M117 Kansien kunnostusta

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Päätin ottaa työn alle kannet jotka ovat peräisin M117, kuulemma 5 litran mallista.

Alle ajattelin kirjoittaa kuvien kera hieman miten homma edistyy ja samalla kaipaisin muutamia vinkkejä varaosien suhteen mitä projektiin tarvitsee.

Nokka-akselit

Toisen puolen akseli oli ihan hyvässä kunnossa. Samoin akselin "petilaakerit" oikeaa termiä en nyt muista. (eli missä akseli lepää) , oli hyvät.

Toinen puoli oli puolestaan saanut kipeää, termit saattavat olla hukassa mutta nimeän keinuksi tällä kertaa tämän osan. Samoin akselin "kannattimista" on pari käyttökelvottomia.
Pitää laittaa kuvia näistä kun pääsen työstämään taas kantta.

Tässä herää kysymys: Ebay tarjoaa paljon M117 moottoriin nokka-akseleita. Onkohan akseleiden välillä mitään eroja vai käyköhän ne ristiin keskenään kunhan on vain tarkoitettu M117 moottorille ja valinnut oikean puolen akselin?
"Petilaakereita" oli myös tarjolla.


Venttiilit

Venttiilit oli erittäin karstoittuneet. Mutta tästä onneksi selvisi lasipuhalluksella ja sen jälkeen oikaistiin tiiviste pinta vielä kohilleen. Jouset sekä laakerit tuntui olevan hyvässä kunnossa vielä. Näille perusteellinen puhdistus ja laakereille öljyäminen ennen asennusta.

Venttiilin ohjaimet tuntui olevan kuluneet aika kartiomaiseksi. Nämä olisi hyvä uusia myös ennen asennusta.
Onko teillä tietoa onko kaikissa M117 moottoreissa samanlaiset ohjaimet?
Ohjaimen todennäköisesti pitäisi olla 9mm sisähalkaisijalla.
Venttiilin varret oli n. 8.95mm halkaisijalla

Venttiilinvarren tiivisteet pitää uusia myös. Tässä herää kanssa samanlainen kysymys. Onko kaikissa M117 moottoreissa vakio kokoiset tiivisteet?

Kansissa on kyllä varaosa numerot. Näiden perusteella voi varmaan myös kysellä puuttuvia palasia. Pitäisi varmaan silloin sopia?

Mukava jos jaksoit lukea loppuun saakka. Laitan parit kuvat venttiileistä alle vielä :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut rame, Ma 26.10.2020 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Palotilat ovat myös aika karstoittuneet. Nämä puhdistan myös vielä. Kuvia lisää kun hommat etenee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en tiedä sopivuuksista mutta M116 ja M117 koneitten kansissa ovat samankokoiset venttiilin ohjaimet, venttiilit, jouset ja jousien alus laakerit :roll: ainakin niissä kansissa mitkä itselläni ovat, vain jousien kireyksistä en tiedä, nokka kepeissä on joitakin eroja moottorin tehojen mukaan mutta käyvät keskenään :roll:
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

touhottaja kirjoitti:en tiedä sopivuuksista mutta M116 ja M117 koneitten kansissa ovat samankokoiset venttiilin ohjaimet, venttiilit, jouset ja jousien alus laakerit :roll: ainakin niissä kansissa mitkä itselläni ovat, vain jousien kireyksistä en tiedä, nokka kepeissä on joitakin eroja moottorin tehojen mukaan mutta käyvät keskenään :roll:

Kiitän suuresti. Eli ei pitäisi olla ongelma löytää ohjaimia ja tiivisteitä. Akseleiden kanssa pitää siis olla tarkempana. Mutta se ei vielä ole ongelmista suurin :thumbup:
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Nokka-akseleita on todella montaa sorttia, M117 tehtiin 1971-92 lukemattomina eri versioina. Kannattaisi ensin selvittää mistä moottorista kannet on peräisin.

Mielenkiintoista sinänsä, koska omaan 500:aan tehtiin kolme vuotta sitten kansiremontti. Kansityöt teki ammatti-ihminen, joten en osaa sanoa tarkempia speksejä ohjureihin tai venttiilikoneistoon liittyen. 260 tkm ajetussa koneessa ohjurit oli kuitenkin kuluneet vaihtokuntoon, ne uusittiin.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Häksä kirjoitti:Nokka-akseleita on todella montaa sorttia, M117 tehtiin 1971-92 lukemattomina eri versioina. Kannattaisi ensin selvittää mistä moottorista kannet on peräisin.

Mielenkiintoista sinänsä, koska omaan 500:aan tehtiin kolme vuotta sitten kansiremontti. Kansityöt teki ammatti-ihminen, joten en osaa sanoa tarkempia speksejä ohjureihin tai venttiilikoneistoon liittyen. 260 tkm ajetussa koneessa ohjurit oli kuitenkin kuluneet vaihtokuntoon, ne uusittiin.

Tässä juuri pulma kun on mahdoton selvittää tarkalleen mistä koneesta on lähtöisin. Löytyy ainoastaan kannen varaosa numero jonka perusteella saa Googlesta pari vastausta että olisi 170kw 500 moottorista.

Pitää kysäistä huomenna josko tuon tiedon perusteella löytyisi ohjureita tai tiivisteitä :think:
Viimeksi muokannut rame, Ma 26.10.2020 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Näkyykö siellä valussa missään kohtaa vuosiluku leimoja venttiilikopan sisällä?
Jos löytyy niin olisi helpompi etsiä osia.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

slsl77 kirjoitti:Näkyykö siellä valussa missään kohtaa vuosiluku leimoja venttiilikopan sisällä?
Jos löytyy niin olisi helpompi etsiä osia.
Pesen kannet vielä paremmin ja yritän katsella näkyisikö mitään muita tunnuksia
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Päivitystä:

Maahantuojalta saa saksasta tiivisteitä. Venttiilin varren tiivisteet n. 300e kun taas tarvikkeena ne saa saksasta n. 30e hintaan.

Venttiilin ohjurit on aika kiven alla. Suurin syy tähän tosiaan tuntuu olevan se ettei ole moottorin tarkkaa tyyppiä. Käytin hyväkseni tuota kannen numeroa ja katsoin netistä 170kw 5L koneen alustanumeron ja sen avulla metsästin osia..

Olen ajatellut pitäisikö venttiilin ohjurit holkittaa siitä syystä ettei uusia helpolla löydy.. :eh:
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Nostajat irroitin kannesta ja puristin varovasti ölyt ulos. Sen jälkeen dieseliin lillumaan. Nyt alkaa liikkua jo sormineen herkästi.. Pari kappaletta puuttui, pitää etsiä onko miljoona laatikossa vai tilaanko uudet ne kun ei paljoa maksa.

Näemmä tullut liitetiedostojen raja vastaan eli kuvia en saa lisättyä :|
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Tuossa linkissä on ohjaimet 170kw moottoriin.

https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... g96144b-ae
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

slsl77 kirjoitti: Ti 20.10.2020 20:44 Tuossa linkissä on ohjaimet 170kw moottoriin.

https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... g96144b-ae

Kiitos. Huomasin tosissaan että pako ja imupuolella oli pituus erot ohjaimilla. Eroja en muista ulkoa mutta ne ovat ylhäällä..

Mahtaakohan olla vaikutusta?
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Nyt ammuttu pako sekä imu ohjain irti. Otettu mitat ja saatu tilattua imupuolen ohjaimet. Pitää vielä etsiä pakopuolen mittoihin sopivat.. Venttiilin tiivisteet sain myös. Hintaa jokin 40cnt kappale :thumbup:
Viimeksi muokannut rame, Ma 26.10.2020 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Nokka-akselista pitäisi löytyä kaksinumeroinen (esim 60 ja sen pari 61) numero, jonka perusteella voisi päätellä mistä koneestä kansi on peräisin ja löytää oikeat osat. Erilaisia akseleita löytyy MB:n manuaaleista ainakin 12 paria erilaisilla ajoituksilla.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Zac »

Moi,
Latasin just tuollaisen M117-koneen korjaamo-oppaan (englanninkieilinen) tuonne ketjuun "päivän pakinat, 50-80 luvun MB:t"...
Siitä voisi olla apua tässä, ellei sitten tuo viittaamasi "MB:n manuaaleista" ole jo yksi noista...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Zac kirjoitti: La 24.10.2020 11:33 Moi,
Latasin just tuollaisen M117-koneen korjaamo-oppaan (englanninkieilinen) tuonne ketjuun "päivän pakinat, 50-80 luvun MB:t"...
Siitä voisi olla apua tässä, ellei sitten tuo viittaamasi "MB:n manuaaleista" ole jo yksi noista...?

Jes, itsellä ei mitään manuaaleja ole. Mikrometrin sekä työntömitan kanssa ollaan menty tämän suhteen.

Tilanne näyttää ihan hyvälle sillä löysin kaiken tarvittavan eli imu sekä pako puolen ohjaimet ja venttiilin kumit.

Kanavat on nyt puhallettu puhtaaksi ja seetit ajetaan kanteen ohjainten vaihdon jälkeen.

Lisää kuvia ja päivitystä kun hommat etenee :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Efraim kirjoitti: Ke 21.10.2020 21:17 Nokka-akselista pitäisi löytyä kaksinumeroinen (esim 60 ja sen pari 61) numero, jonka perusteella voisi päätellä mistä koneestä kansi on peräisin ja löytää oikeat osat. Erilaisia akseleita löytyy MB:n manuaaleista ainakin 12 paria erilaisilla ajoituksilla.
Kiitos sillä itseasiassa niissä saattoi olla jokin kaksinumeroinen luku mikäli muistan oikein.. :think:

Mistähän tälläiseen manuaaliin pääsee käsiksi?
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Efraim »

rame kirjoitti: Ma 26.10.2020 16:53
Efraim kirjoitti: Ke 21.10.2020 21:17 Nokka-akselista pitäisi löytyä kaksinumeroinen (esim 60 ja sen pari 61) numero, jonka perusteella voisi päätellä mistä koneestä kansi on peräisin ja löytää oikeat osat. Erilaisia akseleita löytyy MB:n manuaaleista ainakin 12 paria erilaisilla ajoituksilla.
Kiitos sillä itseasiassa niissä saattoi olla jokin kaksinumeroinen luku mikäli muistan oikein.. :think:

Mistähän tälläiseen manuaaliin pääsee käsiksi?
Ostin joskus tehtaan MB classic shopista W126:n DVD:n joka sisältää kaikki ko. mallin manuaalit. Jos kerrot ne numerot, voin katsoa mistä moottorista ovat peräisin.

Kansi vaikuttaa olevan hydraulisilla ventiilinnostimilla. Kun tehdään uudet seetit ja hiotaan venttiilit, joudut tarkistamaan onko säätöelementti toiminta-alueellaan ja ehkä vaihtamaan säätöpaloja.Tähän perusäätöön on olemassa oma rakotulkki. Tarinaan mukaan työn voi tehdä näppituntumalla ilman työkaluakin, mutta se on syytä olla jos haluaa koneen käyvän kuten uutena. Zacin linkittämistä dokusta (viewtopic.php?p=1308726#p1308726) viimeisessä (W116/ M116 & M117) sivulla 108 on kuvattu tämä prosessi. Suosittelen perehtymään aineistoon.
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Efraim kirjoitti: Ma 26.10.2020 18:22
rame kirjoitti: Ma 26.10.2020 16:53
Efraim kirjoitti: Ke 21.10.2020 21:17 Nokka-akselista pitäisi löytyä kaksinumeroinen (esim 60 ja sen pari 61) numero, jonka perusteella voisi päätellä mistä koneestä kansi on peräisin ja löytää oikeat osat. Erilaisia akseleita löytyy MB:n manuaaleista ainakin 12 paria erilaisilla ajoituksilla.
Kiitos sillä itseasiassa niissä saattoi olla jokin kaksinumeroinen luku mikäli muistan oikein.. :think:

Mistähän tälläiseen manuaaliin pääsee käsiksi?
Ostin joskus tehtaan MB classic shopista W126:n DVD:n joka sisältää kaikki ko. mallin manuaalit. Jos kerrot ne numerot, voin katsoa mistä moottorista ovat peräisin.

Kansi vaikuttaa olevan hydraulisilla ventiilinnostimilla. Kun tehdään uudet seetit ja hiotaan venttiilit, joudut tarkistamaan onko säätöelementti toiminta-alueellaan ja ehkä vaihtamaan säätöpaloja.Tähän perusäätöön on olemassa oma rakotulkki. Tarinaan mukaan työn voi tehdä näppituntumalla ilman työkaluakin, mutta se on syytä olla jos haluaa koneen käyvän kuten uutena. Zacin linkittämistä dokusta (viewtopic.php?p=1308726#p1308726) viimeisessä (W116/ M116 & M117) sivulla 108 on kuvattu tämä prosessi. Suosittelen perehtymään aineistoon.


On hydraulisilla nostimilla. Tässä tuli paljon uutta tietoa mihin täytyykin paneutua. Kiitoksia kovasti! Ensi viikolla pääsen kansien luokse ja katson ne numerot :thumbup:
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Zac »

rame kirjoitti: Ma 26.10.2020 16:53 ...
Mistähän tälläiseen manuaaliin pääsee käsiksi?
Käy (myös) lataamassa tuolta ketjusta: kts. mun viesti viime lauantailta klo 10:30 --> alin linkki siellä:
viewtopic.php?f=33&t=197850&start=90

(M117 koneen korjaamo-opas, engl., 62 Mt).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Pakopuolelle saapui ohjaimet. Eipä sattunut nyt ihan samannäköiset. Googlasin vähän pako-ohjaimia, netistä löytyy molempia mitä tuossa kuvassa näkyy. Voiko olla että tuo ohjain käy siltikin vai pitääköhän jatkaa metsästystä.. :eh:

Eikös se tuo venttiilin kumi asetu tuon ohjaimen päässä olevaan uraan? Ura näyttää olevan vähän eri korkeudessa eli sen puolesta ei ainakaan sopisi..

Ja ohjaimen varaosa numerokin on A 116 050 53 24
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Imupuolelle saapui ohjaimet myös, erilainen tuo hattu niissäkin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Jes eli hätä ei olekaan tämän näköinen välttämättä. Mittasin työntömitalla karkeasti kumin sisältä paksun huulen kohalta mitan (3mm) ja vertasin tuon uuden ohjaimen kantista tuohon upotukseen niin mitta täsmäsi, pako sekä imupuolella.

Ilmeisesti tullut tuotannossa muutos kappaleisiin ja muokattu hieman tuotteita mitä ovat joskus olleet.. Mutta näyttää siltä että istuu kuitenkin hyvin. Pitää vielä vilkaista jos kaupasta saa mikrometriä niin saa aloitella mittailemaan ohjaimien paksuuksia ynm. :thumbup:

Otin samalla ne lyhyet kannenpultit jotka jäävät venttiilin jousien "alle" piiloon niin onpahan uudet pultit sielläkin odottamassa asennusta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Homma edistyy :thumbup:

Tänään saatu uudet ohjaimet molempiin kansiin paikalleen. Oikean kokoisella "tuurnalla" sekä paineilma vasaralla päräytetty kohdilleen. Ohjaimet upposi tosi hyvin kun piti yön pakastimessa veden seassa ja kannet lämmitti reiluun sataan asteeseen.
IMG_20201111_173639.jpg

Sitten pyöräytettiin seetit imupuolelle kun oli ohjaimien reiät saatu sopivaan kokoon. Ensin ajettiin kulmat ja lopuksi kevyesti vielä tasaisesti päältä.
Hieman soikeaksi on yrittänyt reikiä vääntää mutta kyllä tästä nyt saatiin aika tiivis.
IMG_20201111_173658.jpg
Alipaine testaus
IMG_20201111_173720.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Viesti Kirjoittaja rame »

Projekti saatu päätökseen itse kannen osilta.

Pakopuolen seetit ajettu myös puhtaiksi ja kannen tasot oikaistu.

Puhuin aiemmin kannenpulteista jotka "piti" hommata. Huomasin ettei niitä oikeasti ollut pakko asentaa ennen venttiilin jousia. Laitetaan pultit hyllyyn jos tulee tarve joskus.

Venttiilinvarren tiivisteet oli oikeat ja ne istui paikalleen hyvin. Laakerit putsasin jo aiemmin ja nyt upotin ne öljyyn jotta saadaan sinne luistot sisään. Sitten siinä ei ollutkaan muuta kuin kasaamista.

Laitan parit kuvat vielä alas. :thumbup:
IMG_20201125_164850.jpg
IMG_20201125_164913.jpg
IMG_20201125_164938.jpg

Vielä olisi nokka-akseleiden kunnostus / uusien hommaaminen kun yhden keinu oli ottanut kipeää. Samoin nokan pukeissa on pahoja naarmuja.. Näihin on myös pari variaatiota miten voisi lähteä toteuttamaan.

Moottoria kansille ei ole mutta laitetaan varastoon talteen jos joskus sattuisi olemaan tarvetta

Toivottavasti tästä jollekin jotain apua tai pintaraapaisua hommasta löytyy
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Selvisikö mistä moottorista kannet ovat peräisin ja mitkä olivat nokka-akselien numerot?
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Efraim kirjoitti: Ke 25.11.2020 18:28 Selvisikö mistä moottorista kannet ovat peräisin ja mitkä olivat nokka-akselien numerot?
Unohtui tämä nokka-akseleiden numeroiden selvitys. Tarkistan tässä lähiaikoina sen ja palaan asiaan jos jostain manuaalista saisi tietoa kaivettua
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Nokka-akseleiden merkinnät

Viesti Kirjoittaja rame »

Vähälle jäänyt tänne kirjoittelu..
Akseleissa oli merkintöjä ja osa hieman epäselvästi.
Akselin päädyssä oli: V 04
Akselissa: R170 4 E 1 tai EI
154
GF tai 65

Menee kyllä aika hakuammunnaksi akselien osalta
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Tuollaisia numeroita ei löydy W126:n manuaalista.
Tästä huolimatta hyvän näköinen kansi siitä tuli.
rame
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 05.03.2020 18:24

Re: M117 Kansien kunnostusta

Viesti Kirjoittaja rame »

Efraim kirjoitti: La 20.03.2021 12:36 Tuollaisia numeroita ei löydy W126:n manuaalista.
Tästä huolimatta hyvän näköinen kansi siitä tuli.
Kiitoksia kuitenkin!
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Vastaa Viestiin