C126 420 SEC, museokatsastettu 2023

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Löysit kaikkien 126-mallien vakiokompostin. Tuo puoli on tavallaan helpompi puhdistaa, koska edessä olevat kamat on helppo poistaa. Kuskin puolella on sulakelaatikko ja jarrutehostin. Näiden alle kertyy yhtä lailla tavaraa. Meidän ilmastossa noi kompostit pysyvät usein kosteina läpi vuoden, joten peltimätä iskee tehokkaasti.

Jenkkien etelävaltioissa kuivuus on jopa saanut aikaiseksi palaneen käryä, koska siellä kuskinpulen poterossa on ykkössarjalaisissa myös puhaltimen vastukset.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kaikkea sitä löytyy, kun tarpeeksi etsii. Ei ollut tullut mitään vinkkejä aikaisemmin vastaan nettiä selaillessa, hyvä että tuli vähän purettua 🙂. Täytyy kaivella vähän kuskin puoltakin. Onneksi auto on seissyt talvet tallissa pidemmän aikaan, niin oli hyvinkin kuivaa tavaraa mitä tuolta sai kaivella.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Paineilma pitkällä pistoolilla ja pölynimuri ovat oiva yhdistelmä tuohon hommaan. Sohii niillä menemään niin kauan kuin pölisee. Se koko välitila missä vakaajatanko kulkee on täynnä samaa tavaraa. ABS:n ohjainyksikkö on helppo nostaa pois paikoiltaan. Ei tarvitse kaapelia irrottaa.

Sinne ilmanoton sisään kannattaa myös aika ajoin kurkistaa. Pyyhkimet ja muovikannet pois. Jos tuulilasia vasten oleva tiviste on ollut huono tai huonosti paikoillaan, neulaset pääsevät sinnekin, ja voivat lopulta tukkia vedenpoistot.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Jep, ja ainakin ykkössarjalaisessa roskilla on vapaa pääsy lämmityslaitteen sisään, eli käytännössä ilmastointilaitteen höyrystinkennolle. Siellä muju pakkautuu peränurkkaan kennoa vasten, joka ajan myötä hapettuu puhki. Tästä taas seuraa ilmastoinnin vuoto ja kojelaudan irrotus ym. projekti :)

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Häksä kirjoitti: Ma 01.03.2021 11:24 Jep, ja ainakin ykkössarjalaisessa roskilla on vapaa pääsy lämmityslaitteen sisään, eli käytännössä ilmastointilaitteen höyrystinkennolle. Siellä muju pakkautuu peränurkkaan kennoa vasten, joka ajan myötä hapettuu puhki. Tästä taas seuraa ilmastoinnin vuoto ja kojelaudan irrotus ym. projekti :)
Been there, done that. Sama ominaisuus on koko 126 sarjassa ad infinitum.

Tältä ne kaikki näyttää nykyään, jos ei ole jossakin vaiheessa aukaistu ja puhdistettu:

1(2).JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja karra »

Karel kirjoitti: Ma 01.03.2021 21:06
Häksä kirjoitti: Ma 01.03.2021 11:24 Jep, ja ainakin ykkössarjalaisessa roskilla on vapaa pääsy lämmityslaitteen sisään, eli käytännössä ilmastointilaitteen höyrystinkennolle. Siellä muju pakkautuu peränurkkaan kennoa vasten, joka ajan myötä hapettuu puhki. Tästä taas seuraa ilmastoinnin vuoto ja kojelaudan irrotus ym. projekti :)
Been there, done that. Sama ominaisuus on koko 126 sarjassa ad infinitum.
Pääseekö tuota tilaa imuroimaan ulkokautta, purkamalla tuulilasin alta muoveja ym pois?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

karra kirjoitti: Ma 01.03.2021 22:13
Karel kirjoitti: Ma 01.03.2021 21:06
Häksä kirjoitti: Ma 01.03.2021 11:24 Jep, ja ainakin ykkössarjalaisessa roskilla on vapaa pääsy lämmityslaitteen sisään, eli käytännössä ilmastointilaitteen höyrystinkennolle. Siellä muju pakkautuu peränurkkaan kennoa vasten, joka ajan myötä hapettuu puhki. Tästä taas seuraa ilmastoinnin vuoto ja kojelaudan irrotus ym. projekti :)
Been there, done that. Sama ominaisuus on koko 126 sarjassa ad infinitum.
Pääseekö tuota tilaa imuroimaan ulkokautta, purkamalla tuulilasin alta muoveja ym pois?
Ei pääse. Ainut mahdollisuus yrittää puhdistaa on virittämällä imuriin kapea ja taipuisa letku, ottaa puhallinmoottori pois (apparin jalkatilasta hansikaslokeron alta) ja ja syöttää se sitä kautta koteloon. Apuna voi yrittää taivutetulla ja pitkälla paineilmapistoolilla puhaltaa saman puolen jalkatilan läpän kautta "vastavirtaan" kennoon. On vaan yleensä aika tiukkaan pakkaantunut sinne kiinni.

14.jpg
15.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Tämä on nyt sellainen "tieto lisää tuskaa" -asia :). Melko ikäviin paikoihin tuppa tuota paskaa kertymään.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Toisaalta, tämä tieto auttaa siinä vaiheessa, kun ilmastoinnin tehottomuuteen ei tahdo löytyä selitystä.

Se ilmanottohan on tuulilasin apparin puolen reunan alla. Sen näkee hyvin kun muovit poistaa pyyhkimien alta. Suorakaiteen muotoiseen aukkoon on helppo virittää lähes mikä tahansa riittävän kokoinen raitisilmasuodatin. Sellaisen hyöty ei tosin enää tässä vaiheessa ja mahdolisessa harrastekäytössä ole valtavan suuri.

Itse en ole sellaisia virtityksiä tehnyt, mutta olettaisin, että vaikutus ilmavirran suuruuteen ei olisi kovinkaan paha, jos laittaa riittävällä pinta-alalla olevan suodattimen.

Suurin syy huonoon ilmanvaihtoon on näissä se, että jotkut tietämättömät hitsaavat umpeen takapuskurin suojissa ne sivuilla olevat poistoläpät. Niiden kautta kun poistuu koko kabiinin ilma.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja masa11 »

saisikohan tuota "huuhdeltua" puhtaaksi esim. sähkökäyttöisellä lehtipuhaltimella vastakarvaan puhaltamalla siten että poistaa kaikki turhat osat pois tieltä? Tämän rakennetta en kyllä tunne, mutta oliskohan mahdollista? Jollain endoskoopilla tms. sitten tarkastaisi lopputuleman.
Ei tarvitsisi Kojetaulua purkaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja karra »

masa11 kirjoitti: Ti 02.03.2021 15:35 saisikohan tuota "huuhdeltua" puhtaaksi esim. sähkökäyttöisellä lehtipuhaltimella vastakarvaan puhaltamalla siten että poistaa kaikki turhat osat pois tieltä? Tämän rakennetta en kyllä tunne, mutta oliskohan mahdollista? Jollain endoskoopilla tms. sitten tarkastaisi lopputuleman.
Ei tarvitsisi Kojetaulua purkaa.
Samaa mietin, omassa haisee home kun kylmästöintiä on käyttänyt. Karel varmaan tietää mistä puhuu... itse ajattelin eikö sinne vois ujuttaa imurin letkua yläkautta mutta onko siinä se puhallin/kotelo välissä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ei onnistu yläkautta. Liian monta mutkaa. Apparin jalkatilasta ainoa mahis kun puhaltimen ensin ottaa irti. Paineilmapyssy, joka on riittävän pitkä (+ 30 cm) ja taivutettu n.90 asteen mutkalle ja sisään siitä mistä ilma puhaltuu oviin ja jalkatilaan, taitaa olla ainout millä saa riittävän pistemäisen puhalluksen suoraan kennoon. Samalla pitää imurin letkua toisella puolella sieltä puhaltimen kotelosta.

Se skeida kun on tarttunut ja pakkaantunut siihen kennoon kun se on märkä ja sitten pikkuhiljaa maatunut, niin ihan pieni puhallus ei riitä sitä irrottamaan. Mitä enemmän ilmastointia on käytetty, sitä tukevammin on tarttunut.

Tässä vielä yhden jenkki 126:n kenno. Paska oli muodostanut oikein huopamaisen maton koko kennon eteen:

3.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Oho, eihän mulla ollut pahakaan :shock: Laitoin lämmityslaitekotelon ja tulipellin väliin mustan hyttysverkon. Verkkoon jääneet roskat voi tarvittaessa imuroida pois kun poistaa suojamuovin. Silmäkoko on sellainen että koivunsiemet jää verkkoon, ne on varmaan pahimpia kun imeytyvät herkästi ja on aika pieniä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Mulla puuttuu avain takaluukun lukosta. Lukkoseppä pystyy uuden avaimen sarjoittamaan, mutta lukkopesä pitäisi saada irti sarjaitus varten.

Eli onkohan kellään vinkkejä miten lukkopesä irtoaa? Ensimmäisellä vilkaisulla en päässyt sen sialun elämästä perille...
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Zac »

@SEC420 - noista (mielestäni hyvistä) kuvista voisi olla tuon kiinnityksen hahmottamisessa apua?

https://www.benzworld.org/threads/relea ... m.1639430/

Ainakin ohjetta oli kehuttu: " Mods need to put this in the DIY sticky. Thanks Greeney!

"
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kiitokset @Zac, tuotakin foorumia kahlannut,mutta tämä ketju ei ole osunut silmiin.

Mulla siis lukko toimii keskuslukituksella, mutta itse lukkopesä pitäisi saada irti avaimen sarjoitusta varten.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja joskami »

Eli onko lukko vielä autossa kiinni vai tilanne se et sulla on lukko kädessä ja pitäisi saada patruuna irti?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Lukko on siis vielä kiinni autossa eli en tajua miten se lähtee irti.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja joskami »

Lukon takapuolelta (kontista)verhoilukangas pois. Tässä vaiheessa pitäisi kyllä hokasta miten lukko irtoaa.
Sit irroitetaan lukon ympärillä oleva mustamuovi olikohan takapuolella m5 muttereita 6kpl. Nyt sit pääset irroittamaan lukkopesän joka on muistaakseni kahdella m5 mutterilla myös kiinni. Merkkaa missä kohdin keskuslukon kiinnike on lukon vastakappaletta ja sit vivusto irti, tämän jälkeen koko lukko tulee sopivasti pyörittelemällä ulos.

Itsellä lukko ei toimi myöskään mut en ole keksinyt miten itse lukkopesän purettua, jos sarjottaisi sen uusiksi taikka edes putsaisi sisältä.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja Karel »

Kontin kynnysmuovi sisäpuolen reunasta varovasti kääntäen ja ylös nostamalla irti, jonka jälkee verhoilun saat käännettyä pois tieltä. Irrota takalamppujen kannet.

Muovilista missä rek.kilven valot ja lukko on sisäpuolelta kiinni neljällä 8 mm mutterilla ja itse lukko-osa kahdella 10 mm mutterilla. Nämä näet pellissä olevista reijistä katsomalla. Pitkillä hylsyillä auki, ja varo tiputtamasta muttereita korin sisään.

Merkkaa maalarinteipillä keskuslukon tangon sijainti alipaine-elementissä. Pidä tangosta kiinni ja vedä alipaine-elementiin lukitusrengasta elementtiin päin. Tämä vapauttaa tangon. Teippi auttaa saamaan tangon samaan syvyyteen takaisin.

Vedä lista lukkoineen pois pujottaen samalla lukkopesässä kiinni olevan lukitustangon ja rek.kilven valojen johdon pistokkeineen. Irrota läpivientikumi, niin mahtuvat kaikki nätisti ulos ehjänä.

Lukko on kiinni mustassa muovissa kahdella ristipääruuvilla.

Jätä lukkopesän purku suosiolla sarjoituksen hoitavalla lukkosepälle. Käy sepältä kahdessa minuutissa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Kiitokset herrat, täytyy perehtyä vielä tarkemmin. Verhoilut ja muut on jo valmiiksi purettu auki.

Tosiaan lukkopesän toimitan kokonaisena lukkosepälle, sen purkamista en edes harkitse :).
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: 420 SEC overhoul

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Ollut pieni tauko kirjoittelusta, mutta nyt on vihdoin päästy siihen tilanteeseen, että auto on museotarkastettu ja siirretty museorekisteriin.

Viime talvena tehtiin lähinnä ylläpitohommia ja pieniä viimeistelyjä museotarkastausta varten. Vähän pidempään siinä meni, mitä itse ajattelin, mutta välilä iskee pieni taisteluväsymys, joka hidastaa etenemisestä. No nyt on kuitenkin saatu yksi tavoite maaliin. Jatkossa voi keskittyä enemmän ylläpitoon. Hyvä on fiilis ja kai museoleimaa voi pitää jonkinlaisena onnistumisena :).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: C126 420 SEC, museokatsastettu 2023

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Yksi talven ihmettelyn aihe oli korkea tyhjäkäynti ja sen kuntoon laittaminen.

Tälläkin foorumilla vaikuttavien tietäjien ohjeiden mukaan venttiili irti ja killumaan petrooliin viikoksi. Piti olla muutama päivä, mutta unohdin sen hieman pidemmäksi aikaa. Liuottaminen teki tehtävänsä ja venttiili alkoi pelaamaan ainakin lähes normaalilla tavalla eli nyt on tyhjäkäynti myös vapaalla ns. normaalilla tasolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: C126 420 SEC, museokatsastettu 2023

Viesti Kirjoittaja Hage »

Hei paljon onnea museoinnin johdosta :thumbup: Mullakin on viivästynyt oman museointi jo kolmella vuodella :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
SEC420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 25.07.2018 12:36

Re: C126 420 SEC, museokatsastettu 2023

Viesti Kirjoittaja SEC420 »

Hage kirjoitti: Ke 03.05.2023 13:17 Hei paljon onnea museoinnin johdosta :thumbup: Mullakin on viivästynyt oman museointi jo kolmella vuodella :D
Lainatakseni yhtä kaveri, joka kalareissulla tokaisi: "Eihän tässä nyt variksen selässä olla" 8)
Vastaa Viestiin