C126 420 SEC, museokatsastettu 2023

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

joop79 kirjoitti:Käytä pulttipyssyä ratin irroituksessa.

Onko sulla fader säätö siinä keskikonsolissa? Sillähän voit säädellä kahta kanavaa eteen ja taakse.
Sitäkin yritettiin, mutta oli liian pieni pyssy.

Ei ole fader-säätöä keskikonsolissa. Liekö joku lisävaruste ollut aikoinaan?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja karra »

SEC420 kirjoitti:Eilen taas illalla puuhasteltiin ja sieltähän ne kaiutin piuhat löytyi, pienen salapoliisityön ja kaivamisen jälkeen. Kaiutin ritilät lähtee siis irti, mutta kannattaa olla aika varovainen ettei mene riekaleiksi.
Riittävän pienet DIN-kaiutin liittimet pitää vielä jostain kaivaa, jotta saa ämyrin soimaan. Samalla tajusin ettei Becker 2000-mallissa ole lähdöt kuin yksille kaiuttimille eli vaatii lisää asennusduunia, jos haluaa myös etukaiuttimet soimaan. Käytännössä siis linjalähtö ja perään pieni 4-kanavavahvistin.

Myös alkuperäisen ratin vaihtaminen oli listalla, joka tosin tyssäsi siihen, että edellisen ratin vaihdon yhteydessä on kuusiokolopultti vedetty todella tiukkaan (varmaan liimattu koko kierteen matkalta). Ei riittänyt rautakanki vipuvartena :shock: , no Momo takaisin paikalleen ja seuraava yritys lämmityksen kanssa.
Oletko katsonut varustekoodeista millä soittimella tuo on uutena tullut? Jos siinä on ollut tarpeeksi hi-end hopearaitabecker niin on mahdollista että soittimessa on ollut 4-kanavaulostulo, sellaisia on ollut jo 1989 mielestäni.

Ainoan kerran kun olen saanut hyötyä Bilteman sähköisestä pulttipyssystä oli talvella kun irroitin R107 ratin. Oli kuusiokolopultti niin tiukassa että ei saanut väännettyä auki. Hetken kuin hakkasi tuolla pulttipyssyllä niin lähti. Pyöränpulttien irroituksessa tuolla ei tee mitään, 40 euroa muistaakseni maksoi...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

En ole katsonut, mistäköhän tuollaisen täydellisen listan saisi? Olen vain kaivanut netin VIN-koodereilla tietoa, mutta nehän ei ole täydellisiä.

Täytyykin käydä vähän Biltemassa tutustumassa.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jos autossa on varuste 812 HECKLAUTSPRECHER, on siinä silloin takakaiuttimet ja fader-säädin keskikonsolissa. Muuten vain kojelaudassa kaksi kaiutinta.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Wikke kirjoitti:Jos autossa on varuste 812 HECKLAUTSPRECHER, on siinä silloin takakaiuttimet ja fader-säädin keskikonsolissa. Muuten vain kojelaudassa kaksi kaiutinta.
OK, ihan mielenkiintoista, tuota 812 varustetta ei löydy, mutta takakaiuttimien piuhat näyttää alkuperäisiltä ja kulkevat alkuperäisissä johtonipuissa. Joku on varmaan joskus vetänyt nätisti piuhat taakse. Etukajarien piuhat taas näyttää siltä, kun omassa Kuplassa 90-luvun alussa :D
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Hieno SEC. Ootko kattonu retro Becker:eitä ja Blaupunkt:eja? Bluetooth ja GPS ja näyttää vanhalta.
Rattia irroittaessa kannattaa jättää auki saatu pultti löysänä paikalleen kun kiskoo rattia irti, ei tule ratti naamaan irrotessa.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

SamuliS kirjoitti:Hieno SEC. Ootko kattonu retro Becker:eitä ja Blaupunkt:eja? Bluetooth ja GPS ja näyttää vanhalta.
Rattia irroittaessa kannattaa jättää auki saatu pultti löysänä paikalleen kun kiskoo rattia irti, ei tule ratti naamaan irrotessa.
Mulla on tossa Beckerin Europe 2000 hyllyssä, mikä on menossa paikalleen. Blaukkarin Bremen olisi hieno, mutta sopii paremmin Bemmuun :). Beckerillä ei taida vastaavaa retromallia olla?

Hyvä vinkki toi ratin pultti, keskiviikkona on uusi yritys lämmön ja isomman pulttipyssyn kanssa.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Vihdoinkin on kuningaspultti saatu irti, ei ollu ihan pieni operaatio ja lopulta oli pakko alkaa poraushommiin.

Toisella yrityksellä annettin lämpöä ja pulttipyssyä, mutta ei ollut mitään vaikutusta, muuta kuin verenpaineen nousua. Sitten otettiin käyttöön pulttipyssy, jossa on max. vääntö noin 1900nm ja tuloksena oli katkennut kuusiokolo ja vähän lisää verenpaineen nousua (ei kestä ns. normihylsy ihan hirveästi). Mustilla hylsyillä olisi pitänyt aloittaa, mutta ei ihan tullut mieleen, että hylsy antaan periksi ennen sitä pulttia.

No kolmannella kerraalla lisättiin vartta työkaluihin ja tulos sama, eli ei hievahdakkaan (tässä vaiheessa oli jo ammattilaisia talkoissa mukana :) ). Vaihtoehdoksi jäi ottaa porakone käteen ja sillä se lopulta sitten lähti. Kierteessä oli ihan normaalimäärä punaista Logtitea eli ei oltu koko matkalta liimattu kiini. Pultin kartio oli vain "hitsannut" täysin kiinni eli kun siitä saatiin pala poraamalla pois, tuli pultti ihan nätisti kietämällä ulos. En olsi uskonut, että yksi ratin pultti voi olla tähän asti se vaikein homma tässä projektissa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Viime viikolla saatiin vihdoin ratti-projekti maaliin ja kunnostettu alkuperäinen ratti vaihdettiin Momo-puuratin tilalle. Kunnostetun (nahat uusittu) ratin hommasin eBayn kautta talvella.

Vuotava syyläri saatiin myös vaihdettua ja ilmastointihuoltokin tehtiin eli nyt on nekin laitettu kuntoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kesä on mennyt pitkälti ajohommissa, mutta huomenna tarkoitus mennä vähän tallihommiin ja samlla asentaa uusi soitin. Becker Europe 2000 saa väistyä Grand Prix 2000 tieltä ja samalla päivitetään takakaiuttimet JBL:ksi. On hieman haastava toi SECin kaiuttimen reikä, mutta 16cm elementti pitäisi mahtua sinne, no huomenna se selviää.

Uusi Becker löytyi vähän vahingossa, mutta hinta oli niin huokutteleva täysin toimivasta soittimesta, että oli pakko ostaa :).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kesä on kyllä pahaa aikaa, kun tekee mieli vain ajella eli monta pientä juttua on vielä listalla tekemättä. Mutta ei tässä nyt mitään paniikkia toki ole.

Vielä tämän kuukauden tarkoitus pitää SEC liikenteessä, tosin ajelua vain aurinkoisina päivinä. Öljyt tuli vielä vaihdatettua, nyt kesällä ajettu noin 5500km, ja päädyin Liqui Moly MoS2 öljyihin, kun niitä on monessa paikassa kehuttu.

Keskikonsolin puuosat pitäisi saada jossain talven aikana ehostettua eli ne pitää irroitella vielä ennen auton laittamista talviunille. Becker tekisi mieli lähettää saksaan bluethoot-asennusta varten, niin saisi senkin päivitettyä nykyaikaan.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Hage »

Samaa vikaa itselläkin, ei tee mieli laitella mitään kun se verottaa ajoaikaa :D
Oletko ajatellut hankkia c-kasettinauhaa jossa on aux-piuha? Niitä saa mm. eBaystä kympillä kahdella.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Hage kirjoitti:Samaa vikaa itselläkin, ei tee mieli laitella mitään kun se verottaa ajoaikaa :D
Oletko ajatellut hankkia c-kasettinauhaa jossa on aux-piuha? Niitä saa mm. eBaystä kympillä kahdella.
Hankin BT-kasetin testiin, toimii kyllä äänen puolesta, mutta kasetti pitää ääntä, kun rullat ei pysy "tiukalla", kun ei ole oikeaa nauhaa kasetissa. Oikeat kasetin toimii loistavasti.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Onkohan kukaan löytänyt konepellin äänieristettä mistään viime aikoina? Sekä marmori että saksan alkuperäiskauppiaat myyvät "ei oo", eikä uusia ole enää saatavissa, jos ei varastosta satu löytymään.
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Ostin täältä: https://mb-sterne.de/479/c126-daemmung-motorhaube" onclick="window.open(this.href);return false;

Täsmälleen samanlainen kuin alkuperäinen. Itselläni siis ykkössarjalainen, mutta tuon sivun mukaan se käy kaikkiin C126-malleihin.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja masa11 »

SEC420 kirjoitti:Onkohan kukaan löytänyt konepellin äänieristettä mistään viime aikoina? Sekä marmori että saksan alkuperäiskauppiaat myyvät "ei oo", eikä uusia ole enää saatavissa, jos ei varastosta satu löytymään.
olisko tuo passeli?
https://oldtimer-ersatzteile24.de/navi. ... 9&lang=eng" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kiitokset, täytyy kaivella noi linkit läpi (muutenkin hyvät linkit :) ).

Käytin autoa eilen konehuoneen puhdistuksessa. Käytettiin kuivajäätä puhallukseen. Voin ehdottomasti suositella. Olin toki sitä useampaan otteeseen jo käsin puunannut eli ei olut mitenkään erityisen likainen. mutta tuolla kuivajäällä saatiin vielä pinttynyttä likaa konehuoneesta poistetua. Erittäin siisti ja turvallinen tapa "pestä" konehuonetta. Tai mitä muuta paikkaa tahansa.
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Mitä kuivajääoperaatio kustansi?
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Mulla on yhdessä vaiheessa kova yritys saada kuivajääpuhallutettua auton alusta puhtaaksi, mutta yhtälö hinnasta, tekijästä ja sopivasta paikasta osoittautui liian hankalaksi.

Pitäis saada järjestettyä useamman auton kimppapuhdistus samalla kertaa, sellaisessa paikassa missä on autonosturi.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Konehuoneen putsaus oli aika kevyt operaatio, kun olin sitä kesän aikana hinkannut muutaman kerran puhtaamksi. Mutta tosiaan pinttynyt lika lähtee kyllä tuolla jäällä hyvin.

Kustannus ei ollut kuin muutaman kympin homma, tosin aikaakin käytettiin vain noin 25 minuuttia. Lahdessa toimii Lahden Sammutinhuolto ja samassa tiloissa Suomen Kuivajää. Jos Lahti toimii, niin tuolta kannattaa kysellä. Autonosturia siellä ei ole käytössä.
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Okei, hyvä jos onnistui noin joustavasti!

Mulle vaan valiteltiin sitä kun joutuu tilaamaan kuivajäätä niin ja niin isossa erässä ja pitäisi maksaa sen kaiken käytöstä (koska jää ei säily kauaa) jne. jne. Oli hankalaa.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

OK, tuolla valmistetaan itse myös tuo kuivajää eli ei ole sitä ongelmaa.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Talven huolto/kunnostushommat saatu käyntiin ja ensimmäisenä oli listalle keskikonsolin puuosat, jotta saadaan ne kunnostukseen. Onneksi vain keskikonsolin paneelit vaatii kunnostusta. Purkaminen onnistui kohtuullisen hyvin, eikä tuhoja saatu aikaiseksi. Lämmityslaitteen säätimien poistamisessa meinaksi usko loppua kesken, mutta kyllä nekin ihan ohjeiden mukaan vetämällä lopulta lähti paikaltaan :). Piuhotukset on tehty sen verran sopivan mittaisiksi, että näen jo sieluni silmin, kun alkaa kasaamisessa otsasuonta tykyttämään..

Mites muuten valot noissa lasinnostimissa? Onko niissä valot sisällä? En ainakaan löytänyt sellaista "valonauhaa" purun yhteydessä ja lämmityspaneelin takaa löytyi kaksi polttimoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut SEC420, Ti 15.12.2020 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja karra »

Lasinnostinten kytkimissä on pienet lamput. Joku tais kertoa että vaihto menee kolvaushommiksi
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kiitokset Karra eli uusin samalla kaikki nostimien kytkimet, kun paketti on purettuna pöydällä.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Nyt olisi vähän apuja vailla...

Eli tuossa ylemmässä kuvassa on vaihdekeppi ja "laatikko" vielä kiinni. Olen ohjeiden mukaan poistanut "laatikon" etuosasta ne lukitus pinnit ja laatikon takaa ruuvit eli pitäisi saada se laatikon kansi auki, jotta pääsen vaihdekepin vaihtohommiin. Mutta mutta, "laatikon" kansi ei tunnu lähtevän irti ilman väkivaltaa eli onko jollakin vinkkejä miten se lähtee irti :). Löysin loistokuntoisen alkuperäisen vaihdekepin ja pitäisi saada se paikalleen.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Se kansi on vielä kiinni aika tukevilla kynsillä alakautta, joten älä edes yritä, menee helposti rikki. Ei kannata edes yrittää koko valitsinboksia purkaa sinä paikallaan. Vastassa on viimeistään vielä se paljekumi ja tarvitset mutkalle taivutetut lenkkiavaimet ennen kuin saat kepin irti.

Löysää ne neljä 10 mm pulttia, jotka pitää boksia kiinni kardaanituunnelissa. Sitten pääset välistä löysäämään sitä 15 mm vastamutteria. Ahdasta on, mutta mahdollista. Se boksi pitää olla riittävän irti, jotta voit sitten käyrän tangon kiertää irti.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

OK, ilmankos meinasi usko loppua, kiitokset vinkistä, täytyy hoitaa tuolla tavalla irroitus.

Saksasta tuli alkuperäiset uudet levyt ja palat joka kulmaan sekä uudet ikkunan nostimen kytkimet keskikonsoliin eli kaikkea pientä puhdetoimintaan ennen ajokautta.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Hieno projekti! Pitääkin pitää silmällä näitä touhuja! Muista raportoida ns. kaikki, heh.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Taas aurinkoisen sunnuntain kunniaksi taas vähän puuhastelua tallissa.

Sain vihdoin aikaiseksi vaihtaa mittarin ulkolämpötilanäytön uuteen, kun vanhasta on joskus näyttö antaunut ja nesteet alkaneet "karkailla". NOS näytön löysin Ebayn kautta Arabiemiraateista hyvinkin kohtuulliseen hintaa. Vaihto sinällään ei ole vaikea juttu, mutta en jakasanut purkaa koko mittaria irti eli vaihdoin paikkallaan tuon näytön. Onnistuu kyllä, kunhan on riittävän lyhyt ruuvimeisseli ja notkea asenataja :).

Autosta oli napattu akku pois paikkaltaan ja huomasin, että akkukotelossa oli pienitä ruostetta ja ajettelin, että kunnostetaan sekin eli puhallukseen ja pulverimaaliin. Sen verran vinkkiä muille, että pissapojan alla oleva ruuvi on sen verran pahassa paikkassa, että kannattaa suosiolla siirtää pissapoikaa ainakin vähän pois tieltä. Sopivan äherryksen jälkeen sain kaukolon pois paikaltaan ja sieltähän löityikin yllätys eli noin 30 vuoden lehdet, havut, ja kaikki käpyä pienemmät risut. Tavaraa oli niin paljon, että alkuun sai ihan kädella lapata niitä pois ennen imurointi. Ei onneksi mitään ruostevaurioita löytynyt eli maalit on kunnossa, mutta helvetin hyvä, että tuli tässä vaiheessa kurkattua sinne akun alle. Suosittelen vahvasti muillekin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin