauksen?
Joko olet saanut kysymykseesi jotakin kautta vastauksen?
Re: W108 280SE 1970 käynnistysongelma.
Jostain syystä Tuomon kysymykset jääneet täällä liki 4v. vuotta sitten vastauksetta...
Ei nuo kysymykset nyt niin vaiketa olisi olleet;-)
Ei tuo solenoidi esim. ole "turhake" vaan liittynee suoraan cold start magnetiin ja sitä kautta ap. ongelmaan...
Tuo oireyhtymä on melko tyypillinen näille mekaanisille ruiskuille... Ensin kylmänä on nuo cold start avut päällä
mutta sitten kun lämpöisenä ei apuja ole niin auto ei enää käykään. Tavaraa ei tule suuttimille tai muu ongelma?
Siis apujahan näissä voi olla esim. bensan spreijaus imusarjaan ja pumpun pakotus isommalle syötölle.
Ongelma voi olla myös pahasti pielessä olevissa säädöissä.
Ei nuo kysymykset nyt niin vaiketa olisi olleet;-)
Ei tuo solenoidi esim. ole "turhake" vaan liittynee suoraan cold start magnetiin ja sitä kautta ap. ongelmaan...
Tuo oireyhtymä on melko tyypillinen näille mekaanisille ruiskuille... Ensin kylmänä on nuo cold start avut päällä
mutta sitten kun lämpöisenä ei apuja ole niin auto ei enää käykään. Tavaraa ei tule suuttimille tai muu ongelma?
Siis apujahan näissä voi olla esim. bensan spreijaus imusarjaan ja pumpun pakotus isommalle syötölle.
Ongelma voi olla myös pahasti pielessä olevissa säädöissä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W108 280SE 1970 käynnistysongelma.
Oliko noissa jo lämpöaika-anturi vai onko se vasta uudemmassa KE jetissä, niin vanhoja asioita että ei enää muista ulkoa noita. Kylmäkäynnistin suutin kuitenkin harvoin oli vikana mutta tuo anturi sitäkin useammin tullut vaihdettua kauan sitten.
Taisi olla KE mallissa vasta tuota?
Taisi olla KE mallissa vasta tuota?
Re: W108 280SE 1970 käynnistysongelma.
Luultavasti on lämpöaika-anturi koska sellaista ohjausta tavattiin jo vanhemmassa (M127) ruiskukoneessa.
Monesti noihin kylmäkäynnistyssuuttimiin tulee vikoja, ja niitä on tulpattu pois. Auton pitäisi siitä huolimatta käynnistys kohtuu starttauksella Suomen kesäoloissa. Olikohan vanhemmassa niin että spray-suutin toimii vasta alle +5C lämmöissä.
Monesti noihin kylmäkäynnistyssuuttimiin tulee vikoja, ja niitä on tulpattu pois. Auton pitäisi siitä huolimatta käynnistys kohtuu starttauksella Suomen kesäoloissa. Olikohan vanhemmassa niin että spray-suutin toimii vasta alle +5C lämmöissä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...