Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Hmm... Voisiko "ylimääräinen" nuppi liittyä varusteeseen jota ei kaikissa ollut vakiona..?
Varmaan ko. auton käyttöohjekirja olisi avain tähän kysymykseen.

Myöskään MB Public Archivesta ei löytynyt kuin ulkokuvia:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Onko kaikissa W111 Coupessa ja Cabrioletissä olleet samat ovien tiivisteet koko valmistuksen ajan?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?

Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE

Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Zac kirjoitti: To 14.10.2021 12:18 Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?

Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE

Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
Meinasin sitä tosiaan että niihin ei ole tullut mitään muutoksia valmistusvuosien aikana.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Eikö tässä tapauksessa puhuta nimenomaan siitä cabriosta, ja oliko se 220SEb vai millä koneella...?

Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.

Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm

Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Zac kirjoitti: Pe 15.10.2021 10:23 Eikö tässä tapauksessa puhuta nimenomaan siitä cabriosta, ja oliko se 220SEb vai millä koneella...?

Tuohan esiteltiin 60 vuotta sitten eli 1961 jonka jälkeen tuli uusia koneita 1967 lopulla ja vielä 1969 lisättiin 3.5-litran V8 jonka myötä muutui konepeiton muoto leveämmäksi ja matalammaksi (ns. flachkühler). Muita koriin vaikuttaneita muutoksia en tiedä kuin tuo 3.5 aiheuttama.

Samalla kun tuli nuo uudet moottorit (11/'67?) tehtiin muitakin muutoksia, tuli kumilistaa puskuriin, vaihtui peilit, sisustasta vähennettiin puuta, erilaiset kahvat ym. Noista muutoksista lisää esim. tuolla: http://www.heckflosse.nl/280seccv.htm

Kantsii vikaista myös public archivet (https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4630) josko siellä olisi tarkempaa tietoa.
Juu kyse on tosiaan siitä minun kaverini 220SEb cabriolet mallista.

Täytyy katsoa noilta nettisivuilta mitä linkkasit lisää tietoa! :thumbup:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

En tiedä kuuluuko tänne mutta en löydä enää Päivän Kuulumiset topikkia :think:

Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Saati kaverini W111 220SE Cabriolet:sta vihdoinkin etuapurunko irti. Hyvin on vuosien aikana kaikenlaista likaa tullut tuohon apurunkoon. Pestiin koko apurunko ja nyt sitten täytyy tilailla kaikki puslat ja tukikumit uusiksi.

Jousten yläkumit on ehjät mutta täytyy nekin uusia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hage kirjoitti: Pe 22.10.2021 04:32 En tiedä kuuluuko tänne mutta en löydä enää Päivän Kuulumiset topikkia :think:

Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
Saako udella, onko jokin syvällisempi filosofia sen takana, että neliovisen 123:n olisi oltava juuri 200/220, kun farkun pitäisi olla ilmastoitu 240/300?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Karel kirjoitti: Su 24.10.2021 19:32
Hage kirjoitti: Pe 22.10.2021 04:32 pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy).
Saako udella, onko jokin syvällisempi filosofia sen takana, että neliovisen 123:n olisi oltava juuri 200/220, kun farkun pitäisi olla ilmastoitu 240/300?
200D/220D kohdalla käytännössä kaksi asiaa taustalla; Autoilun lähihistorian hitain kulkine ja vetohehku. Jos tämmöinen tulisi vastaan niin varusteista (paitsi automaatista) viis, keep it simple.
S123:n kanssa taas käytännöllisyys (farmari) ja siihen haluaisin jotain luksustakin eli ilmastointi must ja mielellään absit.
Uskon siis että on helpompaa löytää esim. ilmastoitu 300TDT kuin 200D. Vain kahdessa 200D:ssä oon nähnyt manuilmastoinnin; toinen 1. sarjan vääntönupilla ja toinen faceliftmallinen rulla.
Mutta jos joku löytää täysin räpeltämättömän 1. sarjan 200D/220D:n automaatilla, ilmastoinnilla ja abseilla niin farkku kyllä unohtuu aika nopeasti mielestä.
En tiedä mikä siinä vetohehkussa viehättää, ehkä paluu menneisyyteen kun autot tehtiin oikeasti kestämään ja se monen asian mekaanisuus?
Pystylamppudiesel 200D/220D ei vieläkään ole poissuljettu vaihtoehto, niitä ei tosin vaan meinaa millään löytyä mikä sopisi itselle.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hage kirjoitti: Ma 25.10.2021 00:09
Karel kirjoitti: Su 24.10.2021 19:32
Hage kirjoitti: Pe 22.10.2021 04:32 pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy).
Saako udella, onko jokin syvällisempi filosofia sen takana, että neliovisen 123:n olisi oltava juuri 200/220, kun farkun pitäisi olla ilmastoitu 240/300?
200D/220D kohdalla käytännössä kaksi asiaa taustalla; Autoilun lähihistorian hitain kulkine ja vetohehku. Jos tämmöinen tulisi vastaan niin varusteista (paitsi automaatista) viis, keep it simple.
S123:n kanssa taas käytännöllisyys (farmari) ja siihen haluaisin jotain luksustakin eli ilmastointi must ja mielellään absit.
Uskon siis että on helpompaa löytää esim. ilmastoitu 300TDT kuin 200D. Vain kahdessa 200D:ssä oon nähnyt manuilmastoinnin; toinen 1. sarjan vääntönupilla ja toinen faceliftmallinen rulla.
Mutta jos joku löytää täysin räpeltämättömän 1. sarjan 200D/220D:n automaatilla, ilmastoinnilla ja abseilla niin farkku kyllä unohtuu aika nopeasti mielestä.
En tiedä mikä siinä vetohehkussa viehättää, ehkä paluu menneisyyteen kun autot tehtiin oikeasti kestämään ja se monen asian mekaanisuus?
Pystylamppudiesel 200D/220D ei vieläkään ole poissuljettu vaihtoehto, niitä ei tosin vaan meinaa millään löytyä mikä sopisi itselle.
240D Diesel mallia on myös saanut vetohehkulla. Jos muistan oikein,ABS taisi tulla lisävarusteeksi vasta 1978 tai 1979 joten muistaakseni sitä ei saanut 1.sarjaan.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Hage kirjoitti: Pe 22.10.2021 04:32 Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
...
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
Mua jäi edelleen häiritsemään (eikä jäljemmät viestitkään vastanneet) että Mikä Biisi...? 8)

Itse olen muuten ihan fiiliksissä tuosta Vauhti Kiihtyy (Matti & Teppo feat. Portion boys) -rallista...
Vaikka se lähinnä hehkuttaakin Kadett GSi:tä ... :shifty:

t. toinen SEC-kuumeinen
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Voi tätä ilon päivää: Aijaa.com kuvienjakopalvelu toimii taas... :D
Sinne (URL) ei siis aikoihin päässyt ollenkaan...

Testijako: W111 konehuone kevään 2020 (koronasulun) ehostuksen jälkeen:
Kuva

Ihan kiva, koska mulla tuolla jaossa nyt 4v. kestäneen harrasteen oleelliset kuvat.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pontus kirjoitti: Ma 25.10.2021 00:17
240D Diesel mallia on myös saanut vetohehkulla.
Meinaatko siis 115 korista 240D:tä? 123:ssa sitä ei tainut enää olla.
Ja siis joo, kyllä mulle 240D /8 käy myös, kunhan on vetohehku :mrgreen:
Zac kirjoitti: Ma 25.10.2021 13:21
Mua jäi edelleen häiritsemään (eikä jäljemmät viestitkään vastanneet) että Mikä Biisi...? 8)
http://www.youtube.com/watch?v=-gwgJOrsHi4
Tämmönen, kesti taas hetki löytää oikea versio kiitos Youtuben ja sen käyttäjien takia.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hage kirjoitti: Ti 09.11.2021 00:43
Pontus kirjoitti: Ma 25.10.2021 00:17
240D Diesel mallia on myös saanut vetohehkulla.
Meinaatko siis 115 korista 240D:tä? 123:ssa sitä ei tainut enää olla.
Ja siis joo, kyllä mulle 240D /8 käy myös, kunhan on vetohehku :mrgreen:
Zac kirjoitti: Ma 25.10.2021 13:21
Mua jäi edelleen häiritsemään (eikä jäljemmät viestitkään vastanneet) että Mikä Biisi...? 8)
http://www.youtube.com/watch?v=-gwgJOrsHi4
Tämmönen, kesti taas hetki löytää oikea versio kiitos Youtuben ja sen käyttäjien takia.
Kyllä W123 240D:tä sai vetohehkulla, kaikki 1.sarjan 240D on vetohehkulla.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
räimänparoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 27.11.2006 18:11

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja räimänparoni »

Hage kirjoitti: Pe 22.10.2021 04:32 En tiedä kuuluuko tänne mutta en löydä enää Päivän Kuulumiset topikkia :think:

Kuuntelin tuossa äskettäin pilaantuneen nykynuorison haippaamaa biisiä joka on kuulema hirveen suosittu tällä hetkellä jossain helevetin Tikku Takku aplikaatiossa jonka voi ladata johonkin ei-Nokialaiseen puhelimeen ja sillä oli yllättävä vaikutus parin kuuntelukerran jälkeen; hirvittävä 2. sarjan SEC kuume iski, vieläpä tuunattuun sellaisen.
Tosin jotta harrastus ja käyttöautoilun komboilu kulkisi edes samaa ojaa pitkin saman vuoden sisällä niin pitäis jotenkin osata pitää kiinni tästä tulevasta hankinnasta eli W123 1. sarjan 200D/220D automaatilla tai sitten S123 240-300 automaatilla ja ilmastoinnilla (saa vinkata jos joltakulta löytyy). Sekkikuume nyt vähän sekoittaa pasmoja.
Perkelen nykynuoriso ja niiden huono musamaku.
Täältä löytyy w123 240TD automaatilla ja ilmastoinnilla. Lisäksi vielä kattoluukku ja ABS- jarrut.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Pontus kirjoitti: To 14.10.2021 14:36
Zac kirjoitti: To 14.10.2021 12:18 Eli tarkoitatko ensinnä sitä että Coupen ja cabrion oventiivisteet olisivat "päittäin" yhteensopivat?

Ainakin MB Classics tarjoaa yhtä ja samaa kumpaankin:
https://www.mbclassics.de/door-seal-set ... -cabrio-OE

Vuosimallien välillä en keski mitään syytä että olisi tullut mitään muutoksia(?)
Meinasin sitä tosiaan että niihin ei ole tullut mitään muutoksia valmistusvuosien aikana.
Ei ole.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Mistähän ottaisi uudet satulat ja letkut joka nurkkaan pystylyhtyyn?
Vanhat ovat niin umpijumissa etten viitsi alkaa kiireellä ja väkisin niitä purkamaan, menevät vain rikki.
Saisi vehkeen ajo ja ehkä jopa leimakuntoon.esim autodocin hinnat ei paljoa ero motonetin tarjonnasta.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Kyllähän niillekin hintaa tulee jos joka nurkan tekee uusilla osilla.
Haet siis ehkä ennemmin hyviä käytettyjä satuloita jotka voisi kalustaa uusin tiivistein, letkuin, tarvittaessa myös männin?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Nekin tietty menisi, mutta ne ajat on menneet kun hyviä käytettyjä kohtuuhintaisia mersun satuloita löytyi helposti.
Uutta tarvikesatulaa saa 50 haarukoissa niin päätöksen teko on hankalaa.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Moi
Osaisiko joku kertoa 1.sarjan W124 helmapeltien ja puskurien värikoodin? Auton väri on 355 Diamond Blue (metallic). Ja täsmennyksenä, että kyse ei ole muovipaneelien/helmamuovien väristä, sellaisia ei kapealistaisessa ole. Kiitos tuhannesti.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

JanneW124 kirjoitti: Ma 03.01.2022 20:56 Moi
Osaisiko joku kertoa 1.sarjan W124 helmapeltien ja puskurien värikoodin? Auton väri on 355 Diamond Blue (metallic). Ja täsmennyksenä, että kyse ei ole muovipaneelien/helmamuovien väristä, sellaisia ei kapealistaisessa ole. Kiitos tuhannesti.
Omien selvittelyjen mukaan olisi 7129 - GALENA GRAY,SEMI-POLISHED. Pitääkö paikkansa? Ja onko tuolla samalla värillä sekä puskurit että helmapelti?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja karra »

JanneW124 kirjoitti: Ke 05.01.2022 07:55
JanneW124 kirjoitti: Ma 03.01.2022 20:56 Moi
Osaisiko joku kertoa 1.sarjan W124 helmapeltien ja puskurien värikoodin? Auton väri on 355 Diamond Blue (metallic). Ja täsmennyksenä, että kyse ei ole muovipaneelien/helmamuovien väristä, sellaisia ei kapealistaisessa ole. Kiitos tuhannesti.
Omien selvittelyjen mukaan olisi 7129 - GALENA GRAY,SEMI-POLISHED. Pitääkö paikkansa? Ja onko tuolla samalla värillä sekä puskurit että helmapelti?
Ainakin helmojen väri on tuo Galinitgrau. Olettaisin että myös puskureiden, mutta eikös ne ole maalaamatonta muovia?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

karra kirjoitti: Ke 05.01.2022 08:20
JanneW124 kirjoitti: Ke 05.01.2022 07:55
JanneW124 kirjoitti: Ma 03.01.2022 20:56 Moi
Osaisiko joku kertoa 1.sarjan W124 helmapeltien ja puskurien värikoodin? Auton väri on 355 Diamond Blue (metallic). Ja täsmennyksenä, että kyse ei ole muovipaneelien/helmamuovien väristä, sellaisia ei kapealistaisessa ole. Kiitos tuhannesti.
Omien selvittelyjen mukaan olisi 7129 - GALENA GRAY,SEMI-POLISHED. Pitääkö paikkansa? Ja onko tuolla samalla värillä sekä puskurit että helmapelti?
Ainakin helmojen väri on tuo Galinitgrau. Olettaisin että myös puskureiden, mutta eikös ne ole maalaamatonta muovia?
Kiitos.
Saattaa olla, en tiedä. Ainakin puskurin runko-osa on harmaan sävyinen, kun taas törmäyslista on ihan musta. Sekä edessä, että takana. Etupuskuria pitäisi hieman maalata paikkauksen jäljiltä...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

Ernst Schmerzkopf kirjoitti: Ma 03.01.2022 18:59 Nekin tietty menisi, mutta ne ajat on menneet kun hyviä käytettyjä kohtuuhintaisia mersun satuloita löytyi helposti.
Uutta tarvikesatulaa saa 50 haarukoissa niin päätöksen teko on hankalaa.
Kysäisepä käyttäjältä 'jusa82'..? Paljon juurikin noiden pystylamppujen osien kanssa pelasi takavuosina.
Hänelle möin ainoan meidän W115-korisenkin (valitettavasti jo taivasalla liian pitkään viihtyneen...)

Siitä sentään syntyi vielä näin kiva seinänkoriste jonkun kesäkeittöön:
Kuva

Joskos jusa82:lla olisi vielä loppurunko jarruineen jossain tallessa... :wtf:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Joo vaihteeksi yksi raato lisää kokoelmaan.220d pystäri.
Tekniikka pelaa sen verran terveen oloisesti ettei tälle aleta tekemään mitään täysentisöintiä.ruostetta on jokapaikassa silleen näkyvästi, vaikka varsinaisia mätäreikiä ei olekkaan, että täytyy tehdä kosmeettinen entisöinti.eiköhän siitä museoauto saada syntymään.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Täytyy varoittaa muita.
Tilasin tehdasvaraosana vetohehkun nupin.
Saapunut nuppi kyllä sopi paikoilleen, mutta on paljon pienempi kuin alkuperäinen.
Se siitä 11 euron kokeilusta.täytyy etsiä orggis jostain tilalle.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Zac »

No katoppa... Ei kyllä tule mieleen että vetomallin hehkuja olisi (aikoinaan) ollut mitenkään paljon pienempiä..(?)
Ts. ovatko sitten ihan tosissaan korvanneet tuon vaan "saatuvilla olleella" tarvikkeella, omituista kyllä :-/
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Tässä ei nyt lopullista totuutta tiedä vieläkään.
Toi pieni nuppi lie 107 koppaisen seisontajarrun vapautin.
Pystärissä kaikki nupit on kyllä isoa kaliiberia.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Miten on, kuuluuko pystärin lämmityslaitteen puhaltimen toimia myös ilman että virrat on virtalukosta käännetty päälle?
Tässä on kyllä joku muinainen webaston tapainen ollut.
Vastaa Viestiin