W116 käyttiksenä
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
W116 käyttiksenä
Terve!
Ampukaas nyt heti alas ideani W116-mesen ottamisesta arkiajokiksi n. 30tkm vuosiajolla.
Pelastakaa minut ja perustelkaa, että olen seonnut.
Ampukaas nyt heti alas ideani W116-mesen ottamisesta arkiajokiksi n. 30tkm vuosiajolla.
Pelastakaa minut ja perustelkaa, että olen seonnut.
Terveisin
Tero
Tero
Re: W116 käyttiksenä
Vaikea ampua alas, kun kaveri ajelee (vain kesäisin) W116 450:lla 10000-15000km. /vuosi, työmatka-ajot ja kaikki. Kehuu lähes maasta taivaaseen. Talvi on tietty vähän haastavampi, kylmänä nuo hörppäävät reilusti polttoainetta ja huurteenpoisto ei ole ihan se tehokkain, ihan kohtuullinen tosin. Tietysti koriakin saattaa käydä sääli.
Jos ruostuminen ei haittaa ja käytössä olisi vaikka 300 SD, niin hyvinhän sillä ajot menee, kun vain ajelee ennakoivasti ja alla hyvät renkaat talvajossa.
Timppa
Jos ruostuminen ei haittaa ja käytössä olisi vaikka 300 SD, niin hyvinhän sillä ajot menee, kun vain ajelee ennakoivasti ja alla hyvät renkaat talvajossa.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: W116 käyttiksenä
Kiitti vaan kaveri!unski kirjoitti:Vaikea ampua alas, kun kaveri ajelee (vain kesäisin) W116 450:lla 10000-15000km. /vuosi, työmatka-ajot ja kaikki. Kehuu lähes maasta taivaaseen. Talvi on tietty vähän haastavampi, kylmänä nuo hörppäävät reilusti polttoainetta ja huurteenpoisto ei ole ihan se tehokkain, ihan kohtuullinen tosin. Tietysti koriakin saattaa käydä sääli.
Jos ruostuminen ei haittaa ja käytössä olisi vaikka 300 SD, niin hyvinhän sillä ajot menee, kun vain ajelee ennakoivasti ja alla hyvät renkaat talvajossa.
Timppa
Terveisin
Tero
Tero
Re: W116 käyttiksenä
Eikös OM617 eli se 5-pyttyinen mosa ole kehuttu monesti mersun parhaimmaks dieselmoottoriks, om606:n ohella. Tietysti ikä on tehnyt tehtävänsä ja ei noita suomessa näy varsinkaan ässänä missään, jenkeissä ym taitaa vielä olla ajossa moni ja sieltä saattais löytää jopa hyväkorisia yksilöitä.
Nettiautossa ainakin hetki sitten oli w116 300sd tosin niillä jenkkimallin puistonpenkki -puskureilla alle 5ke
Nettiautossa ainakin hetki sitten oli w116 300sd tosin niillä jenkkimallin puistonpenkki -puskureilla alle 5ke
W210 E320cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W116 käyttiksenä
Kohta olen vuoden päivät pitänyt 280 se yksilöä käyttöautona.
Vaimokin tykkää ajella.
Ei ole vielä tullut mieleen mitään ylipääsemätöntä seikkaa miksei se toimisi virassaan jatkossakin.
Vähän pienen/ahtaan tuntuinen, mutta minä vertaankin sitä fullsize amerikalaiseen.
Lämmityslaite voisi olla tehokkaampi, mutta toisaalta tuo ei ole kovinkaan herkka keräämään kosteutta sisustaan eli huurruttamaan laseja.
Välttämättömiin korjauksiin on uponnut rahaa ihan tolkuttomasti, kymmeniä euroja.
Etupyörän laakeri ja jarrusatulan korjaussarja.
Kohta täytyy vaihtaa moottoriöljyt ja suodatin, joka maksoi melkein 5 euroa.
Tämmöiseen joutuu tietysti tekemään kaikki huollot ja korjaukset itse.
Korjaamot eivät ymmärrä/halua tehdä näin vanhoihin mitään.
Vaimokin tykkää ajella.
Ei ole vielä tullut mieleen mitään ylipääsemätöntä seikkaa miksei se toimisi virassaan jatkossakin.
Vähän pienen/ahtaan tuntuinen, mutta minä vertaankin sitä fullsize amerikalaiseen.
Lämmityslaite voisi olla tehokkaampi, mutta toisaalta tuo ei ole kovinkaan herkka keräämään kosteutta sisustaan eli huurruttamaan laseja.
Välttämättömiin korjauksiin on uponnut rahaa ihan tolkuttomasti, kymmeniä euroja.
Etupyörän laakeri ja jarrusatulan korjaussarja.
Kohta täytyy vaihtaa moottoriöljyt ja suodatin, joka maksoi melkein 5 euroa.
Tämmöiseen joutuu tietysti tekemään kaikki huollot ja korjaukset itse.
Korjaamot eivät ymmärrä/halua tehdä näin vanhoihin mitään.
Re: W116 käyttiksenä
En minäkään näe mitään estettä miksi W116 olisi huono käyttis, itsellähän on 560SEL ympärivuotisessa ajossa eikä oikeen tunnu missään niin mikäs siinä vanhemmassakaan olisi vikaa. ABS-jarrut kyllä kovin mielelläni ottaisin lisävarusteeksi, ei oikein huvita polkea jarrua moottoriteillä Bensaa toki kuluu mutta mitäs sitten jos on mukava auto alla
Nyt menee offarin puolelle mutta onkohan minkälainen homma tehdä 116:en puhaltimesta tehokkaampi?
Edit: niin ja tietenkin jos tuommoisen laittaa talviajokiksi niin siitä korista kannattaa pitää hyvää huolta ettei lahoa käsiin.
Nyt menee offarin puolelle mutta onkohan minkälainen homma tehdä 116:en puhaltimesta tehokkaampi?
Edit: niin ja tietenkin jos tuommoisen laittaa talviajokiksi niin siitä korista kannattaa pitää hyvää huolta ettei lahoa käsiin.
Viimeksi muokannut Hage, Ti 25.09.2018 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: W116 käyttiksenä
Ei tämä kyllä helpota tilaani yhtään.
Olisikohan jollakin halukkuutta ostaa s203 200 CDI sport '04 (softattu tiesmiksi) aj 320tkm
Olisikohan jollakin halukkuutta ostaa s203 200 CDI sport '04 (softattu tiesmiksi) aj 320tkm
Terveisin
Tero
Tero
Re: W116 käyttiksenä
No sitten en ole ainoa joka haaveilee W116 mallista, mulle kelpaisi 450 SEL mielellään K-jet ruiskulla.dieselflosse kirjoitti:Ei tämä kyllä helpota tilaani yhtään.
Olisikohan jollakin halukkuutta ostaa s203 200 CDI sport '04 (softattu tiesmiksi) aj 320tkm
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W116 käyttiksenä
Varmaa polttoainetalous ja korin rapistuminen on niitä kompastuskiviä. Ehkä M110 ja manuaali voisi olla se optimi, mutta ei ne ässään sovellu kuin Kekkosen aikaisessa suomessa aikoinaan . Chekkosen aika vaatii kasia ja automaattia
Niin joo mutta autoni on museoauto eli ei jokapäiväiseen ajoon
Mitäs tuo nyt tarkoitti tuo jarrujuttu? Onhan W126 hieman modernimpi kuin W116 mutta saman olosia jollain tapaa tokikin.Hage kirjoitti:En minäkään näe mitään estettä miksi W116 olisi huono käyttis, itsellähän on 560SEL ympärivuotisessa ajossa eikä oikeen tunnu missään niin mikäs siinä vanhemmassakaan olisi vikaa. ABS-jarrut kyllä kovin mielelläni ottaisin lisävarusteeksi, ei oikein huvita polkea jarrua moottoriteillä .
Täältä löytys K-Jettiversio, jykevämmällä (=kestävämmällä ja toimintavarmemmalla, kuivasumppuvoidellulla) koneella, olettaisin vielä että tukevammalla automaattilaatikolla sekä lukkoperällä. Korikin sattuu olemaan ruosteeton ja hitsaamaton, eli siis tehtaan jäljltä koskematon ja autossa on vielä toimiva moderniksi digitaaliseksi konvertoitu automaatti-ilmastointi. Löytyy uudet renkaat ja uudet 15 tuuman barokkivanteekin. Sain autosta ensimmäisen tarjouksen viime viikolla mutta hylkäsin sen kun oli mummoissa alle satkun.Pontus kirjoitti:No sitten en ole ainoa joka haaveilee W116 mallista, mulle kelpaisi 450 SEL mielellään K-jet ruiskulla.
Niin joo mutta autoni on museoauto eli ei jokapäiväiseen ajoon
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W116 käyttiksenä
Pitkään olen pohtinut w126 420:n tekniikan istuttamista w116:een, ihan käyttismielessä. Vielä sellaisen tekniikan, jossa olisi luistonestokin. Vikakohteita lisää tietysti, mutta tuo w126:n luistonesto on omasta mielestäni aivan loistavasti toimiva. Tuskin tulee tehtyä, mutta olenpahan ainakin pohtinut suurin osa osista on nimittäin bolt-on, jos sattuisi löytämään 350 version ja mielellään ABS:llä...tosin se ABS on vaikea rasti, kun ne tuli vasta -79 ja tuotanto loppui -80. Toinen...jo hyvin lähellä ollut talviautoideaa oli W107 SL, ajelinkin jo viikon, mutta se oli 420:llä aika vikuri ajettava Siitä muistona on vielä SL:ssä w123:n muoviset sisälokarit.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W116 käyttiksenä
juu, hyvin se toimii mutta jos systeemi päässy tyhjäksi jarrunesteestä on sitten hiukka hankalampi ilimata mitä 100A tatsunin jarrut
Re: W116 käyttiksenä
Niin halusiko unski että W116-aihiossa olisi ABS joka auttaisi retrofit-ASD:n asennusta? Käyttiksessä eihän ABS:sää tarvi, on vaan yksi vikakohde lisää. Keep it simple sanoisin minä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W116 käyttiksenä
Sori taisin selittää taas huonosti Tarkoitin sitä että lukkojarrut talviliukkailla on vähän heikko yhdistelmä, toki täysin toimiva kunhan omaa hyvät refleksit. Mutta itse siis en ottaisi talviajoon (ainakaan kauhea aktiiviseen ajoon) minkäänlaista autoa jossa ei ole ABS-jarruja.karra kirjoitti:Mitäs tuo nyt tarkoitti tuo jarrujuttu? Onhan W126 hieman modernimpi kuin W116 mutta saman olosia jollain tapaa tokikin.Hage kirjoitti:En minäkään näe mitään estettä miksi W116 olisi huono käyttis, itsellähän on 560SEL ympärivuotisessa ajossa eikä oikeen tunnu missään niin mikäs siinä vanhemmassakaan olisi vikaa. ABS-jarrut kyllä kovin mielelläni ottaisin lisävarusteeksi, ei oikein huvita polkea jarrua moottoriteillä .
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W116 käyttiksenä
Tämä alkaa olla reilusti aiheesta sivussa, mutta menköön: Meistä jokaisellahan on oma näkemyksensä käyttöautosta. Itse koen käyttöautoksi sellaisen vekottimen, jolla voi täällä perämeren perukassa lähteä sysipimeään jäiseen räntäsateeseen, joka saattaa minuuteissa vaihtua pakkastuiskuun...tai jäiseksi , suolaamattomaksi, hiekottamattomaksi kaljamaksi. Yleensä silloin ollaan matkalla johonkin, muitten kanssaautoilijoitten kanssa. Itse ainakin silloin haluan, että minulla on hyvät apuvälineet varoittamassa yllätyksistä. Ja mahdollisimman paljon turvavarusteita ympärillä, liikenteessä kun on muitakin.karra kirjoitti:Niin halusiko unski että W116-aihiossa olisi ABS joka auttaisi retrofit-ASD:n asennusta? Käyttiksessä eihän ABS:sää tarvi, on vaan yksi vikakohde lisää. Keep it simple sanoisin minä
Absit on pelastaneet muutaman kerran peilikirkkaalla vesikaljamalla, w124:n 4matic on varoitellut jäisistä polanteista ajamaan hiljempaa ja w126:n ASR (ASD:tä en halua, vaan ehdottomasti ASR:n), hoitanut auton nätisti ohituskaistan auraamattomista 15cm palteista yli. Kaikki nuo olisi tietysti ollut vältettävissä, jos olisi odotellut paremaapaa säätä. Lisäksi käyttöauton voi varustelltuna aina antaa huoletta muittenkin ajettavaksi. Itse en ole kokenut 80-90-luvun vaihteen tekniikkaa haastavaksi ja vikaherkäksi. Kaksi kertaa on w116:n abs anturi hajonnut. Ikinä ei ole mitään muuta ollut mm. ABS:ssä. Mutta korostan tässä, että nämä ovat minun mieleihaluja ja -piteitä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W116 käyttiksenä
Itse tullut viime aikoina niin laiskaksi auton pitäjäksi, että päätynyt siihen ratkaisuun, jossa autossa oleva pääoma kyllä saa rauhassa kuolettua, kunhan ylläpito ja ajaminen sujuu mahdollisimman sopuhintaan. Viimeinen lopullinen aikuiseksi kasvamisen merkki taitaa olla se, että alla on nyt hetken aikaa ollut aito kaukoidän ihme. Pieni, muttei pippurinen. Kokoisekseen kuitenkin yllättävän tilava ja hyvin varusteltu. Kiva ajaakin. Bensaa palaa se palttiarallaa viis litraa. Odottelee jo myös talvea tulevaksi. Tuolla kun pitäisi taas päästä liikennevaloistakin liikkeelle kuin lintu kämmeneltä.
En oikeasti jaksaisi touhuta 70-luvun auton kanssa enää käyttöautona, edes ässämersun. Pussihousu sisälläni varmaan säälisi jo sitä autoakin. Niillä sen aikakauden kikottimilla ajelin silloin, kun olivat vielä ihan eilispäivää, eivät esihistoriaa .
En oikeasti jaksaisi touhuta 70-luvun auton kanssa enää käyttöautona, edes ässämersun. Pussihousu sisälläni varmaan säälisi jo sitä autoakin. Niillä sen aikakauden kikottimilla ajelin silloin, kun olivat vielä ihan eilispäivää, eivät esihistoriaa .
Re: W116 käyttiksenä
Oma kantani on että 116 olisi sopiva kesäkäyttöön museoautona dieselinä ja mielellään ilmastoinnilla. Bensavehkeenä se on kulutukseltaan liian suuri. Dieselinä kulutus on kohtuullinen, mennee 8-10 l/100 km. Dieselvero on suuri koska auto on painava. Sen vuoksi täytyisi olla museoauto, jotta ei tarvitse maksaa dieselveroa. Tämä taas rajoittaa ajopäiviä vuodessa joten soveltuu vain osaksi vuodenaikaa. Eli jenkkituontina turbodiesel 116 ilmastoinnilla joka sitten museorekisteriin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W116 käyttiksenä
No mutku pitää olla euroversio ja ihan h#lvetisti rahaa jos meinaa 6.9 hommatakarra kirjoitti:Varmaa polttoainetalous ja korin rapistuminen on niitä kompastuskiviä. Ehkä M110 ja manuaali voisi olla se optimi, mutta ei ne ässään sovellu kuin Kekkosen aikaisessa suomessa aikoinaan . Chekkosen aika vaatii kasia ja automaattia
Mitäs tuo nyt tarkoitti tuo jarrujuttu? Onhan W126 hieman modernimpi kuin W116 mutta saman olosia jollain tapaa tokikin.Hage kirjoitti:En minäkään näe mitään estettä miksi W116 olisi huono käyttis, itsellähän on 560SEL ympärivuotisessa ajossa eikä oikeen tunnu missään niin mikäs siinä vanhemmassakaan olisi vikaa. ABS-jarrut kyllä kovin mielelläni ottaisin lisävarusteeksi, ei oikein huvita polkea jarrua moottoriteillä .
Täältä löytys K-Jettiversio, jykevämmällä (=kestävämmällä ja toimintavarmemmalla, kuivasumppuvoidellulla) koneella, olettaisin vielä että tukevammalla automaattilaatikolla sekä lukkoperällä. Korikin sattuu olemaan ruosteeton ja hitsaamaton, eli siis tehtaan jäljltä koskematon ja autossa on vielä toimiva moderniksi digitaaliseksi konvertoitu automaatti-ilmastointi. Löytyy uudet renkaat ja uudet 15 tuuman barokkivanteekin. Sain autosta ensimmäisen tarjouksen viime viikolla mutta hylkäsin sen kun oli mummoissa alle satkun.Pontus kirjoitti:No sitten en ole ainoa joka haaveilee W116 mallista, mulle kelpaisi 450 SEL mielellään K-jet ruiskulla.
Niin joo mutta autoni on museoauto eli ei jokapäiväiseen ajoon
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W116 käyttiksenä
Ei tartte vastata, jos et halua, mutta jäin miettimään, millä kertoimella muuntelit mummoja papoiksi...karra kirjoitti: Sain autosta ensimmäisen tarjouksen viime viikolla mutta hylkäsin sen kun oli mummoissa alle satkun.
Re: W116 käyttiksenä
RH kirjoitti:Ei tartte vastata, jos et halua, mutta jäin miettimään, millä kertoimella muuntelit mummoja papoiksi...karra kirjoitti: Sain autosta ensimmäisen tarjouksen viime viikolla mutta hylkäsin sen kun oli mummoissa alle satkun.
No joo tuo nyt oli sellaine heitto enkä todellakaan laske markkoja enää, se vaan se 17 t on nyt periaatteelinen kipuraja että sen alle en mene periaatteesta. Eikös se kerroin ole 5,95 about?
Juu ootee jatkuu; meillä kaikilla on omat preferenssit ja itsellä nekin muuttuu aina elämän- ja työtilanteen mukaan, asunpaikka on ollut pientä poikkeusta lukuunottamatta sama 54 vuoden ajan. Ajattelin vaan teknisesti että olitko hyödyntämässä ABS:n osia luistonestossa, kun olet ajellut käsitykseni mukaan aika paljon oldschool tyyppisellä kalustolla.unski kirjoitti:Tämä alkaa olla reilusti aiheesta sivussa, mutta menköön: Meistä jokaisellahan on oma näkemyksensä käyttöautosta. Itse ainakin silloin haluan, että minulla on hyvät apuvälineet varoittamassa yllätyksistä. Ja mahdollisimman paljon turvavarusteita ympärillä, liikenteessä kun on muitakin.karra kirjoitti:Niin halusiko unski että W116-aihiossa olisi ABS joka auttaisi retrofit-ASD:n asennusta? Käyttiksessä eihän ABS:sää tarvi, on vaan yksi vikakohde lisää. Keep it simple sanoisin minä
Mutta korostan tässä, että nämä ovat minun mielihaluja ja -piteitä.
Onhan minullakin käyttöauto vuodelta 2000 ja seuraava, rinnakkainen sellainen tulee olemaan 2004 ellei isäpappa nyt kohta 88 vuoden iässä aja sitä lunastukseen
Kesällä olen paikalliset ajot ja pidemmätkin harrastereissut kurvaillut museoautoilla pääosin ja 1992 viissatkulla toki, se oli koko kesän ajossa. Geehen on tullut viime öljynvaihdosta 18 kk aikana alle 5 tkm ja siinä on mukana yksi Riian ja yksi Pärnun matkakin... eli ei paljoa tule kilometrejä. Itse taidan olla enemminkin sellainen auton omistaja kuin autolla ajava.
Jos töissä tarvin autoa niin talon politiikka on että jos uudnkarhea Octavia tai Passat ei ole paikalla niin AVISilta auto alle. Lomalennoillekin pääsee Lappeenrannasta kätsysti junalla nykyään niin se maailma muuttuu
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W116 käyttiksenä
viimeinen offtopic aiheesta minun puolelta: Kirjoittelen tänne noista harrastemersuistani mersufoorumille, en muista merkeistä. Mersuilla ajelen yleensä vain kesällä. Pahoittelen, jos on tullut sellainen käsitys, että sellainen on minulla aina talvella käyttöautona. Ei ole pitkään aikaan ollut, tosin muutama vuosi sitten oli yhden talven tosiaan ajossa W124 4matic. Sitä ennen vuosia ja sen jälkeen myöskin on pääasiassa ollut Peugeotteja talvi- ja käyttöautoina, myöskin harrasteautoina yhdessä Mersujen ja muitten merkkien kanssa. (toivon, että jätetään Peugeotin kehuminen ja haukkuminen muualle, kun tämä on Mersuforum).karra kirjoitti:kun olet ajellut käsitykseni mukaan aika paljon oldschool tyypp-isellä kalustolla.
Pitkään olen etsinyt itselleni hinta/laatu suhteelta sopivaa käyttötalviautoa Mercedeksen puolelta, mutta en ole löytänyt. Tänä talvena ajelen varmaan taas jollain w124:llä, kun tuo nykyinen, ns. talvikäyttöauto, hyvilllä turvavarusteilla ja luistonestolla varustettu 2004 Pösö menee nuorisolle Etelä-Suomeen käyttöautoksi.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W116 käyttiksenä
Laitetaan omalta puoleltanikin viimeinen offtopic tähän eli me ollaan parina edellistalvena osa kauppareissuista ajeltu vm 2005 Peuegot 206:lla. Se vie aika paljon vähemmin bensaa kun tuo G . Se varmaan lähtee kiertoon kun isältä jää W203 meille jossain vaiheessa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W116 käyttiksenä
Juu ilman muuta 116 käyttöajoon No okei, ehkä ottaisin vaan kesäksi, syitä siihen on jo mainittu.
Itse tykkään erottua massasta siten että ajan SECiä kesäkäyttiksenä ja talvella on sitten lähes nykyauto, eli -97 Audi. Tykkään ajella arkenakin sellaisella autolla jota ei tule vastaan, jota tulee aina vilkaistua taakseen kun sen jättää parkkiin. Joku voisi sanoa että haluaa nautiskella harrasteautolla ainoastaan silloin tällöin, juuri siitä syystä ettei siitä tule arkista. Ymmärrän tuonkin.
Tietysti vanhan auton kanssa eläminen on oma vaivansa jos sen haluaa pitää luotettavassa kunnossa. Itse olen huomannut että joku pikku ”ominaisuus” minkä sietäisi satunnaisessa ajossa voi muodostua käyttöautossa rasittavaksi piirteeksi.
Itse tykkään erottua massasta siten että ajan SECiä kesäkäyttiksenä ja talvella on sitten lähes nykyauto, eli -97 Audi. Tykkään ajella arkenakin sellaisella autolla jota ei tule vastaan, jota tulee aina vilkaistua taakseen kun sen jättää parkkiin. Joku voisi sanoa että haluaa nautiskella harrasteautolla ainoastaan silloin tällöin, juuri siitä syystä ettei siitä tule arkista. Ymmärrän tuonkin.
Tietysti vanhan auton kanssa eläminen on oma vaivansa jos sen haluaa pitää luotettavassa kunnossa. Itse olen huomannut että joku pikku ”ominaisuus” minkä sietäisi satunnaisessa ajossa voi muodostua käyttöautossa rasittavaksi piirteeksi.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W116 käyttiksenä
Tähän väliin voisin mainostaa, että jos jollain nyt nousi kauhea w116 kuume niin voisin omastani luopua.
Vanha uskollinen käyttö letukka odottaa tallissa lähtökäskyä.
Yksilöni on siis pikkukoneinen automaatti laatikkoinen tapaus k-jetti ruiskulla.
Mukavina optioina ilmastointi, sähkölasit ja kattoluukku.
Mieleni näet tekisi w108 koppaista.
Vanha uskollinen käyttö letukka odottaa tallissa lähtökäskyä.
Yksilöni on siis pikkukoneinen automaatti laatikkoinen tapaus k-jetti ruiskulla.
Mukavina optioina ilmastointi, sähkölasit ja kattoluukku.
Mieleni näet tekisi w108 koppaista.
Re: W116 käyttiksenä
Onhan se w116 aika vanhaa teknikkaa ja tuntuu alkujaan kömpelöltä. Mitä enemmän autolla ajaan iin sen mukavampi se toisaalta on.
Itsellä harrasteautona 450SE ja joskus haaveilin käyttikseksi 280SE:tä. Malli on komea ja niitä on myytävänä tasan kahdenlaisia: huonoja tai hyviä. Huonoihin ei kannata koskea ja hyvästä joutuu maksamaan niin kovan hinnan, että sitä ei käyttöautona raaski sitten pitääkkään.
Senkus kokeilee. Ostaa pois ja katsoo onko siitä käyttöautoki. Helppo auto huoltaa.
Itsellä harrasteautona 450SE ja joskus haaveilin käyttikseksi 280SE:tä. Malli on komea ja niitä on myytävänä tasan kahdenlaisia: huonoja tai hyviä. Huonoihin ei kannata koskea ja hyvästä joutuu maksamaan niin kovan hinnan, että sitä ei käyttöautona raaski sitten pitääkkään.
Senkus kokeilee. Ostaa pois ja katsoo onko siitä käyttöautoki. Helppo auto huoltaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W116 käyttiksenä
Ernst, viitaten edelliseen viestiin, mihin kohtaan hyvä-huono akselilla sun 280SE asettuu nykykunnossa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W116 käyttiksenä
No tietysti huono, viitaten edelliseen viestiin ja siihen tosiasiaan, että pidän sitä käyttöautona.
Melkein järjestään tuntuu mm nettiauton yksilöt olevan aika paljon ajettuja.
Kait w116 kuluu samoista paikoista kuin w123? Eli simpukasta ja perästä.
Vanhan mersun ilmoitettuihin kilometreihin täytyy aina suhtautua varauksella.
Minun lossista puuttuu nuo kaksi paljon ajettujen ominaisuutta.
Melkein järjestään tuntuu mm nettiauton yksilöt olevan aika paljon ajettuja.
Kait w116 kuluu samoista paikoista kuin w123? Eli simpukasta ja perästä.
Vanhan mersun ilmoitettuihin kilometreihin täytyy aina suhtautua varauksella.
Minun lossista puuttuu nuo kaksi paljon ajettujen ominaisuutta.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: W116 käyttiksenä
Oma innostukseni vähän laantui,kun kaavailemani yksilön myyjä ei vastaile soittoihin tai viesteihin.Sharedoc kirjoitti:Oma kantani on että 116 olisi sopiva kesäkäyttöön museoautona dieselinä ja mielellään ilmastoinnilla. Bensavehkeenä se on kulutukseltaan liian suuri. Dieselinä kulutus on kohtuullinen, mennee 8-10 l/100 km. Dieselvero on suuri koska auto on painava. Sen vuoksi täytyisi olla museoauto, jotta ei tarvitse maksaa dieselveroa. Tämä taas rajoittaa ajopäiviä vuodessa joten soveltuu vain osaksi vuodenaikaa. Eli jenkkituontina turbodiesel 116 ilmastoinnilla joka sitten museorekisteriin.
Käsitykseni mukaan on olemassa pieni, kutsuisiko sitä vaikka, porsaanreiäksi. Museokatsastus ei rajaa käyttöpäiviä 30/vuosi, vaan museoajoneuvovakuutus.
Eli, olen vakaassa uskossa, että museokatsastetulla vekottimella voi ajella niin paljon kuin huvittaa, kunhan siihen ottaa tavallisen liikennevakuutuksen.
Terveisin
Tero
Tero
Re: W116 käyttiksenä
Lain hengen mukaistahan tuo ei ole, vaikkakin saattaa olla laillista mutta rahaahan tuossa menee hukkaan kun se hieno museoauto menee paskaksi käyttöajossa, sehän hylätään sitten seuravassa määräaikaiskatsastuksessa jos ei täytä enää museoauton kriteereitädieselflosse kirjoitti:Oma innostukseni vähän laantui,kun kaavailemani yksilön myyjä ei vastaile soittoihin tai viesteihin.Sharedoc kirjoitti:Oma kantani on että 116 olisi sopiva kesäkäyttöön museoautona dieselinä ja mielellään ilmastoinnilla. Bensavehkeenä se on kulutukseltaan liian suuri. Dieselinä kulutus on kohtuullinen, mennee 8-10 l/100 km. Dieselvero on suuri koska auto on painava. Sen vuoksi täytyisi olla museoauto, jotta ei tarvitse maksaa dieselveroa. Tämä taas rajoittaa ajopäiviä vuodessa joten soveltuu vain osaksi vuodenaikaa. Eli jenkkituontina turbodiesel 116 ilmastoinnilla joka sitten museorekisteriin.
Käsitykseni mukaan on olemassa pieni, kutsuisiko sitä vaikka, porsaanreiäksi. Museokatsastus ei rajaa käyttöpäiviä 30/vuosi, vaan museoajoneuvovakuutus.
Eli, olen vakaassa uskossa, että museokatsastetulla vekottimella voi ajella niin paljon kuin huvittaa, kunhan siihen ottaa tavallisen liikennevakuutuksen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: W116 käyttiksenä
Kyllä tuo museoajoneuvovakuutus on enemmän optio. Sen kyllä useammat museoauton omistajat käyttävät. https://fi.wikipedia.org/wiki/Museoajoneuvo" onclick="window.open(this.href);return false;karra kirjoitti:Lain hengen mukaistahan tuo ei ole, vaikkakin saattaa olla laillista mutta rahaahan tuossa menee hukkaan kun se hieno museoauto menee paskaksi käyttöajossa, sehän hylätään sitten seuravassa määräaikaiskatsastuksessa jos ei täytä enää museoauton kriteereitädieselflosse kirjoitti:Oma innostukseni vähän laantui,kun kaavailemani yksilön myyjä ei vastaile soittoihin tai viesteihin.Sharedoc kirjoitti:Oma kantani on että 116 olisi sopiva kesäkäyttöön museoautona dieselinä ja mielellään ilmastoinnilla. Bensavehkeenä se on kulutukseltaan liian suuri. Dieselinä kulutus on kohtuullinen, mennee 8-10 l/100 km. Dieselvero on suuri koska auto on painava. Sen vuoksi täytyisi olla museoauto, jotta ei tarvitse maksaa dieselveroa. Tämä taas rajoittaa ajopäiviä vuodessa joten soveltuu vain osaksi vuodenaikaa. Eli jenkkituontina turbodiesel 116 ilmastoinnilla joka sitten museorekisteriin.
Käsitykseni mukaan on olemassa pieni, kutsuisiko sitä vaikka, porsaanreiäksi. Museokatsastus ei rajaa käyttöpäiviä 30/vuosi, vaan museoajoneuvovakuutus.
Eli, olen vakaassa uskossa, että museokatsastetulla vekottimella voi ajella niin paljon kuin huvittaa, kunhan siihen ottaa tavallisen liikennevakuutuksen.
Eli, en olisi niin varma tuon lain hengen tavoitteista. Tuskin lain säätövaiheessa kukaan on edes ajatellut koko asiaa. Onpas vaan jälkikäteen lobattu tuollainen, sinäällään ihan kannatettava, osa-aikavakuutus ko. ajoneuvoille.
Terveisin
Tero
Tero
Re: W116 käyttiksenä
Onnea matkaan jos noin päätät!
Minun mielestäni W116 on se "kaikista hienoin" Mersun kori!
Olin töissä Etiopiassa 1990-91 ja ostin siellä vaimolleni käyttöautoksi 280S W116 Mersun.
Auton myi Ghanan Suurlähetystö ja ennen kuin saimme siihen YK:n kilvet, niin siinä oli pari viikkoa Ghanan suurlähettilään ykköskilvet!
Oli hienoa ajella sotaa käyvässä maassa check-pointien ja poliisiratsioiden ohi "diplomaattiautolla".
Poliisit ja armeijan miehet vetivät vielä kättä lippaan ohi ajaessa, mutta kumma kyllä jäivät tuijottamaan valkoista autonkuljettajaa...
Minun mielestäni W116 on se "kaikista hienoin" Mersun kori!
Olin töissä Etiopiassa 1990-91 ja ostin siellä vaimolleni käyttöautoksi 280S W116 Mersun.
Auton myi Ghanan Suurlähetystö ja ennen kuin saimme siihen YK:n kilvet, niin siinä oli pari viikkoa Ghanan suurlähettilään ykköskilvet!
Oli hienoa ajella sotaa käyvässä maassa check-pointien ja poliisiratsioiden ohi "diplomaattiautolla".
Poliisit ja armeijan miehet vetivät vielä kättä lippaan ohi ajaessa, mutta kumma kyllä jäivät tuijottamaan valkoista autonkuljettajaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)