Kenen entinen ? W108 3.5

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Lerssinen kirjoitti:Perjantaiaamulle varattu leima-aika, lievää jännätystä on ilmoilla :wtf:

Startti on alkanu pyöriä välillä "tyhjää" eli ei nosta hampaalle vaan surraa iteksiin, kyllä se sitten lopulta starttaakin mutta tässä ei saa startattua aina kuin kertaalleen ja sitten pitää käyttää virrat poies.. :geek:
Onnea leimalle :thumbup:

Mä vaihdoin toisen startin (W111 220SEb:iin) vuosi takaperin kun se autossa ollut "kurautti" ja pelkäsin että menee vauhtipyörästä hampaat... No, tämä minkä piti olla "tosi hyvä" alkoi viime kesän mittaan tehdä samaa, varsin ärsyttävää "pelkkä startti pyörii" -oiretta... :thumbdown:

En ole vielä sitä starttia irrottanut ja tutkinut, mutta kuvittelisin että se jostain kontaktien heikkoudesta, taikka mekaanisesta solenoidin jumittamisesta voisi johtua... Täytyypä kysäistä tästä yhdeltä joka on noita fixannut...
Stay tuned...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2023
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Zac kirjoitti:
Lerssinen kirjoitti:Perjantaiaamulle varattu leima-aika, lievää jännätystä on ilmoilla :wtf:

Startti on alkanu pyöriä välillä "tyhjää" eli ei nosta hampaalle vaan surraa iteksiin, kyllä se sitten lopulta starttaakin mutta tässä ei saa startattua aina kuin kertaalleen ja sitten pitää käyttää virrat poies.. :geek:
Onnea leimalle :thumbup:

Mä vaihdoin toisen startin (W111 220SEb:iin) vuosi takaperin kun se autossa ollut "kurautti" ja pelkäsin että menee vauhtipyörästä hampaat... No, tämä minkä piti olla "tosi hyvä" alkoi viime kesän mittaan tehdä samaa, varsin ärsyttävää "pelkkä startti pyörii" -oiretta... :thumbdown:

En ole vielä sitä starttia irrottanut ja tutkinut, mutta kuvittelisin että se jostain kontaktien heikkoudesta, taikka mekaanisesta solenoidin jumittamisesta voisi johtua... Täytyypä kysäistä tästä yhdeltä joka on noita fixannut...
Stay tuned...
Itse vaihtaisin solenoidin tuommoisella oireella olevaan starttiin, kun se ei vedä aina starttia kehälle tai voi mennä putsauksella.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

No mikäpä siinä

Kuva



Kuva


Saa kaks vuotta päästellä :wave:
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onnea! Kyllä on hieno Ässä. 8)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On se hieno, väri on tosi hyvä!
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Onnea leimasta :thumbup: Kylläpä oli jarrujenkin arvot just eikä melkein! :)
slsl77 kirjoitti:
Zac kirjoitti: En ole vielä sitä starttia irrottanut ja tutkinut, mutta kuvittelisin että se jostain kontaktien heikkoudesta, taikka mekaanisesta solenoidin jumittamisesta voisi johtua... Täytyypä kysäistä tästä yhdeltä joka on noita fixannut...
Itse vaihtaisin solenoidin tuommoisella oireella olevaan starttiin, kun se ei vedä aina starttia kehälle tai voi mennä putsauksella.
Tarvinnee ottaa se kesällä irti ja ruuvipenkkissä alkaa testaamaan (suoraan irtoakulla) / purkamaan / putsaamaan ...
En tiedä saako mistään näihin enää solenoideja? (Jollei entisessä startissa satu tuo olemaan yhtään parempi...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se aika yleisesti on bendix mikä tahmaa kun startti pyörii kuitenkin. Siirtohaarukka kulunut ja bendix täynnä kytkin mujua ym, niin ei se enään heitä ratasta kehälle asti.
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

No, leimapäivän aamuna sanoin mersulle kun laitoin akunkenkää että "nyt joutaisit toimia" ja eipä ole startti juonitellut pätkääkään sen jälkeen :mrgreen:

Ajeltu on sen mitä on tässä ison taloremontin välissä kerinnyt, tänäänkin kipaisin oikein valupäivän kunniaksi grillillä iltasella
Kuva
Olisko peräti parisataa kilsaa ajeltu..

Toiminta senkun paranee kun ajaa, tyhjäkäynti on nyt just oikea eikä meinaakkaan sammahdella tai vastaavaa. Kytkin vähän ravistaa jos lähtee luistattamalla ja pintakaasulla nykäisee joskus, tämä tuntuu vähän sille kuin kaasupolkimen komento katoaisi nanosekunniksi. Kun liikauttaa kaasupoljinta millin johonkin suuntaan niin taas mennään. Siellä olis kuulemma joku bensamittarin mallinen vastusliuska jonka vois puhdistaa mutta katsellaan tätä jos vaiva haittaa ajamista, nyt se on vain nyanssi.

Mittari on sangen pessimistinen, 80 mittarissa on reilu 90 oikeaa vauhtia :shock: No, mikäpä siinä kun saa maantiellä ajella "vain 90" :D Mukana seurannut nuppimankka on ihan sysipaska mutta tilaamani retromallinen uusioradio ei ole vielä saapunut :eh:
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Lerssinen kirjoitti: pintakaasulla nykäisee joskus, tämä tuntuu vähän sille kuin kaasupolkimen komento katoaisi nanosekunniksi. Kun liikauttaa kaasupoljinta millin johonkin suuntaan niin taas mennään. Siellä olis kuulemma joku bensamittarin mallinen vastusliuska jonka vois puhdistaa mutta katsellaan tätä jos vaiva haittaa ajamista, nyt se on vain nyanssi. :eh:
Kaasuläppäkytkin on siinä kaasuläpän akselin päässä, tuossa linkin (https://oldtimer.tips/index.php/en/d-je ... ttleswitch" onclick="window.open(this.href);return false;) takana "Tohtori D-Jet" kertoilee tarkemmin kytkimen sielunelämästä ja testauksesta. Muistelen joskus myös löytäneeni netsitä jonkin korjauspajan juuri näille kytkimille, olisko Hollannissa ollut.
En tiedä osaisiko täällä kukaan tai esim. joku mittarikorjaamo tehdä näille mitään?
Itselläkin on yksi ylimääräinen läppärunko kytkimineen, joka tekee ajaessa tuon mainitsemasi katkon aina samassa kaasupolkimen asennossa.

Upean näköinen peli on sulla :thumbup: :thumbup:
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Joo, mahdan tutkia asiaa vasta ajokauden päätyttyä kun ei tuon enempää vaivaa :D

Tänään meni ihan joutenolon piikkiin kauhea epäsopiva tuunailu , tuplaparkit nimittäin kun noissa pyöreissä se parkki oli ajoumpiossa.. Nyt on omalla paikallaan (tai no molemmissa). :mrgreen:

Kuva

Eilen kävin Kalajoella ajelemassa kun oli nätti keli, ei teknikaalisia ongelmia :clap:


Kuva
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Takavuosina FI valosäännöissä oli lause "seisontavaloja ei saa kahdentaa", mutta luultavasti se on sieltä karissut jo viime aikoina, kun kaikenlaisia DRL-valoja (jossain autossa olen nähnyt jopa orig. 2x) noissa nykyään on...
Ja saahan ne toiset polttimot 2v. päästä leimalle irti, jos tarpeen:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Tälläpä ei ole juuri kuin ajeltu, bensa maistuu ja öljy haisee.. Venttiilinvarren kumi(t) vuotaa jonka huomaa kun lähtee kyläpyörittelyn jälkeen vähän rivakammin :mrgreen:
No, ei se öljyä mitenkään suuresti syö joten ei toistaiseksi haittaa :D
Nylppääminen on kans edelleen seuralaisena mutta sitä kuollutta kohtaa pedaalissa oppii varomaan, joko ajelee todella tyylikkäästi tyhjäkäynnillä lopsotellen tai lähtee sitten liikenteeseen nykytahtia :idea:
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Ootko tutkinu miten iso savotta on venttiilivarren kumien vaihto? Mitenkä lie vielä näihin saa kumeja? Ei nimittäin pahaa tekisi varmaan tuohon omaankaan, välillä on pientä tuprutusta havaittavissa, mutta niin ne vanhat autot tupruttelee :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Tässähän on V8 enkä tunne tuota nokan, nostajien, ym. rakennetta sen paremmin kuin mitä kuvissa olen nähnyt, mutta ainakin edeltävään W111 kuutosbensaan saa venttiilinvarrenkumeja monesta paikkaa, jopa ihan Suomesta.

Viime talvena just vaihdettiin, siten että tulpanreikään laitetaan sovitin joka pitää paineen pytyssä, kampiakseli kiilattuna paikoilleen. Tuolla tavoin ei tipahtele venttiilit pyttyyn:-) Ainakin omassa oli kannattava homma, sen verran haprakoilta nuo kumit vaikutti, itse asiassa 6. pytystä oli toinen kumi poistunut kokonaan vahduudesta....
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Oma työkalu venttiilijousien puristamiseen tarvitaan tai ainakin se helpottaa työtä, oheisen linkin takaa löytyy kuva: https://www.ebay.com/itm/Valve-Spring-C ... 3230950675" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Juu, totta, tuollainen (vastaava) työkalu ventiilin jousen painamiseen oli meilläkin (kaverilta) käytössä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ei tämä nyt varsin tähän kuulu mutta sattuneesta syystä aukesi parin viikon aikaikkuna niin sain aikaiseksi realisoida päässäni n 8 vuotta kypsyttämäni suunnitelman.. Nimittäin hieman ergonomian parannusta satunnaiseen autonlaittoon, on alkanut auton alla makaaminen jo ns "riittää" :mrgreen:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eli erittäinkin kiinteät remontti/lastausrampit, varmuuskerrointa pitäis olla kans riittävästi :mrgreen: Nosturi ei talliin mahdu muutakuin kylmälle puolelle ja siellä ei toistaiseksi ole kuin soralattia. Toinen vaihtoehto oli että olisin kaivanut jonkun vanhan tilatankin tuonne kylmälle puolelle mutta melko perseeestä sekin vain on. Nyt on tuollainen ja tuohon ratapöllilaatikkoon ajan täyttömaat kunhan naapuri saa koneensa takaisin maakasan viereen niin saa loivan ja pitkän luiskan. Kyseisen häkkyrän hinta on tällä hetkellä 180€ ja runsaahkosti hikeä, olen nimittäin jemmaillut tuota rautatavaraa vuosikausia ihan tätä varten :lol:
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

No eihän tämä nyt paljon aiheesta lipeä - arvatenkin W108 on ensimmäinen joka pääsee testaamaan rakenteiden kestävyyttä... :wink:

Ylipäätään tämä on sellainen "ikuisuusongelma" meille kotitalleissa tusaajille - harvalla kun riittää ne tallin sisäkorkeudet tai harrastusbudjettikaan (nosturit alk. 1500 - 2000 eur) toteuttamaan kovin "ammattimaisia" ratkaisuja... :eh:
Olisihan se nosturi toki aika jees...

Tuossa sinun ratkaisussa on tosin vielä pari miinus kohtaa: Tuolla ei ole kovin miellyttävää työskennellä vesi- tai lumisateessa?
Sen verran se on myös matala että täälläkin taitaa olla istunta/makoilu tyypillinen asento - jonkinlaista sileää lattiaa (betonilaatoista tai kestopuusta ehkä?) vaatisi, ja siihen joku kiva korjaamokelkka, sitten alkaa olemaan ihan jees :thumbup:

Itsellä on ollut sellainen vielä simppelimpi ajatus että tekis profiilista 2 sellaista noin 50cm leveää ramppia ja niille tarkkaan sopivan 100cm leveän upotuksen lattiaan (siten että rampit menee koloonsa just ylösalaisin) - tällä tavoin jo 30 cm korkeilla rampeilla saisi tuon upotuksen pohjalta - renkaitten alapintaan 60cm työkentelytilaa. Muina aikoina paikalla olisi suora lattia (= rampin alapinnat lattiapintana) :geek:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Tuo on itselle mitoitettu niin että kun alla on slaavikyykyssä (normi työasento) niin pää ei kolise pohjaan, toinen vaihtehto on kans että saa istua jakkaralla tuolla alla. Muuten luiskaan olisi pitänyt ajaa kaikki maailman maat ja konehuoneessa työskentely olisi alkanut vaatia melkoisia tellinkejä. Kyllä minä silti mieluummin tuolla alla olen istuallaan pohjaa rappaamassa kuin selällään tallinlattialla, lumisateella ei ole pakko (toivottavasti) ulkona ropata :mrgreen: Bonuksena on se että kun ulkopuolella seisoo on helma ja rataskotelot suoraan "työkorkeudessa".

Maapohjan meinasin tasata ja peittää vanhoilla parsimatoilla (8mm kumimattoa).

https://www.youtube.com/watch?v=P9of9J-sI0U" onclick="window.open(this.href);return false;
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Mitoitus (värityksestä päätellen) tuossa lienee sellainen, että voi huoltaa myös SA-Int laitteita, T54 tms.? :D
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Sama tuli mieleen - kovasti on armeijan vihreään tuo maali :P
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Kahta maakärryllistä ja yhtä sorakärryllistä myöhemmin :wtf:

Kuva

Mersulla en tohtinu vielä koittaa..
Pitäs nyt malttaa antaa tuon painua, se kuitenkin tekee sen vaikka kuinka tamppasin kaivuulaitteella sitä. Lopuksi finistelen sitten painekyllästetystä siirtymäosan välillä maapenka/rautaramppi. Rautaramppi siis yltää penkan päälle joten mitään myöhempää katastrofivaaraa ei ole..
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Autonpäivä 2020, Kalajoki. Kuvaaja Hannu Tilus ja ite kuskinpukilla, kaveri ookaamassa :mrgreen:

https://htphoto.1g.fi/kuvat/Autotapahtu ... g?img=full" onclick="window.open(this.href);return false;
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mersu sai tallikaveriksi siperian mersun :lol:

Kuva
Pirissa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 01.08.2015 16:41

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Pirissa »

Eikös Volga ole Siperian mersu? Ainakin ennen niin sanottiin.
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Nivahan laitettiin melko pikkuvaivalla kuntoon ja ajelin sillä koko talven ihan onnellisena :lol:
Ei paljon säälittänyt kammeta 30 pakkasista käyntiin ja kuumaa tuli parin minuutin kuluttua. Tämmöisiä on oikeat talviautot !
Kuva

Nyt kun talviauton sai laittaa kesäteloille niin otin kesäauton talviteloilta ja kävin jäätelökioskilla varovasti ajelemassa.. 8)
Kuva
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Sanoisin että kesäauton vaikutelma aika lailla tyylikkäämpi... :)

Hyvinkö se pelasi seisonnan jälkeen?
Itsellä oli keväällä ikävä ylläri eli melko pehmyt jarrupoljin, taidan tilata uudet kumit pääsylkkään... :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ihan hyvin se tuntuu toimivan, jarrut kans. Kytkinpoljin oli hieman pohjalla alkuun mutta on nyt noussut normaaliin kun on käyttänyt, saman ilmiön teki aina seisonnan aikana myös entinen asuntoauto 309D joten en siitä sen kummemmin panikoidu. Bensa palaa ja öljy haisee (venttiilinvarren kumet) :D
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Zac »

Kytkimen palautus noissa voi tosiaan takerrella... Itse jouduin jopa laittamaan lisäjousen kun ei ollut enää pontta kytkinosilla.

Onko se kone muutoin tiivis - siis ettei polta öljyä muista syistä?
venttiilivarren kumit eivät ole kalliit hankkia, mutta oma jumppansa ja vaatii toki vähän työkalujakin (paineilmaa pyttyyn jne...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: Kenen entinen ? W108 3.5

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ihan selkeä "vanhankansan" venttiilinvarren kumi(t), isolla moottorijarrulla ja kruisailun jälkeen kunnolla polkaistaessa pölähtää.

On se vaihto siellä to-do listalla, kunhan saa aikaiseksi :D Toki jos joku on vihkiytynyt näihin kaseihin ja omaa työkalut niin saa sen rahaakin vastaan tehdä...
Vastaa Viestiin