Lufsenin SLC 1973
Re: Lufsenin SLC 1973
Onko tuo H-putki alkuperäinen?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Lufsenin SLC 1973
Kyllä, se on alkuperäinen. Putkistosta vain takapönttö on "tarvikeosa".MouTine kirjoitti:Onko tuo H-putki alkuperäinen?
Re: Lufsenin SLC 1973
Ok. Siisti juttu. Monesti miettinytkin miksei tota H-putkea enää tehdä tehdastekosesti mutta kaippa se nämä katalysaattori ja muut itupöntöt jotka vie tilat. Omaani vesitelin nimenomaan moottorin ja vaihteiston väliin ja ero oli uskomaton. Ääni ainakin hiljeni ja parani.lufsen kirjoitti:Kyllä, se on alkuperäinen. Putkistosta vain takapönttö on "tarvikeosa".MouTine kirjoitti:Onko tuo H-putki alkuperäinen?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Lufsenin SLC 1973
Noniin, kasaus etenee ja tänään tuli heittettyä reilu 100km wappukruisinki.
Olisi kysymys eli kuvassa on takalasin vedenpoistoreikä joka on tiivisteen alla (kuva ennen remonttia). Minne vedet siirtyvät tästä reiästä, osaako joku kertoa? Hattuhyllyn alla on ilmeisesti joku "vedensiirtohylly", mutta minne ne sieltä jatkaa?
Olisi kysymys eli kuvassa on takalasin vedenpoistoreikä joka on tiivisteen alla (kuva ennen remonttia). Minne vedet siirtyvät tästä reiästä, osaako joku kertoa? Hattuhyllyn alla on ilmeisesti joku "vedensiirtohylly", mutta minne ne sieltä jatkaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
No se on hieman hämärää itsellenikin, että kuuluuko. Ei kai tuon muotoinen reikä ruostumalla synny? Ilman reikää vesi jää kouruun ja pelti ruostuu puhki ajan kanssa. Tuo reikä on nyt hitsattu umpeen ilmeisesti ja mietin, että pitäisikö irroittaa takalasi ja porata sinne vedenpoistoreiät. Tätä ennen pitäisi olla 100-varma, että siellä kuuluu olla reiät.S202 kirjoitti:Eikai sielä reikää kuulu olla?
Re: Lufsenin SLC 1973
Ainakaan 123 lasin karmeissa ei ole reikiä ja samalla lailla niihin vesi jää. Se kotelon sisälle tihkuva vesi vasta ruostuttaakin sitä sisältäpäin!
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Lufsenin SLC 1973
OK, hyvä tietää, jätän asian sitten tuollalailla. Kiitos vinkistä!
Re: Lufsenin SLC 1973
Tuo reikä taitaa olla takalasinlämmityspiuhaa varten, eli jos on alkup. ollu lämmitys niin reikä kaapelille.
-arto-
-arto-
Re: Lufsenin SLC 1973
Joo, tämä oli hyvä tieto, kiitos! On ollut alunperin lämmitys, mutta eipä sitä kesäautossa tarvita, joten ei ole enää.akhd kirjoitti:Tuo reikä taitaa olla takalasinlämmityspiuhaa varten, eli jos on alkup. ollu lämmitys niin reikä kaapelille.
-arto-
Re: Lufsenin SLC 1973
Noniin, jokseenkin viimeisiä ajoja tälle vuodelle viedään näillä näkymin, mutta "vielä on kesää jäljellä", joten tässäpä kuvatus eilisillalta. Auto on nyt päällisin puolin valmis, lukuunottamatta rekisterikilven kromisia taustalevyjä ja kiillotusta + vahausta...tai näin ainakin hulluuksissani pähkäilin. Sisustan rakentelu alkaa, kun ajokausi päättyy. Etupenkit vedetään uudella nahkalla ja takapenkki värjätään samaan sävyyn. Hattuhylly pitäisi viel jostain löytää myöskin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Tervehdys! Long taim nou sii ja sisustan rakentelu täydessä käynnissä. Auto valmistunee aika pitkälti kesäksi. Penkit on verhoilijalla ja osa saatu jo takaisinkin. Penkkien vaahtomuovirungot oli niin huonossa kunnossa, että piti tilata uudet Saksasta. Jalkatilat hiekkapuhallettiin aiemmin ja maalattiin epoksipohjamaalilla ja vetäsin nyt vielä pari kerrosta Miranolia pintaan, niin ei ruostu kyllä ihan heti. Kovasti sormet syyhyää, että pääsee taas talliin huomenna näpräämään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
No nyt on hyvän näköistä.
Minulla on jotain osia, uusia ja hyviä/toimivia 1974 450 LC:hen. Jotain listoja on, ne ei käy omaan SL:ään, sitten jotain D-jetronicin antureita ja oisko se kaasuläpän potikka, vaikutti uudelta jne jne. Yksi uusi kaiutinkin on, en tiedä onko laadukas kun siinä ei ollut valmistajaa.
Minulla on jotain osia, uusia ja hyviä/toimivia 1974 450 LC:hen. Jotain listoja on, ne ei käy omaan SL:ään, sitten jotain D-jetronicin antureita ja oisko se kaasuläpän potikka, vaikutti uudelta jne jne. Yksi uusi kaiutinkin on, en tiedä onko laadukas kun siinä ei ollut valmistajaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Lufsenin SLC 1973
Kiitosta! Osat kyllä kiinnostaa. Laitatko numerosi vaikka yksityisviestinä niin soitan kun ehdin?karra kirjoitti:No nyt on hyvän näköistä.
Minulla on jotain osia, uusia ja hyviä/toimivia 1974 450 LC:hen. Jotain listoja on, ne ei käy omaan SL:ään, sitten jotain D-jetronicin antureita ja oisko se kaasuläpän potikka, vaikutti uudelta jne jne. Yksi uusi kaiutinkin on, en tiedä onko laadukas kun siinä ei ollut valmistajaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Laita Karra mulle kanssa listaa mitä osaa sinulta löytyy. Mulla kans tallissa -74 SLC.
Re: Lufsenin SLC 1973
Mie yritän listata joutilaat osat vaikka ensi vkl aikana. On vaan ollut saamattomuutta...akhd kirjoitti:Laita Karra mulle kanssa listaa mitä osaa sinulta löytyy. Mulla kans tallissa -74 SLC.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Lufsenin SLC 1973
Sisustan kasausta ja leimahommia, läpi meni. Nyt vaan pikkufiksejä ja kovaa ajoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Tämä on kyllä hieno auto
Väri yhdistelmä on hieno.
Väri yhdistelmä on hieno.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Lufsenin SLC 1973
Kiitoksia! Nyt pitäis viedä auto vielä kiillotettavaksi ja ottaa parit edustuskuvat.
Re: Lufsenin SLC 1973
Tuli tilattua uusi tarvikekondesaattori eBaystä, mutta tuli vappuajelun pätkimisten seurauksena todettua, että vanha alkuperäinen toimii huomattavasti paremmin, joten nyt uutta on vain uuden konkan johto.
Viimeksi muokannut lufsen, To 13.10.2022 16:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
No nyt on Merseetes museorekisterissä ja Classic Data -arvio on 2+ eli ei tarvitse museossa vain seisottaa, voi siis ajaa myös. Iso kiitos entisöintiavusta, etenkin Mersuforumin slsl77 ja Suomen MB Klubin Juutilaiselle asiantuntevista kommenteista.
Ei ollut tämä arvon rouva vaan kovin kiitollinen saamastaan museostatuksesta vaan nykii aika rajusti, etenkin kylmänä. Paikallistin ongelman virranjakajan keskipakosäätöön, joka ei palaudu kunnolla. Joku siellä siis hieman ahdistaa, pitää koittaa tutkia asiaa. Varalta otin irti myös lisäilmaluistin puhdistusta varten...pitää huomenna ostaa löpöä pari litraa liotusta varten.
Ei ollut tämä arvon rouva vaan kovin kiitollinen saamastaan museostatuksesta vaan nykii aika rajusti, etenkin kylmänä. Paikallistin ongelman virranjakajan keskipakosäätöön, joka ei palaudu kunnolla. Joku siellä siis hieman ahdistaa, pitää koittaa tutkia asiaa. Varalta otin irti myös lisäilmaluistin puhdistusta varten...pitää huomenna ostaa löpöä pari litraa liotusta varten.
Re: Lufsenin SLC 1973
Älyttömän hieno auto, onnittelut!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Lufsenin SLC 1973
Moi, hommasin omaan SL:ään pari projektipenkkiä jotka olisi tarkoitus kunnostaa ja niihin pitänee myös täytteet uusia, mistä hommasit nuo vaahtomuovit osat, entä pintanahat vai ovatko alkuperäiset?
Re: Lufsenin SLC 1973
Moi, huomasin nyt vasta viestin. Tilasin Klassik Auton kautta nuo pehmusteet, tulivat Saksasta. Noita selkänojia on ainakin kahta erilaista suunnilleen samoissa vuosimalleissa, joten kannattaa tarkastaa selkänojan alareunan muoto, että menee kerralla oikein. Päälliset on tilattu SJS-Carstylingista.
PS. Kiitos Timo.
PS. Kiitos Timo.
Re: Lufsenin SLC 1973
Seuraavaksi imusarjan tiivisteiden vaihto kun ne vuotaa jäähdytysnestettä edestä molemmin puolin. Onneks pultit lähti todella helposti auki. Glykolia tihkuu myös koneen takapäästä, voisinkohan lämppärikenno tihkuttaa maahan sieltä kohti? Voihan se tosin olla, että imusarja vuotaa myös takaa, kun sielläkin menee j-nestekanava. No, tiivisteen vaihtamisen jälkeen on viisaampi, että vuotaako se mistään enää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Vaihda ne röörien kumirenkulat myös. Omassa oli ilmavuotoa niissä, ihan kovettuneet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Lufsenin SLC 1973
Minulla oli tuo imusarjan alla menevä lämppärin putki viittävailla puhkiruostunut, kannattaa tsekata!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Juu, nuo kumitiivisteet menee vaihtoon kanssa. Ne imusarjan ja kannen väliset tiivisteet maksaa veholla 121 euroa/kpl. "Melkosen edullista" siihen nähden, että laatuvalmistajien tekeleet maksaa netissä noin 10 euroa kappale.
On kyllä niin ohutta tavaraa tuo putki, että ajattelin varalta vääntää tuohon rosterista uuden putken.
Re: Lufsenin SLC 1973
Minulle jäi pari hyllyyn 450 SLC remontista, otin netistä yhdet varalle...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Lufsenin SLC 1973
Jokseenkin kettumainen keissi, mutta nyt on imusarjan pinnat on siistitty ja kaikki tiivisteet vaihdettu. Tuli sit ostettua orkkisvesiputki kun halvatun "halavalla" sai, 185 ekua. Myös sytkäpuola tuli vaihdettua uuteen Boschiin ja erityisesti kylmänä esiintyneet pätkimiset loppui kokonaan. Nyt Mese toimii kuin ajatus, eikä merkkaa reviiriäkään enää millään litkuilla, vaikka on jo 48-vuotias neiti...ja on hieno myös ajaa, kuten saksalaisen premium-merkin (=ne kaksi takavetoista) kuuluukin. Mitähän sitä sitten keksis, pöllien halkomista, kun autokin pelaa...?