Hei, mulla on tommonen w123 300D käyttöautona, miltei alkuperäinen mutta pari kysymystä ennenku kävisin keväällä näyttämässä museotarkastajalle.
1. Etupuskuria on parkkipaikalla töytäisty ja on vähän rutussa kulmasta, pitääkö suoristaa/vaihtaa museoleimalle?
2. Radio pitää tietenkin vaihtaa alkuperäiseen, mutta tuossa on vanhoja taxivarusteita eli jonkunäkönen lukuvalo matkustajalle sekä jälkiasennetulta näyttää lukuvalo taakse, eikä sitä mainita VIN-koodissa. Pitääkö niitä alkaa irrottamaan?
3. Vanteet. En ole varma onko nämä alkup. alut, tietääkö joku enemmän?
w123 museointi
w123 museointi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vain köyhillä on kiire"
W123 300D -84
ex. W203 200K A -02
ex. W124 300D A -92
ex. E46 328i -98
ex. E39 528i A -96
ex. E39 530d A Touring -03
ex. E32 735i -93
W123 300D -84
ex. W203 200K A -02
ex. W124 300D A -92
ex. E46 328i -98
ex. E39 528i A -96
ex. E39 530d A Touring -03
ex. E32 735i -93
Re: w123 museointi
Hei,
1. Vaihtaisin kyllä puskurin. Samalla etulokasuoja etuosa (helma) suoraksi.
2. Aikakauden mukaiset ja ajoneuvon historiaan kuuluvat varusteet sallitaan.
3. Vanteet ovat alkuperäistyyliset ns. barokkivanteet.
Edellämainittujen lisäksi äkkiseltään huomioin
konepellin etureunassa ulkopuolella jotain härmää, liekö ruostetta
etuvalojen alapuolen listat kunnostettava
konepellin sisäpuolen ruosteet ja äänieristematon jämät poistettava, yleensäkin näkyvä ruoste pois
venttiilikoppa metallipinnalle
takapuskuri ruosteinen
kojelaudan jalopuulista paikalleen
kuskin istuimen kankaan korjaus
apukuskin niskatuen pesu
Etsisin ehjän tai tutkisin paikkausmahdollisuutta myös kojelaudan halkeamiin. Tiedän, että ehjä osa voi olla vaikea löytää. Kannattaa tosiaan sopia museotarkastajan kansa ensin sellainen "esitarkastus" ettei maksa turhasta tarkastuksesta.
1. Vaihtaisin kyllä puskurin. Samalla etulokasuoja etuosa (helma) suoraksi.
2. Aikakauden mukaiset ja ajoneuvon historiaan kuuluvat varusteet sallitaan.
3. Vanteet ovat alkuperäistyyliset ns. barokkivanteet.
Edellämainittujen lisäksi äkkiseltään huomioin
konepellin etureunassa ulkopuolella jotain härmää, liekö ruostetta
etuvalojen alapuolen listat kunnostettava
konepellin sisäpuolen ruosteet ja äänieristematon jämät poistettava, yleensäkin näkyvä ruoste pois
venttiilikoppa metallipinnalle
takapuskuri ruosteinen
kojelaudan jalopuulista paikalleen
kuskin istuimen kankaan korjaus
apukuskin niskatuen pesu
Etsisin ehjän tai tutkisin paikkausmahdollisuutta myös kojelaudan halkeamiin. Tiedän, että ehjä osa voi olla vaikea löytää. Kannattaa tosiaan sopia museotarkastajan kansa ensin sellainen "esitarkastus" ettei maksa turhasta tarkastuksesta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123 museointi
En ole museotarkastuksen asiantuntija mutta kahden museoauton omistajana kutakuinkin olen tietoinen millä tasolla mennään. Näyttäisi että molemmat puskurit joutuu uusimaan. Etupuskuri on toivoton tapaus. Takapuskurin ehkä saa vielä elvytettyä ruosteesta kumilistan alla ja oikaistua.
Kabiini on siisti, hanskalokeron kannesta puuttuu lista. Radio ei ole kriittinen sen voi jättää pois.Lukuvalot on OK, jos aikakauden tuotteita tai näköisiä.
Suurimmat murheet on nähdäkseni konehuoneessa, jossa joutuu paljon siistimään näkyviä ruosteita. Konehuone on niin hankala muodoltaan että sen fiksaus on ikävää touhua jos kone on paikallaan.
Kabiini on siisti, hanskalokeron kannesta puuttuu lista. Radio ei ole kriittinen sen voi jättää pois.Lukuvalot on OK, jos aikakauden tuotteita tai näköisiä.
Suurimmat murheet on nähdäkseni konehuoneessa, jossa joutuu paljon siistimään näkyviä ruosteita. Konehuone on niin hankala muodoltaan että sen fiksaus on ikävää touhua jos kone on paikallaan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w123 museointi
Moi Timo, venttiilikoppa on vähän öljyinen, menee vaihtoon parin viikon sisään. Ruostetta on konehuoneeseen kyllä tarttunut muttei läpiasti mistään. 20 vuoden käytöstä on vähän ruostettakin tarttunut mukaan, en tiennyt että nekin pitää fixata.Timo L. kirjoitti: ↑La 24.10.2020 16:06 Hei,
1. Vaihtaisin kyllä puskurin. Samalla etulokasuoja etuosa (helma) suoraksi.
2. Aikakauden mukaiset ja ajoneuvon historiaan kuuluvat varusteet sallitaan.
3. Vanteet ovat alkuperäistyyliset ns. barokkivanteet.
Edellämainittujen lisäksi äkkiseltään huomioin
konepellin etureunassa ulkopuolella jotain härmää, liekö ruostetta
etuvalojen alapuolen listat kunnostettava
konepellin sisäpuolen ruosteet ja äänieristematon jämät poistettava, yleensäkin näkyvä ruoste pois
venttiilikoppa metallipinnalle
takapuskuri ruosteinen
kojelaudan jalopuulista paikalleen
kuskin istuimen kankaan korjaus
apukuskin niskatuen pesu
Etsisin ehjän tai tutkisin paikkausmahdollisuutta myös kojelaudan halkeamiin. Tiedän, että ehjä osa voi olla vaikea löytää. Kannattaa tosiaan sopia museotarkastajan kansa ensin sellainen "esitarkastus" ettei maksa turhasta tarkastuksesta.
Kojelaudan osat on tallessa mutta kiinnikkeet irti/löysällä. Kojelauta on tosiaan vähän halkeillut.
Kiitos neuvoista.
"Vain köyhillä on kiire"
W123 300D -84
ex. W203 200K A -02
ex. W124 300D A -92
ex. E46 328i -98
ex. E39 528i A -96
ex. E39 530d A Touring -03
ex. E32 735i -93
W123 300D -84
ex. W203 200K A -02
ex. W124 300D A -92
ex. E46 328i -98
ex. E39 528i A -96
ex. E39 530d A Touring -03
ex. E32 735i -93
Re: w123 museointi
Moi Sharedoc,Sharedoc kirjoitti: ↑La 24.10.2020 16:18 En ole museotarkastuksen asiantuntija mutta kahden museoauton omistajana kutakuinkin olen tietoinen millä tasolla mennään. Näyttäisi että molemmat puskurit joutuu uusimaan. Etupuskuri on toivoton tapaus. Takapuskurin ehkä saa vielä elvytettyä ruosteesta kumilistan alla ja oikaistua.
Kabiini on siisti, hanskalokeron kannesta puuttuu lista. Radio ei ole kriittinen sen voi jättää pois.Lukuvalot on OK, jos aikakauden tuotteita tai näköisiä.
Suurimmat murheet on nähdäkseni konehuoneessa, jossa joutuu paljon siistimään näkyviä ruosteita. Konehuone on niin hankala muodoltaan että sen fiksaus on ikävää touhua jos kone on paikallaan.
Tosiaan puskurit on vähän ruostuneet sekä etupuskuri mutkalla niin oletin että ne pitää ennemmin tai myöhemmin vaihtaa jos haaveilee museorekisteröidystä mersusta. Kaikki listat ja puuttuvat palat kojelaudasta on tallessa, ne ei vaan pysy paikallaan.
Kiitos neuvoista, katsotaan joskos keväällä jaksaisi vanhan rouvan museoida niin säästyy vähän verottajalta.
"Vain köyhillä on kiire"
W123 300D -84
ex. W203 200K A -02
ex. W124 300D A -92
ex. E46 328i -98
ex. E39 528i A -96
ex. E39 530d A Touring -03
ex. E32 735i -93
W123 300D -84
ex. W203 200K A -02
ex. W124 300D A -92
ex. E46 328i -98
ex. E39 528i A -96
ex. E39 530d A Touring -03
ex. E32 735i -93
Re: w123 museointi
Jep, ruosteiden osalta hyvä nyrkkisääntö on, että näkyvää ruostetta ei saa olla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123 museointi
Tuo työmaa ei vielä näytä mitenkään tekemättömältä paikalta, mutta onko tuon alusta millaisessa kunnossa?
Kyläseppien päälle "liimattuja" paikkalappuja sieltä ei saisi löytyä ja sama ruosteettomuus vaade pätee, joskin toki esim. pakoputken kuuma osa luonnollisesti voinee olla "ruosteen ruskea":)
Kyläseppien päälle "liimattuja" paikkalappuja sieltä ei saisi löytyä ja sama ruosteettomuus vaade pätee, joskin toki esim. pakoputken kuuma osa luonnollisesti voinee olla "ruosteen ruskea":)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...