C126 420 SEC, museokatsastettu 2023
Re: 420 SEC overhoul
Onkohan kellään varaosanumeroita noille nippeleille?
Re: 420 SEC overhoul
Minä olen löytänyt erittäin hyvin OEM-numeroita vanhempiinkin (60-luvun) malleihin tästä palvelusta:SEC420 kirjoitti:Onkohan kellään varaosanumeroita noille nippeleille?
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 46/fg/0/0/
Kerro löysitkö etsimäsi?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 420 SEC overhoul
Kiitokset vinkistä, kyllähän tuolta löytyy aika hyvin noita numeroita, on vaan sen verran tarjotaan, etten osaa sanoa, mikä/mitkä on oikeista .
Re: 420 SEC overhoul
Eipä kestä...
Saa jonkun verran tutkia esim. kun tuota puskurin "räjäytyskuvaa", että löytää sen oikean nippelin ja numeron
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 0/030/0/0/
Saa jonkun verran tutkia esim. kun tuota puskurin "räjäytyskuvaa", että löytää sen oikean nippelin ja numeron
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 0/030/0/0/
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 420 SEC overhoul
Mulla lähtee muoviosat tällä viikolla maalarille ja kori sitten ensi viikolla perässä eli tarvetta olisi varmaan 2-3 viikon päästä.joskami kirjoitti:Itse tilasin juurikin noita pultteja ja listojen uudet kiinnikkeet Baldilta. Listojen kiinnikeitä multa jää reilusti yli, kun tuli vahingossa tupla tilaus osaan kiinnikkeistä.
Mulla auto odottaa edelleen maalausta (4kk odotellu) niin en tiedä mitä kaikkea jää yli.. Laita viestiä kun olet kiinnikkeitä vailla niin voisin inventoida nuo omat kinnikkeet.
Re: 420 SEC overhoul
Tämän firman omistaja onkin vanha tuttu, on vain niin saakelin kaukanaflapjack kirjoitti:https://wheeldoctor.fi/ täällä Oulun (Limingan) kohdalla näyttää aika velholta. Ei kokemuksia ja hinnat ei varmaan ole ihan Wheeler Dealers, mutta mainitsen kuitenkin.
Hienon näköinen projekti tämäkin ja pitää pitää silmällä.
Re: 420 SEC overhoul
Hommat alkaa olemaan siinä pisteessä, että irto-osin pohja- ja maalaushommat on alkaneet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Pohjaväriä pintaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Varaosanumerolla esim http://www.original-teile.de" onclick="window.open(this.href);return false; jotkut osat alla puolet vehon hinnoista ja ovat nimen mukaisesti alkuperäisiä useasti olen tilannut. Jos heidän haku ei toimi niin kysymällä numerolla etsivät korvaavan numeron.SEC420 kirjoitti:Siis varmasti löytyy marmorilta, ajattelin vain jos olisi joku muu paikka mistä etsiä. Ja kyllä mä uskoisin, että marmoritiski osaa myös nämä hinnoitella pilviin .Matti R kirjoitti:Eikös nuo aika helposti löydy Veholta? Luulisi että pienet nippelit ei älyttömyyksiä siellä maksa.SEC420 kirjoitti:Mistäs olisi parasta metsästää kaikkea pikkunippleitä eli esim. kuvassa näkyvää puskurin kiinnikeitä? Hakusessa myös sivulistojen kiinnikkeet ja "läpivienti" kumeja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: 420 SEC overhoul
Muoviosat on vedetty väriin eli hyvin etenee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
EDIT: Interwebs kertoo vastauksen eli on siinä erillinen tiiviste, jos jollain löytyy kunnossa olevat tiivisteet, niin saa tarjota!
Muistaako kukaan onkohan takavaloissa erillinen tiiviste vai onko tiiviste itse valossa kiinni? Osat ei ole tässä kotona, niin en pääse nyt asiaa tarkastamaan.
Muistaako kukaan onkohan takavaloissa erillinen tiiviste vai onko tiiviste itse valossa kiinni? Osat ei ole tässä kotona, niin en pääse nyt asiaa tarkastamaan.
Re: 420 SEC overhoul
Kesä on kulunut lähinnä osien metsästyksen ja tilaamisen parissa. Käytännössä kaikki muu on jo löytynyt, mutta valojen pyykimien sulat meinaa olla todella työn ja tuskan takana.
Re: 420 SEC overhoul
Eikö Veho tai edes Classic Center tarjoa niitä? Järkyttävän tyyriitä alkuperäisethän on, itse kun ostin omaani uudet sulat niin olikos ne 80€ kappale, hetkeä myöhemmin hinta oli kuulema pompannut tuplasti. Mahdoinkohan ostaa viimeiset vanhalla hinnalla?SEC420 kirjoitti:Kesä on kulunut lähinnä osien metsästyksen ja tilaamisen parissa. Käytännössä kaikki muu on jo löytynyt, mutta valojen pyykimien sulat meinaa olla todella työn ja tuskan takana.
Jos sinulta varret (eli se metallinen osuus itse sulasta) löytyy niin monethan ovat tuulilasin sulasta leikanneet sopivan palan siitä itselleen jos oikein olen käsittänyt. Jostain kaupasta taisi saada suoraan ostettua sitä sulan pelkkää kumiosuutta.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 420 SEC overhoul
En ole vielä uskaltanut marnorille soittaa , kolmelta Saksan toimittajalta jolta oon osia tilannut, ei enää löydy. Mulla ei ole edes runkoja. Jostain kun löytyisi edes rungot, vaikka huonokuntoisetkin, niin kumit saa kyllä vaihdettua. Kumit saa tosiaan vaikka eBaysta muutamalla kympillä.Hage kirjoitti:Eikö Veho tai edes Classic Center tarjoa niitä? Järkyttävän tyyriitä alkuperäisethän on, itse kun ostin omaani uudet sulat niin olikos ne 80€ kappale, hetkeä myöhemmin hinta oli kuulema pompannut tuplasti. Mahdoinkohan ostaa viimeiset vanhalla hinnalla?SEC420 kirjoitti:Kesä on kulunut lähinnä osien metsästyksen ja tilaamisen parissa. Käytännössä kaikki muu on jo löytynyt, mutta valojen pyykimien sulat meinaa olla todella työn ja tuskan takana.
Jos sinulta varret (eli se metallinen osuus itse sulasta) löytyy niin monethan ovat tuulilasin sulasta leikanneet sopivan palan siitä itselleen jos oikein olen käsittänyt. Jostain kaupasta taisi saada suoraan ostettua sitä sulan pelkkää kumiosuutta.
Re: 420 SEC overhoul
Multa löytyy vähintään yksi semmonen metallirunko sulille, ehkä jopa toinenkin. Jostain syystä on jääneet SEL:n takakonttiin Katson ne huomenna kunhan pääsen mantereen puolelle.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 420 SEC overhoul
Tästä olisi jo huikea apu, jos siis on SEC:n varsiin olevat rungot. Yhdet SEL:n rungot mulla onkin eli voin antaa ne vaihdossaHage kirjoitti:Multa löytyy vähintään yksi semmonen metallirunko sulille, ehkä jopa toinenkin. Jostain syystä on jääneet SEL:n takakonttiin Katson ne huomenna kunhan pääsen mantereen puolelle.
Re: 420 SEC overhoul
Minun käsittääkseni C/W126:ssa pitäisi olla samanlaiset sulat. Vai meinaatko nyt siis sitä 'koteloa' johon sulka runkoineen kiinnitetään?SEC420 kirjoitti:Tästä olisi jo huikea apu, jos siis on SEC:n varsiin olevat rungot. Yhdet SEL:n rungot mulla onkin eli voin antaa ne vaihdossaHage kirjoitti:Multa löytyy vähintään yksi semmonen metallirunko sulille, ehkä jopa toinenkin. Jostain syystä on jääneet SEL:n takakonttiin Katson ne huomenna kunhan pääsen mantereen puolelle.
Joka tapauksessa tässä on se sulka, otin kuvan vielä niin että näkyy tuo varaosanumero jos jollain toisella on tarvetta tuommoisille:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 420 SEC overhoul
Nythän tässä on jo valoa tunnelin päässä. Alkaa kaikki osat (myös ne lampunpesimien romppeet) olemaan kasassa ja autossa alkaa olemaan kohta väri päällä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Auto on saatu maalarilta ja kasaus on päässyt käyntiin, hyvä siitä tulee! Vanteet menee myös työnalle, kun saadaan auto nosturille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Auto saatiin nosturille ja samalla vietiin vanteet kunnostukseen. Ensimmäistä kertaa oli vanteet irti, niin pääsi samalla katsomaan speksit. Etuvanteet on 8x16 ET11 ja takana 9x16 ET12. Ensi kesäksi menee myös renkaat uusiksi, nyt on joka kulmassa 215/55/16, eikä ole siis mitenkään sopiva rengatus noille vanteille. Kyllä hiekkapuhallus ja maali saa ihmeitä aikaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Uutta pintaa vanteille. (jostain kumman syystä kuvat ei näy kuin linkkeinä...).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Tässähän alkaa maalihäämöttää eli auto alkaa olla kasassa. Muutamia viimeisi pieniä osia odotellaan ja säädetään vähän osien istuvuutta. Lopputulos on kyllä erittäin nätti.
Tästä sitten auto talvisäilöön ja keväällä vaihdellaan ratti alkuperäiseen ja säädetään loput osat paikalleen kuten esim. lampunpesiemien varret ja sulat. Kaikkea pientä säätöä toki jää muutakin esim. perusteellinen sisä- ja ulkopesu (siis kaikki remontista aiheutuneet hommat), ulkokuoren "pinnoitus" ja esim. renkaat menee keväällä uusiksi väärän koon takia. Uusi/vanha Becker on myös hyllyssä eli jytäkoneiden asennus myös keväällä edessä.
Tästä sitten auto talvisäilöön ja keväällä vaihdellaan ratti alkuperäiseen ja säädetään loput osat paikalleen kuten esim. lampunpesiemien varret ja sulat. Kaikkea pientä säätöä toki jää muutakin esim. perusteellinen sisä- ja ulkopesu (siis kaikki remontista aiheutuneet hommat), ulkokuoren "pinnoitus" ja esim. renkaat menee keväällä uusiksi väärän koon takia. Uusi/vanha Becker on myös hyllyssä eli jytäkoneiden asennus myös keväällä edessä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Viimeisiä nippeleitä odottaessa tuli listattua ylös mitä kaikkea osia autoon tilattiin ja vaihdettiin tämän projektin aikana. Tässä hieman listaa:
- etulokasuojat, uudet alkuperäiset
- takalasin alareuna, alkuperäinen
- etumaski, uusi alkuperäinen
- etuvilkut, uudet tarvikkeet
- etuovien tippatiivisteet, uudet tarvikkeet
- konepellin mersun merkki, alkuperäinen
- ajovalojen pesurien mottorit, käytetyt
- ajovalon pesurien sulat ja varret, sekä uutta että käytettyä (nämä on harmaita hiuksia aiheuttavat osat, kun uusia ei saa edes rahalla).
- takalokasuojan sisälokari, alkuperäinen
- takavalojen tiivisteet, alkuperäinen
- takalasin tiiviste, alkuperäinen
- iso kasa erilaisia nippeleitä ja kiinnikkeitä
- alkuperäinen ratti, uusittu
- alkuperäinen Becker -soitin, luonnollisesti käytetty
Osia on hankittu sekä suomesta että ulkomailta, lähinnä sieltä mistä on sattunut osia saamaan ja hinta on ollut "sopiva".
- etulokasuojat, uudet alkuperäiset
- takalasin alareuna, alkuperäinen
- etumaski, uusi alkuperäinen
- etuvilkut, uudet tarvikkeet
- etuovien tippatiivisteet, uudet tarvikkeet
- konepellin mersun merkki, alkuperäinen
- ajovalojen pesurien mottorit, käytetyt
- ajovalon pesurien sulat ja varret, sekä uutta että käytettyä (nämä on harmaita hiuksia aiheuttavat osat, kun uusia ei saa edes rahalla).
- takalokasuojan sisälokari, alkuperäinen
- takavalojen tiivisteet, alkuperäinen
- takalasin tiiviste, alkuperäinen
- iso kasa erilaisia nippeleitä ja kiinnikkeitä
- alkuperäinen ratti, uusittu
- alkuperäinen Becker -soitin, luonnollisesti käytetty
Osia on hankittu sekä suomesta että ulkomailta, lähinnä sieltä mistä on sattunut osia saamaan ja hinta on ollut "sopiva".
Re: 420 SEC overhoul
Hyvältä näyttää, paremmalta kuin omani Tilasitko takalasin tiivisteen tehtaalta vai mistä? Valojen sulathan niissä minulta saaduissa oli huonot kuten tiesitkin, mutta niihinhän voi askarrella tuulilasin sulasta uudet täysin toimivat tilalle
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 420 SEC overhoul
Hyvää työtä Uusi ettumaski on vissiin aika tyyris.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 420 SEC overhoul
Tilasin UK:sta uusia sulkia useamman parin eli niitäkin on nyt tarpeeksi. Takalasin tiivisteen tilasin muistaakseni Saksasta suoraan, en vaan muista mistä, kun se on tilattu jo viime vuoden puolella.
Re: 420 SEC overhoul
Maski oli saksasta kotiin tuotuna karvan alle 300€. Kyllä kaikki alkuperäinen meinaa olla vähän arvokasta. Vanhalla maskilla olisi vielä pärjännyt (sitä oli liimailtu muutamasta kohdasta), mutta en viitsinyt säästää tässä kohtaa, kun muuten autosta on pinnat vedetty uuteen uskoon.Häksä kirjoitti:Hyvää työtä Uusi ettumaski on vissiin aika tyyris.
Viimeksi muokannut SEC420, Ma 21.10.2019 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 420 SEC overhoul
Hyvän värinen SECci ja iso peukku mittavalle korin kunnostukselle. Oliko sisältä kuvia, ratti vissiin joku tarvike?
Puskureita katsoin, onko jenkkimalli, ja noi kiinnikkeet mistä kuva, jotkut iskarit? Ei sillä jenkki W126 on ihan siisti.
Ja vielä, ei herneitä nenään mutta oisit rempan aikana hankkinut ei finnilliset kilvet, nuo on karseet.
Puskureita katsoin, onko jenkkimalli, ja noi kiinnikkeet mistä kuva, jotkut iskarit? Ei sillä jenkki W126 on ihan siisti.
Ja vielä, ei herneitä nenään mutta oisit rempan aikana hankkinut ei finnilliset kilvet, nuo on karseet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 420 SEC overhoul
Ratti on tarvike ja alkuperäinen kunnostettu (eli uudet nahat) on ostettu eli se vaihtuu talven aikana. Auto on uutena tullut Ruotsiin eli ei ole jenkkimalli (toki tosta takapuskurista en osaa varmaksi sanoa). Sisustasta ei ole oikein hyviä kuvia. Royal Blue -nahka sisusta, joka on ehjä ja nahat hinkataan myös kuntoon talven ja kevään aikana. Se unohtui tuosta listasta, että hattuhyllyn verhoiltu alkuperäisellä kankaalla K&L Partnersin toimesta.karra kirjoitti:Hyvän värinen SECci ja iso peukku mittavalle korin kunnostukselle. Oliko sisältä kuvia, ratti vissiin joku tarvike?
Puskureita katsoin, onko jenkkimalli, ja noi kiinnikkeet mistä kuva, jotkut iskarit? Ei sillä jenkki W126 on ihan siisti.
Ja vielä, ei herneitä nenään mutta oisit rempan aikana hankkinut ei finnilliset kilvet, nuo on karseet.
Olen samaa mieltä kilvissä, autoa ei ole mun omistuksessa leimattu eli keväällä kun viedään leimalla, tilataan myös finnittömät kilvet.