Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Noista "käpristyneistä ovipahveista" muuten... Tämähän on yleinen vaiva ainakin 60-luvun mersuissa ja ehkä jonkun verran uudemmissakin:
Ne ovipahvit menevät helposti ajan myötä melkoisille mutkille!

Pähkäiltiin kaverin kanssa että onko tämä pahvin materiaali periaatteessa enimmäkseen orgaanista, jolloin sopiva kastelu ja prässäys
sileän painon alla voisi parantaa muotoa takaisin kohti alkuperäistä?

Vai onko seoksessa niin paljon muovia että sitä saisi esim. kuumailmalla lämmittämällä - ja sitten sitten muokkaamalla ja prässäämällä tottelemaan?

Ovipahvin materiaalin voi toki vaihtaa uuteen, ja niitä jopa tarjotaan verhoomoista valmiinakin.
Mutta varsinkin noissa vinyylipäälysteisissä sen päälysteen vaihto toiseen pahviin ei välttämättä aina ole ihan iisi nakki?

(Itse hain pari viikkoa sitten suorempia ja ehyempiä ovipahveja joissa alaosta kunnossa, yläosat päällystään uudella (MB) raitakankaalla jonka alle tulee vanu).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti:Noista "käpristyneistä ovipahveista" muuten... Tämähän on yleinen vaiva ainakin 60-luvun mersuissa ja ehkä jonkun verran uudemmissakin:
Ne ovipahvit menevät helposti ajan myötä melkoisille mutkille!
Joo, tuo W124 mihin viittasin johtuu siitä että ovipahvien yläosassa oleva muovi kutistuu ja pinta alkaa vetäytyä pois, ja reuna tulee esiin ja samalla käpristyy. Itse pahvin runko on ehjä tuossa vaiheessa.

Wanhoissa taitaa olla eri ongelmat, kuten edellä kuvasit :D

Tuolle omalle "valkoiselle kurittajalle" löytyi ostaja, sille on jo haettu vikalista ja aika vähällä sen saisi kuntoon. Itse en jaksa syventyä kun pitäs ens viikolla ottaa SEC ajoon (tallin vuokrasopimus päättyy), elvyttää G ajoon sekä hakea vielä faijalta meille tuleva käyttis ajoon, siinä kun on kesikset alla niin ei ole vielä voinut ottaa liikenteeseen. Ja soutuveneeseen pitäs tehdä lujitemuovikorjausta... no nyt men offtopikille jo... :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1582
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Olisiko kellään tietoa tämän henkilön yhteystiedoista?
https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2668889" onclick="window.open(this.href);return false;
Harmittavasti häviää yhteystiedot kun ilmoitukset vanhenevat nettivaraosassa.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Joo, tuosta kuvasta missä sininen etuovi varmistuin että kyseessä on Alanojan Juuson myynti-ilmoitus.
Multa löytyy puhelinnumero - laita yv. (en ala täällä netissä kenenkään numeroa kopioimaan ilman ko. henkilön lupaa...)

Sen verran voin vielä sanoa että useamman kerran käynyt osia (W111) Juusolta ostamassa ja reilussa ja hyvässä hengessä
on kauppaa tehnyt. Osia on runsaasti jäljellä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Sehän kävi näppärästi...

Onko kellään pientä KANTTIKONETTA Lempäälästä max 50km säteellä? Tai tietoa paikasta missä voisi kantata pari kynnyspeltiä, isompi 85cm x 20cm?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Ei napannut tarjoukseni automyyjää, ainakaan vielä.
Tarjosin 350se:stä pyyntihintaa, kotipihalleni tuotuna.
Onhan tuota välimatkaa reilusti.
Vaimo näet ihastui kuvat nähtyään ja kuuluaan että kasikoneinen olis.
Sen mielestä twincami kuulostaa ihan kuorma-autolta.Mieluusti se silti 280se:llä ajelee.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Tuollaista pohdin että onko kukaan korjaillut itse noita vanhoja vaihtovirtalatureita?
Itsellä kyseessä olisi tuollainen 35A Bosch 0120 400 606 tjsp. joka on jumissa.

Näihinhän saa Motonetistä hiiliä (1,90 eur) ja kokonaisen hiilisillankin (9,90 eur)
mutta saako jumittuneen laakerin irti ja vaihdettua? Ja löytyykö ko. laakereita mistään?

Tulipahan vaan mieleen kun harrastuskassasta näkyy taas pohja että joskos korjaisi vanhaa... :D
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
mkaasila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 21.03.2016 07:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja mkaasila »

Tervehdys,
löytyyköhän kotimaasta jostain liikkeestä W107.043:sen pakoputkea, vai pitääkö lähteä merta edemmäs hankkimaan?
Takapönttö ainakin pitää uusia. Vinkkejä?
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Veikkaisin ettei SL:n (W107) putkistoja juuri enää Suomesta löydy, mutta voin olla väärässäkin.
Ainakaan ei ole tullut vastaan - tosin en ole nimenomaisesti etsinytkään...

PS. aiempaan laturinkunnostukseen: Se olikin helpompi homma - joku oli osunut tuuletussiipiin ja ne kiilasivat laturin jumiin, taas pyörii...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
mkaasila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 21.03.2016 07:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja mkaasila »

Zac kirjoitti:Veikkaisin ettei SL:n (W107) putkistoja juuri enää Suomesta löydy, mutta voin olla väärässäkin.
Ainakaan ei ole tullut vastaan - tosin en ole nimenomaisesti etsinytkään...
Kiitos Zac vastauksesta.

Niin minä arvelinkin, olen kolunnut varaosaliikkeiden verkkokaupat läpi. Mutta ajattelin, että jos tosiharrastajilla on jotain salaisia kanavia...
No, täytynee tilata Ebay.de:sta sitten.
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Oliko martelius exhaust kysytty?
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Minulta löytyy uusi keski vaimennin ja käytetty takavaimennin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
mkaasila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 21.03.2016 07:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja mkaasila »

slsl77 kirjoitti:Minulta löytyy uusi keski vaimennin ja käytetty takavaimennin.
No hemmetti, kiinnostaa, laitan yksityisviestiä.

Kävin tänään Museoautopäivän puitteissa Veho Airportissa katsomassa klubin autoja ja samalla pyörähdin varaosatiskillä kysymässä että löytyykö takapönttöä. Löytyi, saksasta olisi pitänyt tilata, hintaan 820€. Sanoin, että jätetään väliin, tilaan Ebay.de:stä. ;)
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Ostin muutama vuosi sitten keskivaimentajan KL:stä, ei tosin hyllyssä ollut silloinkaan. Muistelen että silloin oli saatavilla toinen etuputki ja tuo keskipätkä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Laittelin myyntiin AMG styling vanteet ja nyt on kolme kaveria jo kysynyt tiukkaa hintaa, kaksi heistä olen tavannut henk koht. mutta se kolmas olisi ajomatkan varrella eli nopein kauppa... Pitää varmaan kysyä kuka maksaisi sen pyyntihinnan...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Minun mielestä "ostan ja myyn" (mersun osia) on osa tätä harrastusta. Pieni tinkauskin on vaan kaupanteon suola,
kumma kun (joskus) on niitäkin joiden hintapyynnöt ovat "kiveen hakattuja" (en nyt viittaa @karra sinun vanteiden hintaan tässä :wink: )

Sitten on tietenkin niitäkin joiden "aarteet" ovat niin korvaamattomia, että joko hinnat pilvissä, tai niistä ei edes raskita luopua...
- Kunnes sitten perikunta kippaa ne kaikki joko romunkeräykseen tai myy bulkkina jollekin onnekkaalle :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti:Minun mielestä "ostan ja myyn" (mersun osia) on osa tätä harrastusta. Pieni tinkauskin on vaan kaupanteon suola,
kumma kun (joskus) on niitäkin joiden hintapyynnöt ovat "kiveen hakattuja" (en nyt viittaa @karra sinun vanteiden hintaan tässä :wink: )

Sitten on tietenkin niitäkin joiden "aarteet" ovat niin korvaamattomia, että joko hinnat pilvissä, tai niistä ei edes raskita luopua...
- Kunnes sitten perikunta kippaa ne kaikki joko romunkeräykseen tai myy bulkkina jollekin onnekkaalle :eh:
Saatura kun on kesäflunssa päällä kuumeineen, herättää aamuyöstä kun illalla väsyneenä menee ajoissa nukkumaan. Juu kyllä tinkaaminen on osa hommaa ja viimeiset vanteet olen myynyt melkein omakustannehintaan tai jopa alle. Ei vaan nyt näistä viimeisistä onnistunut yhdenkään kanssa kauppa :)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Järki ja tunne tappelee keskenään... olisi vm-86 w124 230e jäämässä vähemmälle käytölle, joten nyt voisi olla aikaa fiksailla siistimpään kuntoon. Kori kaipaisi hellyyttä; vänkärin etulokasuoja maalata/vaihtaa, takakontin luukku ruosteiden poistoa ja maalausta, pienempiä paikkauksia siellä täällä. Alusta kaipaisi pientä remonttia. Kone vuotaa vähän öljyä jostain eikä ilmastointi toimi. Plus kaikki yllätykset mistä ei vielä tiedä mitään...

Tekniikka ihan hyvä, melko jouheasti toimiva kone (vajaat 380tkm taulussa), moitteettomasti vaihtava automaatti ja äänetön ASD perä. Varusteina lisäksi sähkölasit edessä, keskuslukko, ortopedipenkit edessä, kaiuttimet edessä ja takana, kippaavat niskatuet ja lehtipussiverkot etuistuinten selkänojissa :D (tämäkin SA-koodilla oleva lisävaruste 1-sarjalaisessa)

Auto ollut meillä 4 vuotta ja huollettu toki säännöllisesti ja osiakin vaihdeltu tarpeen mukaan. Ketju ja kannentiiviste vaihdettu edellisen omistajan aikana. Onko mitään järkeä kääriä hihoja??
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Välillä mietin m110 tekniikan päivitystä uudempaan.
Löytyisikö ensikäden tietoa, meneekö esim w140 420 moottori vaihteistoineen (automaatti) w116 konetilaan ilman lekaa ja kulmahiomakonetta?
w140 käyntikuntoisia yksilöitä olisi aika sopivasti saatavilla.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Meni väärään topikkiin eilinen viestini, tänne oli tarkoitus laittaa mutta ajatus katosi.

Oma 450SEL 6.9 kun ei tunnut löytävän ostajaa niin saisin sen vaihdettua päittäin ruotsalaiseen SL mersuun, mietin vaan että kannattaako...

Tällaseen 1981 malliseen ollaan nyt suunnittelemassa vaihtoa, aikatauluja yritetään saada natsaamaan.

Kuva

Uutena myyty Losissa, sitten kulkeutunut Las Vegasiin eli kuten omanikin ja saman verran ajettu eli noin 200 t mailia. SL on kunnostettu Ruotsissa eli maalattu, uusittu rätti ja penkkien verhoilut. Se kaipaa radion, ilmastointilaitteen purnukan uusimisen (tein sen omaani), kovan katon maalauksen, takajalkatilan ja takakontin maton sekä takapuskurissa on vähän ruostetta. Puskurit ja valot on otettu purku-SLC;stä eli tehty euromallin näköiseksi. Renkaat on uudet. Sain kuvia ennen maalausta ja auto oli suorakylkinen sekä ruosteeton, eli maalipinta on vaan ollut huono.

Täs ois pari päivää aikaa miettiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Jos itse olisin samassa tilanteessa niin luultavasti 116 vaihtuisi 107:aan, kunhan se on convertible. Olen tullaista(kin) havitellut jostain 17-vuotiaasta ja alkukesästä tuli käytyä yksi tuollainen katsomassakin...;-)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti:Jos itse olisin samassa tilanteessa niin luultavasti 116 vaihtuisi 107:aan, kunhan se on convertible. Olen tullaista(kin) havitellut jostain 17-vuotiaasta ja alkukesästä tuli käytyä yksi tuollainen katsomassakin...;-)
Kyllä samaan tulokseen päädyin itsekin, tällä peliliikkeellä harrastelaivueeseen kuuluu sitten 4D sedan, Cabrio sekä 2DHT ja lisäksi harrastestatuksen saanut G-Wagen. Tavoitehan on myydä vielä 500E tarpeettomana pois.

Sovittiin kaupat ja autot vaihtuu lauantaina, jos tarjokas on sellainen kun piti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Eli autot vaihtui ja eka nukutun yön jäljiltä ei ainakaan vielä ostokrapulaa :P

Sen verran ajatuksia on sinkoillut että tuon jenkkilossin saanut kaveri oli juuri sellainen jota etsin, eli osaava joka ei pelkää tekniikkaa. Tavallaan pettymys oli se että SL:ssä oli muutamia pikkuasioita joita ei tullut etukäteen tietoon eli se että siihen on kolme avainta; lukkoja vaihdettu ja ilmeisimmin juuri matkalla Tukholmaan oli tyhjäkäynti noussut ylös vaikka aikasemmin oli ollut ok, ja matkamittari on pysähtynyt. Takakontin verhoilussakin on pari reikää. Tiivisteet on jo huonossa hapessa.

Se oli tiedossa että aurinkolipat on sököt, ja takalattian matto puuttuu sekä takapuskurin kromin alla on ruostetta.

Ruotsalainen kaveri näki autoni harrastemiittissä täällä ja kiinnostui siitä kuultuaan että se on ruosteeton nevadantuonti. Hän sanoi että hänen omalla harrastepajalla on juuri valmistumassa Losissa myyty ja Vegasista Saksan kautta Ruotsiin tuotu SL, historia kuten omassanikin. Siinä oli bensapumppu rikki, ei nostanut painetta ja alhainen ohjauspaine oli tulvittanut moottorin, se oli saanut uuden Boschin pumpun asennuksen jälkeen toisen öljynvaihdon. Luonnollisesti kaikki huollot on tehty.

Koska toinen osapuoli ei halunnut maksaa väliä tingin sen että pidin itse omat uudet 15" barokit ja uudet misukat, laitoin siis myyntipyörät jenkkilossiin alle. Kun SL olisi valmistunut tässä syksyllä hinnaksi hän arvioi 200 000 SEK ja olisi ollut valmis luopumaan autostaan 18k eurolla suoralla kaupalla. Itse olisin myynyt SELlin 16k hinnalla ja se jäi nyt minulle reilu 15k hintaiseksi kun sain pitää arvokkaat pyörät.

Tällaisella matematikalla laskin että SL tuli maksamaan minulle sen 15k. Se oli maksanut Vegasisssa enemmän kun minä maksoin omasta siellä, tosin aikaisemmin - ja siellähän on hinnat nousseet. Eli tiedän about mitä tuo SL oli tullut kaverille maksamaan, tai no hän kertoi papereiden vaihdon jälkeen kuten minäkin paljastin omat salasuuteni. Win-win tilanne molemmille.

Joka tapauksessa SL oli kiertänyt Saksan kautta mutta maalauksen hän oli saanut oletettavasti edullisesti, kun on maalaamo melkein omasta takaa. Rätti on tilattu saksasta eli se ole mikään meksikonviltti, ja penkit on verhoiltu laatunahalla Ruotsissa. Eurokonversion osatkin maksaa, etulamputhan maksaa kultaa ja mirhamia ainakin kaupassa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

SL vaikuttaa mielenkiintoiselta! Kuvia odotellessa. :)
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Nimenomaan, kyllä tälläinen kumpaakin osapuolta miellyttävä vaihtari on ehdottomasti sellainen win-win tilanne mitä ei kannta sivuuttaa... :)

Joku alustava setti "ennen" -kuvia tässä kohtaa olisi tosiaan paikallaan :wink:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

Zac kirjoitti: Joku alustava setti "ennen" -kuvia tässä kohtaa olisi tosiaan paikallaan :wink:
Pahoittelen että en ole ennättänyt aloittaa uutta topikkia autostani. Työnantaja, liikunta, Klubi ja muu hässäkkä (kuten autot) vie niin ison osan ajasta että ei vaan jaksa/viitsi/kerkiä.

Tässä kuva tilanteesta "ennen":

Kuva

Tässä sitten kuva eiliselta courtesy Sarkeri-71 Overdrive foorumilta:

Kuva
Alla 15 tuuman barokit jotka jäi ässästä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

No kyllä kelpaa, tuo meinaan muuttui (IMO) ihan hitokseen paremman näköiseksi näillä Euro-modeilla... :clap:

Ja sitten kun summaa kaikki mitä näille (Eurokonversio, nahkaverhoilu, ja uusi maalaus) olisi tullut hintaa Suomessa
niin sanotaanko että sait itse auton "melkein ilmatteeks", jos nuo vähennät, niistä kun tulisi jo helposti 5-numeroinen summa :shock:

Tietty vaihto on vaihto, ja väliraha (mitä ei ollut?) ratkaisee :)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Mersu on mustana kyllä hieno.
Kovasti tekee mieli palauttaa oma w116 alkuperäiseen sävyynsä.
Täytyy ensin tehdä "asiakastyö" avolavaletukkaan kiiltävän musta maalipinta niin sitten näkee uskaltaako omaankin yrittää.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Meneekö W123 ensiapulaukun kotelon väri sisustan värikoodilla vai jollain muulla koodilla, ja sama kysymys "hattuhyllyn" osalta :?:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Eilen tuli avattua suu lahden cruising illassa oikeassa kohdassa.
Kysyin tutulta mersuharrastajalta onko hänellä satakuustoistasta purkuautona kun suoraa ovea edelleen etsin.
Vieressä ollut jenkki/fiat harrastaja tuttuni totesi että hänellä on ollut parikymmentä vuotta tallessa ovisarja.
No, tuli sitten käytyä melkein vääksyssä asti hakemassa ovi mukaan.
Vastaa Viestiin