W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Allekirjoituksen auto 200 bensakoneella ja M102.920 moottorilla. Mittaristossa moottorin lämpötila ei koskaan nouse yli 60 asteen.
Termostaatti uusittu. Kävin ostamassa lämpötila-anturin. Siinä on paikka yhdelle johdolle (pikaliitin).
Missähän tuo anturi mahtaa olla?
Termostaatti uusittu. Kävin ostamassa lämpötila-anturin. Siinä on paikka yhdelle johdolle (pikaliitin).
Missähän tuo anturi mahtaa olla?
W123 200 -84
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Edelleen kaipaisin tähän vastausta. Onko tässä muuten viskokytkin?
Flekti pyörii käytännössä koko ajan, myös kylmänä.
Josko tuo sitten viilentää ja moottorin lämpötila ei pääse nousemaan normaaliin?
Flekti pyörii käytännössä koko ajan, myös kylmänä.
Josko tuo sitten viilentää ja moottorin lämpötila ei pääse nousemaan normaaliin?
W123 200 -84
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
@rikugien En tunne tuo lankun 2 litran bensakonetta, mutta ehkä auttaisi katsella tuolta sillä anturin osanumerolla ja vertailla mihinkä se tuolla purkukuvissa osuu?
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 021/m/0/0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flektin toimminnan häiriö voisi olla juurikin siinä viskokytkimessä. Aiheesta löytyy varmasti ennakkotapauksia....
Tuo wikikin jopa mainitsee W124:n tuulettimen esimerkkinä --> http://www.autowiki.fi/index.php/Viskokytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 021/m/0/0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flektin toimminnan häiriö voisi olla juurikin siinä viskokytkimessä. Aiheesta löytyy varmasti ennakkotapauksia....
Tuo wikikin jopa mainitsee W124:n tuulettimen esimerkkinä --> http://www.autowiki.fi/index.php/Viskokytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Kiitos linkistä!Zac kirjoitti:@rikugien En tunne tuo lankun 2 litran bensakonetta, mutta ehkä auttaisi katsella tuolta sillä anturin osanumerolla ja vertailla mihinkä se tuolla purkukuvissa osuu?
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 021/m/0/0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flektin toimminnan häiriö voisi olla juurikin siinä viskokytkimessä. Aiheesta löytyy varmasti ennakkotapauksia....
Tuo wikikin jopa mainitsee W124:n tuulettimen esimerkkinä --> http://www.autowiki.fi/index.php/Viskokytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt ei ole kysymys lankusta, vaan W123 200.
Näkyy tuolla kuitenkin olevan tietoa sen moottorista M102.920
W123 200 -84
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Omassa pari vuotta vanhemmassa 200:ssa on magneettikytkin ja sitä ohjaava anturi on termostaatin lähellä muutaman muun anturin kanssa, niistä termostaattia lähin on ilmanoton läpän 50° anturi ja lähellä venttiilikopan pulttia on flektin 100° anturi. Lämpömittarin anturi pitäisi olla lähempänä virranjakajaa.
Flekti siis pyörii mukana "omalla painollaan" laakerikitkan voimin myös silloin kun kytkin ei ole kiinni. Magneettikytkimen voi testata virrat päällä kun oikosulkee anturin johdon lohkoon -> kytkin vetää kiinni.
Flekti siis pyörii mukana "omalla painollaan" laakerikitkan voimin myös silloin kun kytkin ei ole kiinni. Magneettikytkimen voi testata virrat päällä kun oikosulkee anturin johdon lohkoon -> kytkin vetää kiinni.
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Kiitos!ATa kirjoitti:Omassa pari vuotta vanhemmassa 200:ssa on magneettikytkin ja sitä ohjaava anturi on termostaatin lähellä muutaman muun anturin kanssa, niistä termostaattia lähin on ilmanoton läpän 50° anturi ja lähellä venttiilikopan pulttia on flektin 100° anturi. Lämpömittarin anturi pitäisi olla lähempänä virranjakajaa.
Flekti siis pyörii mukana "omalla painollaan" laakerikitkan voimin myös silloin kun kytkin ei ole kiinni. Magneettikytkimen voi testata virrat päällä kun oikosulkee anturin johdon lohkoon -> kytkin vetää kiinni.
W123 200 -84
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Heh, unohtui jo nettiä plärätessä että oli W123 eikä W124 - my bad!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
No niin, homma tuli kuntoon (anturi vaihdettu) ja lämmöt nousee nyt yli 80 asteeseen. Anturi oli tosiaan virranjakajan vieressä.ATa kirjoitti:Omassa pari vuotta vanhemmassa 200:ssa on magneettikytkin ja sitä ohjaava anturi on termostaatin lähellä muutaman muun anturin kanssa, niistä termostaattia lähin on ilmanoton läpän 50° anturi ja lähellä venttiilikopan pulttia on flektin 100° anturi. Lämpömittarin anturi pitäisi olla lähempänä virranjakajaa.
Flekti siis pyörii mukana "omalla painollaan" laakerikitkan voimin myös silloin kun kytkin ei ole kiinni. Magneettikytkimen voi testata virrat päällä kun oikosulkee anturin johdon lohkoon -> kytkin vetää kiinni.
Kiitos!
W123 200 -84
Re: W123 200E 1985 missä moottorin lämpötila-anturi
Olenpa näemmä kirjoittanut puutaheinää edellä kun kirjoittaessa ajattelin samalla muuta, 50° anturi siis ohjaa imusarjan lämmitystä. Itselläni oli samaan aikaan käsillä sen ilmanputsarin läpän herkistely. Jos vaikka joku myöhemmin lukee...