Lufsenin SLC 1973
Lufsenin SLC 1973
Morjesta vanhoista Mersuista pitävät ja niiden laitoista innostuneet henkilöt!
Tätä päivää on odotettu. Mersun koppa sai värin ja lakan pintaan. Lupasin kirjoittaa tänne pienen tarinan auton vaiheista ja kirjoittelenkin, kunhan ehdin.
Ostin auton parisen vuotta sitten, pitkäaikaisen kiinnostuksen jälkeen 107-mallia kohtaan. Laitoin tekniikkaa kuntoon ensimmäisen kevään. Huomasin kuitenkin piakkoin, että Mese vaatii useaan paikkaan peltiä ja uutta maaliakin. Koppa ei siis ollut niin hyvä kuin aluksi näytti. Ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin myydä kärry tai sitten kunnostaa, koska itse en puolikuntoisella osaa ajaa.
Mertseetes on nyt ollut Suomenlahden eteläpuolella usean kuukauden ajan peltitöissä ja maalattavana, koska itseltäni hitsauspaikka uupuu ja maalausosaamistakaan ei löydy, muuta kuin kilikalipullojen muodossa. Purin auton viime syksynä, säilyttäen kuitenkin ajokunnon ja ajoin auton sovitusti Viroon. Olen saanut auton laitosta tähän mennessä 381 kuvaa ja videota, joten materiaalia tännekin on jaettavaksi!
Tässä kuitenkin pieni "kuva-teaser" oldtimer-faneille.
Tätä päivää on odotettu. Mersun koppa sai värin ja lakan pintaan. Lupasin kirjoittaa tänne pienen tarinan auton vaiheista ja kirjoittelenkin, kunhan ehdin.
Ostin auton parisen vuotta sitten, pitkäaikaisen kiinnostuksen jälkeen 107-mallia kohtaan. Laitoin tekniikkaa kuntoon ensimmäisen kevään. Huomasin kuitenkin piakkoin, että Mese vaatii useaan paikkaan peltiä ja uutta maaliakin. Koppa ei siis ollut niin hyvä kuin aluksi näytti. Ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin myydä kärry tai sitten kunnostaa, koska itse en puolikuntoisella osaa ajaa.
Mertseetes on nyt ollut Suomenlahden eteläpuolella usean kuukauden ajan peltitöissä ja maalattavana, koska itseltäni hitsauspaikka uupuu ja maalausosaamistakaan ei löydy, muuta kuin kilikalipullojen muodossa. Purin auton viime syksynä, säilyttäen kuitenkin ajokunnon ja ajoin auton sovitusti Viroon. Olen saanut auton laitosta tähän mennessä 381 kuvaa ja videota, joten materiaalia tännekin on jaettavaksi!
Tässä kuitenkin pieni "kuva-teaser" oldtimer-faneille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, Ti 31.07.2018 08:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Oskun V8 SLC 1973
Hyvä homma. Nätti väri, olisiko 930 Silver Blue Metallic? Eiku lisää kertomusta kehiin!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Oskun V8 SLC 1973
Kyllä poijjaat on tehny hyvää jälkeä. Väri on auton alkuperäinen 906 Gray Blue Metallic. Auto oli maalattu ainakin takasiivestä kuusi-seitsemän kertaa tätä ennen. Saan tänä viikonloppuna mahdollisesti sepostettua lisää.karra kirjoitti:Hyvä homma. Nätti väri, olisiko 930 Silver Blue Metallic? Eiku lisää kertomusta kehiin!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Oskun V8 SLC 1973
No kyllä näyttää erittäin asialliselta tuo maalauksen jälki näin kuvissa
W107 on ihan sieltä kiinnostavimmasta päästä MB oldtimereita, eli laitahan vaan sitä runosuonta kukkimaan ja lisää kuvia jakoon!
W107 on ihan sieltä kiinnostavimmasta päästä MB oldtimereita, eli laitahan vaan sitä runosuonta kukkimaan ja lisää kuvia jakoon!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Oskun V8 SLC 1973
JATKUU...
Eli homma alkoi siitä, että tekniikka laitettiin kuntoon keväällä ennen ensimmäistä kesää. Homma sisälsi:
Jäähdytysnesteet
Öljyt+suodatin
Tulpat
Suutinhuolto ja uudet tiivisteet; Finjector
Konehuoneen bensaletkut
Käsijarrunvapautusnuppi
Jäähdyttimen painetesti, juotto, höyryhuuhtelu, pintapesu ja maalaus
Kaikki vesiletkut eli ylävesi-, alavesi- ja paisuntasäiliön molemmat letkut
Kiilahihnat
Paisarinkorkki
Koiranluut taakse
Takavaimennin Eisenmann
Tulpanjohdot
Termostaatti 75´C
Venttiilinvarrentiivisteet, öljyputken pukit ja venttiilien säätö
Kärjetön sytytys ostettu, mutta ei vielä asennettu
Noh, tekniikka tuli pitkälti kuntoon ja auto kävi paljon paremmin kuin minulle tullessaan.
Seuraavaksi ajattelin, että vaikka pellit näyttääkin olevan päällisin puolin suht kunnossa, ne eivät ole. Lähdin soittelemaan läpi eri maalausfirmoja. Maalaushinnat vaihteli 4.000-10.000 euron väliltä. Tuossa 10.000 euron remontissa olisi käyty ilmeisesti koria jonkin verran läpi, mutta esim. tuulilasia ei olisi irroitettu vaikka sen tiivisteen reunassa oli ruostekuplaa jo näkyvissä. Ajattelin, että liian kallista ja liian huolimatonta.
Päätin siirtyä etsinnöissäni Viroon ja ainakin tällä kertaa se ilmeisesti kannatti. Homman otti vastaan eräs pieni yritys, jonka Facebook ja Youtube -sivuja olin jo seurannut hieman, joten luottoa laadun takeeksi alkoi löytyä.
Vaikkakin alkuun mietin teinkö oikean ratkaisun, purin autoa mahdollisimman paljon ja lähdin viemään sitä Mäntsälästä parin lautan verran Hiidenmaalle marraskuun alussa, koska oli vielä mahdollista ajaa ilman talvirenkaita, joita minulla ei ole (eikä tule). Auton vienti oli hauska, mutta hieman raskas operaatio. Monena päivänä oli kuivaa säätä, mutta juuri silloin kun piti lähteä ajamaan Viroon, vettä tuli jonkin verran. Puottelin tuona maarraskuisena pimeänä perjantaiaamuna ruuhkassa Lahden moottoritietä Mäntsälästä satamaan. Siinä varmaan muutama kanssa-autoilija hieraisi silmiään, kun puoliksi puretulla Mersunraadolla antoi bensan palaa.
Matka tuntui todella pitkälle. Vettä tuli lopulta taivaan täydeltä ja osa tuli sisäänkin. Myöhemmin selvisi, että sen tuulilasin irroitus oli todellakin tarpeen.
Jos tuon kohdan olisi jättänyt korjaamatta ja maksanut silti hommasta 10.000 euroa, olisin tuntenut itseni myöhemmin todellakin huijatuksi. Ruoste olisi levinnyt ja homma olisi pitänyt tehdä uudelleen kunnolla. Onneks virolainen entisöijä sanoi heti auton nähtyään, että lasi on ehdottomasti irroitettava ja alus korjattava. Kiitokset siitä hänelle.
Eli homma alkoi siitä, että tekniikka laitettiin kuntoon keväällä ennen ensimmäistä kesää. Homma sisälsi:
Jäähdytysnesteet
Öljyt+suodatin
Tulpat
Suutinhuolto ja uudet tiivisteet; Finjector
Konehuoneen bensaletkut
Käsijarrunvapautusnuppi
Jäähdyttimen painetesti, juotto, höyryhuuhtelu, pintapesu ja maalaus
Kaikki vesiletkut eli ylävesi-, alavesi- ja paisuntasäiliön molemmat letkut
Kiilahihnat
Paisarinkorkki
Koiranluut taakse
Takavaimennin Eisenmann
Tulpanjohdot
Termostaatti 75´C
Venttiilinvarrentiivisteet, öljyputken pukit ja venttiilien säätö
Kärjetön sytytys ostettu, mutta ei vielä asennettu
Noh, tekniikka tuli pitkälti kuntoon ja auto kävi paljon paremmin kuin minulle tullessaan.
Seuraavaksi ajattelin, että vaikka pellit näyttääkin olevan päällisin puolin suht kunnossa, ne eivät ole. Lähdin soittelemaan läpi eri maalausfirmoja. Maalaushinnat vaihteli 4.000-10.000 euron väliltä. Tuossa 10.000 euron remontissa olisi käyty ilmeisesti koria jonkin verran läpi, mutta esim. tuulilasia ei olisi irroitettu vaikka sen tiivisteen reunassa oli ruostekuplaa jo näkyvissä. Ajattelin, että liian kallista ja liian huolimatonta.
Päätin siirtyä etsinnöissäni Viroon ja ainakin tällä kertaa se ilmeisesti kannatti. Homman otti vastaan eräs pieni yritys, jonka Facebook ja Youtube -sivuja olin jo seurannut hieman, joten luottoa laadun takeeksi alkoi löytyä.
Vaikkakin alkuun mietin teinkö oikean ratkaisun, purin autoa mahdollisimman paljon ja lähdin viemään sitä Mäntsälästä parin lautan verran Hiidenmaalle marraskuun alussa, koska oli vielä mahdollista ajaa ilman talvirenkaita, joita minulla ei ole (eikä tule). Auton vienti oli hauska, mutta hieman raskas operaatio. Monena päivänä oli kuivaa säätä, mutta juuri silloin kun piti lähteä ajamaan Viroon, vettä tuli jonkin verran. Puottelin tuona maarraskuisena pimeänä perjantaiaamuna ruuhkassa Lahden moottoritietä Mäntsälästä satamaan. Siinä varmaan muutama kanssa-autoilija hieraisi silmiään, kun puoliksi puretulla Mersunraadolla antoi bensan palaa.
Matka tuntui todella pitkälle. Vettä tuli lopulta taivaan täydeltä ja osa tuli sisäänkin. Myöhemmin selvisi, että sen tuulilasin irroitus oli todellakin tarpeen.
Jos tuon kohdan olisi jättänyt korjaamatta ja maksanut silti hommasta 10.000 euroa, olisin tuntenut itseni myöhemmin todellakin huijatuksi. Ruoste olisi levinnyt ja homma olisi pitänyt tehdä uudelleen kunnolla. Onneks virolainen entisöijä sanoi heti auton nähtyään, että lasi on ehdottomasti irroitettava ja alus korjattava. Kiitokset siitä hänelle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, To 26.07.2018 17:33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Oskun V8 SLC 1973
Pari kuukautta myöhemmin hommat lähtivät alkuun. Kun autoa hiottiin ja totuus alkoi paljastua. Muutama pintaruoste muuttui valtavaksi hitsausprojektiksi, joka vaan viikko viikolta levisi. Lopulta autoon vaihdettiin mm. takasisälokasuojat, takakaaret, kaarien edessä olevat ryppypellit, jalkatilat, helmapeltien kaikki päädyt, tunkin nostopaikat, kontin pohja tehtiin uusiksi ym ym. Tuntui välillä, että homma ei lopu ollekaan. Tilasin peltiä Saksasta lisää, ei siinä muu auttanut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, To 26.07.2018 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Oskun V8 SLC 1973
Kun auto oli hitsattu ja puhallettu, pintaan vedettiin heti epoksipohjamaali suojaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, To 26.07.2018 17:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Oskun V8 SLC 1973
Auto on tehty sen verran tarkasti, että veikkaisin, että seuraavan ruostereiän hitsaustyö siintää jossakin vuonna 2150, jos silloinkaan, koska autoa käytetään vain kesäisin, sateita vältellen.
Auton pakkeloimiseen / siloitteluun meni aikaa paljon. Työtunteja tuli ilmeisesti saman verran kuin hitsaamisessa, eli pohjatyöt on tehty todella huolella.
Tämä Mersu-projekti venyi ja venyi kuukaudesta toiseen, mutta maanantaina näen lopputuloksen, kun saan auton Suomeen. Uskoisin olevani tyytyväinen.
Kun auto saapuu Suomeen, niin vien sen ruostesuojattavaksi. Sen jälkeen alkaakin kasaaminen ja vaihdan kaikki huonot tiivisteet tietenkin samalla uusin, ettei vesi pääsee ruostuttamaan autoa.
Pitkältä tuntuu päivät, kun maanantaita odottaa...tallikin on siivottu jo monta kertaa...
Auton pakkeloimiseen / siloitteluun meni aikaa paljon. Työtunteja tuli ilmeisesti saman verran kuin hitsaamisessa, eli pohjatyöt on tehty todella huolella.
Tämä Mersu-projekti venyi ja venyi kuukaudesta toiseen, mutta maanantaina näen lopputuloksen, kun saan auton Suomeen. Uskoisin olevani tyytyväinen.
Kun auto saapuu Suomeen, niin vien sen ruostesuojattavaksi. Sen jälkeen alkaakin kasaaminen ja vaihdan kaikki huonot tiivisteet tietenkin samalla uusin, ettei vesi pääsee ruostuttamaan autoa.
Pitkältä tuntuu päivät, kun maanantaita odottaa...tallikin on siivottu jo monta kertaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin V8 SLC 1973
Kuvien perusteella työn laatu näyttää hyvältä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin V8 SLC 1973
Entisöinnistä mitään tietämättä näyttää kyllä perusteelliselta työltä! Mutta kerro nyt jotain toteutuneestakin hinnasta?
Re: Lufsenin V8 SLC 1973
Lopullinen hinta ei ole vielä tiedossa. Alkuperäinen arvio oli 4800-6000 euroa, mutta menee kyllä sen yli aika reilusti. Mutta ei tämä ole halpa malli laittaa muutenkaan...itse laittamiin osiin paloi hetkessä pari tonnia ...ja työlle nyt ei kannata hintaa laskeakaan. Ja sitten kun koppa on kunnossa, niin pitäisi vielä sisusta laitella kuosiin.juusmo kirjoitti:Entisöinnistä mitään tietämättä näyttää kyllä perusteelliselta työltä! Mutta kerro nyt jotain toteutuneestakin hinnasta?
Vähän kaivertaa, ettei itse tullut hitsattua autoa edes osittain kuntoon, mutta nuo lokarinkaaret olisi jäänyt varmaan itseltä tekemättä joka tapauksessa, kun kaikki niistä varoittelee, ettei vaan vetele. Mutta eiköhän tässä riitä sitä kuntoon laittamista ihan jo muutenkin.
Re: Lufsenin SLC 1973
Nyt se tul kottii! Maalausjälki on mielestäni virheetön. Kasaamista piisaa useammaksi viikoksi, koska auto on aika raatona. Yhteensä autoa tehtiin Viron puolella 270 tuntia. Hinta pysyi mielestäni kohtuullisena työmäärään ja laatuun nähden.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, La 04.08.2018 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Autosta tulee kyllä hieno. En ole mitenkään tuon sinisen fani, mutta tähän kyllä sopii erittäin hyvin.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Lufsenin SLC 1973
joop79 kirjoitti:Autosta tulee kyllä hieno. En ole mitenkään tuon sinisen fani, mutta tähän kyllä sopii erittäin hyvin.
Olen samaa mieltä, että hieno tulee, mutta tie on pitkä valmiiseen, varsinkin kun pitäisi hoksata kasata toisten purkamia kokonaisuuksia. Tuo sininen sopii tähän korimalliin mielestäni myös hyvin.
Re: Lufsenin SLC 1973
Voi mahoton paikka, mikä savotta. Satoja osia laatikoissa. Positiivista päivässä on se, että Mäntsälän Ruuvikauppa Oy on hyvä paikka. Arviolta noin 20 erilaista vanhaa ruuvia hakusessa ja kaikki löytyi tarvittavin määrin hyllystä.
Re: Lufsenin SLC 1973
On kyllä hieno ja työnjälki näyttää asialliselta. Kehtaako joku kutsua itseään automaalariksi jos esittää 10.000€ hinta-arvion ja meinaa ettei tuulilasia tarvi irrottaa?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Lufsenin SLC 1973
Kiitosta, siitä tuli kyllä tosi siisti. Pitää varoa naarmuttamasta autoa kasatessa. Olisko kellään tietoa, miten kauan autolakka kovettuu lopulliseen kovuuteensa?S202 kirjoitti:On kyllä hieno ja työnjälki näyttää asialliselta. Kehtaako joku kutsua itseään automaalariksi jos esittää 10.000€ hinta-arvion ja meinaa ettei tuulilasia tarvi irrottaa?
Ja valitettavasti kehtaa...
Re: Lufsenin SLC 1973
Näillä keleillä varmaan pari viikkoa. Itse oon maalaillut jotain pienempiä osia ja vienyt ne pannuhuoneeseen kuivumaan, lämpötila 35 asteen luokkaa ja kyllä siinä kolmisen vuorokautta menee ennenkuin lakkaa haisemasta maalille ja pinta alkaa tuntua kovalta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Lufsenin SLC 1973
OK, kiitos tiedosta! Pelaan varman päälle ja vien auton ruostesuojaukseen vasta myöhemmin tosiaan, että lakka on kuivunut...meinaan ne pesee kyljet siellä lopuksi liuotinaineella, niin pehmeä lakka ei siitä varmaan pidä.S202 kirjoitti:Näillä keleillä varmaan pari viikkoa. Itse oon maalaillut jotain pienempiä osia ja vienyt ne pannuhuoneeseen kuivumaan, lämpötila 35 asteen luokkaa ja kyllä siinä kolmisen vuorokautta menee ennenkuin lakkaa haisemasta maalille ja pinta alkaa tuntua kovalta.
Mitä foorumin asiantuntijat on mieltä, että kannattaako näkyvien koteloiden sisälle laittaa maalia vai suoraan koteloaine pellille?
Re: Lufsenin SLC 1973
Ruostesuojausfirmasta kertoi herra, että sinkkimaali olisi hyvä paljaalle pellille ja siihen päälle sitten Finikorin kotelosuoja. Taidan toteuttaa sen.
Re: Lufsenin SLC 1973
Hienon näköistä jälkeä.Rahaa menee paljon, mutta kerranhan täällä ollaan ja jos jotain haluaa niin silloinhan se on tehtävä.
Merseedespents
Re: Lufsenin SLC 1973
Se on totta, rahaa palaa, mutta kerran tuota varmaan noin perusteellisesti tulee laitettua minun elinaikana, maksakoot joku toinen seuraavan setin. Nyt kun on hyvät ilmat niin on mukava ruostesuojailla kyljet ja puuhata muutenkin auton kanssa pihalla.vk00 kirjoitti:Hienon näköistä jälkeä.Rahaa menee paljon, mutta kerranhan täällä ollaan ja jos jotain haluaa niin silloinhan se on tehtävä.
Sain öljyvuodonkin loppumaa öljynjäähdyttimen propusta, kun vaihdoin tiivisteen ja kiristin niin tiukalle kuin uskalsi, auton käydessä. Alkuun tiputteli, mutta harkittu kiristys auttoi. Tuosta menee ilmeisen helposti kierteet, alumiinia muistaakseni.
Re: Lufsenin SLC 1973
Jotta saisin tuulilasin kiinni ja auton ruostesuojaukseen niin mistä saisin sopivaa reunanauhaa kojelaudan etureunaan, tuulilasin alaosaan? Nyt reuna on on törkeän näköinen ja vanha nauha on tiessään ja kun lasissa ei ole tummennusta alaosassa, niin kaikki jää näkyviin. Vai pitäiskö tehdä tuo "lista" sikaflexillä? Joku ohut kangaspäällysteinen bensaletkukin varmaan menisi tuossa, mutta kelpaako museotarkastajalle? En tosin tiedä saako siitä siistin.
Re: Lufsenin SLC 1973
Saisiko tehtyä mustasta kangasteipistä, kun alkuperäinen on hyvin lähelle sellaista.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin SLC 1973
Onko ajettu Viroon ja takaisin ilman laseja ? Kun tuossa pihakuvassa saapumispäivänä ei laseja paikallaan.
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
-71 230 long, -95 CE 320/24
Re: Lufsenin SLC 1973
Kiitos Timppa hyvästä ideasta. Itse ajattelin esim. noin 8x8 2mm paksua kulmamuovilistaa (PVC tms), joka taipuisi tuohon kulmaan, mutta vaikea on löytää. Tuo ehdottamasi "lätkäteippi" on varmaan toimiva ja ulkonäöllisesti hyvä, jos pysyy vaan kiinni ja hyvänä vuosien saatossa.slsl77 kirjoitti:Saisiko tehtyä mustasta kangasteipistä, kun alkuperäinen on hyvin lähelle sellaista.
Re: Lufsenin SLC 1973
Ikkunat oli kiinni ajaessa Viroon. Auto tuli trailerilla (hyvällä säällä) takaisin. Lasit tuli pahvilootassa auton mukana.pasi p kirjoitti:Onko ajettu Viroon ja takaisin ilman laseja ? Kun tuossa pihakuvassa saapumispäivänä ei laseja paikallaan.
Re: Lufsenin SLC 1973
Olipahan veikeää pistää tankin luukku paikalleen naarmuttamatta pintoja ja lommottamatta kylkeä. Ei oikein meinannut mahtua. Siirsin tankin niin vasemmalle kuin saa. Sitten suojasin kyljen ja luukun aukon reunat teipillä. Sitten toinen väänti kumipintaisella massavasaran varrella polttoaineen täyttöputkea ylös ja toinen ähelti luukkua paikalleen. Jouset tietysti vingurti vastaan mukavasti myös. En irroita tuota enää koskaan!
Re: Lufsenin SLC 1973
Kuvan mukaisesti on alunperin kiinni ompelemalla se koetaulun kangassuiro.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin SLC 1973
Juu, tuo mun on vaan niin huono, kun siihen oli tarttunut liimakin ja ei siitä ollut kuin rippeet jäljellä. Joudun laittamaan rakoon jonkun kumitiivisteen, toivottavasti se kelpaa museorekisteriin sellaisena.slsl77 kirjoitti:Kuvan mukaisesti on alunperin kiinni ompelemalla se koetaulun kangassuiro.
[ https://lh3.googleusercontent.com/b3hebSNkrXIuP8dNAAe9BtL1aNSqprZnCTzNxV0gG-BbxfuvyjuqiYc0F6A98t1ygHS7HYBdETHGMrBdR0gWegnemOPkKAef3UGQEc46GrjS40IZmnrT8ocnqrvOWxbU25wKQP1JHq6g4mH663tPSn1cBIEyS8pgJQ-KX1znj5w82FBi8DdrmCgRar2Is_rQa6VjuMYuyLhWLMbjCH-oDKO-JfKY4vgSoiHtVHI2lp2x4tVcwY-JTUCQEWJJrZBjWQxNi2h7G-hKpCqSgOzIzxPpR656uHwfiHHuYrk9F2Ewv2tQSyVTF6wmYN2AKx84yPJSJQtnS8Xa6NRr3yQ-gU-DYDBpQ5SyuYEPrgD0riGJD3bO0lUcsRMCPT-vbt7QHPRFtZyML33l-44CnWuze1H-fl3q5rRUVP4yKdWQHbrYACunJK-zz9OHskLOMAKyBqX1oqi9nbEi1QC1bv9OGtn6zYZAYcqkFloogsG_AU_sSdgIuAjO0W7TwaPt8-Xq1ugBBePY5AZZcJ4uAUiJSFhNzb2nAnLfKkdXr5c9_qdm6uSBDG2Uss5ES6q8yvfZmR27uh3w2Xly98K1svb4v7z3ahmtLNMl6h-E-8E=w1018-h763-no ]